💠تصوف و مرکبی به نام عشق
🔸بسياری از بزرگان عرفان صوفیانه در توصيه به عشق، مصاديقی را برشمردهاند كه شائبه شهوانی در آن بسيار محتمل و بلكه قطعی است.
🔹از سيره برخی از آنان برميآيد كه اين شائبه در بسياری اوقات، در صحنه عمل نيز پديدار گشته است. حتّی اگر ما تقسيم عشق به شهوانی و غير شهوانی را هم بپذيريم، مواردی كه آنان برشمرده اند، معمولاً سرانجامی جز گرفتاری در دام شهوت نداشته؛ همان شهوت حرامی كه اكيداً از جانب شرع مقدّس اسلام نهی شده است.
🔻از ميان صوفيان، صوفيان جمال پرست با كمال بيپروايي، جمال پرستی میكردند و در بازارها میگشتند و پسران امرد پيدا مینمودند و به ايشان تعشّق میورزیدند و در سماع با شاهدان میرقصيدند[1]
«اوحدالدّين ابي الفخر كرمانی» در عشق بازی و شاهد بازی دست همه را از پشت بسته بود. میپنداشت عشق مجازی صوری، منهاج عشق حقيقی الهی است.[2] و در عشق شاهدان بيخودی و بیقيدی نشان میداد.
📚پی نوشت
1. مناقب،ص39،مقدمه مصحّح.
2. لمعات، به سعی دكتر جواد نوربخش،ص 50و51 .
#نقد_تصوف
#عشق_مجازی
#شاهد_بازی
#اوحدالدین_کرمانی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠تقابل شیخ مفید در برابر صوفیه
🔸شیخ مفید برای مبارزه با تصوف روایات زیادی اورده است و حلاج و دیگر بزرگان تصوف را به صورت کاملا علمی و مستند رد کرده و در مقابل انها ایستاده است.
🔹شيخ مفيد و علماي ديگر شيعه معتقدند که «ترک نماز و جمله فرايض و حلال داشتن جميع معاصی، دينِ مجموع طوايف صوفيه است ». (1)
🔻بايزيد و حلاج از متقدمان صوفيه اند که يکي از دو مذهب حلوليه يا اتحاديه را داشته اند. شيخ مفيد و ابن قولويه و ابن بابويه به سبب اعتقاد فاسدي که اين گروه داشته اند، [آنها را] از غلات شمرده اند. (2) «و يقين حاصل است که ايشان بدترين طوايف غلاتند و از نواصب اند». (3)
📚پی نوشت
1. آقا محمدعلي کرمانشاهي، خيراتيه در ابطال طريقه صوفيه، تحقيق سيد مهدي رجائي، قم، انتشارات انصاريان، 1412 ه . ق، 2/432.
2. همان، 2/418 .
3. همان، 2/418.
#نقد_تصوف
#شیخ_مفید
#حلاج
🔰 @adyanuniv 🔰
💠مخالفت صوفیه با علم و کتاب
🔸علم و علم آموزی، یکی از مهمترین چیزهایی است که هم در قرآن و هم در روایات، بسیار نسبت به آن تأکید شده است، اما عدهای از صوفیان نسبت به یادگیری و دنبال علم رفتن مخالفت کرده و پیروان خود را از آن بر حذر میداشتند
❇️صوفيه به سبب عدم اعتقاد به علوم ظاهر و کافي ندانستن آن براي وصول به حضرت حق، همواره با فقيهان و متکلمان و فلاسفه حالت انکار و ستيز داشتند و از بيم اين که «علم قال » آنان را از «علم حال » بازدارد به کتاب بي اعتنا بودند و گاهي هم به از بين بردن کتاب اهتمام مي کردند و مي گفتند «بدا من هذا الامر کسر المحابر و فرق الدفاتر و نسيان العلوم ». (1)
📚پی نوشت
1. محمدبن منور، اسرار التوحيد في مقامات الشيخ ابي سعيد، به اهتمام ذبيح الله صفا، چاپ دوم، تهران، اميرکبير، 1348، صص47-50.
#نقد_تصوف
#علم
#ابوالخیر
🔰 @adyanuniv 🔰
انحراف صوفیان در خرقه💠
🔸یکی از بدعتهایی که تصوف به وجود آورده خرقه پوشی است که این مطلب خود به تنهایی آواز رسوایی تصوف است که بیشباهت به لباس شیطان نیست.
🔹بر خلاف آنكه خرقه در روزگاری، تن پوشی ساده برای تظاهر به زهد و رياضت بود، اندك اندك از سادگی خارج شد و جزء البسه رسمی خانقاه داران قرار گرفت و صوفیان برای مقدس جلوه دادن آن، مطالب غیر واقع بر آن بافتند.
🔻براي نمونه نوشته اند: « نقل است كه درويشی در وادی میرفت. شيری قصد او كرد، چون در درويش نگريست، بغرّيد و روی در خاك نهاد و برفت. درويش در جامهی خود نگاه كرد، پاره ای از جامهی شيخ رقی بر آن دوخته بود. دانست كه شير حرمت آن داشت. »[1]
🔻نقل كرده اند كه رابعه را در خواب ديدند و میگفت: «خداوند فرمان داد تا خرقهی مرا به عنوان زينت از عرش آويختند.»[2]
نتيجه آنكه خرقه و خرقه پوشی كه هيچگونه پيشينه ای در شرع مقدس و سيره معصومين عليهم السلام نداشت، بدعتی از اهل خانقاه است كه براي موجه كردن آن از هيچ تلاشی، حتی جعل حديث هم كوتاهی نكردند!
📚پی نوشت
[1] - تذكرة الأولياء، ص 594
[2] - اسرار التوحيد، ج 2 / 459.
#نقد_تصوف
#خرقه
#خانقاه
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ واژه ساختگی #آریایی
🔹 #شاهنامه ما را متوجه تاریخ راستین #ایران می کند. در هیچ کجای شاهنامه به واژه «آریایی» بر نمی خورید و دلیل آن هم روشن است، چون این واژه #ساختگی است.
#نقد_ناسیونالیسم
#فردوسی
#شاهنامه
#ما_آریایی_هستیم
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ آریایی، واژه ای ساختگی
🔹 بدبختانه دست های ناپیدایی تا توانسته اند در نادرست گویی درباره فرهنگ و تاریخ #ایران کوشیده اند.
🔸یکی از این نادرست گویی ها همین واژه «#آریایی» است که 200 سال پیش اروپایی ها برای ما ساختند.
#نقد_ناسیونالیسم
#آریایی
#مستشرقین
#اروپا
🔰 @adyanuniv 🔰
🍃🍃✨🍃✨🍃
🍃✨🍃✨
🍃✨
🍃
💯کنفـــــــرانس شماره ۵
📗 آشـنایی با فرقـه ضـاله بهائیت
🎙باحضور حجة الاسلام استاد علی فخرآور
🗓 شنبه ۹۹/۸/۲۴
⏱ ساعت ۲۱
🍃گروه تخصصی یاوران مهدی عج
👇
🔘https://t.me/joinchat/D-_6QEcIohNQcV1BpMVsyA
࿐🍃با ما همراه باشید 🍃࿐
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ مسلمانان اساتید مسیحیان
🔹 فرانسوا ژوزف پیکاوه: #مسلمانان در قرن سیزدهم میلادی استاد #مسیحیان بودند.
#نقد_ناسیونالیسم
#کتاب
#مطالعه
#تمدن_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم ذکر جلی بانوان و آقایان، صوفیان اهل سنت از فرقه نقشبندیه در اندونزی. @adyanuniv
🔷فائزه و دوستان (3)
👀چندی پیش نیز عکسی از دیدار فائزه هاشمی و فریبا کمالآبادی(یکی از اعضای ارشد جامعه بهائیت) منتشر شد.
👻در این عکس که علاوه بر این دو نفر، چند بهائی دیگر نیز حضور داشتند، قاب عکسی از عباس افندی (عبدالبهاء) یکی از رهبران اصلی بهائیت، بر دیوار به چشم میخورد.
👽فریبا کمالآبادی که به علّت تخلّفات سیاسی و امنیتی، دوران محکومیتش را در زندان میگذارند، در زمان این دیدار به مرخصی آمده بود.
👨👩👧👦بنا بر اظهارات فائزه هاشمی، این آشنایی به دوران محکویت او در زندان بازمیگردد.
پیشتر نیز خانم هاشمی در مصاحبههایی با روزنامه توقیف شده بهار یا روزنامه فیگارو از خاطرات دوران زندان و رفاقت با تروریستهای مجاهدین خلق (منافقین) و بهائیها صحبت کرده بود(روزنامه کیهان، ۲۵/۲/۹۵، صفحه۳).
😳وی ضمن بیان خاطرات خود با بهائیان در زندان، از آنها به عنوان انسانهای بزرگ یاد کرده و در بخشی از مصاحبه با فیگارو بیان داشت:
🗣«زندان تجربه بسیار خوبی بود. چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائیها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاحطلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه میکنند(روزنامه کیهان، ۲۵/۲/۹۵، صفحه۳)».
👤یکی از رهبران ارشد بهائیان (مهوش ثابت) در خاطرات روزانهاش مینویسد:
📜«امروز فائزه خانم اعلان کرد که مایل است همراه ما روزه بگیرد [۱۱ تا ۲۹ اسفند دوران روزه بهاییان است]. با او افطار کردیم. محبت او فوقالعاده است(خبرنامه دانشجویان ایران، ۲۷/۲/۹۵، کد خبر: ۱۹۹۸۲۸)».
#فائزه_هاشمی
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
🔷حمایت بهائیت از ترامپ
🗣فعالیتهای رسانهها و بهائیان کشورهای مختلف، نشاندهنده حمایت آشکار این فرقه از ترامپ است. بهائیان که عمدتاً با سلطنتطلبان همراهند، این بار با جریان حامیان ترامپ همسو شده اند.
👻این فرقه درحالی سنگ ترامپ را به سینه میزند که وی به عنوان چهرهای نژادپرست، سخنان و اقدامات بسیاری علیه حقوق برابر انسانها و محیطزیست داشته و جریانهای نژادپرستی و خودبرتر پندار در آمریکا، بعد از ریاست جمهوری وی، جان تازهای گرفته بود.
🗣بعنوان نمونه گفته:
😳«چرا این مردم (مهاجران آفریقایی) را از کشورهایی که چاه توالت هستند، به اینجا راه میدهیم؟» ترجیح میدهم مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند.
😳«این سیاهها، پولهای من را میشمارند، چقدر نفرتانگیز. تنها آدمهایی که خوش دارم حسابِ پولهای من را داشته باشند آن کوتاه قدهای عرقچین به سر هستند [یهودیها]… این شخص به نظرِ من خیلی تنبل است. البته تقصیرِ خودش نیست. تنبلی در ذاتِ سیاهپوستان است. جداً میگویم. همینطور است. دستِ خودشان نیست.»
👽اما شاید دلیل علاقه بهائیان به ترامپ، ضداسلام بودن اوست. چنانچه ترامپ در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۵، خواهان ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به این کشور شدهبود. بعدها دولتش برای تحقق سریعتر این سیاست، تلاش بسیاری داشت که در دادگاههای آمریکا به چالش کشیدهشد.
👏واقعیت این است که برخلاف ادعای بهائیان بر صلحطلبی و اهمیت به وحدت عالم انسانی، از سیاستمداران تبعیضگرا، نژادپرست و جنگطلب حمایت میکنند، وای به روزی که قدرتی بدست آورند.
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
💠تفسیر به رأی نورعلی تابنده از آیه اولی الامر
🔸یکی از آیاتی که مؤمنین را به اطاعت از ائمهی معصومین (علیهمالسلام) سفارش کرده، آیهی اطاعت یا اولی الامر (نساء/۵۹) است، که حقتعالی علاوه بر اطاعت از خود و رسول خود (صلی الله علیه و آله)، اهل ایمان را به اطاعت از اولیالأمر نیز أمر میکند.
🔻بنا بر تفسیر اکثر مفسران شیعه و سنی، «اولیالأمر» در اینجا حضرت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) و امامان از فرزندان او هستند. 🔻نکته بسیار مهم و اساسی، انتخاب اولیالأمر و تعیین امام، توسط خداوند متعال است و مردم حق انتخاب امام را ندارند.
♻️اما عدهای از تشنگان قدرت و فریبخوردگان شیطان، از قبیل فرقهی منحرف صوفیه، برای آنکه جواز شرعیِ ریاستِ خود بر مردم را ثابت کنند، با تفسیر به رأی آیه، اولیالأمر را به خودشان نسبت دادند.
🔹نورعلی تابنده قطب سابق فرقه صوفیه گنابادیه درتفسیر این آیه گفته:
«در آیات قرآن از اطاعت از امر رسول ذکر شده است، اطیعواالله و اطیعوا الرسول در ادامه آمده و اولوالامر منکم، به کلمه «منکم» کمتر توجه شده و مفسرین کمتر آن را دیدند یعنی اولوالامری که از خود شما باشد. به یک معنا «منکم» یعنی دست جماعت دست خداست، یعنی وقتی جماعت یک چیزی تصویب کرد آن امر خداست و جز به امر خدا سیادتی انجام نمی شود.» [سخنرانی نورعلی تابنده، 9/10/96]
#نقد_تصوف
#نورعلی_تابنده
#اولی_الامر
#تفسیر_به_رأی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠ادعای صوفیه در حبط اعمال با سرپیچی از قطب
🔸یکی از حربهها و نیرنگهای سران صوفیه، برای جذب مردم به سمت خودشان، طرح مسئلهی ولایت است که خود را خلیفهی خدا و ولیِّ مردم معرفی کرده و اطاعت و تسلیم محض از شیخ و مراد را بر همهی مریدان لازم دانستهاند.
🔹اما نکته بسیار مهم و قابل ذکر این است که آنان سرپیچی و عدم اطاعت مراد از قطب و شیخ مجاز را، نشانهی حبط و نابودی اعمال ذکر کردهاند.
🔻ملاعلی گنابادی در این رابطه مینویسد: «هرکس از ولی وقت سر پیچد اگر هفتاد سال عبادت کند و ریاضت کشد ... نفع نبخشد و بهجایی نرسد و تجرّدی نبخشد.» [1]
🔻و یا ملاسلطان گنابادی مؤسس فرقه گنابادیه، سرپیچی از قطب و ولی را نشانهی بیایمانی و نابودی اعمال میداند.
«آگاه باشید، اگر کسی تمام شبها در نماز و تمام روزها را در روزه باشد و جمیع مال خود را تصدّق و جمیع عمر خود را درراه حج صرف کند، ولی شناسای ولایت ولیالله نباشد که قبول ولایت او باشد و جمیع اعمال او به دلالت ولی امر بوده باشد، برای او بر خدا هیچ حقّی در ثواب او نبوده و از اهل ایمان هم نخواهد بود.»[2]
📚پی نوشت
[1]گنابادی، ملاعلی، صالحیه، انتشارات حقیقت، تهران، حقیقت، 273.
[2]گنابادی، سلطان محمد، ولایتنامه، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ دوم، 1384، ص178.
#نقد_تصوف
#ملاسلطان_گنابادی
#ولایت
🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 فلسفه مهاجرت #سیدالشهداء سلام الله علیه در قلمروی حکومت #یزید در کلام #ابن_جوزی ، عالم مخالفین
ابن جوزی نوشته است:
#حسین_بن_علی بدان جهت #هجرت را برگزید که مشاهده کرد شریعت ترک شده و به همین دلیل در راستای بالا بردن پایه های شریعت جدش تلاش کرد.هنگامی در نزد او حاضر شدند وی را محاصره کردند، در این هنگام حسین بن علی گفت: مرا رها کنید تا برگردم. گفتند: نه، حکم #ابن_زیاد را بپذیر. حسین بن علی #شهادت را بر خواری و ذلت ترجیح داد و انسان های بزرگ منش این چنین هستند.
📚 التبصره ج2 ص13
👈🏼 پ.ن : کلام ابن الجوزی منطبق است بر آنچه که مورخین در بارۀ ملاقات ها و خطبه های حضرت علیهالسلام پس از خروج از #مکه و در راه #عراق نوشته اند.
حضرت با خوف و نگرانی از قتل، از #مدینه خارج شده اند؛ در مکه تلاش برای #ترور ایشان صورت گرفته؛ و در راه عراق هستند. ضمن آن که اساساً خود #معاویه علیه الهاویه، به تعهدات خود بر طبق مفاد قرارداد صلح با #امام_مجتبی علیهالسلام عمل ننموده، و #یزید را جانشین خود معرفی نموده است.
#نقد_وهابیت
#مطاعن #یزید_بن_معاویه
#یزید #یزید_ملعون #قاتل_امام_حسین
🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 يكی از دشمنی های #بنی_امیه آن بوده که حتی در خلافت #امیرالمومنین علی علیه السلام - به عنوان خلیفه چهارم، نه خلافت الهی - نیز تشکیک کنند!!!!
🔷 «... قال سَعِيدٌ. قُلْتُ لِسَفِينَةَ: إنّ هَؤُلاَءِ يَزْعُمُونَ أنّ عَلِيّا لَمْ يَكُنْ بخَلِيفَةٍ، قال: كَذَبَتْ أسَتَاهُ بَنِي الزّرْقَاء ـ يَعْنِي بَنِي مَرْوَانَ... »
♦️ سعيد می گوید: به سفینه (یکی از صحابه) گفتم:اینها فکر می کنند علی (علیه السلام) خلیفه نیست! سفینه گفت: دروغ می گویند بنی مروان («استاه»: اندام های جنسی و «بنی زرقاء»: فرزندان زن چشم آبی، این عبارت کنایه از زناکار بودن است، یعنی نسل زناکاران #دروغ می گویند)
📚 الجامع الصحيح مما ليس في الصحيحين ج4 ص45
👈🏼 اما با تاسف شدید، باید بدانید که #بخاری نیز در کتاب های خویش سیاست بنی مروان را در پیش گرفته است!
🔷 «... عاش أبو بكر بعد أن استخلف سنتين وأشهرا وعمر عشر سنين حجها كلها وعثمان اثنتي عشرة سنة حجها كلها إلا سنتين ومعاوية عشرين سنة إلى أشهرا حج حجتين ويزيد ثلاث سنين وأشهرا وعبد الملك بعد الجماعة بضع عشرة سنة...»
♦️ در این عبارت هیچ اشاره ای به خلافت حضرت #امیرمؤمنان علی علیه السلام و #امام_مجتبی (علیهالسلام) نکرده و گویی او را خلیفه نمی داند!
خلافت #یزید و #معاویه و عبدالملک بن مروان را قبول دارد، ولی خلافت امیرالمومنین (علیهالسلام) و #امام_حسن مجتبی(علیه السلام ) را نه !!
📚تاريخ الصغير (بخاري) ج1 ص57
#نقد_وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
🔰 @Adyanuniv🔰
سلفي گريِ وهّابي - سقاف.pdf
976K
📚 #کتاب #سلفی_گری_وهابی انديشه هاي بنيادين و ريشه هاي تاريخي
✍🏻 نویسنده: حسن بن علی #سقاف
✍🏻 مترجم: حمیدرضا #آژیر
👈🏼 به زبان #فارسی
👈🏼 حسن سقاف از جمله علمای #اهل_سنت است که ردیه های بسیاری بر علیه #وهابیت نوشته است. یکی از کتاب هایی که وی در فقد تفکرات وهابیت نوشته است کتاب «السلفیه الوهابیه افکارها الاساسیه و جزورها التاریخیه» است که ترجمه آن همین کتاب است. نویسنده در این کتاب در سه فصل جداگانه عقاید وهابیت را مورد بررسی قرار داده است.
فصل اول: تاریخ و ریشه های #سلفی گری وهابیت؛ در این فصل به معرفی سلفی وهابی می پردازد و در مورد برخی از عقاید آنان مانند اعتقاد به #تجسیم، و مراحل شکل گیری جریان وهابیت سخن به میان می آورد.
فصل دوم: اختصاص به اندیشه های وهابی و سلفی گری دارد. ایشان در این فصل در ضمن شش گفتار عقاید وهابیت و #سلفیه را مورد ارزیابی قرار می دهد و به نمونه هایی از اختلافات وهابیت با سلف اشاره می کند.
فصل سوم کتاب نیز اختصاص به راه های رواج #وهابی گری دارد. مولف در این قسمت برخی از شیوه های تبلیغی وهابیت را برمیشمارد.
👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمیباشد!
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
#کتاب #سلفی_گری_وهابی انديشه هاي بنيادين و ريشه هاي تاريخي
✍🏻 نویسنده: حسن بن علی #سقاف
✍🏻 مترجم: حمیدرضا #آژیر
👈🏼 به زبان #فارسی
👈🏼 حسن سقاف از جمله علمای #اهل_سنت است که ردیه های بسیاری بر علیه #وهابیت نوشته است. یکی از کتاب هایی که وی در فقد تفکرات وهابیت نوشته است کتاب «السلفیه الوهابیه افکارها الاساسیه و جزورها التاریخیه» است که ترجمه آن همین کتاب است. نویسنده در این کتاب در سه فصل جداگانه عقاید وهابیت را مورد بررسی قرار داده است.
فصل اول: تاریخ و ریشه های #سلفی گری وهابیت؛ در این فصل به معرفی سلفی وهابی می پردازد و در مورد برخی از عقاید آنان مانند اعتقاد به #تجسیم، و مراحل شکل گیری جریان وهابیت سخن به میان می آورد.
فصل دوم: اختصاص به اندیشه های وهابی و سلفی گری دارد. ایشان در این فصل در ضمن شش گفتار عقاید وهابیت و #سلفیه را مورد ارزیابی قرار می دهد و به نمونه هایی از اختلافات وهابیت با سلف اشاره می کند.
فصل سوم کتاب نیز اختصاص به راه های رواج #وهابی گری دارد. مولف در این قسمت برخی از شیوه های تبلیغی وهابیت را برمیشمارد.
👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمیباشد!
#پاسخ_به_شبهات
#تفرقه #وهابی #وهابیت
#کتب_نقد_وهابیت #نقد_وهابیت
#کتاب #کتابخانه #کتابخانه_نقد_وهابیت
#عقاید #عقاید_اسلامی #کلام_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ علمای غرب و شاگردی مکتب مسلمانان
🔹 علمای غرب، دانش را از اسلاف خود که شاگردان مکتب مسلمین بودند فرا گرفتند.
#نقد_ناسیونالیسم
#اسلام
#تمدن_اسلامی
#مطالعه
#کتاب
🔰 @Adyanuniv🔰
🔷فائزه و دوستان (4)
✍️مهوش ثابت دربخش دیگری از خاطراتش که دررسانههای وابسته به بهائیت منتشر شده، مینویسد:
📜«امشب افطار مهمان فائزه خانم بودیم. همه را دعوت کرده بودند به فسنجان با پسته رفسنجان، سالاد الویه وسوپ عالی، بعد هم چند دقیقهای صحبت کرد. قرار است 30 اسفند بعد از سال تحویل آزاد شود اما اعلان کرده که مایل است که سال تحویل را درزندان بگذراند (خبرنامه دانشجویان ایران،۲۷/۲/۹۵)».
👀این اقدام با بازتاب گستردهای در داخل وخارج کشور همراه بوده تا جاییکه منجر به واکنش پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی گردید. وی با بیان اینکه فائزه کار بدی کرده و باید جبران کند، افزود:
🗣«فرقه ضاله بهائیت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبرّی جسته و میجوییم (خبرگزاری فارس، ۲۶/۲/۹۵)».
😳این درحالیست که مصاحبه فائزه هاشمی با شبکه یورونیوز، مشخص کرد بهیچ وجه پشیمان نبوده واصرار بر توجیه کارش دارد، کما اینکه اشتباهش را تکرار کرد، لذا ضمن برپایی یک میهمانی دورهمی درمنزل خود، میزبان برخی از همبندان بهائیش در زندان اوین بود.
👻در این دورهمی زنانه که به بهانه آزادی بهاره هدایت (ازمجرمان سیاسی و فعال در فتنه۸۸) برگزار شد، تعدادی از بانوان بند نسوان زندان اوین حضور داشتند. ازجمله چهرههای قابل توجه دراین میهمانی، فاران حسامی و نوشین خادمی (از بهائیان فعال سیاسی در ایران) میباشند.
🔫درپی برقراری چنین ارتباطاتی، گویا مبادرت به معاشرت با معاندان اسلام وایران در برنامههای او قرار گرفته است.
#فائزه_هاشمی
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
💠مرشد یا پیر افعی صفت
🔸یکی از اعتقادات دراویش این است که هر کس میخواهد وارد این مسلک شود باید ولی یا استاد یا پیر و راهنمایی داشته باشد تا بتواند به مقصد برسد و همین مطلب باعث افتادن سالک در دام افعی صفتانی که منتظر طعمه های خود هستند میشود.
🔹چنانچه از آداب سلوکی سالك در فرقه صوفیه این است که بايد اعمال مرشد را اعمال خدايي دانسته و هر چه را از او صادر میشود بدون چون و چرا، به جا و ثواب بداند، دست ارادت و بيعت به او داده و در مقابل دستورات و ارشادات او تسليم محض باشد.
🔻مولوي مي گويد:
چون گرفتت پير، هين تسليم شو / همچو موسی زير حکم خضر رو
صبر کن بر کار خضری بي نفاق / تا نگويد خضر، رو "هذا فراق"
گر چه کشتی بشکند تو دم مزن / گر چه طفلی را کشد تو مو مکن
دست او را حق چو دست خويش خواند / تا "يدالله فوق ايديهم" براند
دست پير از غائبان کوتاه نيست / دست او جز قبضه ی الله نيست [1]
♻️داشتن پير و مرشد از اصول و مباني تصوف است و حال آنكه هيچ دليل شرعي بر اين كار وجود ندارد و تنها دست در دست معصوم عليه السلام گذاشتن دليل عقلي و نقلي دارد.
1. مثنوي، 1/79
#نقد_تصوف
#مرشد
#مولوی
🔰 @adyanuniv 🔰
🔷آیت الله خود خوانده بهائیان (1)
👽«عبدالحمید معصومی تهرانی» روحانینمایی که تبلیغ بهائیت از جمله خدمات ارزندهای است که داشته، چندی است در راستای اقدامات انسانیپندارانهاش با شبکه ماهوارهای کلمه همکاری میکند.
👻ماهیت وهابی و تفرقهافکن این شبکه بر هیچکس پوشیده نیست. این شبکه با ترویج افکار انحرافی وهابیت به ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و انجام حملات تند نسبت به اعتقادات مذهبی شیعیان آن هم در پوشش نام اهل سنت میپردازد.
💀افرادی نظیر معصومی تهرانی برای فرقههایی مثل بهائیت، وهابیت و… که همواره در تلاشند هرطور شده و به نحوی خود را مشروع نشان دهند، گزینههای مناسبی هستند تا از کسوت روحانیت ویترین جذابی برای مقاصد خود به نمایش بگذارند و از آنها نهایت سوءاستفاده را میبرند.
#آیت_الله_معصومی
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
💠به نام قرآن به نام صوفیان
🔸از مقررات صوفیه اینست که مرید باید در شیخ فنا شود، یعنی تسلیم محض او شود و عقل خود را در فرمایشات شیخ به کار نگیرد. لذا ملاشاه بدخشی از شعرای صوفیه میگوید:
من چه پروا زمصطفی دارم؟
پنجه در پنجه ی خدا دارم!
🔹وی حتی قرآن را تفسیر به رای کرده و بنا بر نظرات ذوقی خود و حتی بنابرخلاف ظاهر، آیات الهی را ترجمه میکند!
♦️در آیه ی 7 سوره ی بقره ("خَتَمَ اللَّهُ عَلَيَ قُلُوبِهِمْ وَ عَلَيَ سَمْعِهِمْ وَ عَلَيَ أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَهٌ وَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ؛ ملاشاه می گوید: این آیه در شان اولیاء است و معنای آن این است که:
مهر نهاده خدای تعالی بر دلهای اولیاء خود تا ساحت فضاهای باصفا که به حکم (قلب المومن عرش الله) هر یکی بارگاه کبریاست که از خس و خاک و وساوس نفسانی و غبار و کدورات شیطانی پاک می باشند و برگوشهای ایشان که دریچه های قلوبند تا از داخل کلمات پوچ محفوظ می ماند و بر چشم ایشان پرده است از سرادق عظمت و جلال و جلباب حسن لایزال که در تماشای آن به جمال ناسوت و ملکوت نظر نمی گمارند و برای ایشان است شربتهای بزرگ در مزه ی حلاوت!)
🔶در این آیه ملاشاه عذاب را از عذب (آب شیرین) 😏 گرفته و در ترجمه ی آیه با استفاده از کلمات ثقیل، سعی در ارائه ی افکار منحرف خود در قالب ترجمه ی آیه برآمده و جالب اینجاست که ابن عربی هم در تفسیر این آیه به همین شکل عمل کرده است.1
این حاکی از عملکرد خودسرانه ی صوفیه است، که نه قرآن آن را تائید می کند و نه سنت پیامبرص.
1. فتوحات محیی الدین عربی ج1 ص 117.
#نقد_تصوف
#تفسیر_به_رأی
#ابن_عربی
🔰 @adyanuniv🌹
💠تشرف به شیطان
🔸صوفي را در اين فرقه تا قبل از تشرف، طالب مي دانند و بعد از چند سال که آمادگي پيدا نمود طي مراسمي به نام « تشرف » صوفي رسمي مي شود و از اين به بعد، فقير نام دارد.
🔻براي صوفي شدن، طالب بايد مقداري پارچه سفيد که بهتر است يک قواره پارچه کفني باشد و نيز حدود 3 کيلو گرم نبات و يک جوز هندي، سکه و انگشتر تهيه کند. او بايد اين پنج چيز را که وصله نام نهاده اند و هر کدام گوياي رازي مي باشد، در وقت تشرف به همراه داشته باشد. اين وسائل را به دست پير دليل مي دهد و آنگاه عازم مکاني مي شود که رئيس فرقه يا نماينده او انتظار طالب را مي کشند.
🔹قطب آن پنج چيز را مي گيرد و بر زمين مي نهد و دست راست مريد را از دست دليل خلاص نموده و آن را به طور صفا مي گيرد. در اين حال، قطب با ناله سه بار استغفار مي کند و دليل و مريد هم به متابعت، صيغه توبه و استغفار را مي خوانند و گريه مي کنند. پس رو به مريد کرده ، اشاره به عقد صفا مي نمايد و مي فرمايد که اين است صورت بيعت الهيه. (1)
بعد ها اين فقير مي تواند مدارج ديگر را طي نمايد و با حکم قطب مجاز به نماز يا مجاز به دستگيري شود.
♻️در کجای اسلام آمده که باید برای تقرب به خدا به نزد کسی رفت و این وسایل را آماده کرده و دست بیعت دراز کند و حتی در نزد وی توبه و استغفار هم بکند.
📚پی نوشت
1. استوارنامه صفحه 427.
#نقد_تصوف
#تشرف
#مرید #مرشد
🔰 @adyanuniv 🔰