eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
6.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
211 ویدیو
51 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! طرح شبهه و سوال : @poorseman
مشاهده در ایتا
دانلود
👌پاسخ شبهه پراکنی وهابی در مورد چیستی عقیده به بداء در نزد شیعه را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2770
👌پاسخ وهابی را که مدعی است سوره کوثر ارتباطی با فاطمه صدیقه سلام الله علیها ندارد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/691 ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی را که مدعی است از امام زمان ادعایی تشیع در قرآن هیچ خبری نیست را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2602
👌نظر شیعه درباره سرانجام انسانهای صالح غیر مسلمان که آیا اهل بهشتند یا خیر را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1947
🤔 ❔مشتى ديگر بر دهان آخوند شياد ما در پستی، سوره ولايت را قرار داديم و گفتيم اين سوره پاسخ تحدى قرآن است. طبق معمول آخوند زيرك و باهوش كانال پرسمان اعتقادى با دروغگويى اثبات كرد كه آخوند نه شرافت دارد و نه براى مخاطبينش احترام قائل است. ايشان در مورد سوره ولايت ميگويد: سوره نورين و ولايت را جاعلين به طرز ناشيانه اى جعل كرده و تا پيش از قرن يازدهم هيچ مدارك و منابعى نداشته اند. بر طبق مدارك و شواهد اين دو سوره در هندوستان توسط عده اى جعل شده اند. سپس ادامه ميدهد كه سوره ولايت تنها در يك نسخه خطى از قرآنى مجهول و در قرن هفدهم ميلادى در هندوستان نگاشته شده و هيچ اثرى از آن در مصادر شيعى و غير شيعى وجود ندارد. حال براى اينكه ببينيد اين آخوند شياد براى فريب مخاطبش چه دروغى گفته و مخاطبش را مانند خودش نادان فرض كرده به مطلب بعدى با دقت توجه كنيد. علامه طبرسى يا همان علامه محدث نورى در كتاب معروف خود به نام فصل الخطاب في تحريف الكتاب كه در اثبات تحريف قرآن نوشته است در صفحه(تصوير بالا) ١٨٠ و ١٨١ هم سوره نورين و هم سوره ولايت را نوشته است و در زير اين سوره ها چنين ميگويد: من می گویم ظاهر کلام این است که او این مطلب را از کتب شیعه اخذ کرده و من اثری از آن نیافتم غیر از اینکه شیخ محمد بن علی بن شهر آشوب مازندرانی در کتاب المثالب از او نقل شده که آنان(اهل سنت) تمام سوره ولایت را از قرآن حذف کرده اند و این سوره در قرآن بوده است. خوب با اين ادعا، علامه محدث نورى ميگويد كه ابن شهرآشوب مازندرانى در كتاب المثالب سوره ولايت را آورده و آنرا سوره اى حذف شده از قرآن خطاب كرده است. ابن شهرآشوب كه از علماى بزرگ شيعه ميباشد و در قرن ٥ هجرى ميزيسته است يعنى ٦٠٠ سال قبل از زمانى كه آخوند كانال پرسمان ادعايش را كرده است اين آخوند ادعا كرده بود كه در هيچكدام از مصادر شيعى وجود نداشته و هنديها در قرن يازدهم نوشته اند درصورتى كه عالم بزرگ تشيع در قرن پنجم آنرا سوره اى حذف شده از قرآن ناميده و محدث نورى هم آنرا در كتابش آورده است ❗️❗️ 💠💠 👌 چنان که گفتیم ، سوره نورين و ولايت دو سوره ‏اى است كه جاعلين آن به طرز ناشيانه و با عباراتى سست و سراسر مغلوط درباره وصايت و مناقب امام على عليه السلام جعل كرده ‏اند. اين دو سوره‏ تا پيش از قرن يازدهم هيچ مدرك و منبعى نداشته و اثرى از متن و نام آنها نبوده است. افرادى كه به نقل يا نقد آنها پرداخته‏ اند، نيز منبع معتبر يا غيرمعتبرى تا پيش از اين قرن ارائه نكرده‏ اند. برطبق مدارك و شواهد و جست و جوهاى گسترده، اين دو سوره در قرن يازدهم در هندوستانِ قديم توسط عدّه ‏اى ناشناخته جعل شده و سپس نشر و گسترش يافته است. ❕سوره «ولايت» تنها در آخر نسخه خطّى، از قرآنى مجهول، كه در قرن هفدهم ميلادى در هندوستان نگاشته شده، وجود دارد و لذا اثرى از آن در منابع و مصادر شيعه و غيرشيعه به‏ چشم نمى ‏خورد. تنها آدرس اين نسخه مجهول قرآن اين است: «اين نسخه در ژوئن 1912 در بانكيپور هند يافت شده، مدير كتاب‏خانه بانكيپور گفته است اين نسخه را بيست سال پيش از شخصى به‏نام نواب در لكنهوى هند خريدارى كردم. قدمت اين نسخه حداكثر 200 تا 300 سال پيش است» 📚شیعه شناسی ، رضوانی ، ج 1 ص 295 ❕منبع اصلی که از دو سوره مذکور سخن به میان اورده ، کتاب دبستان مذاهب است و محدث نوری هم سوره نورین با نام سوره ولایت را از همین کتاب نقل می کند ، در حالی که علامه عسکری پیرامون کتاب دبستان مذاهب استدلال زیبایی دارد و می گوید ؛ ❕«مخالفين امثال احسان الهى ظهير در نسبت دادن سوره نورين به شيعه به كتاب ... كتاب دبستان المذاهب اعتماد نموده ‏اند، در حالى كه اين كتاب هيچ ارزش علمى ندارند، زيرا ؛ ❕ نام مؤلف دبستان المذاهب نوشته نشده است. و لذا علما در تشخيص مؤلّف آن اختلاف نموده ‏اند؛ برخى آن‏را به ميرذوالفقار على حسين اردستانى نسبت داده‏اند و عده ‏اى به شيخ كشميرى، از علماى متعصب اهل سنت و بعضى نيز به كيخسرو بن اسفنديار از بزرگانِ علماى فرقه مجوس در هند نسبت داده‏ اند. 👌برخى مى ‏گويند مؤلف از آن‏جهت كه درصدد ترويج دين زردشت و ابطال اديان ديگر بوده، اين كتاب را نوشته است تا اديان ديگر را سست جلوه دهد. در مدرسه اهل‏بيت عليهم السلام براى خبرى كه با سند صحيح به رسول خدايا يكى از اهل بيت عليهم السلام بازنگردد ارزشى قائل نيستند و براى اين سوره جعلى هيچ نوع سندى عرضه نشده است. 📚القرآن الکریم و روایات المدرستین ج 3 ص 174 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕حال معاند می گوید که اگر دو سوره نورین و ولایت پس از قرن یازدهم مطرح شده اند ، چگونه است که محدث نوری می گوید ابن شهر آشوب سوره ولایت را در کتاب مثالب خود آورده است در حالی که ابن شهر آشوب در قرن پنجم هجری می زیسته است . 👌در پاسخ می گوییم محدث نورى تنها سوره نورين را با نام سوره‏ ى ولايت از كتاب دبستان مذاهب نقل مى‏ كند و سپس چنين مى‏ نويسد ؛ «ظاهر كلام دبستان مذاهب اين است كه وى اين سوره را از كتاب‏هاى شيعه بر گرفته است، ولى من هيچ اثرى از اين سوره در كتاب‏هاى شيعه نيافتم، جز بنا به آن چه از محمد بن شهر آشوب مازندرانى نقل مى‏ كنند. وى در كتاب «المثالب» گفته است ، مخالفان، سوره ‏ى ولايت را از قرآن انداختند و شايد منظور وى همين سوره باشد. 📚فصل الخطاب ص 180 ❕متأسفانه محدث نورى در نقل نظر دبستان مذاهب دقت كافى نكرده و نيز به قول كسانى كه به ابن شهر آشوب چنين نسبتى داده ‏اند بدون تحقيق اعتماد كرده است، كه به زودى در نکات ذیل خواهيد ديد ؛ 1⃣نسبتى كه ديگران به كتاب المثالب محمد بن على شهر آشوب مى ‏دهند و محدث نورى از آنها نقل مى ‏كند، كاملا بى ‏اساس و بدون مطالعه است؛ هر چند محدث نورى با تعبير: «على ما حكى عنه: بنا به آن چه از او [ابن شهر آشوب‏] حكايت شده» سوره‏ ى ولايت را به كتاب المثالب ابن شهر آشوب نسبت مى‏ دهد و اين عبارت نشان مى‏ دهد خود محدث نورى كتاب المثالب را نديده است، ليكن اين كتاب امروز در نزد ماست و، با چند بار تفحص، در آن هيچ اثرى از برانداختن سوره ‏ى ولايت به چشم نمى ‏خورد . 2⃣افزون بر آن ابن شهر آشوب به طور روشن ديدگاهش را درباره‏ سلامت قرآن از تحريف بيان كرده و همسان با ديدگاه سيد مرتضى علم الهدى ( الذخیره فی علم الکلام ص 363 ) بر اين باور است كه قرآن در عصر حضرت رسول اكرم به همين صورت كنونى جمع و در بين دو جلد تدوين شده است. ابن شهر آشوب در تعرض به اهل سنت مى‏ نويسد ؛ «به گمان شما، عثمان قرآن را جمع‏ آورى كرد و حال آن كه اين پندار مخالف آيات قرآن و اخبار است. » 👌سپس به ذكر آيات و اخبار درباره ‏ى جمع قرآن در عصر رسول خدا مى ‏پردازد و از جمله چنين مى ‏آورد ؛ « حضرت رسول اللّه كه هر سال قرآن را بر جبرائيل قرائت مى ‏كرد و در سال وفات دوبار آن را بر وى قرائت كرد، چطور ممكن است كه حضرت قرآنى را كه‏ تدوين و تأليف نشده و در مجموعه‏ اى مستقل گرد نيامده است بر جبرائيل قرائت كند؟! 📚مثالب النواصب ، ص 468 ❕ابن شهر آشوب در كتاب متشابه القرآن و مختلفه نيز ديدگاه صريح و روشن خود را درباره‏ ى صيانت قرآن از تحريف چنين مى‏ آورد ؛ « قول درست اين است كه هر چه در روايات بيش از مصحف موجود ادعا شود، تأويل قرآن است و تنزيل [يعنى: ظاهر الفاظ] قرآن بدون افزايش و كاهش بر جاى خود است.» 📚متشابه القرآن و مختلفه ج 2 ص 77 3⃣بنابراين، ابن شهر آشوب چنين نظرى ندارد؛ ليكن بايد ديد چه كسى اين نسبت را به ابن شهر آشوب داده كه موجب شده محدث نورى با استناد به قول او، با تعبير «على ما حكى عنه؛ بنا به آن چه از او [ابن شهر آشوب‏] حكايت شده» ، از وى نقل مى ‏كند؟ ❕ اين فرد كسى جز ابو المعالى محمود آلوسى مؤلف كتاب تفسير روح المعانى نيست. وى در مقدمه‏ تفسيرش با صراحت مى ‏نويسد ؛ « ابن شهر آشوب مازندرانى در كتاب مثالب گفته است: سوره‏ ولايت از قرآن ساقط شده است .... » 📚روح المعانی ج 1 ص 44 👌در گذشت آلوسى سال 1270 ق. و محدث نورى سال 1320 ق. است و نورى از تفسير آلوسى در فصل الخطاب استفاده كرده است؛ مانند اين عبارت كه مى‏ گويد ؛ « محمود آلوسى معاصر در فايده‏ ششم از مقدمات تفسيرش مى‏ گويد .... » 📚فصل الخطاب ص 162 ❕بنابراین آنچه به ابن شهر آشوب نسبت داده شده است صحیح نیست و تهمتی از جانب مخالفان بوده که متاسفانه محدث نوری بدون دقت کافی این نسبت را در کتاب خود نقل می کند ، ما در گذشته پیرامون محدث نوری و کتاب فصل الخطاب او مفصلا توضیح داده ایم که می توانید پاسخ گذشته ما را بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2772 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند را که مدعی است امام حسین علیه السلام در خردسالی با سگ بازی می کرده است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2773
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد تعداد همسران پیامبر گرامی اسلام را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1987
👌جناب معاند روایت دارد ؛ « قد غفرت للمتمتعین من امتک من النساء » . متمتعین هم اسم فاعل است و هم جمع مذکر ، یعنی من می بخشم مردانی از امت تو را که متعه و ازدواج موقت می کنند با زنان ! اما شما با سواد عربی بی نظیر می گویی متمتعین یعنی زنانی که متعه می شوند ❗در حالی که اگر سخن شما صحیح بود باید هم جمع مونث می آمد و هم اسم مفعول . 🔸روایت فوق در مورد ثواب متعه و ازدواج موقت هم ، فلسفه روشنی دارد که در گذشته مفصلا مورد بحث ما قرار گرفته است ، نمایه ذیل را مطالعه کنید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2067 👌و همچنین روشن کرده ایم که ازدواج موقت و متعه ، با زنا و فاحشگی زمین تا آسمان فرق دارد ، نمایه ذیل را مطالعه فرمایید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2068
◼️ویژه نامه شهادت حضرت حمزه و وفات عبدالعظیم حسنی علیهما السلام ؛ 1⃣مگر امام حسین سید و شهداء می باشد ❗️چگونه در برخی روایات حضرت به عنوان سید الشهداء معرفی شده است ❕آیا این دو با یکدیگر تناقض ندارد ❕❕ ◼️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/215 2⃣فضائل حضرت حمزه علیه السلام ؛ ◼️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/217 3⃣فضائل عبدالعظیم حسنی علیه السلام ؛ ◼️https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/216 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
🤔 ❔چگونه ممكن است اسلام يك دين جهانى باشد، در حالى كه دستورهاى مهم آن مانند «نماز و روزه» در همه نقاط جهان قابل عمل نيست؟ ❕در منطقه قطب شمال و جنوب زمين، نقاطى هست كه طول شب و روز آن هر كدام به شش ماه مى‏ رسد، در چنين نه مى‏ توان روزه گرفت و نه نمازهاى پنجگانه روزانه را به صورتى كه ما انجام مى‏ دهيم مى‏ توان انجام داد ❗️❗️ 💠💠 👌صاحب عروة الوثقى در مورد نماز و روزه چنين شخصى چهار احتمال را ذكر مى كند ؛ 🔸1. ملاك در نمازها و روزه هاى مكلف مزبور، سرزمين هاى معمولى باشد و خود مخير است كه براى نمازها وروزه هايش يكى از بلاد معمولى را كه ميان قطبين قرار دارند مبنا قرار دهد. 🔸2. سقوط تكليف نماز و روزه از اين فرد است. 🔸3. روزه از اين فرد ساقط است و در مورد نماز هم [در تمام ماه هايى كه روز است] تنها نماز يك روز و [در تمامى ماه هايى كه شب است تنها نماز] يك شب واجب است. 🔸4. ملاك در نمازها و روزه هاى مكلف مزبور، وطن سابق او مى باشد؛ البته در صورتى كه وطن سابقى داشته باشد. 📚العروه مع التعلیقات ج 2 ص 61 ❕مرحوم صاحب عروه و اکثر فقهاء نظریه اول را خوب می دانند و برخی از فقهاء نیز قائل به نظریه سوم هستند ، ما در ذیل بر مبنای دو مبنای مذکور به این پرسش پاسخ گفته ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/287 👌هم اینک معتقدیم که از ادله شرعیه مبنای دیگری استفاده می شود به این بیان ؛ 1⃣در این شکی نیست که نماز و روزه وظیفه ثابت هر مسلمانی است که در آیات و روایات به وجوب هر روزه نماز و هر ساله روزه تصریح شده است . ❕خداوند می فرماید ؛ «نماز را (به صورت معمول) انجام دهيد، زيرا نماز وظيفه ثابت و معينى براى مؤمنان است » ( نساء 103 ) و می فرماید ؛ «در انجام همه نمازها، (به خصوص) نماز وسطى [نماز ظهر] كوشا باشيد! و از روى خضوع و اطاعت، براى خدا بپاخيزيد. » (بقره 238) 👌و می فرماید ؛ « ای افرادی که ایمان آوردید ، بر شما نوشته شده است ٬ همان گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شده تا شوید » ( بقره 183) ❕امام صادق عليه السلام در پاسخ به اين سؤال كه چرا نماز، با آن كه مردم را از كار و رسيدن به مشكلات و نيازهايشان باز مى‏ دارد و باعث زحمت و رنج جسمى آنهاست، واجب گرديد فرمود ؛ « چون اگر فقط به آمدنِ دين و وجود كتاب (قرآن) در ميان مردم اكتفا مى‏ شد وعاملى نمى‏ بود كه ياد وخاطره پيامبر را در ميانشان نگه دارد، به‏ همان سرنوشت پيروان اديان پيشين دچار مى‏ شدند. آنها نيز براى خود دينى و كتابى داشتند و عدّه‏ اى را به سوى آيين خود فرا خواندند و در راه آن با آنان جنگيدند، اما با رفتن آن‏ها، دين و آيينشان هم كهنه شد و از بين رفت. خداوند تبارك وتعالى چنين خواست كه مسلمانان نام و ياد محمّد و دين او را از ياد نبرند؛ از اين رو، نماز را بر ايشان واجب فرمود، تا روزى پنج مرتبه به ياد او باشند و نامش را به زبان آورند و آنان با نماز و ياد خدا سر بندگى فرود آورند، تا مبادا از ياد خدا غافل ‏شوند و فراموشش كنند و در نتيجه ياد و نامش محو شود » 📚علل الشرایع ج 1 ص 317 👌 امام رضا عليه السلام در بيان علّت نماز نوشت ؛ « نماز، اقرار به ربوبيّت خداوند عزّوجلّ است و نفى شريك از او و ايستادن در برابر خداوند جبّار، جلّ جلاله، با خوارى و مسكنت و خضوع و اعتراف [به عظمت او] و طلب بخشش گناهانِ گذشته، و روزى پنج بار پيشانى بر خاك نهادن براى تعظيم خداوند عزّوجلّ. نماز موجب مى‏ شود كه بنده به ياد خدا باشد و او را فراموش نكند و به ناسپاسى و گردنكشى دچار نشود و خاشع و فروتن باشد و راغب و طالبِ زيادتى در دين و دنيا باشد. علاوه بر اينها، نماز موجب مى‏ شود كه انسان از گناه باز ايستد وشب و روز پيوسته به ياد خداوند عزّوجلّ باشد، تا اين‏ كه مبادا انسان، سَروَر و مدبّر و آفريننده خويش را فراموش كند و بر اثر آن، به گردنكشى و طغيان و نافرمانى روى آورد. یاد كردن بنده از خداوندگارش و ايستادنش در آستان او، وى را از معاصى باز مى‏ دارد و از هر گونه فساد جلوگيرى مى‏ كند » 📚علل الشرایع ج 2 ص 317 👌امام علیه السلام فرمود ؛ « اسلام بر پنج چیز بنا شده است ؛ بر نماز و زکات و حج و و ولایت» 📚 ج2 ص18 ❕از این آیات و روایات استفاده می شود که نماز و روزه از واجباتی است که اساس دین اند و حتما باید به جا آورده شوند ، خصوصا نماز باید روزی پنج بار اقامه شود تا خداوند و تعالیم او فراموش نشود ، بنابراین نظریه سوم نمی تواند موجه باشد زیرا مستلزم تاخیر نماز و عدم به جا آوردن هر روزه آن و نیز سقوط کلی روزه می گردد . 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 2⃣از سوی دیگر در روایات تصریح شده است که ملاک برای اوقات نماز ، مشرق و مغرب مکان مکلف است ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « آنچه بر تو لازم است ، مراعات مشرق و مغرب خودت می باشد » « انما علیک مشرقک و مغربک » 📚وسائل الشیعه ج 4 ص 198 ❕بنابراین ملاک قرار دادن افق مناطق معتدله یا افق وطن سابق ، علاوه بر آنکه مستند قابل توجهی ندارد ، بر خلاف ملاک مورد اشاره نیز می باشد . 3⃣از سوی سوم این مساله نیز مسلم است که انسان باید در مکانی سکنی گزیند که بتواند فرائض دینی خویش را به جا آورد ، چنان که خداوند می فرماید ؛ «كسانى كه فرشتگان (قبض ارواح) روح آنها را گرفتند در حالى كه به خويشتن ستم كرده بودند و به آنها گفتند شما در چه حالى بوديد (و چرا با اينكه مسلمان بوديد در صف كفار جاى داشتيد؟) گفتند ما در سرزمين خود تحت فشار بوديم، آنها (فرشتگان) گفتند مگر سرزمين خدا پهناور نبود كه مهاجرت كنيد » ( نساء 97) 👌لزوم مهاجرت به مکانی که امکان انجام فرائض است و نهی از قرار گرفتن در مکان هایی که نمی توان فرائض را اجرایی کرد « تحت عنوان تعرب بعد از هجرت » مورد تاکید روایات قرار گرفته است ؛ 📚الکافی ج 2 ص 277 _ وسائل الشیعه ج 15 ص 99 باب 36 ❕مرحوم دستغیب در معنای تعرب پس از هجرت می نویسد ؛ « در صورتى كه از اقامه شعائر اسلامى مانع مى‏ شدند حرام بود كه در بلاد كفار بمانند. مانند وقتى كه نمى‏ توانستند در بلاد كفر نماز بخوانند يا روزه ماه رمضان بگيرند و غيره، چنانچه خداوند در سوره نساء بيان مى ‏فرمايد » 📚گناهان کبیره ج 2 ص 31 4⃣با توجه به آن سکنی گزیدن در مناطقی چون قطب شمال یا جنوب ، مستلزم آن است که فرائضی چون نماز و روزه به آن نحوی که دستور داده اند ، به جا آورده نشود ، باید از این سکنی گزیدن پرهیز کرد و به مناطق دیگری که امکان اقامه فرائض به نحو صحیح است هجرت نمود ، با این وجود اگر کسی مضطر به مسکن گزینی در مناطق مزبور است ، لازم است رعایت احتیاط را کند ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « با ورع ترین مردمان کسی است که در هنگام شبهه ، احتیاط و توقف کند » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 162 ❕رعایت احتیاط نیز به این است که نماز و روزه خود را به ملاک مناطق معتدله انجام دهد ، و پس از رفع اضطرار ، قضاء کند ، مثلا اگر ماه رمضان در آغاز تابستان واقع شده، و حد متوسط طول روزها (از طلوع صبح تا مغرب) در مناطق معتدله 15 ساعت است، آنها بايد در ماه مبارك هر روز 15 ساعت روزه بگيرند، و هنگامى كه ماه رمضان در آغاز زمستان است، اگر حد متوسط روز در مناطق معتدله 12 ساعت است، بايد همين 12 ساعت را روزه بگيرند، و نماز خود را نيز طبق همين حساب انجام دهند و هر بیست و چهار ساعت ، پنج بار اقامه نماز کند . آیت الله خویی از جمله فقهایی است که طرفدار مبنای مذکور بوده است ؛ 📚المستند فی شرح العروه ، الصوم 2 ص 145 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ شبهه پراکنی های معاند در مورد بوسه زدن پیامبر گرامی بر فاطمه صدیقه در خردسالی ایشان را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2774 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2775 ipasookh.ir
👌پاسخ وهابی را که مدعی است داشتن مرجع تقلید با آزادی عقل و عقیده در تضاد است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2776 ipasookh.ir
👌پاسخ معاند در مورد جواز غیبت اهل سنت در کلام امام خمینی را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1845 ipasookh.ir
👌پاسخ معاند در مورد تهمت زدن به مخالفان و بدعت گذاران را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1071 ipasookh.ir
🔰پرسش و پاسخ های کرونایی ( به روز رسانی شده ) 1⃣آیا بیماری کرونا که فراگیر شده است می تواند یکی از نشانه های ظهور محسوب شود ❗️❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2487 2⃣تمهیدات مسئولین با نرده کشی برای قرنطینه کردن اطراف مزار معصومه در قم... مگر اینها شفا نمیدادند؟ مگر اینها عامل معجزات در قرن 21نبودند؟ حال چه شده که کاری میکنید مردم به مزارش دست نزنند تا کرونا نگیرند؟؟؟ ❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2488 3⃣امروزه اکثر مومنان از شیوع بیماری کرونا در هراس هستند ❗️دین در چنین وضعیتی چه توصیه ای برای آرامش به انسان می کند ❕❕ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2490 4⃣تمام ملاقات های عمومی مراجع تقلید لغو شده است . همین آقایونی که مارا به مردن در راه اسلام دعوت میکنن اینطوری از بهشتی که وعدشونو میدن فرار کردن . با آمدن بلاياى طبيعى و يا اپيدمى شدن يك بيمارى هميشه اولين كسانى كه جانشان را برميدارند و فرار ميكنند همان متوليان دينى هستند ❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2493 5⃣با توجه به شیوع ویروس کرونا در قم جواب این حدیث چیست ❗️ امام صادق فرمود: «اذا عَمَّتِ الْبُلْدانَ الْفِتَنُ فَعَلَیکمْ بِقُمْ وَحَوالیها وَنَواحیها فَانَّ الْبَلاءَ مَدْفُوعٌ عَنْها ؛ هنگامی که فتنه ها همه شهرها را فرا بگیرد به قم و اطراف آن پناه ببرید که بلا از قم دفع شده است».[15] بحار الانوار جلد ۲۶ صفحه ۲۱۴ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2494 6⃣جریان این کرونا که آمده است چیست ❗️بلا است ، امتحان است ، انتقام است جریانش چیست ❗️❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2496 7⃣« هیچ کس جز به فرمان خدا نخواهد مرد ، که زمان مرگ هرکس در لوح و قضای الهی به وقت معین ثبت شده است ...» ( قرآن سوره آل عمران آیه 145) 🔸معنی آیه مذکور آنست که انسانها را امکان تغییر سرنوشت خویش را ندارند و مسلمانان نباید در برابر حوادث چون کرونا از خود دفاع کنند زیرا اگر مرگ ایشان فرا رسیده باشد دفاع از خود کاری عبث و بیهوده خواهد بود .....! 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2498 8⃣به لحظات ملكوتى صدور حكم حلاليت الكل توسط متوليان دين اسلام نزديك ميشويم. در واقع ويروس كرونا اثبات كرد كه: كشف زكريا رازى خاصيتش از تمامى امامان و امامزادگان و پيامبران و كتابهاى مذهبى بيشتر است ❗️❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2500 9⃣حضرت زينب در کنار بستر مادرش دعا کرد ولي مادرش خوب نشد. در کنار بستر پدرش دعا کرد ولي پدرش خوب نشد . در کنار بستر برادرش حسن ام يجيب خواند ولي از گلوي برادرش خون مي آمد، امام حسن هم خوب نشد. در کنار خيمه براي عباس ام يجيب خواند ولي او از نهرالقمه برنگشت. براي حسين ام يجيب خواند ولي حسين از جنگ برنگشت. در خرابه ي شام هر چه ام يجيب خواند رقيه چشمش را باز نکرد. اینها را عزیز کرده ه ای خدا میدانند، دعایشان نگرفت، شما هم برای درمان کرونا امید به دعا نبندید ❕ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2502 🔟عده ای شبهه می کنن که با شیوع کرونا روشن شد که صدقه هفتاد نوع بلا را دفع نمی کند و آخوندها عمری به ما دروغ می گفتند ❗️پاسخ چیست ❕❕ 🍀https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2505
1⃣1⃣تحدى و سئوال ازتمامى شيعيان و متوليان اين مذهب از تمامى آخوندهاى شيعه، مراجع، تمامى شيعيان عام و تمامى كسانى كه به شفابخشى و كرامات قبر و ضريح معصومه در قم اعتقاد دارند، تقاضا داريم به اين سئوال پاسخ قانع كنند و منطقى بدهند. چرا فاطمه معصومه كه حتى سنت پيامبر اسلام يعنى ازدواج را به جا نياورده است، داراى تقدس است ، ایشان چه خدمتی به بشریت کرده اند ❗️❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2507 2⃣1⃣این پزشکان و پرستاران که در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند ، پاداشی هم نزد دارند یا خیر ❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2509 3⃣1⃣پاسخ به چند پرسش در مورد کرونا و شفادهندگی فاطمه معصومه سلام الله علیها ؛ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2510 4⃣1⃣یه سوال داشتم پیامبر (ص) فرمودند: ساعت (قیام مهدی عج) فرا نمی‌رسد، مگر آنکه در خانه (کعبه) حج گزارده نشود. ×مستدرک علی الصحیحین-ج۵ خواستم ببینم که سند این حدیث از نظر شیعه معتبره؟ (اخه اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم) کلا اگه میشه درباره محتواش و.... هم توضیح بدید ممنون میشم با توجه به تعطیلی کعبه به خاطر کرونا ❗️❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2511 5⃣1⃣امام على: شهر قم تميزترين و ايمن ترين شهرها در هنگام نزول بلاست : از على بن ابى طالب درباره سالم‏‌ترین و بهترین شهرها و موضع‌ها به هنگام نازل شدن بلایا و فتنه ها و .... سؤال شد ععلی‌ابن‌ابی‌طالب گفت: سالمترین نقاط در آن روز، شهر قم است. بر طبق کلام علی‌ابن‌ابیطالب، الله شهر قم را از بلایا حفظ می‌کند و جزو سالم ترین شهرها است؛ اما متاسفانه الله نتوانست شهر قم و مردمش را از ویروس کرونا حفظ کند و این شهر را ایمن قرار دهد و حتی درون کشور ایران، امروزه شهر قم خطرناکترین شهر نسبت به انتشار ویروس کروناست ❗️❗️ 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2512 6⃣1⃣شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید: 🔹 «ورود و شیوع ویروس کرونا در ایران را آسیب‌شناسی کنیم» 🔹طلاب چینی جامعه المصطفی عامل شیوع کرونا در ایران هستند. 🔹برای دفع آفت ویروس کرونا باید به شفادهنده حقیقی برگردیم». 🔹 ویروس کرونا ثابت کرد که شفادهنده‌ فقط خداست. 🔹بدگویی مردم ایران از صحابه رسول الله موجب شیوع کرونا در میان آنها شد 🍀 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2514 7⃣1⃣این که آقای تبریزیان می گوید داروی امام کاظم درمان کرونا است چقدر واقعیت دارد ❗️اصلا مقصود از این دارو چه چیزی است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2043 8⃣1⃣عده ای می گویند اگر همه چیز در قرآن آمده است ، ویروس کرونا و راه درمان آن در کجای قرآن آمده است ❗️عده ای هم آیاتی از سوره مدثر را در مورد ویروس کرونا می دانند ❕حقیقت چیست ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2044 9⃣1⃣الله در برابر ويروس كرونا زانو زد الله كه يك موجود موهوم بيش نيست و تاكنون هيچ كسى او را در دنياى حقيقى نديده و با او ملاقات نكرده است، خانه اى دارد كه بعنوان بت مسلمانان مورد پرستش قرار ميگيرد. مسلمانان مدعى هستند كه اين الله خالق جهان هستى است و قادر به انجام هر كار خارق العاده اى است. داستانها و افسانه هاى زيادى منجمله افسانه سپاه فيل را نيز براى او ساخته اند. اما همين الله موهوم در مقابل يك ويروس ناچيز به ستوه آمده و به الكل(كشف زكريا رازى) پناه آورده است ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2052 0⃣2⃣« حدیثی عجیب که در 900 سال پیش نقل شده و در آن کرونا را پیش بینی کرده است ‼️» 💠 https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2054
1⃣2⃣آیا اين بهترين فرصت براى مهدى شيعيان نيست كه بيرون آمده و مردم جهان را شگفت زده كند؟ چه وقتى بهتر از اين كه ترس از ويروس كرونا مودم جهان را در نااميدى و استرس فرو برده است؟ آیا مهدی می تواند كه اين فرصت را غنيمت بشمارد؟ البته كه ایشان هيچگاه و در هيچ زمانى توانايى اينكار را ندارد ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2071 2⃣2⃣آیا امام زمان کرونا میگیره؟برای درمان به درمانگاه میره؟ اگر امام بخواد از داروخانه دارو بگیره باید با کارت پولشو بپردازد پول از کجا میاره؟اگر بخواد خودشو قرنطینه کنه کی براش غذا میاره؟ اگر قراره از آسمون بیاد چجوری میاد؟ اگر اینطوره چرا اصلا بیماری میگیرن؟ چرا ما دعا میخونیم برای امام زمان در حالیکه خدا همیشه مراقب امام هست؟این دعا خوندن چه نفعی برا امام زمان داره ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2073 3⃣2⃣علی کریمی فوتبالیست معروف اخیرا این جمله را استوری کرده است لطفا نظر خود را بیان کنید ؛ « در حال حاضر در 179 کشور درگیر کرونا هستند، از 50 خدای مختلف درخواست کمک می شه ولی تا بحال هیچ کدام از خداها کمک نکرده اما وقتی واکسن آن را پیدا کند هرکسی از خدای خود تشکر می کند. » 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2079 4⃣2⃣عدم اعتقاد اهل سنت به وجود بیماری مسری و عدم مراعات مسائل بهداشتی ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2159 5⃣2⃣سوره کرونا و هماوردی با قرآن ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2183 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2187 ipasookh.ir
🤔 ❔محمد میگوید قد آدم ٣۰ متر بوده!!! ◾️|۶٢٢٧|-[حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ جَعْفَرٍ، .... عَنِ النَّبِيِّ قَالَ: "خَلَقَ اللَّهُ آدَمَ عَلَى صُورَتِهِ، طُولُهُ سِتُّونَ ذِرَاعًا"...]-{پیامبر گفت: خداوند، آدم را آفرید که قامتش، شصت ذراع(٣۰ متر) بود.}-| صحیح مسلم و مسند امام صادق | ◼️این سخن محمد در حالى است که بلندقدترین دایناسور در طول تاریخ یعنی Sauroposeidon ارتفاعی معادل با ۱٨ متر داشته است و این یعنی آدم از این دایناسور غول پیکر ۱٢ متر بلند تر بوده ❗️❗️ 💠💠 👌 در نقل های متعدد اهل سنت ، طول قامت آدم علیه السلام شصت ذراع معادل سی متر دانسته شده است . ❕ابوهریره به نقل از پیامبر گرامی می آورد؛ « طول آدم شصت ذراع بوده است » 📚مسند احمد ج 16 ص 532 ❕این مضمون به نقل از منابع اهل سنت در بحار الانوار هم آمده است و علامه مجلسی تصریح کرده است که این نقل از اهل سنت است ؛ 📚بحار الانوار ج 11 ص 115 ❕روشن است روایاتی که در منابع اهل سنت آمده است ، برای ما به خودی خود حجت نیست ، خصوصا در جایی که راوی روایت ابوهریره است ، کسی که امام صادق علیه السلام در وصف او فرمود ؛ « سه تن بودند که پیوسته بر پیامبر دروغ می بستند که آنان ابوهریره و انس بن مالک و یک زن بودند » 📚الخصال ج1 ص190 ❕ظاهرا ابوهریره مطلب مذکور را از اهل کتاب گرفته بود ، زیرا مضمون سخن او را یهود نقل می کند ، مثلا نقل می کنند ؛ « عوج بن عنق، نوه‏ ى دخترى حضرت آدم و طول او سه هزار و سيصد و سى و سه ذراع بوده است. اين مرد، كافر و زنازاده بوده، در زمان حضرت نوح از سوار شدن بر كشتى امتناع ورزيده، ولى از طوفان و سيل نجات يافته است. غذاى روزانه ‏ى او دو هزار گاو نر يا همان اندازه از پرندگان بوده و تقريبا هزار صاع آب مى‏ نوشيده است. وى تا زمان حضرت موسى زنده بوده است و در آن زمان، در حالى كه با كوهى عظيم كه آن را از جا كنده بوده و بر روى سر خود حمل مى‏ كرده تا با لشكر موسى به نبرد بپردازد، كشته شده است. نحوه ‏ى مردن وى اين‏گونه بوده است خداوند، مورچه‏ اى را بر روى كوه قرار داد؛ مورچه با دندان‏هاى خود كوه را سوراخ كرد تا به سر عوج رسيد. كوه سوراخ ‏شده، مانند طوقى دور گردن عوج افتاد. موسى كه اندازه ‏ى قامتش ده ذراع بود و عصايش نيز به ده ذراع مى‏ رسيد، تا ده ذراع نيز به هوا پريد و با عصاى خود، محكم به زانوان عوج‏ كوبيد و همان، باعث مرگ او شد » 📚 الإسرائيليّات و أثرها في كتب التفسير، ص 374، به نقل از تلمود، ص 35 و 36 ❕ابوهریره با کعب الاحبار یهودی بسیار در ارتباط بود و آنچه را که از او فرا می گرفت با عنوان روایت از پیامبر برای مردم روایت می کرد . 👌عالمان علم رجال اهل سنت در بحث «روايت صحابه از تابعين» يا «روايت أكابر از أصاغر» يادآور شده ‏اند كه ابو هريره ، معاويه، انس و ديگران، از كعب الأحبار يهودى كه با نيرنگ، تظاهر به اسلام مى ‏كرد ولى در دل خود بر آيين يهودى خويش باقى بود، روايت نقل كرده ‏اند. به نظر مى‏ آيد ابو هريرة بيش از ديگر صحابه، فريفته ‏ى كعب الأحبار شده و به وى اعتماد نموده و از او و برادرانش بيش از ديگران روايت كرده است. با بررسى روشن مى‏ شود كه كعب الأحبار سعى نموده است با زيركى، بر ساده‏ لوحى ابو هريره سيطره يافته، دين اسلام را از انديشه ‏هاى خرافى و موهوم پر سازد. وى براى رسيدن به اين هدف، از روش‏هاى شگفت‏ آورى بهره جسته است. 📚اضواء علی السنه المحمدیه ص 207 👌کعب الأحبار درباره‏ ابو هريره مى‏ گويد ؛ « من كسى را نديدم كه تورات را نخوانده باشد، ولى به محتواى تورات از ابوهريره آگاه‏تر باشد.» 📚همان مدرک 👌در صحيحين از ابو هريره چنين نقل شده است ؛ « خداوند آدم را بر صورت خودش آفريد ، طولش شصت ذراع بوده است » 📚صحیح بخاری ج 10 ص 49 ❕ اين معنا در تورات، سفر پيدايش، آمده است ؛ 📚تورات سفر پیدایش ، باب اول آیه 27 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕در نقلی از روایات شیعه نیز آمده است که طول قامت آدم علیه السلام هفتاد ذراع بوده است ، یعنی حدود سی و پنج متر . ❕شیخ کلینی از مقاتل بن سليمان نقل می کند که ؛ « از امام صادق پرسيدم طول قد آدم هنگامى كه به زمين فرود شد چه اندازه بود ... فرمود ؛ « در كتاب على بن ابى طالب يافتيم كه خدا عز و جل چون آدم و همسرش حوا را به زمين فرود آورد دو پاى آدم روى گردنه كوه صفا بود و سرش زير افق آسمان و به خدا از آزار گرماى آفتاب كه به او ميرسيد شكايت كرد، خدا عز و جل بسوى جبرئيل وحى كرد كه آدم از اينكه گرمى آفتاب به او ميرسد و اثر ميكند شكايت دارد و جبرئيل او را درهم فشرد و طول قد او را هفتاد ذراع بذراع خودش ساخت...» 📚الکافی ج 8 ص 233 👌 راوی روایت مقاتل بن سلیمان است که بتری و سنی مذهب بوده که در مورد او گفته اند در روایت دروغ و جعل وارد می کرده است ؛ 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 7 ص 485 ❕بنابراین هیچ بعید نیست که راوی مذکور مطلب را از ابوهریره فرا گرفته باشد و به دروغ به امام صادق علیه السلام نسبت داده باشد . 👌اگر هم بخواهیم روایت مذکور در کافی را قبول کنیم باید در توضیح آن چنین بگوییم ؛ 1⃣طبق بیان علامه مجلسی « مقصود از هفتاد، 70 گام يا 70 وجب باشد و قدم و وجب را در كلام نياورده براى شهرت اندازه ‏گيرى قامت با قدم كه قرينه مقام می تواند باشد چنانچه اگر بگويند طول قامت انسان هفت است بذهن پيش آيد كه مقصود هفت قدم است و مقصود اينست كه طول قامتش 70 قدم معمولى شد و آن برابر اندازه ذراع او بود پيش از اين تغيير و فائده ذكر ذراع اشاره به اندازه طول او است پيش از اين تغيير قامت » 📚مراه العقول ج 26 ص 172 2⃣ضمیر در « ذراعا بذراعه » به « ملک » بازگشت کند ، یعنی فرشته وقتی به جسم در آمده بود ، طول آدم را هفتاد ذراع به ذراع خودش قرار داد ، و ذراع او به اندازه یک وجب و یک قدم بوده که در مجموع طول آدم علیه السلام هفتاد وجب و قدم بوده است ، چنان که در نقل دیگری پس از بیان طول آدم علیه السلام آمده است « ذراعا بذراع الملک » ، یعنی ذراع به کار رفته ، در طول آدم به اندازه ذراع ملک بوده است » 📚تفسیر ابن کثیر ج 4 ص 314 👌به هر حال با توجه به آنکه قرآن می گوید آدم بر بهترین شکل و نظام آفریده شده است «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ » ( تین 4 )و خداوند به او و فرزندانش کرامت و عظمت بخشیده است « وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بَنِي آدَمَ » (اسراء آيه 70) و بعد از اتمام خلقتش خداوند خود را ستوده و مى ‏فرمايد ؛ « فَتَبارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِينَ » « پس بزرگ و پر بركت است خدايى كه بهترين خلق كنندگان است » ( مومنون 14) نمی توانیم قد سی یا سی و پنج متری آدم را قبول کنیم ، خصوصا آنکه در روایتی امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « خداوند صورت آدم را برگزید و بر سایر صورتهای مختلفه برتری داد » 📚الکافی ج 1 ص 134 ❕بنابراین حضرت آدم دارای بهترین و معتدل ترین صورت و شکل و شمائل بوده است نه صورتی سی متری یا سی و پنج متری که از حد اعتدال و زیبایی خارج است و روایات مذکور ساختگی اهل سنت و ابوهریره است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌اعجاز عددی در قرآن واقعیت ندارد و موارد نقض آن متعدد است ، متاسفانه برخی از کانال ها بدون توجه لازم مروج این نوع از اعجاز اند و بهانه به دست معاندین می دهند ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/770
👌در گذشته توضیح دادیم که امام مهدی علیه السلام در عصر غیبت زندگی عادی دارند و به صورت طبیعی میان مردم زندگی می کند و امکان بیمار شدنشان و مثلا کرونا گرفتنشان هم می باشد و مردم هم با ایشان رابطه و مراوده دارند اما شخصیت اصلی ایشان را نمی شناسند ، و طبیعتا دوستانی از مردم عادی دارند که اگر مثلا بیمار شوند ، کم کارشان باشند ، پاسخ مفصل ما را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2073 ipasookh.ir
👌عقیده ما در مورد تفاوت خداوند و امامان را که چند وقتی است مورد پرسش معاندان و وهابیون قرار گرفته است را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2122 ipasookh.ir
🤔 ❔شرحی بر افسردگی شدید على بن ابی طالب و نفرت وی از انسان بودن: ◾️[دیوان امیرالمومنین·ص۴٨٨]-|۱٨۴۱|:{ليت امي لم تلدني * ليتني کنت صبيا * لیتنی کنت حشیشا * أکلتني الْبُهْمُ نِيّا} : |۱٨۴۱|: ای کاش مادرم مرا نمیزاد، ای کاش کودکی بودم، ای کاش حشیشی(گياه) بودم که حیوانات مرا میخوردند ◼️اسلام با ترساندن پیروانش از زندگی، مرگ و انسان بودن آنان را چنان افسرده میکند که حتی علی بن ابیطالب مایل بود حشیشی باشد که بزی وی را بخورد یا اصلا از مادر زاده نمیشد و همین افسردگی منشاء هزاران جنایت دیگر مسلمین در طول تاریخ گردیده است ❗️❗️ 💠💠 👌اسلام پیروان خود را دعوت به امید و حیات و زندگی و شادی می کند ، نه افسردگی و تنفر از زندگی و انسان بودن . ❕«آرزو» و «اميد» به زندگی نقش بسيار مهمّى در حركت چرخهاى زندگى و پيشرفت در جنبه‏ هاى مادّى و معنوى بشر دارد. اگر اميد و آرزو در دل «مادر» نباشد هرگز فرزندش را شير نمى ‏دهد و انواع زحمت‏ها و ناراحتى‏ ها را براى پرورش او تحمّل نمى‏ نمايد، همان گونه كه در حديث معروف نبوى آمده است ؛ «اميد و آرزو، رحمت براى امّت من است و اگر اميد و آرزو نبود هيچ مادرى فرزندش را شير نمى ‏داد و هيچ باغبانى نهالى نمى ‏كاشت». 📚بحار الانوار ج 74 ص 173 ❕ در حديثى از حضرت مسيح عليه السلام مى ‏خوانيم ؛ «در جايى نشسته بود و پيرمردى را مشاهده كرد كه با كمك بيل به شكافتن زمين مشغول است (و تلاش گرم و مستمرّى براى كار كشاوزى دارد) حضرت مسيح عليه السلام به پيشگاه خدا عرضه داشت ؛ «خداوندا اميد و آرزو را از او برگير!» ناگهان پيرمرد بيل را به كنارى انداخت و روى زمين دراز كشيد و خوابيد، كمى بعد حضرت مسيح عليه السلام عرضه داشت: «بارالها! اميد و آرزو را به او بازگردان!» ناگهان مشاهده كرد كه پيرمرد برخاست و دوباره مشغول فعّاليّت و كار شد! حضرت مسيح عليه السلام از او سؤال كرد كه من دو حال مختلف از تو ديدم، يك بار بيل را به كنار افكندى و روى زمين خوابيدى، امّا در مرحله دوم ناگهان برخاستى و مشغول كار شدى؟! پيرمرد در جواب گفت: «در مرتبه اوّل فكر كردم من پير و ناتوانم و آفتاب لب بامم، امروز بميرم يا فردا خدا مى ‏داند، چرا اين همه به خود زحمت دهم و اين همه تلاش كنم؟ بيل را به كنار انداختم و بر زمين خوابيدم!ولى چيزى نگذشت كه اين فكر به خاطرم خطور كرد از كجا معلوم كه من سالهاى زيادى زنده نمانم؟ افرادى مثل من بودند و سالها عمر كردند، انسان تا زنده است زندگى آبرومند مى‏خواهد و بايد براى خود و خانواده ‏اش تلاش كند، برخاستم و بيل را گرفتم و مشغول كار شدم». 📚بحار الانوار ج 14 ص 329 ( با کمی توضیح ) ❕بنابراین امید و آرزو از مهمترین چیزهایی است که اسلام پیروان خود را به داشتن آن توصیه می کند و به تعبیر پیامبر گرامی چنین امید و آرزویی رحمت برای امت می باشد ، لذا می بینیم امام زين العابدين عليه السلام چنین دعا می کرد ؛ « بار خدايا! اى پروردگار جهانيان! ... از تو مناسبترين آرزو را خواهانم. » 📚بحار الانوار ج 94 ص 155 ❕و علی علیه السلام فرمود ؛ « آرزو رفیقی همدم است » 📚میزان الحکمه ج 1 ص 204 👌روشن می شود که اسلام پیروان خود را دعوت به امید و آرزوهای معقول و دست یافتنی می کند و آنان را بر ادامه حیات و زندگی و دوست داشتن زندگی دعوت می کند و از تمنای موت و مرگ نهی می کند چنان که در نقلی آمده است پيامبر خدا چون در بيمارىِ عباس به عيادتش رفت و ديد او مى‏ نالد و آرزوى مرگ مى‏ كند فرمود ؛ « اى عباس! اى عموى رسول خدا! آرزوى مرگ مكن. اگر نيكوكار باشى، بر نيكى‏ هايت مى‏ افزايى و اين براى تو بهتر است و اگر بدكار باشى و مرگت به تأخير افتد، از بدى‏ هايت دست برمى ‏دارى و اين براى تو بهتر است؛ هيچگاه تمنّاى مرگ نكن. » 📚الترغیب و الترهیب ج 4 ص 256 👌و فرمود ؛ « تمنّاى مرگ نكنيد؛ چون با مرگ رشته عمل قطع مى ‏شود و انسان باز نمى ‏گردد تا بدى‏ هايش را جبران [و خدا را راضى‏] كند. » 📚میزان الحکمه ج 11 ص 122 👌 و فرمود ؛ « تمنّاى مرگ نكنيد؛ زيرا هول و هراس قيامت سخت است و اين از خوشبختى است كه عمر بنده طولانى شود و خداوند توبه روزيش فرمايد.» 📚همان منبع ❕لذا به ما امر کرده اند که یکی از دعاهای همیشگی شما ، دعا برای طول عمر باشد ، چنان که علی علیه السلام فرمود ؛ «تو مى‏ توانى از خزاين رحمت خداوند چيزهايى را بخواهى كه جز او كسى قادر به اعطاى آن نيست؛ مانند فزونى عمر، سلامتى تن و وسعت روزى» 📚نهج البلاغه نامه 33 🔸ادامه 👇