متأسفانه در دوره جدید مسائلی چون #همجنس_گرایی در غرب نه تنها امری مذموم به شمار نمیآید، بلکه با تشویق، حمایت و تبلیغ، جمعیت جدیدی برای این هدف ایجاد میشود که میتواند به عنوان ابزار سیاسی هم مورد استفاده قرار گیرد، همچنین لزبینیسم نیازهایی میآفریند که صنایع نوظهوری برای رفع آنها لازم است. بهترین توجیه این #آنارشیسم_جنسی شعار حقوق بشر و دموکراسی است. در انتخابات دولت و مجلس بسیاری از کشورها، به خصوص کشورهای آمریکایی و اروپایی موافقت کاندیداها با #همجنس_گرایی به عنوان حربهی تبلیغاتی استفاده میشود که جمعیترا برای شرکت در انتخابات به نفع خود تهییج میکند. در روند جهانی شدن به تدریج بهرهبرداریهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از اشاعه تفکر #همجنس_گرایی، به نوعی استراتژی تحت لوای حقوق بشر و تهدیدی جدی برای جوامع خانواده مدار و پایبند به اصول مذهبی تبدیل میشود.
در دوره معاصر #همجنس_گرایی به عنوان یکی از مسائل مهم جامعهشناسی مطرح گردیده و در هیچ برههی تاریخی مانند امروز تا این حد بدان پرداخته نشده است. #هلند اولین کشوری بود که ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام نمود و پس از آن سایر کشورهای اروپایی نظیر #بلژیک، #دانمارک و #فرانسه و در #آمریکای_شمالی #کانادا، #ازدواج_همجنس_گرایان را صورت #قانونی بخشیدند. در برخی ایالتهای آمریکا مانند کالیفرنیا، هاوایی و ورمونت نیز همجنسگرایی منع قانونی ندارد. بسیاری از کشورها بهتبعیت از قوانین به اصطلاح حقوق بشر و دموکراسی، همجنسگرایی را جزء حقوق اولیه انسانها دانسته و حتی به منظور تشویق و حفظ این نوع روابط دست به تصویب قوانین حمایتی زدهاند. در فرانسه زوجهای همجنسگرا از تخفیف مالیات بر ارث استفاده میکنند و در انگلستان این نوع زوجها میتوانند کودکان #بی_سرپرست را به فرزندی بپذیرند.
در سال 1997 یک قاضی ایالتهاوایی به نام کوین چانگ[54] اعلام نمود که «کودکان باید در رفاه باشند و از امکانات تحصیل، تفریح و رشد فیزیکی مناسب استفاده نمایند. این امر چنانچه در خانوادههای #تک_سرپرست یا در خانوادههایی که فرزندانی را به سرپرستی قبول میکنند، یا در خانوادههایی که والدین از یک جنس هستند، اتفاق بیفتد اشکالی نخواهد داشت». بسیاری از قضات ایالتهای مختلف آمریکا مانند سی.جی مارشال[55] و جیکردی[56] نیز نظرات مشابهی اعلام نمودهاند.
#مسئله_فرزند در خانوادههای #همجنس_گرا در آغاز از موضوعات بحث برانگیز در اینگونه روابط بود، امّا سازمانها و جوامعحامی آنها برای رفع این معضل از طریق قانونی و علمی اقدامات گستردهای را انجام میدهند. در بسیاری از کشورها قوانین حمایتی تصویب شده و اخیراً نیز صنایع نوظهوری چون تولید وسایل ارضای هر چه بیشتر این قشر و خرید و #فروش_اسپرم از بانک یا از اشخاص از طریق اینترنت یا از طریق بنگاهها و مؤسسات پزشکی و حامی، به خصوص در مورد #همجنس_گرایان_زن رواج یافته است.
در سال 2001 نیز دانشمندان استرالیایی اعلام کردند که میتوانند #تخمک را بدون اسپرم بارور نمایند و به صراحت اظهار داشتند که لزبینها میتوانند بدون نیاز به اسپرم مردانه و با استفاده از مواد ژنتیکی داخل سلول بارور شوند. مدیر این پروژه تحقیقاتی دکتر #لاچام_کاپلان[57] میگوید: «این تحول بزرگی است، زیرا اگر دو زن بخواهند فرزند بیولوژیکی خودشان را داشته باشند میتوانند با استفاده از این تکنولوژی به هدف خود برسند».
بسیاری از این پروژههای تحقیقاتی درخصوص روانشناسی و ابعاد فیزیولوژیکی لزبینها توسط سازمانهای مدافع حقوق زنان و #لزبین_فمینیستهای تندرو حمایت میشود، به طور نمونه سازمان (NOW) سالانه بودجه هنگفتی را برای تحقیقات درخصوص مسائل زنان و #لزبینیسم اختصاص میدهد.
#ادامه_پنج
https://eitaa.com/Antifeminism2
7) #لزبینیسم_در_رسانهها
رسانهها یکی از مهمترین ابزارهای گسترش و اشاعه همجنسگرایی هستند. حضور چشمگیر همجنسگرایان در برنامههای تلویزیونی، ماهوارهای و رادیویی در سراسر جهان حاکی از توجه برنامهسازان به این جمعیت جدید است. برنامهسازی درخصوص همجنسگرایان به خصوص لزبینها تهیه کنندگان را به سوژههای جدیدی رهنمون ساخته است که علاوه برجذابیت برای مخاطبین، تابوشکنیهایی در خصوص #لزبینیسم دارد. اولین برنامه تلویزیونی در خصوص لزبینها در سال 1970 در تلویزیون WABC آمریکا به نام #زپس (Zaps) پخش گردید. این برنامه در راستای #سند «#زنان_زنان_را به رسمیت میشناسند» تهیه شده بود که پس از آن از اوائل دهه 70 جریانسازی فمینیستی در تمام رسانهها ایجاد گردید و سعی شد تا لزبینیسم در انظار عمومی بیش از پیش آشکار شود، در همان زمان آن نورثروپ[58] یکی از #لزبین_فمینیستهای معروف در عرصهرسانهای در تلویزیون #دایک[59] برنامههای متعــددی را برای آشنایی عموم با #لزبینیسم تهیه نمود.
صنعت #پورنوگرافی نیز در این میان بیشترین استفاده را از این پدیده فمینیستی نموده است، هماینک حدود 40 کانال ماهوارهای به پخش شبانهروزی فیلمهای #پورنو مبادرت میورزند که بهطور متوسط 6 ساعت از این برنامهها به #لزبینها اختصاص دارد.
(Pink girls, 1999, No. 201) امروزه در بسیاری از کشورها پورنوگرافی از حالت غیرقانونی خارج شده و به صورت یک صنعت سودآور مورد توجه است و جزء مظاهر آزادی و حقوق بشر شمرده میشود. به عنوان مثال سلمان رشدی[60] و لاری فلینت[61] که از نویسندگان معروف در عرصههای پورنوگرافی هستند، بر این باورند که پورنوگرافی برای جامعه آزاد امروز حیاتی است و اجتماعات انسانی باید در مورد آن قضاوت نمایند و این واقعیت انکارناپذیر را بپذیرند.
کثرت سایتهای اینترنتی و مجلات آنلاین که به موضوع #لزبینیسم میپردازند، حاکی از رشد سریع آن در رسانههای پیشرفته امروزی است. یکی از سایتهای مهم تبلیغاتی و رسانهای لزبینها در بررسی آماری تعداد مراجعه کنندگان چنین مینویسد: به طور متوسط هر ماه 5 میلیون بار از صفحات مختلف سایت بازدید میشود و حدود 500 هزار نفر نیز به طور متوسط در هر ماه به این سایت مراجعه مینمایند که میانگین سن آنان 28 سال است.
بهرهگیری از کلیدیترین ابزار فرهنگسازی، یعنی رسانهها، به مهمترین حربه تبلیغاتی برای لزبینها تبدیل شده است. ساخت انواع فیلم، مجموعه تلویزیونی، برنامههای مستند و تبلیغاتی، روند هولناک پذیرش و تغییر در ایجاد جایگاه همجنسگرایی را در فرهنگها تسریع کرده است، به صورتی که #لزبینیسم در تبلیغات انواع و اقسام کالاهای مصرفی به طور غیر مستقیم مورد توجه سودجویان اقتصادی قرار گرفته است.
8) #تأثیرات_همجنس_گرایی
1-8) #تأثیر_بر_سلامت_جسمی
یکی از موضوعات مهم و قابل تأمل این مبحث، تأثیر فیزیکی و روانی همجنسگرایی بر سلامت زنان است. فمینیستهای زیستشناختی[62] منشأ ظلم به زنان را تبعیض و تفاوت فیزیکی زن و مرد در نظام آفرینش میدانند. مبانی نظری این گروه در تقابل کامل با اندیشه دینی و الهی است. باروری، شیردهی و دوران قاعدگی از نکات مهمی است که این مسئله به زعم آنان، ظلم دستگاه آفرینش به زنان بوده و باید در این خصوص از این قشر سلب مسئولیت شود. به نظر آنها بهترین گزینه برای پاسخگویی به نیازهای زنان و جداسازی آنان از مردان، #لزبینیسم است، امّا علیرغم طبیعی جلوه دادن این رفتار از نظر بیولوژیکی، #همجنس_گرایی برطبق آخرین مطالعات انجام گرفته عواقب سویی بر سلامت و بهداشت فیزیکی و روانی زنان دارد که در ادامه به برخی موارد اشاره میشوند:
ـ #لزبینها 19 بار بیشتر از زنان دگر جنسخواه به #سفلیس و 2 برابر بیشتر از آنان به #عفونتهـای دستـگاه تناسـلی مبتـلا میشـوند. میـزان ابتـلای این دستـه از زنـان به #قارچهـا و بیمـاری #گـال نیـز 4 بـرابـر نسبـت به زنـان #دگـر_جنس_خواه بیشتـر است.
(Cameron & et al, 1993: 292-299)
ـ زنان همجنسگرا 3 برابر بیشتر از دیگر زنان به سرطان سینه مبتلا میشوند؛ در آمریکا 104 هزار لزبین مبتلا به #سرطان_سینه هستند که هر ساله 7000 نفر به تعدادشان اضافه میشود. (cf., Associated press, 1999)
ـ مطالعات پزشکی در سال 1998 در آمریکا نشان داد که 30 درصد #لزبینها حامل ویروس #تبخال دستگاه تناسلی هستند که 90 درصد از این حاملان مبتلا به #سرطان_رحم میشوند. (Marazo, 1998: 1604)
ـ در سال 1994 نیز آمارها نشان میدهند که میانگین سنی زنان لزبین 45 سال است و 23 درصد از آنـان بالای 64 سـال عمر میکنند، 20 درصد از آنـان در اثر خشونت و 1/7 درصد بهعلت ابتلا به بیماری ایدز میمیرند. (Cameron, 1993: 56)
2-8) #تأثیر_بر_سلامت_روانی
اغلب افراد همجنسگرا نیز تحت تأثیر این رفتار از سلامت روانی مطلوبی برخوردار نیستند و دچار انواع افسردگی،بیماریهای روانی
و اعتیاد به الکل و مواد مخدر میباشند، به خصوص در لزبینها موارد حادی از افسردگی، ناامیدی و بروز رفتارهای خشونتآمیز دیده شده است. استرسهای ناشی از احساس عدم امنیت، مقبولیت و دور شدن از روند طبیعی زندگی باعث اختلالات فکری و روانی در همجنسگرایان میگردد که بسیاری از آنان تجربههای تلخی در زمینه #افسردگی، #خودکشی، #اعتیاد، #عدم_تعادل_روحی_و_روانی داشتهاند. در سال 1984 مؤسسه ملّی سلامت #لزبینها[63] آماری را به شرح زیر منتشر کرد:
ـ 83 درصد لزبینها به طور متناوب مشروبات الکلی مینوشند.
ـ 47 درصد آنان #ماری_جوآنا و 30 درصد سیگار میکشند.
ـ بیش از50 درصد لزبینها (جمعیت نمونه 2000 نفر بوده است) به فکر #خودکشی افتادهاند و 18 درصد نیز دست به خودکشی زدهاند.
آمارها نشان میدهد که دستیابی به وضعیت مطلوب و آرمانی فمینیستها یعنی دنیایی تفکیک شده و خارج از حیطه مردانه نه تنها کارایی نداشته، بلکه جایگاه اجتماعی زنان را نیز به مخاطره انداخته است. فشارهای روانی و عدم تعادل روحی در #همجنس_گرایان باعث اعمال خشونت و ناسازگاری این افراد با محیط میگردد وگاه آنان را منزوی و مطرود از اجتماع مینماید. تحقیقات سال 1990 بر روی 90 زوج لزبین، نشان میدهد که 40 درصد آنان خشونت را در روابط خود تجربه کردهاند و در تحقیق سال 1985 از 1109 #لزبین مشخص گردید که بیش از نیمی از آنان توسط شریک جنسی خود مورد آزار قرار گرفتهاند. (Cwat-Yong and Hewarrier, 1985: 11) همچنین 15 درصد از لزبینها بهمنظور کسب لذت جنسی به شکنجه طرف مقابل خود پرداختهاند. (Bradford and Rothblum, 1999: 228) در حقیقت این زنان معمولاً دچار نوعی #سادیسم_جنسی میشوند که ناشی از عدم رضایت و ارضای نیازهای جنسی است و به صورت رفتارهای خشونتآمیز بروز مینماید.
3-8) #تأثیر_بر_روابط_اجتماعی
نهضت فمینیسم به ویژه #فمینیسم_رادیکال با القائات خود در جهت حذف و به حاشیه راندن دین، #مبارزه با نقشهای #مادری، #همسری و....، برخورد با سنتها و عرف جوامع، جریانی غیرمنطقی را تحمیل نمود که نه تنها تعریف مشخص و قابل قبولی از جایگاه و منزلت زنان ندارد، بلکه خود باعث ظلمی مضاعف بر زنان گردیده و به شکست حرمتها، از بین رفتن قداست حریم خانواده، تابو شکنیهای روزافزون اخلاق جمعی و ایجاد خانوادههای نامتعارف و ناسالم همچون #خانوادههای #تکسرپرست یـا #دو_سرپرست #تک_جنسـی منجر شـده اسـت. تغییـر مفاهیمی چـون حیـا، عفت، خویشتنداری و اجتناب از گناه در ساختار #فمینیسم_سکولار ارزشهای زنان را چنان خدشهدار کرده که در چند سال اخیر بسیاری از نهادهای فعال در حیطه زنان و مراکز مطالعاتی و دانشگاهی نابسامانی در وضعیت زنان را هشدار میدهند. وندی شالیت[64] از پژوهشگران علوماجتماعی در کتاب خود تحت عنوان بازگشت به عفاف[65] اظهار میدارد: «بدیهی است وقتی هر کاری آزاد باشد، آزارجنسی، مزاحمت و تجاوز به عنف هم افزایش پیدا میکند. جامعهای که علیه شرم و حیا اعلان جنگ میدهد، دشمنی با زنان را آغاز کرده است». #سیمون_دوبوار[66] نیز که از چهرههای برجسته جنبش #فمینیسم محسوب میشود، در کتاب #جنس_دوّم[67] خود، علیرغم آنکه معتقد است باید زنان را از نقش همسری و مادری رها کرد، امّا عفت و خویشتنداری زنان را امری طبیعی و لازم قلمداد میکند که ماهیت بیولوژیکی داشته و زنان را محافظت مینماید.
دکتر #کلودیا شاپمن[68] نیز از فعالین حزب سوسیالیست ملّی[69] آلمان نیز در مطالعات گسترده خود از سال 1991 تا 1993، #همجنس_گرایی را زنگ خطری برای جامعه بشریت دانسته و آن را به شدّت محکوم میکند. وی اظهار میدارد #همجنس_گرایی گونهای از رفتار تبعیـضآمیـز جنسـی اسـت که مدل رفتـاری آن مـانند #نـازیهاسـت، #لزبینها خود را زنـان برتـر میداننـد، در حالـی کـه محکـوم به فنـا و نابـودی هستند.
(Schoppman, 1993: 17)
از سوی دیگر استغراق در لذات مادّی و تحریک اذهان عمومی به کسب لذت و آزادیهای بیحد و حصر در کامجوییهای جنسی، شخصیت انسانی زن را خدشهدار نموده است و اگر این هنجار گسیختگی در یک برههی زمانی جوابی کوتاهمدت و مقطعی به یک تمنای سرکش بدهد، لیکن در درازمدت تغییر و تحولات زیانبار و غیرقابل انکاری را به جامعه تحمیل خواهد نمود. ایجاد تنفر و محسوب نمودن مردان به عنوان دشمن فرضی که به صورت اصولی و نظاممند صورت میگیرد، تعامل اجتماعی و روابط زن و مرد را بهشدت تحت تأثیر قرار میدهد و به پررنگتر شدن فضای تبعیض جنسیتی میانجامد که به صورت غیرمستقیم زنان را دچار مشکل میسازد.
تبلیغاتی که نحلههای گوناگون #فمینیسم برای رهایی زنان از ستمگری مردان و قیود زندگی خانوادگی انجام میدهند، فضایی را بهوجود آورد که بسیاری از زنان، لزبینیسم را تنها راه پایان دادن به نقشهای کلیشهای دانستند تا آنجا که تیگریس اتکینسن،[70] از لزبین فمینیستهای معروف معاصر میگوید:
«#فمینیسم یک نظریه و #لزبینیسم کاربرد آن است»؛ تحت تأثیر این فضا، بسیاری از زنان که هیچ تمایلی به همجنس خود نداشتند، جهت حمایت از #فمینیسم به همجنسگرایی روی آوردند و به اختلالاتی چون عقده حقارت و افسردگی ناشی از پشیمانی شدید گرفتار شدند، به عنوان مثال بررسیهای سال 1985 نشان داد30 درصد لزبینها پس از 35 سالگی رو به جنس مخالف میآورند و 45 درصد از آنان نیز قبل از #همجنس_گرایی، ازدواج کرده بودند و 20 درصد #لزبینها نیز کمتر از 3 سال با هم زندگی میکنند. (Saghir and Robins, 1985: 226) بر اساس این مطالعات میتوان چنین نتیجه گرفت که بسیاری از زنان علیرغم میل باطنی خود و تحت تأثیر تبلیغات #فمینیستی، گرایشهای مقطعی خاصی پیدا میکنند، امّا در نهایت به نادرستی و عدمتطابق الگوهای ارائه شده جدید با فطرت و روحیات خود، پیخواهند برد.
9) #کلام_آخر
انسان امروز با توجه به تغییرات ساختار اجتماعی و تحولات عظیم سیاسی دریافته که دچار بحران شدید هویتی است. در جوامع مادّیگرا که معنویات، اخلاقیات و ارزشهای انسانی به سرعت رنگ میبازد و معیارهای درستی برای سازماندهی افکار عمومی وجود ندارد و معیارهای رایج، کسب منفعت بیشتر و لذتجویی است، انحرافات اجتماعی امری بدیهی بهنظر میرسد. پدیدههایی نظیر زنانه شدن فقر را شاید بتوان از عمده نتایج جنبش #فمینیسم دانست که با تشویق زنان به استقلال از مردان سلب مسئولیت نموده و بار مشکلات اقتصادی را بهصورت مستقیم و غیرمستقیم به آنان تحمیل مینماید که همین امر خود ریشه بسیاری از جرائم و رفتارهای نابهنجار اجتماعی خواهد بود. سرخوردگی زنان از عدم تحقق وعدههایی که سردمداران #فمینیسم داده بودند نیز به رشد تک بعدی شخصیت زنان منجر شد که به برآشفتگی و عدمثبات روحی انجامید. بهعنوان مثال مسئله #لزبینیسم و واخوردگی زنان در این حیطه نشان میدهد که تنها روش طبیعی و قابل دسترس برای کسب آرامش و جلوگیری از برخورد تبعیضآمیز، حفظ قداست خانواده و ازدواج است. هرچند با ترفندهای جدیدی چون طرح پدیده جهانی شدن که همان شق دیگر غربیسازی جهان است، سعی میشود تا ارزشها و معیارهای فرهنگ غربی با ایجاد تغییراتی در ساختارهای روبنایی جایگزین فرهنگهای اصیل ملّی و دینی کشورهای جهان گردد. در چنین حالتی اتخاذ موضع منفعلانه برای نفوذ فرهنگی شکست خورده عواقب غیرقابل جبرانی را در پیخواهد داشت. به عنوان مثال همجنسگـرایی بـه خصوص #لزبینیسم میکوشد بـا برخـورداری از حمایـتهای #فمینیستی جایگاه قانونی و بینالمللی را برای این قشر خاص بیابد، بیتردید مؤثرترین گزینه به منظور مقابله با پیدایش چنین پدیدههایی، بازگشت به معنویت و شناخت اصالت انسان بر مبنای فلسفه دینی است. چنین به نظر میرسد که طراحی الگوهایی که بتوانند جایگاه حقیقی و منزلت زن را براساس فطرت الهی انسان تبیین نمایند، از اولویت خاصی برخوردار است، زیرا مکاتب سکولار ساخته دست بشر در آزمون و خطای مکرر، نشان دادهاند که نه تنها موفقیتی در راهبری جامعه بشری کسب نکردهاند، بلکه با سردرگمی و ایجاد چالشهای روحی و رفتاری وضعیت اجتماع انسانی را رو به وخامت نهادهاند.
#ادامه_شش
https://eitaa.com/Antifeminism2
فهرست منابع:
× ابوت، پاملا: «تولید دانش فمینیستی»، ترجمه مریم خراسانی و حمید احمدی، بولتن مرجع فمینیسم، انتشارات بینالمللی الهدی، 1378.
× توحیدی، نیره: «آیا زن و مرد دو جنس مخالف هستند؟»، مجله زنان، ش34، 1379.
× حر العاملی، محمدبنالحسن: «وسایل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه»، مؤسسه آلالبیت قم، چ سوم، 1416.
× مشیرزاده، حمیرا: «زمینههای ظهور فمینیسم در غرب»، مجموعه مقالات همایش اسلام و فمینیسم، 1382.
× مطیع، ناهید: «دفاعی مردانه از فمینیسم»، بولتن مرجع فمینیسم، انتشارات بینالمللی الهدی، 1378.
Anezka Sebek, Lesbian Media Activism, Critical Themes In Media Conference, September, 2003, New School University, New York
Balmforth, Kathryn, Hijacking Human Rights, Brigham Young University, page 6, 2005
Banks, Olive, face of Feminism, Oxford, Robertson, 1981
Bissi Anna, Psychology of Lesbianism, L’osservator Romano, 1997, Paris
Bradford, J. Ryan, C., and Rothblum ED., National Lesbian Health Care Survey: Journal of Consulting and psychology, 1999 Washington, Dc
Cameron Paul, The Gay Nineties, Franklin Tennessee, Adroit Press 1993
Cameron, P. K. Proctor and W. Coburn, Sexual Orientation and Sexually Transmitted Disease, Nebraska Medical Journal, Vol. 70, No. 8, August 1985
Clavdia Schoppmann, National Socialist Policies Toward Homosexuality, 1993, Columbia University Press, New York
Cossman Brenda, Family Inside/out, Feminism and Law workshop, (University of Toronto, Nov. 18, 1992)
Craven, J. fall, Explore the philippines and Me!, World Wide web http://www.conline.com, 1995
Delmar, Rosalind, What is Feminism? Oxford, Black well, 1986
Dover, K.J., Greek Homosexuality, Cambrige press, 1989
Francis, Babelte, No Option, 43th session of the UN. Commission on the status of Women, New York, 1999
Gwat – Yong Lie and Gen Hewarrier, Intimate Violence in Lesbian relatioship, Journal of Social Service Research, No. 15, 1985
Holden Kathrine, Letter to the Thistle: On Bisexuality and Feminism Sign, Journal 1998
Marrazzo and others, Genital human papillomavirus infection in women who have sex with women, Journal of Infections Diseases, December, 1998, New York
Online Encyclopedia of gay and lesbian, bisexual Transgender and Queer Culture, page 320
Prabhu Vithal, Lesbianism, Kamasutra Journal, No. 13, 2000, New Delhi
Ryan C. and J. Brodford, The National Lesbian Health Care Survey: An Overview, in psychological Perspectives on Lesbian and Gay Male Eperiences, ed. L. D. Garnet and D. C Kimmel, Columbia University Press 1993, New York
Saghir M. T. and E. Robins, Male and Female Homosexuality, A Comprehensive Investigation, 1985, Baltimore, London
Shalit Wendy, A Return to Modesty, Simon and Schuster, 1999, New York
William E, Janes, Commercial Homosexuality: Selling Lesbianism, The Edwardsville Journal of Sociology, Vol. 4, 2004
Wilson James Q., Against Homosexual Marriage, Commentary Journal. Vol. 101, March 1996. New York
پی نوشتها
[1]- Sex-role Condition
[2]- Margaret Fouler
[3] -Karl Marx
[4]- Clara Zetkin
[5]- Lenin
[6]- Roza Lokzumbourg
[7]- Hartman
[8]- Doratti Smith
[9]- Shulamith Firestone
[10]- gender
[11]- sex
[12]- Androgyny
[13]- Kathrine Holden
[14]- Sign
[15]- Bisexuality
[16]- Heterosexuality
[17]- Homosexuality
[18]- Karoly Maria Benkert
[19]- Queer Theory
[20]- Symposium
[21]- Diogenes Laeurtius
[22]- Lesbos
[23]- Mishneh
[24]- “Family Inside/Out Feminism and Law” Workshop Series.
[25] - Matthew
[26] - Roman
[27]. Inge Anderson
[28]. D. Bartlett
[29]. “The Collaboration of Men and Women in the Church and in the World.”
[30]. Simon Levay
[31]. Kinsey Scale
[32]. Michael Storms
[33]. Fritz Klein
[34]. Multidimensional Scale
[35]. Betty Friedan
[36]- National Organization of Women
[37]- Women identified Women
[38]- New York Radical Women (NYRW)
[39]- Redstockings
[40]. Charlotte Bunch
[41]. Lesbians in Revolt
[42]. Michigan Womyn’s Music festival
[43]. Adrienne Rich
[44]- Carl Young
[45]- Sandra Bem
[46]- Convention of Elimination of all forms of Discrimination Against Women. (CEDAW)
[47]- body rights
[48] - این کمیته (CEDAW) پس از 2 سال از تصویب کنوانسیون در هر کشور به بررسی تغییرات در این کشورها پردا
خته و پیشنهادات و انتقادات خود را ابلاغ میکند.
[49]. Anti-familism
این اصطلاح مختص گروههایی است که طرفدار آزادی روابط جنسی خارج از حیطه خانواده و شکست ساختار سنتی خانواده هستند، (مانند همجنسگرایان).
[50]- در برنامههای سازمان ملل همجنسگرایان اقلیتهایی محسوب میشوند که باید برای احیای حقوق این گروه تلاشهای بینالمللی صورت گیرد و ممنوعیت فعالیت آنان نقض حقوق بشر تلقی میشود.
[51]- Sex Toys
[52]- Alferd Kinsey
[53]- Freud
[54]. Kevin Chang
[55]. C.J. Marshall
[56]. J. Cordy
[57]. Lacham Kaplan
[58]- Ann Northrop
[59] - Dyke Tv
[60]- Salman Rushdie
[61]- Larvy Flynt
[62]- این شاخه از فمینیسم سؤالاتی را علیه علمزیستشناسی مطرح مینماید و تغییر در ساختار فیزیکی زنان و مردان را راهحل رهایی زنان از ظلم میداند. آنان براین باورند که علم باید بتواند حاملگی را بردوش مردان بگذارد و از نظر بدنی زنان را قدرتمندتر نماید.
[63]. The National Lesbian Health Care Survey
[64]. Wendy shalit
[65]. A Return to Modesty
[66]. Simon de Beauvoir
[67]. Second Sex
[68]. Claudia Schoppman
[69]. National Socialist Party
[70].
https://eitaa.com/Antifeminism2
نگاه فیمنیست مآبانه به مسئله #سمیرا_زرگری
واکنش تند فعالین جریان #فمینیسمی در ایران را با خود هم سو کرده است و در این بین به واکنش تند #شقایق_دهقان در خطاب به پسرش نوشته #حسین_علی_پناهی میخوانیم
واکنش تند #شقایق_دهقان به ماجرای
#ممنوع_الخروجی #سمیرا_زرگری
#نوشته_حسین_علی_پناهی
در روزهای اخیر خبر #ممنوع_الخروج شدن #سمیرا_زرگری ، #سرمربی_تیم_ملی_اسکی_زنان توسط شوهرش که شهروند آمریکا هم هست بسیار خبرساز شده است. ماجرا از این قرار بود که تیم های ملی اسکی زنان و مردان ایران در رشته آلپاین قرار بود هفته گذشته برای شرکت در مسابقات برون مرزی عازم ایتالیا شوند اما سمیرا زرگری به دلیل ممنوع الخروج بودن نتوانست بقیه اعضای تیم را همراهی کند.
پس از این ماجرا بود که زرگری در حساب اینستاگرامی خود ضمن اعلام #ممنوع_الخروج بودن خود نوشت: «روزها، ماهها و سالهاست که شغل من از طرف شوهرم مسخره میشود. شوهری که آمریکا به دنیا آمده و در ایران هم بزرگ نشده است. دلایل دیگر ممنوع الخروجی را هم خواهم گفت. فقط به حمایت مسئولان محترم نیاز دارم چون سالهاست برای پرچم کشورم زحمت کشیدهام و عاشق کشورم هستم».
#زرگری چند روز بعد در مورد تازه ترین تحولات پرونده #ممنوع_الخروجی اش گفت :«از دفتر آقای صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با من تماس گرفته اند و قول کمک دادهاند، منتظرم ببینم چه میشود. امیدوارم این قانون حداقل برای #زنان و #ورزشکارانی که در عرصههای بینالمللی فعالیت دارند، برداشته شود تا برای کشور افتخارآفرینی کنند. همچنین امیدوارم صدایم به گوش مسئولان رسیده باشد». در حالی که علت #ممنوع_الخروجی #سمیرا_زرگری مشکلات مالی با همسرش عنوان شده، برخی شایعات تایید نشده نشان از آن دارد که ماجرا بر سر #مهریه است. از آنجایی که این موضوع تنها شایعه بوده و توسط هیچ رسانه ای تایید نشده نمی توان ماجرای کامل آن را مطرح کرد.
همانطور که گفته شد، #ممنوع_الخروج شدن #سمیرا_زرگری موجی از انتقادات و واکنش های تند در شبکه های مجازی را در پی داشت.
محمد رضا عارف نماینده سابق مجلس و نامزد سابق ریاست جمهوری در واکنش به این ماجرا گفت: «مسئله #ممنوع_الخروجی_زنان (بهویژه برای ورزشکاران قهرمان از #زهرا_نعمتی و #نیلوفر_اردلان تا #سمیرا_زرگری) معضلی بوده و هست. امیدوارم با نگاهی نو و مطابق با مقتضیات زمان، #اصلاح_در_قوانین صورت گیرد. ولی لازم است تا آن زمان حداقل استثناهایی برای #نمایندگان_زن_در_مجامع_بینالمللی در نظر گرفته شود».
#شقایق_دهقان، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون نیز با لحنی تند در یک پست اینستاگرامی نوشت: «پسرم در آینده وقتى وارد اجتماع شدى متوجه میشوى که از #حقوق_و_مزایاى بسیارى برخوردارى. میتوانى درخیابان به هر زنى که دلت خواست زُل بزنى وظیفه آن خانوم است که خودش راجمع و جور کند و بپوشاند. میتوانى به همسر آینده ات #حق_کار یا #اجازه_تحصیل ندهى (این مورد سلیقه ای است اما جامعه سنتى #مردسالار به عنوان یک مرد این اجازه را به تو میدهد)».
دهقان در ادامه پست خود می نویسد: «شاید باورت نشود میتوانى و قانون به تو این اجازه را مى دهد که همسر موفق افتخارآفرین براى همین جامعه را ممنوع الخروج کنى که بفهمد با کى طرف است و خیالت راحت باشد آب از آب تکان نخواهد خورد. #مرد_بودن #مزایاى_بیشمارى دارد که آهسته آهسته همه آنها را به تو خواهم گفت و آنگاه مى ایستم و از دور و از نزدیک باغرور نگاه میکنم که به هیچکدام اینها احتیاج ندارى. مى ایستم و با افتخار به خودم لبخند میزنم که انسان تربیت کردم فارغ از هر #تبعیض و تفکیک #جنسیتى.
پ.ن: اگردخترى مى داشتم هم آرزو میکردم چنان تربیتش کنم که بطورمثال به قِرانى ازآن بند عقدنامه که نامش مهریه است محتاج نباشد نه از نظر مالى نه از این جهت که دست آویزش کند براى هرآنچه که در تقابل از این جامعه مردسالار مطالبه میکند».
اشرف گرامی زادگان، مشاور حقوقی و پارلمانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، نیز در این باره چنین اظهارنظر کرده است: «باعث تاسف است که هنوز پس از این همه فراز و فرودی که در جامعه رخ داده است ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم. این ممنوع الخروجی آن هم برای زنان توانمند که با هدف ارتقاء جایگاه ملی کشور صورت می گیرد، نشان از آن است که نتوانسته ایم در کشورمان حقوق زنان را ادا کنیم و کرامت آنان را پاس بداریم. وقتی اجازه داده می شود #شخصیت_و_هویت_مستقل_زنان این چنین گستاخانه زیر سئوال برود».
#شخصیت_و_هویت_مستقل_زنان
#جنسیتى
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
بیانیه دوم یوسف اتفاق همسر #سمیرا
اگر بجای من بودید چه میکردید ؟
آیا مردی که در بدو ازدواج؛
١- #اجازه_طلاق ، #تحصیل ، #کار_خارج_از_منزل را به صورت #قانونی به همسرش اعطا کرده به همسرش به چشم یک فرد که باید از #حقوق_مساوی برخوردار باشد نگاه کرده
۲- برایش #اقامت_دائم_آمریکا و #کارت_اقامت_اروپا گرفته
۳- با #نبودش_در_خانه جهت تمرین برای مسابقات و کسب مقام برای پرچم کشورش ، هفته ها و ماه ها
4 – در اولین سالگرد ازدواج #ماشین_گران قیمت ، جهت سهولت در رفت و آمدش به او هدیه داده
5- برای اینکه از شمیران تا بیست اسکی در ترافیک خسته نشود ، #منزلی_روبروی_پیست_اسکی_دربندسر خریداری کرده و ۳ دانگش را به نام او زده
6- برای اینکه دلتنگ مادرش نباشد ، #ویلای_شخصی ۲۰۰۰ متری پدر مرحومش در لواسان را در اختیار #مادر_زنش قرار داده
7- برای اینکه #دلتنگ_برادرش نشود ، #ویلای_مسکونی شخصی خودش را در مجتمع آ اس پ شمشک در اختیار برادر زنش قرار داده
8- برای اینکه #استقلال_مالی داشته باشد ، هزینه های مدرس اسکی تاسیس شده را پرداخت کرده
9 – برای اینکه او را در راه رسیدن به #هدفش ، #شغلش ، #آرزوهایش همراهی کند ، همه جوره تمام #هزینه_های_مسافرتهای_بین_الملی ایشان را #پرداخت_کرده آیا به راستی چنین مردی که با آنچه که در توانش بوده ، چه #مادی و چه #معنوی ، همه جوره #همسرش را در راه رسیدن به اهداف و آرزوهایش #همراهی_کرده ، و تا چهار ماه پیش هیچ مشکلی با خروج ایشان از کشور نداشته ،
میتواند علت اصلی نرفتن همسرش به مسابقات بین المللی باشد ؟
همسرم خانم #زرگری بیاد داری که چرا من با خروج شما مخالفت کردم ؟
چرا با وجود اینهمه بدی و زجری من برای شما باعث شده ام ، بعد از گذشت ۶ ماه رضایت به طلاق نمیدهید ؟
استوری اینستاگرام #یوسف_اتفاق_همسر_سمیرا_زرگری
#یوسف_اتفاق در این باره نوشته است : «خانم زرگری گرامی علت ممنوع الخروجی شما ناشی از رفتارهای نادرست و گفتار ناشایست و خلاف شان یک ورزشکار به عنوان الگو زنان ورزشکار با همسرتون اینجانب یوسف اتفاق می باشد.»
همسر سمیرا زرگری با تگ کردن رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نوشت: « وکلا اینجانب در صورت لزوم پاسخگوی تمام شبکه های بین المللی است.»
زرگری به دلیل اقدام همسرش نتوانسته بود تیم ملی را در مسابقات قهرمانی جهان ایتالیا همراهی کند.
#حقوق_زناشویی
#فمینیسم
#شخصیت_و_هویت_مستقل_زنان
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#معرفی_کتاب_بانوی_تراز
#کتاب_بانوی_تراز در گفتمان #امام_خمینی (ره) و #امام_خامنه_ای (مد ظله العالی) در مقدمه این کتاب آمده است: مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أوْ اُنْثی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُون( سورهی نحل، آیهی97) خداوند عزیز انسان را از دو جنس آفرید مرد و زن.
و این دو، هزاران سال است که با هم زیست میکنند. از همان ابتدا برای این دو شئونی را قرار داد که در حیطه ی خود ببالند. برای #زن وظیفه ی #مادری و #خواهری و #دختری را در عرصه ی خانواده و وظیفه ی زنانگی را برای اجتماع و برای مرد نیز شئونی دیگر. تا آنجا که انسانها سرسپردهی پرودگارشان بودند هر کدام در حیطهی خود به تعالی میرسیدند. با دور شدن جوامع از آیین و فرامین الهی، زیبایی های ظاهری و روحی زن از یک سو و قدرت و تفوق طبیعی مرد او را بر آن داشت که #زن را همچون کالا و ابزاری برای برطرف کردن نیازها و #شهوات خود بداند. این ستم در همه ی تمدنهای غیر دینی در همه جای زمین اتفاق افتاد. وقتی در عرصه های تمدنی این چنین بودهاست، چگونه است در سرزمینهای دور از تمدنی همچون جزیرة العرب؟در مکانی که زن به #ارث میرسید و صرفا وسیلهای و ظرفی برای #تولید_نسل و تمشیت امور مردان بود.
در اینجا بود که رحمت الهی باریدن گرفت و آیین اسلام به وسیله ی بهترین مخلوق الهی بر مردم عرضه شد و این خط بطلانی بود بر دوران ستمگری بر ریحانه ی آفرینش. #زن_مطبخ_نشین بیارزش به عرصه های تعالی قدم گذاشت و مراحل ترقّی را طی کرد که #فاطمه_زهراسلام الله علیها قله نشین آن است و از پی او بانوان بزرگوار دیگری آمدند که بسیاری از آنان یا در رتبه ی مردان موفق عالم قرار گرفتند و یا از بسیاری از مردان پیشی گرفتند. در فرهنگ اسلامی خبری از رقابت کودکانهی بین دو جنس یافت نمیشد و این دو به عنوان دو صنف جامعه هر کدام شأنی و وظیفهای را برعهده گرفتند. وقتی که جهان اسلام در این فرهیختگی خود میبالید دنیای غرب که نشخوارگر فرهنگ منحط یونانی بود باز در ورطه ی #نگاه_ابزاری_به_زن غرق میشد.
و حتی انقلابهای صنعتی و فکری اروپا نیز مشکلی را حل نکرد و #مقام_زن را به افول بیشتری کشاند و او بیش از پیش به #ابزار_شهوترانی تبدیل شد.
نهضت #حمایت_از_حقوق_زنان نیز کار را سختتر کرد #رابطه_ی_بین_زن_و_مرد را به #رابطه_ی_دو_جنگجو تبدیل کرد که در این جنگ پیروزی وجود نداشت.
#از_بین_رفتن_خانواده، #قاچاق_زنان، #کودکان_بی_سرپرست و… همه از نتایج اقدامات #تفریطی و #افراطی_غرب نسبت به #زن بود و هست.
در #ایران قبل از انقلاب نیز #شاهان_مستبد با تقلید کورکورانه از غرب و مظاهر آن، برخی از زنان را از مبانی اسلامی دور کردند و اگر نبود که این مسیر با انقلاب اسلامی و بیداری ملت به راه اسلام بازگشت معلوم نبود چه بر سر زنان و خانوادههای ایرانی میآمد.
#انقلاب_اسلامی با دم مسیحایی #امام_خمینی رحمه الله #زنان را به جایگاه آرمانی خود بازگرداند و افق آینده ی مترقی همراه با #معنویت و #علم را در برابر آنان گشود.
پس از او نیز خلف صالحش #امام_خامنه_ای دام ظله به تبیین نظری #مقام_زن_در_اسلام پرداخت و در عرصه ی عمل نیز قوای نظام را به انجام اقدامات عملی در راستای رسیدن #زن_به_کرامت_حقیقی خود ملزم نمود.
#زن_ایرانی_مسلمان با الگو گرفتن از #فاطمه_ی_زهرا و #زینب_کبری سلام الله علیهما خود را به جایی رساند که قلل مرتفع را در عرصه های مختلف #معنوی، #علمی، #اجتماعی، #سیاسی، #ورزشی و… به زیر پا نهاد و خود به #الگوی_زنان_آزاده_ی_جهان تبدیل شد و عملا بر همگان اثبات کرد که آموزه های اسلام بهترین راهکار برای رسیدن #زن به خوشبختی واقعی خود است.
در این فضا هم #جایگاه_مرد معلوم است و هم #جایگاه_زن. #خانواده #تحکیم یافت و #امنیت_روانی اقشار جامعه تامین گردید. و البته هر چه که جامعه به اسلام نزدیکتر شد شیرینی بیشتری از خوشبختی و آرامش را در خود یافت.
از آنجا که طی این طریق جز با رهبری خضر حاصل نشود لازم است که همگان اعم از زنان و مردان گوش به سخنان ایشان بسپارند و نقشه ی راه را از ایشان اخذ کنند. اثر زیر به منظور سهولت یافتن کار علاقمندان به بهره مندی از بیانات ایشان تدوین شده است و تلاش شده است که با دسته بندی روان و قابل استفاده برای همگان، راه رسیدن به اهداف عالی این #نهضت در #ایران و #جهان فراهم گردد. این اثر در نوع خود بی نظیر است زیرا که با در کنار هم قرار دادن فرمایشات حضرت #امام_خمینی رحمه الله و حضرت #امام_خامنه_ای أدام الله ظله الوارف، مجموعه کاملی را از توصیه های این بزرگواران در اختیار مخاطب می گذارد.
این #کتاب، شامل نُه بخش است که در ادامه به معرفی اجمالی این بخشها پرداخت خواهد شد. #بخش_اول این کتاب به کلیاتی درباره #زن_و_نقش_آن_در_جامعه اختصاص یافته است. و
#بخش _دوم با معرفی #الگوهایی چ
ون #فاطمه_ی_زهرا سلام الله علیها و حضرت #زینب سلام الله علیها و بانوان بزرگوار دیگر، #زن_تراز_جامعه_اسلامی را در برابر دیدگان همگان و به ویژه #زنان_گرانقدر این سامان قرار می دهد.
در #بخش_سوم، #زن_در_اسلام مورد بررسی قرار گرفته است و از سه فصل #کرامت_زن_در_اسلام، عرصه های #فعالیت_زن_در_اسلام و #حجاب و #عفاف تشکیل یافته است.
عناوین #بخشهای_چهارم_تا_هفتم عبارتند از: #زن_در_غرب، #جنایات_طاغوت_به_زنان، #تاثیر_انقلاب_اسلامی بر زنان و #نقش_زنان در انقلاب اسلامی.
#بخش_هشتم که #رسالتها و #وظایف_زنان را در دستور کار خود قرار داده است از هفت فصل تشکیل یافته است: #وظایف_معنوی، #وظایف_علمی، #وظایف_انقلابی، #وظایف_اجتماعی، #همسرداری_و_حفظ_خانواده، #رسالت_مادری و دیگر وظایف.
کتاب با #بخش_نهم به پایان می رسد که اختصاص به #مسئولیتهای_مسئولان_و_اقشار مختلف در برابر #زنان دارد.
https://eitaa.com/Antifeminism2