eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام كُلُّ‌ وِعَاءٍ يَضِيقُ‌ بِمَا جُعِلَ‌ فِيهِ‌ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ‌، فَإِنَّهُ‌ يَتَّسِعُ‌ بِهِ‌ . امام عليه السلام فرمود: هر ظرفى بر اثر قرار دادن چيزى در آن از وسعتش كاسته مى‌شود مگر پيمانۀ علم كه هرقدر از دانش در آن جاى گيرد وسعتش افزون مى‌گردد!
شرح و تفسير وسعت پيمانۀ علم امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكتۀ مهمى دربارۀ اهميت علم و دانش اشاره مى‌كند و مى‌فرمايد:«هر ظرفى بر اثر قرار دادن چيزى در آن از وسعتش كاسته مى‌شود مگر پيمانۀ علم كه هرقدر از دانش در آن جاى گيرد وسعتش افزون مى‌گردد!»؛ (كُلُّ‌ وِعَاءٍ يَضِيقُ‌ بِمَا جُعِلَ‌ فِيهِ‌ إِلَّا وِعَاءَ الْعِلْمِ‌، فَإِنَّهُ‌ يَتَّسِعُ‌ بِهِ‌) . اين نكتۀ بسيار دقيقى است كه امام عليه السلام به آن اشاره فرموده است. حقيقت اين است كه در «وعاء»(ظرف) مادى گنجايش محدودى وجود دارد كه اگر چيزى در آن قرار دهند تدريجاً محدود و سرانجام پر مى‌شود به گونه‌اى كه قابل قرار دادن چيز ديگرى در آن نيست؛ ولى روح و فكر و قوۀ عاقلۀ انسان كاملاً با آن متفاوت است؛ هرقدر علوم تازه در آن قرار دهند گويى گنجايش بيشرتى پيدا مى‌كند هر علمى سرچشمۀ علم ديگرى مى‌شود و هر تجربه‌اى تجربۀ ديگرى با خود مى‌آورد وبه يك معنا تا بى‌نهايت پيش مى‌رود و اين دليل اهميت فوق‌العادۀ آن و اشاره است به اين كه ما از فراگيرى علوم هرگز خسته نشويم كه واقعاً خسته كننده نيست، بلكه نشاط‌آور و روح پرور است. هنگامى كه انسان مى‌بيند در كنار نهالى كه از يك مسئلۀ علمى در سرزمين مغز خود كاشته نهال‌هاى ديگرى جوانه مى‌زند و مى‌رويد و اطراف خود را پر گل مى‌كند، قطعاً به شوق و نشاط‍‌ مى‌آيد. حتى مغزهاى كامپيوترى كه در عصر و زمان ما به وجود آمده و بعضى از روى ناآگاهى گمان مى‌برند مى‌تواند روزى جانشين مغز انسان شود هر كدام ظرفيت محدودى دارند كه وقتى اشباع شد مطلب تازه‌اى را نمى‌پذيرد در حالى كه روح آدمى چنين نيست و بسيارند دانشمندان بزرگى كه تا آخرين لحظه‌هاى عمر در تكاپوى علم و دانش بوده و هر روز حتى در واپسين ساعات عمر حقيقت تازه‌اى را كشف مى‌كردند. از جمله كسانى كه به اين حقيقت در شرح كلام حكيمانۀ بالا اشاره كرده ابن ابى الحديد معتزلى است كه در شرح نهج البلاغۀ خود چنين مى‌گويد:«در ذيل اين كلام سرّ عظيمى نهفته شده و رمزى است به معناى شريف پيچيده‌اى كه طرفداران نفس ناطقه (روح مجرد) از اين راه دليل براى اثبات عقيدۀ خود گرفته‌اند نتيجۀ آن اين است كه قواى جسمانى بر اثر تكرار افعال خسته و ناتوان مى‌شوند؛ مثلاً هر گاه با چشم‌هاى خود پيوسته صحنه‌هايى را ببينيم چشم خسته مى‌شود و اگر باز هم ادامه دهيم ممكن است چشم صدمه ببيند. همچنين است گوش انسان از شنيدن صداهاى مكرر به زحمت مى‌افتد (و خسته و ناتوان مى‌گردد) و چنين است ساير قواى جسمانى؛ ولى وقتى به قوۀ عاقله مى‌رسيم مى‌بينيم قضيه برعكس است، چرا كه هر گاه معقولات بيشترى به اين قوه وارد گردد، نيرو و توان و وسعت و انبساط‍‌ آن بيشتر مى‌شود و آمادگى براى درك مسائل جديدى غير از آنچه قبلاً دريافته پيدا مى‌كند و در حقيقت تكرار معقولات شمشير آن را تيزتر كرده و زنگار آن را مى‌زدايد و به همين دليل مى‌توان گفت: قواى جسمانى همه مادى هستند؛ اما قوۀ عاقله مجرد است و ماوراى ماديات». ١ يكى از بخش‌هاى قوۀ عاقله، حافظۀ انسان است كه همه چيز را در خود حفظ‍‌ مى‌كند در حالى كه قواى مادى اين چنين نيست. اين كلام حكيمانه پيام‌هاى متعددى دارد از جمله اين‌كه انسان هرگز نبايد از فراگيرى علم و دانش خسته شود يا گمان كند به مرحلۀ نهايى علم و دانش رسيده است. بداند به سمتى حركت مى‌كند كه هر قدر جلوتر مى‌رود وسيع‌تر مى‌شود. در حديث معروفى از رسول خدا صلى الله عليه و آله مى‌خوانيم: «مَنْهُومانِ‌ لا يَشْبَعُ‌ طالِبُهُما طالِبُ‌ الْعِلْمِ‌ وَ طالِبُ‌ الدُّنْيا ؛دو گروه گرسنه‌اند و هرگز سير نمى‌شوند: طالبان عمل و طالبان دنيا». ١ به همين دليل تحصيل علم در اسلام از جهات مختلف نامحدود است: از نظر مدت حديث معروف از پيامبر صلى الله عليه و آله است كه فرمود: «أُطْلُبُ‌ الْعِلْمَ‌ مِنَ‌ الْمَهْدِ إِلَى اللَّحْدِ ؛از گهواره تا گور دانش بجوى» گرچه آن را در جوامع حديثى نيافتيم. از نظر مكان در حديث ديگرى مى‌خوانيم: «أُطْلُبُوا الْعِلْمَ‌ وَ لَوْ بِالصّينِ‌ ؛به دنبال علم و دانش برويد هرچند در سرزمين چين باشد». ٢ از نظر مقدار كوشش در حديثى از امام صادق عليه السلام آمده است: «أُطْلُبُوا الْعِلْمَ‌ وَ لَوْ بِخَوْضِ‌ اللُّجَجِ‌ وَ سَفْكِ‌ الْمُهَجِ‌ ؛در طلب دانش باشيد هرچند براى تحصيل آن در درياها فرو رويد و خون خود را فدا كنيد». ٣ از نظر استاد در حديث ديگرى مى‌خوانيم: «الْحِكْمَةُ‌ ضالَّةُ‌ الْمُؤْمِنِ‌ يَأْخُذُها حَيْثُ‌ وَجَدَها ؛علم و دانش گمشدۀ فرد با ايمان است، نزد هر كس باشد گمشدۀ خود را مطالبه مى‌كند». ٤ اين سخن را با حديثى كه از اميرمؤمنان عليه السلام در غرر الحكم آمده است پايان مى‌دهيم: «اَلْعالِمُ‌ مَنْ‌ لا يَشْبَعُ‌ مِنَ‌ الْعِلْمِ‌ وَ لا يَتَشَبَّعُ‌ بِهِ‌ ؛عالم و دانشمند كسى است كه هرگز از علم و دانش سير نمى‌شود و اظهار سيرى نيز مى‌كند».
شمعدانی اژدر گل اژدر یا شمعدانی اژدر یا شمعدانی رگال یا شمعدانی رویال نام علمی : Pelargonium × domesticum نام انگلیسی : Regal geranium شمعدانی اژدر شمعدانی در حدود 200 گونه دارد که می توان آنها را به دو دسته وحشی و زینتی تقسیم کرد. اغلب شمعدانی هایی که امروزه کاشته می شوند نتیجه تولید کولتیوارها و دو رگه (هیبرید)گیری های بیشماری هستند که از 20 گونه زینتی جنس شمعدانی از قرن 17 میلادی تا به امروز انجام شده است. نام گذاری جدید نسبت به قدیم تا حدود زیادی تغییر کرده و این هزاران هیبرید و کولتیوار را بر اساس خصوصیاتی همچون عادت رشد شاخسار، شکل و رنگ برگسار، معطر بودن برگسار و … در تعدادی گروه اصلی قرار داده اند. یکی از این گروه های اصلی هیبرید دامستیکوم (Xdomesticum) است که به شمعدانی های رگالRegal موسوم است و دارای قدمت 150 ساله می باشد. به نظر می رسد اجداد آن،کوکولاتوم (P.cucullatum) و گراندیفلوروم (P. grandiflorum) باشند. گروه شمعدانی های رگال دارای بوته های چندساله و همیشه سبز هستند و برگ هایشان تقریبا دایره ای شکل است که گاهی به بخش هایی تقسیم شده اند و گاهی حاشیه برگ ها دندانه دار است و معمولاً گل هایی با 5 عدد گلبرگ به رنگ های ارغوانی روشن، صورتی، بنفش و یا سفید تولید می کنند. این گیاهان را می توان در فضای باز و یا گلدان کاشت این گیاهان نیاز به آب و هوای نسبتاً سرد و خشک دارند و بهتر است پس از اتمام گل، هرس اساسی گردند. در طول زمستان پیش از اولین سرما، می توان گلدان شمعدانی را به خانه آورد و کنار پنجره روشنی که نور بخورد و در عین حال جای آن خنک باشد نگه داری کرد و میزان آبیاری آن را نیز کم کرد؛ یا اینکه گلدان را پیش از اولین سرما به محل تاریک خنکی انتقال داد تا فقط از سرمازدگی مصون بماند تا فصل گل برسد. 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل هفتم: سایر آداب سفر در حدیث معتبر منقول است از امام جعفر صادق علیه السلام که: حضرت لقمان پسر خود را نصیحت فرمود: چون سفر کنی با گروهی، مشورت با ایشان بسیار بکن در کارهای خود و کارهای ایشان، و در روی ایشان تبسم بسیار بکن، و در توشه خود صاحب کرم باش در میان ایشان. و چون تو را به ضیافت بطلبند قبول کن، و اگر از تو مدد طلبند یاری ایشان بکن، و به سه چیز بر ایشان غلبه کن: به بسیاری خاموشی، و بسیاری نماز، و سخاوت و جوانمردی در هرچه با خودداری از چهار پا و مال و توشه. عقل او را سلب می‌کند و امانت را از او برمی دارد. و هرگاه ببینی که رفیقان تو پیاده می‌روند با ایشان پیاده برو. و هرگاه ببینی رفیقان کاری می‌کنند با ایشان بکن، و اگر تصدقی کنند یا قرضی دهند تو نیز با ایشان بده، و بشنو سخن کسی را که از تو بزرگ تر باشد، و هرگاه رفیقان کاری به تو فرمایند یا چیزی از تو سؤال کنند، بگو بلی، و نه مگو که نه گفتن، علامت عجز و موجب ملامت است. و چون راه را گم کنید و حیران بمانید فرود آیید، و اگر در راه مقصود شک کنید، بایستید و با یکدیگر مشورت کنید و مصلحت ببینید، و اگر یک کسی را ببینید خبر راه از او مپرسید و مصلحت از او نبینید، که یک شخص در بیابان، این کس را به شک می‌اندازد که شاید جاسوس دزدان باشد یا شیطان، که خواهد شما را حیران کند، و از دو شخص نیز حذر کنید مگر آن که چیزی چند از علامت‌ها و قرینه‌ها ببینید که من نبینم، زیرا که عاقل به دیده خود که نظر می‌کند به سوی چیزی، آنچه حق است از آن می‌شناسد و حاضر، چیزی چند می‌بیند که غایب نمی بیند. ای فرزند! چون وقت نماز درآید، از برای امری آن را تأخیر مینداز و نماز را به جا آور و راحت بیاب که نماز قرضی است که هر چند بیشتر ادا می‌کنی سبک بار می‌شوی، و نماز را با جماعت بکن هر چند بر سر نیزه باشی. و بر روی چهارپا خواب مکن که زود باعث زخم پشت آن می‌شود، این از کردار دانایان نیست، مگر آن که در میان کجاوه باشی که ممکنت باشد که بخوابی برای سستی مفاصل. و چون نزدیک شوی به منزل، از چهارپای خود فرود آی که آن چهارپا یاور تو است، و ابتدا کن به علف دادن پیش از آن که چیزی بخوری، و چون خواهید که فرود آیید پس اختیار کنید از بقعه‌های زمین، مکانی را که خوشرنگ تر و خاکش نرم تر و پرگیاه تر باشد، و چون فرود آیی پیش از آن که بنشینی دو رکعت نماز بکن و چون به قضای حاجت بروی بسیار دور برو. پس چون خواهی که بار کنی دو رکعت نماز بکن، پس از آن زمین را وداع کن و سلام کن بر آن زمین و اهل آن زمین، که هر بقعه ای از زمین را اهلی چند از ملائک هست. و اگر توانی مخور هیچ طعامی را مگر آن که قدری از آن را تصدق کنی. و بر تو باد به خواندن قرآن مادام که سوار باشی و بر تو باد به تنزیه و یاد خدا کردن تا مشغول کار باشی. و بر تو باد به دعا کردن در وقتی که تنها و بیکار باشی. و زینهار که در اوّل شب راه مرو بلکه در اوّل شب فرود آی و در نصف آخر شب راه رو. و زنهار که در راه رفتن صدا بلند مکن. از امیر المؤمنین علیه السلام منقول است: مروت و مردی در حضر، خواندن قرآن است، و همنشینی با علما کردن و تفکر در فقه و علوم کردن، و محافظت بر نمازهای جماعت کردن، و اما مروت سفر، پس توشه خود را صرف کردن، و مخالفت رفیقان نکردن، و خدا را در هر بلندی و پستی و فرود آمدن و ایستادن و نشستن، بسیار یاد کردن است. در روایت دیگر از حضرت صادق علیه السلام منقول است: مروت سفر، توشه بسیار برداشتن و پاکیزه گردانیدن توشه است و عطا کردن به جمعی که رفیق هستند و آن که بعد از مفارقت از رفیقان، رازهای ایشان را که بر آن مطلع شده ای بپوشانی و مزاح و خوش طبعی بسیار بکنی در چیزی که خدا را به خشم نیاورد. در حدیث دیگر فرمود: از مروت نیست که نقل کند آدمی چیزی چند را که در سفر دیده است. و از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: توشه مسافر حُدی خواندن است و خواندن شعری که در آن حرامی و باطلی نباشد. از حضرت صادق علیه السلام منقول است: چون با جماعتی رفیق شوی، مگو این جا فرود آیید یا این جا فرود میایید، که در میان ایشان کسی هست که این کار را بکند اگر تو به ایشان واگذاری. در احادیث معتبر از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: هرکه اعانت کند مؤمن مسافری را، حق تعالی از او هفتاد و سه شدت از شدت‌های دنیا را بردارد و او را امان دهد از غم و اندوه، و هفتاد غم و شدت در آخرت از او بردارد، در وقتی که از شدّت احوال قیامت، نفس‌های مردم گرفته باشد. #https://eitaa.com/zandahlm1357
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت پنجم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ 4⃣ پیش‌داوری ممنوع؛ 🌀 یعنی: اگر در یک محیطی مثل خانه بخواهیم که آن استحکام خانواده تحقق پیدا کند و همسویی اعضای خانواده بهتر بشود، نباید در آن پیش‌داوری شکل بگیرد. ▫️چند نکته در خصوص پیش‌داوری: ۱) بد بینی؛ 🔹وقتی ما می‌گوییم پیش‌داوری یعنی بد‌بینی و سوء‌‌ظن به اعضاء خانواده چون در پیش‌داوری، خوش‌بینی وجود ندارد. 🔹یکی از آثار بدبینی تغیر در رفتار و منفی شدن کلام است. ۲) روحیه انتقام‌گیری؛ 🔹فرد قبل از اینکه چیزی معلوم شود پیش‌داوری می‌کند و انتقام خود را می‌گیرد و رفتار نا‌‌مناسب انجام می‌دهد. ۳) کاهش اعتماد؛ ✅ نظر فرد مقابل را بخواهیم و بر اساس همان عمل کنیم؛ (اعتماد کنیم) 🔹گاهی‌اوقات نباید تاکید بر برخی از سوال‌ها داشت و اگر جواب بعضی سوال ها را ندانی بهتر است. 🔸مثلا فرد بارها این سوال را از همسر خود می‌پرسد: که اگر من فوت کردم آیا تو ازدواج میکنی یا نه؟ حالا اگر هم ازدواج کند مگر گناه انجام داده است و تکرار این گونه سولات باعث اختلافات میگردد. ۱۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قابل توجه زن و شوهر هایی که دل می‌سوزانند! ⭕️ توضیحات در خصوص زوج‌هایی که در حضور دیگران ، جلب توجه می کنند.
سلام و ارادت؛وقتتون بخیر نوجوانی،۱۴ساله هستم. ببخشید چند ماهی هست که مطلع شدم پدرم داخل موبایلش با یه خانم نامحرم ارتباط داره و اینها باهم قرار می ذارن و خیلی راحت با هم تماس می گیرن.به شدت عصبانی شدم اما سکوت کردم و به هیچ کس نگفتم تا آبرویش نریزه و حق الناس نشه. اما به هیچ عنوان نمی تونم گناهشون رو ببینم و هیچی نگم.می خوام یه کاری انجام بدم که دست از این کارشون بردارن طوری که متوجه نشن من مطلع شدم.یعنی می خوام به طور غیر مستقیم به طوری که نفهمن من متوجه شدم امر به معروف رو انجام بدهم.چون واقعا دیگه این اوضاع برام غیر قابل تحمله. لطفاً راهنمایی بفرمائید. 🌺 پاسخ # سرکار خانم      🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 سلام و ادب خدمت شما خواهر عزیز و بزرگوار ✨️از وجود نوجوانانی امثال شما که از بلوغ فکری خوبی برخوردار هستن و قبل از احساسشون از تفکر و تعقل استفاده میکنن و خوددار هستن خدا رو شاکریم و به خانواده گرامیتان تبریک عرض میکنیم. 🌺در ابتدا شما از حرام و غیر حرام بودن این رابطه اطلاعی ندارید پس نمی‌توانید آنرا قضاوت کنید 🌺در ضمن شما از روابط بین مادر و پدر خود بصورت کامل مطلع نیستید شاید همسر ایشان در روابط زوجی خود و همسری خود کم کاری داشتن و پدر دچار خلع و نیازی شدن و به این سمت کشیده شده اند 🌺دین اسلام دین تغافل، گذشت و پوشاننده عیوب افراد هست علاوه بر آن جنابعالی فرزند پدر هستین و نباید به خود اجازه دهید که به ایشان تذکر و یا گوشزد کنید هر چه باشد ایشان پدر شما هستن و حفظ جایگاه ایشان و اقتدار باید اولویت شما باشد 🌺 تجسس و عیب جویی از افراد امری بسیار قبیح هست بخصوص که در جایگاه فرزند و پدری باشد با توجه به توضیحات بالا توصیه ای برای شخص شما داریم ✅️ اصلا به هیچ عنوان از مطلع شدن این موضوع از خود ابرازی نداشته باشید ✅ ️تا میتوانید خودتان را به ایشان نزدیک کنید و در جایگاه یک دختر با محبت و مهربان باشید و تا میتوانید به ایشان ابراز علاقه محبت و احترام کنید هم کلامی و هم با پیشواز رفتن پدر موقع ورود و خروجشون از منزل پذیرایی کردن از ایشان برای رفع خستگی‌های و ... ✅️ مادر‌تون رو تشویق به رسیدگی توجه و ابراز علاقه به پدرتان کنید 🌺 اجازه دهید پدرتان اگر هم رابطه ای خارج از منزل دارن با رفتار گرم و صمیمی توسط همسر و فرزندانشان آن را کنار بگذارند چرا که هم محیط خانواده گرم‌تر و صمیمی تر خواهد شد و هم ترک و پشیمان شدن پدر امری پایدارتر است 🌺 توصیه می‌شود مشوق مادر خود نسبت به پیگیری و نکته برداری از مجموعه هنر زن بودن ۱و۲ باشید. 💫 در نهایت از توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام در این امر غافل نشوید. با آرزوی موفقیت و خوشبختی برای شما خواهر گرامی 🌸
ادامه داستان یک فنجان چای با خدا 😌 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 قسمت پنجاه و نه: نیمه های شب صوفی تماس گرفت و با عجله اما شمرده شمرده نقشه ی فرار را برایم توضیح داد. ترسیدم ( پس مادرم چی؟ اونم اینجاست ..) صوفی با لحنی نه چندان مهربان گفت که همزمان با من، فرد دیگری مادر را از چنگال حسام درمیآورد. اما مگر حسام میتوانست به مادرم آسیب برساند..؟؟ نقشه ی فرار برای فردا کشیده شده بود. درست در زمانی که برایِ معاینه نزد پزشک میرفتم. اما صوفی این اطلاعات را از کجا آورده بود؟؟ باز هم حسی، گوشم را میپیچاند که حسام نمیتواند بد باشد.. و شوقی که صدایِ خنده های دانیال را در قلبم زمزمه میکرد.. کدام یک درست بود؟؟ آرامشِ حسام یا حرفهای صوفی؟ با صدایِ خنده هایِ بلند حسام که از سالن میآمد، چشمانم را باز کردم.. کاش دیشب خورشید میمرد تا باقی مانده یِ عمرم، بی فردا میماند.. حالم بدتر از هر روز دیگر بود. میترسیدم و دلیلش را نمیدانستم، شاید از اتفاقی که ممکن بود برای این دشمنِ نجیب بیوفتد.. بی رمق از اتاق بیرون رفتم.. لیوان به دست رویِ یکی از مبلها نشسته بود. با پروین حرف میزد، میخندید، سر به سرش میگذاشت.. یعنی تمامِ اینها هنرِ بازیگریش بود؟؟ چقدر زندگی در وجودش وجود داشت. عطر چای آمد، مزه اش زیر زبانم تجدید شد.. کلاه به سر روی یکی از مبلها نشستم، سر به زیر سلام کرد. نمیدانم چه در ظاهرم دید که با لحنی نگران و متعجب جویایِ حالم شد. بی توجه به سوالش، جمع شده در پُلیورِ یادگار از دانیال رویِ مبل نشستم. هوا بیشتر از همیشه سرد نبود؟؟ ( از اون صبحونه ی دیروزی میخوام..) سعی کرد لبخندش را زیر انگشتانش مخفی کند ( با چایی شیرین یا..) حرفش را کور کردم ( اگه نیست، میرم اتاقم..) از جایم بلند شدم که خواست بمانم (حاج خانووم.. بی زحمت یه صبحونه ی مامان پسند حاضر کنید..) و جمله ایی زیرِ لبی که به سختی شنیدم ( و یه استکان چایی با طعم خدا..) چند دقیقه بعد حسام سینی به دست روبه رویم ایستاد . آن را روی میز گذاشت و درست مثله روز قبل، شیرینش کرد. لقمه هایِ دست سازش را یک دست و مرتب، کنارِ هم قرار داد و منتظر نشست. (خب.. یاعلی.. بفرمایید..). پدر کجا بود که نامِ علی را در خانه اش بشنود..؟؟ خوردم.. تمام لقمه ها، را با آخرین قطره ی چایِ شیرین شده به دستِ مهربان ترین دشمن دنیا. کاش گینس، ستونی برایِ ثبت آرامش داشت.. صدایش بلند شد ( پروین خانووم از اینکه چیزی نمیخوردین خیلی ناراحت بودن، البته زنِ ایرانیو نگرانی هایِ بی حدش.. خب دیگه کم کم باید آماده شید که بریم دکتر، یه ساعت دیگه نوبت دارین.. امروز خیلی رنگتون پریده ، مشکلی پیش اومده؟؟ باز هم درد دارین؟؟) درد که همزاده ثانیه ثانیه های زندگیم بود.. اما درد امروز با همیشه فرق داشت رنگش بی شباهت به نگرانی نبود.. نگرانی از جنسِ روزهایِ بی قراریِ برای دانیال.. آماده شدم. پیچیده در پالتو و شالِ مشکی در ماشین نشستم. هر وقت که از خانه بیرون میآمدیم، تمام حواسش به من و اطرافم بود. باور نمیشد که زندانیش باشم.. در طول مسیر مثله همیشه سکوت کرد. وقت پیاده شدن صدایم زد ( سارا خانووم..). ایستادم. (من بهتون قول دادم که هیچ اتفاقی براتون نیوفته.. تا پایِ جوونمم سر قولم هستم..) نمیدانم چه چیز در صورتِ یخ زده ام دید که خواست آرامم کند.. ادامه دارد... بامــــاهمـــراه باشــید🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
اخلاق مهدوی 66.mp3
3.97M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 42 👈اثر همیشگی دعا ❇️ 90 جلسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-4 - تصنیف : عشق از کجا.mp3
991.2K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ای عاشقان ، ای عاشقان ، من از کجا ، عشق از کجا ای بیدلان ، ای بیدلان ، من از کجا ، عشق از کجا گشتم خریدار غمت ، حیران به بازار غمت جان داده در کار غمت ، من از کجا ، عشق از کجا ای مطربان ، ای مطربان ، بر دف زنید احوال من من بیدلم ، من بیدلم ، من از کجا ، عشق از کجا عشق آمده است از آسمان ، تاخود بسوزد بد گمان عشق است بلای ناگهان ، من از کجا ، عشق از کجا 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.......: ۲۳۸. خداوند کودکی را از میان ما به امامت برمی گزیند، که تولد و رشد و نموّش پنهان گردیده و نژاد و نسب او به خوبی شناخته شده است. اصول کافی ۲۳۹. چه نیکوست شکیبایی و انتظار فرج. بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا