eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: حضرت استاد هادی ونک با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبـــــه 25 اسفند 1399 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
منابع طبیعی ثروت های ملّی اند؛ مال این دولت و آن دولت و این وزیر و آن وزیر که نیستند اینها، مال ملّت هاست...روی مسئله ی تخریب جنگل ها حسّاس باشید. فشار به جنگل ها زیاد است. جنگل ها را باید حفظ کرد. منابع طبیعی و مراتع را باید حفظ کرد...من جدّاً از این طرح باغشهرها نگرانم...هرجا که برای کار عامّ المنفعه ای در نظر گرفته می شود، من می دانم و مطمئنّم که یک عدّه ای نشسته اند و کمین گرفته اند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 36 @Arshiv_Gholam
کسی که با روش استنباط فقهی آشنا باشد متوجّه می گردد که کم بودن تعداد روایات در یک باب نمی تواند دلیلی فقهی برای عدم صحّت روایات موجود در آن باب باشد؛ خصوصاً در جایی که دلیل عقلی نیز وجود دارد، بلکه نهایتاً به عنوان یک سئوال علمی می تواند بررسی شود که نتیجه آن در استنباط و بحث فقهی اثری ندارد. (برای مطالعه تفصیل مطالب به کتاب مراجعه کنید) استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 216 @Arshiv_Gholam
مقصود از مصادر ثانوی رجال، کتاب هایی است که بعد از شیخ طوسی (متوفّی 460 ه) به رشته تحریر در آمده است. این نوع کتاب ها که مطالبش برگرفته از مصادر اوّلی علم رجال است با تغییر و تحوّلی در آن ها، بر دو قسم می باشد...کتاب هایی که تا زمان علّامه حلّی (متوفّی 726 ه) نوشته شده است...کتاب هایی که پس از علّامه نوشته شده است...نکته ای که نباید فراموش کرد این است که پس از شیخ طوسی، فترتی حاصل شد و به مدّت بیش از یک قرن کتابی در علم رجال نوشته نشد یا اینکه ما از وجود آن خبر نداریم تا به زمان شیخ منتجب الدّین رازی و ابن شهر آشوب مازندرانی می رسیم. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 129 و 130 @Arshiv_Gholam
عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ زَيْدٍ النَّرْسِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَزْيَدٍ صَاحِبِ السَّابِرِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) فَتَنَاوَلْتُ يَدَهُ فَقَبَّلْتُهَا فَقَالَ أَمَا إِنَّهَا لَا تَصْلُحُ إِلَّا لِنَبِيٍّ أَوْ وَصِيِّ نَبِيٍّ. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَجَّالِ عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) نَاوِلْنِي يَدَكَ أُقَبِّلْهَا فَأَعْطَانِيهَا فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ رَأْسَكَ فَفَعَلَ فَقَبَّلْتُهُ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ رِجْلَاكَ فَقَالَ أَقْسَمْتُ أَقْسَمْتُ أَقْسَمْتُ ثَلَاثاً وَ بَقِيَ شَيْ‏ءٌ وَ بَقِيَ شَيْ‏ءٌ وَ بَقِيَ شَيْ‏ءٌ. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنِ الْعَمْرَكِيِّ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ (علیه السّلام)‏ قَالَ: مَنْ قَبَّلَ لِلرَّحِمِ ذَا قَرَابَةٍ فَلَيْسَ عَلَيْهِ شَيْ‏ءٌ وَ قُبْلَةُ الْأَخِ عَلَى الْخَدِّ وَ قُبْلَةُ الْإِمَامِ بَيْنَ عَيْنَيْهِ. وَ عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي الصَّبَّاحِ مَوْلَى آلِ سَامٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: لَيْسَ الْقُبْلَةُ عَلَى الْفَمِ إِلَّا لِلزَّوْجَةِ أَوِ الْوَلَدِ الصَّغِيرِ. الكافي، ج‏2، ص 185 @Arshiv_Gholam
rooh ravan.mp3
8.21M
🎙روح و روانم شهید🎙 "حاج صادق آهنگران" @Arshiv_Gholam
Shor 1.mp3
129K
🎙السّلام علیک یا قتیل العطشان🎙 "کربلایی اسلام میرزایی" @Arshiv_Gholam
Salim moazenzade.mp3
5.57M
🎙گر برانی من از این در نروم🎙 "مرحوم سلیم مؤذن زاده" @Arshiv_Gholam
Saghi Kowthar -09192513914 (145).mp3
1.63M
🎙مادرم حضرت زهراء به خدا حیدریه🎙 "کربلایی اسلام میرزایی" @Arshiv_Gholam
بد نیست فرصتی بگذاریم و با رسم و رسوم مختلف مردم آشنا شویم. بعدش هم بیاییم رسم شهداء را با آن ها مقایسه کنیم. ببینیم شهداء نسبت به دوران خودشون مراسم عقد و عروسی شان چطور بود، خرید عقدشان، جهیزیه و مهریه شان. وقتی مقایسه ها تمام شد باید ببینیم چقدر علاقه به شهداء داریم و چقدر می خواهیم شبیه به آن ها زندگی کنیم. ✍ أثری از حاج حسین کاجی 📚 انتشارات حماسه یاران @Arshiv_Gholam
گرچه سنگ از همه بسیار در آنجا خورده نام مجنون به سر کوچه لیلا خورده عاشق از سرزنش مردم این کوچه مرنج قیمتى تر شده قالیچه اگر پا خورده آه بیچاره زلیخا چقدر حرف شنید چه کسى خون جگر مثل زلیخا خورده خواهشاً از در این خانه بلندم نکنید مگر این کاسه ما حقّ کسى را خورده؟ خواهشاً نامه ما را به خراسان بفرست خواهشاً زود برو نامه ما تا خورده مثل آهوى بیابان به بیابان زده ام چون شنیدم گذرت باز به صحرا خورده من از اینجا بروم زود زمین مى افتم این گدا چیزى اگر خورده همین جا خورده به همه گفته ام این شاه که در این حرم است بیشتر از پسرش غصّه ما را خورده سنگفرش حرمت نام مرا کم دارد گوشه صحن تو سنگ لحدم جاخورده پسر فاطمه مردم گره دارند همه پسر فاطمه در کار گره ها خورده زیر هر کاشی تو حاجت امضا شده ایست روى هر کاشى تو مُهر مداوا خورده پهلویش مطمئناً پشت حرم درد گرفت هرکه اینجا قسم حضرت زهرا خورده کربلا رفتن ما را که خودت میدانى اربعین رفتنم از دست تو امضا خورده؟ پسر فاطمه تشنه است ته گودال و مرکب شمر ولى آب گوارا خورده پیش زینب به هم اینقدر تعارف نزنید پیش زینب چقدر نیزه به آقا خورده چکمه اى که به تنش خورد همان است که بر چادر محترم زینب کبرى خورده به روى خاک، تنش رنگ عوض کرده حسین واى بر این بدنِ بى سرِ گرما خورده "محمد جواد پرچمی"   @Arshiv_Gholam