eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله فرمودند يَقْسِمُ اَلْمَالَ صِحَاحاً وَ يَمْلَأُ اَللَّهُ قُلُوبَ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ غِنًى وَ يَسَعُهُمْ عَدْلُهُ ▪️وقتی امام مهدی علیه السلام ظهور می کند مال را عادلانه تقسیم میکند و دل های امت محمد صل الله علیه و آله را با بی نیازی پر میکند و عدالتش همه آن ها را فرا میگیرد... 📚 دوران رهایی صفحه ۳۰۸ 📚بحار الانوار جلد ۵۱ صفحه ۹۲ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠تصوف و مرکبی به نام عشق 🔸بسياری از بزرگان عرفان صوفیانه در توصيه به عشق، مصاديقی را برشمرده­‌اند كه شائبه شهوانی در آن بسيار محتمل و بلكه قطعی است. 🔹از سيره برخی از آنان برمي­‌آيد كه اين شائبه در بسياری اوقات، در صحنه عمل نيز پديدار گشته است. حتّی اگر ما تقسيم عشق به شهوانی و غير شهوانی را هم بپذيريم، مواردی كه آنان برشمرده ‌اند، معمولاً سرانجامی جز گرفتاری در دام شهوت نداشته؛ همان شهوت حرامی كه اكيداً از جانب شرع مقدّس اسلام نهی شده است. 🔻از ميان صوفيان، صوفيان جمال پرست با كمال بي‌پروايي، جمال پرستی می‌كردند و در بازارها می‌گشتند و پسران امرد پيدا می‌نمودند و به ايشان تعشّق می‌ورزیدند و در سماع با شاهدان می‌رقصيدند[1] «اوحد­الدّين ابي الفخر كرمانی» در عشق بازی و شاهد بازی دست همه را از پشت بسته بود. می‌پنداشت عشق مجازی صوری، منهاج عشق حقيقی الهی است.[2] و در عشق شاهدان بيخودی و بی‌قيدی نشان می‌داد. 📚پی نوشت 1. مناقب،ص39،مقدمه مصحّح. 2. لمعات، به سعی دكتر جواد نوربخش،ص 50و51 . 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠تقابل شیخ مفید در برابر صوفیه 🔸شیخ مفید برای مبارزه با تصوف روایات زیادی اورده است و حلاج و دیگر بزرگان تصوف را به صورت کاملا علمی و مستند رد کرده و در مقابل انها ایستاده است. 🔹شيخ مفيد و علماي ديگر شيعه معتقدند که «ترک نماز و جمله فرايض و حلال داشتن جميع معاصی، دينِ مجموع طوايف صوفيه است ». (1) 🔻بايزيد و حلاج از متقدمان صوفيه اند که يکي از دو مذهب حلوليه يا اتحاديه را داشته اند. شيخ مفيد و ابن قولويه و ابن بابويه به سبب اعتقاد فاسدي که اين گروه داشته اند، [آنها را] از غلات شمرده اند. (2) «و يقين حاصل است که ايشان بدترين طوايف غلاتند و از نواصب اند». (3) 📚پی نوشت 1. آقا محمدعلي کرمانشاهي، خيراتيه در ابطال طريقه صوفيه، تحقيق سيد مهدي رجائي، قم، انتشارات انصاريان، 1412 ه . ق، 2/432. 2. همان، 2/418 . 3. همان، 2/418. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠مخالفت صوفیه با علم و کتاب 🔸علم و علم آموزی، یکی از مهمترین چیزهایی است که هم در قرآن و هم در روایات، بسیار نسبت به آن تأکید شده است، اما عده‌ای از صوفیان نسبت به یادگیری و دنبال علم رفتن مخالفت کرده و پیروان خود را از آن بر حذر می‌داشتند ❇️صوفيه به سبب عدم اعتقاد به علوم ظاهر و کافي ندانستن آن براي وصول به حضرت حق، همواره با فقيهان و متکلمان و فلاسفه حالت انکار و ستيز داشتند و از بيم اين که «علم قال » آنان را از «علم حال » بازدارد به کتاب بي اعتنا بودند و گاهي هم به از بين بردن کتاب اهتمام مي کردند و مي گفتند «بدا من هذا الامر کسر المحابر و فرق الدفاتر و نسيان العلوم ». (1) 📚پی نوشت 1. محمدبن منور، اسرار التوحيد في مقامات الشيخ ابي سعيد، به اهتمام ذبيح الله صفا، چاپ دوم، تهران، اميرکبير، 1348، صص47-50. 🔰 @adyanuniv 🔰
انحراف صوفیان در خرقه💠 🔸یکی از بدعتهایی که تصوف به وجود آورده خرقه پوشی است که این مطلب خود به تنهایی آواز رسوایی تصوف است که بی‌شباهت به لباس شیطان نیست. 🔹بر خلاف آنكه خرقه در روزگاری، تن پوشی ساده برای تظاهر به زهد و رياضت بود، اندك اندك از سادگی خارج شد و جزء البسه رسمی خانقاه داران قرار گرفت و صوفیان برای مقدس جلوه دادن آن، مطالب غیر واقع بر آن بافتند. 🔻براي نمونه نوشته اند: « نقل است كه درويشی در وادی می‌رفت. شيری قصد او كرد، چون در درويش نگريست، بغرّيد و روی در خاك نهاد و برفت. درويش در جامه‌ی خود نگاه كرد، پاره ای از جامه‌ی شيخ رقی بر آن دوخته بود. دانست كه شير حرمت آن داشت. »[1] 🔻نقل كرده اند كه رابعه را در خواب ديدند و می‌گفت: «خداوند فرمان داد تا خرقه‌ی مرا به عنوان زينت از عرش آويختند.»[2] نتيجه آنكه خرقه و خرقه پوشی كه هيچگونه پيشينه ای در شرع مقدس و سيره معصومين عليهم السلام نداشت، بدعتی از اهل خانقاه است كه براي موجه كردن آن از هيچ تلاشی، حتی جعل حديث هم كوتاهی نكردند! 📚پی نوشت [1] - تذكرة الأولياء، ص 594 [2] - اسرار التوحيد، ج 2 / 459. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ واژه ساختگی 🔹 ما را متوجه تاریخ راستین می کند. در هیچ کجای شاهنامه به واژه «آریایی» بر نمی خورید و دلیل آن هم روشن است، چون این واژه است. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ آریایی، واژه ای ساختگی 🔹 بدبختانه دست های ناپیدایی تا توانسته اند در نادرست گویی درباره فرهنگ و تاریخ کوشیده اند. 🔸یکی از این نادرست گویی ها همین واژه «» است که 200 سال پیش اروپایی ها برای ما ساختند. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃✨🍃✨🍃 🍃✨🍃✨ 🍃✨ 🍃 💯کنفـــــــرانس شماره ۵ 📗 آشـنایی با فرقـه ضـاله بهائیت 🎙باحضور حجة الاسلام استاد علی فخرآور 🗓 شنبه ۹۹/۸/۲۴ ⏱ ساعت ۲۱ 🍃گروه تخصصی یاوران مهدی عج 👇 🔘https://t.me/joinchat/D-_6QEcIohNQcV1BpMVsyA ࿐🍃با ما همراه باشید 🍃࿐ 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ مسلمانان اساتید مسیحیان 🔹 فرانسوا ژوزف پیکاوه: در قرن سیزدهم میلادی استاد بودند. 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم ذکر جلی بانوان و آقایان، صوفیان اهل سنت از فرقه نقشبندیه در اندونزی. @adyanuniv
🔷فائزه و دوستان (3) 👀چندی پیش نیز عکسی از دیدار فائزه هاشمی و فریبا کمال‌آبادی(یکی از اعضای ارشد جامعه بهائیت) منتشر شد. 👻در این عکس که علاوه بر این دو نفر، چند بهائی دیگر نیز حضور داشتند، قاب عکسی از عباس افندی (عبدالبهاء) یکی از رهبران اصلی بهائیت، بر دیوار به چشم می‌خورد. 👽فریبا کمال‌آبادی که به علّت تخلّفات سیاسی و امنیتی، دوران محکومیتش را در زندان می‌گذارند، در زمان این دیدار به مرخصی آمده بود. 👨‍👩‍👧‍👦بنا بر اظهارات فائزه هاشمی، این آشنایی به دوران محکویت او در زندان بازمی‌گردد. پیش‌تر نیز خانم هاشمی در مصاحبه‌‌هایی با روزنامه توقیف شده بهار یا روزنامه فیگارو از خاطرات دوران زندان و رفاقت با تروریست‌های مجاهدین خلق (منافقین) و بهائی‌ها صحبت کرده بود(روزنامه کیهان، ۲۵/۲/۹۵، صفحه۳). 😳وی ضمن بیان خاطرات خود با بهائیان در زندان، از آن‌ها به عنوان انسان‌های بزرگ یاد کرده و در بخشی از مصاحبه با فیگارو بیان داشت: 🗣«زندان تجربه بسیار خوبی بود. چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند(روزنامه کیهان، ۲۵/۲/۹۵، صفحه۳)». 👤یکی از رهبران ارشد بهائیان (مهوش ثابت) در خاطرات روزانه‌اش می‌نویسد: 📜«امروز فائزه خانم اعلان‌ کرد که مایل ‌است همراه ما روزه بگیرد [۱۱ تا ۲۹ اسفند دوران روزه بهاییان است]. با او افطار کردیم. محبت او فوق‌العاده است(خبرنامه دانشجویان ایران، ۲۷/۲/۹۵، کد خبر: ۱۹۹۸۲۸)». 🔰@Adyanuniv🔰
🔷حمایت بهائیت از ترامپ 🗣فعالیت‌های رسانه‌ها و بهائیان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده حمایت آشکار این فرقه از ترامپ است. بهائیان که عمدتاً با سلطنت‌طلبان همراهند، این بار با جریان حامیان ترامپ همسو شده اند. 👻این فرقه درحالی سنگ ترامپ را به سینه می‌زند که وی به عنوان چهره‌ای نژادپرست، سخنان و اقدامات بسیاری علیه حقوق برابر انسان‌ها و محیط‌زیست داشته و جریان‌های نژادپرستی و خودبرتر پندار در آمریکا، بعد از ریاست جمهوری وی، جان تازه‌ای گرفته‌ بود. 🗣بعنوان نمونه گفته: 😳«چرا این مردم (مهاجران آفریقایی) را از کشورهایی که چاه توالت هستند، به اینجا راه می‌دهیم؟» ترجیح می‌دهم مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند. 😳‌«این سیاه‌ها، پول‌های من را می‌شمارند، چقدر نفرت‌انگیز. تنها آدم‌هایی که خوش دارم حسابِ پول‌های من را داشته باشند آن کوتاه قدهای عرق‌چین به سر هستند [یهودی‌ها]… این شخص به نظرِ من خیلی تنبل است. البته تقصیرِ خودش نیست. تنبلی در ذاتِ سیاهپوستان است. جداً می‌گویم. همین‌طور است. دستِ خودشان نیست.» 👽اما شاید دلیل علاقه بهائیان به ترامپ، ضداسلام بودن اوست. چنانچه ترامپ در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۵، خواهان ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به این کشور شده‌بود. بعدها دولتش برای تحقق سریعتر این سیاست، تلاش بسیاری داشت که در دادگاه‌های آمریکا به چالش کشیده‌شد. 👏واقعیت این است که برخلاف ادعای بهائیان بر صلح‌طلبی و اهمیت به وحدت عالم انسانی، از سیاست‌مداران تبعیض‌گرا، نژادپرست و جنگ‌طلب حمایت می‌کنند، وای به روزی که قدرتی بدست آورند. 🔰@Adyanuniv🔰
💠تفسیر به رأی نورعلی تابنده از آیه اولی الامر 🔸یکی از آیاتی که مؤمنین را به اطاعت از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) سفارش کرده، آیه‌ی اطاعت یا اولی الامر (نساء/۵۹) است، که حق‌تعالی علاوه بر اطاعت از خود و رسول خود (صلی الله علیه و آله)، اهل ایمان را به اطاعت از اولی‌الأمر نیز أمر می‌کند. 🔻بنا بر تفسیر اکثر مفسران شیعه و سنی، «اولی‌الأمر» در اینجا حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و امامان از فرزندان او هستند. 🔻نکته بسیار مهم و اساسی، انتخاب اولی‌الأمر و تعیین امام، توسط خداوند متعال است و مردم حق انتخاب امام را ندارند. ♻️اما عده‌ای از تشنگان قدرت و فریب‌خوردگان شیطان، از قبیل فرقه‌ی منحرف صوفیه، برای آنکه جواز شرعیِ ریاستِ خود بر مردم را ثابت کنند، با تفسیر به‌ رأی آیه،  اولی‌الأمر را به خودشان نسبت دادند. 🔹نورعلی تابنده قطب سابق فرقه صوفیه گنابادیه درتفسیر این آیه گفته: «در آیات قرآن از اطاعت از امر رسول ذکر شده است، اطیعواالله و اطیعوا الرسول در ادامه آمده و اولوالامر منکم، به کلمه «منکم» کمتر توجه شده و مفسرین کمتر آن را دیدند یعنی اولوالامری که از خود شما باشد. به یک معنا «منکم» یعنی دست جماعت دست خداست، یعنی وقتی جماعت یک چیزی تصویب کرد آن امر خداست و جز به امر خدا سیادتی انجام نمی شود.» [سخنرانی نورعلی تابنده، 9/10/96] 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ادعای صوفیه در حبط اعمال با سرپیچی از قطب 🔸یکی از حربه‌ها و نیرنگ‌های سران صوفیه، برای جذب مردم به سمت خودشان، طرح مسئله‌ی ولایت است که خود را خلیفه‌ی خدا و ولیِّ مردم معرفی کرده و اطاعت و تسلیم محض از شیخ و مراد را بر همه‌ی مریدان لازم دانسته‌اند. 🔹اما نکته بسیار مهم و قابل ذکر این است که آنان سرپیچی و عدم اطاعت مراد از قطب و شیخ مجاز را، نشانه‌ی حبط و نابودی اعمال ذکر کرده‌اند. 🔻ملا‌علی گنابادی در این رابطه می‌نویسد: «هرکس از ولی وقت سر پیچد اگر هفتاد سال عبادت کند و ریاضت کشد ... نفع نبخشد و به‌جایی نرسد و تجرّدی نبخشد.» [1] 🔻و یا ملا‌سلطان گنابادی مؤسس فرقه گنابادیه، سرپیچی از قطب و ولی را نشانه‌ی بی‌ایمانی و نابودی اعمال می‌داند. «آگاه باشید، اگر کسی تمام شب‌ها در نماز و تمام‌ روزها را در روزه باشد و جمیع مال خود را تصدّق و جمیع عمر خود را درراه حج صرف کند، ولی شناسای ولایت ولی‌الله نباشد که قبول ولایت او باشد و جمیع اعمال او به دلالت ولی امر بوده باشد، برای او بر خدا هیچ حقّی در ثواب او نبوده و از اهل ایمان هم نخواهد بود.»[2]  📚پی نوشت [1]گنابادی، ملاعلی، صالحیه، انتشارات حقیقت، تهران، حقیقت، 273. [2]گنابادی، سلطان محمد، ولایت‌نامه، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ دوم، 1384، ص178. 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 فلسفه مهاجرت سلام الله علیه در قلمروی حکومت در کلام ، عالم مخالفین ابن جوزی نوشته است: بدان جهت را برگزید که مشاهده کرد شریعت ترک شده و به همین دلیل در راستای بالا بردن پایه های شریعت جدش تلاش کرد.هنگامی در نزد او حاضر شدند وی را محاصره کردند، در این هنگام حسین بن علی گفت: مرا رها کنید تا برگردم. گفتند: نه، حکم را بپذیر. حسین بن علی را بر خواری و ذلت ترجیح داد و انسان های بزرگ منش این چنین هستند. 📚 التبصره ج2 ص13 👈🏼 پ.ن : کلام ابن الجوزی منطبق است بر آنچه که مورخین در بارۀ ملاقات ها و خطبه های حضرت علیه‌السلام پس از خروج از و در راه نوشته اند. حضرت با خوف و نگرانی از قتل، از خارج شده اند؛ در مکه تلاش برای ایشان صورت گرفته؛ و در راه عراق هستند. ضمن آن که اساساً خود علیه الهاویه، به تعهدات خود بر طبق مفاد قرارداد صلح با علیه‌السلام عمل ننموده، و را جانشین خود معرفی نموده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 يكی از دشمنی های آن بوده که حتی در خلافت علی علیه ‌السلام - به عنوان خلیفه چهارم، نه خلافت الهی‌ - نیز تشکیک کنند!!!! 🔷 «... قال سَعِيدٌ. قُلْتُ لِسَفِينَةَ: إنّ هَؤُلاَءِ يَزْعُمُونَ أنّ عَلِيّا لَمْ يَكُنْ بخَلِيفَةٍ، قال: كَذَبَتْ أسَتَاهُ بَنِي الزّرْقَاء ـ يَعْنِي بَنِي مَرْوَانَ... » ♦️ سعيد می گوید: به سفینه (یکی از صحابه) گفتم:اینها فکر می کنند علی (علیه ‌السلام) خلیفه نیست! سفینه گفت: دروغ می گویند بنی مروان («استاه»: اندام های جنسی و «بنی زرقاء»: فرزندان زن چشم آبی، این عبارت کنایه از زناکار بودن است، یعنی نسل زناکاران می گویند) 📚 الجامع الصحيح مما ليس في الصحيحين ج4 ص45 👈🏼 اما با تاسف شدید، باید بدانید که نیز در کتاب های خویش سیاست بنی مروان را در پیش گرفته است! 🔷 «... عاش أبو بكر بعد أن استخلف سنتين وأشهرا وعمر عشر سنين حجها كلها وعثمان اثنتي عشرة سنة حجها كلها إلا سنتين ومعاوية عشرين سنة إلى أشهرا حج حجتين ويزيد ثلاث سنين وأشهرا وعبد الملك بعد الجماعة بضع عشرة سنة...» ♦️ در این عبارت هیچ اشاره ای به خلافت حضرت علی علیه السلام و (علیه‌السلام) نکرده و گویی او را خلیفه نمی داند! خلافت و و عبدالملک بن مروان را قبول دارد، ولی خلافت امیرالمومنین (علیه‌السلام) و مجتبی(علیه السلام ) را نه !! 📚تاريخ الصغير (بخاري) ج1 ص57 🔰 @Adyanuniv🔰
سلفي گريِ وهّابي - سقاف.pdf
976K
📚 انديشه هاي بنيادين و ريشه هاي تاريخي ✍🏻 نویسنده: حسن بن علی ✍🏻 مترجم: حمیدرضا 👈🏼 به زبان 👈🏼 حسن سقاف از جمله علمای است که ردیه های بسیاری بر علیه نوشته است. یکی از کتاب هایی که وی در فقد تفکرات وهابیت نوشته است کتاب «السلفیه الوهابیه افکارها الاساسیه و جزورها التاریخیه» است که ترجمه آن همین کتاب است. نویسنده در این کتاب در سه فصل جداگانه عقاید وهابیت را مورد بررسی قرار داده است. فصل اول: تاریخ و ریشه های گری وهابیت؛ در این فصل به معرفی سلفی وهابی می پردازد و در مورد برخی از عقاید آنان مانند اعتقاد به ، و مراحل شکل گیری جریان وهابیت سخن به میان می آورد. فصل دوم: اختصاص به اندیشه های وهابی و سلفی گری دارد. ایشان در این فصل در ضمن شش گفتار عقاید وهابیت و را مورد ارزیابی قرار می دهد و به نمونه هایی از اختلافات وهابیت با سلف اشاره می کند. فصل سوم کتاب نیز اختصاص به راه های رواج گری دارد. مولف در این قسمت برخی از شیوه های تبلیغی وهابیت را برمی‌شمارد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
انديشه هاي بنيادين و ريشه هاي تاريخي ✍🏻 نویسنده: حسن بن علی ✍🏻 مترجم: حمیدرضا 👈🏼 به زبان 👈🏼 حسن سقاف از جمله علمای است که ردیه های بسیاری بر علیه نوشته است. یکی از کتاب هایی که وی در فقد تفکرات وهابیت نوشته است کتاب «السلفیه الوهابیه افکارها الاساسیه و جزورها التاریخیه» است که ترجمه آن همین کتاب است. نویسنده در این کتاب در سه فصل جداگانه عقاید وهابیت را مورد بررسی قرار داده است. فصل اول: تاریخ و ریشه های گری وهابیت؛ در این فصل به معرفی سلفی وهابی می پردازد و در مورد برخی از عقاید آنان مانند اعتقاد به ، و مراحل شکل گیری جریان وهابیت سخن به میان می آورد. فصل دوم: اختصاص به اندیشه های وهابی و سلفی گری دارد. ایشان در این فصل در ضمن شش گفتار عقاید وهابیت و را مورد ارزیابی قرار می دهد و به نمونه هایی از اختلافات وهابیت با سلف اشاره می کند. فصل سوم کتاب نیز اختصاص به راه های رواج گری دارد. مولف در این قسمت برخی از شیوه های تبلیغی وهابیت را برمی‌شمارد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ علمای غرب و شاگردی مکتب مسلمانان 🔹 علمای غرب، دانش را از اسلاف خود که شاگردان مکتب مسلمین بودند فرا گرفتند. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷فائزه و دوستان (4) ✍️مهوش ثابت دربخش دیگری از خاطراتش که دررسانه‌های وابسته به بهائیت منتشر شده، می‌نویسد: 📜«امشب افطار مهمان فائزه خانم بودیم. همه را دعوت کرده بودند به فسنجان با پسته رفسنجان، سالاد الویه وسوپ عالی، بعد هم چند دقیقه‌ای صحبت‌ کرد. قرار است 30 اسفند بعد از سال تحویل آزاد شود اما اعلان‌ کرده که مایل‌ است که سال تحویل را درزندان بگذراند (خبرنامه دانشجویان ایران،۲۷/۲/۹۵)». 👀این اقدام با بازتاب گسترده‌ای در داخل وخارج کشور همراه بوده تا جاییکه منجر به واکنش پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی گردید. وی با بیان اینکه فائزه کار بدی کرده و باید جبران کند، افزود: 🗣«فرقه ضاله بهائیت یک فرقه‌ استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبرّی جسته و می‌جوییم (خبرگزاری فارس، ۲۶/۲/۹۵)». 😳این درحالیست که مصاحبه فائزه هاشمی با شبکه یورونیوز، مشخص کرد بهیچ وجه پشیمان نبوده واصرار بر توجیه کارش دارد، کما اینکه اشتباهش را تکرار کرد، لذا ضمن برپایی یک میهمانی دورهمی درمنزل خود، میزبان برخی از هم‌بندان بهائیش در زندان اوین بود. 👻در این دورهمی زنانه که به بهانه‌ آزادی بهاره هدایت (ازمجرمان سیاسی و فعال در فتنه۸۸) برگزار شد، تعدادی از بانوان بند نسوان زندان اوین حضور داشتند. ازجمله چهره‌های قابل توجه دراین میهمانی، فاران حسامی و نوشین خادمی (از بهائیان فعال سیاسی در ایران) می‌باشند. 🔫درپی برقراری چنین ارتباطاتی، گویا مبادرت به معاشرت با معاندان اسلام وایران در برنامه‌های او قرار گرفته است. 🔰@Adyanuniv🔰
💠مرشد یا پیر افعی صفت 🔸یکی از اعتقادات دراویش این است که هر کس می‌خواهد وارد این مسلک شود باید ولی یا استاد یا پیر و راهنمایی داشته باشد تا بتواند به مقصد برسد و همین مطلب باعث افتادن سالک در دام افعی صفتانی که منتظر طعمه های خود هستند می‌شود. 🔹چنانچه از آداب سلوکی سالك در فرقه صوفیه این است که بايد اعمال مرشد را اعمال خدايي دانسته و هر چه را از او صادر می‌شود بدون چون و چرا، به جا و ثواب بداند، دست ارادت و بيعت به او داده و در مقابل دستورات و ارشادات او تسليم محض باشد. 🔻مولوي مي گويد: چون گرفتت پير، هين تسليم شو / همچو موسی زير حکم خضر رو صبر کن بر کار خضری بي نفاق / تا نگويد خضر، رو "هذا فراق" گر چه کشتی بشکند تو دم مزن / گر چه طفلی را کشد تو مو مکن دست او را حق چو دست خويش خواند / تا "يدالله فوق ايديهم" براند دست پير از غائبان کوتاه نيست / دست او جز قبضه ی الله نيست [1] ♻️داشتن پير و مرشد از اصول و مباني تصوف است و حال آنكه هيچ دليل شرعي بر اين كار وجود ندارد و تنها دست در دست معصوم عليه السلام گذاشتن دليل عقلي و نقلي دارد. 1. مثنوي، 1/79 🔰 @adyanuniv 🔰
🔷آیت الله خود خوانده بهائیان (1) 👽«عبدالحمید معصومی تهرانی» روحانی‌نمایی که تبلیغ بهائیت از جمله خدمات ارزنده‌ای است که داشته، چندی است در راستای اقدامات انسانی‌پندارانه‌اش با شبکه ماهواره‌ای کلمه همکاری می‌کند. 👻ماهیت وهابی و تفرقه‌افکن این شبکه بر هیچکس پوشیده نیست. این شبکه با ترویج افکار انحرافی وهابیت به ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و انجام حملات تند نسبت به اعتقادات مذهبی شیعیان آن هم در پوشش نام اهل سنت می‌پردازد. 💀افرادی نظیر معصومی تهرانی برای فرقه‌هایی مثل بهائیت، وهابیت و… که همواره در تلاشند هرطور شده و به نحوی خود را مشروع نشان دهند، گزینه‌های مناسبی هستند تا از کسوت روحانیت ویترین جذابی برای مقاصد خود به نمایش بگذارند و از آن‌ها نهایت سوءاستفاده را می‌برند. 🔰@Adyanuniv🔰
💠به نام قرآن به نام صوفیان 🔸از مقررات صوفیه اینست که مرید باید در شیخ فنا شود، یعنی تسلیم محض او شود و عقل خود را در فرمایشات شیخ به کار نگیرد. لذا ملاشاه بدخشی از شعرای صوفیه می‌گوید: من چه پروا زمصطفی دارم؟ پنجه در پنجه ی خدا دارم! 🔹وی حتی قرآن را تفسیر به رای کرده و بنا بر نظرات ذوقی خود و حتی بنابرخلاف ظاهر، آیات الهی را ترجمه می‌کند! ♦️در آیه ی 7 سوره ی بقره ("خَتَم‌َ اللَّه‌ُ عَلَي‌َ قُلُوبِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ سَمْعِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ أَبْصَارِهِم‌ْ غِشَاوَه‌ٌ وَ لَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِيم‌ٌ ؛ ملاشاه می گوید: این آیه در شان اولیاء است و معنای آن این است که: مهر نهاده خدای تعالی بر دلهای اولیاء خود تا ساحت فضاهای باصفا که به حکم (قلب المومن عرش الله) هر یکی بارگاه کبریاست که از خس و خاک و وساوس نفسانی و غبار و کدورات شیطانی پاک می باشند و برگوشهای ایشان که دریچه های قلوبند تا از داخل کلمات پوچ محفوظ می ماند و بر چشم ایشان پرده است از سرادق عظمت و جلال و جلباب حسن لایزال که در تماشای آن به جمال ناسوت و ملکوت نظر نمی گمارند و برای ایشان است شربتهای بزرگ در مزه ی حلاوت!) 🔶در این آیه ملاشاه عذاب را از عذب (آب شیرین) 😏 گرفته و در ترجمه ی آیه با استفاده از کلمات ثقیل، سعی در ارائه ی افکار منحرف خود در قالب ترجمه ی آیه برآمده و جالب اینجاست که ابن عربی هم در تفسیر این آیه به همین شکل عمل کرده است.1 این حاکی از عملکرد خودسرانه ی صوفیه است، که نه قرآن آن را تائید می کند و نه سنت پیامبرص. 1. فتوحات محیی الدین عربی ج1 ص 117. 🔰 @adyanuniv🌹