eitaa logo
بصیرت و تشکیلات اسلامی
496 دنبال‌کننده
421 عکس
706 ویدیو
125 فایل
ارائه محتوای تشکیلاتی و مباحث مهدوی... 🏷🏷🏷🏷🏷 #امام_زمان (ارواحنافداه) #تشکیلات_اسلامی #تربیت_اسلامی سایت رسمی: 🌐 ziaossalehin.ir #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
1.08M
🚨 جلسه ۱ (صفات یاران امام زمان علیه‌السلام) 🔻 آنچه در این صوت می‌شنوید : 🔹 امام عصر علیه‌السلام و یارانشان در قرآن کریم 🔹 انواع جهاد در قرآن 🔹 یاران امام عصر علیه‌السلام جهادگران بی بدیل 🔊استاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۰ ↩️ شامل آیات ۸۰ تا ۸۶ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»؛ هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راه‌ها هدایت می‌شود. 📚 (نهج‌البلاغه خطبه ۱۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ویژگی ها و تغییرات عمومی دوره نوجوانی 🔹🔹🔹بخش پنجم🔹🔹🔹 ✅ نوجوانی ، زمانِ آرمان گرایی است نوجوانان تمایل دارند كه به زندگی از ورای عینك سایه و روشن نگاه كنند. آنها به خود و سایرین آن چنان می نگرند كه دوست دارند بهتر از آنچه كه هستند، خود را باور كنند. این مطلب به ویژه در مورد آرزوهای نوجوان صادق است. این آرزوها در اوایل نوجوانی با توسعه ی عواطف همراه هستند. بیشتر حالات غیر واقعی آنان شامل رنجش زیاد، آزار و ناكامی است و نوجوانان زمانی كه احساس كنند دیگران آنها را دست كم می گیرند و یا به اهدافشان دست نمی یابند، این حالات را از خود نشان می دهند. با توسعه ی تجارب اجتماعی و شخصی و با افزایش قدرت تفكر عقلانی، نوجوانان رشد یافته تر، به خود، خانواده، دوستان و زندگی به طور كلی واقع بینانه تر می نگرند. در نتیجه آنها كمتر از ناامیدی و توهم معقول رنج می برند و نسبت به سالهایی كه جوانتر بودند واقع گراتر می شوند. این یكی از موقعیت هایی است كه آنها را در شادی های بیشتری كه خاص نوجوانان رشد یافته تر است، مشاركت می دهد. #️⃣ 📌 بخش های قبلی مربوط به هر کدام از مباحث مربوط به "شناخت نوجوانی" را با لمس هشتگ های زیر ببینید: 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مدیریت پیشتازی 🔻 مهمترین و مؤثرترین نوع مدیریت و تصمیم گیری در امر تربیت این است که مسئول، ابتدا خود به آن تصمیم عمل کند و پیشاپیش جمع، حرکت نماید تا دیگران پشت سر او و به تبعیت از او حرکت کنند. امام خمینی(ره) بر خلاف دیگر رهبران انقلابی جهان اینگونه نبود که ملت خود را فقط دعوت کند که علیه طاغوت قیام کنند، بلکه او ابتدا حرکت و قیام علیه طاغوت را شروع کرد و جلوی صف ملت حرکت کرد و پس از آن مردم انقلابی ایران پشت سر وی حرکت و قیام را آغار کردند. "هنگامیکه در یک سفر دست جمعی مسئول اردو از جمع بخواهد در تخلیه وسائل و لوازم اردو در اردوگاه کمک کنند این امر زمانی محقق می شود که ابتدا خود او اقدام به این حرکت نماید." و یا اینکه در حرکتهای سیاسی و انقلابی و شرکت در راهپیمائی و فعالیتهای ملی و اسلامی زمانی افراد می توانند در پیشاپیش صفوف مردم شرکت کنند که مسئول، رهبر و مربی خود را پیشاپیش این حرکت مشاهده کرده تا بتوانند در استواری و حرکت خود ثابت قدم تر باشند. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
1.14M
🚨 جلسه ۲ (صفات یاران امام زمان علیه‌السلام) 🔻 آنچه در این صوت می‌شنوید : 🔹 برجسته ترین صفت یاران امام عصر علیه‌السلام شهادت طلبی است 🔹 امام عصر علیه‌السلام در دعای علوی مصری از خداوند در خواست شهادت دارند 🔊استاد 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۱ ↩️ شامل آیات ۸۷ تا ۹۳ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُفصانِ مِن عَمًی»؛ هیچ کس با این قرآن همنشین نشد، مگر آنکه چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود، فزونی در هدایت و کاستی از کوردلی. 📚 (نهج‌البلاغه خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 عدم تجهیز 🔻 در پست قبل اولین ایراد فعالان فرهنگی رو فعالین و مسئولین فرهنگی برشمردم که موجب می شه اصلاً از بیخ مسیر کار فرهنگی رو اشتباه بریم. در این یادداشت می خوام مستقیماً به ایراد دوم یعنی «عدم تجهیز» یک فعال یا مسئول فرهنگی اشاره کنم و بگم یکی دیگه از بزرگترین ایرادهای یک فعال و مسئول عرصه فرهنگی، ضعف در دانش و کار علمیه. عدم تجهیز به دانش، تفکر و قدرت تحلیل یک فعال فرهنگی باید قبل از هر چیز یک تحلیلگر قوی باشه و لازمه ی تحلیلگری هم قطعاً داشتن اطلاعات کافی، مهم و به روزه. 🔹 ماها می خواییم بدون مطالعه، بدون ، بدون ، بدون و بدون کارِ کارشناسی شده، کار فرهنگی انجام بدیم و عجیبه که با اعتماد به نفس مسئولیت یک کار فرهنگی رو هم بر عهده می گیریم و از این رو، انجام یک کار فرهنگی رو ساده و سبک می پنداریم. در حالی که همونطور که یه پروژه ی علمی سخت و نفسگیر و مستلزم مطالعات گوناگون و بررسی های دقیق علمی و کارشناسی شده است، یه پروژه ی فرهنگی هم باید همینطور باشه... وگرنه میشیم مث یک شخصی که صرفاً از روی دغدغه و غیرت ملی، بره فرماندهی یک عملیات نظامی رو در زمان جنگ برعهده بگیره ولی نه فنون نظامی رو بلد باشه و نه هیچ تسلیحاتی داشته باشه که به رزمنده های تحت امرش بده! دشمن داره با تانک و نفربر و هواپیما و انواع سلاح های سنگین و سبک و با جدیدترین روش های علمی و فنون نظامی به ما حمله می کنه ولی ما حتی یه نارنجک ساده هم نداریم که گردان تحت امرمون رو باهاش تجهیز کنیم و بفرستیم برای انجام عملیات و اصلاً شیوه های انجام عملیات و فنون استراتژیکی رو بلد نیستیم و اصلاً آموزش ندیدیم و به فنونش آشنا نیستیم... آیا عملیات کردن بدون آگاهی به فنون نظامی و با دست خالی که منجر به کلی تلفات از رزمنده های مومن ما بشه، منطقیه؟! اون وقت چرا یک فعال فرهنگی ما، به دید جهاد و یک عملیات جنگی به موضوع کار فرهنگی نگاه نمی کنه؟! 📌 یادداشت قبلی مربوط به این مبحث: م.انصاری 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ویژگی ها و تغییرات عمومی دوره نوجوانی 🔹🔹🔹بخش ششم🔹🔹🔹 ✅ نوجوانی ، آستانه بزرگسالی است همچنان كه نوجوانان به بلوغ قانونی می رسند و می خواهند این باور را پیدا كنند كه نزدیك بزرگسالان هستند . مثل آنها لباس می پوشند و مانند آنها عمل می كنند ولی با این حال تصور می كنند كه اینها كافی نیست. بنابراین ، روی رفتارهایشان متمركز می شوند تا بتوانند با بزرگسالان معاشرت نمایند. نوجوانان معتقدند كه این رفتارها تصویری دلخواه از آنان را به وجود می آورد. #️⃣ 📌 بخش های قبلی مربوط به هر کدام از مباحث مربوط به "شناخت نوجوانی" را با لمس هشتگ های زیر ببینید: 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 اثرات و تبعات اخروی ریاست 🔻 [رسول اکرم صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله] فرمود که هیچ‌کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست و امارت داشته باشد -هر کسی که بر ده نفر، نه حالا بر هشتاد میلیون نفر امارت و ریاست داشته باشد- «اِلّا جی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلىٰ عُنُقِه‌»، [مگر اینکه] این آدمِ رئیس را که این‌قدر در دنیا محترم است و است و است، ‌چنین آدمی را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ یعنی دست‌بسته او را وارد محشر می‌کنند، آن هم به این شکل که دستش به گردنش بسته است. نفْس این مسئولیّت و آمریّت و ریاست، یک تبعاتی دارد که ایجاب می‌کند این را.... 🔺 قابل توجه مدیران و مسئولین گروه‌ها و تشکل‌ها 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 مدیران، دست بسته محشور می‌شوند 🔻 [رسول اکرم صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله] فرمود که هیچ‌کس نیست که بر ده نفر یا بیشتر ریاست داشته باشد، [مگر اینکه] این آدمِ رئیس را در روز قیامت وقتی که می‌آورند، دست او را به گردنش بسته‌اند؛ اگر او آدم خوب و درستکار بود و تقصیر و گناهی متوجّه او نبود، رها می‌کنند او را. امّا اگر آدم بدکار و بدعملی بوده است، اینجا آن گرفتاری و آن غل و زنجیری که به او بسته شده است، افزایش پیدا می‌کند. [۱۳۹۷/۹/۲۷] 🔺 قابل توجه مدیران و مسئولین گروه‌ها و تشکل‌ها 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۲ ↩️ شامل آیات ۹۴ تا ۹۹ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ»؛ ظاهر قرآن شگفت‌انگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است. 📚 (اصول کافی ۲/۵۹۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 علت دین گریزی جوانان ↩️ چرا برخی جوانان دین گریز هستند؟ 🔻 قبل از بیان جواب، توجه به این نکته لازم است که دین گریزی عده ای از جوانان نباید ما را نسبت به قشر جوان بدبین کند و این حقیقت که نسل جوان امروز ما در طول تاریخ، بی نظیر است را از نظر بیندازد. در حال حاضر، جوانان ما از درک بسیار بالایی در امور دینی برخوردار هستند و گرایش بسیار زیادی به معنویت دارند و شاهد بر این مدعا آمار روزافزون ورود به حوزه های علمیه، استقبال روبه رشد از مراسم اعتکاف و... است. در سخنان مقام معظم رهبری حفظه الله هم ما شاهد هستیم که نسل جوان را امید و آینده ی این مملکت می دانند و همین جوانان را عامل شکست فتنه های دشمنان اسلام بیان می کنند. دین گریزی، در طول تاریخ همواره جزو دغدغه های بزرگان دین بوده و این مسأله به جوانان اختصاص ندارد؛ بلکه به همه اقشار و سنین مربوط می شود و علل زیادی می تواند داشته باشد. در ایجا به تعدادی از این عوامل اشاره می شود: ۱. گاهی دین گریزی معلول جهل به دین است، اگر انسان، دین حقیقی را که اسلام الهی است از طریق قرآن و اهل بیت علیهم السلام بشناسد و خود هم خواهان خوشبختی دنیا و آخرت خود باشد، از دین گریزی دست برمی دارد. ۲. گاهی دین گریزی معلول عملکرد خشن خانواده های دیندار در دینداری است؛ خانواده هایی که بددین و دیندار بدی هستند سبب دین گریزی نسل خود می باشند. ۳. گاهی سبب دین گریزی، عملکرد زشت بعضی مدّعیان تولی و حکومت است که نام اسلام را یدک می کشند؛ افراد ضعیف الإراده و ناآگاه وقتی عملکرد زشت آنها را می بینند، دین گریز می شوند. و چه نیکوست اگر دین گریزان و به ویژه جوانان دین گریز، به جای این که معیار عدم پذیرش دین را خانواده خشونت گرا، یا مدّعیان دینداری و حکومت دینی قرار دهند، کتاب خدا، قرآن مجید و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و روش دینداران واقعی و معتدل و مستقیم را معیار و میزان برای پذیرفتن دین قرار دهند و از دین گریزی که سبب خرابی دنیا و آخرت است بگریزند. ۴. روش‏های نادرست در آموزش دینی در دوران کودکی و نوجوانی؛ ضعف و سستی بنیان‏های دینی در برخی از خانواده‏ها که منجر به عدم تربیت و پروش صحیح جوانان شده است. غفلت والدین از تربیت دینی فرزندان و عدم توجه آنها به مسائل معنوی و صرف تمام سعی خود در برطرف کردن نیازهای مادی باعث می شود که فرزندان، بدون داشتن اعتقادات صحیح و محکم رشد کرده و وارد اجتماع شوند و به همین خاطر در مقابل مفاسد و انحرافات موجود در جامعه هیچگونه مصونیتی نداشته باشند و با فراهم شدن زمینه گناه در آن وارد شوند. ۵. تبلیغات سوء دشمنان و ایجاد و القای شبهه درباره دین که گاهی پاسخ آن را ندیده اند و در ذهن برخی جای گرفته است؛ این امر گاهی در غالب تهاجم فرهنگی و تولیدات فرهنگی و فیلم و ماهواره و ... بوده و گاهی نیز از طریق القای شبهاتی که به نظر آنها دین درباره آنها پاسخی ندارد. ۶. عملکرد منفی و نامطلوب بعضی از دستگاه‏های فرهنگی در سال‏های اخیر و میدان دادن به افراد و عناصر غیرمعتقد به نظام اسلامی، و ترویج فرهنگ غربی از سوی آنان ۷. کم‏کاری نیروها و دستگاه‏های انقلابی در تولید برنامه ‏های سالم و جذاب و مفیدی که بتواند اوقات فراغت جوانان را پر کند و آنان را از توجّه به برنامه ‏های ضد اخلاقی و فاسد فرهنگ بیگانه باز دارد؛ ۸. کم کاری در انتقال ارزش‏ها توسط دستگاه‏های فرهنگی، از نسل های اوّل به دوم و سوم؛ هرچند این انتقال تا حدّی توسط خود نسل اول و دوم و سوم محقق شده و تصمیم گیری های صحیح در بزنگاه ها از نتایج این انتقال ارزش هاست، لکن ظرفیت کار بیش از اینهاست. البته نسل جدید از جهت شعور و شعار بسیار فراتر و عمیق تر از نسل اوّل در صحنه بوده و شاهد آن رشد در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و علمی و سیاسی و... می باشد و همیشه عدّه ای در این صحنه ها به نقطه مطلوب نمی رسند که کار جدی تری را می طلبد. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۳ ↩️ شامل آیات ۱۰۰ تا ۱۰۶ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ»؛ هنگامی که فتنه‌ها، هم‌چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید. 📚 (اصول کافی، ج۲، ص۴۵۹) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
تـــ مثل تجربھ یکصد تجربه موفق فعالان فرهنگی مساجد 🔺تجربه اول🔺 🔹عنوان تجربه: جـــدول محاسبه نفس🔹 🔸شـــــرح تجــــربه🔸 ✍️در این تجربه ، جـدولے تهیه می شود که شامل سه بخش" مشارطه" ، " مراقبه" ، و " محاسبه" ویژگی گـروه سنی راهنمایی، دبیرستان و بالاتر از آن است.مطابق دستورالعمل اجــرایی این جـدول، مخاطب ابتدای هر روز با خود شرط می کند تا در انجام اعمال نیک و ترک بدیها تلاش نماید و در طول روز نیز به مراقبت از این مشارطه خویش می پردازد. در خاتمه و در مرحله پایانی، شب ها قبل از خواب، مخاطب جدول " حاسبوا قبل ان تحاسبوا " به حسابرسی از نفس خود می پردازد و امتیازات مثبت و منفی گفتار و کردار خود را در طول روز،با دقت محاسبه و تعیین می کند. 🔹-هدف از اجــراے تجربه:🔹 عادت به حسابرسی از نَفس،تمرین انجام اعمال نیک و ترک اعمال زشت به صورت تدریجے 🔹نڪتــه مرتبط تڪمیلے🔹 رسول گرامی اسلام (صل‌الله‌علیه‌و‌آله) در ضرورت محاسبه نفس می فرماید:‹‹حاسبــوا انفسڪم قبل ان تحاسبوا›› یعنی : پیش از آنکه به حسابتان برسند، خـود را ارزیابی کنید. امام صادق (علیه السلام) نیز خطاب به پسر جندب می فرمایند: ای پسر جندب! برهر مسلمانی که ما را می شناسد لازم است که در شب و روز عملش را بر خود عرضـه کند و حسابگر خویش باشد، پس اگر عمل خوبی یافت بر آن بیفزاید و اگر عمل بدی یافت از آن استغفار نماید تا در رستاخیز خـوار نگردد. هم چنین امام موسی کاظم(علیه السلام) به هشام بن حکم در این باره فرموده اند: ‹‹لیس منا من لم یحاسب نفسه فی ڪل یوم›› از [خاصــان ] ما نیست کسی که روزانه به حساب خـود رسیدگی نکند. منبع:کتاب "ت مثل تجربه" محمدمهدی نجاتی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
🔸🔸تغییرات دوره نوجوانی 🔸🔸 ✅نخست آن كه، حیات عاطفی ( انفعالی ) توسعه می یابد. شدت آن به سرعت و میزان تغییرات بدنی و روانی بستگی دارد كه در این زمان واقع می گردد. زیرا این تغییرات، معمولاً در اوایل نوجوانی سریع تر اتفاق می افتد. توسعه ی حیات عاطفی معمولاً در آغاز نوجوانی بیشتر از انتهای نوجوانی مطرح می شود. ✅دوم این كه، سرعت تغییراتی كه با رشد جنسی همراه است، نوجوانان را از خودشان و از استعدادها و علائقشان نامطمئن می سازد. آنها به شدت احساس بی ثباتی می كنند، احساسی كه اغلب با تدابیر مبهمی كه آنها از سوی معلمان و والدین دریافت می كنند، تشدید می شود. ✅سوم تغییراتی است كه در بدن، علائق و نقش هایی كه در گروههای اجتماعی از آنان انتظار می رود ایفا نمایند، به وجود می آید و مسائل جدیدی را می آفریند. برای نوجوانان كم سن و سال، این تغییرات بسیار زیاد است و كمتر از آنچه كه قبلاً تصور می كردند قابل حل به نظر می رسد. قبل از این كه آنها مسائلشان را حل كرده و به رضایت برسند، با خودشان و مسائلشان درگیر خواهند بود. ✅چهارم همچنان كه الگوهای علائق و رفتار تغییر می یابد، ارزش ها نیز متغیر خواهند بود . آنچه كه در زمان كودكی برایشان مهم بود، اكنون كه در آستانه ی بزرگسالی قرار دارند، كمتر اهمیت پیدا می كند؛ به عنوان مثال، برای بیشتر نوجوانان، مسئله ی دوستانی كه از همسالان هم تیپ و جذاب باشند، مهمتر از تعداد زیادی دوست است كه سنخیت روحی با او نداشته باشند. آنها اكنون به مسئله كیفیت، بیشتر از كمیت، اهمیت می دهند. ✅پنجم این كه، بیشتر نوجوانان در مورد تغییرات، حالتی متغیـّر دارند. زمانی درخواست و تقاضای استقلال دارند، ولی اغلب از مسئولیت هایی كه همراه با استقلال و ارزیابی آنهاست، هراس دارند. 📌 مباحث قبلی مربوط به "شناخت نوجوانی": 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۴ ↩️ شامل آیات ۱۰۷ تا ۱۱۱ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ»؛ بدانید که این قرآن پندآموز است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌گری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید. 📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 ایجاد تشکل برای انجام کارهای بزرگ 🔻ما برای اینکه بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم، بی شک باید متشکل باشیم. رابطه های ایمانی، اعتقادی، علمی و دینی سازمان نیافته برای رسیدن به بخشی از اهداف و تحقق بخشیدن به قسمتی از مراحل یک انقلاب می تواند کافی باشد؛ ولی برای رسیدن به بخشی دیگر از اهداف و تحقق بخشیدن به آن قسمت دیگر از آرمانهای یک انقلاب کافی نیست. 🔹شهید آیت الله بهشتی 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۵ ↩️ شامل آیات ۱۱۲ تا ۱۱۷ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُفصانِ مِن عَمًی»؛ هیچ کس با این قرآن همنشین نشد، مگر آنکه چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود، فزونی در هدایت و کاستی از کوردلی. 📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 گفتگوی مشترک(۱) مهارت ارتباط کلامی با متربی 🔻 همۀ ما انسان ها هیجانات و مطالب ذهنی خود را با کلام و لحن و زبان بدن به دیگران منتقل می کنیم. بنابراین ارتباط کلامی هم وسیله ای برای برقراری ارتباط است و هم وسیله ای برای تحکیم آن. زمانی که گفتگوی ما رضایت بخش باشد و به مخاطب احساس امنیت دهد، ارتباطی سالم برقرار شده است. امّا اگر گفتگویی در جهت سلطه جویی، ایجاد تنش، بی حرمتی یا ضربه زدن به دیگری باشد، نا امنی و بی اعتمادی حاکم می شود. بعلاوه، از آنجا که بیشترین وقت صرف ارتباط کلامی می شود، نحوه ی صحبت کردنمان با یکدیگر، بهترین شاخص برای سلامت رابطه است. اگر چه بیشتر مردم اگر سعی و دقت نمایند می توانند گفتگویی مؤثر داشته باشند امّا گاهی احساسات برانگیخته شده و عواطف تهییج شده گفتگو را از مسیر صحیح آن خارج می کند و آن را به گفتگویی مشکل ساز تبدیل می نماید. گفتگوی مشکل ساز، گاه خصمانه، گاه رقابت آمیز و گاه آشفته و بی هدف می شود. با اینکه انسان خود و منافع خود را دوست دارد و برای بدست آوردن آن تلاش می کند، اما گاهی اگر در یک گفتگو که چنانچه صحیح باشد و در مسیر خود قرار گرفته باشد هدف درک و تفاهم متقابل است، تبدیل به وضعیتی می شود که هدف شناسایی فرد خاطی و برنده شدن به قیمت آسیب رساندن به دیگری یا از پای در آوردن اوست حتّی اگر از پای در آمدن او به ضرر خودش باشد. وقتی در یک گفتگو وضع به اینجا رسید بهتر است موقتاً گفتگو خاتمه پیدا کند و حل مسئله به زمان دیگری که هیجانات عاطفی کمتر و موجهای منفی ارتفاع و در نتیجه تخریب کمتری دارند موکول شود. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۶ ↩️ شامل آیات ۱۱۸ تا ۱۲۲ سوره مبارکه 🔻امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»؛ هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راه‌ها هدایت می‌شود. 📚 (نهج البلاغه، خطبه ۱۴۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
🚨 گفتگوی مشترک(۲) مهارت ارتباط کلامی با متربی 🔻 در یک گفت و گوی خوب و موثر شایسته است به جای شکایت کردن درخواست کنیم. چون شکایت بر گذشته تاکید میکند و موجب ناامیدی می شود و گذشته را نمی توان تغییر داد. اما درخواست کردن بر خواسته ی ما انگشت می گذارد به رفتارهای آتی اشاره می کند و برای بهبودی حال راه حلی پیشنهاد میکند گاه شکایت ها به صورت سوال مطرح می شوند باید در جملاتی مثل: چرا نمی تونی؟ و شما اصلا تا حالا…و غیره پرهیز کرد. حتی جملاتی مثل: تو باید فلان کار را می کردی هم نوعی شکایت است و نباید مورد استفاده قرار بگیرد اما درخواست سوالی واقعی است که پاسخ واقعی می طلبد. وقتی از کسی شکایت شود احساس می کند که از او عیب جویی شده و دلسرد می شود. هر چند وقتی کسی شکایت هم میکند در حقیقت قصد دارد خواسته خود را بگوید اما اثر منفی آن احساسات دیگری را جریحه دار می کند. در واقع بهتر است هنگام عنوان کردن درخواست خود عامل مانع عملی شدن آن درخواست را به صورت مشترک پیدا کنیم و نقش خود را در برطرف کردن و از بین بردن آن موانع روشن نماییم. 🏷 👇 🆔 @ziaossalehin_ir