#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.نماز یک خط الهی است که از هنگام تولد تا لحظه مرگ برای ما ترسیم شده است: نوزاد که بدنیا آمد در گوش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۸- نیّت
تفسیر نماز » نیّت
اولین رکن نماز نیّت است.
نیّت، یعنی آنکه بدانیم چه میکنیم و چه میگوییم و برای که و چه حرکت مینمائیم.
ارزشِ هر کاری به نیّت و انگیزه آنست، نه فقط صِرف عمل. لذا حساب کسی که بخاطر حفظ نظم و احترام به قانون، پشت چراغ قرمز میایستد از حساب کسی که از ترس پلیس یا جریمه میایستد جداست. در همه عبادات و خصوصاً نماز، نیّت جایگاه ویژه ای دارد و اصولاً چیزی که یک کار را عبادت میکند، نیّتِ الهی آن کار است که اگر آن نیّت نباشد، هرچه هم ظاهر کار خوب و صحیح باشد، امّا ارزش عبادت ندارد. پیامبر گرامی
اسلام در این باره میفرمایند:
«اِنَّمَا الْاَعْمالُ بِالنّیَّات» [۱]
کارها به واسطه انگیزهها ارزش پیدا میکند وبا آنها سنجیده میشود.
آری، فرق مادی یا معنوی بودن یک کار، در تفاوت نیّتها و هدف هاست.
----------
[۱]: ۹۱) بحار، ج ۷۰، ص ۲۱۰.
۲۹- نیّت خالص
تفسیر نماز » نیّت خالص
نیّت خالص آن است که انسان فقط برای خدا کار کند و در عمق جانش هدفی جز او و رضای او نداشته و از مردم انتظار تشکر یا پاداش نداشته باشد. [۱]
نانی که اهل بیت رسول خداعلیهم السلام در چند شب پی درپی هنگام افطار به یتیم و اسیر و فقیر دادند، ارزش مادّیِ زیادی نداشت، اما چون خالصانه بود خداوند بخاطر آن یک سوره نازل کرد. [۲]
و عطّار نیشابوری در مورد آن میگوید:
گذشته زین جهان وصف سنانش
گذشته زآن جهان وصف سِه نانش
در تاریخ میخوانیم که کسی در جبهه کشته شد و همه گفتند: او شهید است، اما حضرت فرمودند: او «قَتیل الحِمار» است، یعنی کشته راه الاغ! مردم تعجّب کردند، اما حضرت فرمود: هدف او از آمدن به جبهه، خدا نبود، بلکه چون دید دشمن سوار بر الاغ خوبی است، با خود گفت: او را میکشم و الاغش را به غنیمت میبرم، اما موفق نشد و آن کافر این مسلمان را کشت، پس او «قَتیل الحِمار» است. [۳]
خالص کردن نیت، کاری بس دقیق و مشکل است. گاهی افکار غیرخدائی چنان در عمق جان انسان رسوخ میکند که خود انسان هم متوجّه نیست، و لذا در روایت آمده است: ریا و شرک از حرکت
مورچه سیاه در شب تاریک بر سنگ سیاه، آرام تر و دقیق تر است. [۱] چه بسیار افرادی که به خیال خود قصد قربت دارند، اما هنگام فراز و نشیبها معلوم میشود که قصد آنها صددرصد خالص نیست.
به قول علاّمه شهید مطهری، نیّت یعنی خودآگاهی، و ارزش عبادت به معرفت و آگاهی است. در روایات میخوانیم:
«نِیَّةُ الْمُؤْمِنِ خَیْرٌ مِنْ عَمَلِهِ» [۲]
----------
[۱]: ۹۲) سوره انسان، آیه ۹.
[۲]: ۹۳) سوره انسان.
[۳]: ۹۴) محجّةالبیضاء، ج ۸، ص ۱۰۴.
[۱]: ۹۵) بحار، ج ۷۲، ص ۹۳.
[۲]: ۹۶) بحار، ج ۷۰، ص ۲۱۰.
#تفسیر_نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✍#آثارنماز (۱) ❌ خلیا میگن ما این همه نماز می خونیم هیچ اثری تغییری چیزی تو خودمون تو دیگران و جامع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ #آثارنماز (۲)
🔰و نکته دوم اینکه می فرمایید اثر نداشته هذا اول الکلام افتاد کی میگه اثر نداشته؟ تحقیقات متعددی در کشور عزیزمان ایران اسلامی و حتی غیراسلامی استاد عزیز ما می فرمود:تو کانادا یه وقتی سوپرمارکت اومد یع تست انجام بده به کسی که اونجا پولها رو می گرفت گفت هر کسی که امروز اومد خرید کردمثلا ۹۰ دلار خرید کرد ۱۰۰ دلاری به شما میده شما12 لار بهش برگردون یه مقدار اضافهبرگردون ببینیم کیا برمیگردانند کیا برنمیگردونن از تو دوربین می پاییدن اونایی که متوجه شدن مورد امتحان خب خیلیها متوجه شدند و خیلیاهم راحت گذاشتن تو جیبشون نزدیک به ۹۰ درصد مردم نیاوردن اون چند درصدی که پول را برگرداند وبیشاز ۹۰ درصدشون مسلمانها بودند تاحدیکه اون کس که امتحان میگرفت.
اون کسی که پول رو می گرفت فورس سؤال میکرد: آیا شما مسلمان هستید کاملاً براشون مشهود بود مسلمانها مقیدترن مسلمانها متعهدترن.
♻️موارد فراوان ماه مبارک رمضان ماه محرم مردم به سمت رغبت پیدا میکنند دینداری جریان بیشتری پیدا میکند و همین باعث میشه که آمار جرم و جنایت بیاد پایین...
✍ ادامه دارد..... ان شاءالله
33.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تاریخچه نماز (10 )
چگونگی نماز در ادیان گذشته (1)
#تاریخچه_نماز
مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 کلیپ
#نماز_شب
ثواب و برکات عجیب و بسیار عظیم دو سجده کوتاه بعد از نماز وتر
ارسالی از مخاطب
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💎 جواب کامل شبهه 9️⃣8️⃣ من وقتی چشم باز کردم بهم گفتن مسلمان و شیعه هستی اما الان خودم با تحقیق و ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ شبهات دانش آموزی
0⃣9️⃣ چطور سال ۱۳۵۷ که مردم بیرون ریختند و اعتراض کردند به آنها میگفتند انقلابی اما الان که مردم و جوانان ریختند بیرون به آنها اغتشاشگر میگویند؟
🔶 اول: آن موقع هدف مردم از انقلاب چی بود؟!
🔻 مردم برای ولنگاری انقلاب کردند؟! یا برای حفظ دین و آرمان و انسانیت و اعتقاداتشان انقلاب کردند؟!
🔻 انقلاب آنها برای عزت و سربلندی مردم بود که بیگانه به مردم ایران زور نگوید و زن و ناموس ایران را مثل کره و ژاپن به بردگی نبرد.
🔷 دوم: مردمی که اعتراض میکردند پول نمیگرفتند توی خیابان بیایند. شما ببینید این کسایی که دستگیر میشوند اعتراف میکنند که گول خوردند، جو گیر شدند و به آنها پول دادند ولی مردم زمان انقلاب برای اعتقاد و عقیده خود به خیابان میآمدند و وقتی هم دستگیر میشدند با بدترین شکنجه ها از کار خود پیشمان نبودند و پای کار خود میماندند.
🔶 سوم: مردم آن موقع کجا مأموران را زجرکش میکردند؟! چه برسد به مردم بیگناه؟! بلکه خود سینه سپر میکردند تا خودشان کشته شوند. ولی این اغتشاشگران هم مأموران را میکشند هم مردم بیگناه را میکشند.
🔷 چهارم: مردم انقلابی کجا مغازه و ماشین مردم را آتیش میزدند؟!
🖇 لینک ادامه مطلب:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/28
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #جوان57_جوان_امروزی
📎 #انقلاب_اغتشاش
💎 جواب کامل شبهه
0⃣9️⃣ چطور سال ۱۳۵۷ که مردم بیرون ریختند و اعتراض کردند به آنها میگفتند انقلابی اما الان که مردم و جوانان ریختند بیرون به آنها اغتشاشگر میگویند؟
🔶 اول: آن موقع هدف مردم از انقلاب چی بود؟!
🔻 مردم برای ولنگاری انقلاب کردند؟! یا برای حفظ دین و آرمان و انسانیت و اعتقاداتشان انقلاب کردند؟!
🔻 انقلاب آنها برای عزت و سربلندی مردم بود که بیگانه به مردم ایران زور نگوید و زن و ناموس ایران را مثل کره و ژاپن به بردگی نبرد.
🔷 دوم: مردمی که اعتراض میکردند پول نمیگرفتند توی خیابان بیایند. شما ببینید این کسایی که دستگیر میشوند اعتراف میکنند که گول خوردند، جو گیر شدند و به آنها پول دادند ولی مردم زمان انقلاب برای اعتقاد و عقیده خود به خیابان میآمدند و وقتی هم دستگیر میشدند با بدترین شکنجه ها از کار خود پیشمان نبودند و پای کار خود میماندند.
🔶 سوم: مردم آن موقع کجا مأموران را زجرکش میکردند؟! چه برسد به مردم بیگناه؟! بلکه خود سینه سپر میکردند تا خودشان کشته شوند. ولی این اغتشاشگران هم مأموران را میکشند هم مردم بیگناه را میکشند.
🔷 چهارم: مردم انقلابی کجا مغازه و ماشین مردم را آتیش میزدند؟! که الان اغتشاشگران امروزی اینها را آتش میزنند.
🔶 پنجم: آن موقع انقلاب خواست مردم بود و دشمنان مخالف آن بودند ولی الان دشمنانی که مثل گرگ دنبال منافع خود در ایران هستند شدند مدافع اغتشاشگران آدم عاقل نباید شک کند که چگونه گرگ دوست انسان شده است؟!
♦️ آیا شما اینها را با آنها یکی میدانید؟!
🖇 لینک مطلب:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/28
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #جوان57_جوان_امروزی
📎 #انقلاب_اغتشاش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کریدور رویایی اسرائیل چگونه از مسیر خارج شد!
#ضد_شبهه
مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب دلیل عقلی هم داره؟
#حجاب
مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نابودی یک تمدن از بیرون گذاشتن دو تا تار مو شروع میشه و به از بین رفتن خانواده و همه چیز منجر خواهد شد...
#حجاب
#استاد_پورازغدی
انتشارش با شما خوبان 🌷
مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسم جلاله درباره حجاب...
♨️ مثالی زیبا از امر به معروف!
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
#حجاب
ارسالی از مخاطب
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #دختران_آفتاب بخش ۲۱ تا ۲۴ مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دختران آفتاب 28-25.mp3
34.38M
📗کتاب صوتی
#دختران_آفتاب
بخش ۲۵ تا ۲۸
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دو خاطره تلخ و شيرين يكى از دوستان براى من تعريف كرد: روزى در يكى از شهرهاى مذهبى، ابتداى خيابانى م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
٣. ايجاد نگرش مثبت به حجاب
اشاره
از راهكارهاى مهم گسترش حجاب، ايجاد نگرش مثبت به آن است. امروزه يكى از نقشه هايى كه دشمنان اسلام و انقلاب، براى دور كردن مردم از معنويات و گسترش فحشا و بى بند و بارى در ميان جوانان، به اجرا گذاشته اند، ايجاد نگرش منفى به حجاب است. ازاين رو نبايد به آنها اجازه چنين فرصتى را داد و در مقابل، بايد براى مثبت نگه داشتن نگرش جوانان و نوجوانان به حجاب با همه توان كوشيد.
مبارزه با حجاب
مبارزه باحجاب در قالب ايجاد نگرش منفى به حجاب، در دو سطح، در دستور كار دشمن قرار دارد. سطح اول آن است كه ذهن جوان، چه پسر و چه دختر را به حجاب بدبين كند و با شايعه پراكنى و دروغ پردازى، تبيين كند كه حجاب، نشانه عقب ماندگى است يا كسى كه حجاب دارد، كم كم افسرده مى شود و نشاط خود را از دست مى دهد. اين تبليغات چنان گسترده شده كه افزون بر انتشار كتاب و مقاله هاى فراوان، حتى به فيلمها و سريالها كشيده شده و متأسفانه به اشتباه يا عمد، برخى از آنها از تلويزيون نيز پخش شده است.
اما سطح دوم از اين نگرش منفى به حجاب، آن است كه حجاب از واجبات دينى به شمار مى رود و رعايت آن نيز لازم است. ولى اين وجوب در همه جا نيست، بلكه فقط مختص اماكن مذهبى است و خارج از اين مكان ها، رعايت كردن يا نكردن حجاب، به سليقه و نظر شخص بستگى دارد؛ به عبارت ديگر، در اين ديدگاه، فرد خود را متدين و متشرع مى داند، ولى درباره حجاب و رعايت حريم با نامحرم، نظر و سليقه خود را ملاك دين قرار مى دهد.
در حقيقت، اين ديدگاه به فرد اجازه مى دهد خودش اجتهاد كند و به برخى احكام دينى، به ويژه احكام اجتماعى، با نظر خود عمل كند.
در ديدگاه اول كه ديدگاه تندترى بود، با مضر دانستن حجاب، كل دين را رد مى كردند و مردود مى دانستند، ولى در ديدگاه دوم، حجاب را امرى شخصى و مخصوص مكانها و مراسم مذهبى مى داند. ازاين رو مى بينيم برخى زنان در مراسم مذهبى مثل عزادارى ها، زيارت گاهها و مساجد، باحجاب و چادر حضور مى يابند، ولى در كوچه و خيابان و مهمانىها و جشنها حجاب را رعايت نمى كنند.
برخى هم استدلال عجيبى براى اين كار خود دارند. آنان مى گويند اصل و ريشه حجاب، اين است كه فكر بدى نداشته باشى و به اصطلاح، دلت پاك باشد. همچنين مى گويند: زن بايد تميز و زيبا باشد و چه اشكالى دارد ما زنان، با ظاهرى زيبا در جامعه حاضر شويم. چرا بايد اين همه زيبايى را پنهان كنيم؛ به ويژه اگر قصد بدى نداشته باشيم! اگر عده اى قلب بيمارى دارند، تقصير خودشان است؛ چرا ما بايد خود را بپوشانيم؟ چرا مردان نگاهشان را كنترل نكنند؟
#راهکار_تقویت_فرهنگ_حجاب
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
زيارت عاشورا در هنگام مرگ اللّه العظمى آقاى حاج شيخ محمّدتقى بهجت (ادام اللّه ظلّه الشّريف) مى فرما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهر نماز در جيب يهودى!
آقا شيخ هادى نجم آبادى (ره) در زمان خود از افراد عوامفريب كه با تكفير و توهين به مردم، رعب و و حشت ايجاد مى كردند سخت نفرت داشت و معتقد بود كه آنها بزرگترين ضربات را به اسلام مى زنند.
در همين زمينه مى گويند:
چند تن از اوباش تهران مى خواستند شرابخانه
مردى يهودى را به يغما ببرند. آنان به نام تكفير، مرد بيچاره را كشان كشان مى بردند.
از قضا به آقا شيخ هادى برخوردند. شيخ جريان را پرسيد. يكى از اوباش كه دستارى سبز بسته بود گفت: آقا! اين مرد توهين به مقدّسات مذهبى مى كند. مى خواهيم مجازاتش كنيم.
شيخ كه معركه عوام را ديد به زيركى دريافت كه دعوا بر سر لحاف ملاّ نصرالدّين است. و الّا در شهر، كافر و يهود و گبر بسيارند. لذا در آن غوغا آهسته به يكى از اصحابش گفت:
آيا مهر نماز در جيب دارى؟
او گفت: بله اقا. دارم.
شيخ گفت: مهر را جورى در جيب يهودى بگذار كه هيچ كس متوجّه نشود.
مهر در جيب يهودى سرگردان گذشته شد. آنگاه شيخ گفت:
حالا معلوم مى كنم كه اين بينوا مسلمان است يا يهودى.
شيخ از يكى از حاضران خواست كه دست در جيب آن مرد كند.
مرد دست در جيبش كرد و مهر نمازى يافت.
شيخ خطاب به آن سيّد هوچى و بى سواد كه سر دسته اشرار بود كرد و گفت:
گوارت به كافران مى فرمود: بگوييد (لا اله الا اللّه تُفلِحوا... )، يعنى كلمه توحيد را بر زبان جارى كنيد، رستگار مى شويد. پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله گروه كافران را به صرف گفتن شهادت در جرگه مسلمانان وارد ساختند. امّا تو بر خلاف جدّت مى خواهى دستاربندى عمل كنى؟
سيّد فرياد زد: آقا چه مى فرماييد
؟ اين بدبخت لامذهب است.
يهودى سرگردان از ترس خود را باخت. زبانش بند آمده بود و نمى دانست چه بگويد.
همه گوش به فرمان آقا شيخ هادى شدند كه بشنوند چه حكمى مى فرمايد.
شيخ گفت: اين مرد مى گويد مسلمانم. مهر نماز هم در جيب دارد. برويد پى كار خود و دست از سرش برداريد!
همه سرافكنده و پراكنده شدند.
آن يهودى هم كه حسن سلوك و رفتار شيخ را مشاهده كرد بسيار تحت تاءثير قرار گرفت و علاقمند به دين اسلام شد. شهادتين گفت و بوسيله شيخ مسلمان شد! (۶۹)
#داستانهایی از علماء
✍محمدتقی صرفی پور
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای تشرف یکی دیگر از نیک بختان دوران غیبت محضر #امام_زمان ارواحنافداه
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357