eitaa logo
Antifeminism
76 دنبال‌کننده
644 عکس
435 ویدیو
226 فایل
Antifeminism
مشاهده در ایتا
دانلود
📒: ساختار جامعه و خشونت علیه زنان 👤نویسنده: شهلا 📎منبع: رفاه اجتماعي، پاييز 1383 , دوره 4 , شماره 14 (سلامت روان در ایران) ; از صفحه 47 تا صفحه 84 . 📌: پديده اي تاريخي و جهاني است كه در همه جوامع و تمام ادوار وجود داشته است. توجه به اين پديده از دهه 70 ميلادي آغاز شد و پژوهش هاي متعددي در اين حوزه انجام گرفت. بررسي در باب با مشكلاتي همراه است. در اين پژوهش ها محقق وارد حوزه خصوصي و صميمي خانواده مي شود و در خصوص رفتاري حساس از افراد سئوال مي كند. وجود در خانواده از طرف قرباني به علل مختلف پنهان نگاه داشته مي شود، فراموش مي شود و يا در بيان آن اغراق مي شود. نبود آمار در خصوص افراد در معرض ، مشكل ديگري در راه دست يابي به نمونه معرف است. نظريه پردازان تبيين هاي فردي يا خانوادگي را در باب ، براي توضيح كافي نمي دانند. هر چند معتقد هستند اين عوامل مي تواند به مثابه عاملي تشديدكننده كند، تأكيد آنان بر وجود ساختار نابرابر روابط قدرت ميان زنان و مردان در جامعه و نهادهاي آن است. توجه آنان متوجه ساختار مردسالارانه اي در جامعه است كه به مردان اجازه اعمال قدرت بر زنان را مي دهد... . 🔚 اين مقاله با توجه به ديدگاه سعي در مشخص كردن اهميت ساختار نابرابر قدرتي دارد كه در حوزه هاي اقتصاد، قوانين، نيروهاي نظارتي جامعه و نهادهاي حمايتي جامعه حضور دارد و بر توجه به ساختار جامعه كه مردان را تشويق به اعمال و را وادار به تحمل آن مي كند تاكيد مي كند. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: و بررسی (مطالعه موردی ) 👤نویسنده: مهدیه شادمانی 📎منبع: فصلنامه مطالعاتی صیانت از حقوق زنان سال سوم پاییز 1396 شماره9 📌: یکی از بحرانهای کنونی اجتماع بشری، گسترش غیرقابل انکار است. بدرفتاری با زنان، در همه کشورهای جهان مسیله ای کاملا عمومی و دارای نتایج وخیمی است. این مسئله در سراسر جهان سلامت روحی و جسمی زنان را به مخاطره انداخته و سبب نقض گسترده این بخش از جامعه بشری گردیده است. 📖بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که در و ، سبب ، و در نهایت میگردد. بسیاری از روانشناسان در بررسی علل این پدیده، نوع تقسیم و توجه به نقشهای و همچنین نوع جامعه پذیری را ذکر کرده اند. این رخداد ناگوار به حدی رشد یافته که این نقض آشکار حقوق انسانی در سراسر جهان و حتی کشورهای غربی نیز مشاهده میشود. مسئله مهم در این میان رشد فزاینده و در کشورهای پیشرفته است که مدعی اجرای قوانین سودآور برای هستند. ✅ در این مقاله نویسنده با بررسی ابعاد ، میزان و را در کشورهای تحلیل کرده است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: 👤نویسندگان:عالیه / رضا 📎منبع: مجله جامعه شناسی ایران، دوره 15، شماره2، تابستان 1393 صفحه 153-177 📌: در ابعاد خانگی و اجتماعی آن چه در جوامع توسعه یافته و چه در جوامع درحال توسعه همواره به عنوان یک دغدغه و آسیب مطرح بوده است. تحقیقات زیادی روی این مسئله انجام شده منتها به دلیل داشتن روش‌های مختلف برخورد با مسئله و شقوق متعدد نظری، نتوانسته این انبوه نتایج را در یک قالب پژوهشی که نقطه عطفی برای پژوهش‌های آتی در این حوزه باشد فراهم آورد. ⬅در این پژوهش فراتحلیلی با دسته‌بندی نظریات به‌‌کارگرفته شده در 22 پژوهش کاربردی در حوزه ، تئوری‌های پرکاربرد استخراج و سپس با بررسی روش‌های تحقیق آن‌ها علاوه بر مشخص کردن حیطه و میدان مطالعاتی، اجزا پژوهش‌ها دسته‌بندی شده است. ◀در طبقه‌بندی فرضیات مشخص گردید، ربط نظری با مدل نظری ارائه شده در پژوهش‌ها همخوانی اندکی داشته و تنها سه نظریه ""، "" و "" در تبیین مدل فرضی کاربرد اصلی داشته است. 🔚در نهایت با استفاده از روش‌های قدرتمند آماری نقش این سه نظریه در تبیین و تایید فرضیات سنجش شد. پیشنهادهای پژوهش‌ها نیز براساس اتکا بر پایگاه‌های اقتصادی، و آموزشی دسته‌بندی گردید. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: ؛ ؟ 👤نویسنده: قدرت الله 📎مشخصات: متن پژوهی ادبی، مقاله 5، دوره 13، شماره 42، زمستان 1388، صفحه 87-107 📌: (feminism#) در آغاز قرن بیستم برای در مسائلی مانند استقلال مالی،‌ تحصیلات و حق رأی مطرح شده و در ادامه‌ راه از جنبشی تماماً به جنبشی و مبدل گشته است. در شاخه و -مدرن این جنبش ادعا می‌شود: «زبان و نوشتار زنانه» (ecriture feminine#) به‌عنوان گونه‌ ای تازه از زبان، توسط نویسندگان و شاعران این پا به عرصه حیات گذاشته است. ⬅طرح این نظریه در بستر تحولات ، و ایجاد شده و ایدئولوژی غالب مانع نقد و بررسی علمی آن شده است. وجود چنین زبانی با منطق شکل‌گیری خود زبان سازگار نیست و عنصر نمی‌تواند عامل مؤثری برای ایجاد زبانی مستقل باشد. بنابراین، زبان و نوشتار امری موهوم است. 🔚در این پژوهش، دلایل امتناع وجود این زبان را مطرح خواهیم کرد تا در نهایت اثبات کنیم در آثار ادبی زنانه، ما با «سبک نوشتار » که حامل تجربه، لحن و عناصر درون مایه‌ای است، مواجه هستیم و زبان و نوشتار مستقل چنانکه ادعا می‌شود، نمی‌تواند تعیّن داشته باشد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: 👥نویسندگان: مهدی / منا 📌: از نیمۀ دوم قرن بیستم، به‏ عنوان یکی از شاخه ­های مطرح شد. طرف‏داران این نظریه در آغاز، با تأسّی از اندیشه ­های متعصبانۀ این جنبش، نوشتار زنان را در مقایسه با کلام ، از‏منظر بررسی کردند و در‏پی آن بودند که زبانی ویژۀ زنان خلق کنند؛ پس ‏از آن، با کم‏رنگ‏ شدن تعصب‏ها و رد نظریۀ نخست، این ویژگی­ها از‏ منظر تفاوت بررسی شد. ◀از این نظر، به ‏دلیل روحیات و احساسات خاص خود، دارای زبانی با ویژگی‌هایی هستند که در کلام دیده نمی­شود و‏یا کمتر مجال ظهور می­یابد. 👥نظریه‌پردازان این حوزه، با بررسی انواع مختلف ، به‏ ویژه در ادبیات و از ‏منظر واژگان، جمله‏ ها و موضوعات، این تفاوت­ها را بیان کردند. که در سال­های اخیر، در نوع ادبی خاطره داستان و در‏حوزه ادبیات دفاع مقدس نگاشته شده، از‏جمله آثاری است که به ‏سبب دارا‏بودن راوی و نگارندۀ زن، از این ویژگی‏ها بهره­ مند است. ✅در این مقاله، بر‏آنیم که با بیان مهم­ترین این مؤلفه‏ ها، کار‏کرد آن­ها را در کتاب دا نشان دهیم و اثبات کنیم که اگر‏چه نقل خاطره‏ های حول محور جنگ سبب شده است از حضور این ویژگی­ها در اثر کاسته شود، همواره با اثری سر‏و‏کار داریم که را در ذهن تداعی می­کند. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: ؟ 👤دانشجو: شبنم /مقطع کارشناسی ارشد 📌: امروزه به دلیل پیشرفت ، مساله بحث های جدیدی را در مطرح کرده است، از جمله در تولیدات ، مورد توجه نویسنده، ، و ... تمامی بحث ها در این تحقیق حول محور "" می گردد : که در واقع ساختار نویسنده را نیز در خود دارد و همچنین . فرض بر این است که و در تولید اثر موثر است. ⬅برای بررسی این مساله از نظریات که مطرح کننده "" است، استفاده شده و در زمینه ترجمه نیز به در ترجمه و نظریه کاربردی اشاره شده است. 1⃣در فصل اول به ترتیب به بیان مفهوم نوشتار از نظر ، و نیز ذکر ویژگی های آن، و پرداخته شده است. 2⃣در فصل دوم نمونه ایی از دو ، )نویسنده ( و )نویسنده ( آورده شد که هم ویژگی های نوشتارشان را بیان کردیم و بعد از قیاس این دو، 🔚در نهایت به این نتیجه رسیدیم که جهانی نیست و همچنین در ترجمه آثار ایشان که توسط آقایان و صورت گرفته می توان گفت که مترجم تاثیری در ترجمه ندارد و این فقط بسته به توانایی و مهارت مترجم (چه ، چه )دارد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: «»( بر اساس دیدگاه های ) 👥نویسندگان: حامد / سید عدنان / علی اصغر / مجتبی 📎مشخصات: فصلنامه لسان مبین، دوره 7، شماره24، تابستان 1395 صفحه 58-37 📌: طرح تقابل های دوگانه یکی از اساسی ترین ، ،  شناسی و  شناسی است که ضمن ریشه داشتن در نظریات و بر نظریه های ساختارشکنی تکیه دارد. (1937م-) نویسنده و به تأسی از دریدا (1930-2004م) و (1901-1981م) در خود به واژگونه کردن تقابل های دوگانه اعتقاد دارد. (1960م-) نویسندة معاصر است که درآثار خود جایگاه کنونی را در جوامع و ارزیابی می کند. رمان «» اولین وی است که نویسنده در آن، در پی گرفتن از بر می آید و برای بازیابی در پی واژگون کردن تقابل های دوگانة جامعة مردسالار تلاش میکند. ✅مهم ترین نتیجة حاصل از تحلیل رمان مذکور را می توان به مواردی از قبیل تلاش هیفاء برای بازسازی اصالت زنان، دگرگون سازی تقابل های دوتایی نظام و نوشتن تجربه های شخصی او اشاره نمود، که خمیرمایة تئوری های را تشکیل می دهد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: از منظر موضوعه_ایران نوع مقاله: پژوهشی 👥نویسندگان: سید محمدصادق /علیرضا / مرتضی 📌: بر اساس نگرش ، از مقتضیات به مثابه یک غایت بالذات است و محدودسازی آن را باید در چارچوب استثنای ضروری تبیین کرد. در ساحت حقوق طبیعی نیز آزادی، حق طبیعی است و ایجاد هرگونه محدودیتی در تغایر بالذات با این حق به شمار می‌آید. در عصر حاضر، بدون تردید، به‌عنوان یکی از نیرومندترین ابزارهای ، به خدمت گرفته می‌شود. اما درعین‌حال، استفادة نابه­ جا از این دستگاه می‌تواند باعث به و شود. لذا ایجاد محدودیت برای فعالیت شبکه‌های تلویزیونی ضروری است. در همین راستا تمامی اسناد بین‌المللی حقوق بشر، محدودیت‌هایی را برای تلویزیون مقرر داشته‌اند. ⬅ نیز چنین محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است که برخی از آن‌، با محدودیت‌های مقرر در اسناد بین‌الملل حقوق بشر، قابل انطباق است و برخی دیگر، مانند موازین و ضوابط اسلامی در هیچ سند بین‌المللی به‌عنوان محدودیت آزادی بیان یافت نمی‌شود. علاوه بر این به نظر می‌رسد تفاسیر بر اصول 44 و 175 قانون اساسی، نوعی محدودیت اضافه بر ابزارهای آزادی بیان باشد. ✅در نوشتار حاضر برآنیم که با بررسی تطبیقی اسناد یادشده، محدودیت های در صدا وسیمای ایران مورد واکاوی قرار گیرد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: 👥نویسندگان: احمد / مونا 📌 از ظهور نخستین موجش تا به امروز دچار تغییر و تحولات شگرفی حتی در ریشه ای ترین خواستگاه های فکری خود بوده است. به ویژه در که بر پایه تکثر، تنوع و تعدد بنا شده است. یکی از متأخرترین گرایشهای است و به دلیل پیچیدگیهای بنیادین که در تعریف خود وجود دارد بررسی این گرایش از منظر که زیر مجموعه ای از است پیچ و تابهای فمینیسم در طول زمان را بیشتر آشکار می کند. 📖نوشتار حاضر پس از پس ذکر فضای گفتمانی دوره و رابطه آن با مفهوم جنسیت، به بررسی نقش و تأثیر آن در انقیاد شکل گیری ماهیت آنها و همچنین از بعد روانکاوی به بررسی نظرات اندیشمندان مختلف و نقشی که آنها برای زبان قائل هستند می پردازد. در این راستا و بنیادیترین مبحثش یعنی زبان و تأثیر آن بر اندیشمندان بررسی می شود. در آخر نیز نگاهی به تفاوتهای در دو کشور و می اندازیم. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: مفهوم طرد در اندیشه ژولیا کریستوا و بازتاب آن در هنر فیگوراتیو معاصر 👥نویسندگان: ریما اسلام مسلک/ نرگس حریریان 📌چکیده: نمایش فیگورهای نامتعارف, بدن های مجروح, آسیب دیده و رنجور, گرایشی در هنر فیگوراتیو معاصر است که با عنوان (هنر ابجکت) و یا (هنر مطرود) شناخته می شود. هر چند که بیان مفهوم ابجکشن, طرد و آلوده انگاری که مترادف هم هستند, صرفا به هنر معاصر اختصاص نداشته و در نقاشی هایی که از قرن 16 میلادی بجامانده نیز قابل مشاهده است. اما بهره برداری از این واژه در کلام فلسفی نخستین بار به سال 1982 برمی گردد؛ زمانی که ژولیا کریستوا, فیلسوف, روانکاو و زبان شناس معاصر نخستین بار آن را در مقاله (قدرت های وحشت, مقاله ای در باب طرد) به کار می برد. هنر ابجکت و یا مطرود زاییده بحران زندگی معاصر است؛ زاییده جنگ ها, ویرانی ها, بیماری ها و قدرت هایی که انسان و سرنوشتش را هدف قرار داده است. بررسی ایده طرد در اندیشه های ژولیا کریستوا و بازتاب آن در زندگی و هنر فیگوراتیو معاصر, اصلی ترین هدف این جستجوست. کریستوا ریشه طرد را در دوران کودکی جستجو می کند؛ یعنی هنگامی که نطفه هر آن چیزی که در انسان, به نام هویت شناخته می شود, در سایه میل به تمایز بسته می شود؛ تمایز از چیزی که هم در مغایرت با اوست و هم بخشی از او به شمار می آید و هیچگاه یک جدایی کامل نیست. آلوده انگاری که با انزجار و خشونت همراه است, هم هویت را می سازد و هم آن را تهدید می کند. https://eitaa.com/Antifeminism2
📕: 👤نویسنده: 📝مترجم: 📌ناشر: روزبهان ✅گرچه به نوشته های خودش عنوان نمی دهد، بسیاری از ها به منظور گسترش و تحول دادن به بحث ها و صحبت ها در و به او مراجعه می کنند. سه چیز اندیشه بخصوص برای نظریه در محیط مهم بوده است: ۱. تلاش او برای ((body# به گفتمان های موجود در علوم انسانی؛ ۲. تمرکز او روی اهمیتی که “” و “” (preoedipal#) در ساخت ذهنیت دارد؛ و ۳. برداشت او از (abjection#) به صورت توضیحی برای و . https://eitaa.com/Antifeminism2
📒عنوان پژوهش: گاهنامه 📝ترجمه: جمعی از 📌مشخصات: سره، شماره 7، فروردین 1394، انجمن جامعه شناسی دانشگاه تهران ❇عناوین مطالب: بررسی و پرداختن به موضوع ، ، ، ، ، ، ، ، . ✅ در صفحات 322 تا 316 به اندیشه های ، و پرداخته شده است. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: ها و مرزهای با تأکید بر 👤نویسنده: علی احمد 📎منبع: اسلام و علوم اجتماعی، سال ششم پاییز و زمستان 1393 شماره 12 📌: هر فردی اعم از و ، به عنوان عنصری از انسانی، دارای جایگاه ویژه و مرزهای تعریف شده است. قرار گرفتن هریک از و در نقش متناسب خود و رعایت مرزها، آثار اجتماعی و تربیتی بسیاری در و در جامعه خواهد داشت. پژوهش حاضر با هدف تبیین و بررسی آثار ، و و مرزهای آن در جامعه، انجام یافته است. روش پژوهش، توصیفی−تحلیلی است، و بدین منظور پس از شناسایی و استخراج مفاهیم و مستندات، از متون دینی، تربیتی، علوم اجتماعی و پژوهش های انجام شده، به تحلیل محتوای آنها پرداخته و به آثار اجتماعی و تربیتی آن اشاره می شود. همچنین در این تحقیق به نمودها و مصداق های عرصه هایی که زن و مرد در آن حضور پر رنگ دارند و تفکیک نکردن نقش جنسیتی، ممکن است آسیب هایی را پدید آورد، اشاره شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهند شاخص ترین آثار تفکیک نقش های جنسیتی و توجه به مرزها عبارت اند از: زمینه سازی برای رشد تربیتی و اخلاقی، استحکام بنیان های اجتماعی، تأمین بهداشت روانی، استحکام خانواده، بهبود آموزش، رشد معنویت و مصون بودن از معصیت. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒عنوان مقاله: از دیدگاه 👤نویسنده: 📎منبع: نشریه اسلام و علوم اجتماعی، دوره 5، شماره 10، پاییز و زمستان 1392، صفحه 65-80 📌: این مقاله به بررسی عوامل و پیامدهای بروز در نظام آموزش و پرورش رسمی با رویکرد می پردازد. جامعه شناسی اسلامی در الگوی مفروض این مقاله، بدون داشتن ادعای برخورداری از ویژگی منحصربه فردی از نظر روش های تجربی و فنون آماری، به طور عمده از لحاظ مبانی و و نیز از حیث جنبه های نظری، شامل جنبه های ، و ، از رویکردهای موجود تمایز می یابد. زمینه مقایسه رویکرد اسلامی با رویکردهای رقیب، در بین بحث های اصلی مقاله، یعنی فرصت پیشرفت علمی، محتوای آموزش و ساختار مراکز آموزشی و نیز با اشاره ای گذرا به دیدگاه های جامعه شناختی، به ویژه موضع رویکرد و سپس بیان دیدگاه ، فراهم شده است. این تحقیق نشان می دهد که رویکرد اسلامی با اسناد ارزش یکسان به علم آموزی مردان و زنان و با مفروض گرفتن برخی از تفاوت های طبیعی میان زن و مرد در کنار مشترک های فراوان آنها، از یک سو، در تبیین علی در آموزش و پرورش، تاثیر را نادیده نمی گیرد و از سوی دیگر، برخی از این تمایزها را به دلیل شان تجویز می کند. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: جنسیتی: 👥نویسندگان: / منبع: مجله هفت شهر، دوره 4، شماره 61، بهار 1397، صفحه 94-107 📌: شیوه های متفاوت ناحیه بندی در ادوار مختلف تاریخ حکایت از آن دارد که صرف نظر از عوامل جغرافیایی، بسترهای اجتماعی و فرهنگی نیز در ساخت معنایی و کارکردی سکون تگاه تاثیر داشته اند و خانه، فراتر از نقش ابزاری تامین سرپناه، نقشی فرهنگی در تعیین شیوه های بهنجار زیست ساکنان خود داشته است. در واقع، فرصت های متفاوتی را برای رویت پذیری / در اختیار و قرار می دهد که خود تاثیری تعیین کننده بر بازنمایی هویت جنسیتی دارد. هدف این مقاله کشف مکانیزم های بازتولید دوگانه / و و در با استفاده از روش گفتمان است. در این زمینه ابتدا به شناسایی ساختارهای برسازنده پرداخته شده و با توصیفی از فضای ، چگونگی کنترل، بازنمایی و طرد بدن زن در چارچوب اصول به مثابه «دیگری» مورد تحلیل قرار گرفته و با الهام از آرای ، فضای و در پیوند با مناسبات قدرت نظام حاکم بررسی شده است. بر این اساس، ، عاوه بر بازتولید قاعده و به عنوان محدود های و تعریف بیرونی به عنوان محیطی ، را آماده می کند تا برای و تربیت شوند. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: 👤نویسنده: 📎منبع: نشریه مطالعات راهبردی زنان » پاييز 1384 شماره29 📌 : در قرن 21 همزمان با طرح در محافل علمي، سيمون دوبوار نيز با ارائه ديدگاه هايي بر پايه اگزيستانسياليسم به تبيين وضعيت زنان و ظلم به آنها پرداخت. در مورد نظرات مختلفي وجود دارد، وي از سوي پيروانش به عنوان كسي شناخته شده كه تئوري هايش در شكوفايي نسل جوان و پروژه هاي تحقيقاتي، داراي جايگاه رفيعي است، عده اي هم معتقد به طرد كامل و بودن وي هستند. ✂منتقدانش با تحليل محتواي نظريات وي، بيان مي كنند كه دو تئوري معروف يعني «» و «» هر دو از اعتبار علمي ساقط شده و راه حلي را جهت ارائه نمي دهند. ✅نكته قابل تامل آنكه هرچند روزي خود را از نظر علمي و نظري متاثر از نظرات مي دانست، اما امروز اين جمله معروف وي را كه «» كاملاً طرد مي نمايد و در مقابل بيان مي كند: «، چرا شما نباشيد؟» و نهايتاً جديد كه وجود مرد را نه تنها در قالب يك و برتر از خود نمي بيند، بلكه را بي فايده معرفي مي كند. اين نوشتار درصدد است زندگي خانوادگي، جنبه هاي و سهم انديشه وي در گسترش نظريه را مطالعه نمايد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: ، و در آثار داستانی 👥نویسندگان: پروین تاج بخش/ سیمین فرزاد 📎منبع: نشریه پژوهش های ادبی و بلاغی » بهار 1393 شماره2 📌: ادبيات تطبيقي حوزه اي از پژوهش هاي ادبي است كه درآن آثار دو يا چند نويسنده ازدو زبان ومليت متفاوت با يكديگرمقايسه مي شوند. 📖دراين مقاله آثار داستاني سه نويسنده ، يعني ، و از زاويه ديد و مكاتب فكري تاثير گذار بر انديشه آنان بررسي شده است. ⬇ مطالعه و تحليل آثارشان نشان مي دهد كه وجه مشترك ، تلاش براي احياي حقوق و نماياندن و جايگاه در با توجه به نوع نگرش به هستي و انسان است. 1⃣ با تفكر ايراني-اسلامي در پرتو ارزش هاي و را برابر مي داند، 2⃣اما با ديدگاه () ويژگي هاي چون ، تشكيل خانواده و مادرشدن را مانعي در مسير پيشرفت آنان مي يابد. 3⃣و ، را به كسب استقلال مالي وكوشش براي داشتن امتيازات همسان با توصيه مي كند. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: بررسي نقش كردارهاي تقسيم‌گر در شكل‌گيري در عصر از نظر 👥نویسندگان: اصغر /عاطفه 📎منبع: دوفصلنامه شناخت، دوره 7، شماره 2 📌 بر اين باور است كه انسان در عصر مدرن تبديل به شده ‌است. وي براي يافتن سازوكارهاي شكل‌گيري اين سوژه منقاد به سراغ سه شيوه ابژه‌سازي مي‌رود. بر طبق تحليل ، انسان‌ها از طريق سه شيوه ، تبديل به سوژه منقاد مي‌شوند. ✏آنچه ما در اين مقاله به آن مي‌پردازيم، تنها دومين شيوه ابژه‌سازي انسان است كه مربوط به كردارهاي تقسيم‌گر مي‌شود. ما قصد داريم نقش اين كردارها را در چگونگي شكل‌گيري سوژه منقاد بررسي نماييم. ✅در اين راستا پس از مقدمه‌اي كوتاه، در بخش اول مقاله، منظور از كردارهاي تقسيم‌گر توضيح داده مي‌شود و سپس در بخش‌هاي دوم و سوم، دو نمونه از مثال‌هاي فوكو از كردارهاي تقسيم‌گر و نقش آنها در چگونگي شكل‌گيري سوژه منقاد به تفصيل تشريح مي‌گردد. كردارهاي تقسيم‌گر مجنون/ عاقل در بخش دوم با تمركز بر نهاد تيمارستان و كردارهاي تقسيم‌گر بزهكار/ بهنجار در بخش سوم با تمركز بر نهاد زندان بيان مي‌شود. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒: ایران از ؛ با تأکید بر دیدگاه 👥نویسندگان: ، . 📎منبع: مجله دین و ارتباطات، دوره 21، شماره45،پاییز و زمستان 1393 صفحه 27-53 📌 در این مقاله، ضمن تبیین رویکرد هنجاری اسلام به موضوع ازدواج در حوزه‌هایی مثل « در جهت تشکیل خانواده»، «»، «»، «»، « تا ازدواج»، «مؤلفه‌های انتخاب آگاهانه همسر» و... تلاش ‌شده است تا روند عمومی بازنمایی ازدواج در سینمای ایران در نسبت با آن مطالعه شود. ❓سؤال اصلی این تحقیق این است که برساختۀ ازدواج در سینمای ایران چقدر با دیدگاه اسلام دربارۀ است؟ ⭕این مطالعه با روش تحلیل محتوای کمّی انجام شده است و ، عبارت است از کل از سال 1376 تا 1390 که در آن‌ها یکی از نقش‌های اصلی فیلم به‌نحوی با خود درگیر می‌شود. از میان حدود 150 فیلم که از این ویژگی برخوردار بوده‌اند، 116 فیلم در دسترس، جامعۀ آماری تحقیق را تشکیل داده است. تحلیل محتوای فیلم‌ها حاکی از بروز شش روند نامطلوب در بازنمایی ازدواج در سینمای ایران است. 🔚 ایران عبارت است از: برساختۀ به‌مثابه مقوله‌ای غیرجدی، کمرنگ شدن مرزهای معنایی (تقلیل معنای شرعی )، هم‌نشینی ازدواج با تنش، تضعیف وجوه آیینی و بازنمایی ازدواج. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒عنوان مقاله: ، مفاهیم و امکان ها 👥نویسندگان: / 📎منبع: مطالعات راهبردی زنان، دوره 15، 59 (بهار 1392)، صفحه 229- 263. 📌 موج سوم فمینیسم با طرح الگوهای بومی و با ظاهری اسلامی به دفاع از فمینیسم پرداخته و با تفسیرهای جدید از متون دینی، مفاهیم دینی را در خدمت نهضت فمینیسم قرار دادند. در مقابل، مخالفان فمینیسم اسلامی نیز این مفهوم را مفهومی متناقضدانسته و با تمرکز بر دو مفهوم «اسلام» و «فمینیسم»، امکان مفهومی این ترکیب را به چالش می کشند. در این مقاله اندیشه های فمینیسم اسلامی و نظرات موافقان و مخالفان این دیدگاه فمینیستی بررسی و رویکردهای مطرح شده در این حوزه طبقه بندی شد. در بخش موافقان، سه گروه با استراتژی های تحدید مفهوم اسلام، اسلام محور و مساوات مدرن محور و در بخش مخالفان، سه گروه با تأکید بر مفهوم ، با تأکید بر موفق نبودن و با تأکید بر منطق کلامی شناسایی شدند. پس از بررسی نظرات موافقان و مخالفان یافته های پژوهش حاکی از آن است که با توجه به گستردگی حیطه ی مفهومی دو مفهوم اصلی یعنی «» و «» نمی توان مدعی امکان یا عدم امکان قطعی این مفهوم شد. بدیهی است در مبحث امکان مفهومی فمینیسم اسلامی توجه به زمینه های مفهومی مانند فمینیسم و اسلام در زمینه ی اجتماعی مطرح شده ضروری است. از این رو بسته به زمینه ی اجتماعی و گستره ی تعریف دو مفهوم می توان به امکان یا عدم امکان رأی داد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒عنوان پایان نامه: امکان و چالش‌های پیش‌روی 👤دانشجو: 📌توضیحات: ...بی‌تردید پیوند ملت‌های مسلمان با آموزه‌های اسلامی مانعی بزرگ در موفقیت فمینیسم است. از این رو، طرفداران این جنبش با طرح الگوهای بومی و با ظاهری اسلامی به دفاع از فمینیسم پرداخته و با تفسیرهای جدید از متون دینی، مفاهیم دینی را در خدمت نهضت فمینیسم قرار دادند. مخالفان فمینیسم اسلامی این مفهوم را مفهومی متناقض دانسته و توجه به هر یک از مفاهیم «» و «» امکان مفهومی این ترکیب را به چالش می‌کشند. در این شرایط بررسی امکان مفهومی «» و انواع آن، با توجه به روند رو به رشد آن در جوامع اسلامی و داعیه‌ی طرفداری از این گرایش در میان زنان مسلمان، امری ضروری است. از میان طرفداران «» فاطمه مرنیسی و هبه رئوف عزت از چهره‌های شاخص در قید حیات هستند که تحلیل مهم‌ترین کتاب آنان در مشخص ساختن جایگاه این دو در قائله‌ی فمینیسم اسلامی و روشن شدن دیدگاه طرفداران این گرایش فمینیستی کمک می‌نماید. پایان‌نامه حاضر، پس از بررسی امکان مفهوم فمینیسم اسلامی و چالش‌های پیش روی آن، به تحلیل گفتمان کتاب «» و کتاب «- دیدگاه اسلامی»، می‌پردازد. https://eitaa.com/Antifeminism2
1_771022790.mp3
47.39M
«»() 🎧از رادیو پؤوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/isca248 📒ارائه دهندگان: 🔶حجت الاسلام و المسلمین ،حجت الاسلام و المسلمین _قاضی_زاده ،حجت الاسلام و المسلمین وآقای https://eitaa.com/Antifeminism2
final_sample.pdf
12.8M
پی‌دی‌اف سه کاربردی؛ ▫️ (دلایل عقلی ) ▫️ (کنترل و ) ▫️ (سالم‌سازی برای ) https://eitaa.com/Antifeminism2
تار_و_پود_عاشقی-.pdf
5.71M
چگونگی با و .... نویسنده: امیر حسین فرد انتشارات: آستان قدس رضوی https://eitaa.com/Antifeminism2