eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
173 ویدیو
37 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! 👈وابسته به موسسه بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه طرح شبهه و سوال : @poorseman سایت ipasookh.ir تمام کانالهای ما : https://yek.link/ipasookh
مشاهده در ایتا
دانلود
توضیحی در مورد آیات ابتدایی سوره بقره در شرح حال منافقان !!!! 🤔پرسش : آیه 19 از سوره بقره !!!! ١)  در ابتدا، كافران را به، باران شديدى كه تاريكى و رعد و برق با خود دارد، توصيف كرده است اما اينكه ارتباط باران شديد و شخص كافر در چه هست! خودش يك معضل لاينحل ميباشد. ٢) اما در قسمت دوم آيه، شاهد خلق يك شاهكار ادبى هستيم وقتى ميگويد؛ آنها از ترس مرگ، انگشتهايشان را در گوشهايشان فرو ميكنند. در كدام دوره از تاريخ بشريت، يا كدام فرهنگ و تمدن و قوم و نژادى بر روى زمين، مردم از ترس مرگ انگشتهايشان را در گوشهايشان فرو ميكنند؟ ❗️❗️❗️ 💠پاسخ💠 ❕خداوند در سوره بقره , مثالی در شرح حال منافقان می زند که بسیار زیبا و رسا بوده و معاند مفلوک اگر کمی زحمت مطالعه و تامل را به خودش می داند متوجه می شد  اشکالاتی که مطرح کرده ,  بسیار سطحی و بی مورد است اما امان از جهل و بیسوادی که نشانه عمومی افراد معاند است . ❕ما توضیح آیات ١٧ تا ٢٠ سوره بقره را از تفسیر نمونه بیان می کنیم : " در مثال دوم قرآن صحنه زندگى (منافقان ) را به شكل ديگرى ترسيم مى‏نمايد: شبى است تاريك و ظلمانى پرخوف و خطر، باران به شدت مى‏بارد، از كرانه‏هاى افق برق پرنورى مى‏جهد، صداى غرش وحشتزا و مهيب رعد، نزديك است پرده‏هاى گوش را پاره كند، انسانى بى‏پناه در دل اين دشت وسيع و ظلمانى و پر از خطر، حيران و سرگردان مانده است، باران پر پشت، بدن او را مرطوب ساخته، نه پناهگاه مورد اطمينانى وجود دارد كه به آن پناه برد و نه ظلمت اجازه مى‏دهد گامى به سوى مقصد بردارد. قرآن در يك عبارت كوتاه، حال چنين مسافر سرگردانى را بازگو مى‏كند: " يا همانند بارانى كه در شب تاريك، توام با رعد و برق و صاعقه (بر سر رهگذرانى) ببارد" (أَوْ كَصَيِّبٍ مِنَ السَّماءِ فِيهِ ظُلُماتٌ وَ رَعْدٌ وَ بَرْقٌ). سپس اضافه مى‏كند" آنها از ترس مرگ انگشتها را در گوش خود مى‏گذارند تا صداى وحشت‏انگيز صاعقه‏ها را نشنوند" (يَجْعَلُونَ أَصابِعَهُمْ فِي آذانِهِمْ مِنَ الصَّواعِقِ حَذَرَ الْمَوْتِ). و در پايان آيه مى‏فرمايد:" و خداوند به كافران احاطه دارد" (و آنها هر كجا بروند در قبضه قدرت او هستند) (وَ الله مُحِيطٌ بِالْكافِرِينَ). برقها پى در پى بر صفحه آسمان تاريك جستن مى‏كند: " نور برق آن چنان خيره كننده است كه نزديك است چشمهاى آنها را بربايد" (يَكادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصارَهُمْ). " هر زمان كه برقى مى‏زند و صفحه بيابان تاريك، روشن مى‏شود، چند گامى در پرتو آن راه مى‏روند، ولى بلافاصله ظلمت بر آنها مسلط مى‏شود و آنها در جاى خود متوقف مى‏گردند" (كُلَّما أَضاءَ لَهُمْ مَشَوْا فِيهِ وَ إِذا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قامُوا). آنها هر لحظه خطر را در برابر خود احساس مى‏كنند، چرا كه در دل اين‏ بيابان نه كوهى به چشم مى‏خورد، و نه درختى تا از خطر رعد و برق و صاعقه جلوگيرى كند، هر آن ممكن است هدف صاعقه‏اى قرار گيرند و در يك لحظه خاكستر شوند!. مى‏دانيم صاعقه‏ها به هر برآمدگى از زمين حمله مى‏كنند، اما در دل بيابان جز آنها برآمدگى پيدا نمى‏شود كه صاعقه متوجه آن گردد، بنا بر اين خطر جدى و حتمى است (با توجه به اينكه خطر صاعقه در بيابانهاى مسطحى همچون بيابانهاى حجاز به درجات از مناطق كوهستانى بيشتر است اهميت اين مثال براى مردم آن محيط روشنتر مى‏شود). خلاصه نمى‏داند چه كند، مضطرب و پريشان، حيران و سرگردان بر جاى خود ايستاده، نه راهى در ميان شنهاى بيابان پيدا است و نه راهنمايى كه در پرتو هدايت او گام بر دارد. حتى اين خطر وجود دارد كه غرش رعد، گوش آنها را پاره و نور خيره‏كننده برق چشمشان را نابينا كند، آرى" اگر خدا بخواهد گوش و چشم آنها را از ميان مى‏برد چرا كه خدا به هر چيزى توانا است" (وَ لَوْ شاءَ الله لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَ أَبْصارِهِمْ إِنَّ الله عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ). آرى منافقان درست به چنين مسافرى مى‏مانند، آنها در ميان مؤمنان روز- افزون كه همچون سيل خروشان و باران پرپشتى به هر سو پيش مى‏روند قرار گرفته‏اند افسوس كه به پناهگاه مطمئن ايمان، پناه نبرده‏اند تا از شر صاعقه‏هاى مرگبار مجازات الهى نجات يابند. جهاد مسلحانه مسلمين در برابر دشمنان همانند خروش رعد و صاعقه بر سر آنها فرود مى‏آمد، گاهگاه فرصتهايى، براى پيدا كردن راه حق نصيبشان مى‏شد و انديشه‏هاشان بيدار مى‏گشت، ولى افسوس كه اين بيدارى همچون برق آسمان ديرى نمى‏پائيد تا مى‏خواستند چند گامى بردارند خاموش مى‏شد و تاريكى غفلت و سپس توقف و سرگردانى جاى آن را مى‏گرفت. پيشرفت سريع اسلام همچون برق آسمانى چشم آنها را خيره كرده بود، و آيات قرآن كه پرده از رازهاى نهانيشان بر مى‏داشت همچون صاعقه‏ها آنها را هدف قرار مى‏داد، هر دم احتمال مى‏دادند آيه‏اى نازل گردد و پرده از رازهاى ديگرى بر دارد و رسواتر شوند. ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 چنان كه قرآن در آيه 64 سوره توبه مى‏گويد: " منافقان از اين مى‏ترسند كه سوره‏اى بر ضد آنها نازل شود و آنچه در درون مخفى مى‏دارند فاش گردد بگو هر چه مى‏خواهيد استهزاء كنيد خدا آنچه را از آن مى‏ترسيد ظاهر مى‏سازد". منافقان از اين نيز وحشت داشتند كه با علنى شدن اسرارشان فرمان جنگ از طرف خدا با اين دشمنان خائن داخلى صادر شود و مسلمانان كه در آن روز قوى و نيرومند بودند بر آنها، حمله كنند، آن چنان كه قرآن مى‏گويد: " " اگر منافقان و آنهايى كه قلبشان بيمار است و كسانى كه با اشاعه اكاذيب، ترس و وحشت و سستى مى‏آفرينند، دست از كردار خود بر ندارند ما تو را بر آنها مى‏شورانيم تا نتوانند در جوار شما جز اندكى زندگى كنند و به صورت افراد نفرين شده هر جا يافت شوند، آنها را بگيرند و بكشند" (احزاب- 60- 61). از اين آيات به خوبى استفاده مى‏شود كه منافقان در وحشت و سرگردانى سختى در مدينه قرار داشتند، آيات با لحن شديد و قاطعى پى در پى همانند رعد و برق آسمانى بر ضد آنها نازل مى‏شد، و هر آن احتمال اين مى‏رفت كه دستور مجازات و يا حد اقل اخراج آنها از مدينه صادر گردد. اگر چه شان نزول اين آيات، منافقان عصر پيامبر ص است اما با توجه به اينكه‏ خط نفاق در هر عصر و زمانى، در برابر خط انقلابهاى راستين وجود داشته و دارد به منافقان همه اعصار و قرون گسترش مى‏يابد، و ما با چشم خود تمام اين نشانه‏ها را يك به يك و مو به مو در مورد منافقان عصر خويش، مى‏يابيم، سرگردانى آنها، وحشت و اضطرابشان و خلاصه بى‏پناهى و بدبختى و سيه‏روزى و رسوايى آنها را درست همانند همان مسافرى كه قرآن به روشنترين وجهى حال او را ترسيم كرده است مشاهده مى‏كنيم. " 📚تفسير نمونه، ج‏1، ص: 112 به بعد ❕اما در مورد اشکال دوم معاند هم گفتنی است که معاند با تقطیع کردن کلام خداوند , مدعی شده که قرآن گفته است منافقان از ترس مرگ انگشت در گوش خود می گذارند در حالی که  آیات فوق الذکر تصریح دارد که " منافقین از ترس مرگ انگشت در گوش خود می گذارند تا صدای صاعقه را نشوند " . 👈یعنی صدای وحشتناک صاعقه ممکن است سبب مرگشان شود و آنها از ترس مرگ و در امان ماندن از صدای صاعقه , انگشت در گوش خود می گذارند .👉 ❕امروز علم ثابت کرده است که امواج صوتی می تواند تاثیرات وحشتناکی بر انسان و محیط پیرامون او بگذارد و حتی سبب مرگ انسان شود , چنانچه که برخی می نویسند : "مى‏دانيم «صوت» نوعى از امواج است كه در هوا، آب يا جامدات به وجود مى‏آيد، و آنچه با گوش انسان از اين امواج شنيده مى‏شود صداهايى است كه شدّت تواتر امواج آن از بيست مرتبه در ثانيه كمتر، و از بيست هزار بيشتر نباشد، ولى هستند كسانى كه امواج شديدتر از آن را هم مى‏شنوند، و در ميان حيوانات خُفّاش ارتعاشاتى را مى‏شنود كه شدّت تواتر آنها بالغ بر 145 هزار مرتبه در ثانيه است و اين‏كه معروف است حيوانات قبل از انسان‏ها وقوع زلزله‏ها را درك مى‏كنند شايد به خاطر همين باشد كه آنها امواج صوتى ناشى از آن را كه براى انسان قابل درك نيست احساس مى‏كنند. اين را نيز مى‏دانيم كه امواج شديدگاه همه چيز را درهم مى‏كوبد، تأثير بمبها و مواد منفجره روى بدن انسان‏ها و ساختمان‏ها از طريق همين امواج شديد است كه از آن تعبير به «موج انفجار» مى‏كنند و مى‏تواند در يك لحظه هرگونه مقاومتى را در هم بشكند و گاه انسان يا ساختمان را به اجزاى بسيار كوچكى همچون پودر تبديل كند. بنابراين جاى تعجب نيست كه صيحه رستاخيز و «بانگ صور» در مدّتى كوتاه مايه مرگ انسان‏ها و در هم شكستن كوه‏ها شود " 📚پيام قرآن، ج‏6، ص: 55 ❕بنابراین امواج قوی صوتی می تواند حتی سبب مرگ انسان شود و آیات فوق نیز از صدای مهیب صاعقه و تاثیر آن بر مرگ افراد منافق سخن به میان آورده است و یافته های علمی امروز نیز این تاثیر را تایید می کند که جهت آگاهی می توانید به نمایه ذیل رجوع کنید : 🌐yun.ir/yi7mt3 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺مهمتر بودن حفظ نظام جمهوری اسلامی از حفظ جان امام عصر علیه السلام !!!! ❕اخیرا سخنانی از مرحوم امام خمینی مورد بحث و نقد قرار گرفت که ایشان فرموده بودند که اهمیت حفظ نظام از حفظ جان امام عصر ع هم بیشتر است , ما در کلیپ فوق در جهت تبیین و توضیح این سخنان , نکات مفیدی ارائه داده ایم و از بیان مرحوم امام خمینی رفع شبهه کرده ایم !!!! @Rahnamye_Behesht
اجماع بر حجیت یا عدم حجیت خبر واحد !!!! 🤔 : تناقض پایان ندارد ... ‼️ شیخ طوسی ← اجماع امامیه بر حجیت خبر واحد است شریف مرتضی ← اجماع امامیه بر عدم حجیت خبر واحد است چرا علماء رافضه، هنوز نمی‌دانند اجماع مذهبشان در مورد خبر واحد چیست ❕❕❕ 💠💠 ❕در تعریف خبر واحد می نویسند : "خبر غير متواتر و غير يقين‌آور خبر واحد، كه مقابل خبر متواتر مى‌باشد، به حديثى گفته مى‌شود كه به نفسه با نظر به ذاتش و بدون كمك گرفتن از خارج علم‌آور نبوده و تعداد راويان آن به حد تواتر نرسد، چه راوى آن يك نفر باشد يا چند نفر و چه غير مستفيض باشد يا مستفيض؛ به عبارت ديگر، خبر واحد، خبرى است كه به حد تواتر نرسيده يا همراه آن قرائن قطع‌آور نباشد. " 📚فرهنگ نامه اصول فقه ص 447 ❕شیخ طوسی در کتاب اصولی خود یعنی " العده فی اصول الفقه " در موارد متعددی تصریح می کند که مقصودش از اجماع بر حجیت خبر واحد , خبر واحدی است که قرائن بر صحتش وجود داشته باشد : " إنا لا نقول أن جميع أخبار الآحاد يجوز العمل بها، بل لها شرائط نحن نذكرها فيما بعد ... " _ " : القرائن التي تقترن بالخبر و تدل على صحته أشياء مخصوصة- نذكرها فيما بعد- من الكتاب، و السنة، و الإجماع، و التواتر ... " _ " فصل 5 «في ذكر القرائن التي تدل على صحة أخبار الآحاد أو على بطلانها ... " 📚العدة في أصول الفقه، ج‏1، ص: 132 _ 135 _ 143 👌بنابراین شیخ طوسی قائل به حجیت خبر واحد همراه با قرائن است و بر این مطلب ادعای اجماع می کند . ❕سید مرتضی نیز در کتاب اصولی خود یعنی " الذریعه الی اصول الشریعه " تصریح می کند که مقصودش از عدم حجیت خبر واحد , خبر واحد خالی از قرائن مفید علم است : " نقول : العمل بالخبر لا بدّ من أن يكون تابعاً للعلم " 📚الذریعه الی اصول الشریعه ج 2 ص 530 ❕بنابراین ادعای اجماع هر دو عالم فوق الذکر صحیح است . 👈 مقصود شیخ طوسی از ادعای اجماع بر حجیت خبر واحد , خبر واحد همراه با قرینه مفید علم است و مقصود سید مرتضی از اجماع بر عدم حجیت خبر واحد , خبر واحد خالی از قرینه مفید علم است ,👉 چنانچه که برخی به نقل از صاحب معالم و افراد دیگری , می نویسند : " مراد سيد از خبرهاى واحدى كه ادعاى اجماع نموده بر عدم حجيت آنها خبر واحدى است كه از قرائن‏ قطعيه عارى و برهنه باشد و مراد شيخ از خبر واحدى كه ادعاى اجماع نموده بر حجيت آن خبر واحدى است كه همراه با قرائن قطعيه باشد پس منافاتى نيست فما اثبته الشيخ لم ينكره السيد و ما انكره السيد لم يثبته الشيخ. " 📚شرح اصول فقه , علی محمدی , ج 3 ص 143 ❕به هر حال در ذیل ثابت کرده ایم که روایات موجود در مجامع روایی شیعه خبر واحد صرف نیستند بلکه همراه با قرائن متعدد بر صحت اند که طبق مبنای شیخ طوسی و سید مرتضی باید به آن اخبار عمل شود : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4753 👌وهابی نیز بهتر است که به جای طرح مباحث فوق فکری به حال اختلافات علمای اهلسنت با هم کند که در مواردی این اختلافات به حدی بوده  که علمای اهلسنت یکدیگر را تکفیر کرده و مستحق مجازات می دانستند , در ذیل بیشتر بخوانید : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2668 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🌹بسته میلاد مبارک امام سجاد علیه السلام !!!! پرسش و پاسخ ها مرتبط با امام سجاد علیه السلام ؛ 1 _ آیا ازدواج شهر بانو با امام حسین واقعیت دارد و براستی ایشان مادر امام سجاد می باشد. https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2799 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2546 2_ جایگاه امام سجاد علیه السلام در نزد علمای اهل سنت چگونه بوده است؟آیا آنان تصریح به برتری ایشان کرده اند؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2548 3 _ آیا راست است که امام سجاد علیه السلام با یزید بیعت کرد؟ می گویند این مطلب در کتاب کافی آمده است❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1377 4_ چرا امام سجاد در کربلا نجنگید؟آیا ایشان در تمام طول عمر بیمار بوده اند؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2550 5_ ماجرای اقرار حجر الاسود به امامت امام سجاد چه بود؟مگر محمد حنفیه امامت امام سجاد را قبول نداشت؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2551 6 _ این حدیث سند دارد؟ محدث نوری در کتاب دارالسلام میگه امام سجاد مجلس عزا گرفت برا امام حسین بعد به اقا سنگین اومد سر مبارک خودش را به دیوار کوبید و خون بر بینی و سینه اش جاری شد❗️ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2552 7 _ چرا به امام سجاد ابن می گویند؟دلیل خاصی دارد؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2554 8 _ این که در روایاتی آمده که امام سجاد در ماه رمضان بردگان خودش را نمی زد یعنی چه؟ برده زدن داره که امام سجاد به خاطر ماه رمضان اونها را نمی زد؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2555 9 _ دعاى امام سجاد براى نابودى ايرانيان❗️ توضیح درباره دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه؛ دعا برای مرزداران https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2556 10 _ آیا حقیقت دارد که امام سجاد در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خواندند؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟ https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2560
11_ روايتى كه امام سجاد را گناهكار جلوه داده و عصمتش را به باد ميدهد ترجمه روايت: امام سجاد غلامی را از برای کاری میفرستند واو دیر میکند، بدين دليل سجاد به او یک ضربه تازیانه میزنند وغلام گریه میکند ومیگوید..... https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3669 12 _ تجاوز امام سجاد از پشت به کنیز حامل❗️ نقد عصمت ، جایگاه زن نزد امامان شیعه https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3472 13 _ اثبات عدم دارا بودن عصمت ائمه شيعه امام سجاد در صحيفه سجاديه ميگويد: خدایا سپاسگذارم که بعد از اینکه میدانی که چه کار کرده ام  گناهان مرا پوشانده ای... https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2912 14 _ آیا مقصود از  " السلام... علی علي بن الحسين " در زیارت عاشورا، حضرت علی اکبر علیه السلام است؟ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2821 15 _ آیا امام سجاد شهید شدند یا به مرگ از دنیا رفتند؟آیا حقیقت دارد که دلیلی بر شهادت ایشان نیست؟ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1379 16 _ ⁣در کتاب "جهاد النفس وسائل الشیعه" تالیفِ شیخ حُر عاملی، از امامِ سجاد نقل شده که نباید با سلطان دربیافتی، که آنگاه با سلطان در ضرر رساندن به خودت، شریک خواهی بود. به زبان خودمان؛ حتی اگر حاکم، ظالم باشد، نباید با او در بیافتی، در غیر اینصورت، خونت به پای خودت است❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1573 17_امام سجاد فرزندان و بانوان خود را با زیور طلا و نقره می آراست❗️حال چگونه عمامه به سرهای خائن مدعی ساده زیستی کسانی میشوند که زنان و کودکانشان در طلا و نقره غوطه ور بودند؟ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1537 18_توضیحی پیرامون تأثیر دعای هفتم صحیفه سجادیه در دفع بلا و عدم رفع بلا از امام سجاد ع در کربلا❗️ شبهه: امام سجاد اگر دعايش بدرد ميخورد كه بیماری خود را درمان ميكرد❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4212 19_امام سجاد خالق زمين است و خورشيد را جا به جا ميكند! ترجمه روايت: سالم بن قبيصه نقل ميكند كه امام سجاد را ديدم كه ميگفت: من اولين كسى هستم كه زمين را خلق كرد و آخرين كسى هستم كه آنرا هلاك خواهم كرد❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4160 20_آیا می‌دانستید شیعیان با مجوز و تایید امام سجاد٬ مجرمین عاشورا را به فجیع‌ترین شکل ممکن زجرکش کردند؟ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3107
21_معاند می گوید امام سجاد علیه السلام به خاطر بیماری در میدان کربلا حاضر نشد ، آن وقت از ما می خواهند با وجود بیماری کرونا در محافل عزاداری حسین علیه السلام حاضر شویم چون محافل عزاداری عامل درآمد زایی آخوندها است❗ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2479 22 _ علامه ميرزاى نورى در كتاب خاتمة المستدرك ، روايتى را آورده است كه هم در نوع خود جالب است و هم اثبات يك جعل تاريخى ديگر در منابع شيعى ميباشد. : عبدالله ابن عتبه ميگويد نزد حسين بودم كه فرزندش على كه معروف به على اصغر است وارد شد، حسين گفت اين فرزندم امام بعد از من است و … ▪️نكته: بنابر ادعاى شيعيان، على اصغر فرزند حسين در واقعه كربلا كمتر از يك سال سن داشت و در همانروز كشته شد ❗️❗️ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4345 23_ دوستی امام سجاد با مروان ❓در قيام مردم مدينه، شورشيان عوامل يزيد را در خانه مروان محاصره كردند، مروان براى نجات خانواده اش به تقلا افتاد، از عبدالله بن عمر خواست كه خانواده اش را نجات دهد، ولى او نپذيرفت. سپس مروان از على بن الحسين(سجاد) خواست كه همسرش، عايشه دختر عثمان و فرزندانش را به خارج از شهر منتقل كند. سجاد نيز آنها را از شهر خارج كرد و فرزندش عبدالله را نيز به آنها سپرد كه وى را با خود ببرند. !!!! https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4304 24 _ از اساتید شنیده ام که می گویند توحید خداوند توحید عددی نیست در حالی که امام سجاد در صحیفه سجادیه می گوید خداوند وحدانیه العدد است ❕❕❕❕ https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5610 25 _اگر امر به معروف و نهى از منكر، يك واجب دينى است كه يك امام براى انجام آن، جان خود و خانواده اش را به خطر انداخته است، پس چرا فرزند او يعنى على بن الحسين، اين واجب دينى را انجام نداد؟ ١) آيا يزيد عوض شده بود و ديگر نياز به امر به معروف نداشت؟ ٢) آيا حسين با اشتباه خود، اين همه انسان را به كشتن داد؟ !!!! https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5643 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir ◽️ ◾️◽️ ◽️◾️◽️ ◼️◽️◾️◽️◾️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕من در انتخابات شرکت نمی کنم زیرا در ایران انتخابات آزاد نیست و بجای انتخابات بگوییم انتصابات بهتر است !!!!! 👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید . حجت الاسلام خواجه پور @baghiyatallah_khokha @Rahnamye_Behesht
سهمیه ایثارگران از بیت المال !!!! 🤔 : ❓در مورد مصوبات مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها که سهمیه های متعددی را برای اقشار ویژه ( ایثارگران ) در نظر گرفته اند، آیا این کارشان شرعی و منطبق با سیره امام علی (ع) است ❕❕ 💠💠 👌خداوند در قرآن همگان را دستور به رعایت قسط و عدل داده و می فرماید : " بگو پروردگارم به عدالت فرمان داده است‏ " "قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْط " ( سوره اعراف آیه 29 ) اجراى عدل و قسط كه يكى از مهمترين وظايف حكومت اسلامى در جامعه مى باشد اقتضا مى كند كه به هر فردى از افراد جامعه براساس ميزان خدمات و اقداماتى كه براى جامعه انجام مى دهد، توجه شده و حق متناسب خود را دريافت نمايد , چنانچه که امیر مومنان در عهدنامه مالک اشتر فرمود : " هرگز نبايد افراد نيكوكار و بدكار در نظرت يكسان باشند، زيرا اين كار سبب مى‏شود نيكوكاران به نيكى‏ها بى‏رغبت شوند و بدكاران به اعمال بد تشويق گردند؛ 👈بنابراين هر يك از اينها را مطابق آنچه براى خود خواسته‏اند پاداش ده. " 👉وَلَا يَكُونَنَّ الْمُحْسِنُ وَالْمُسِي‏ءُ عِنْدَكَ بِمَنْزِلَةٍ سَوَاءٍ، فَإِنَّ فِي ذَلِكَ تَزْهِيداً لِأَهْلِ الْإِحْسَانِ فِي الْإِحْسَانِ، وَتَدْرِيباً لِأَهْلِ الْإِسَاءَةِ عَلَى الْإِسَاءَةِ! وَأَلْزِمْ كُلّاً مِنْهُمْ مَا أَلْزَمَ نَفْسَه‏ " 📚نهج البلاغه , نامه 53 ❕ بر اين اساس رزمندگان سلحشورى كه جان بر كف نهاده و با ايثار و فداكارى خود امنيت ملى، تماميت ارضى، منافع ملى كشور را از هجوم بيگانگان به قيمت جان خود يا قسمتى از اعضاى بدن خود يا از دست دادن بهترين سال هاى خود در زندان هاى دشمن، تأمين نموده اند براساس عدل و انصاف , حكومت اسلامى بايد متولى امور زندگانى آنها و جبران خسارت هاى وارده باشد. ❕از سوی دیگر , برخی در مورد تقسیم بیت المال در سیره پیامبر اسلام و امیر مومنان علیهما و آلهما السلام می نویسند : " از بررسى جامعِ روايات، به طور كلّى دوگونه مورد مصرف براى بيت المال به دست مى‏آيد: مصارف خاص و مصارف عام. 1. مصارف خاص‏ : اين قسم، آن دسته از مصارف عمومى را كه داراى عنوانى خاص هستند، شامل مى‏شود، مانند: تأمين فقرا و مستمندان 👈و از كارافتادگان و خانواده‏هاى شهدا،👉 تأمين حقوق كارگزاران بيت المال و قضات و سربازان، آموزش و بهداشت، مخارج زندانيان، بدهى بدهكاران، ديه مقتولانى كه ضامن شخصى ندارند، عمران و آبادى شهرها و ... 2. مصارف عام‏ در صدر اسلام، پس از تأمين مصارف خاص، مازاد بيت المال بين عموم مسلمانان تقسيم مى‏گرديد. در متون روايى از اين نوع مصرف، به عنوان حقّ عام افراد در بيت المال، ياد گرديده است. " 📚دانش نامه امیر المومنین علیه السلام ج 4 ص 139 👌بنابراین برای از کار افتادگان که مصداق جانبازان مجاهد هستند و خانواده شهدای عزیز , باید از بیت المال نصیبی قرار داد , زیرا این افراد و خانواده شهدا ,  اگر حمایت حکومت اسلامی نباشد , باید در فقر زندگی کنند , چنانچه که در همان عهد نامه مالک اشتر می خوانیم که امام علی علیه السلام فرمود : " خدا را، خدا را، در مورد طبقه پايين اجتماع، همان ها كه راه چاره‏اى ندارند،👈 از مستمندان و نيازمندان و تهيدستان و از كارافتادگان، 👉زيرا در اين قشر كسانى هستند كه روى سؤال دارند و نيز افرادى هستند كه بايد بدون سؤال و تقاضا به آنها كمك كنى.👈 آنچه خداوند در مورد آنان به تو دستور داده است عمل كن؛ در بخشى از بيت المال، 👉 و قسمتى از درآمدحاصل از كشاورزى را در هر منطقه‏اى به آنها تخصيص ده؛ زيرا آنها كه دوراند به‏ مقدار كسانى كه نزديك اند سهم دارند، و بايد حقّ همه آنها رعايت شود، هرگز نبايد سرخوشى و غرور و زمامدارى تو را از آنها به خود مشغول سازد، و (بدان) هيچ گاه به خاطر كارهاى فراوان و مهمّى كه انجام مى‏دهى از ترك رسيدگى به كارهاى كوچك معذور نيستى؛ هرگز دل از اين گروه برمگير! و چهره خود را در برابر آنها درهم نكش " 📚نهج البلاغه نامه 53 👌و بالخصوص در بیان دیگر امام علی علیه السلام خطاب به یکی از کارگزارانش , از لزوم بهره مندی  مجاهدین راه حق از بیت المال سخن به میان آورده و می فرماید : "اى مخنف بن سليم! براى تو در اين ماليات‏ها بهره و حقّى معيّن است و تو در آن، شريكانى دارى: تنگ‏دستان، تهى‏دستان، بدهكاران،👈 مجاهدان، 👉در راه ماندگان، بردگان، ونيازمندان به الفت و مهربانى. به درستى كه ما حقّ تو را كامل ادا كنيم. تو نيز حقوق‏آنان را كامل ادا كن، وگرنه در روز رستاخيز، پُر دشمن‏ترينِ مردم خواهى بود؛ و بدا به حال كسى كه دشمنش اينها باشند "يا مِخنَفَ بنَ سُلَيمٍ، إنَّ لَكَ في هذِهِ الصَّدَقَةِ نَصيبا وحَقّا مَفروضا، ولَكَ فيهِ شُرَكاءَ: فُقَراءَ، ومَساكينَ، وغارِمينَ، ومُجاهِدينَ، و أبناءَ سَبيلٍ، ومَملوكينَ، ومُتَأَ لَّفينَ " 📚دعائم الاسلام ج 1 ص 252 ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕بر همین اساس در پیمان صلحنامه امام حسن علیه السلام با معاویه می خوانیم که "معاويه موظف است همواره از خراج مبلغ يك ميليون درهم تسليم امام حسن ع  نمايد تا ميان 👈بازماندگان شهداى جنگ جمل و صفين كه در ركاب امام على علیهما السلام كشته شده اند تقسيم شود "👉 " على أن يفرق في أولاد من قتل مع أبيه يوم الجمل و أولاد من قتل مع أبيه بصفين ألف ألف درهم و أن يجعل ذلك من خراج دارابجرد " 📚علل الشرائع، ج‏ 1، ص: 212 ❕از سوی دیگر براساس قواعد فقهی ,  غنايم حاصل از جنگ ها اعم از سلاح و ... بين رزمندگان توزيع مى شد و كسانى كه در جنگ حاضر نبودند بهره اى نيز نداشتند : 📚وسائل الشیعه ج 15 ص 103 باب 38 ❕اما در زمان ما به علت تغيير اوضاع و شرايط زمانه و تغيير شيوه تأمين امنيت مردم، مديريت اقتصادى و... ديگر نمى توان مثلا سلاح هاى به دست آمده در جنگ مثل هواپيما، توپ، تانك و... را يا منابع عظيمى را كه از دشمن به دست مى آيد را بين رزمندگان تقسيم نمود و مصلحت حكومت اسلامى نيز اقتضا نمى كند ولى بايد حداقل به ميزانی که جبران غنیمت های گرفته شده را می کند , مجاهدان حاضر در میدان نبرد را مورد بهره مندی قرار داد . 👌 در نقلی آمده است : "اميرمومنان بر  پيرمردى نابينا كه گدايى مى‏كرد، عبور كرد. پرسيدند : «اين فرد كيست؟». گفتند: اى امير مؤمنان! نصرانى است. 👈امير مؤمنان فرمود: «او را به كار گرفتيد تا آن‏جا كه پير و ناتوان شد و [اكنون‏] از او دريغ مى‏كنيد؟ بر او از بيت المال، انفاق كنيد 👉 " أستَعمَلتُموهُ، حَتّى إذا كَبِرَ و عَجَزَ مَنَعتُموهُ؟! أنفِقوا عَلَيهِ مِن بَيتِ المال‏ " 📚تهذیب الاحکام ج 6 ص 293 ❕در وقتی که یک نصرانی به خاطر خدمت به حکومت اسلامی و از کار افتادگی , مستحق دریافتی از بیت المال است , طبیعتا تکلیف ما نسبت به آزادگان و جانبازان و شهدای راه حق روشن است که این افراد و خانواده های آنان باید مورد حمایت حکومت اسلامی و بهره مندی از بیت المال باشند آن هم به نحو متعارف چرا که روشن است که افراط در هر چیزی مذموم و ناپسند است , بر همین اساس در فتاوای شیخ طوسی می خوانیم : "اگر مجاهد جبهه نبرد بمیرد یا کشته شود و همسر و فرزندانی از خود باقی بگذارد , مخارج آنان باید از بیت المال تامین شود " " فإذا مات المجاهد أو قتل و ترك ذرية أو امرأة فإنهم يعطون كفايتهم من بيت المال‏ " 📚المبسوط في فقه الإمامية، ج‏2، ص: 73 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 ❔زن ستيزى و بى ارزشى زن در تمامى اركان و احكام و قوانين اسلام نهفته است. خمينى در تحرير الوسيله ميگويد: برای زنان بهتر آنست که كسى را تشییع جنازه نکنند اگر چه ميت زن باشد و بعید نیست که تشییع کردن برای زنان جوان کراهت داشته باشد(مكروه است زن جوان در تشييع جنازه شركت كند). : كتاب تحریرالوسیله روح الله خمینی جلد اول ص ١٢ ❗️❗️ 💠💠 👌در روایاتی ، از این که زنان در تشییع جنازه حاضر شوند ، نهی شده است ، چنان که در روایتی آمده است ؛ « پیامبر نهی کرد که زنان در تشییع جنازه شرکت کنند » « نهی عن اتباع النساء الجنائز » 📚الفقیه ج 4 ص 5 👌و فرمود ؛ « تشییع جنازه ، برای زنان روا نیست » « لیس علی النساء ... و لا اتباع جنازه » 📚الخصال ، ج 2 ص 511 ❕در نقل دیگری تصریح شده است که مقصود از زنان در این روایات ناهیه ، زنان جوان هستند ، چنان که امام صادق ع فرمود ؛ « شایسته نیست که زن جوان به سوی جنازه رود تا بر آن نماز بخواند ، مگر در صورتی که زن مسن و پیری باشد » « لَيْسَ يَنْبَغِي لِلْمَرْأَةِ الشَّابَّةِ أَنْ تَخْرُجَ إِلَى الْجِنَازَةِ تُصَلِّي عَلَيْهَا إِلَّا أَنْ تَكُونَ امْرَأَةً قَدْ دَخَلَتْ فِي السِّنِّ » 📚وسائل الشیعه ، ج 3 ص 139 👌فلسفه این که زنان جوان از شرکت در تشییع جنازه نهی شده اند ، از این جنبه است که احساسات در آنان در فراق عزیزان ، داغتر و شدیدتر است و ممکن است که در تشییع جنازه نتوانند خود را کنترل کنند و صدای خود را در برابر نامحرمان بلند کنند و به سر و روی خود زنند و پوشش سر و بدنشان کنار رود ، لذا حضور زنان جوان در تشییع جنازه به خاطر این مفاسد ، مکروه شمرده شده است . ❕حال اگر زن جوانی در تشییع جنازه شرکت کند و مفاسد گفته شده بر او مترتب نشود ، و بتواند خود را کنترل کند ، در این صورت شرکت در تشییع جنازه برای او اشکالی ندارد . ❕در روایتی آمده است که فاطمه س و زنان مومنین و مهاجرین برای تشییع جنازه رقیه خواهر فاطمه س ، خارج شدند و بر او نماز خواندند ؛ «خَرَجَتْ فَاطِمَةُ ع وَ نِسَاءُ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُهَاجِرِينَ فَصَلَّيْنَ عَلَى الْجِنَازَةِ » 📚الکافی ج 3 ص 253 ❕یا از امام صادق ع نقل شده است که فاطمه س به همراه سایر زنان در تشییع جنازه زینب ، دختر دیگر پیامبر حاضر شدند و بر ایشان نماز خواندند ؛ « ان زینب بنت النبی توفیت و ان فاطمه خرجت فی نسائها فَصَلَّتْ عَلَى أُخْتِهَا. » 📚تهذیب الاحکام ، ج 3 ص 333 ❕یا امام کلثوم دختر امام علی علیه السلام می گوید در تشییع جنازه پدرم حاضر شدم و پدرم را تا مدفنش همراهی کردم ؛ « أُمِّ كُلْثُومٍ بِنْتِ عَلِيٍّ ع فِي حَدِيثٍ قَالَتْ فَخَرَجْتُ أُشَيِّعُ جِنَازَةَ أَبِي حَتَّى إِذَا كُنَّا بِظَهْرِ الْغَرِيِّ » 📚مستدرک الوسائل ج 2 ص 383 ❕در نقل دیگری آمده است که کاهلی گوید ؛ « به امام موسى بن جعفر عليهما السّلام عرض كردم: كه همسرم و خواهرم- كه همسر محمّد بن مارد است- در مجالس ماتم شركت ميكنند و من ايشان را از اين كار منع ميكنم، و آنان بمن ميگويند: اگر حرام است ما به اين عمل خاتمه ميدهيم و ديگر تكرار نميكنيم، و اگر حرام نيست پس چرا ما را منع ميكنى تا اگر كسى از ما فوت شود مردم نيز از اداى حقوق ما و شركت در مجلس ما خوددارى كنند و به تعزيت ما نيايند ؟ 👌امام ع فرمود ؛ « از حقوق سؤال ميكنى (يعنى آنان كه به عزا و عروسى شما مى‏ آيند ايشان نسبت به شما داراى حقّى هستند و رفتن به مجالس ايشان كار عبث و حرامی نيست) پدرم به مادرم و امّ فروه رخصت ميداد كه حقوق اهل مدينه را بجا آورند. » « .... َ فَقَالَ أَبُو الْحَسَنِ ع عَنِ الْحُقُوقِ تَسْأَلُنِي كَانَ أَبِي ع يَبْعَثُ أُمِّي وَ أُمَّ فَرْوَةَ- تَقْضِيَانِ حُقُوقَ أَهْلِ الْمَدِينَةِ » 📚الفقیه ج 1 ص 178 ❕یا در روایت دیگر آمده است که خدیجه س ، در تشییع جنازه فرزندش قاسم شرکت کرد و وقتی قاسم را دفن کردند ، باز گشت ؛ «لَمَّا تُوُفِّيَ الْقَاسِمُ بْنُ رَسُولِ اللَّهِ ص فَخَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ ص فَاتَّبَعَتْهُ خَدِيجَةُ فَلَمَّا دُفِنَ رَجَعَتْ خَدِيجَةُ » 📚مستدرک الوسائل ج 2 ص 383 ❕بنابراین شرکت زنان در تشییع جنازه ، در صورتی که مضرات و مفاسد پیش گفته شده را نداشته باشد ، بی هیچ اشکالی ، صحیح است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با وجود این همه مشکل اقتصادی چه توقعی از ما مردم است که بخواهیم در انتخابات شرکت کنیم ?!! 👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید . حجت الاسلام خواجه پور @baghiyatallah_khokha @Rahnamye_Behesht
آیا امام صادق گفته اند که حضرت فاطمه جزء اهلبیت نیست ? 🤔 : ❓طبق نظر امام صادق حضرت فاطمه جزو اهل البیت نیست ❕❕❕ قُلتُ لِلصّادِقِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ عليهماالسلام : مَن آلُ مُحَمَّدٍ ؟ قالَ : ذُرِّيَّتُهُ ، فَقُلتُ : مَن أهلُ بَيتِهِ ؟ قالَ : الأَئِمَّةُ الأَوصِياءُ ، فَقُلتُ : مَن عِترَتُهُ ؟ قالَ : أصحابُ العَباءِ ، فَقُلتُ : مَن اُمَّتُهُ ؟ قالَ : المؤُمِنونَ الَّذينَ صَدَّقوا بِما جاءَ مِن عِندِ اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ. به امام صادق گفتم آل بیت چه کسانی اند؟ گفت فرزندان پیامبر اند. گفتم پس اهل البیت چه کسانی اند؟گفت ائمهٔ اوصیا، گفتم پس عترت چه کسانی اند؟ گفت آل عبا، گفتم امت چه کسانی اند؟ گفت ایمان آورندگان به او. [ أمالي الصدوق : 200 / 10 ، روضة الواعظين : 294 . ] اهل بیت یعنی ائمه و اوصیا از آنجا که حضرت فاطمه جزو ائمه و جزو اوصیا نیست پس ایشان جزو اهل البیت نیست طبق نظر امام صادق شیعیان!!!! 💠💠 ❕قاعده ای معروف در اصول فقه است که می گوید :" اثبات شیء نفی ما عداه نمی کند " . برخی در این رابطه می نویسند : "اصوليين در اينجا قاعده‏اى دارند و مى‏گويند: اثبات شى‏ء نفى ما عدا نمى‏كند يعنى اگر ما در مورد خاصى مطلبى را بيان كنيم به آن معنا نيست كه آن مطلب را از غير آن مورد نفى كرده باشيم. مثلا اگر ما در مورد فردى بگوييم كه او انسان متواضع و خوبى است، معنايش آن نيست كه ديگران متكبر و بد هستند. " 📚ترجمه و شرح فارسى الموجز في أصول الفقه، علی عدالت , ص: 431 ❕بر این اساس اگر امام صادق علیه السلام به مناسبتی گفته اند که اهل بیت پیامبر اسلام , امامان دوازده گانه اند , این اثبات به معنای نفی عنوان اهلبیت از حضرت فاطمه سلام الله علیها نیست , زیرا " اثبات شیئ نفی ما عداه نمی کند " . 👌لذا می بینیم که امام صادق در سخنان دیگر خود تصریح کرده است که حضرت فاطمه سلام الله علیهما , جزء اهلبیت هستند . ❕در روایتی امام صادق ع فرمود : " مقصود از آيه: «خداوند، خواسته است پليدى را تنها از شما اهل بيت بزدايد و شما را كاملًا پاكيزه گرداند»، على، حسن و حسين و فاطمه عليهم السلام بودند. پيامبر خدا آنها را در خانه امّ سلمه زير عبايى قرار داد و سپس فرمود: «خدايا! هر پيامبرى خانواده‏اى و گنجينه‏اى نفيس دارد و اينان اهل بيت و گنجينه نفيس من اند». امّ سلمه گفت: آيا من از اهل بيت تو نيستم؟ پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «تو به سوى درستى روانى؛ ولى اهل بيت و گنجينه نفيس من، اينان اند». " " ... فَكانَ عَلِيٌّ وَالحَسَنُ وَالحُسَينُ وفاطِمَةُ عليهم السلام، فَأَدخَلَهُم رَسولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله تَحتَ الكِساءِ في بَيتِ امِّ سَلَمَة .... " 📚الکافی ج 1 ص 287 ❕یا در روایت دیگر عبد الرحمان بن كثير می گوید : "به امام صادق عليه السلام گفتم: مقصود خداوند از اين آيه: «خداوند، خواسته است پليدى را تنها از شما اهل بيت بزدايد و شما را كاملًا پاكيزه گرداند» چيست؟ امام صادق ع فرمود: «اين آيه در حقّ پيامبر، امير مؤمنان، حسن، حسين و فاطمه عليهم السلام نازل شده است‏ .... " " ...نَزَلَت فِي النَّبِيِّ وأميرِ المُؤمِنينَ وَالحَسَنِ وَالحُسَينِ وفاطِمَةَ عليهم السلام‏ ...." 📚علل الشرایع ج 1 ص 205 👌یا در نقل دیگری امام صادق تصریح کرد که فاطمه صدیقه سلام الله علیهما مصداق اهلبیت است زیرا پیامبر در روزهای متمادی هر صبح به جلوی درب منزل فاطمه می رفت و آیه تطهیر را می خواند و از او با عنوان اهلبیت یاد می کرد : " .... كُلَّ غَدَاةٍ يَدُقُّ الْبَابَ ثُمَّ يَقُولُ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا أَهْلَ بَيْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنَ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفَ الْمَلَائِكَةِ الصَّلَاةَ رَحِمَكُمُ اللَّهُ- إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا " 📚تفسیر فرات الکوفی ص 339 _ بحار الانوار ج 35 ص 216 👌بنابراین اگر در مواردی بنابر قواعد بلاغتی ( مقتضای حال و وضعیت مخاطب ) امام علیه السلام از برخی از افراد اهلبیت یا عترت یاد کرده است این اثبات و یاد کردن از برخی افراد به معنای نفی عناوین مذکور از سایر افراد نیست , چنانچه که در همان روایت مورد اشکال , امام علیه السلام افراد عترت را آل عبا معرفی می کند اما در ادامه روایت تمام اهلبیت و امامان را از افراد عترت معرفی می کند " عترته اهل بیته " و در روایات دیگر نیز سایر امامان علیهم السلام هم مصداق عترت دانسته شده اند : " مَنِ الْعِتْرَةُ فَقَالَ أَنَا وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ وَ الْأَئِمَّةُ التِّسْعَةُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْن‏ " 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 57 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺کشتار مردم توسط امام زمان علیه السلام !!!! ❓آیا امام مهدی علیه السلام در هنگام ظهور اکثر مردم زمین را از دم تیغ می گذراند و می کشد ? 👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید . حجت الاسلام کریمی پور @Rahnamye_Behesht @baghiyatallah_khokha
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 موشن گرافیک| چرا باید در انتخابات شرکت کنیم ? ❕در کلیپ فوق سعی شده است که با ارائه دلائلی مستند , هم طیف غیر مذهبی و هم طیف مذهبی جامعه برای حضور در انتخابات توجیه شوند . @Rahnamye_Behesht
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺فلسفه غیبت امام مهدی علیه السلام و زمان ظهور ایشان !!!! ▫️در کلیپ فوق به سه پرسش ذیل پاسخ گفته ایم : ١ _ چرا امام مهدی به غیبت رفتند ? ٢ _ امام زمان چه زمانی ظهور می کنند ? ٣_ امام غایب چه فایده ای برای مردم دارد ? @Rahnamye_Behesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔آیا عمر ١٢٠٠ ساله امام مهدی علیه السلام معقول و قابل پذیرش است ? 👌پاسخ را در کلیپ فوق ببینید . حجت الاسلام کریمی پور @Rahnamye_Behesht @baghiyatallah_khokha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕برخی می گویند که شرکت ما در انتخابات پیش روی فایده ای ندارد ? در انتخابات مجلس در دوره قبلی شرکت کردیم چه تغییری ایجاد شد که انگیزه بگیریم و در انتخابات کنونی شرکت کنیم ? 👌حجت الاسلام خواجه پور پاسخ می گویند . @Rahnamye_Behesht @baghiyatallah_khokha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موشن گرافیک| دستاوردهای انقلاب اسلامی ! ❕در کلیپ فوق به این اشکال پاسخ گفته شده است : "در طول این ٤٥ سال پس از انقلاب اوضاع کشور بسیار نابسامان شده است , اگر قرار بود با رای دادن چیزی درست و اصلاح شود در این سالهای پس از انقلاب درست شده بود ? " @Rahnamye_Behesht
🔊سلسله جلسات پاسخ به شبهات دانش آموزی توسط مدیریت مجموعه پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ جلسه اول جلسه دوم جلسه سوم جلسه چهارم جلسه پنجم جلسه ششم جلسه هفتم جلسه هشتم جلسه نهم جلسه دهم جلسات فوق با دانش آموزان دبیرستانهای پسرانه و دخترانه برگزار شده و به سوالات چالشی و مهم دانش آموزان در موضوعات مختلف دینی و سیاسی پاسخ گفته شده است .
پاسخی به وهابی پیرامون تحریف قرآن !!!! 🤔 : ❓باز هم تحریف کلام خدا در احادیث شیعه !!! أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْكُوفِيِّ عَنْ عُبَيْسِ بْنِ هِشَامٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ : ﴿هَـٰذَا عَطَاۤؤُنَا فَٱمۡنُنۡ أَوۡ أَعْطِ بِغَیۡرِ حِسَابࣲ﴾. وَهَكَذَا هِيَ فِي قِرَاءَةِ عَلِيٍّ. عبدالله بن سلیمان می‌گوید : امام صادق اینگونه خواند : «اين عطای ماست. منّت بگذار يا بدون حساب، ببخش.» وفرمود : در قرائت حضرت على اينگونه است. ( اصول کافی ٤٣٨/١ ) در آیه‌ی ٣٩ سوره‌ی ص، به‌جای {أَعْطِ} آمده : {أَمۡسِكۡ}. 💠💠 👌چنانچه که بارها گفته ایم : ❕ما معتقديم قرآنى كه امروز در دست مسلمين جهان است همان است كه بر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله نازل شد، نه چيزى از آن كاسته شده و نه چيزى بر آن افزوده گشته است! از همان روزهاى نخست گروه بزرگى از كاتبان وحى، آيات قرآن را پس از نزول مى‏نوشتند، و مسلمانان موظّف بودند شب و روز آن را بخوانند، و در نمازهاى پنجگانه خود آن را تكرار كنند، گروه عظيمى آيات قرآن را به خاطر مى‏سپردند و حفظ مى‏كردند، حافظان قرآن و قاريان، هميشه در جوامع اسلامى موقعيّت و مقام ويژه‏اى داشته و دارند. مجموع اين امور و جهات ديگر سبب شد كه كم‏ترين تغيير و تحريفى در قرآن راه نيابد. افزون بر اين، خداوند حفظ آن را تا پايان جهان تضمين كرده است و با وجود اين تضمين الهى، تغيير و تحريف آن غير ممكن است: «انّا نَحْنُ نَزَّلْنا الذِّكْرَ وَ انّا لَهُ لَحافِظونَ؛ ما قرآن را نازل كرديم و به طور قطع از آن پاسدارى مى‏كنيم». ( سوره حجر، آيه 9 ) 📚اعتقاد ما، ص: 45 ❗️و در جاى ديگر مى‏فرمايد: « (وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ _ لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ) " اين كتابى است قطعاً شكست‏ناپذير، هيچ گونه باطلى نه از پيش رو نه از پشت سر به سراغ آن نمى‏آيد، چرا كه از سوى خداوند حكيم و حميد است». " ( سوره فصّلت، آيه 41 و 42. ) ❓آيا چنين كتابى كه خداوند حفظ آن را بر عهده گرفته، كسى مى‏تواند دست تحريف به سوى آن دراز كند؟! 📚شيعه پاسخ مى گويد، ص: 25 👌بنابراین آیات قرآن صریح است که قرآن تحریف نشده است , اگر در روایتی هم سخن از تحریف قرآن به میان آمده باشد , این روایت چون خلاف قرآن است , برای ما قابل پذیرش نیست , چرا که به فرموده امام صادق علیه السلام ,  روایتی را که خلاف قرآن و سنت باشد , نمی پذیریم : « لا تصدق علینا الا ما وافق کتاب الله و سنه نبیه » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123 ▫️روایت مورد استناد معاند از نظر سندی ضعیف است , زیرا افرادی در سند آن وجود دارند که از نظر رجالی مجهولند و توثیقی ندارند , افرادی چون : " الحسن بن علی الکوفی " _ " عبیس بن هشام " _ " عبدالله بن سلیمان " . 📚مستدرکات علم رجال الحدیث ج 3 ص 9 _ ج 5 ص 201 _ زبده المقال من معجم الرجال ج 1 ص 615 ❕لذا علامه مجلسی روایت مذکور را از نظر سندی " مجهول " معرفی می کند : 📚مراه العقول فی شرح اخبار آل الرسول ج 5 ص 168 ❕علامه عسکری نیز روایت مورد استناد وهابی را از نظر سندی ضعیف می داند : 📚القرآن الکریم و روایات المدرستین ج 3 ص 635 ❕اگر از ضعف سندی روایت هم چشم بپوشیم باز هم روایت مورد بحث دلالتی بر تحریف قرآن ندارد , بلکه بیان کننده یک توضیح و تفسیر از آیه مورد بحث است زیرا آنچه در مصحف امیر مومنان علیه السلام بوده است , شرح و تفسیر آیات قرآن بوده و  مصحف امیر مومنان ع با قرآن موجود از نظر آیات تفاوتی نداشته است , در ذیل بیشتر توضیح داده ایم : https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3366 ❕بر این اساس , شارح و مترجم روایت مورد بحث در مورد روایت مذکور و آیه مورد استناد در آن می نویسد : "  در قرآن، به جاى " أو اعط " «أَوْ أَمْسِكْ» است ( سوره ص آیه 39  ) ... بايد كه بنابر اين قرائت، «فَامْنُنْ» از منّ به معنى قطع باشد كه مرادف امساك است، نه از منّت كه مرادف عطا است. پس اين قرائت، با قرائت مشهوره در اصل معنى، تفاوتى ندارند، مگر در تقديم و تأخير " 📚تحفة الأولياء (ترجمه أصول كافى)، ج‏2، ص: 509 ❕بنابراین اگر چه روایت مذکور سندا ضعیف است و قابل احتجاج نیست با این وجود , آیه مورد استناد در روایت مورد بحث از نظر معنایی تفاوتی با اصل آیه در قرآن ندارد و فقط در بیان امام علیه السلام آیه مذکور با تفسیر و تبیین معنایی آن مورد استناد قرار گرفته است که روشن است تبیین معنایی ارتباطی با تحریف لفظی ندارد . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕پاسخ شبهه پراکنی معاند پیرامون عرش الهی را در ذیل بخوانید : https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3275
بی نیازی ام ایمن از خوردن و آشامیدن !!!! 🤔 : ❓این که می گویند ام ایمن خادم حضرت زهرا به خاطر خدمتگزاری به حضرت از خوردن آب و غذا بی نیاز شده بود چقدر سندیت دارد ?!!! 💠💠 👌برخی در مورد ام ایمن می نویسند : " عبيد خزرجى او را به عقد خود درآورد و پسرشان ايمن به دنيا آمد و مادرش به ام ايمن مكنّى شد. پس از عبيد، با زيد بن حارثة ازدواج كرد و اسامة بن زيد را به دنيا آورد. محدّثان از فريقين نقل كرده‏اند كه چون فاطمه عليها السّلام جهان را وداع گفت، ام ايمن نتوانست جاى خالى آن حضرت را ببيند؛ بنابراين از مدينه بيرون رفت (درحالى‏كه روزه بود) و در آن هواى گرم عطش بر او مستولى شد، آنگاه نگاهى به آسمان كرد و گفت: خداوندا مرا تشنه مى‏خواهى، با اينكه خادمه دختر پيغمبر تو هستم؟ در اين هنگام دلوى از آسمان نازل شد و ام ايمن سيراب گرديد. 📚الطبقات الکبری ج 8 ص 224 ❕ام ايمن در 85 سالگى- در اول خلافت عثمان، سال 24 هجرى- روحش به شاخسار جنان پرواز كرد. 📚ریاحین الشریعه ج 2 ص 326 _ 333 ام ايمن اهل حبشه بود كه در اوايل دعوت پيامبر گرامی اسلام آورد و اول به حبشه و سپس به مدينه مهاجرت نمود و با رسول خدا بيعت كرد و در هر شدت و محنتى همراه ايشان بود. ابن سعد قريب سيزده خبر درباره او نقل كرده است؛ از جمله مى‏نويسد: ام ايمن در غزوه احد شركت داشت و به لشكريان آب مى‏داد و زخميها را مداوا مى‏كرد و در غزوه خيبر نيز با رسول خدا بود و با محبت فراوانى كه به ايشان داشت، پيوسته به خدمت آن حضرت شرفياب مى‏شد. رسول خدا فرمود: «من سرّه أن يتزوّج إمرأة من أهل الجنّة فليتزوّج امّ أيمن»: هركه مايل است با زنى از اهل بهشت ازدواج كند، با ام ايمن ازدواج كند. 📚الاصابه ج 8 ص 359 از ديگر خصوصيات ام ايمن شركت او در شب زفاف حضرت زهرا عليها السّلام و سرپرستى اطفال آن حضرت است و از مقام كريم او اينكه هنگام رحلت و غسل آن حضرت عليها السّلام حضور داشت. امام صادق عليه السّلام فرمود: هنگامى كه وفات فاطمه عليها السّلام نزديك شد، به دنبال ام ايمن فرستاد؛ زيرا او نزد آن حضرت از همه زنان موثّقتر بود . 📚بحار الانوار ج 43 ص 204 ام ايمن در احاديث و اخبار ائمه اطهار، مدح شده است از جمله حديثى كه معروف به حديث ام ايمن است و شهادتى كه درباره فدك در حق فاطمه عليها السّلام داد. پسرش ايمن نيز از خواص شيعيان امير المؤمنين بود. 📚به نقل از کتاب محدثات شیعه ص 47 به بعد ❗️در مورد سوال مطرح شده نیز گفتنی است , در نقلی چنین آمده : " وقتى فاطمه عليها السّلام از دنيا رفت , امّ ايمن سوگند خورد كه در مدينه نماند، زيرا طاقت ديدن آن مواضع و محل‏هايى كه فاطمه را در آنجا ديده بود نداشت، لذا از مدينه خارج شد و به سوى مكّه حركت كرد، در بين راه آب او تمام و تشنگى بر او غلبه كرد . پس دستان خود را به سوى آسمان بلند كرده و گفت: پروردگارا! من خدمتكار فاطمه هستم، آيا مى‏خواهى مرا به واسطه عطش و در حال تشنگى بميرانى؟ در اين حال خداوند متعالى دلوى آب از آسمان براى او فرستاد و او از آن آب نوشيد و هفت سال از آب و غذا بى‏نياز گرديد، و مردم او را در روز بسيار گرم به دنبال كارهايى مى‏فرستادند ولى او هرگز تشنه نمى‏شد. " "أَنَّ أُمَّ أَيْمَنَ لَمَّا تُوُفِّيَتْ فَاطِمَةُ حَلَفَتْ أَنْ لَا تَكُونَ بِالْمَدِينَةِ إِذْ لَا تُطِيقُ النَّظَرَ إِلَى مَوَاضِعَ كَانَتْ ع فِيهَا فَخَرَجَتْ إِلَى مَكَّةَ فَلَمَّا كَانَتْ فِي بَعْضِ الطَّرِيقِ عَطِشَتْ عَطَشاً شَدِيداً فَرَفَعَتْ يَدَيْهَا وَ قَالَتْ يَا رَبِّ أَنَا خَادِمَةُ فَاطِمَةَ تَقْتُلُنِي عَطَشاً. فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَلَيْهَا دَلْواً مِنَ السَّمَاءِ فَشَرِبَتْ فَلَمْ تَحْتَجْ إِلَى الطَّعَامِ وَ الشَّرَابِ سَبْعَ سِنِينَ وَ كَانَ النَّاسُ يَبْعَثُونَهَافِي الْيَوْمِ الشَّدِيدِ الْحَرِّ فَمَا يُصِيبُهَا عَطَش‏ " 📚الخرائج و الجرائح ج 2 ص 530 _ بحار الانوار ج 43 ص 28 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir