eitaa logo
هفته‌نامه زن روز
768 دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
112 ویدیو
1.3هزار فایل
کانال رسمی هفته‌نامه «زن روز» قدیمی‌ترین نشریه فرهنگی اجتماعی زنان ارتباط با ادمین: @zaneruz97
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸آیا توقیف خودرو به علت عدم تعویض پلاک توسط خریدار ممکن است؟ 🔹بله، امکان توقیف خودرو به علت عدم تعویض پلاک توسط خریدار در قانون پیش بینی شده و برای این امر، مالک خودرو باید اقدام به ثبت درخواست صدور دستور موقت توقیف خودرو از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نماید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
توصیه‌های برای جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه 🏃حداقل روزی ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی منظم انجام بدهید. 💧روزانه ۷ تا ۹ لیوان آب ساده بنوشید. 🧃میزان مصرف آب و مایعات را به اندازه ای برسانید که ادرار کاملا شفاف و بدون رنگ شود. 💦اگر رنگ ادرار به سمت زرد تیره رفت، حتما میزان مصرف آب ساده را در طول روز افزایش بدهید. 🧂میزان مصرف نمک و غذاهای حاوی نمک را کمتر کنید. 🥩از منابع غذایی حاوی پروتئین حیوانی به صورت متعادل در رژیم غذایی خودتان استفاده کنید و در مصرف پروتئین های حیوانی هم زیاده روی نکنید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
وعده‌ی صادق (۲) سیده یاسمن رودباری ✨قدر: سریع ترین در دنیا موشک قدر ۱۱۰ یکی دیگر از موشک های ایران است که از لحاظ سرعت جزو سریع ترین موشک های دنیاست و قادر است بر تمام رادارها و موشک های ضد موشک فائق آید. در نتیجه هر چقدر قدرت سامانه ی دفاعی ضد موشک دشمن قوی باشد، این موشک به هدف اصابت می کند. برخی منابع به برد ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتری این موشک اشاره کرده اند با این تفاسیر این موشک توان ضربه زدن به دورترین نقاط اروپا را داراست و بیش از ۷۰ درصد آسیا را در تیررس توان موشکی ایران قرار می دهد. قدر ـ ۱۱۰ نسخه ی بهبود داده شده ی موشک معروف ایرانی شهاب ۳ است. این موشک برخلاف شهاب ۳ از موتوری ۲ مرحله ای بهره می جوید که توانایی رسیدن به بردی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر را برای آن فراهم می آورد. اعتقاد بر این است که موتور اول این موشک سوخت مایع و موتور دوم این موشک از سوخت جامد بهره می برد. ایران در سال ۲۰۰۵ میلادی طراحی موتور جدیدی با سوخت جامد را به پایان رساند و بنابر منابع نامعتبر احتمالا از این موتور در طراحی گروهی از موشک ها از جمله Ghadr,۱۱۰-Ghadr-Ghadr,A۱۰۱-۱۱۰ مورد استفاده قرار گرفته است. البته برخی از وجود دو نسخه از موشک قدر نام برده اند که نسخه ی دوم آن با نام Ghadr۱۱۰- A نام گذاری شده و از موتوری سه مرحله ای سود می برد. از دیگر تفاوت های این نسخه و نسخه ی A این موشک می توان به طول ۱۹ الی +۲۰ متری این موشک نسبت به طول ۱۷٫۵۷ متری نوع اول اشاره کرد. منابع غربی طبق سیاست خود موشک قدر را به یک موشک چینی با نام M۱۸- ارتباط داده و قدر۱۱۰- را نوع ارتقا داده شده این موشک چینی معرفی کرده و اعلام داشته موشک های شاهین پاکستان هم در زمره ی این گروه از موشک ها قرار می گیرند. موشک قدر۱۱۰- قابلیت مانور بهتری را نسبت به شهاب ۳ دارا می باشد و زمان آماده سازی آن برای شلیک نسبت به نسخ های اولیه ی شهاب ۳ پایین تر بوده و در حدود ۳۰ دقیقه می باشد در حالی که در نسخه های اولیه ی شهاب این زمان بالغ بر چندین ساعت بود. سر جنگی این موشک ماسوره انفجاری، ضربتی و مجاورتی است و به صورت عمود پرواز شلیك می شود. بسیاری از منابع غربی این ساخت این موشک را تلاش مخفیانه ایران برای تولید شهاب ۴ و دستیابی به موشک هایی با برد بلندتر عنوان ساختند اما ایران این اطلاعات را بارها تکذیب و عنوان کرده است که برنامه ای برای تولید موشک هایی با برد بیشتر از ۲۰۰۰ کیلومتر را ندارد. این موشک توان ضربه زدن به دورترین نقاط اروپا را داراست و بیش از ۷۰ درصد آسیا را در تیررس توان موشکی ایران قرار می دهد که به همت متخصصین داخلی و در صنایع موشکی شهید همت طراحی و تولید شده است. شما می‌توانید متن کامل این گزارش را در شماره ۲۸۵۷ مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
آب خوش‌بو فهیمه شاکری مهر کشوی پایین تخت را با حرص می بندم. صندلی میز آرایش را برمی دارم و محکم زمین می زنم و از آن بالا می روم. در طبقه ی بالای کمد دیواری را باز می کنم. بسته های مای بی بی و شامپو و شوینده ها را زیرورو می کنم. کل نایلون ها را تا ته خالی می کنم و با دقت نگاه می کنم اما خبری از بسته ی دستمال مرطوب نیست. بین صدای نایلون ها صدای جیغ و گریه ی عارفه بیشتر می شود. بسته ها را بغل می زنم و داخل کمد دیواری می ریزم و باصدای بلند می گویم: «عارفه مامانی گریه نکن. الان می ریم آب بازی.» در کمد را می بندم و از صندلی پایین می پرم. عارفه باز هم جیغ می کشد. پستونک را از روی میزعسلی برمی دارم و بالای سر عارفه که روی تخت خوابیده می روم. پستونک را وسط گریه هایش به زور در دهانش می کنم. کمی غر می زند اما بالأخره پستونک را می گیرد و شروع به مکیدن می کند. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
بسم الله الرحمن الرحیم... ❣اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم❣ 🌸🌿عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه شما همراهان عزیز کانال زن روز. امیدواریم روز خوبی در پیش داشته باشید🌿🌸 «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا. و کسی که خدا و پیامبر را اطاعت کند، (در روز رستاخیز،) همنشین کسانی خواهد بود که خدا، نعمت خود را بر آنان تمام کرده؛ از پیامبران و صدّیقان و شهدا و صالحان؛ و آنها رفیقهای خوبی هستند!» (سوره مبارکه نساء، آیه ۶۹) @zane_ruz
مصائب یک عشق شیرین آرش فهیم این خفته در صفحات «ایوان هنر» نگاهی داشته‌ایم به فیلم «آپاراتچی» ساخته قربانعلی طائرفر. در بخشی از این نوشتار می‌خوانیم: فیلم «آپاراتچی» یک فیلم اقتباسی هم هست، چون بر اساس کتابی به همین نام، درباره ی خاطرات جلیل طائفی ساخته شده است که اوائل دهه ۶۰ شمسی با ابتدائی ترین امکانات برای تولید فیلم سینمایی و نمایش آن تلاش می کرد. قربانعلی طاهرفر، در اولین تجربه ی کارگردانی فیلم بلند سینمایی کار دشواری انجام داده و ریسک بزرگی کرده است. چون معمولا فیلم سازان در ایران و به ویژه برای فیلم اول خودشان، سراغ اقتباس نمی روند و روایتی متعلق به خودشان که برآمده از فضا ذهنی و روانی و تجربیاتشان است را تبدیل به فیلم می کنند. با این حال، نتیجه انتخاب و تلاش طاهرفر، یک فیلم ساده و بی ادعا و درعین حال سرحال و سرپاست که بدون ابتذال و توهین به شعور مخاطب، قادر است یک ساعت و نیم، هم مخاطب را سرگرم کند و بخنداند و هم تاریخ بگوید. توجه داشته باشید که ساخت فیلم کمدی در این سطح که بتواند از ابتدا تا انتها موقعیت های طنزآمیز متنوع و پی در پی ایجاد کند، آن هم براساس ماجراهای واقعی کار پیچیده و سختی است. طوری که مخاطب فیلم، اگر از قبل نداند، شاید باور نکند که در حال تماشای یک داستان واقعی است. اما «آپاراتچی» به خاطر سادگی و روانی روایتش و عبورش از چالش های تکنیکی و مواجهه بی واسطه با قلب و روح مخاطب، دنیایی خیال انگیز و دراماتیک را برساخته است. روایت چالش نقش آفرینی یک فرد با ظاهر و شهرتی غلط انداز به نام «ناصر شاپالاق» (با بازی هومن برق نورد) در نقش یک شخصیت بزرگ که به شهادت رسیده در فیلم، قصه شیرین و پرجاذبه ای را در فیلم تشکیل داده است. ماجرایی که شاید در شرایط امروز سینما چندان مسئله نباشد، اما در دوران دفاع مقدس و سال های اول انقلاب که حساسیت روی برخی مسائل بین مردم پررنگ تر بود، این مسئله به عنوان یک گره سخت در فیلم مطرح می شود و زاینده ی کمدی موقعیت در فیلم است. یعنی برخلاف خیلی از آثار کمدی این سال های سینمای ما که متکی بر طنز کلامی هستند و با تکه کلام و شوخی های شفاهی سعی در خنداندن مخاطب دارند، این بار با فیلمی مواجه هستیم که روح و حس و حال طنز در بیشتر لحظاتش جاری است و در قالب کمدی موقعیت می گنجد. البته مشخص نمی شود فردی با سابقه خلاف و شهرت منفی چون ناصر شاپالاق، با ایفای نقش یک شهید متحول می شود یا خیر و مبهم ماندن این موضوع، یکی از نقاط ضعف فیلم است. به طور کلی، ناصر شاپالاق، ظرفیت بالایی برای خودنمایی در این فیلم داشت و می شد هم به واسطه ی آن، بار کمدی فیلم را افزایش داد و هم به خاطر تحول او، به فیلم رنگ و لعاب دراماتیک و معنوی افزون تری بخشید. شما می‌توانید متن کامل این نوشتار را در شماره ۲۸۵۷ مجله زن روز مطالعه فرمایید. @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97
آیت الله محمدتقی بهجت: چه خوب است که وقتی انسان فهمید فریب خورده و بی‌راهه رفته، از همان‌جا برگردد و جبران کند! نه اینکه بگوید: این همه راه آمده‌ایم، بقیه راه را هم برویم هر چه بادا باد، اگرچه بر خلاف شرع و رضای خدا باشد! @zane_ruz ارتباط با ادمین: @zaneruz97