eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک #رمضان 💠کانال فرق و ادیان استان قم💠 🆔 @adyaneqom
عرفان کاذب و عرفان الهی! آن چه درعرفان جعلی بسیار بی پایه و بی منطق برای انسان مذهبی و الهی ترسیم می شود، خوف و دغدغه و دلهره است. او می گوید:" بر زندگی هر فرد مذهبی، پیوسته اضطراب حاكم است اما یك فرد لامذهب به دنیایش دل خوش است و مسرور، او به دنبال كلوپ شبانه، بازار و انواع سرگرمی ها می رود، ولی یك فرد مذهبی خودش را از تمام این ها رها می كند." طبق تعریف اوشو انسان های هوس باز و اهل کلوپ و... باید انسان های آرامی باشند که در واقع اصلا چنین نیست. اما در آن کس كه با ایمان است، همواره خدا را با خود همراه می بیند. پس آرام و مطمئن است، بر خدا توكل می كند و هر مصیبتی كه بر او وارد شود اجر و پاداش دارد. صبر بر مصیبت اجر و پاداش بیشتر دارد، هر نعمتی كه به او رسد در صورتی كه شكرش را به جا آورد، آن نعمت مستمر و ابدی و ملكوتی و جاودانه خواهد شد و باطن آن نعمت در سرای دیگر به صورت نور بیشتر، اطراف مؤمن را فرا می گیرد و او از تاریكی رها خواهد گشت. ؛ پس فاصله عرفان ادیان ابراهیمی و به ویژه عرفان اسلامی با اشو فاصله نور شمع و نور آفتاب است. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
#ماکس_پلانک دیدگاه جالب پدر نظریه کوانتوم درباره علم و دین! 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
توهین به از نکاتی که در کتاب‌های اشو دیده می‌شود مقابله با است. اصولاً رهبران و خود را برای مقابله با وضع موجود و به نوعی مقابله با دین‌های آسمانی می‌دانند و می‌خواهند تفکرات خود را جایگزین برنامه‌های الهی قرار دهند. اُشو به ساحت به خصوص (صلی‌الله‌علیه‌وآله) جسارت کرده، می‌گوید: «سال ۶۱۰. م محمد در غاری در کوهستان حرا بود، همین که نخستین تجربه‌ی را درک کرد از این که مبادا یا شده باشد ترسید! سپس با اضطراب به نزد همسرش رفت و با ترس گفت: اندوهی دارم. من شاعر یا ، او حتی برای از بین بردن خود به فکر خود از صخره‌های بلند هم افتاده بود! او به مدت سه روز مدام در حال لرزیدن بود و فکر می‌کرد که شاعر یا دیوانه است! در اثر این تجربه‌ی معنوی، چشمه‌ جوشیدن می‌گیرد! همیشه هر دو حالت شاعری و دیوانگی با هم همراه بوده است! او هر دو بود! او هم شاعر بود و هم دیوانه!» ؛ اشو، آواز سکوت، نشر هودین، ۱۳۸۴، ص ۳۷. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
بسیاری از افرادی که گرفتار ها هستند در گام نخست جذب دام های فرقه شده اند. در برخی از فرقه های مهمترین روش برای به شمار می رود اما فرد آگاه نیست که پشت پرده این آزادی ها اسارت و دربند بودن رئیس فرقه است و پس از جذب استقلال خود را از دست داده و تماما در اختیار تشکیلات قرار می گیرد. در این جذبه های غیراخلاقی نمونه های مختلفی وجود دارد مثلا: « فرقه ، عرف دام گستری را تصویب می کند؛بدین سان که از اعضا ی مونث گروه خواسته می شود تا به نوآموزان محبت جنسی ارائه دهند تا از این طریق عضو جدید به جنبش ایمان بیاورد و به روح فرد نجات یابد.» منبع:جامعه شناسی دین، ملکم همیلتون، ترجمه محسن ثلاثی، ص362 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
آیا میدانید اشو یکی از #مدعیان_دروغین چه دیدگاهی درباره بعثت پیامبر اسلام داشته است؟! 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
اسم زامبی نام یک جنگجوی برزیلی بوده که با استعمارگران هلندی مبارزه می کرده؟ اما از طریق کلیشه‌سازی اسم زامبی را نماد هیولاهای آدم خوار کرد. ازسال 1968برای جسدهایی که درفیلم هایی که زنده می شدند به کاربرده شد و از آن به بعد در بسیاری از فیلم های به کار برده شد. پالمارس مسلمان برزیلی که درسال۱۶۹۵میلادی درمقابل غرب ایستاد و با استعمارگران هلندی مبارزه کرد و شهید شد. جسد او را مثله کردند. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
در عصر حاضر که بیشترین ضربه را و صهیونیزم جهانی از ناحیه علمای شیعه به ویژه ولی فقیه و مرجعیت عراق خورده است، دجال بصری (احمدالحسن) در کتاب خود علمای شیعه به ویژه آیت الله را آمریکایی و خائن می داند. متشابهات، ج1، ص50. ما از اتباع احمد بصری: آیا دشمنی آشکارتر از یهود و وهابیت وجود دارد؟ آیا احمد بصری هم سخن با استکبار و وهابیت نشده است؟ چرا همان هجمه ای که وهابیت و صهیونیزم علیه علمای شیعه دارد، احمد بصری نیز دارد؟! 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
معیار ارزیابی ادعاها یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی ادعاهای عرفان، بررسی رفتار و زندگی عملی آن‌هاست که برخی از مدعیان ، فاقد آن هستنند. هنگام مطالعه سرگذشت و زندگی مدعیان عرفان ومعنویت متوجه می‌شویم بخش عمده آن ها در دوره کودکی از رنج برده و در جوانی به اعتیاد و مخدرات مبتلا بوده‌‌اند. « »، بنیانگذار امریکایی فرقه « » نزد نامادری‌اش بزرگ شد. به اعتقاد نامادری‌ وی، ، نتیجه خیانت شوهرش است، لذا همیشه توئیچل را مورد آزار قرار می‌داده که باعث بروز عقده حقارت در درون وی شد، به‌گونه‌ای که به سبب همین مسئله، نتواست در دوره جوانی درارتش استخدام شود. تا اینکه جنگ‌های امریکا یا فیلیپین پیش آمد و ارتش ایالات‌متحده، وی را به عنوان نیرو به استخدام درآورد. یکی دیگر از ویژگی‌های توئیچل، مصرف فراوان الکل و مشروب بود. وی در یکی از نوشته‌هایش می‌گوید: الکل بود که مرا از گناه نجات داد. همچنین گذشته سیاه و آلوده « » در ایام جوانی، نشان دیگر از عدم تعادل روانی و شخصیتی اوست. وی به استفاده از موادمخدر، ، سه بار رفتن به زندان، چند ازدواج ناموفق و اعتیاد به شراب، اعتراف می‌کند. یکی از ویژگی‌های مدعیان معنویت، ادعا و مبالغه درخصوص دروه کودکی و نوجوانی خود است؛ برای مثال، می گوید: «یادم می‌آید چشمانم را گشودم و با خود گفتم، این مادربزرگ من است، درحالی‌که تازه متولد شده بودم.» /فرق و ادیان منبع: گریوانی، مسلم، عرفان‌واره‌ها، تهران: مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر، 1396، صص380-379. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعترافات برخی بزرگان فرقه انحرافی عرفان کیهانی به روایت تصویر! 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
🖼 دعای روز بیست و ششم ماه مبارک #رمضان 💠کانال فرق و ادیان استان قم💠 🆔 @adyaneqom
سخنان استاد عبادی درباره استاد عبادی در سخنانی درباره عرفان های کاذب بیان کردند؛ گریز از و ثمره عرفان های نوظهور در جوامع مدرن است، همه این (فرقه های) این است که بلا استثنا، مدعی کنار گذاشتن هستند و می گویند هرکه می خواهد وارد این فرقه ها بشود باید با عقل خداحافظی کند و مدعی اند که عقل مانع کمال بشر است. و اگر مردم نمی توانند از نیروهای درونی خودشان استفاده کنند بخاطر این است که سراغ عقل رفته اند. و بعضی از آنها نیز می گویند شبیه این حرفها در خود عرفانهای اسلامی نیز وجود دارد و غالباً نیز دل خوشی با عقل ندارند. مثلاً از که پر است از مذمت عقل و کتابهای دیگر شاهد می آورند، و می گویند همانطور که عرفان اسلامی مخالف با است ما نیز مخالف با عقل هستیم. یکی دیگر از مسائلی که در مطرح می کنند بحث و است، فراوان دم از عشق می زنند. می گویند انسان چیزهایی را با عشق یا با محبت می فهمند که دیگران نمی فهمند. عقل را کنار می گذارند و بجایش عشق و محبت را مطرح می کنند، عشق همان بحث ذوق است. فکر کردن و مجالست درباره هر چیزی محبت ایجاد می کند کسی که اول یک آدم را ببیند هیچ علاقه ای ندارد ولی وقتی ده بار با او نشست و برخاست کرد به او علاقه پیدا می کند. این ها می گویند مثلاً دستت را بگذار روی سینه و به خلاء فکر کن نسبت به خیلی چیزها علاقه پیدا می کنی و ابتدا آدم از اینها نفرت دارد و خود به خود علاقه نسبت به آنها ایجاد می شود. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حالات و جذبه های شیطانی و نامطلوبِ صوفیانه. ❌ کدام عقلی می‌تواند بپذیرد این حالات و جذبه‌های صوفیانه، خداپسندانه و صحیح و مطابق با کتاب و سنت و روایات است؟ کجاست آن خشوع و خضوعی که با ذکر خداوند متعال ملازم است؟ آیا گفتنِ «لا اله الا الله» با این حرکات و حالات تناسبت دارد؟ 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
از برکاتِ سلوکِ #مولوی 👈 یکی از مریدانِ سینه چاک مولوی، «صلاح‌الدین زرکوب» بود که بعدها محرم اسرار مولوی شد. وی دارای باغ و منزلی وسیع و کارگاه زرکوبی بود. وقتی مولوی در بازار زرکوبان مشغول آن رقص سماعِ مشهور شد، صلاح الدین نیز مشغول سماع شد و در اثر وجدی که یافته بود، تمام اموالِ کارگاهش را به دیگران بخشید! وی در اثر مجالست با مولوی، ترکِ کسب و کار نمود و دائم در مجالس سماع بود و تمام همتش را برای برپایی مجالس سماع گمارده بود. لذا تمام پس‌اندازش را خرجِ مجالس مولوی نمود و رفته رفته به یک فقیرِ محتاج تبدیل گشت و حتی برای تهیهٔ ضروریات زندگی‌اش محتاج شد و گاهی از مولوی پولی می‌گرفت! 📕پله‌پله تا ملاقات خدا، زرین‌کوب، ص ١٨٧_١٨٨ ❌ عیناً همین وضعیت در صوفیان معاصر نیز وجود دارد که تمام زندگی خود را بپای قطب می‌گذارند و آخرِکار هم محتاجِ قطب می‌شوند. لذا برخی از فرقه‌های صوفیه در مقابل «خُمس» که دستور اسلام است، از مریدانِ نگون‌بخت «عشریه» یعنی یک‌دَهُم مالشان را می‌گیرند! در واقع از شرایط مرید شدن، تقدیم جان و مال و ناموس و.... به قطب است. (این مسئله تبیین خواهد شد.) @adyaneqom
#سلوک_شیطانی #شرع_گریزی 🎼 #مولوی و در خواستِ سماع و آواز حتی در آخرین ساعات عمر. 🔻دکتر زرین‌کوب به نقل از افلاکی می‌نویسد: «حسام الدین چلبی گوید مولانا در حالیکه در ساعات آخرش عمرش از تب می‌سوخت، از قوالان و سماع‌گران درخواست نمود تا بر بالینش مشغول سماع و آواز شوند.» 📕جستجو در تصوف ایران، ص ۲۹۲ ⚠️ اینکه می‌بینید صوفیان در مراسم عزا و ختم نیز از ساز و آواز استفاده می‌کنند، وصیت و سلوک اقطاب مشهور صوفیه است! حال بنگرید که تا کجا این جماعت از تعالیم وحیانی دور بوده و سرسپرده شیطان رجیم گشته اند. آیا آداب شخصِ محتضر این است؟ آیا نفرمودند باید در آن لحظه قرآن و ادعیه خواند و اذکاری گفت تا شخص راحت جان بدهد؟ براستی ساز و آواز و رقص در آخرین ساعات عمر که باید راهی سفر آخرت شد چه جایگاه و دلیل نقلی و عقلی دارد؟! این است عرفانی که برخی برایش سینه چاک می‌کنند؟ تشیُع کجا و این سلوک شیطانی کجا! انسان از گمراه بودن این جماعت متحیر می‌شود. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
📢 #مولوی، صوفیِ حنفی. ❌ بر مذهب شافعی بمان، اما طریقهٔ عشق مرا را اخذ کن. 👈 دکتر زرین کوب از افلاکی نقل می‌کند: «علاقهٔ حسام الدین چلبی به مولوی بحدی بود که قصد کرد مذهب شافعیِ خود را به مذهب مولوی که حنفی بود تغییر دهد، اما مولوی مانع شد و گفت بر مذهب خودت بمان، اما طریقهٔ مرا اخذ نما.» 📘جستجو در تصوف ایران، ص ٢٩١ ✅ جالب است که بحث تشیُعِ مولوی را تمام محققین صاحب نظر در حوزه ادبیات و تصوف باطل میدانند. بواقع ادعای تشیُع برای وی، خلاف شواهد و ادعایی بلا دلیل است. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
جلسه_اول_نقد_بهائیت_بابیت_استاد.mp3
2.83M
🎧 فایل صوتی 👈عنوان: نقد بهائیت - جلسه اول 📌موضوع: تاریخ بابیت 🎤 استاد: فخرآور 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 تلگرام: @adyanuniv ایتا: @adyanuniv
🖼 دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک #رمضان 💠کانال فرق و ادیان استان قم💠 🆔 @adyanuniv
کارلوس کاستاندا و عرفان حلقه! در فرقه برجسته‌ترین دلیلی که برای بیماری افراد بیان می‌شود، پدیده‌هایی نامیده شده به موجودات است که این لفظ را از عرفان ساحری گرفته، اما به نام خود و عرفان دروغینش ثبت کرده است. طاهری در تعریف این موجودات گفته است: «موجودات غیرارگانیک، موجوداتی ، اما بدون ارگان‌ های زیستی گیاهان، حیوانات و انسان‌ها (سلول‌ها و اندام‌های ساخته شده از مواد آلی و معدنی) هستند و به طور معمول دیده نمی‌شود؛ اما هرگروه از آن‌ها نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کنند. آثار آشکار این موجودات در زندگی انسان باعث می‌شود که نتوان وجود آن‌ها را انکار کرد و نقش پنهان آن‌ها مانع از این است که بتوان به راحتی آن‌ها را مورد شناسایی قرار داد این موجودات در گروه عمده با عنوان « » و « » جای می‌گیرند». : موجودات غیرارگانیک، محمد علی طاهری،ص 13. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
🔻 مسیحیان و تعدد زوجات (ص) 🔸 برخی معاندان ، زِنای برگزیدگان خدا (پیامبران)، در کتاب مقدس را امری طبیعی می‌دانند!! ولی بدون اینکه حکمت تعدد زوجات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) را بدانند، کار ایشان را قبیح دانسته و به حضرت، تهمت‌های ناروایی می‌زنند. 🔹 اما ویل دورانت، مورخ مسیحی، برخی از دلایل این تعدد زوجات را اینگونه بیان می‌کند: «ده زن و دو کنیز وی مایۀ حیرت و خرده گیری مردم مغرب زمین شده‌اند، ولی باید به یاد داشته باشیم که کثرت مرگ و میر مردان... تعدد زوجات را در نظر آنها، به مقام یک وظیفه اخلاقی بالا برده بود... هدف وی اشباع تمایلات جنسی نبود... ازدواج‌های وی به خاطر ترحم به بیوه‌های فقیری بود... بعضی دیگر، ازدواج‌های مصلحتی بود مانند ازدواج با حفصه دختر عمر... یا دختر ابوسفیان... شاید بعضی ازدواج‌ها را به این امید می‌کرد که پسری داشته‌باشد... به جز خدیجه همه زنانش عقیم مانده بودند» [تاریخ تمدن، ویل دورانت، نسخه الکترونیکی، ص 1863] 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
مدعی دروغین با کمی تحقیق در کتب و منابع فرقه‌ها، جعل اصطلاح‌‌ های زیادی به چشم می‌خورد که وجه استدلالی پشت آن نیست. یکی از اصطلاحاتی که در فرقه (مدعی یمانی) ساخته و پرداخته شده است کلمه «نص تشخیصی» در انتصاب احمد بصری به عنوان خدا است. اما ما می‌دانیم که نص، حکمی است که از متن و ظاهر و برداشت می‌شود. اما لفظ «تشخیصی»، که این فرقه به کلمه «نص» اضافه کرده‌اند ظاهرا همان «نصب حجت الهی» است، که این مردود است. در بحث با یکی از اتباع این فرقه، گفت: «فارغ از بحث سید ، شما نظرتان را درباره‌ی ضرورت وجود نص تشخیصی در معرفی حجت‌های خدا بفرمایید.» گفتم: «می‌شود شما بفرمایید منظور از تشخیصی چیست؟» جواب داد: «همان تنصیب و معرفی. مثل این‌که (صلی‌الله‌علیه‌وآله) امام (علیه‌السلام) را معرفی می‌کنند (نص مستقیم) و این‌که خود پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با متون اهل کتاب احتجاج کردند و خودشان را معرفی کردند (نص غیر مستقیم).» گفتم: «ببینید من جوابم را به دو بخش تقسیم می‌کنم؛ : اگر منظور نصی است که توسط خداوند است و سپس شناساندن توسط حجت قبل است، بله ضرورتش وجود دارد. : اگر منظور شما در مورد«نص تشخیصی» نصب افراد توسط این نص است به طوری که مردم آن‌ها را فقط به وسیله‌ی این نص بشناسند و تشخیص دهند، خیر؛ لزومی ندارد. بلکه می‌تواند توسط دلایل دیگر مثل معجزه، علم و... شناخته و منصوب شود.» : «می‌شود یکی از دلیل برای حرفتان بیاورید؟» پیام دادم: «یکی از دلایل برای قسم اول، این است که و یک فیض معنوی از جانب خداوند است و بر اساس قاعده لطف چنین لطفی باید همیشگی باشد. و معرفی حجت هم از لوازم آن است که باید از طرف خداوند متعال صورت بگیرد. اما در مورد قسم دوم: روایاتی که در مورد نصب وجود دارد که حتما باید تشخیص فرد به صورت شناخت بعینه و یا به اشاره امام قبل باشد. «سألت أبا جعفر الباقر (علیه‌السلام) بم يعرف الامام؟ قال : بخصال : أولها نص من الله تبارك وتعالى عليه ، ونصبه علما للناس حتى يكون عليهم حجة لان رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نصب عليا (علیه‌السلام) وعرفه الناس باسمه وعينه و كذلك الائمة : ينصب الاول الثاني ...[1] ابو جارود گفت: از حضرت امام محمد باقر (عليه‌السلام) پرسيدم، چگونه و به چه نشانی شناخته می‌‌شود؟ امام (علیه‌السلام) فرمود: با این خصال و ويژگي‌ها: نخستين آن‌ها نص خدای تبارک و تعالی است. و خدای عز و جل امام (علیه‌السلام) را مانند پرچمی در ميان مردم برمیافرازد تا نسبت به آنان اتمام کند. همان‌گونه که پيامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) امام علی (علیه‌السلام) را به امامت مردم نصب کرد، و او را به نام و شخص به مردم شناسانيد و آن حضرت را به مقام امامت تعيين کرد. و همين‌گونه ائمه‌ی اطهار (عليهم‌السلام) در مورد امام پس از خود عمل می‌کنند، يعنی امام نخستين امام دوم را نصب و معين می‌‌کند و...» پس نص برای این‌که دقیق مشخص کند فرد را یا به قول شما «تشخیصی» باشد، حتما با نصب است آن‌هم توسط امام قبل صورت می‌گیرد. در نتیجه نص به خودی خود تشخیص شخص را برای ما نمی‌رساند.» : «پس فایده نص چیست؟ یعنی نص ارزشی ندارد؟ و حتما باید نصب باشد؟» جواب دادم: «چرا ارزش و فایده دارد، همین‌که مثلا در نص پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) آمده است. امامان بعد از من تا قیامت 12 نفرند اولشان علی(علیه‌السلام) و آخرشان مهدی (عجل‌الله‌تعالی فرجه الشریف) است به ما اجمالا می‌فماند که 12 امام که اسامی آن‌ها چنین است وجود دارد ولی برای تشخیص مصداق، نص ساکت است.» ادامه دادم: «این‌که در بالا گفتید پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با نص موجود در کتب و خودش را معرفی کرده و احتجاج کرده است درست نیست، بله پیامبر خویش را توسط آن نص معرفی کرده است و این صرفا یک ادعا است و هیچ وقت وی نفرمودند چون اسم من در کتب شماست به من ایمان بیاورید، بلکه حضرت خاتم (صلی‌الله‌علی‌وآله) با دلایل دیگر مثل علم، معجزه و.... به اثبات ادعای خود پرداختند.» : [1]. بحار الانوار، علامه مجلسی، دار الاحیاءالتراث العربی، ج 25، ص 141. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
انحرافی دیگر در عرفان دروغین حلقه! 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نمونه ای از فعالیتهای خطرناکِ فرهنگی در برخی مهد کودکها! 📢 قبل از آنکه در محیطهای آموزشی معارف را به فرزندانتان بیاموزند، معارف دین را به آنان بیاموزید. 🔹مولانا امیرالمؤمنین حضرت علی صلوات اللّه علیه میفرمایند: قال (عليه السلام) في وصيته للحسن (عليه السلام) إنما قلب الحدث كالأرض الخالية ما ألقي فيها من شئ قبلته. قلب نوجوان مانند زمینی خالی است؛ هر چه در این زمین خالی بگذارید او قبول میكند. 📚 بحار الانوار، ۱/۲۲۳ ☀️امام صادق صلوات اللّه علیه فرمودند:‌ بادِرُوا اَحْداثِكُمْ بِالْحَديثِ قَبْلَ اَنْ يَسْبِقَكُمْ اِلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ. فرزندانتان را با احادیث ما تربیت کنید، پیش از آنکه فرقه های انحرافی (مثل مرجئه) آنان را تحت تأثیر قرار دهند. 📚 الكافی، ۶/۴۷ 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
آیا اتباع احمد بصری میتوانند پاسخ دهند! 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
در حال حاضر به‌طور عمده با از مدعیان مهدویت مواجه هستیم: ؛ کسانی‌اند که خودشان را به مهدی بودن، معرفی کرده‌اند. این دسته، اغلب از میان اهل سنت بوده‌اند. ، کسانی‌اند که خودشان را مهدی معرفی نکرده و دیگران ایشان را مهدی دانسته‌اند، اما آنها در مقابل این تفکر ساکت بوده و اعتراضی به آن نداشته‌اند. این دسته، غالباً از بین شیعیان ـ البته از بین شیعیان 12 امامی چنین افرادی کم بوده‌اند و اکثر آنها از میان فرقه‌های انحرافی شیعه ـ بوده‌اند. ، کسانی‌اند که نه ادعای مهدی بودن داشته‌اند و نه دیگران آنها را مهدی پنداشته‌اند، بلکه اینها ـ با عناوینی همچون سید حسنی، یمانی، سید خراسانی و مدعیان بابیت و زمینه‌سازی ـ ادعای زمینه‌سازی فرهنگی و نظامی برای ظهور امام زمان(عج) را داشته‌اند. از بین اهل سنت و شیعیان، افراد فراوانی هستند که متعلق به دستهٔ سوم می‌باشند. دستهٔ سوم، غالباً جریان‌ساز بوده و فضا را برای مدعیان مهدویت، فراهم ساخته و منتسبین به آن، نسبت به دو دستهٔ دیگر، موفق‌تر بوده‌اند، زیرا می‌دانستند فضای ذهنی شیعه، متأثر از فضای ذهنی اهل سنت، به‌گونه‌ای است که ما را به زمینه‌سازی ترغیب می‌کند. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv