eitaa logo
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
205 دنبال‌کننده
614 عکس
229 ویدیو
5 فایل
عضوی کوچک از جامعه حوزویان مشغول به تدریس، تحقیق و تبلیغ در جبهه انقلاب اسلامی مسئول قرارگاه مکتب توحید درگاه ارتباط: @SmhDoaei
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 پیشنهادهایی برای بهبود برنامۀ سحر رادیو خراسان ✍️ سید محمدحسین دعائی [بخش ۱ از ۲] ۱. قبل از هرچیز لازم است که یک کار پیمایشی و آماری دقیقی نسبت به برنامه صورت بگیرد؛ این‌که در مجموع چقدر مخاطب دارد؛ چقدر مورد رضایت است؛ چه تعدادی از مخاطبان، از چه زمانی با برنامه همراه می‌شوند؛ هر آیتم چقدر طرفدار دارد و ... . ۲. برنامۀ «نسیم سحری»، در شرائط موجود، کمترین نسبتی با تاریخ پخش خود نداشته و به‌گونه‌ای است که اگر گفته شود مثلا ده سال قبل تولید شده، به‌راحتی قابل‌پذیرش است. به عبارت دقیق‌تر، در وضعیت فعلی برنامه، نه تفاوت خاصی با وضعیت سال‌های قبل دیده می‌شود، نه نوآوری و خلاقیت ویژه‌ای مشاهده می‌گردد و نه نشانه‌ای از شرائط روز جامعه وجود دارد. تا آن‌جا که به‌عنوان مثال، چندین سال است مجری محترم، در لحظات منتهی به اذان صبح، شعری از مرحوم فیض کاشانی با مطلعِ «نسرشته‌اند در گلم الا هوای دوست» را ـ آن هم به‌شکل غلط ـ تکرار می‌کنند. بر همین اساس، راهبرد اصلی برای ایجاد تحول در برنامه عبارت است از: «تکرارگریزی»، «به‌روزرسانی» و «اولویت‌محوری». یعنی اولا باید از تکرار آن‌چه در گذشته بوده فاصله گرفت، ثانیا باید در فرم و محتوا به‌روز شد و ثالثا باید نیازها و اولویت‌های جامعۀ امروز را در نظر داشت. ۳. از آن‌جایی‌که ماه مبارک رمضان، «بهار معنویت» و «عید اولیاء الهی» است، کاملا به‌جاست که فضای کلی برنامه، فضایی شورانگیز و نشاط‌آور باشد؛ نه فضایی آمیخته با محافظه‌کاری و خمودگی. به‌علاوه آن‌که اساسا ایجاد جذابیت در فعالیت‌های دینی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امروز جامعۀ ماست. بر همین اساس، برنامۀ «نسیم سحری» باید برنامۀ سرزنده و روی‌پایی باشد که علاوه بر بخش اعلام وقت اذان به افق شهرهای مختلف، در بخش‌های دیگر آن نیز نشانه‌ای از «زنده‌بودن» و «زنده اجراشدن» دیده شود؛ برنامه‌ای که پویایی، در همۀ اجزاء فرمی و محتوایی آن، خصوصا در اجراء مجری و ریتم آیتم‌ها به چشم آمده و مخاطب با انگیزۀ شنیدن آن از خواب برخیزد؛ برنامه‌ای سراسر جذابیت؛ و نه صرفا ابزاری برای اطلاع از مقدار وقت باقیمانده تا اذان. ۴. همان‌طور که گذشت، یکی از مهم‌ترین ابعاد تحول در برنامۀ «نسیم سحری»، تحول محتوایی، با رویکردِ «اولویت‌محوری» است. برخی از مهم‌ترین موضوعات و مسائلی که هم با فضای کلی برنامه تناسب داشته و هم پرداختن به آن‌ها جزء نیازهای فکری و فرهنگی جامعۀ امروز به شمار می‌رود، از این قرار هستند: ▫️ ماه رمضان (هویت، فضیلت، مراقبات) ▫️ تقوا، تهذیب، خودسازی (معنا، مراتب، راهکار) ▫️ روزه (فلسفه، احکام، آداب، مراتب) ▫️ قرآن (هویت، جایگاه، درس‌ها) ▫️ دعا (اهمیت، آداب، شبهات) ▫️ مسجد (هویت، جایگاه، کارکرد مطلوب) ▫️ استغفار (چیستی، چرایی، چگونگی) ▫️ سحر، شب‌زنده‌داری، تهجد، نماز شب ▫️ مظاهر معنویت در ماه رمضان و نقش انقلاب اسلامی در رشد آن (مثل: نماز جماعت، مجالس جزءخوانی، جلسات سخنرانی و مناجات، مراسم احیاء، نماز عید فطر) ▫️ وجوه اجتماعی ماه رمضان (مثل: اطعام، افطاری ساده، مواسات، صلۀ رحم، مهربانی، حسن خلق، رفع کدورت‌ها، اداء حقوق) ▫️ شب‌های قدر ▫️ امیرالمؤمنین و امام حسن علیهما السلام ▫️ حرمت روزه‌خواری علنی و ارتباط آن با امر به معروف و نهی از منکر ▫️ رؤیت هلال، سال و ماه قمری ▫️ امت اسلامی، اتحاد مسلمین، روز قدس ▫️ عید فطر ۵. در راستای نکتۀ قبل، توجه به این نکته نیز ضروری است که ماه رمضان، اگرچه به‌طور خاص «ماه روزه‌داری» است، اما در واقع «ماه دین‌داری» است. به همین خاطر جا دارد که در این ماه، به‌طور کلی از چیستی، چرایی و چگونگی دین، جایگاه عبادت، اطاعت، عبودیت و ولایت در دین و همچنین مباحث بسیار مهمی مثل جامعۀ دینی، سبک زندگی دینی، تربیت دینی، ظاهر و باطن دین، عرفان، معنویت و شبهات مربوط به دین‌داری در جامعۀ امروز، خصوصا شبهات بحث حجاب و عفاف صحبت شود. ۶. پرداختن به ادعیۀ ماه مبارک رمضان، خصوصا دعای ۴۴ و ۴۵ صحیفۀ سجادیه، دعای افتتاح و دعای ابوحمزه نیز یکی دیگر از اولویت‌های محتوایی است. ۷. مجموعه مباحث مرتبط با امر تغذیه و سلامت، البته با رویکرد روزه‌داری، مثل آن‌چه برای تقویت بدن مفید است، آن‌چه به رفع عطش کمک می‌کند، آن‌چه برای محافظت از معده لازم است، آن‌چه بوی بد دهان را از بین می‌برد و آن‌چه برای نوجوانان، سالمندان یا افراد مریض مناسب است، یکی دیگر از مواردی است که می‌توان در برنامۀ سحرهای ماه مبارک رمضان به آن پرداخت.
[بخش ۲ از ۲] ۸. برنامۀ «نسیم سحری» نیاز دارد به کارشناسان دینی جدید و متنوع، که هم از فضل علمی برخوردارند، هم بیانی روان و گیرا دارند و هم می‌توانند مطالب خود را به‌شکلی موجز و گویا ارائه دهند. حتی می‌توان در طول ماه، از کارشناسان متعددی در برنامه استفاده کرد. بهره‌گیری از قالب گفتگو ـ و نه سخنرانی یک‌طرفه ـ نیز پیشنهاد دیگری است که در همین رابطه مفید به نظر می‌رسد. ۹. تبیین احکام مورد نیاز و کمتر گفته‌شدۀ ماه رمضان، به‌شکل کاربردی و جذاب، یکی از بخش‌های بسیار مهمی است که جای آن در برنامه خالی است. ۱۰. آیتم چالشی پاسخ به شبهات روزه‌داری، با حضور دختران و پسران جوان، پیشنهاد دیگری است که برای ایجاد تحول در برنامه، مناسب به نظر می‌رسد. ۱۱. تهیۀ گزارشی جامع از نگاه غیرمسلمانان به روزه، همراه با بررسی مناسک مشابه با روزه‌داری در دیگر ادیان و آیین‌ها، حتما می‌تواند به جذابیت برنامه کمک کند. ۱۲. طراحی و تولید آیتمِ «یک جزء، یک نکته»، می‌تواند در ترویج فرهنگِ «تدبر در قرآن» و «توجه به معارف قرآن» مؤثر باشد. ۱۳. پخش گزیده‌هایی از «سخنان اخلاقی و معنوی بزرگان»، «اشعار مناجاتی و موعظه‌ای»، «دعای افتتاح و ابوحمزه» و همچنین گلچینی از مراسم شب‌های حرم مطهر، با مداحی حاج محمود کریمی، قطعا به غنای برنامه کمک می‌کند. ۱۴. نقل برش‌هایی از حالات علماء، اولیاء و شهداء در ماه رمضان نیز قطعا مفید خواهد بود. ۱۵. تولید و پخش نمایش‌های رادیویی یا روایت جذاب یک داستان دنباله‌دار، یکی دیگر از عوامل ایجاد جذابیت در برنامه است. ۱۶. در بخش گزارش، می‌توان به‌جای طرح چند سؤال کلیشه‌ای و بی‌ثمر از افراد شب‌کار، طیف‌های مختلفی مثل: روزه‌اولی‌ها، جوانان، سالمندان، شاغلان در مشاغل سخت، مسجدی‌ها، خیرین و تازه‌مسلمانان را به‌عنوان سوژه برگزید و با طرح چند سؤال هوشمندانه از آنان، برنامۀ مفید و جذابی را رقم زد. ۱۷. با توجه به اولویت خانواده، اهمیت نقش مادران در ماه رمضان و ضرورت فرهنگ‌سازی برای حل معضل کاهش جمعیت، می‌توان با طراحی یک آیتم اختصاصی برای مادران خانه‌دار، قدم مؤثری در بهبود وضعیت برنامه برداشت. ۱۸. معرفی کتاب‌های مفید برای قشرهای مختلف، همراه با خوانش بخش جذابی از آن‌ها، یکی دیگر از پیشنهادهاست. ۱۹. دعوت از چهره‌های سرشناس و محبوب به برنامه، در کنار معرفی افراد موفق اما ناشناس، یکی دیگر از پیشنهادها برای ارتقاء کیفی برنامه است. ۲۰. برنامۀ «نسیم سحری» یکی از بهترین‌ها فضاها برای راه‌اندازی پویش‌های مختلف، مثل پویش کمک به نیازمندان است. ۲۱. گنجاندن بخش مسابقه در برنامه، البته همراه با جائزه، حتما به رونق آن کمک می‌کند. ۲۲. ایجاد آیتمی برای پاسخ به سؤالات و شبهات مخاطبان، به‌علاوۀ پخش پیام‌های مردمی، یکی دیگر از ضرورت‌هاست. ۲۳. فرم برنامه را نیز می‌توان با تنوع آیتم‌ها، لحن پرشور و ادبیات گیرای مجری و همچنین آواها و نغمه‌های جدید مذهبی و معارفی متحول کرد. ۲۴. شاید برنامۀ صبحگاهی «مهربان باشیم» در رادیو معارف، الگوی مناسبی برای ایجاد یک تحول حداقلی در برنامۀ «نسیم سحری» رادیو خراسان باشد. ۲۵. با توجه به مجموع آن‌چه بیان شد، می‌توان به این نتیجه رسید که برنامۀ «نسیم سحری»، علاوه بر تهیه‌کننده، به یک مشاور قوی دینی، هنری و رسانه‌ای احتیاج دارد. ۲۶. برای نگارنده کاملا روشن است که تحقق این قبیل تحولات، پیش از اصلاحات محتوایی و فرمی، نیازمند یک سلسله اصلاحات ساختاری و برنامه‌ای در صدا و سیما و متوقف بر تأمین بودجه از سوی سازمان مرکزی است. آری؛ بیایید برای یک‌بار هم که شده، همه کمک کنیم تا یک «پدیدۀ رسانه‌ای»، نه در شبکه‌های سراسری، که در شبکه‌های استانی کشور رقم خورده و جوانان پُرانگیزه و تحول‌خواه این مرز و بوم، تحقق شعارِ «جوان‌گروی» و «تحول‌گرایی» را در عمل ببینند، ان شاء الله. 🏷 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در دوران سربازی، مسئول آشپزخانه بود. وقتی فرمانده فهمید برای سربازها سحری درست کرده تا روزه بگیرند، خودش آمد و به زور روزه همه را باز کرد. «محمدابراهیم» که از این همه گستاخی و بی‌دینی به هم ریخته بود، تصمیم گرفت درس عبرتی به فرمانده بدهد. او که می‌دانست فرمانده برای سرکشی به آشپزخانه می‌آید، دستور داد کف آن را شسته و با روغن چرب کنند. فرمانده از خدا بی‌خبر، وقتی وارد آشپزخانه شد، چنان لیز خورد و آسیب دید که مجبور شد کل ماه رمضان را در بیمارستان بستری شود. حالا سربازها می‌توانستند با خیال راحت روزه‌شان را بگیرند. 🏷 🆔 @Smh_Doaei
﴿۱۵﴾ يَا ذَا الْجُودِ وَ الْإِحْسانِ، يَا ذَا الْفَضْلِ وَ الْامْتِنانِ، يَا ذَا الْأَمْنِ وَ الْأَمانِ، يَا ذَا الْقُدْسِ وَ السُّبْحانِ، يَا ذَا الْحِكْمَةِ وَ الْبَيانِ، يَا ذَا الرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوانِ، يَا ذَا الْحُجَّةِ وَ الْبُرْهانِ، يَا ذَا الْعَظَمَةِ وَ السُّلْطَانِ، يَا ذَا الرَّأْفَةِ وَ الْمُسْتَعانِ، يَا ذَا الْعَفْوِ وَ الْغُفْرانِ. سُبْحانَكَ يَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ. (۱۵) ای دست‌ودل‌باز بنده‌نواز! ای نعمت‌فزای منت‌پذیر! ای سایه‌سار آسایش و آرامش! ای یکپارچه پاکی و پاکیزگی! ای بر حق استوار و از حقیقت پرده‌بردار! ای دلسوز خوش‌قلب! ای آفتاب بی‌حجاب عالم‌تاب! ای خدایگان جهان‌گیر! ای مهربان‌پشتیبان هر ناتوان! و ای پوزش‌پذیر پرده‌پوش! تو از تمام پلشتی‌ها پاک و از همۀ پستی‌ها پیراسته‌ای، ای آن‌که هیچ خدایی جز تو نیست! ببین که از فرط بیچارگی، فریادم به آسمان بلند است! فریادم را بشنو، دستم را بگیر و با وصال خود، آتش فراقت را فروبنشان، ای یگانه پروردگار من! 🏷 🆔 @Smh_Doaei
🔰 لباس خادمی شهید سلیمانی رضوان الله علیه در نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 رسیدیم به شب نهم ... از همه تشنه‌ترم ... خدایا ببخش 😭 جان سقای حرم ... خدایا ببخش 😭 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای دسترسی آسان‌تر به مطالب کانال، می‌توانید هشتگ‌‌های زیر را دنبال کنید: 🔰 مقاله‌ها و یادداشت‌های کتبی: 🔰 سخنرانی‌ها، منبرها، تدریس‌ها و یادداشت‌های شفاهی: 🔰 شعرها و سروده‌‌ها: 🔰 ترجمۀ آیات، روایات، ادعیه و اشعار: 🔰 برش‌هایی از احوالات و خاطرات اولیاء، علماء و شهداء: 🔰 گزیده‌هایی از مطالب ناب و جذاب دیگران:
🔰 عاشق مصطفی ▪️ شعری از سید حمیدرضا برقعی، به‌مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها دور شدم از این و آن، با خودم آشنا شدم آینه در حجاز بود، عاشق مصطفی شدم سرمه نمی‌برم به چین، قند و شکر نمی‌خرم نقره و زر نخواستم، صاحب کیمیا شدم بار شتر گذاشتم، وقف تو هرچه داشتم دانه‌ی عشق کاشتم، در قفست رها شدم با تو جرس به هر نفس، مصرع عاشقانه‌ای‌ست با تو پر از قصیده‌ام، با تو غزل‌سرا شدم ای که ملول می‌شوی از نفس فرشته‌ها باور من نمی‌شود هم‌نفس شما شدم سفرۀ دل برای من، باز کن آیه‌ای بخوان حرف بزن که مَحرمِ زمزمۀ حرا شدم قطرۀ من فرات شد، ذرّه‌ام آفتاب شد پیش تو سیّدالبشر، سیّدة النّسا شدم پشت سرت من و علی، قامت عشق بسته‌ایم تو همه مقتدا شدی، من همه اقتدا شدم من به تو دست یاعلی داده‌ام از صمیم دل مرگ جدام کرده است از تو اگر جدا شدم لحظه‌ی آخرین غزل، ترس ندارم از اجل پیرهن تو در بغل، با تو دوباره «ما» شدم 🏷 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ویژه روزِ «جمهوری اسلامی ایران» ▪️ «داستان انقلاب تناور» به روایت رهبر معظم انقلاب 🌳 نهالِ «جمهوری اسلامی» امروز به «درخت تناوری» تبدیل شده است که نمیتوانند آن را از جای خودش تکان بدهند؛ این را شما بدانید! 📈 «جمهوری اسلامی» قوی‌تر خواهد شد ... . 🆔 @Smh_Doaei
📣 پای درسِ «مکتب سلیمانی»:
🔰 «جمهوری اسلامی» حرم است ... 🆔 @Smh_Doaei
🔥والله 🔥والله 🔥والله ... 🆔 @Smh_Doaei
🔰 مهم نیست که دشمن چه نگاهی به شما دارد ... 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجا جایی است که اگر به خطر بیفتد، ما با جانمان مواجه می‌شویم ... 🆔 @Smh_Doaei
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲 امیدواریم خداوند عمر رهبر عزیز و بزرگوارمان را طولانی کند و از عمر ما بردارد و بر عمر او بیفزاید. 🤲 خداوند این جمهوری اسلامی را حفظ بفرماید و به همۀ ما توفیق خدمتگزاری به آن را عطا کند. 🆔 @Smh_Doaei
🔰 مهدی نصیری؛ از «توهین به اولیاء خدا» تا «دفاع از اسلام سکولار و لیبرال» ▪️ به‌مناسبت فرارسیدن ۱۲ رمضان، سالروز رحلت حاج سید هاشم حداد رضوان الله علیه درست است که «مهدی نصیری» به‌خودی‌خود اصلا مهم نیست، اما از بد حادثه، در موقعیتی قرار گرفته است که اگر مواجهۀ درستی با او صورت نگیرد، می‌تواند جمعیتی را با افکار بی‌اعتبار خود همراه کرده و بر زحمت اساتید فکر و مجاهدان راه خدا بیفزاید. از همین رو، لازم است که گاه و بی‌گاه، یکی از اهالی اندیشه و قلم، با ایثار فراوان، از اولویت‌های کاری خود صرف نظر کرده و به نقد سخنان او بپردازد؛ همان سخنانی که بررسی سیر آن‌ها، حاوی درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای اهل بصیرت است. بگذارید جور دیگری بگویم: وضعیت این روزهای مهدی نصیری، انسان را یاد این شعر عارف شوریده‌دل و شاعر شیرین‌سخن، جناب مولوی می‌اندازد: چون خدا خواهد که پرده کس درد میلش اندر طعنۀ پاکان برد آری؛ آن زمان که نصیری، علی‌رغم همۀ دلسوزی‌ها، تلاش‌ها و اتمام حجت‌ها، مرزهای «استدلال»، «انصاف» و «ادب» را زیر پا گذاشته و بی‌محابا زبان به هتک حرمت جمعی از پاک‌ترین پاکان عالَم، یعنی حکماء و عرفاء راستین می‌گشود، کاملا معلوم بود که روزی، نه تنها از «آرمان‌های انقلاب اسلامی»، بلکه از «اصول اساسی دین» نیز عدول کرده و چنین بنویسد: «زنانی شجاع عزم جدی کرده‌اند تا با برداشتن روسری خود در اعتراض به اسلام جباری، از حق آزادی انتخاب خود دفاع کنند و استبداد و تمامیت‌خواهی نظام را به چالش بگیرند و از همین رو تسلیم پروپاگاندا و تهدیدهای حکومت نمی‌شوند. شاید تنها در یک حکومت دینی، از نوع و مدل جمهوری اسلامی و مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است که عمل‌نکردن به یک حکم شرعی مانند حجاب، دستاورد بزرگ‌تر آزادی‌خواهی و استبدادستیزی را در پی دارد و در مقام تزاحم بین اهم و مهم، در جایگاه اهم قرار می‌گیرد. آیا فقیه شجاعی یافت شود که فتوا به مأجوربودن بی‌حجابانی دهد که برای‌ اصلاح یا محو حاکمیت استبدادی که ام المفاسد است، مقاومت می‌کنند؟!» ۱۲ ماه مبارک رمضان، سالروز رحلت یکی از برجسته‌ترین شاگردان مکتب عرفانی نجف، یعنی «جناب حاج سید هاشم حداد رضوان الله علیه» است؛ همان عارف بزرگی که بعد از برگزاری مراسم بزرگداشت او در سال ۹۸، مهدی نصیری در یادداشتی با عنوانِ «غلو عرفانی؛ خطری برای شریعت و عقلانیت در حوزه‌های علمیه»، نوشت: «پنج‌شنبه مجلس گرامیداشتی برای سید هاشم حداد ـ موسوم به روح مجرد ـ در مشهد مقدس، با سخنرانی چند تن از روحانیون، از جمله امام جمعۀ موقت تهران جناب آقای صدیقی برگزار شد. ... سید هاشم حداد که در اطلاعیۀ مراسم، از او با عنوان عارف کامل شیعی یاد شده کیست و شاخصه‌ها و اندیشه‌های عرفانی او کدام است؟ ... نعل‌بندی عوام و متوهم ... که کمترین ارزشی برای علم و فقاهت و تفکر و عقلانیت قائل نیست. ... [پیروان این جریان] برای چند انسان معمولی، مقامات خدایی و فوق مقامات انبیاء و اهل بیت علیهم السلام قائل هستند و عن قریب است که کارگاه تولید انبوه خدا و یا حداقل کارگاه معصوم‌سازی دایر کنند و همۀ مقدسات را به بازی بگیرند. ... [این جریان] شریعت و عقلانیت را به مسلخ می‌برد و مردم را مریدان گوسفندصفت خود می‌خواهد.» نگارنده نیز در همان ایام، جوابی به این یادداشت نصیری داد که شاید بازنشر آن خالی از لطف نبوده و به فهم علت این همه انحراف و التقاط او در این روزها کمک کند. اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا. 🏷 🆔 @Smh_Doaei
🔰 عرفانِ شیعیِ فقاهتی، عصارۀ شریعت، معنویت و عقلانیت ✍️ سید محمدحسین دعائی انا لله و انا الیه راجعون. خبر رسید که یکی از مخالفان لَدود حکمت و معنویت ناب شیعی ـ به حکم «الناس اعداء ما جهلوا» ـ مجددا خامۀ خامی در دست گرفته و در یادداشتی با عنوانِ «غلو عرفانی؛ خطری برای شریعت و عقلانیت در حوزه‌های علمیه» نوشته است: «پنج‌شنبه مجلس گرامیداشتی برای سید هاشم حداد ـ موسوم به روح مجرد ـ در مشهد مقدس، با سخنرانی چند تن از روحانیون، از جمله امام جمعۀ موقت تهران جناب آقای صدیقی برگزار شد. ... سید هاشم حداد که در اطلاعیۀ مراسم، از او با عنوان عارف کامل شیعی یاد شده کیست و شاخصه‌ها و اندیشه‌های عرفانی او کدام است؟ ... نعل‌بندی عوام و متوهم ... که کمترین ارزشی برای علم و فقاهت و تفکر و عقلانیت قائل نیست. ... [پیروان این جریان] برای چند انسان معمولی، مقامات خدایی و فوق مقامات انبیاء و اهل بیت علیهم السلام قائل هستند و عن قریب است که کارگاه تولید انبوه خدا و یا حداقل کارگاه معصوم‌سازی دایر کنند و همۀ مقدسات را به بازی بگیرند. ... [این جریان] شریعت و عقلانیت را به مسلخ می‌برد و مردم را مریدان گوسفندصفت خود می‌خواهد.» آری! خواندن این جملات، دل هر آن کسی که از عشق به اولیاء خدا، نور ایمان، ذوق سلیم و فهم حقیقت، اندک بهره‌ای داشته باشد را به درد آورده و او را به عکس العمل وامی‌دارد: ... 📌 متن کامل یادداشت در: mehrnews.com/xPhmz 🏷 🆔 @Smh_Doaei