eitaa logo
پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
172 ویدیو
36 فایل
❕بزرگترین مجموعه محتوایی پاسخ به شبهات در فضای مجازی ! 🔶 پاسخگویی توسط اساتید حوزه با سبکی نوین !!! 👈وابسته به موسسه بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه طرح شبهه و سوال : @poorseman سایت ipasookh.ir تمام کانالهای ما : https://yek.link/ipasookh
مشاهده در ایتا
دانلود
👌سرود سلام فرمانده و پاسخ به برخی شبهات !!!!! ❗️سرود سلام فرمانده به حق از جمله سرودهایی است که توانست در دلها نفوذ کند و قلبها را متوجه امام زمان علیه السلام و نائب بر حقش مقام معظم رهبری و نظام مقدس ایران اسلامی بکند , همین امر موجب شده است که دشمنان خارجی و برخی از بد اندیشان داخلی نسبت به این سرود با دیده منفی نگاه کنند : 🔸١ _ گاه می گویند امام زمان علیه السلام نیاز به عمل ما دارد , نه شعر گویی و سرود , در حالی که توجه ندارند این شعر گویی ها و سرود گویی ها مقدمه عمل و قیام در راه حق و امام زمان علیه السلام است , لذا اهلبیت علیهم السلام توصیه اکید می کردند که شاعران در مدح ائمه ع و مفاهیم عالی اسلامی شعر سرایی کنند و می فرمودند که خداوند به ازای هر شعری که در این رابطه سروده و بازگو شود , خانه ای برای صاحبش در بهشت بنا می کند که وسعتش هفت برابر دنیا است و انسان در آن خانه محل زیارت ملائکه مقرب و انبیاء مرسل الهی واقع می شود : " سَمِعْتُ الرِّضَا ع يَقُولُ مَا قَالَ فِينَا مُؤْمِنٌ شِعْراً يَمْدَحُنَا بِهِ إِلَّا بَنَى اللَّهُ لَهُ مَدِينَةً فِي الْجَنَّةِ- أَوْسَعَ مِنَ الدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ يَزُورُهُ فِيهَا كُلُّ مَلَكٍ مُقَرَّبٍ وَ كُلُّ نَبِيٍّ مُرْسَلٍ. " 📚وسائل الشیعه ج ١٤ ص ٥٩٨ ❗️در تفسیر نمونه در بیان اهمیت شعر و سرود خوانی برای احیاء مفاهیم اسلامی , چنین می خوانیم : "چه كسى مى‏تواند اين حقيقت را انكار كند كه اشعار سازنده و هدفدار در طول تاريخ حماسه‏هاى فراوان آفريده است، و گاه قوم و ملتى را در برابر دشمنان خونخوار و ستمگر آن چنان بسيج كرده كه بى‏پروا از همه چيز بر صف دشمن زده و قلب او را شكافته‏اند. 👌در دورانى كه شاهد و ناظر بارور شدن انقلاب اسلامى بوديم با چشم خود ديديم كه اشعار موزون و شعارهايى كه در قالب شعر ريخته مى‏شد چه شور و هيجان و جنبشى مى‏آفريد و چگونه خونها را در رگها به جوش مى‏آورد، و صفوف انسانها را به خروش وامى‏داشت، و چگونه اين اشعار كوتاه و ساده، اما حماسى و هيجان‏انگيز لرزه بر اندام دشمن مى‏انداخت، و پايه‏هاى كاخشان را متزلزل مى‏ساخت. 👌و نيز چه كسى مى‏تواند انكار كند كه گاه يك شعر اخلاقى آن چنان در اعماق جان انسان نفوذ مى‏كند كه يك كتاب بزرگ و پر محتوا كار آن را انجام نمى‏دهد. ❗️آرى همانگونه كه در حديث معروف از پيامبر گرامى اسلام ص نقل شده: ان من الشعر لحكمة، و ان من البيان لسحرا: " بعضى از اشعار، حكمت است، و پاره‏اى از سخنان، سحر" ( الغدیر ج ٢ ص٩ ) گاهى اشعار غوغا به پا مى‏كند. 👌گاه كلمات موزون شاعرانه، برندگى شمشير، و نفوذ تير را در قلب دشمن دارد، چنان كه در حديثى از پيامبر اسلام ص مى‏خوانيم در مورد چنين اشعارى فرمود: و الذى نفس محمد بيده فكانما تنضهونهم بالنيل " به آن كسى كه جان محمد ص در دست قدرت او است، با اين اشعار گويى تيرهايى به سوى آنها پرتاب مى‏كنيد"! ( مسند احمد ج ٣ ص ٤٦٠ ) 👌اين سخن را آنجا فرمود: كه دشمن با اشعار هجوآميزش براى تضعيف روحيه مسلمانان تلاش مى‏كرد، پيامبر ص دستور داد كه در مذمت آنان و تقويت روحيه مؤمنين، شعر بسرايند.... ❗️گاه براى ايجاد حركت در توده‏هاى رنجديده كه احساس حقارت مى‏كردند اشعارى مى‏سرودند و شور و حماسه و هيجان مى‏آفريدند. 👌و قرآن درباره اينها مى‏گويد: إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ ذَكَرُوا اللَّهَ كَثِيراً وَ انْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ ما ظُلِمُوا. ( شعراء ٢٢٧ ) 👌جالب اينكه اين گروه از شاعران، گاهى چنان آثار جاودانه‏اى از خود به يادگار گذاشتند كه پيشوايان بزرگ اسلام، طبق بعضى از روايات، مردم را به حفظ اشعار آنها توصيه مى‏فرمودند، چنان كه درباره اشعار" عبدى" از" امام صادق" ع نقل شده كه فرمود:‌يا معشر الشيعة علموا اولادكم شعر العبدى، فانه على دين الله " به فرزندان خود، اشعار عبدى را بياموزيد كه او بر دين خدا است" ( نور الثقلین ج ٤ ص ٧١ ) 📚تفسیر نمونه ج ١٥ ص ٣٨٢ 🔸٢ _ بی شک سراینده سرود سلام فرمانده که توانست دل میلیونها عاشق را در سراسر جهان جذب امام زمان علیه السلام و نظام اسلامی ایران کند , در هنگام سرودن این اشعار مورد عنایت فرشته روح القدس بوده است , چنان که امام رضا علیه السلام خطاب به دعبل خزاعی فرمود : " این دو بیتی را که خواندی , روح القدس بر زبانت جاری کرد " "يَا خُزَاعِيُّ نَطَقَ رُوحُ الْقُدُسِ عَلَى لِسَانِكَ بِهَذَيْنِ الْبَيْتَيْن‏ " 📚کفایه الاثر ص ٢٧٦ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 🔸٣ _ یکی از جنبه های مفید سرود سلام فرمانده آن است که مخاطب خود را کودکان و نوجوان و جوانان می داند و در صدد است که آنان را وصل به امام زمان علیه السلام و نظام اسلامی مدافع امام زمان علیه السلام بکند و این مساله مهمی است . 👌تربیت و پرورش دینی و انقلابی کودکان و نوجوانان و جوانان به اندازه ای اهمیت دارد که امیر مومنان علیه السلام فرمود : " «به يقين قلب جوان و نوجوان همچون زمين خالى‏ است؛ هر بذرى در آن پاشيده شود آن را مى‏پذيرد»؛" وَ إِنَّمَا قَلْبُ الْحَدَثِ كَالْأَرْضِ الْخَالِيَةِ مَا أُلْقِيَ فِيهَا مِنْ شَيْ‏ءٍ قَبِلَتْهُ " 📚نهج البلاغه نامه ٣١ ❗️امام صادق عليه السلام به يكى از يارانش كه او را براى دفاع از مكتب اهل بيت به بصره رفته بود و ناكام برگشت، فرمود: «عَلَيْكَ بِالْأَحْدَاثِ فَإِنَّهُمْ أَسْرَعُ إِلَى‏ كُلِّ خَيْر؛ بر تو باد كه به سراغ جوانان بروى كه آنها براى پذيرش هر امر خيرى از همه سريع‏ترند». 📚الکافی ج ٨ ص ٩٣ 👌و نيز در حديث ديگرى از آن حضرت آمده است كه فرمود: «بَادِرُوا أَوْلَادَكُمْ بِالْحَدِيثِ قَبْلَ أَنْ يَسْبِقَكُمْ إِلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ؛ فرزندان خود را با احاديث (اهل بيت) آشنا سازيد پيش از آنكه گروه منحرف مرجئه (كه اعتقادى به خلافت بلا فصل على عليه السلام نداشتند) از شما پيشى بگيرند». " 📚الکافی ج ٦ ص ٤٧ ❗️برخی در این رابطه می نویسند : " اين امر بارها به تجربه رسيده است و حتى روايتى است كه به صورت ضرب المثل در آمده كه «العلم فى الصغر كالنقش فى الحجر؛ تعليماتى كه در كودكى (و جوانى) داده مى‏شود همچون نقشى است كه بر سنگ بزنند (نقشى است ثابت، عميق و پايدار. 👌دليل آن هم روشن است، زيرا از يك سو قلب جوانان پاك و خالى از آلودگى به تعصب‏هاى كور و لجاجت و عقايد باطله است، به همين دليل همانند زمينى‏ است كه خالى از هر گونه گياه و علف‏هاى هرزه مزاحم باشد و هر بذرى در آن افشانده شود به سرعت آن را مى‏پذيرد. ❗️از سوى ديگر، تعلقات دنيوى و مادى، او را به خود مشغول نداشته است تا پذيرش او نسبت به حق ضعيف شود. 👌از سوى سوم تعليمات انبيا و احكام دين خدا با منافع نامشروع بسيارى از بزرگسالان در تضاد است و آنها حاضر نيستند به آسانى دست از منافع خود بردارند در حالى كه جوانان گرفتار چنين منافعى نيستند. " 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏9، ص: 512 🔸٤ _ از جنبه های مثبت دیگر این سرود آن است که روحیه نوجوان و جوان ما را در برابر دشمنان تقویت و آنان را آماده جهاد و جانبازی برای تقویت دین الهی در برابر دشمنان می کند و همین امر سبب خشم دشمنان از رواج این سرود شده است . ❗️علی ع فرمود ؛ « دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید » « کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا » 📚نهج البلاعه نامه 47 👌به خشم در آوردن دشمنان با ترویج سرود فرمانده نزد خداوند اجر و ثواب دارد , چنان که خداوند فرمود : "هيچ گامى كه موجب خشم كافران شود برنمى‏دارند .... مگر اينكه به واسطه آن عمل صالحى براى آنها نوشته مى‏شود، زيرا خداوند پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‏كند. " "لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ ... إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ " ( توبه ١٢٠ ) 🔸٥ _ از جنبه های مثبت دیگر سرود سلام فرمانده آن است که جوان و نوجوان را متوجه نائبان عام امام زمان علیه السلام در عصر غیبت یعنی فقهای جامع الشرایط و رهبری ایران اسلام , یعنی آیت الله خامنه ای می کند و جوان و نوجوان را ترغیب به جانبازی برای حفظ این نظام مقدس اسلامی می کند , در ذیل از آیات و روایات , مشروعیت برقراری حکومت اسلامی در عصر غیبت و زمامداری فقهاء عادل امامی ( ولایت فقیه ) را ثابت کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3507 👌بی شک برقراری نظامی اسلامی از جمله الطاف بزرگ الهی بوده است که برای همگان وظیفه پاسداری و دفاع از این نظام مقدس را ایجاب می کند و اساسا چرا چنین نباشد , آنجایی که امام حسین علیه السلام در دعای عرفه , خداوند را سپاس می کند برای آنکه در زمان حکام ظالم به دنیا نیامد بلکه در زمان برقراری حکومت اسلامی به رهبری پیامبر اسلام به دنیا آمد , وقتی امام حسین علیه السلام به این بیان اهمیت نعمت حکومت اسلامی را بیان می کند , تکلیف ما در قبال پاسداری از نعمت حکومت اسلامی ایران روشن است : " از روى مهر و رأفتى كه به من داشتى‏ و احسانت نسبت به من مرا به جهان نياوردى در دوران حكومت پيشوايان كفر آنان كه پيمان تو را شكستند و فرستادگانت را تكذيب كردند " " لَمْ تُخْرِجْنى‏ لِرَاْفَتِكَ بى‏ وَلُطْفِكَ لى‏ وَاحْسانِكَ الَىَّ فى‏ دَوْلَةِ ائِمَّةِ الْكُفْرِ الَّذينَ نَقَضُوا عَهْدَكَ، وَكَذَّبُوا رُسُلَكَ " 📚اقبال الاعمال ج ١ ص ٣٤٠ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 🔸٦ _ این سرود موجب شده است که افراد غیر مذهبی یا افراد مذهبی که تقیدات یا حجاب کاملی هم ندارند , به همخوانی با این سرود و عرض ارادت به ساحت قدسی امام زمان علیه السلام اقدام کنند و این امر برای برخی از دوستان سنگینی می کند , در حالی که جایی برای سنگینی و کراهت نیست , امام زمان علیه السلام به مانند پدری است که همگان را مورد لطف و عنایت خود قرار می دهد : " الْإِمَامُ الْأَنِيسُ الرَّفِيقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِيق‏ " " يَكُونَ لَهُمْ كَالْوَالِدِ الرَّحِيمِ. " 📚الکافی ج ١ ص ٢٠٠ _ ص ٤٠٧ 👌چنان که در ابتدای سخن گفتیم این سرودها و اشعار می تواند سبب تحول افراد و تغییر مسیر زندگی آنان شود , بنابراین نباید از اقبال افراد غیر مذهبی به این سرود ناراحت بود . 🔸٧ _ این سرود برای نوجوان و جوان الگوهایی نیز معرفی می کند که این الگوها می تواند راهنمای مخاطبین این سرود برای پیمودن مسیر سربازی برای امام زمان علیه السلام و نظام اسلامی باشد . ❗️آیت الله بهجت اسوه عرفان و بندگی خداوند و سردار سلیمان , اسوه مردانگی و جوانمردی و رشادت , میرزا کوچک خان جنگلی و علی بن مهزیار , همه از جمله افراد شاخصی هستند که می توانند الگوهای خوبی برای جوانان و نوجوانان باشند . 👌آیت الله بهجت و سردار سلیمانی برای همگان شناخته شده اند , میرزا کوچک خان هم برای نسل امروز غریبه نیست , او با انگیزه احیاء دین و رواج آن در جامعه با دشمنان دین و ایران مبارزه کرد و توانست آنان را شکست دهد , چنان که رهبر انقلاب در رابطه با میرزا کوچک خان می گوید : " نماد شجاعت و مجاهدت مردم گيلان، بحق شهيد بزرگوار، ميرزا كوچك جنگلى است كه براى اسلام، براى قرآن، براى اقامه‌ى دين و در مقابله‌ى با بيگانگان و متجاوزان، در دوران غربت قيام كرد و ياد او هرگز نبايد فراموش شود " 📚( ۱۳۸۹/۱۰/۰۸) بيانات در ديدار هزاران نفر از مردم استان گيلان ❗️" يك واحد مينياتورى را ايشان از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى را در رشت و در همان محدوده‌ى خاصّ خودش - گيلان - به وجود آورده. " 📚(۱۳۹۱/۰۸/۲۹) بيانات در ديدار اعضاى ستاد برگزارى كنگره بزرگداشت ميرزا كوچك‌خان جنگلى 👌علی بن مهزیار هم از مریدان و مشتاقان خاص امام زمان علیه السلام بود که می تواند به نسل امروزی درس عاشقی و دلدادگی امام زمان ع را بدهد . ❗️ خودش می گوید : " بيست حج كردم به قصد آنكه شايد به خدمت صاحب الامر عليه السّلام برسم، و ميسّر نشد تا آنكه شبى در رختخواب خوابيده بودم. صدايى شنيدم كه كسى گفت: يابن مهزيار! امسال، حج بيا كه امام خود را خواهى ديد.... " او نهایت به دیدار امام زمان علیه السلام نائل آمد که می توانید شرح تفصیلی این دیدار را در ذیل بخوانید : 📚دار السلام در احوالات حضرت مهدى(عليه السلام)، ص: 254 🔸٨ _ نکته پایانی هم آنکه عده ای اشکال می کنند که چرا سرود مذکور همراه آهنگ و موسیقی تدوین شده است , این افراد هم باید توجه کنند که به نظر اکثر مراجع کنونی و همینطور مرحوم امام خمینی , تنها آهنگ و موسیقی حرام است که مناسب مجالس لهو و گناه و خوشگذرانی باشد , بنابراین موسیقی که در سرود سلام فرمانده استفاده شده است , چون مصداق موسیقی لهوی نیست لذا طبق نظر اکثر مراجع اشکالی ندارد : 📚رساله دانشجويى ( مطابق با نظر ده تن از مراجع عظام) , ص ٢٠٤ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
بررسی سرود سلام فرمانده .pdf
5.93M
📣عنوان مقاله : 👌بررسی سرود سلام فرمانده و پاسخ به برخی از شبهات !!!! ✍تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ ) @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
آیا اهلسنت ناصبی و نجس هستند !!!! 👌یکی از کانالهای وهابی مدعی شده است که به نظر شیعیان , تمام اهلسنت ناصبی اند و ناصبی نیز از نظر شیعه کافر و نجس است , یعنی شیعیان تمام اهلسنت را کافر و نجس می دانند !!!! ❗️ما در ذیل پاسخ داده ایم که طبق روایات شیعه , اهلسنت مسلمان و پاک هستند یعنی نجس نیستند , ناصبی نجس نیز تنها کسانی هستند که دشمن اهلبیت علیهم السلام باشند و بغض آنها را داشته باشند , اما اهلسنت مدعی اند که محب اهلبیت علیهم السلام هستند , همینطور مستنداتی از کتب و روایات خود اهلسنت ارائه داده ایم که اهلسنت غیر خود را کافر می دانند و مدعی اند منکر ابوبکر و عمر کافر هستند , بنابراین این مذهب وهابیون و اهلسنت افراطی است که غیر خودشان را مسلمان نمی دانند نه مذهب شیعیان : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3121 👌کانال وهابی به دو روایت استناد کرده است و مدعی شده است که شیعه بر اساس آن دو روایت اهلسنت را ناصبی و کافر می داند , یعنی طبق اعتقاد شیعه دایره ناصبی گسترده تر از دشمن اهلبیت ع است و شامل اهلسنت هم می شود که دشمنی با اهلبیت ع ندارند : 🔸١ _ روایت اول این روایت از امام صادق علیه السلام است که فرمود : "ناصبی کسی نیست که نصب عداوت با ما کند، زیرا تو کسی را نخواهی یافت که بگوید من دشمن محمّد و آل محمّدم. بلکه ناصبی کسی است که با شما دشمنی بورزد، با این که می‌داند شما ما را دوست می‌دارید و از شیعیان ما هستید. " " " عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: لَیْسَ النَّاصِبُ مَنْ نَصَبَ لَنَا أَهْلَ الْبَیْتِ لِأَنَّکَ لَا تَجِدُ رَجُلًا یَقُولُ أَنَا أُبْغِضُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ وَ لَکِنَّ النَّاصِبَ مَنْ نَصَبَ لَکُمْ وَ هُوَ یَعْلَمُ أَنَّکُمْ تَتَوَلَّوْنَا وَ تَتَبَرَّءُونَ مِنْ عَدُوِّنَا وَ أَنَّکُمْ مِنْ شِیعَتِنَا. " 📚علل الشرایع ج ٢ ص ٦٠١ 👌این روایت با ادعای وهابی ارتباطی ندارد , ما می گوییم ناصبی نجس و کافر کسی است که بغض و دشمنی اهلبیت علیهم السلام را داشته باشد و این روایت هم بازگشت به همین معنا می کند , یعنی افرادی ناصبی اند که با شیعیان دشمنی می کنند به خاطر آنکه شیعیان محب و پیرو اهلبیت علیهم السلام هستند , یعنی به خاطر پیروی شیعیان از اهلبیت ع بغض شیعیان را نیز دارند , این بغض بازگشت می کند به بغض آنان نسبت به اهلبیت ع , چون بغض اهلبیت ع را دارند لذا بغض شیعیانی را هم دارند که پیرو اهلبیت ع هستند , چنان که برخی از علما در معنای این روایت می گویند : " ( این روایت می گوید ناصبی فردی است که ) دشمن شيعه است كه اين هم به معنى اوّل برمى‏گردد ( معنای اول آن است که می گوید ناصبی کسی است که دشمن اهلبیت ع است ) به اين معنى كه چون نسبت به پيامبر صلى الله عليه و آله و آل او نمى‏توانستند اظهار عداوت كنند، لذا با شيعيان آنها عداوت مى‏كردند چون آنها ائمه عليهم السلام را دوست داشتند.... ( بنابراین , این روایت ) مطلب تازه‏اى نيست و بازگشتش به احتمال‏ اوّل است ( که ناصبی کسی است که بغض اهلبیت ع را دارد ) چون اسم على عليه السلام را نمى‏تواند ببرد شيعه را دشمن مى‏دارد پس در واقع در كانون دلش دشمن على عليه السلام است. " 📚كتاب النكاح، مکارم شیرازی ج‏4، ص: 154 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 🔸٢ _ روایت دومی هم که وهابی مدعی است شیعیان مطابق آن اهلسنت را ناصبی می دانند حتی اگر اهلسنت بغض اهلبیت ع را نداشته باشند این روایت است که راوی می گوید : " به امام موسی کاظم علیه السلام نامه نوشته و از ایشان درباره ناصب پرسیدم و اینکه چه کسی ناصبی است و آیا برای شناخت ناصبی و امتحان او بیش از این لازم است که او جبت و طاغوت را مقدم داشته و عقیده به امامت آنان داشته باشد؟ پس در پاسخ آمد: هرکس چنین عقیده ای داشته باشد ناصبی است . " " أَسْأَلُهُ عَنِ النَّاصِبِ هَلْ أَحْتَاجُ فِی امْتِحَانِهِ إِلَی أَکْثَرَ مِنْ تَقْدِیمِهِ الْجِبْتَ وَ الطَّاغُوتَ وَ اعْتِقَادِ إِمَامَتِهِمَا فَرَجَعَ الْجَوَابُ مَنْ کَانَ عَلَی هَذَا فَهُوَ نَاصِبٌ. " 📚السرائر ج ٣ ص ٥٨٣ 👌در رابطه با این روایت , توجه به دو نکته لازم است : 1⃣این روایت از نظر سندی ضعیف است , در سند آن " محمد بن احمد بن زیاد " و " موسی بن محمد بن علی بن عیسی " هستند که هر دو مجهول اند : 📚مستدرکات رجال الحدیث ج ٦ ص ٤١٧ _ ج ٨ ص ٣١ 2⃣کلمه " ناصب " از ماده " نصب " از الفاظ مشترک است که به چند معنا می آید و با قرائن باید مقصود و معنای آن را دانست . ❗️با توجه به روایاتی که تصریح می کند اهلسنت مسلمان هستند روشن می شود که مقصود از تعبیر " ناصبی " در روایت فوق , معنای بغض و دشمنی نیست و این که می گوید اهلسنت به خاطر اعتقاد به خلافت ابوبکر و عمر ناصبی اند , به این معنا نیست که آنان بغض و دشمنی اهلبیت ع را دارند تا کافر و نجس باشند , بلکه معنای ناصبی در روایت فوق درمانده و خسته است , زیرا ماده " نصب " به معنای درمانده و خسته هم به کار می رود . 📚ترجمه معجم الوسیط ج ٢ ص ١٩٧٤ ماده " نصب " 👌روایت فوق می گوید که اهلسنت به خاطر اعتقاد به خلافت ابوبکر و عمر , خسته و درمانده اند , یعنی آنان با عبادات طاقت فرسا خود را خسته و رنجور می کنند اما هیچ عبادتی از آنان پذیرفته نمی شود , زیرا ولایت اهلبیت ع را ندارند , چنان که این نکته در روایات متعددی آمده است . 👌امام باقر علیه السلام فرمود ؛ « هر کس با عبادت خداوند خود را خسته کند در حالی که معتقد به امامی از جانب خداوند نباشد سعی و تلاش او غیر مقبول است و چنین فردی گمراه و متحیر محسوب می شود . خداوند دشمن اعمالش است " 📚الکافی ج1 ص183 _ وسائل الشیعه ج1 ص118 🔷و فرمود ؛ « اگر کسی شب ها شب زنده داری و روزها روزه بدارد و تمام اموالش را صدقه دهد و تمام روزگار را حج بجا آورد اما معتقد به امام الهی نباشد حقی بر خدا برای پاداش در برابر اعمالش را ندارد» 📚الکافی ج 2 ص 18 👌در این رابطه روایات دیگری نیز است : 📚وسائل الشیعه ، ج 1 ص 118 باب 29 « باب بطلان العباده بدون ولایه الائمه ع و اعتقاد امامتهم » _ مستدرک الوسائل ج 1 ص 149 باب 27 ❗️بنابراین روایت دوم هم ارتباطی با ادعای وهابی ندارد و تنها بیان می دارد که ولایت اهلبیت علیهم السلام موجب قبولی اعمال توسط خداوند می شوند و اهلسنت به خاطر عدم ولایت اهلبیت ع ناصبی اند یعنی رنجور و خسته اند و اعمالشان مقبول درگاه الهی واقع نمی شود . @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
پاسخی به ادعای وهابی تحت عنوان : " تڪفیر انبیاء و ملائڪه توسـط شیعیان !!!! 🤔 : ❓ تڪفیر انبیاء و ملائڪه توسـط شیعیان !!!! ⭕️ انبياء و فرشتگان، منکر ولایت امامان معصوم شیعه هستند ‼️ ⚜ منڪر ولایـت هم نـزد شیعـه ڪافـر است 🔅روایت مورد نظر 👇🏻 [حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَبِي الْبِلَادِ عَنْ سَدِيرٍ الصَّيْرَفِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع) قَالَ‌ إِنَّ أَمْرَكُمْ هَذَا عُرِضَ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُقَرَّبُونَ وَ عُرِضَ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُرْسَلُونَ وَ عُرِضَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ فَلَمْ يُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُمْتَحَنُونَ‌] اين امر ( ولايت) شما بر ملائكه عرضه شد، جز فرشتگان مقرّب، بر ولایت شما اقرار نکردند و بر پیامبران عرضه شد، جز رسولان کسی بر آن اقرار نکرد .. !! 📚 بصائر الدرجات ۶۷/۱  ❗️❗️ 💠💠 👌کامل روایتی که وهابی مورد اشکال قرار داده است از این قرار است که سدیر می گوید : "از امام صادق علیه السلام درباره قول امیر مؤمنان علیه السلام پرسیدم، که فرموده است: قطعا امر ما دشوار و طاقت فرسا است، به او اقرار نکند مگر فرشته مقرّب، یا پیامبر مرسل، یا بنده ای که خداوند دلش را جهت ایمان آزموده است. در پاسخم فرمود: چون فرشتگان دو قسمند: آنان که مقرّب درگاه خدایند و آنان که مقرّب نیستند؛ و پیامبران، مرسل و غیر مرسلند؛ و مؤمنان نیز آزموده شده و آزمایش نشده اند. پس این امر شما را فرشتگان به آن اعتراف ننمودند، مگر فرشتگان مقرب ؛ و بر پیامبران عرضه شد: به آن اقرار نکردند، جز مرسلها؛ و بر مؤمنان هم ارائه شد، به آن اعتراف ننمودند مگر آزموده شدگان " " .... فَقَالَ إِنَّ مِنَ الْمَلَائِکَةِ مُقَرَّبِینَ وَ غَیْرَ مُقَرَّبِینَ وَ مِنَ الْأَنْبِیَاءِ مُرْسَلِینَ وَ غَیْرَ مُرْسَلِینَ وَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ مُمْتَحَنِینَ وَ غَیْرَ مُمْتَحَنِینَ فَعَرَضَ أَمْرَکُمْ هَذَا عَلَی الْمَلَائِکَةِ فَلَمْ یُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُقَرَّبُونَ وَ عَرَضَ عَلَی الْأَنْبِیَاءِ فَلَمْ یُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُرْسَلُونَ وَ عَرَضَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ فَلَمْ یُقِرَّ بِهِ إِلَّا الْمُمْتَحَنُونَ " 📚معانی الاخبار ص ٤٠٧ 👌مطابق سایر روایات , تمام فرشتگان و نیز تمام انبیاء الهی , به ولایت ائمه علیهم السلام اقرار کرده اند . ❗️پیامبر گرامی اسلام فرمود : " نبوت پیامبری در عالم اشباح کامل نشد، مگر اینکه ولایت من و ولایت اهل بیتم و تمثال آنها به آن پیامبر عرضه شد، پس اقرار کردند به طاعت و ولایت آنها " " مَا تَکَامَلَتِ النُّبُوَّةُ لِنَبِیٍّ فِی الْأَظِلَّةِ حَتَّی عُرِضَتْ عَلَیْهِ وَلَایَتِی وَ وَلَایَةُ أَهْلِ بَیْتِی وَ مَثُلُوا لَهُ فَأَقَرُّوا بِطَاعَتِهِمْ وَ وَلَایَتِهِمْ " 📚بصائر الدرجات ج ١ ص ٧٣ ❗️یا امام باقر علیه السلام فرمود : " سپس از پیامبران پیمان گرفت و فرمود: «أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ. » سپس فرمود: و اینکه محمّد رسول خدا است و علی امیرالمؤمنین است؟ گفتند: چرا. نبوت برای آنها ثابت شد " " ثُمَّ أَخَذَ الْمِیثَاقَ عَلَی النَّبِیِّینَ فَقَالَ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ ثُمَّ قَالَ وَ أَنَّ هَذَا مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَنَّ هَذَا عَلِیٌّ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ قَالُوا بَلَی فَثَبَتَتْ لَهُمُ النُّبُوَّةُ " 📚الکافی ج ٢ ص ٨ ❗️همینطور تمام فرشتگان بر ولایت ائمه علیهم السلام اقرار کردند , و بر این امر گواه بودند , چنان که امام صادق علیه السلام فرمود : " اول کسی که سخن گفت محمّد رسول اللَّه و امیرالمؤمنین و ائمه صلوات اللَّه علیهم اجمعین بودند. گفتند: تو پروردگار مایی. پس علم و دین را بر آنها تحمیل کرد. سپس به ملائکه فرمود: اینها جانشین علم و دین منند و امنای من میان مردم و اینها مسئول هستند. آنگاه به بنی آدم فرمود: به ربوبیت خدا و به اطاعت از این چند نفر اقرار آورید! گفتند: خدایا! اقرار داریم . خداوند به ملائکه فرمود: گواه باشید! گفتند: گواهیم ... ای داود! ولایت ما با تاکید هر چه تمام تر در میثاق گرفته شده است. " " فَکَانَ أَوَّلُ مَنْ نَطَقَ رَسُولَ اللَّهِ وَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ فَقَالُوا أَنْتَ رَبُّنَا فَحَمَّلَهُمُ الْعِلْمَ وَ الدِّینَ ثُمَّ قَالَ لِلْمَلَائِکَةِ هَؤُلَاءِ حَمَلَةُ عِلْمِی وَ دِینِی وَ أُمَنَائِی فِی خَلْقِی وَ هُمُ الْمَسْئُولُونَ ثُمَّ قِیلَ لِبَنِی آدَمَ أَقِرُّوا لِلَّهِ بِالرُّبُوبِیَّةِ وَ لِهَؤُلَاءِ النَّفَرِ بِالطَّاعَةِ فَقَالُوا رَبَّنَا أَقْرَرْنَا فَقَالَ لِلْمَلَائِکَةِ اشْهَدُوا فَقَالَتِ الْمَلَائِکَةُ شَهِدْنَا " 📚توحید صدوق ص ٣١٩ 💠ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❗️یا در روایت دیگر فرمود : "وقتی آدم , فرشتگان را از اسماء مطلع کرد، متوجه مقام بزرگ امامان در نزد خدا شدند و فهمیدند که آنها به خلافت در زمین و حجت بر مردم شایسته ترند. بعد آنها را از دیده ایشان پنهان نمود و آنها را مامور به ولایت و محبت ایشان کرد " " فَلَمَّا أَنْبَأَهُمْ بِأَسْمائِهِمْ وَقَفُوا عَلَی عَظِیمِ مَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَی ذِکْرُهُ فَعَلِمُوا أَنَّهُمْ أَحَقُّ بِأَنْ یَکُونُوا خُلَفَاءَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ حُجَجَهُ عَلَی بَرِیَّتِهِ ثُمَّ غَیَّبَهُمْ عَنْ أَبْصَارِهِمْ وَ اسْتَعْبَدَهُمْ بِوَلَایَتِهِمْ وَ مَحَبَّتِهِمْ " 📚کمال الدین ج ١ ص ١٤ 👌بنابراین تمام انبیاء و ملائکه , اقرار بر ولایت امامان ع کرده اند و بر این امر شاهد و گواه بوده اند . ❗️ حال اشکال آن است که اگر همه انبیاء و فرشتگان اقرار کردند , پس تکلیف روایت مورد بحث چه می شود که می گوید جز ملائکه مقرب و انبیاء مرسل , بر امر اهلبیت ع اقرار نکردند !!!! 👌در رابطه با این که مقصود از " امر " , در روایت مذکور چیست , برخی می نویسند : " نظير اين تعبير امام در احاديث ديگر نيز از امامان معصوم رسيده است و ممكن است اشاره به روايات دقيق و عميق توحيدى مربوط به صفات جمال و جلال خدا و مقامات پيامبر و ائمه معصومان عليه السّلام و نفوذ آنها در جهان تكوين به اذن خدا و شفاعت گسترده آنان از خاطيان امّت و آگاهى آنها بر غيب و حوادث آينده به تعليم الهى بوده باشد كه همه كس توان تحمل آنها را ندارد " 📚پيام امام امير المومنين عليه السلام، ج‏7، ص: 287 👌تمام فرشتگان و انبیاء مطابق روایات فوق الذکر بر امر اهلبیت ع اقرار کردند , اما مطابق روایت مورد بحث , آن اقرار تام از روی شوق و معرفت کامل و بدون درنگ , اختصاص به فرشتگان مقرب و انبیاء مرسل داشته اند . 👌 بنابراین روایت مورد بحث تنها ناظر به اقرار تام و کامل و بدون درنگ و از روی کمال معرفت و شوق است که چنین اقراری عمومی نبوده است , اما اصل اقرار به ولایت ائمه علیهم السلام عمومی همه فرشتگان و انبیاء بوده است , چنان که علامه مجلسی متذکر این نکته می شود : "لعل المراد الإقرار التام الذی یکون عن معرفة تامة بعلو قدرهم و غرائب شأنهم فلا ینافی عدم إقرار بعض الملائکة و الأنبیاء هذا النوع من الإقرار عصمتهم و طهارتهم _ لعل المراد نفی الإقرار الکامل الذی یکون مع شوق و محبة و إقبال کاملة لعصمتهم علیهم السلام. " 📚بحار الانوار ج ٢ ص ١٨٥ _ ج ٢٦ ص ٢٧٤ 👌شاهد این سخن روایت دیگری است که صالح بن میثم از پدرش روایت کرده است که : " روزی در بازار بودم، اصبغ بن نباته نزدم آمد و گفت: وای بر تو ای میثم، از امیرالمومنین علیه السلام حدیث سختی را شنیدم، کدام ما چنین هستیم؟ گفتم: حدیث چه بود؟ گفت: شنیدم می‌فرمود: حدیث ما اهل بیت دشوار و سخت است که جز فرشته مقرب یا پیامبر مرسل یا بنده ای که خدا قلبش را برای ایمان امتحان کرده باشد، کس دیگری طاقت تحمل آن را ندارد. از جایم بلند شدم و نزد امیرالمؤمنین آمدم. گفتم: یا امیرالمؤمنین! اصبغ بن نباته از شما برایم حدیثی نقل کرد که حوصله‌ام تنگ شد، فرمود: آن حدیث چه بود؟ حدیث را نقل کردم. آن حضرت تبسم کرد و فرمود: ❗️ ای میثم بنشین، آیا هر علمی را عالم می‌تواند تحمل کند؟ خدای تعالی به فرشتگانش فرمود: وچون پروردگار تو به فرشتگان گفت: «من در زمین جانشینی خواهم گماشت»، [فرشتگان] گفتند: «آیا در آن کسی را می‌گماری که در آن فساد انگیزد، و خونها بریزد؟ و حال آنکه ما با ستایش تو، [تو را] تنزیه می‌کنیم؛ و به تقدیست می‌پردازیم. » فرمود: «من چیزی می‌دانم که شما نمی دانید. »} آیا فرشتگان طاقت تحمل آن علم را داشتند؟ گفتم: به خدا قسم این حدیث سخت تر از حدیث اصبغ بن نباته است. - فرمود: دیگر آن که خدای تعالی وقتی تورات را برای حضرت موسی علیه السلام نازل کرد، وی گمان کرد که هیچ کس از او داناتر نیست و خدای متعال به خاطر آن که از عُجب به پیامبرش ترسید، به او خبر داد که در میان مخلوقاتم کسی داناتر از تو است. - آن حضرت فرمود: موسی دعا کرد که به آن عالم راهنمایی شود و خداوند او را به حضرت خضر نبی رسانید و خضر کشتی را سوراخ کرد و موسی نتوانست آن را تحمل کند، و حضرت خضر پسر بچه را کشت و موسی نتوانست تاب بیاورد، و حضرت خضر دیوار را به پا کرد و موسی نتوانست تحمل کند " " ....فَهَلْ رَأَيْتَ الْمَلَائِكَةَ احْتَمَلُوا الْعِلْمَ قَالَتْ قُلْتُ هَذِهِ وَ اللَّهِ أَعْظَمُ مِنْ ذَلِك‏ ... " 📚بشاره المصطفی ص ١٤٩ _ نوادر الاخبار ص ٥٤ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
تکفیر انبیاء و ملائکه توسط شیعیان !!!.pdf
4.45M
🎞عنوان مقاله : 🔦پاسخی به ادعای وهابی تحت عنوان : " تڪفیر انبیاء و ملائڪه توسـط شیعیان " !!!! ✍تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی _ شیعه پاسخ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
👌زئوس بیسواد که چندین سال است نتوانسته حتی یک پاسخ ما را رد کند و وقتی کاربرانش از او می خواهند که پاسخ ما را دهد , با توجیهات بی اساس از پاسخگویی فرار می کند : ( نمونه این فرار او را که مربوط به سالهای گذشته است , در ذیل ببینید ) : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3048 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3049 👌در کلیپ اخیرش که در یوتیوب قرار داده است , مجددا با استدلال به سخنان کمال حیدری , اشکالاتی را در مورد قرآن مطرح کرده که ما در گذشته پاسخ داده ایم . ❗️او مدعی شده است حفص که راوی قرائت از عاصم است , فرد دروغگویی بوده است , در ذیل پاسخش را داده ایم و اعتبار قرائت حفص را که منتهی می شود به امیر مومنان علیه السلام ثابت کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3339 👌در ذیل نیز متعرض بحث قرآن صنعا که زئوس به آن اشاره می کند شده ایم و پاسخش را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1053 ❗️زئوس بیسواد در ادامه مدعی شده است که در قرآن اشکالات صرفی و نحوی است و مستمسک زئوس برای این اشکال تراشی سخنان یک ورشکسته علمی و بیسواد به نام کمال حیدری است , ما در گذشته مفصلا پاسخ این اشکالات را دادیم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3426 ▫️ادامه 👇
💠ادامه 👇 ❗️زئوس بیسواد در ادامه خودش هم یک اشکال از قرائت حفص می گیرد و مدعی می شود که آیت الله خویی در کتاب بیان گفته است: حفص در آیه ٥٤ سوره روم , با عاصم مخالفت کرده است و کلمه " ضعف " را به ضم ضاد خوانده است , در حالی که عاصم به فتح ضاد خوانده بود !!!!! ❗️( قرآن های کنونی به قرائت حفص از عاصم به فتح ضاد است و زئوس اشکال می کند که چرا در این مورد با حفص مخالفت کرده اید , زیرا حفص به ضم ضاد خوانده است , او این قدر بیسواد است که نمی داند که اگر این ادعا صحیح هم باشد , حفص تصریح می کند که قرائت عاصم فتح ضاد است اما نظر خود حفص ضم ضاد است , ما نیز برایمان قرائت حفص از عاصم مهم است نه نظر شخصی خود حفص , حفص نیز می گوید نظر عاصم فتح ضاد است اما من با او مخالفت کردم به ضم ضاد نیز خواندم ) 👌در پاسخ به این اشکال او توجه به دو نکته لازم است : 🔸١ _ آیت الله خویی سخن مذکور را از ذهبی عالم اهلسنت نقل می کند اما زئوس بیسواد مدعی است که خود آیت الله خویی چنین گفته است : " قال الذهبي: «أما القراءة فثقة ثبت ضابط لها. بخلاف حاله في الحديث» أو ذكر حفص: «أنه لم يخالف عاصما في شى‏ء من قراءته إلى في حرف ... «الروم سورة 3 آية 54» اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ ضَعْفٍ ... قرأه بالضم و قرأ عاصم بالفتح» " 📚البیان فی تفسیر القرآن ص ١٣١ 🔸٢ _ مرحوم آیت الله معرفت به زیبایی پاسخ این اشکال علمای اهلسنت را که مدعی اند حفص در مورد مذکور با عاصم مخالفت کرده است را می دهد و می گوید : ❓"آيا حفص مخالفتى با عاصم دارد؟ ❗️ابن جزرى مى‏گويد: «حفص گفته است: من در هيچ موردى با قرائت عاصم مخالفتى نداشتم، مگر در مورد كلمه «ضعف» كه سه بار در اين آيه تكرار شده است: «اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ ضَعْفٍ ثُمَّ جَعَلَ مِنْ بَعْدِ ضَعْفٍ قُوَّةً ثُمَّ جَعَلَ مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ ضَعْفاً» ( روم ٥٤ ) عاصم، كلمه «ضعف» را به فتح ضاد و حفص، به ضمّ ضاد خوانده است» ( طبقات القراء ج ١ ص ٢٥٤ ) 👌ابو محمد مكى مى‏گويد: «ابو بكر و حمزه اين كلمه را در هر سه مورد به فتح ضاد خوانده‏اند و گفته شده است كه حفص نيز آن را به فتح ضاد از عاصم روايت كرده؛ ولى خود بر مبناى روايت عبد اللّه بن عمر، آن را به ضمّ ضاد خوانده است. ابن عمر گفته است كه من اين كلمه را در حضور پيامبر صلّى اللّه عليه و آله به فتح ضاد خواندم و پيامبر صلّى اللّه عليه و آله قرائت مرا تصحيح كرد و در هر سه مورد به ضمّ ضاد خواند». مكى اضافه مى‏كند كه: «از حفص روايت شده كه گفته است: من در قرائتى كه از عاصم فرا گرفتم، در هيچ مورد با وى اختلافى نداشتم و مخالفتى نكردم، مگر در مضموم خواندن اين سه كلمه» 📚الکشف عن وجوه القرائات ج ٢ ص ١٨٦ 👌به نظر مى‏رسد اين نسبت كاملا ناروا است و هرگز حفص بر خلاف قرائت عاصم قرائت نكرده و چنين چيزى نگفته است و لذا مكى به صراحت آن را به حفص نسبت نداده و با لفظ مجهول (گفته شده و روايت شده) اين موضوع را با شك و ترديد نقل مى‏كند. به‏طورى‏كه گويى صحّت و درستى آن برايش روشن نيست. 👌اين نكته‏اى است كه ما نيز آن را ترجيح مى‏دهيم؛ زيرا اعتماد شخصيّتى مانند حفص به‏ ابن عمر، كه در زندگى با سردرگمى روز مى‏گذراند و ترجيح دادن وى بر شيخ و استاد خود عاصم، كه مورد وثوق و امانت و ضبط بوده، معقول به نظر نمى‏آيد. ❗️به خصوص كه قرائت عاصم به موجب اسناد صحيح و عالى مأخوذ از على عليه السّلام است و عاصم آن را به دست‏پرورده خود «حفص» كه مورد وثوق او بوده، به وديعت سپرده است اين موضوعى نيست كه به مجرد روايتى كه شخص فاقد اعتبارى نقل كرده، بتوان آن را مورد شك و ترديد قرار داد. ❓چگونه ممكن است چنين موضوعى در مورد آيه‏اى از آيات قرآن بر ديگر صحابه بزرگ و امين پيامبر پوشيده باشد و تنها ابن عمر از آن اطلاع داشته باشد؟! آيا معقول است كه حفص، قرائت شيخ مورد وثوق خود را كه عينا قرائت على عليه السّلام است و با اخلاص و امانت تمام از سلمى اخذ كرده، كنار گذارد؛ تنها به علت روايتى كه صحّت آن ثابت نشده است به گونه ديگر قرائت كند؟! 👌با توجه به اين كه ما به ميزان دقت كوفى‏ها، به خصوص در عصر تابعين؛ و نيز به ميزان دوستى آنان نسبت به اهل بيت عليهم السّلام آگاه بوده، ناباورى‏هايى كه نسبت به افرادى سست عنصر مانند ابن عمر از خود نشان مى‏دادند، به نادرستى نسبت ياد شده و عدم صحت آن يقين داريم و معتقديم كه حفص در هيچ موردى با قرائت استاد خود، عاصم اختلافى نداشته است. چنان‏كه عاصم با سلمى اختلافى نداشته، زيرا سلمى با على عليه السّلام مخالفتى نداشته است. نظرى را كه مى‏توان ترجيح داد اين است كه اين كلمه را حفص هرگز به ضم نخوانده و با شيخ خود هيچ‏گاه مخالفتى نورزيده است. " 📚علوم قرآنی , معرفت , ص ٢٤١ @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
بررسی مذهب حاکم حسکانی , صاحب کتاب شواهد التنزیل !!!!! 🤔 : ❓الحاکم الحسکانی شخصی رافضی هست.. که شیعه آن را به اهل سنت نسبت میدهد✅ 📚صاحب کتاب ❗️❗️ 💠💠 ❗️قاضى ابو القاسم، عبيد الله بن عبد الله بن احمد بن محمد بن احمد بن محمد بن حسكان قرشى عامرى نيشابورى، معروف به ابن حذاء و حاکم حسکانی , از علماى بزرگ قرن پنجم هجرى است. 👌حاکم حسکانی عالم بزرگ اهلسنت کتابهای مهمی در فضیلت امیر مومنان و اهلبیت علیهم السلام نوشته است , کتابهایی چون كتاب شواهد التنزيل لقواعد التفضيل , کتاب خصائص عليّ بن أبي طالب عليه السلام في القرآن و مسألة تصحيح ردّ الشمس و ترغيم أنف النواصب الشمس‏ . 👌مترجم کتاب شواهد التنزیل می نویسد : "در ميان اين كتاب‏ها، كتاب شواهد التنزيل تأليف حافظ كبير ابو القاسم عبيد اللّه بن عبد اللّه بن احمد معروف به حاكم حسكانى نيشابورى از علماى قرن پنجم هجرى (زنده در سال 470) كه درباره اهل بيت پيامبر عموما و امير المؤمنين خصوصا تأليف شده است، نظم و ترتيب جالبى دارد و همه روايات آن با ذكر سند است و گاهى براى يك حديث چندين سند آورده است. در اين كتاب 210 آيه را به ترتيب سوره‏هاى قرآن آورده و در ذيل هر كدام رواياتى را از مشايخ خود نقل كرده است، مجموع اين روايات كه در تفسير آن آيات آمده بيش از 1200 روايت است. " 📚سيماى امام على عليه السلام در قرآن / ترجمه شواهد التنزيل، ص: 8 ❗️با توجه به آنکه کتاب شواهد التنزیل دلیل قاطعی بر افضلیت امیر مومنان ع نسبت به خلفای اهلسنت است و بیان کننده آن است که آیات بسیاری در شان امیر مومنان ع نازل شده است , وهابیون بیسواد فضای مجازی خود را ناچار دیده اند که به عوام اهلسنت دروغ بگویند و مدعی شوند که حاکم حسکانی مولف کتاب شواهد التنزیل شیعه بوده است , در حالی که ذهبی , عالم رجالی بزرگ اهلسنت , با صراحت بیان می کند که حاکم حسکانی حنفی مذهب بوده است و او را مورد مدح و ستایش قرار می دهد و از او با عناوینی چون امام , محدث , حاکم و ... یاد می کند : " «الحسكاني، الإمام، المحدث، البارع، القاضي، أبو القاسم؛ عبيد اللّه بن عبد اللّه بن أحمد بن محمد بن أحمد بن محمد بن حسكان القرشي، العامري، النيسابوري👈، الحنفي،👉 الحاكم. و يعرف أيضا بابن الحذّاء، من ذريّة الأمير الذي افتتح خراسان، عبد اللّه بن عامر بن كريز. " 📚سیر اعلام النبلاء ج ١٨ ص ٢٦٨ 👌همینطور مولف کتاب تاریخ نیسابور که از کتابهای مهم در نزد اهلسنت است , تصریح شده است که حاکم حسکانی بر مذهب ابوحنیفه بوده است و از نظر علمی در درجه بالایی قرار داشته است : " عبيد اللّه بن عبد اللّه بن احمد بن أحمد بن محمد بن حسكان أبو القاسم‏ الحذاء الحافظ المتقن 👈من اصحاب أبي حنيفة👉 فاضل، مسن، من بيت العلم و الوعظ و الحديث، ينسبون الى عبد اللّه بن عامر بن كريز و هذا تميّز من بينهم بطلب الحديث و تحصيله و معرفته حتى خرج فيه. " 📚تاريخ نيسابور، ص: 463 👌همینطور کتابهای مهمی که توسط علمای اهلسنت در شرح حال علمای سنی پیرو ابوحنیفه نوشته شده است , تصریح شده است که حاکم حسکانی از علمای بزرگ و نامی حنفی مسلک بوده است : " عبيد اللّه بن عبد اللّه بن أحمد بن محمد بن حسكان، أبو القاسم الحذّاء من ذرّية عبد اللّه بن عامر بن كريز الحافظ المتقن، 👈من أصحاب أبى حنيفة. فاضل ثبت ،👉 من بيت العلم و الوعظ و الحديث. " 📚الجواهر المضيئة في طبقات الحنفية، ج‏2، ص: 496 ❗️" عبيد اللّه بن عبد اللّه بن أحمد بن محمد بن حسكان، أبو القاسم الحذّاء، القرشىّ، النّيسابورىّ من ذرّية عبد اللّه بن عامر بن كريز , الحافظ المتقن، 👈من أصحاب أبى حنيفة. فاضل،👉 من بيت العلم و الوعظ و الحديث‏ " 📚الطبقات السنية في تراجم الحنفية، ج‏4، ص: 422 @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
🌸فرا رسیدن سالروز میلاد فاطمه معصومه سلام الله علیها را تبریک می گوییم ؛ 🔰پرسش و پاسخهای مرتبط با فاطمه معصومه سلام الله علیها ؛ 1⃣تاریخ دقیق وفات حضرت چه روزی هست؟ هرجایی مطلبی میخونم تاریخ وفات حضرت معصومه معلوم نیست اما ما ۱۰ربیع الثانی نوشتن. و اینکه حضرت معصومه کردند و یا شهید شدند❕ و چرا ایشان نکردند ❕و چه برای زیارت ایشان است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2241 2⃣آیا واقعا یک بار زیارت حضرت فاطمه معصومه آدم رو می کند ❗️من برم هر جنایتی که دلم می خواد بکنم بعد برم زیارت حضرت معصومه میرم بهشت ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2242 3⃣نکاتی در مورد فاطمه معصومه سلام الله علیها و فضائل ایشان ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1208 4⃣مگر نه اينكه ازدواج نيمى از دين است؟ مگر نه اينكه پيامبر اسلام به ازدواج توصيه اكيد كرده است؟ مگر نه اينكه معصوم بود و بايد به توصيه هاى پيامبر اسلام گوش جان ميسپرد؟ پس چرا دخترانش را از ازدواج محروم كرد؟ با اين استدلال , خواهر امام رضا حتى نصف دينش را كامل نكرده است و كافر از دنيا رفته است! سر تا پاى ادعاهاى اسلامگرايان متناقض و دروغ است كه به خورد ما داده اند ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1438 5⃣تحدى و سئوال از تمامى شيعيان و متوليان اين مذهب از تمامى آخوندهاى شيعه، مراجع، تمامى شيعيان عام و تمامى كسانى كه به شفابخشى و كرامات قبر و ضريح معصومه در قم اعتقاد دارند، تقاضا داريم به اين سئوال پاسخ قانع كنند و منطقى بدهند. چرا فاطمه معصومه كه حتى سنت پيامبر اسلام يعنى ازدواج را به جا نياورده است، داراى تقدس است ، ایشان چه خدمتی به بشریت کرده اند ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2002 6⃣اگر فاطمه معصومه سلام الله علیها شفاء دهنده است ، چرا حرم ایشان در ایام شیوع کرونا بسته شد ❕و اگر ایشان شفاء می دهند چرا خودشان با بیماری از دنیا رفتند ❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2005 7⃣آیا برای توسل و تکریم امامزادگان ( چون فاطمه معصومه س ) دلیلی از قرآن و داریم❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2826 🤲یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه ، فان لک عند الله شانا من الشان @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌شایان مصلح بازیکن اخراجی سابق تیم پرسپولیس و سپاهان , نشان داده است که تفکرات بیسوادان نو اخباریون معاصر را دارد و اخیرا اشکالاتی را به شعر سلام فرمانده وارد کرده است که اکثر آنها به اندازه ای سطحی است که ارزش جواب دادن ندارد , فقط چند مورد را مورد بحث قرار می دهیم !!!! ▫️١ _ در اشکال اولش می گوید که استفاده از واژه عشق در روایات منع شده است ( و مثلا چرا در شعر سلام فرمانده از واژه عشق استفاده شده است ) !!!! 👌در ذیل در این رابطه بحث کرده ایم و ثابت کرده ایم که استفاده از واژه " عشق " برای مفاهیم مورد تایید اسلام بی اشکال است , وجه ناپسند بودن تنها در مورد دوست داشتنهای نامشروع و نامقدس است : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/885 ▫️٢ _ در اشکال چهارمش , ضدیت خود را با مساله ولایت فقیه و نیابت فقهاء از امام عصر علیه السلام بیان می کند , ما در ذیل مفصلا از طریق ادله متقن این نیابت را ثابت کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3507 ▫️٣ _ در اشکال ششم هم مدعی می شود که ما از قیام کردن قبل از ظهور منع شده ایم , در ذیل پاسخش را داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3509 👌متاسفانه این افراد به راحتی از امکانات و امنیت جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند , اما به مانند چارپایان جفتکی هم می اندازند و در ضدیت با نظام اسلامی سخن می گویند . ❗️شایان مصلح چند سال قبل از خلفای اهلسنت با تعابیر تندی یاد کرد تا جایی که مولوی گرگیج حکم قتل او را نیز صادر کرد , اما به برکت جمهوری اسلامی و اقدامات دستگاههای امنیتی نتوانستند کاری بکنند , شایان مصلح به جای تشکر از این خدمات نظام , چنین تعابیر تندی را در ضدیت با نظام اسلامی ایراد می کند . 👌البته تندی این نو اخباریون بیسواد معاصر فقط با نظام ایران اسلامی است , اما با کسانی که بر ضد این نظام سخن بگویند و رفتار کنند با رویی خوش رفتار می کنند , شاهد این سخن تبریک گویی شایان مصلح به زن بدکاره ای است که اخیرا در فیلم موهون عنکبوت مقدس بازی کرده است , زن بدکاره و هرزه ای که هیچگاه از کاری که انجام داد اظهار پشیمانی نکرد و در مصاحبه های مختلف به آن عمل صحه می گذاشت و با خروج از کشور به صورت کلی تقیدات دینی و مذهبی اش را کنار گذاشت و در یک فیلم موهون به امام رضا علیه السلام هم بازی کرد , این عملکرد او در منطق این نو اخباریون بیسواد یک پیروزی بعد از شکست روحی است و شایسته تبریک گویی !!!! @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi ipasookh.ir
فراخوان مناظره به نواخباریون معاصر !!!! 👌پس از نقدی که ما به شایان مصلح و دیدگاه های باطل او داشتیم , برخی از همفکرانش از نواخباریون معاصر از ما تقاضای مناظره پیرامون قضیه منع از قیام قبل از ظهور دارند . ❗️ما از این پیشنهاد استقبال می کنیم اما بهترین شیوه مناظره را , مناظره کانال به کانال می دانیم , چنان که تاکنون همواره به این شیوه با ملحدین و وهابیون بحث کرده ایم . 👌از امتیازات این شیوه آن است که طرفین می توانند بدون مزاحمت و فراغت بال , دلائل طرف مقابل را به نقد بکشند و رد کنند . ❗️دوستان نواخباری می توانند پاسخ ما به روایات منع قیام را در کانال خود قرار داده و نقد کنند , ما هم نقد آنان را در کانال خود گزارده و پاسخ می دهیم . باز آنان می توانند به نقد ما ردیه بزنند , پاسخ ما در مورد روایات منع قیام قبل ظهور را در ذیل مشاهده فرمایید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3509 👌همینطور ما معتقدیم که نواخباریون معاصر هیچ درک و فهمی از اخبار ندارند و موجب بدنامی علمای بزرگ اخباری متقدم شده اند و میان علمای اخباری و اصولی هیچ گونه اختلاف اساسی نیست و اگر اختلافی هم است , یک سری اختلافات جزئی است که این اختلافات جزیی میان خود علمای اخباری یا میان علمای اصولی هم همواره بوده است . (البته ما تقسیم بندی علمای شیعه به اخباری و اصولی را نمی پسندیم و معتقدیم که همه آنان بر یک مسیر بوده اند .) ❗️در ذیل این ادعای خود را ثابت کرده ایم و اگر نواخباریون معاصر , سخن ما را قبول ندارند می توانند پاسخ ما در این رابطه را در کانال خود بگذارند و به نقد بکشند , ما هم انشاء الله به نقد آنان پاسخ خواهیم داد , پاسخ ما را در ذیل بخوانید : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3740 👌جهت هماهنگی به آیدی ذیل پیام دهید : ▫️@poorseman
👌یکی از کانالهای وهابی مدعی شده است که شیعه یک روایت صحیح در اثبات امامت امامان دوازده گانه ندارد !!!! ❗️متاسفانه این وهابیون فکر و تعقل نمی کنند و الا چنین ادعاهایی را مطرح نمی کردند , آن هم در موضوع امامت ائمه دوازده گانه به نص پیامبر اسلام ص که صدها روایت در این رابطه در مجامع حدیثی ما نقل شده است که فوق فوق حد تواتر است و قابل شک و تردید سندی نیست , در ذیل مفصل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3255 👌در ذیل نیز مفصلا اعتبار و صحت روایات شیعی را اثبات کرده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4753 ❗️ما هرچه بیشتر کانالهای وهابیون و پیروان ابن تیمیه را رصد می کنیم , عمیق تر این سخن ذهبی عالم بزرگ اهلسنت در مورد پیروان ابن تیمیه را درک می کنیم که خطاب به ابن تیمیه می گفت : "« ای بیچاره ، آنان که از تو متابعت می کنند در پرتگاه زندقه، کفر و نابودی قرار دارند . مگر نه این است که عمده پیروان تو عقب مانده ، گوشه گیر ، سبک عقل ، عوام ، دروغ گو ، کودن ، بیگانه ، فرو مایه ، مکار ، خشک ، ظاهر الصلاح وفاقد فهم هستند؟ اگر سخنان مرا قبول نداری آنان را امتحان کن » 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/385 ❗️به حق ما به سخن ذهبی عمل کردیم و کانالهای وهابی و پیروان ابن تیمیه را امتحان کردیم , دیدیم هر چه ذهبی گفته است , واقعیت دارد !!!!
بررسی اعتبار روایتی در اسامی ائمه دوازده گانه !!!! 👌متاسفانه وهابیون فضای مجازی همچنان سعی در جهالت و نادانی خود دارند و مدعی اند روایتی که ما به آن در بیان اسامی ائمه دوازده گانه استناد کرده اند , دو راوی مجهول دارد و قابل استناد نیست !!!!! 👌ما در ذیل گفتیم که روایات ما در این رابطه بالغ بر صدها مورد است و این اندازه روایت یقینی و فوق حد تواتر است , بنابراین سخن از ضعف سند یکی از این روایات تنها نشان دهنده جهل و نادانی صاحب این سخن است , زیرا در روایت متواتر ضعف سند یک نقل بی تاثیر است !!! 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/5096 ❗️حال ما از این سخن هم کوتاه می آییم و می خواهیم ببینیم روایتی که به آن استناد کرده ایم ضعیف است یا خیر و آیا وهابی راست می گوید یا به مانند همیشه دروغ گفته است !!!!! 👌روایت مورد استناد ما این نقل است که ابونضره گوید: " چون مرگ امام باقر علیه السّلام فرا رسید، پسرش صادق علیه السّلام را نزد خود خواند تا امری را به وی واگذار کند. پس برادرش زید بن علی به وی گفت: اگر درباره من به حسن تأسی کنید که حسین را به خلافت برگزید، یقین دارم که کار ناپسندی مرتکب نشده اید! امام باقر علیه السّلام فرمود: یا ابوالحسین، کار واگذاری امانات با مثال زدن سامان نمی پذیرد و عهد و پیمان‌ها نیز به نوشتن نیست بلکه این‌ها اموری هستند که از پیش از جانب خدای عزّوجل مشخص شده اند و خداوند حجّت‌های خود را تعیین فرموده است. سپس جابر بن عبدالله را نزد خود خواند و به وی فرمود: ای جابر، با ما درباره آنچه در «صحیفه» دیده ای سخن بگو!. جابر عرض کرد: آری ای ابوجعفر، بر سرورم فاطمه دخت رسول خدا صَلی اله علیهِ و آله وارد گشته تا ولادت حسین علیه السّلام را به وی تبریک بگویم. در این حال صحیفه ای سفید از مروارید را در دست ایشان دیدم، لذا گفتم: ای سرور زنان، این صحیفه ای که با شما می‌بینم چیست؟ فرمود: نام امامانی که از فرزندان من هستند، در آن نوشته شده است. گفتم: اجازه دهید تا نظری به درون آن بیندازم. فرمود: ای جابر، اگر از این کار نهی نشده بودم، چنین می‌کردم اما جز پیامبر یا وصیّ پیامبر یا اهل پیامبر نبی کسی مجاز به دست زدن به آن نیست، امّا تو اجازه داری از ظاهر آن به باطن آن نظر کنی. جابر گوید: پس چون به آن نگاه کردم، دیدم در آن چنین نوشته شده است: ابوالقاسم محمّد بن عبدالله المصطفی، مادرش آمنه؛ ابوالحسن علی بن ابی طالب المرتضی، مادرش فاطمه بنت اسد بن هاشم بن عبد مناف؛ ابو محمّد حسن بن علی البّر و ابوعبدالله حسین بن علیّ التقیّ، مادرشان فاطمه بنت محمد، ابو محمّد علی بن حسین العدل، مادرش شهربانو بنت یزدگرد؛ ابوجعفر محمّد بن علیّ الباقر، مادرش امّ عبدالله بنت حسن بن علی بن ابی طالب؛ ابو عبدالله جعفر بن محمّد الصادق، مادرش اُمّ فروۀ بنت قاسم بن محمد بن ابی بکر؛ ابوابراهیم موسی بن جعفر، مادرش کنیزی به نام حمیده؛ ابوالحسن علی بن موسی الرضا، مادرش کنیزی به نام نجمه؛ ابوجعفر محمّد بن علیّ زکیّ، مادرش کنیزی به نام خیزران؛ ابوالحسن علی بن محمّد امین، مادرش کنیزی به نام سَوسَن؛ ابو محمّد حسن بن علیّ الرّقیق، مادرش کنیزی به نام سمانه که «اُم الحسن» کُنیه دارد؛ ابوالقاسم محمّد بن حسن، حجت الله القائم مادرش کنیزی به نام نرگس؛ صلوات الله علیهم اجمعین. " "....إِنَّ الْأَمَانَاتِ لَیْسَتْ بِالْمِثَالِ وَ لَا الْعُهُودُ بِالرُّسُومِ وَ إِنَّمَا هِیَ أُمُورٌ سَابِقَةٌ عَنْ حُجَجِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثُمَّ دَعَا بِجَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ فَقَالَ لَهُ یَا جَابِرُ حَدِّثْنَا بِمَا عَایَنْتَ مِنَ الصَّحِیفَةِ .... " 👌سندی که برای این نقل دادیم چنین بود : 📚کمال الدین ج ١ ص ٣٠٧ _ عیون الاخبار ج ١ ص ٤٠ _ الاحتجاج ج ٢ ص ٣٧٣ 👌می بینیم که این روایت با صراحت حجت های الهی و امامان واجب الاتباع را به مردم معرفی می کند . 💠ادامه 👇