eitaa logo
آرشیو پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
2.8هزار دنبال‌کننده
11 عکس
2 ویدیو
10 فایل
کانال اصلی ؛ @Rahnamye_Behesht
مشاهده در ایتا
دانلود
💠ادامه 👇👇👇👇👇 ❕البته ممکن است در حوادثی مانند زلزله موجودات و افراد بی گناهی مانند نیز از بین بروند ، این سوال مطرح می شود که مگر آنان چه گناهی کرده اند که چنین گرفتار می شوند ❗️ 👌پاسخ با توجه به آنچه گفته شد روشن است ، اگر انسان ها در ساختمان سازی و مانند آن نهایت دقت و کوشش را مصرف می داشتند ، طبیعی است که شاهد از بین رفتن نبودند ، بنابراین علت اصلی از بین رفتن کودکان خود انسان ها می باشند . ❕از سوی دیگر گفتنی است که یکی از شاخه های توحید خداوند توحید در است .خداوند مالک حقیقی همه موجودات است زیرا وقتی خالق همه اشیائ او است طبعا مالک همه اشیائ نیز ذات مقدس او است. 🔶خداوند در آیات متعددی به این حقیقت اشاره کرده است و می فرماید: « هر چه در آسمانها و زمین است از » 🔷بقره116-255-284- ال عمران 109- 129- نسائ126- ❔حال چه مانعی دارد همان خداوندی که مالک موجودات است و حیات را به موجودات و حیوانات داده است حیات را هر زمان خودش صلاح بداند از آنان بگیرد زیرا انان الهی هستند و هر زمان خداوند بخواهد از طرق مختلف جان آنها و بسیاری دیگر از موجودات را می گیرد و هیچ اشکالی نیز بر خداوند وارد نمی شود زیرا خداوند در مملوکات خود تصرف می کند. 👌البته این تصرف خداوند بر اساس حکمت هایی است که گاهی برای ما روشن است و گاهی روشن نیست . مثلا یکی از جنبه های آن می تواند مجازات پدر و مادر به خاطر باشد و یا جنبه دیگر پدر و مادر و درجه آنان به واسطه صبر و بردباری می تواند باشد و نیز شاید جنبه های دیگری نیز مد نظر باشد که برای ما روشن نباشد . https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
❕ملحد می گوید امام خمینی خطاب به میرزای نوری ، گفته است « توهم » ( او دچار توهم شده است ) ، این یعنی میرزای نوری بی عقل و دیوانه بوده است ❗️ملحد همین قدر لغت عربی نمی داند که ماده « توهم _ یتوهم _ توهم » ( الشیء ) به معنای این است که « آن چیز را گمان کرد » 📚معجم الوسیط ج 2 ص 2255 👌امام خمینی می گوید ، میرزای نوری گمان کرده است که قرآن تحریف شده است ، حال ملحد دروغگو می گوید امام خمینی گفته است میرزای نوری بی عقل و دیوانه بوده است 😳 ❕یا مرحوم امام در ادامه می گوید که میرزای نوری چون از گمانش پیروی می کرده است ، روایاتی را جمع آوری کرده که عقل سلیم آن را نمی پذیرد ❗️« ان اشتیاقه لجمع الضعاف ...ما لا یقبلها العقل السلیم ...» ( انوار الهدایه ج 1 ص 245) 👌ملحد از این سخن نتیجه گیری کرده که امام خمینی گفته است ، میرزای نوری بی عقل و دیوانه بوده است . به همین راحتی نسبت دروغ به امام خمینی می دهد . ❕آنگاه پس از آنکه با پاسخهای ما رسوا شده و نمی تواند پاسخ کاربرانش را بدهد ، مدعی شده است که مطالب ما بی سند و مدرک است ❗️ما در گذشته در این رابطه ، به او پاسخی دادیم ، در ذیل بخوانید ؛ 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3460 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3462
👌پاسخ معاند را در ذیل بخوانید:
آرشیو پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ معاند را در ذیل بخوانید:
❕معاند مفلوک مدعی شده است که یکی از سایت ها گفته است کریستن سن قضیه ازدواج امام حسین با شهربانو را مشکوک می داند ، شما چگونه مدعی شده اید که او این قضیه را تایید کرده است . 👌باید به ملحد گفت ، عینا در متنی که از کانال ما نشان داده اید ، آورده ایم که ما فقط به سخن کریستن سن استناد کرده ایم تا بگوییم او فرزندی به عنوان شهربانو را برای یزگرد ذکر و نقل کرده است تا پاسخ مشیری مفت خور را بدهیم که مدعی بود یزگرد ، دختری به نام شهربانو ندارد و شما بیسوادان نیز به سخنان مشیری استناد کرده بودید . ❕این که برخی از سایت های شیعه قضیه ازدواج امام حسین ع و شهربانو را مشکوک می دانند ، مورد انکار نیست ، اما ما می گوییم در این رابطه اسناد متقنی وجود دارد و قضیه قطعی است و قابل شک و شبهه نیست ، اسناد را در نمایه ذیل ببینید ؛ 🍀https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2799 ❕معاند در ادامه وقتی که دروغگویی های او و استادش ، مشیری مفت خورتر از خودش ، بر ملا شده و در برابر مخاطبینش رسوا شده و پاسخی ندارد ، مدعی شده است که اسنادی که ما ارائه می دهیم جعلی است ❗️ 👌ما به او می گوییم اگر جرات دارد و فرزند پدرش است ، یک نمونه ارائه دهد که ما به سندی استناد کرده ایم که آن سند جعلی بوده و مطلبی که آدرس داده ایم در کتاب آدرس داده شده نیامده است . ❕اگر چنین سندی آورد ما دروغگویی خود را قبول می کنیم و اگر نیاورد او باید قبول کند که فرزند پدرش نمی باشد ❗️❗️( اگر چه قضیه برای ما روشن است ❗️) 👌در گذشته گفتیم که اگر بخواهیم متن عربی مستندات یا تصویر روایات و مستندات را ارائه دهیم ، پاسخها خیلی طولانی می شود ، زیرا در هر پاسخ گاها دهها سند ارائه می شود ، در حالی که کاربران خواهان کوتاه تر بودن پاسخها هستند ، هر کاربری که متن عربی یا تصویر کتاب مربوطه را می خواهد ، در شخصی پیام دهد ، ما در فرصت مناسب برایش می فرستیم .
آرشیو پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕ملحد مدعی شده بود اسنادی که ما ارائه می دهیم جعلی است و در کتب مربوطه وجود ندارد . 👌ما به او گفتیم اگر جرات دارد و فرزند پدرش است ، یک نمونه ارائه دهد که ما به سندی استناد کرده ایم که آن سند جعلی بوده و مطلبی که آدرس داده ایم در کتاب آدرس داده شده نیامده است . ❕او به جای پاسخ به جزع و فزع افتاده است که ما به او فحاشی و توهین کرده ایم ، در حالی که هیچ توهینی نکردیم ، تنها برای آنکه دروغگو بودنش را ثابت کنیم ، درخواست مذکور را از او مطرح کردیم . 👌ما اگر اهل فحاشی بودیم ، همان موقع که ما را زنازاده و بی ناموس خواندی ، مقابله به مثل میکردیم ، اما چنین نکردیم ، در ذیل ببینید ؛ 🍀https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1658 ❕و یا همان موقع که امام جواد علیه السلام را معاذ الله فرزند امام رضا علیه السلام نمی دانستی ، مقابله به مثل می کردیم ؛ 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2949 👌کاربران شیعه فحاشی های رکیک اینان به ساحت قدسی ائمه علیهم السلام را برایمان فرستاده اند ، که دور از شان ائمه ع می دانیم که آنها را در کانال نشان دهیم . ❕آن وقت این فرد هتاک و بی تربیت مدعی فحاشی ما شده است ، در حالی که ما فحاشی نکردیم و تنها یک درخواست و تحدی مطرح کردیم که با عدم اجابت این تحدی ، هم روشن شد که اسنادی که ما ارائه می دهیم کاملا متقن است و سندیت آن قابل خدشه نیست و هم روشن شد که شما مرد نیستید ، زیرا اگر مرد بودید ، ادعایتان را ثابت می کردید و هم ....❗️ 🔸برای چنین افراد هتاکی هیچ کاری ندارد که در جهت تخریب ما ، اکانت جعلی به نام شیعیان درست کنند و مطالبی به نام آنها بر علیه ما منتشر کنند تا ما را از میدان بیرون کنند و نفس راحتی بکشند ، اما می گوییم ، ما در میدان هستیم تا شما را بیشتر رسوا کنیم و با این ترفندها نمی توانید ما را وادار به عقب نشینی کنید .
🤔 ❔سوره ای همانند سوره ابی لهب چه اعجازی دارد?چه پیام مهمی دارد؟این نامه را هر انسانی میتواند بنویسد چگونه در قرآن ادعا شده کسی نمیتواند همانندش را بیاورد ❗️❗️ 💠💠 👌یکی از جنبه های اعجاز قرآن ، اعجاز از نظر اخبار غیبی است ، سوره مسد در بردارنده این نوع از می باشد . ❕در سوره مسد ، سخن از يكى از مشركان معروف مكه يعنى ابولهب، عموى پيامبر و فرزند عبدالمطلب به ميان آمده است، او تنها كسى است از مشركان مكه كه در قرآن مجيد آمده، و تأكيد شده كه او حتماً از دوزخيان است، و اشاره روشنى است به اين‏كه او هرگز ايمان نخواهد آورد، مى ‏فرمايد: «بريده باد هر دو دست ابولهب و مرگ بر او باد هرگز مال و ثروتش و آنچه را به دست آورد به حالش سودى نبخشيد .و به زودى وارد آتشى شعله ‏ور و پر مى ‏شود».( مسد1 تا 3) 👌با اين‏كه ابوسفيان دشمن خطرناك‏ترى بود؛ ولى سرانجام به ظاهر ايمان آورد و افراد همچون وحشى قاتل حمزه ظاهراً ايمان آوردند. ❕بنابراين پيشگويى قاطع درباره سرنوشت فردى همچون ابولهب از طرق عادى ممكن نبود و اين پيشگويى جز از طريق اعجاز ممكن نيست. بسيارى از مشركان مكه واقعاً و بعضى ظاهراً ايمان آوردند. اما از كسانى كه نه در واقع و نه در ظاهر ايمان نياوردند ابولهب و همسرش ام جميل خواهر ابوسفيان بود؛ و قرآن در اين سوره آشكارا خبر داده است كه اين دو هرگز ايمان نخواهند آورد و اين از خبرهاى غيبى قرآن مجيد است. 👌اگر قرآن از سوى خداوند نبود چگونه ممكن بود با اين صراحت از دوزخى بودن كسى سخن بگويد كه ممكن است در پايان كار به مسلمانان بپيوندد و حدّاقل ظاهراً مسلمان شود. ❕نام ابولهب عَبْد العُزَّى (عزّى‏ نام يكى از بت‏هاى بزرگ عرب است) و كنيه او ابولهب است و انتخاب اين كنيه براى او شايد از اين نظر بوده كه صورتى سرخ و برافروخته داشت. شك نيست كه اين آيات در زمان حيات ابولهب نازل شد و لذا مى‏ گويد: «بريده باد هر دو دست ابولهب»:« تَبَّتْ يَدا ابى لَهَبٍ» شأن نزول‏هايى كه غالب مفسران نقل كرده ‏اند نيز نشان مى‏ دهد كه اين مسأله در حيات او واقع شده در آن هنگام كه پيغمبر اكرم مأمور شد خويشاوندان نزديك خود را به سوى اسلام دعوت كند و از شرك و كفر بيم دهد. در آن هنگام كه پيامبر بر فراز يكى از كوه‏هاى مكه (كوه صفا) رفت و فرياد زد: «ياصَياحا»- اين جمله‏ اى بود كه هنگام هجوم دشمن گفته مى‏ شد- اهل مكّه تصوّر كردند دشمنى از بيرون به مكه حمله مى‏ كند وقتى دور پيامبر جمع شدند فرمود: «انّى نَذيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَئ عَذابٍ شَديدٍ» «من شما را در برابر عذاب شديد الهى بيم مى ‏دهم.» (و از پرستش بتها بر حذر مى ‏دارم و به سوى توحيد دعوت مى‏ كنم). 👌ابولهب سخت بر آشفت و گفت: «تَبّا لَكَ اما جَمَعْتَنا الّا لِهذا»: «مرگ بر تو باد آيا فقط براى همين ما را جمع كردى؟» اينجا بود كه آيات فوق نازل شد و گفت مرگ بر تو باد كه سرانجام آتش دوزخ مى‏ شود . 📚پیام قرآن ج8 ص327 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
❕علت اصلی وجود برخی از روایات متعارض ، جو خفقان و فشاری بوده است که از ناحیه حکام جور بر اهلبیت ع حاکم بوده است و آن بزرگواران در مواردی به خاطر همین فشار ، مجبور به تقیه کردن و بیان روایات تقیه ای ، بوده اند ، چنان که مرحوم صاحب حدائق می نویسد ؛ « منشا اختلاف در اخبار و روایات ما ، تنها تقیه از مخالفین بوده است » 📚الحدائق الناضره ج 1 ص 15 ❕ به خاطر همین نکته ، در هنگام تعارض ، ما ماموریم روایتی را اخذ کنیم که مخالف عقیده اهل سنت است ، چنان که در نقلی آمده است که راوی از امام صادق علیه السلام سوال کرد که ؛ « دو خبر از شما می بینیم که یکی از آنها موافق اهل سنت و دیگری مخالف عقیده اهل سنت است ، کدام خبر را اخذ کنیم ؟ امام علیه السلام فرمود آن خبری را که با اهل سنت مخالف است ، آن را اخذ کنید چرا که رشد و هدایت در آن است » 📚 الکافی ج 1 ص 68 ❕در رابطه با چرایی تقیه و مشروعیت آن از قرآن ، پاسخهای گذشته ما را مطالعه فرمایید ؛ 🌿 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2865 🌿 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2867
🤔 ❔این که در آیات قرآن و روایات آمده است که خدا روز قیامت های خود را برهنه می کند چه معنایی دارد ❗️آیا این سخن نشان دهنده غیر الهی بودن قرآن نمی باشد ❕ 💠💠 👌در این شکی نیست که خداوند متعال از اتصاف به جسمیت و اموری پاک و مبراست و آیات شریفه قرآن و سنت نبوی و علوی و براهین محکم عقلی گواه بر این مطلب است . 🌿https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3249 ❕حال به پاسخ می پردازیم که خداوند می فرماید ؛ « يَوْمَ يُكْشَفُ عَنْ ساقٍ وَ يُدْعَوْنَ إِلَى السُّجُودِ فَلا يَسْتَطِيعُون‏ » ( قلم 42) 👌اهل سنت بر اساس این آیه می گویند روز قیامت خداوند ساق پاهایش را می کند و همگان را دعوت به سجود می کند که مومنان این دعوت را اجابت اما کافران از اجابت کردن عاجز و ناتوان هستند ‌. ❕این سخن غیر صحیح و در کتاب به اصطلاح صحیحی به نام صحیح بخاری از پیامبر گرامی آمده است که می فرماید ؛ « روز قیامت پروردگار ما ساق پایش را می کند و تمام مردان و زنان مومن برای او سجده می کنند ، اما کسانی که در دنیا از روی ریا و سمعه برای خدا سجده میکردند ، در روز قیامت از سجده کردن ناتوان هستند » 📚صحیح بخاری ج 8 ص 60 👌اما اهل بیت علیهم السلام این سخن و این روایت را دانسته و در برابر کسانی که معتقد به آن بودند می گفتند سبحان الله ، سبحان ربی الاعلی ، خداوند پاک و منزه از این نسبت ها است . ❕«عبيد بن زراره از امام نقل می کند كه گفت از آن جناب معناى كلام خداى عز و جل را پرسيدم كه مى ‏فرمايد:" يَوْمَ يُكْشَفُ عَنْ ساقٍ" فرمود: آيا خدا جامه خود را بالا مى‏ زند؟ سبحان ربى الاعلى » 👌شیخ بعد از نقل اين حديث مى‏ گويد منظور از جمله" سبحان ربى الاعلى" تنزيه خداى سبحان است از اينكه ساق پا و جامه ‏اى داشته باشد 📚التوحید صدوق ص 155 👌پیروان اهل بیت علیهم السلام آیه شریفه را چنین معنا میکنند ؛ « به خاطر بياوريد روزى را كه ساق پاها از وحشت برهنه مى‏ گردد و دعوت به سجود مى‏ شوند اما قادر بر آن نيستند » 👌و در آن می گویند ؛ « جمله" يُكْشَفُ عَنْ ساقٍ" (ساقها برهنه مى‏ شود) كنايه از شدت هول و وحشت و كار است، زيرا در ميان عرب معمول بوده هنگامى كه در برابر كار مشكلى قرار مى‏ گرفت دامن را به كمر مى ‏زد و ساق پاها برهنه مى‏ كرد، لذا مى‏ خوانيم هنگامى كه از ابن مفسر معروف از تفسير اين آيه سؤال كردند گفت: هر گاه چيزى از قرآن بر شما مخفى شد به تعبيرات عرب در اشعار مراجعه كنيد، آيا نشنيده ‏ايد كه شاعر مى‏ گويد: «و قامت الحرب بنا على » «جنگ ما را بر ساق پا نگهداشت » كنايه از شدت بحران جنگ است. 👌آرى در آن روز هول و وحشت همگان را فرا گرفته است و همگان به سجده و در برابر پروردگار دعوت مى‏ شوند، مؤمنان به سجده مى ‏افتند، ولى مجرمان قدرت سجده را ندارند زيرا روحيات زشتى كه در دنيا در وجود آنها راسخ شده بود و در آن روز به روز مى‏ كند و مانع مى ‏شود كه در برابر ذات پاك خدا كمر كنند. 📚تفسیر نمونه ج 24 ص 413 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185
🤔 ❔اینکه میگن وقتی عزرائیل میخواست جون حضرت موسی رو بگیره چند بار مخالفت کرد ❕آیا نیست و منافات با عصمت نداره❕❕ 💠💠 👌حضرت موسی علیه السلام از مردن و به دیار باقی شتافتن هراسی نداشت ، و بلکه شدیدا لقای پرودگار را دوست می داشت چنان که امام باقر علیه السلام فرمود ؛ «موسى نبا خداوند چنین مناجات می کرد و می گفت پروردگارا ، من به آنچه قضا كرده‏ اى و مقدّر نموده ‏اى، آيا بزرگ را مى ‏ميرانى و كودك خرد را مى‏ گذارى؟ حق تعالى فرمود: اى موسى! آيا راضى نيستى كه من روزى ده و متكفّل احوال ايشان باشم؟حضرت موسى عليه السّلام گفت: بلى پروردگارا راضيم تو نيكو وكيلى و نيكو كفيلى‏» 📚امالی صدوق ص165 👌البته در نقلی آمده است که موسی علیه السلام از خداوند در قبض روحش خواست تا وصی و جانشین خود را معرفی کند چنان که از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود ؛ « چون مدت عمر موسى به آخر رسيد، ملك موت به نزد آن حضرت آمد و گفت: السلام عليك اى كليم خدا موسى عليه السّلام گفت: و عليك السلام كيستى تو؟ گفت: من ملك موتم. موسى گفت: براى چه آمده ‏اى؟ گفت: آمده ‏ام كه قبض روح تو بكنم.موسى عليه السّلام گفت: از كجا قبض روح من مى ‏كنى؟گفت: از دهان تو. موسى عليه السّلام گفت: چگونه از دهان من قبض روح مى‏ كنى و حال آنكه به اين دهان با پروردگار خود سخن گفته‏ ام؟گفت: پس از دستهاى تو قبض روح تو مى‏ كنم. موسى عليه السّلام گفت: چگونه از دستهاى من قبض روح من مى ‏كنى و به اين دستها تورات را برداشته ‏ام؟گفت: پس از پاهاى تو. موسى عليه السّلام گفت: به اين پاها به كوه طور رفته ‏ام و با خدا مناجات كرده ‏ام.گفت: پس از ديده ‏هاى تو. موسى عليه السّلام گفت: به اين ديده ‏ها پيوسته با اميد بسوى رحمت پروردگار خود نظر كرده ‏ام. گفت: پس از گوشهاى تو. موسى عليه السّلام گفت: به اين گوشها كلام پروردگار خود را شنيده ‏ام. ❕پس حق تعالى به ملك موت وحى نمود كه روح او مكن تا خود اراده كند. ملك موت بيرون آمد. موسى عليه السّلام بعد از آن مدتى زنده ماند، پس روزى يوشع عليه السّلام را طلبيد و به او وصيت نمود، او را وصىّ خود گردانيد و امر كرد يوشع را كه وصيت را يا امر رفتن موسى عليه السّلام را پنهان دارد و امر كرد كه يوشع بعد از انقضاى عمر خود به ديگرى كه خدا بفرمايد وصيت كند. و از قوم خود غايب شد و در ايّام غيبت خود به مردى رسيد كه قبرى مى‏ كند، موسى عليه السّلام گفت: مى‏ خواهى كه تو را يارى كنم بر كندن اين قبر؟ گفت: بلى. پس اعانت او كرد تا قبر را كندند و لحد را درست كردند.پس آن مرد اراده كرد كه برود و در بخوابد تا ببيند كه درست كنده شده است،موسى عليه السّلام گفت: باش كه من مى ‏روم كه ملاحظه كنم. چون حضرت موسى رفت در قبر خوابيد خدا پرده از پيش چشم او برداشت تا جاى خود را در بهشت ديد، پس گفت: پروردگارا! مرا بسوى خود قبض كن. پس ملك موت در همانجا قبض روح مطهر او نمود و در همان قبر او را دفن كرد و خاك بر روى او ريخت. آن مردى كه قبر را مى ‏كند ملكى بود در صورت آدمى، و موت آن حضرت در مدت تيه بود.» 📚کمال الدین ج1 ص153 👌چنان که در روایت بالا آمد ، موسی علیه السلام برای قبض روحش از این جهت بود که وصی و جانشین خود را تعیین کند و پس از آن با تقاضای خود ایشان ، قبض روحش صورت گرفت . ❕با این وجود در روایات و از کتب اهل سنت آمده است که موسی علیه السلام از قبض روح امتناع می کرد تا آنجایی که با زدن یک سیلی به ملک الموت ، چشم او را کور کرد ، چنان که مسلم از ابوهریره نقل می کنند ؛ « وقتى ملك الموت به خدمت موسى رسيد، به محض اين‏كه از او خواست تا دعوت پروردگار را اجابت كند، موسى چنان سيلى به چشم ملك الموت زد كه چشمش كور شد. پس ملك الموت به سوى پروردگار برگشت و گفت: مرا به سوى بنده ‏اى فرستادى كه مردن ندارد و چشم مرا كور نمود. 👌آنگاه خداوند چشم ملك الموت را سالم نمود و به او فرمود به سوى بنده‏ ام برگرد و بگو اگر طالب زندگى دنيا هستى، دست خود را بر پشت گاوى بگذار، هر چه مو به دستت آمد به همان مقدار بر سالهاى زندگانى تو اضافه خواهد شد» 📚صحیح مسلم ج4 ص1842 📚مسند احمد ج13 ص506 ❔براستی این افسانه ها و می تواند عمل یک پیامبر مقرب و اولوالعزم و برگزیده الهی محسوب شود ❗️ https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔 ❔آیا حقیقت دارد که فرشتگان دردوران کودکی پیامبر و پس از آن آمدند سینه پیامبر را و گناهان و شیطان را از قلب او دور کردند و قلب او را تطهیر کردند ❗️آیا این عقیده با پیامبر منافات ندارد ❕❕ 💠💠 👌جریانی است که مورد نقل اکثر علمای اهل سنت قرار گرفته است که مضمون آن چنین است . ❕« ابو هريره از رسول خدا پرسيد اولين چيزى كه از امر نبوت ديدى چه بود؟ رسول خدا خود را جمع و جور كرد و نشست، و فرمود: اى ابو هريره (خوب) سؤالى كردى، من در صحرا بودم در حالى كه بيست سال و چند ماه از عمرم گذشته بود، ناگهان از بالاى سرم سخنى شنيدم، به بالا نظر كردم مردى را ديدم كه از مردى ديگر مى ‏پرسيد، آيا اين همان است؟ آن گاه هر دو به طرفم آمدند، با چهره‏ هايى كه نظير آن را هرگز در خلق نديده بودم، و ارواحى كه در خلق هيچ چنين چيزهايى نديده بودم، و نيز جامه‏ هايى كه در خلق بر تن احدى نديده بودم، آن دو نفر نزديك من مى ‏آمدند، و آن قدر جلو آمدند كه هر كدام يك بازوى مرا گرفت، ولى من احساس تماس دست آنها با بازويم را نمى ‏كردم. ❕در اين حال يكى به ديگرى گفت بخوابانش و او بدون فشار و يا كشيدن مرا خوابانيد، پس يكى به ديگرى گفت: سينه ‏اش را بشكاف، پس آن ديگرى سينه ‏ام را گرفت آن را ، و تا آنجا كه خودم مى‏ ديدم خونى و دردى مشاهده نكردم، پس آن ديگرى به وى گفت كينه و حسد را در آور، و او چيزى بشكل لخته خون در آورده بيرون انداخت، باز آن ديگرى گفت رافت و رحمت را در جاى آن بگذار، و او چيزى به شكل نقره در همانجاى دلم گذاشت، آن گاه انگشت ابهام دست راستم را تكان داد و گفت برو به سلامت. من برگشتم در حالى كه احساس كردم كه نسبت به اطفال رقت، و نسبت به بزرگسالان رحمت داشتم » 📚الدر المنثور ج6 ص363 👌در نقل دیگری آمده است ؛ « جبرئیل قلب مرا گرفتند و علقه ای از آن خارج کرد و گفت این بهره از تو بود » 📚صحیح مسلم ج1 ص147 📚مسند احمد ج19 ص489 ❕در نقل های دیگری آمده است که این جریان و پاکسازی در شب هم صورت گرفت ؛ 📚صحیح بخاری ج1 ص245 👌این روایات و اعتقاد به آن از نظر ما باطل و بی اساس است ، زیرا چگونه ممکن است شیطان و رذائل اخلاقی در وجود پیامبر گرامی باشد در حالی که علیه السلام می فرماید ؛ «خداوند از آن زمان که رسول خدا از باز گرفته شد بزرگترین فرشته اش را قرین وی ساخت، تا شب و روز او را به راههای مکارم، و طرق اخلاق نیک سوق دهد.» 📚نهج البلاغه خطبه 192 ❕پیامبر گرامی قبل از آن که به رسالت مبعوث شوند ، نبی و برگزیده الهی بودند و امکان ندارد تحت نفوذ قرار گرفته باشند چنان که امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « پیامبر اسلام اسباب نبوت را مشاهده می کرد تا آنکه جبرئیل حکم را برای او آورد » 📚الکافی ج1 ص176 ❕از پیامبر گرامی نیز نقل شده است که فرمود ؛ « من نبی بودم حتی آن زمانی که آدم میان و جسد بود » 📚مستدرک الصحیحین ج2 ص609 📚بحار الانوار ج18 ص278 👌آیات قرآن هم تصریح دارد که شیطان را به برگزیدگان الهی راه و نفوذی نیست ؛ « تو هرگز سلطه ‏اى بر من پيدا نخواهى كرد» ( اسراء 65) ❕و از زبان شیطان نقل می کند ؛ «به عزتت سوگند كه همه آنها را جز بندگان را گمراه خواهم كرد» (سوره ص آیه 83). ❔اساسا جای این سوال است که تطهیر و پاکسازی روح و جان از نفوذ شیطان و رذائل اخلاقی چه ارتباطی با قلب دارد که فرشتگان بیایند سینه پیامبر را بشکافند و قلب مادی او را شستشو و تطهیر کنند ❗️ 👌مرحوم طبرسی می نویسد ؛ « آنچه در مورد شکافته شدن سینه پیامبر و شستشوی قلب ایشان آمده است قابل پذیرش نیست زیرا پیامبر طاهر و مطهر از هر بدی و عیبی بوده است ، بنابراین چگونه فرض شستشوی قلب او قابل پذیرش است » 📚به نقل از بحار الانوار ج18 ص283 https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA
🤔 ❔خداوند در سوره مریم آیه ۸۳ می گوید که ما شیاطین را به سوی کفار می فرستیم تا آنان را کنند ❗️آیا این نوعی بی عدالتی نیست ❕چرا خدا در عوض کفار آنها را گمراه می کند ❕❕ 💠💠 👌خداوند می فرماید ؛ « آيا نديدى ( ادراک نکردی ) كه ما شياطين را به سوى كافران فرستاديم تا آنها را شديدا كنند » ( مریم 83) ❕در این که مراد از ارسال شیاطین به سوی کافران چیست ، دو احتمال است و در هر دو صورت ، اشکالی به خداوند وارد نمی شود . 1⃣مراد از فرستادن شيطان‏ها از سوى خدا، رها كردن آنها باشد؛ مثلًا كسى كه سگ خود را نبندد و مانعش نشود مى‏ گويند خود را فرستاد. 📚تفسیر نور ، ج5 ص308 👌خداوند شیطان را پس از عصیان و مخالفتش مهلت و ادامه حیات داد چنان که قرآن سخن را چنین نقل می کند ؛ « گفت پرودگارا مرا تا روز مهلت بده ( و زنده بگذار ) .( خداوند ) فرمود تو از یافتگانی ( اما نه تا روز رستاخیز بلکه ) تا روز وقت » 🔶 36 تا 38 ❕امام علیه السلام فرمود : « ابلیس خداوند را در آسمان چهارم هزار سال عبادت کرد و خداوند به خاطر همین عباداتش او را تا زمان « وقت معلوم » داد » 📚 ج2 ص241 ❕در گذشته بیشتر در مورد مهلت دادن خداوند به شیطان و آزاد گذاشتن او در گمراه کردن بندگان بحث کرده ایم ؛ 🌿 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2575 ❕در تفسیر چنین آمده است ؛ 👌اين خطاب به پيامبر گرامى اسلام است. يعنى آيا نديدى كه ما ايشان را به شيطان‏ها ، تا آنها را وسوسه كنند و به گمراهى فرا خوانند و هيچ حايلى ميان ايشان و شيطان‏ها قرار نداديم؟ شيطان‏ها آنها را از راه طاعت به راه معصيت مى‏ كشانند. اينكه مى‏ گويد شيطان‏ها را ارسال مى‏ داريم، تعبير مجازى است یعنی شیاطین را رها کرده ایم . 📚ترجمه مجمع البیان ج15 ص206 ❕البته روشن است که تسلط بر انسانها يك تسلط اجبارى و ناآگاه نيست، بلكه اين انسان است كه به شياطين اجازه ورود به درون قلب و جان خود مى‏ دهد، بند بندگى آنها را بر گردن مى ‏نهد و اطاعتشان را مى‏ شود، همانگونه كه قرآن در آيه 100 سوره نحل مى‏گويد: إِنَّما سُلْطانُهُ عَلَى الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَ الَّذِينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ:" تسلط شيطان تنها بر كسانى است كه ولايت او را پذيرا گشته، و او را بت و معبود خود ساخته ‏اند» 📚تفسیر نمونه ج13 ص132 2⃣احتمال دوم آن است که ارسال به سوی کفار ، اعم از کفار اعتقادی و عملی ، مستقیم فعل خداوند باشد و روشن است که این اقدام برای و بیشتر کفار به خاطر تن ندادن به دستورات خداوند است . ❕در تفسیر چنین آمده است ؛ « اگر در آيه شريفه ارسال شيطانها را به خدا نسبت داده، از آنجايى كه از باب مجازات است هيچ ندارد، چون مشركين به حق كفر ورزيدند، و خدا هم از در مجازات شيطانها را فرستاد تا كفر و گمراهيشان را زيادتر كنند، شاهد اين معنا هم جمله" عَلَى الْكافِرِينَ" است، زيرا اگر از باب نبود، و فرستادن شيطانها به منظور گمراهى ابتدايى آنها بود، مى ‏فرمود" عليهم" نه اينكه به جاى ضمير اسم ظاهر" كافرين" را بياورد » 📚ترجمه تفسیر المیزان ج14 ص149 ❕در تفسير نیز آمده است ؛ « آيه‏ ى «أَرْسَلْنَا الشَّياطِينَ» درباره ‏ى كسانى نازل شده كه خمس و زكات خود را نمى ‏پردازند، خداوند بر اينان سلطان يا را مى‏ فرستد تا آن مقدار از مالى كه از بابت خمس و زكات پرداخت نكرده ‏اند، در غير راه خداوند مصرف نمايند » 📚تفسیر قمی ج2 ص53 @Rahnamaye_Behesht