eitaa logo
ول‌انگاران 🐀🕳️🧀
18 دنبال‌کننده
36 عکس
18 ویدیو
6 فایل
تبارشناسی برهنه‌گران و برهنه‌گرایان «اگر خدا بعضی مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیر و صومعه و معبد و مسجد منهدم می‌شود.» (حج ۴۰) گروه تبادل‌نظر: https://eitaa.com/joinchat/537395775C10037c2fec
مشاهده در ایتا
دانلود
تصمیم نظام بود، نظام سلطه... 🔰پاسخ نظام به خزعلی و دیگر سلاطین دوقطبی‌سازی دولتی در میان مردم: «تصمیم من نبود» «من میخواهم به شما بگویم نبادا شما را بترسانند؛ نبادا به شما بگویند که اگر فلان مسابقه را ندهید، اگر فلان کار را نکنید، اگر فلان‌جور ظاهر نشوید، فلان فدراسیون بین‌المللی، فلان تشکیلات بین‌المللی از شما ناراضی میشود؛ به دَرَک که ناراضی میشود، هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. ... تسلیم این تهدیدها نشوید، کار خودتان را بکنید، راه خودتان را بروید، هدف خودتان را دنبال کنید. میدان ورزش، میدان ترس و بیم و ملاحظه نیست، میدان شجاعت و اقدام و پیش رفتن است. ارزشها را و اصالتها را نمیشود زیر پا گذاشت برای اینکه حالا ما یک جا مثلاً یک مدالی به دست بیاوریم... این هویّت با‌ارزش را نگذارید مغلوب انفعال در مقابل خواستها و هنجارهای دروغین و غلط و باطل تحمیلی بعضی‌ها بشود. ... این را ‌هم من بگویم اینجا، گاهی قهرمانی با نرفتن به میدان است. ببینید، اینکه جنجال میکنند که چرا شما با رژیم صهیونیستی مسابقه نمیدهید، چرا با او کشتی نمیگیرید، چرا چه نمیکنید، اینها به‌خاطر این است که جمهوری اسلامی را و ملّت ایران را از راه محکم و مستقیمی که از اوّل انقلاب حرکت کرده منحرف کنند. ... این قهرمانی است؛ اینکه قهرمان ما حاضر بشود زمین بخورد برای اینکه مجبور نشود برود با او طبق پروتکل‌های بین‌المللی مسابقه بدهد، این قهرمانی است.» مقام معظم رهبری، ۱۳۹۷/۰۷/۰۲ 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran ______________ منبع: https://khl.ink/f/40566
🔰خواهران غریب! انتقاد شدید کبری خزعلی از انسیه خزعلی زنان تحت هیچ عنوانی نمی توانند وارد ورزشگاه های مردانه شوند! آیا یکبار متن مصوبه ۴۲۷ در موضوع عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی را خوانده ای؟ کبری خزعلی، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان دولت روحانی در مخالفت با مسائلی مثل اختلاط غیرقانونی در ورزشگاه‌ها نامه ای سرگشاده به روحانی نوشت. چقدر این نامه مناسب حال این روزها است. حال که انسیه خزعلی، خواهر او، در دولت است، چقدر مایه تأسف است که همان سیاست‌های غیرقانونی دولت بداخلاق گذشته را در دولت کنونی در پیش گرفته است. متن این نامه را با هم می‌خوانیم با این تفاوت که به جای روحانی، رئیسی می‌گذاریم و همگی خوب میدانیم که منظور از معاونت امور زنان در دولت کنونی چه کسی است: بسمه تعالی جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام و آرزوی توفیق روزافزون در هدایت قوه مجریه برای اجرای قانون اساسی و سایر مصوبات نظام و نظارت عالی بر حسن اجرای قوانین به عنوان پاسدار قوانین 💠اینجانب از باب خیرخواهی و به عنوان مادری که بیش از چهل سال عمر خود را صرف خدمت به انقلاب اسلامی و شکوفایی ارزش ها و آرمان های آن و دفاع از زنان و دختران مظلوم ایران اسلامی کرده است به استحضار می رسانم: 💠زیبنده‌ی دولت نیست که معاون حقوقی ریاست جمهوری و معاونت امور زنان و دیگر فعالین در دولت و مجلس با گذشت سالها خدمت از ابتدایی ترین اطلاعات حقوقی و قانونی بی بهره باشند و اعلام کنند که: عدم ورود زنان به ورزشگاه منع صریح نیاز ندارد و هنگامی که این منع وجود ندارد اصل بر جواز است و من منعی برای ورود زنان به ورزشگاه ندیده ام!! 💠آقای رئیس جمهور آیا معاون حقوقی شما یکبار متن مصوبه ۴۲۷ در موضوع عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی را خوانده اند و آیا فعالین امور زنان در دولت و مجلس در سال های پایانی فعالیت نمی خواهند با اطلاعات اولیه و روخوانی قوانین آشنا شوند؟ 💠آیا می دانید در بند ۱۰ آئین نامه راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که توسط دولت اصلاحات تهیه شده است تصریح دارد بر عدم ورود بانوان به سالن های ورزشی تحت هر عنوانی (تماشاگر و...) متن مصوبه عبارتست از: عدم ورود بانوان به سالن های ورزشی مختص آقایان و بالعکس تحت هر عنوان (تماشاگر و...) 💠آیا می دانید در بند ۲ همین مصوبه دولت تأکید دارد بر: اختصاص مراکز ورزشی مناسب برای بانوان جهت گذراندن اوقات فراغت و فضاسازی مناسب جهت برخورداری زنان از آزادی عمل در رعایت حجاب 💠 آیا می دانید در بند ۷ تأکید بر استفاده نکردن از مربیان مرد برای خانم ها و مربیان زن برای آقایان دارد و آیا مستحضرید که این اعمال در دولت شما در حال انجام است و مربی زن برای مردان و برعکس در حال فعالیت اند؟ آیا شما این فضا را برای خانواده و فرزندان خود مناسب می دانید و آیا فرزندان این ملت را فرزند خود نمی دانید؟ 💠 آیا می دانید در بند ۷-۴ بر تفکیک فضای ورزشی دختران و پسران تأکید دارد؟ 💠آیا می دانید در بند ۱۱ به ضرورت تذکر جدی توسط مدیر مربوطه در صورت هنجارشکنی در اماکن ورزشی تأکید شده است؟ و آیا می دانید در ورزشگاه ها و سایر اماکن مختلط چه می گذرد و هیچ تذکری وجود ندارد؟ 💠آیا می دانید سیاست های کلان در امر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مصوب ۸۸/۲/۲ ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در بند ۴ در وظایف دولت آمده است: «نظارت، پیشگیری و برخورد قانونی با سازمان ها و نهادهای اماکن، عوامل، افراد و جریان‌هایی که در جهت تخریب فضای سالم فرهنگی جامعه به دنبال هنجارشکنی می باشند.» 💠آیا می دانید مصوبات دولت ها و رؤسای محترم جمهوری در همه دوران ها مبنی بر رعایت ارزش ها و برخورد قاطعانه با متخلف مطابق قانون تخلفات اداری فراموش شده است؟ در حالیکه وزراء مسئول مستقیم و وزارت کشور مسئول نظارت بر اجرای دقیق ابلاغیه های ریاست جمهوری است از جمله ابلاغیه های ۲۰۰۶، ۱۳۹۴۶ و ۱۶۹۴۹۳ که در همه اینها بر حفظ کرامت و حرمت مردم و تنظیم رابطه کریمانه و محبت آمیز مجریان با مردم ضمن جلوگیری مدبرانه از تخلفات سازمان یافته تأکید شده است؟ آیا وزارت کشور می تواند و شایسته است تماشاچی و شاهد تخلف و جرم مسئولین باشد؟ و حتی خود معاونت نماید؟ 💠آیا آئین نامه مصوب ۱۳۷۵/۶/۲۵ وزارت کشور که مصادیق غیر قانونی لباس و آرایش را تعیین کرده است فراموش شده است که برخی مسئولین به بهانه نداشتن الگوی قانونی به هر بی قانونی و هنجارشکنی تن داده اند. آیا قبله آمال آنان در غرب و آمریکا هم اینهمه وادادگی و قانون شکنی را تحمل می کند؟ 💠آیا بخشنامه معاون اول قوه قضائیه مورخ ۱۳۷۸/۱۰/۲ که نسبت به تعلل و عدم حساسیت قضات برای جریحه دار شدن عفت عمومی به قضات اخطار شده است فراموش می شود؟ ادامه... 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
🔰خواهران غریب! (قسمت قبل) 💠آیا می دانید از وظایف قوه قضائیه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بند ۴ و ۵ ایجاد شعبات ویژه ای برای برخورد با بدحجابی و جرایم منکراتی و نیز برخورد قضایی یکسان با مجرمان و متخلفان است؟ آیا قوه قضائیه می تواند از قانون شکنی مسئولین در عرصه منکرات و بدحجابی چشم پوشی کند و باند آقازاده های اقتصادی را با ویژه‌خواری و فساد ادغام نماید؟ 💠آیا می دانید بخشنامه مورخ ۱۳۷۹/۷/۳ به مراجع قضایی مبنی بر خودداری از اعمال هرگونه ارفاق و تأخیر در اجرای مجازات برای کسانی که با هنجارشکنی و قانون شکنی موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی می شوند تأکید و اجرای قاطعانه قانون برای این تخلفات و جرایم را از قضات خواستار شده است؟ 💠آیا می دانید به مصوبه ۱۳۶۲/۱/۲۵ قوه قضائیه در مورد رعایت عفت و اخلاق در معابر و خیابان ها طبق ماده ۲۱۳ قانون مجازات عمومی عمل نمی شود؟ آیا نظارت بر اجرای قانون، توسط قوای سه گانه می شود؟ 💠آیا وظایف بسیج به ویژه بندهای ۴ و ۵ در زمینه حمایت از شهروندان و انجام نقش ضابط و معتمد قوه قضائیه و ناجا به فراموشی سپرده شده است. 💠آیا می دانید که طبق هدف ۵ سند ۲۰۳۰ به نام برابری جنسیتی و رفع خشونت بسیاری از موارد خلاف شرع و خلاق کرامت انسانی زنان به آنها در حال تحمیل است؟ ... البته این تعارضات و قانون شکنی ها و اختراع چند باره چرخ ها داستانی سریالی است که عنداللزوم تقدیم می گردد. 💠آقای رئیس جمهور ما امید به تدبیر و تعادل در دولت شما داشتیم و باور کردنی نیست که در درون دولت شما برخلاف اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و روش اعتدالی عمل کنند و حتی برنامه براندازی نظام اسلامی را که در سال ۹۴ در وال استریت ژورنال چاپ شد مو به مو اجرا کنند و با نام بالابردن سن ازدواج یا حذف حجاب اجباری و اعتراض به حدود و ضوابط حجاب و اعتراض به عدم ورود زنان به ورزشگاه و... که دقیقاً بخشی از مأموریت نزار زاکا جاسوس دستگیر شده با مأموریت از کاخ سفید است، سعی در سازماندهی تعارضات وسیع و مخالفت با احکام اسلام و ارزش های آن و نیز قوانین نظام که جنابعالی پاسدار آن و ناظر عالی بر حسن اجرای قوانین هستید نمایند لذا مشفقانه و خیرخواهانه ندای تظلم خواهی مظلومانه زنان و دختران سرزمینمان را تقدیم نموده و خواهان دستور اکید آن مقام بر قانونگرایی و اجرای صریح قانون و برخورد با قانون شکنان هستیم و ملتمسانه می خواهیم که اگر قانونی در راستای رفاه و آرامش و رشد زنان تصویب و اجرا نکرده اند لااقل پل های پشت سر را خراب نکنند. کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran __________ منبع: https://shohadayeiran.com/fa/news/185441/نامه-سرگشاده-عضو-شورای-عالی-انقلاب-فرهنگی-به-روحانی-ورود-زنان-به-ورزشگاه-منع-قانونی-دارد
آه از آن بیست و شش نهاد! 🔴 گشت ارشاد بر خلاف نامی که روی آن گذاشته‌اند نه ماموریت فرهنگی و تبلیغی دارد و نه حتی نهادی است برای امر به معروف و نهی از منکر. ، صرفا ضامن اجرایی قانون حجاب است. دقیق‌تر اگر بگوییم، وظیفه‌ی قانونی گشت ارشاد «تذکر به افراد بدحجاب و برخورد با آن‌ها طبق ضوابط قانونی در اماکن عمومی شهر» است. طبیعی است قوانین برای آنکه پا از صحن مجلس بیرون نهاده و قدم به عرصه‌ی حکمرانی اجتماعی بگذارند، باید ضابط اجرایی و ناظر بیرونی داشته باشند و الّا در حد آرزو و رؤیا باقی می‌مانند. با این زاویه‌‌ دید، شأن نزول و فلسفه‌ی وجودی گشت ارشاد باید پاسبانی از حجاب قانونی باشد. 🔵 اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی را به گرده‌ی پلیس می‌گذارند، از بی‌صاحبی مسأله‌ی در کشور است. اینکه به غلط تصور می‌شود گشت ارشاد در حال امر به معروف و نهی از منکر بانوان است، به این خاطر است که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جاخالی داده و عملا تعطیل است‌. اینکه پلیس در پایین‌دست با جین‌های مندرس و تاپ‌های بالانافی و ساپورت‌های زیرزانویی برخورد می‌کند (تازه اگر برخورد کند)، به این دلیل است که وزارت اقتصاد در بالادست، یا عُرضه‌ی کنترل بازار لباس را ندارد و یا در بغل مافیای قاچاق پوشاک غش می‌کند. ⚫️ صدا و سیمای جمهوری اسلامی که بیشترین وظایف قانونی را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دارد، در آستین خود سلبریتی‌هایی پرورش می‌دهد که نه تنها به حجاب اعتقاد ندارند، بلکه در بزنگاه‌ها کشف حجاب کرده و آتش‌بیار معرکه‌ی ضدحجاب می‌شوند. سوپراستارها از تریبون رسانه‌ی ملی بالا می‌روند، شهرتی به هم می‌زنند، در بین مردم مرجعیتی پیدا می‌کنند، و درست در لحظه‌ای که باید دِین خود را ادا کنند، ادا در می‌آورند و به روی نظام اسلامی تف می‌کنند. چهار روز بعد دوباره صدا و سیما سراغ همین هنرمندان بی‌تعهد تفی می‌رود تا شبکه‌های تلویزیون جمهوری اسلامی بی‌مخاطب نمانند. بعد می‌بینیم که تلویزیون در شلوغی‌های این روزها، یکباره یادش می‌آید که ژست روشنفکری بگیرد و بین موافقان و مخالفان گشت ارشاد، مناظره برگزار کند. ⚪️ وزارت به اصطلاح فرهنگ و ارشاد اسلامی به فیلم‌هایی مجوز پخش در شبکه نمایش خانگی می‌دهد که خانوادگی نمی‌شود آنها را تماشا کرد. فیلم‌هایی که شاکله‌ی جذب مخاطب آنها بر جلوه‌های بصری شمایل بازیگران غرق آرایش زن و شوخی‌های جنسی سخیف و نشان دادن روابط خارج از عرف دختر و پسر بنا شده است. بعد در جمهوری اسلامی جشنواره فیلم فجر برگزار کرده و برای بازیگرانی که لباس پلنگی می‌پوشند، فرش قرمز پهن می‌کند و کسی هم جرأت ندارد به این سلبریتی‌های پلنگی بگوید خرتان به چند! قوه‌ی قضائیه در برخورد با سرشبکه‌های فساد اخلاقی و ترویج بی بند و باری فعال در اینستاگرام لاس می‌زند و تا تقی به توقی می‌خورد و حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، با قیافه‌ی حق به جانب بازار گفتار درمانی و خط و نشان کشیدن‌ها را داغ می‌کند که ما چنین می‌کنیم و چنان. 🔵 آموزش و پرورش مدارس غیرانتفاعی را رها کرده تا با فراغ بال و زیرپوستی انواع و اقسام آموزش‌های ۲۰۳۰ را به خورد کودکان دهند. هنوز پخش آهنگ‌های سخیف ساسی مانکن و همخوانی دانش‌آموزان در مدارس از یاد ما نرفته است. وزارت خارجه در انتخاب سفرا وضعیت خانواده آنها را لحاظ نمی‌کند تا چند جوانک لندهور از این آقازاده‌ها با نمایش بی‌عفتی و خوش‌گذرانی آبروی نظام اسلامی را ببرند. ⭕️آری پشت ون‌های گشت ارشاد، بیست و شش نهاد متولی ترویج پوشش و حجاب قایم شده‌اند تا این روزها انگشت اتهام به سمت آنها نشانه نرود. پلیس، شاید آخرین حلقه‌ از سلسله‌نهادهایی باشد که در مسأله‌ی حجاب مسئولیت دارد. بر خلاف الباقی نهادها، استثنائا این نهاد کارهایی انجام می‌دهد. اگر گشت ارشاد خطا دارد (که دارد)، دیکته‌ی سایر نهادها نانوشته است. همان‌ها که دهانشان به انتقاد باز است و در بلبشوها دست پیش می‌گیرند تا پس نیفتند. 🔵 حکم الهی حجاب را رها کرده‌اند تا یک دخترک مو وزوزی‌ بیمار از آن طرف آب‌ها با همراهی اوباش سلطنت‌طلب و منافقین و تجزیه‌طلبان و حمایت تلویزیون‌های فارسی زبان بی‌بی‌سی و اینترنشنال و کوفت، از دل حجاب برای مردم ایران بحران امنیتی بسازند و به ریش نظام بخندند. اگر ضد انقلاب روی خون مهسا امینی اسکی می‌روند و بشکن می‌زنند و کمر می‌جنبانند، همان بیست و شش نهاد قایم‌باشکی صحنه‌گردان این تیاتر هستند. اگر اوباش، پلیس آتش می‌زنند و سرباز لخت می‌کنند و چادر از سر زن‌ها می‌کشند، همین نهادها باید پاسخگو باشند. نمی‌شود در فجازی فحش‌ها را پلیس بخورد و آقایان پشت میزشان پهلو به پهلو شده و از روی شکم‌سیری توییت بزنند و با خانواده‌‌ی مرحومه امینی ابراز همدردی کنند. آقای جمهوری اسلامی! خودت را در مسأله‌ی حجاب جمع کن قبل از آنکه خدا با تو قهر کند. ✍‌ @lafzeghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
49.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روند ناهنجاری سلبریتی ها و عدم برخورد جدی توسط قوه قضائیه! از پژمان جمشیدی تا علی دایی و ... ✅ کانال @phonemotalebe
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ معرفی یک جریان خطرناک توسط آقای قاضی‌زاده، جریانی که خودش بحران می‌سازد و خودش را راه‌حل بحران نشان می‌دهد. صدای پای این جریان می‌آید... 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از 
یادمون نره 🔶 در سال ۱۳۸۴ هاشمی رفسنجانی با ۶ میلیون رای اول و احمدی‌نژاد با ۵ میلیون رای دوم شد. ❇️ در دور دوم احمدی‌نژاد ۱۷ میلیون رای اول و هاشمی رفسنجانی ۱۰ میلیون رای دوم شد پس میشه کار کرد و نتیجه گرفت
برای عزیزی که گفت 🔰ما با بحران مشروعیت مواجه هستیم! بحران مرعوبیت ما با بحران مرعوبیت مواجه هستیم! همین مقدمه اگر اصلاح میشد (چون ما بحران مشروعیت نداریم)، خیلی از مصلحت‌سنجی‌های غیرمصاب رنگ میباخت و مثل خمینی ره نقاط قوت انقلاب امام و مردم را رأی‌آور میدانستیم و بر همان پافشاری میکردیم. امروز هم برای رأی‌آوری جلیلی در دور دوم باید بر همین قاطعیت انقلابی تکیه کرد تا انشاالله در تشخیص و مخاطب‌شناسی ملت ایران اشتباه نکنیم و راه‌حل درستی برای محتوای تبلیغ و اولویت تکیه بر مطالب انتخاب کنیم. از ترس درگیر کردن نفس اماره جامعه توسط جناح رقیب، نباید با نفس اماره جامعه راه آمد. خودکشی از ترس مرگ است. خدا غیر از نفس اماره، نفس لوامه و مطمئنه هم درون قلب جامعه ودیعه گذاشته است. یک نیروی شر دربرابر دو نیروی خیر. جذاب‌سازی فقط به ناخنک زدن به نفسانیات فرد و جذب شدن به جای جذب کردن نیست. عقلانیت هم جذاب است. قاطعیت انقلابی هم جذاب است. تا آنجا که سارق خوشحال است دستش را علی علیه‌السلام بریده است. بی‌دین‌هاش هم به طهارت خامنه‌ای دل میبازند. فراموش نکنیم که دلها دست خداست. 💠💠💠 میگویند و میگفتند جلیلی در دور دوم به پزشکیان میبازد چون مثال او مثال علی علیه‌السلام در برابر معاویه و دغل‌کاری هایش است. خدا میداند، شاید هم اینطور شود. اما علی علیه‌السلام می‌تواند ببرد اگر خواص او جنگ را از پیش باخته نبینند. اگر وضع موجود را انفعالی تحلیل نکنند. اگر از علی علیه‌السلام عقب‌نشینی نخواهند. آن‌ها می‌توانند حتی جنگ باخته را پیروز کنند. (به جای اینکه در عین این همه دغل‌کاری، جنگ برده امروز را هم باخت ببینند!) نباید با تکیه بر نتایج نظرسنجی ها خیال کرد که ما منفعل از آماریم و آمار هم منفعل از دغل‌کاری. برای اختیار ما هم در اراده خدا (و در آمار نظرسنجی) سهمی است. آن‌ها هم همین آمار را دیدند که ما دیدیم، اما آنها فهمیدند که باید دغل‌کاری کنند و بر روی تأثیر دغل‌کاری‌شان هم خیلی حساب باز میکنند، چون فاعلیت خود را میشناسند؛ ما چه؟ ما هم فاعلیت خود را میشناسیم؟ پس چرا ازپیش میگوییم در دوگانه پزشکیان-جلیلی (یا قالیباف) برنده اولی است؟ از الان؟! از الان خود را شکست‌خورده و منفعل از شرایط بدانیم، شکست‌خورده هم خواهیم بود. آیا ما هم در دوگانه جلیلی-پزشکیان دومی را پیروز میدانیم؟ آیا ما هم مثل آنها نتیجه دغل‌کاری را اصل پذیرفته‌ایم و شأن الهی برای انسان قائل نیستیم؟ آیا پذیرفته‌ایم فاعلیت گفتمان ما نمیتواند نظرات مردمی را جذب کند؟ آیا ما هم مثل آنها فاعلیت را خلاصه در نیروهای شیطانی میدانیم و دیگر هیچ؟! و جامعه را کت‌بسته منفعل از آن؟ و ما را کت‌بسته منفعل از جامعه؟ آن‌ها که هیچ، اما «ما» چرا فاعلیت انحصاری آنها را باور داریم؟ آمار، منفعل از زرنگی ما و دغل‌کاری آن‌ها هر دو است. پایین بودن در نظرسنجی تنها باید بر عزم ما بیفزاید. اما... بر عزم آنها می‌افزاید و از تحلیل‌های عزتمندانه ما میکاهد. دیروز یا فردا، اگر مردم شکست خوردند به خاطر دغل‌بازی لیبرال‌ها نیست، به‌خاطر منفعل‌بازی خواص است. این نوع مردم‌شناسی که نفسانیت را غالب انگاشته میبینید؟ طبیعتا راه‌حل برخاسته از آن نگاه، همین تساهل در سطح گفتمان سیاسی است، به اسم مدارا با مردم. عقب‌نشینی برای خارج نشدن از صحنه. چرا؟ چون تصور میکنند از صحنه خارج شده ایم! مردم را از دست داده ایم! نزدیک دره‌ایم! فرق میکند چه کسی چگونه روایت کند. در نسخه‌هایی که میدهیم، چنین نیست که عقب‌نشینی فکری ما منفعل از عقب‌نشینی عملی مردم باشد؛ بلکه عقب‌نشینی عملی مردم است که منفعل از عقب‌نشینی فکری ما است. همچنان که آمار منفعل از ماست، نه ما منفعل از آمار. اینکه چه‌کسی در دوگانه جلیلی-پزشکیان ببازد، وحی منزل نیست. نظر مردم هم از پیش مشخص نیست. جمعه آینده اگر مردم جلیلی را باختند، به ما باخته‌اند، نه به پزشکیان. حتی با آن همه دغل‌هایش. 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
✉️ پیام مخاطب @GhadiriNetwork
♻️ سکولاریسم در هیأت یعنی چه؟! 🔰 سکولاریسم می‌کوشد که زندگی بی‌تفاوت، زندگی غیرسیاسی (که در حقیقت زندگی سیاسی همراهی با ظلم است) زندگی زیر سایه گناه را برای دینداران، عادی جلوه دهد. یعنی بگوید که تو قرآن و نمازت را بخوان و کاری به کار گناه و گنهکار و فحشا و فاحشه نداشته باش. از نگاه سکولاریسم، زندگی در جامعه‌ای که همزمان تو نماز بخوانی و بغل دستی‌ات، شیشه شراب سر بکشد و دیگری با لباس زیر کنار هر دوی شما بایستد و همه به یکدیگر لبخند بزنید و کاری به کار هم نداشته باشید، باید برای تو معتقد به اسلام عادی باشد. سکولاریسم، امر به معروف و نهی از منکر و یا اجرای احکام اسلام در جامعه اسلامی را «دو قطبی ایجاد کردن»، «تفرقه»، «دخالت در کار دیگران»، «تشنج اجتماعی» و مانند آن تفسیر می‌کند. وقتی جمهوری اسلامی حدود نیم قرن است که از اصل و اساس با این تفکر شیطانی و ادبیات فریبنده آن مقابله کرده است. چگونه باید آن را متوقف کرد؟ سکولاریسم از چه جایی باید ورود کند تا جلوی این حرکت را بگیردو جامعه را به سمتی که نخواهد ببرد؟ از راه حسین(ع)! بله؛ اسم حسین (ع) و مجلس حسین (ع) بهترین راه است. چون در میان حزب اللهی‌ها برخی ساده اندیش‌ها هستند که جو زده‌اند. شور دارند ولی شعور فهمیدن این خط انحرافی را ندارند. با کمک اینها می‌توان در هیأت‌ها نفوذ کرد و راه عادی‌سازی و توجیه‌تراشی برای گناه را در پیش گرفت. مثلاً بگوییم ما حق نداریم جلوی ورود به هیأت کسی را در هر حالتی که هست بگیریم! مشروب‌خورده و مست و لایعقل تلو تلو می‌خورد ولی می‌خواهد بیاید در مجلس حسین، تو حق نداری مانعش شوی! کشف حجاب کرده، لباس نامناسب دارد، ما حق نداریم جلوی مهمان امام حسین (ع) را بگیریم! وقتی این مدل باب شد، بعد از مدتی چشم‌ها به دختران و زنان بدحجاب و بی‌حجاب عادت می‌کند. چهارتا محرم و صفر که تمام شد، کم کم همه چیز عادی می‌شود. بعد از مدتی چشم‌ مردان به دیدن گناه و بدن زنان به گناه کردن و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی عادت می‌کند. از باب حسین که وارد شوید، کم کم در دل سایر حزب‌اللهی‌ها تردید ایجاد می‌کنید. اینگونه مانع اقدام قانونی قاطع علیه هنجارشکنان می‌شوید و از این طریق، کلاه گشادی سر همه می‌گذارید بدون اینکه خودشان هم متوجه شوند. سکولاریسم اینگونه زندگی مثلاً مسالمت آمیز با گناه و فحشاء را برای جامعه ما عادی سازی می‌کند. حالا بهتر متوجه می‌شوید که چرا رهبری می‌فرمایند ما هیأت‌ها سکولار نداریم. زندگی و هیأت سکولار نه کاری به سیاست دارد نه کاری به گناه ... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🇮🇷 دکتر محمد سجاد شیرودی... 👇 💯📮https://eitaa.com/drshiroody
مقام معظم رهبری (زید عزه): «این‌که بگویند شما متحجرید و طالبانی عمل میکنید، به این حرفها خیلی گوشتان بدهکار نباشد؛ از این حرفها همیشه هست و گفته‌اند و میگویند. ... اتفاقاً کسانی که در مقابل جناح متعبد و پایبند ایستادند، به یک معنا بیشتر به تحجر و به طالبانیسم نزدیکترند. ... هرچه غربیها گفتند، همان را صددرصد باید اجرا کرد! ... تحجر همین است.» ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
مقام معظم رهبری (زیدعزه): این‌که بگویند شما متحجرید و طالبانی عمل میکنید، به این حرفها خیلی گوشتان بدهکار نباشد؛ از این حرفها همیشه هست و گفته‌اند و میگویند «مطلقاً نباید نشانه‌های اسلامی را تضعیف کرد. «و من یعظّم شعائر اللَّه فانّها من تقوی القلوب»؛ اصلاً بنای شعائر بر تظاهر و بر نشان دادن و بر مطرح کردن و جلو چشم نگهداشتن است. شعائر را مطلقاً نباید تضعیف کرد. بعضیها به اسم این‌که ما اهل ریا نیستیم و نمیخواهیم تظاهر کنیم، شعائر اسلامی و علامتهای اسلامی و سیمای اسلامی و وجهه‌ی اسلامی و رفتار اسلامی و پرچمهای اسلامی را از زندگىِ خودشان و زندگی مردم جمع میکنند؛ نخیر، بنده مطلقاً این را توصیه نمیکنم؛ بلکه بعکس، توصیه میکنم مقید باشید اینها را نگه دارید. منتها اگر بناست جانماز آب بکشیم، واقعاً روی آن جانماز نماز هم بخوانیم؛ والاّ انسان جانماز را آب بکشد و رویش نماز نخواند و کنار بیندازد، فایده‌یی ندارد. ضمناً این هم که بگویند شما متحجرید و طالبانی عمل میکنید، به این حرفها خیلی گوشتان بدهکار نباشد؛ از این حرفها همیشه هست و گفته‌اند و میگویند. ما با هر حرکت و گرایشی از نوع طالبان، در اصل و بنیاد مخالفیم. آنها اصلاً مخالف عقلند؛ آنها متحجر بودند. اتفاقاً کسانی که در مقابل جناح متعبد و پایبند ایستادند، به یک معنا بیشتر به تحجر و به طالبانیسم نزدیکترند؛ چون آنها هم نسبت به آموخته‌ها و درسهای غربی تحجر دارند. هرچه غربیها گفتند، همان را صددرصد باید اجرا کرد؛ این تحجر نیست؟ تحجر همین است. تازه حرفهای جدید غربیها را به گوش ما نمیرسانند؛ حرفهای قرن نوزدهمی، حرفهای کهنه شده و حرفهای منسوخ را می‌آورند در جامعه مطرح میکنند؛ چه در سیاست، چه در اخلاق، چه در گرایش دینی، چه در شکل حکومت و چه در اقتصاد، متحجرانه و متعصبانه میایستند؛ این‌که بیشتر طالبانیسم است. اصلاً مظهر طالبانیسم تحجر است. تحجر و دوری از عقلانیت، مظهرش همین است.» ۱۳۸۴/۰۶/۰۸ بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت https://khl.ink/f/3304 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
🔻دیانت در نسخۀ لیبرال‌های مذهبی -۳ 🖊مهدی جمشیدی ۱. روشن است که مهم‌ترین فلسفۀ وجودیِ دولت اسلامی، «استقرار دین در جامعه» است و متدیّنان باید دولت را به خدمت غایات دینی بگمارند و اندیشۀ توحیدی را در لایۀ ساختاری و رسمی، تحقّق ببخشند. بااین‌حال، لیبرال‌های مذهبی وقتی در قدرت قرار می‌گیرند، تکالیف حاکمیّتی خویش را در وجه عام و سخت‌افزاری خلاصه می‌کنند و از اجرا و استقرار شریعت در جامعه پروا دارند. اینان در ظاهر، مدعی هستند که نباید دین را با تکیه بر زور و قهر و غلبه بر جامعه حاکم نمود و دین را دولتی کرد و مجال انتخاب و اختیار را از جامعه گرفت، اما این گزاره‌ها، واقعی نیستند و پشت‌صحنۀ مواضع آنها را بیان نمی‌کند. حقیقت این است که لیبرال‌های مذهبی معتقدند چون بخش عمده‌ای از جامعه، مایل به اجرای شریعت در جامعه نیست، دولت نباید خود را در برابر خواست اینان قرار بدهد و بدنۀ اجتماعی‌اش را دچار ریزش کند. ازاین‌رو، باید به بهانه‌های مختلف، شریعت را کنار بگذارد و جامعه را با انتخاب‌های فرهنگی‌اش رها کند. پس سخن نهانی و ناگفتۀ اینان، نگرانی از تقابل فرضیِ با جامعه و سوختن بدنۀ اجتماعی‌شان است، نه نحوه و کیفیّت اجرای شریعت در جامعه. بحث دربارۀ «روش‌ها»، غلط‌انداز و بیراهه است و لیبرال‌های مذهبی، در اصلِ «ارزش‌ها» و امکان و ظرفیت اجتماعیِ تحقّق‌شان، تردید دارند. در واقع، می‌خواهند به نام دولت اسلامی بر جامعه حکومت کنند، اما از تحقّق اسلام در جامعه بگریزند. لیبرال‌های مذهبی، دهه‌ها در قدرت بودند، اما هیچ‌گاه روش‌ها و سازوکارها و مسیرهایی که خود را متمایل به آنها نشان می‌دهند، دنبال نکردند و نشان ندادند که چگونه شریعت را در جامعه مستقر می‌کنند؛ بلکه برخلاف اقتضای ذاتیِ دولت اسلامی عمل کردند و به نیروها و جریان‌های مسأله‌دار و انحرافی میدان دادند. سیاست فرهنگیِ لیبرال‌های مذهبی، «تساهل‌وتسامح» است که به معنی رهاسازی جامعه از لحاظ فرهنگی و مجال‌دادن به هویّت‌های معارض برای تسخیر جامعه است. دورۀ حاکمیّت لیبرال‌های مذهبی در تجربۀ اصلاح و اعتدال، دوره نفوذ و رخنۀ فرهنگی بوده است، نه پیشروی فرهنگی در چهارچوب‌ روش‌های خلاقانه. ۲. لیبرال‌های مذهبی، خواسته‌های فرهنگیِ جامعه را نمایندگی نمی‌کنند، بلکه خواسته‌ها را تولید و به جامعه القاء می‌کنند و آن‌گاه مدعی می‌شوند که نگاه و رویکردشان، برآیند بخشی از جامعه است. مسأله نیز همین است که بخش‌های مهمی از جامعه، دستخوش روایت‌پردازی‌ها و مجعولات و تحریف‌های لیبرال‌های مذهبی شده و طوطی‌وار، گفته‌های تلقینی آنها را تکرار می‌کند. این‌که آیت‌الله خامنه‌ای با صراحت و گزندگی تمام، از نیروهای تجدّدی در سطح نخبگانی به عنوان «خواصِ جلّال» یاد کردند و آنها را تهدید عمده دانستند، به دلیل همین خصوصیّت اثرگذاری‌شان است. جامعۀ ایران به طور طبیعی و فطری، در مدار هویّتی خویش است و به راهی می‌رود که اقتضای تاریخ انقلابی است، اما در این میان، نیروهای تجدّدی با گفتارهای وسوسه‌انگیز و شبهه‌افکن، جامعه را دچار تلاطم و بی‌ثباتی می‌کنند و ارادۀ انقلابیِ جامعه را رقیق می‌سازند. دراین‌حال، جامعه احساس می‌کند که می‌خواهد و انتخاب کرده، اما حقیقت آن است که به‌صورت ناخودآگاه، به بازیچۀ لیبرال‌های مذهبی فروکاهیده شده و مطالبۀ ساختارشکنانه و تجدّدی آنها را تکرار می‌کند. به‌‌این‌ترتیب، اگر بگوییم که بخش عمدۀ مسأله، «بازی روایی» و «ساخت‌شکنی ذهنی» است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. جریان تحریف، ذائقه‌یابی نمی‌کند و در پی شناسایی ارادۀ جامعه نیست، بلکه در طول دهه‌های گذشته، همواره کوشیده که به جامعه، خط و جهت تجدّدی بدهد و در برابر گفتمان اسلامی و انقلابی، دکان بگشاید و معارضه کند. ۳. در مقابل، ما نیز باید به سراغ «مبادیِ تفکّرِ معارض» رفته و ریشه‌ها و سرچشمه‌های فتنه‌های روایی و هویّتی را شناسایی کنیم. علت‌العلل، خواص جلّال هستند و اگر در همان ابتدای روایت‌پردازی‌های معارض، فعّال و صریح در میدان باشیم و واسازی و مقابله و منهدم کنیم، اراده‌های تجدّدی در عمق جامعه نفوذ نمی‌کنند و کار بر ما دشوار نمی‌شود. به بیان استاد مطهری، تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهند که همواره، فساد و تباهی و انحراف، از لایۀ بالایی جامعه به توده‌ها و عامّه راه یافته است. این سرآمدان و شهره‌گان سیاسی و فکری هستند که بر اراده و خواست جامعه اثر می‌گذارند و بنیان‌های تفکّر انقلابی را در ذهنیّت جامعه، متزلزل می‌سازند. ما اکنون در مرحلۀ «بازسازی انقلابیِ ساختارِ ذهنیِ جامعه» قرار داریم و باید برای این کلان‌مسأله، چاره‌اندیشی کنیم؛ درحالی‌که قدرت در اختیار لیبرال‌های مذهبی قرار گرفته و ازاین‌جهت، با چالش مواجه شده‌ایم. باید عرصۀ عمومی را دریافت و تحوّل را از جامعه آغاز کرد، اما در عین حال، باید خاستگاه‌های تولید بحرانِ هویّتی را نقطه‌زنی کرد. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔰مقام معظم رهبری (زیدعزه): «اجازه ندهید عدّه‌ای با تکیه به نام آزادی - که واقعاً باید بر عنوان مظلوم آزادی گریست که چه سوء استفاده‌هایی از این نام میشود - منکرات و فحشا و بی‌بندوباری را در جامعه رایج کنند. عکس‌العملِ آن این است که عدّه‌ای به نظام بدبین شوند؛ مثل اوّل مشروطه. یکی از عواملی که موجب شکست مشروطیت در ایران شد، این بود که متدیّنین بعد از مدتی احساس کردند کأنّه کار به سمت بی‌دینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند - البته کسانی که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میکردند، عدّه زیادی نبودند، اما جنجالشان زیاد بود - موجب شد که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شکست میخورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمه‌پوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید.» ۱۳۸۰/۰۵/۱۱ (بیانات در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری دولت دوم اصلاحات) https://khl.ink/f/3076 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
مقام معظم رهبری (ره): «من همان روز گفتم، امروز هم میگویم که اگر مردم در انتخابات شوراها شرکت نکردند، به‌خاطر این بود که از عملکرد شوراها راضی نبودند. اگر شوراها این دوره خوب عمل کنند، خواهید دید که مردم در دوره‌ی بعد، اگر بخواهند برای شوراها به پای صندوق بیایند، پُرشور خواهند آمد. آن‌جایی که مردم امید دارند که کاری انجام گیرد، می‌آیند. وقتی دیدند نه، شوراها خوب عمل نکردند، مردم دلسرد و ناامید میشوند. من تقریباً یک ماه و نیم قبل در زنجان به مسؤولان گفتم که اگر میخواهید مردم در انتخابات شرکت کنند، عملکردهایتان را خوب کنید. اگر مردم عملکردها را ببینند، برای ورود در انتخابات تشویق میشوند.» ۱۳۸۲/۰۹/۲۶ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان قزوین https://khl.ink/f/5703 🦠ول‌انگاران 🦠@velengaran
در بطن انقلاب جنسی ایرانی حدود ده سال پیش که تصمیم به ساخت مستند ایکسونامی گرفتم، هیچ وقت فکر نمی کردم به این سرعت ما هم به این نقطه برسیم. اون از علی ضیا و اینم از این رسیدیم به جایی که خانواده های ایرانی با افتخار و ذوق زدگی شنیع ترین رفتارهای جنسی و کلمات رکیک رو با پوشش های محرک رقاصه های میله تو قمارخونه ها و فاحشه خونه های لاس وگاس تن بچه های طفل معصومشون کنند و اینقدر سِر و بی حس شده باشند از کثرت دیدن این هرزگی ها که بچه هاشون رو تو کلاس های رقص توئرک و هیپ هاپ و این رقص های کثیف و رکیک و یک سره جنسی آمریکایی ثبت نام کنند(لابد به اصرار بچه)، هفته ها تمرینشون بدند، بعد بیارن وسط جامعه با لباسهای نیمه برهنه یک دست روی آهنگی با یه متن کاملا جنسی برقصند و ذوق کنند و پز بدند باهاش. راستش به نظر خودم یکی از تلخ ترین و سیاه ترین قله های انقلاب جنسی تو ایکسونامی همین بود که بچه های طفل معصوم زیر ده سال بشن ابژه های جنسی و رفتارهای هرزه غیر اخلاقی اینقدر عمومیت پیدا کنه که دیگه برای بعضی ها بخصوص خانم ها جنسی بودنشون اصلا فراموش بشه. اینقدری که مردد بودم تصویرشو بذارم تو مستند یا نه و چطور می تونم سانسور کنم که هم محرک بودنش کم بشه هم اوج انحطاط معلوم باشه. نمی دونم این خودجوشه یا پروژه اما من بودم از این والدین که دارند بچه هاشونو فاحشه بار میارند (بدون اینکه بدونند) سلب حضانت می کردم. اینقدر کامم تلخ و قلبم سیاه شد از دیدن این که واقعا بی طاقت شدم ... بی تفاوت نباشیم، اعلام برائت کنید، از تقاضا برای پیگیری قانونی مهمتره ✍ محسن آقایی @rahbariefarhang
🔻دوگانگی فرساینده؛ گره ناگشودۀ نظام-۴ 🖊مهدی جمشیدی ۱. شهید بهشتی می‌نویسد دوگانگی میان مدیران کشور، به اختلاف دو «بینش» مربوط می‌شود. سخن‌گفتن از «بینش» به این معنی است که تفاوت، نه در سطح «سلیقه»، بلکه در سطح «ارزش‌ها» است و ازاین‌رو، نمی‌توان آن را طبیعی دانست. این وضع، مَرَضی است و باید علاج شود و نباید آن را به تکثّر طبیعی نسبت داد. به‌بیان‌دیگر، وجود دو نوع «عقلانیّت» در درون حاکمیّت سیاسی، امور را قفل و دچار نوسان می‌کند و مجال پیشرفت را می‌ستاند. آری، در «عرصۀ عمومی» باید عقلانیّت‌های گوناگون، حضور داشته باشند و با یکدیگر به گفتگو و رقابت بپردازند و استدلال‌های خویش را عرضه کنند، اما «عرصۀ رسمی»، چنین حکمی ندارد. در عرصۀ رسمی، باید یک نوع عقلانیّت، حاکم باشد تا تعارض و اصطکاک به وجود نیاید. این‌که شهید بهشتی به «دوگانگی فرساینده» اشاره می‌کند، برخاسته از وجود دو نوع عقلانیّت متفاوت در درون حاکمیّت است و روشن است که عاملان این دو نوع عقلانیّت، با یکدیگر دچار اصطکاک و تنش می‌شوند. حاصل این وضع، فرسایش قدرت در درون قدرت است؛ یعنی قدرت، در باتلاق تعارض و تضاد فرو می‌افتد و سرگرم خویش می‌شود و نمی‌تواند وضع جامعه را بهبود ببخشد. ۲. دولت‌های دهه‌های اخیر که برآمده از لیبرال‌های مذهبی بوده‌اند، هرچند در چهارچوب سازوکار قانونی به قدرت سیاسی راه یافتند، اما عقلانیّت دیگری را در برابر عقلانیّت رسمی تعریف کردند و به این عنوان که برآمدن‌شان، حاصل رأی و ارادۀ مردم بوده، کوشیدند الزامات و اقتضائات عقلانیّت خویش را بر ساختار رسمی تحمیل کنند. به‌این‌ترتیب، همواره کشمکش مشهود و ملموسی میان بسیاری از دولت‌ها و ارزش‌های رسمی، وجود داشته اشت و این دولت‌ها، همچون نیروی گریز از مرکز عمل کرده‌اند. روشن است که نمی‌توان انتظار داشت که دولت‌ها، یکسان و مشابه باشند، اما نباید تفاوت آنها در حدی باشد که بتوان از عقلانیّت متفاوت سخن گفت، در تجربۀ دهه‌های اخیر، شاهد ظهور و قدرت‌گیری دولت‌هایی بوده‌ایم که جهت‌گیری‌های‌شان به ساختارشکنی نزدیک بوده است. این دولت‌ها، ضدساختارهایی در درون ساختار بوده‌اند؛ چنان‌که آیت‌الله خامنه‌ای در توصیف تجربۀ دولت اصلاحات، تصریح کردند که در پی آن بودند که سکولاریسم را در قلمرو رسمی، رایج سازند و این یعنی مخالفت با بنیان هویّتیِ انقلاب اسلامی. این تفاوت‌های حداکثری نسبت به ساختار رسمی، عادی و طبیعی نیستند و فقط در هر دوره، ما را به نقطۀ صفر بازمی‌گردانند. ۳. امام خمینی در دورۀ ده سالۀ حکومتش، دو نیروی سیاسیِ بسیار مهم را حذف کرد: یکی بازرگان که جریان نهضت آزادی را نمایندگی می‌کرد و دیگری، منتظری که حامیِ نیروهای منتقد سیاسی بود. این دو، هرگز فعّالیّت مسلحانه انجام ندادند و لشکرکشی خیابانی و فتنه و ... به راه نینداختند، ولی امام خمینی به‌صورتی قاطع و مطلق، هر دو را از عرصۀ سیاسیِ ‌انقلاب، حذف کرد. بازرگان به‌گونه‌ای محدود شد که حتّی اجازۀ تشکیل حزب نیز نیافت، و منتظری نیز علاوه بر عزل از قائم‌مقامی، حتّی از اظهارنظر سیاسی نیز منع گردید و به درس‌وبحثِ حوزوی، محدود گشت. در دورۀ زعامت آیت‌الله خامنه‌ای نیز بخشی از نیروهای اصلاح‌طلب و نیروهای اعتدال‌گرا که در فتنه، فعّالیّت عملی داشتند، کنار گذاشته شدند. از سوی دیگر، اگر خودِ مردم در دوره‌هایی، جریان‌ سیاسیِ خاصی را برای استقرار در دولت و مجلس انتخاب می‌کنند و به این واسطه، یک جریان سیاسی، غالب می‌شود، نباید انتخاب مردم را به ارادۀ آیت‌الله خامنه‌ای نسبت داد. با این حال، کسانی به دلیل ضعف‌نفس و لجاجت، اصرار دارند که شکست‌های اجتماعیِ ‌خود را به معنیِ‌ حذفِ مهندسی‌شدۀ خویش از عرصۀ سیاسی معرفی کنند، امّا واقعیّت، عبور مردم از اینان است. ۴. مطهری به نهضت آزادی به چشم کاتالیزور دورۀ گذار می‌نگریست؛ چراکه پس از بازگشت از سفر به نوفل‌شاتو نیز به سرآمدان انقلابی گفته بود نگرانم که نهضتی‌ها، امام را دوره و محاصره کنند. بااین‌حال، ناچار شد که به طور موقت، قدرت را در اختیار اینان قرار بدهد؛ هرچند در هفتۀ پایانی حیاتش گفته بود که باید دولت موقت را «دولت کودن‌ها» نامید، چون تصوّر می‌کنند که در مقابل امام، اعتبار و وزانتی دارند. مطهری وعده داده بود که مقدّمات برکناری بازرگان را فراهم خواهد کرد، اما شهادت، او را از صحنه برچید. بهشتی نیز نهضت آزادی را جریان اصیل اسلامی نمی‌دانست و می‌گفت ما همواره به دلیل حضور نهضت آزادی در قدرت، دغدغۀ انحراف انقلاب از مسیرش را داشتیم. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از بر پا
همه قوای نظام! عقب نشینی غیرتاکتیکی ممنوع عقب‌نشینی های غیر تاکتیکی فقط در عرصه نظامی رخ نمیدهد، اگر دستگاه قضایی شما به گونه ای برخورد کند که عموم جامعه برداشت رفتارهای غیر عادی از آن کنند، چه در قصه چای دبش که به دولت رییسی اتهام زدند و اگر سکوت دولت مظلوم وقت نبود، بلوایی بسیار بزرگتر از آنچه رخ داد بین قوا شکل می‌گرفت، چه در دستگیری چهارتا توییت باز فاسد دم انتخابات در حالیکه خبری از جلب کسانی که به آنها اطلاعات می‌دادند و پشتیبانی‌شان می‌کردند نشد، چه در تبدیل غیر عادی حکم افساد و اعدام به حکم آزادی کسی که هجومهای رسانه ایش به ایران جلوی چشم همه رخ داده بود، چه در احکام مضحک یکی دو ملیونی برای کسانی که فساد رسانه ای و ترویج کشف حجاب میکردند، همه و همه نشان عقب نشینی های غیر تاکتیکی از اقتدار قوه قضائیه در تحقق عدالت است. این همه رفتارهای غیر عادی که در دم و دستگاه آقای اژه ای رخ می‌دهد، خدا نکند به عقوبت الهی منجر شود که آتشش دامن همه ما را خواهد گرفت. عقب نشینی های غیر تاکتیکی را در فضای نظامی فقط نباید دید، همین وضع بلبشو و رها که در حوزه لباس و سبک زندگی مشاهده میکنیم، که راه رفتن در خیابان‌های تهران را تبدیل کرده به یک غصه دائمی برای مومنین، باعث عقوبت الهی خواهد شد. آن رها کردن حکمرانی مجازی و شرایط سخیفی که در این عرصه حیاتی شکل گرفته و آقای قالیباف و پزشکیان هم رسما در مناظرات میگفتند که اولین اولویتشان در مجازی، برداشتن همین مقدار فیلترینگ و محدودیت است، اینها همه عقب نشینی های غیر تاکتیکی و غیر عادی است که نتیجه اش عقوبتهای الهی است که دامن همه را می‌گیرد. کوتاه آمدن از مجازات سخت دشمن هم یکی از مصداقها است که البته در بیان و ذهن عده‌ای با هزار توجیه وجود دارد و امید ما است که اینها کمترین اثری در دستگاه تصمیم سازی کشور در این حوزه نداشته باشند. عقوبت الهی، غیر از نتایج منفی عادی است. عقوبت الهی بلاهایی است که قدرت مقابله با آنها را نخواهیم داشت مگر به وسیله توبه و اصلاح عملی. راه حل چیست؟ مثل همیشه ما نیاز به جریانی رشد یابنده داریم از جوانان انقلابی مطالبه‌گر، که البته در عین عقلانیت و اخلاق و نه نادانی و تحجر و بی اخلاقی، اما مقابل کوچکترین عقب نشینی های غیر تاکتیکی در مسیر حرکت انقلاب بایستند و در این راه تلاش و مبارزه کنند مثل شهدا. @ali_mahdiyan
اربعین دو گروه را مشغول کرده... خادمان و زائران... احتمالا امام زمان عج یارانش را بیشتر در گروه خادمان میجویند... به چای ریزها امید بیشتری برای یاریست تا چای خورها... به آنان که سایبان زدند و موکب ساختند امید بیشتریست تا آنان که زیر سایبان‌ها و در مواکب استراحت کردند... به بچه‌های آشپزخانه تا بچه‌های سر سفره... به ماموران تامین امنیت تا راهپیمانان خاطر جمع... به پول خرج‌کن‌ها تا مصرف کنندگانی که نوش جانشان... گفتم‌ امید بیشتر که فکر نکنی از آن پیر و جوانان و زنان و مردانی که در این گرما به عشق حسین سلام الله علیه طی طریق می‌کنند، ناامیدم... و البته به برخی زیارت نرفته‌ها هم امیدی هست... @Takhteh_siah