eitaa logo
سیاه‌مشق | سید محمدحسین دعائی
205 دنبال‌کننده
617 عکس
232 ویدیو
5 فایل
عضوی کوچک از جامعه حوزویان مشغول به تدریس، تحقیق و تبلیغ در جبهه انقلاب اسلامی مسئول قرارگاه مکتب توحید درگاه ارتباط: @SmhDoaei
مشاهده در ایتا
دانلود
﴿٢﴾ يَا سَيِّدَ السَّاداتِ، يَا مُجِيبَ الدَّعَواتِ، يَا رَافِعَ الدَّرَجَاتِ، يَا وَلِىَّ الْحَسَناتِ، يَا غَافِرَ الْخَطِيئاتِ، يَا مُعْطِىَ الْمَسْأَلاتِ، يَا قابِلَ التَّوْباتِ، يَا سَامِعَ الْأَصْواتِ، يَا عَالِمَ الْخَفِيِّاتِ، يَا دَافِعَ الْبَلِيِّاتِ. سُبْحانَكَ يَا لَا إِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ. (٢) ای سرور همۀ سروران عالَم! ای پاسخگوی همۀ درخواست‌ها! ای پروازدهندۀ جان آدمیان در آسمان خوبی‌ها! ای جلودار کاروان زیبایی‌ها! ای مهربان‌خدای خطاپوش! ای نازنین‌مولای عطابخش! ای پذیرای هر پشیمان! ای شنوای هر شکر و شکایت! ای دانای هر ناپیدا! و ای سپر بلای خوبان! تو از تمام پلشتی‌ها پاک و از همۀ پستی‌ها پیراسته‌ای، ای آن‌که هیچ خدایی جز تو نیست! ببین که از فرط بیچارگی، فریادم به آسمان بلند است! فریادم را بشنو، دستم را بگیر و با وصال خود، آتش فراقت را فروبنشان، ای یگانه پروردگار من! 🏷 🆔 @Smh_Doaei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 منبر بعد از دعای ندبه 🗓 ۶ جمادی الثانیه ۱۴۴۴ قمری / ۹ دی ۱۴۰۱ شمسی 📍 مجتمع حضرت زینب سلام الله علیها 🎙 سید محمدحسین دعائی 🏷 🆔 @Smh_Doaei
🔰 منبر بعد از دعای ندبه 🗓 ۶ جمادی الثانیه ۱۴۴۴ قمری / ۹ دی ۱۴۰۱ شمسی 📍 مجتمع حضرت زینب سلام الله علیها 🎙 سید محمدحسین دعائی 📝 خلاصۀ مطالب: 🔸 «امام‌شناسی» یعنی حس حضور امام در زندگی. 🔹 بشارت باد بر آن شیعیانی که با امام زمان ارواحنا فداه، ارتباط قلبی داشته و برای ظهور آن حضرت دعا می‌کنند؛ اما: وظیفۀ شیعیان در عصر غیبت، منحصر به نشستن و دعاکردن نیست. 🔸 آفت انتظار: غافل‌شدن از تلاش برای یاری واقعی و عملی امام زمان ارواحنا فداه 🔹 بسیاری از مردم مدینه، هم به حق امیرالمؤمنین علیه السلام معترف بودند و هم آن حضرت را دوست داشتند؛ اما چون به تمام وظیفۀ خود در قبال ایشان عمل نکردند، آن مصائب رخ داد. 🔸 حضرت فاطمه سلام الله علیها: «مَثَلُ الْإمامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ إذ تُؤتی وَ لَا تَأْتِي». 🔹 «فاطمیه» فصلِ «امام‌شناسی» و هنگامۀ تلاش برای اداء کامل حق امام زمان ارواحنا فداه است. 🔸 نباید بگوییم: «مهدی جان، بیا!» بلکه ما باید به محضر ایشان برویم. آری؛ امام زمان ارواحنا فداه منتظر ما هستند. 🔹 همان‌طور که امام حسین علیه السلام به اسب و شمشیر و دعای دیگران نیاز نداشتند، امام زمان ارواحنا فداه هم به گریه و دعای ما نیاز ندارند. 🔸 باید ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام را پاسخ بدهیم. 🔹 باید زمینۀ زنده‌ماندن یاد امام زمان ارواحنا فداه در جامعه، آشنایی انسان‌ها با آن حضرت، نشر ارزش‌های الهی و ناکامی دشمنان دین را فراهم آوریم. 🔸 باید کوتاهی‌های صورت‌گرفته در امر هدایت جوانان و سوق‌دادن آنان به‌سمت امام زمان ارواحنا فداه را جبران کنیم. 🔹 باید در کنار دعاکردن و ندبه‌خواندن، با جان، مال، قلم و قدم خود، در راه دین خدا و در مسیر آرمان‌های دینی جهاد کنیم. 🔸 هرگونه اقدامی بر خلاف مقتضای عفاف و حجاب بانوان، سیلی به صورت امام معصوم است. 🔹 امام، با مهربانی و دلسوزی تمام، مشغول دستگیری از انسان‌هاست؛ قدر بدانیم و به او دست بدهیم. 🏷 🆔 @Smh_Doaei
🔸 به توفیق الهی، روز پنج‌شنبه ۸ دی ۱۴۰۱، در «نخستین تالار گفتگوی اساتید حوزه و دانشگاه» که به همتِ «دبیرخانۀ وحدت حوزه و دانشگاه» و «حوزۀ علوم اسلامی دانشگاهیان مشهد» برگزار شد، شرکت کردم. 🔹 عنوان میزی که بنده در آن حضور داشتم، «توسعۀ گفتمان بیانیۀ گام دوم انقلاب در جامعه، سیاست‌ها و راهکارها» بود. 🔸 بازتاب خبری این رویداد: https://www.iribnews.ir/00FUY4 🔹 و اما خلاصۀ مطالب حقیر در این جلسه:
🔰 توسعۀ گفتمان بیانیۀ گام دوم انقلاب در جامعه، سیاست‌ها و راهکارها ▪️ ارائه‌شده در «تالار گفتگوی اساتید حوزه و دانشگاه» ✍️ سید محمدحسین دعائی [بخش ۱ از ۲] 💠 مقدمه: ۱. «بیانیۀ گام دوم انقلاب» مهم‌ترین سند بالادستی کشور است که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده و پرداختن به آن، مورد تأکید ایشان می‌باشد: «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم. من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی گفتم، از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند؛ ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند.» ۲. امیرالمؤمنین علیه السلام: «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ لِي عَلَيْكُمْ حَقّاً وَ لَكُمْ عَلَيَّ حَقٌّ فَأَمَّا حَقُّكُمْ عَلَيَّ فَالنَّصِيحَةُ لَكُمْ وَ تَوْفِيرُ فَيْئِكُمْ عَلَيْكُمْ وَ تَعْلِيمُكُمْ كَيْلَا تَجْهَلُوا وَ تَأْدِيبُكُمْ كَيْمَا تَعْلَمُوا وَ أَمَّا حَقِّي عَلَيْكُمْ فَالْوَفَاءُ بِالْبَيْعَةِ وَ النَّصِيحَةُ فِي الْمَشْهَدِ وَ الْمَغِيبِ وَ الْإِجَابَةُ حِينَ أَدْعُوكُمْ وَ الطَّاعَةُ حِينَ آمُرُكُم‏.» ۳. نتیجه: ضرورت شناخت تحلیلی بیانیۀ گام دوم و تلاش برای عملیاتی‌کردن آن در حوزه‌های مختلف، به‌عنوان بخشی از «نهضت آشنایی با اندیشه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب». 💠 توصیف اجمالی محتوای بیانیۀ گام دوم انقلاب: ۱. مجموعه‌ای از مطالب مهم و راهبردی دربارۀ «هست‌ها و بایدها»، «واقعیت‌ها و آرمان‌ها»، «فرصت‌ها و تهدیدها» و به عبارت دیگر «وضع موجود و وضع مطلوب انقلاب» ۲. مجموعه‌ای متشکل از «توصیف‌های مرتبط با گام اول انقلاب» و «توصیه‌های مرتبط با گام دوم انقلاب» ۳. «قرائت معیار» از «خروجی انقلاب در گام اول» و «نقشۀ راه انقلاب در گام دوم» 💠 مهم‌ترین پیش‌نیازها برای توسعۀ گفتمان بیانیۀ گام دوم انقلاب: ۱. آشنایی با بیانیۀ گام دوم و هویت کلان‌نگرانه و آینده‌نگارانۀ آن ۲. درک ضرورت توسعۀ گفتمان بیانیه گام دوم، از سوی مسئولان، نخبگان و عموم مردم، در سه مرحله: ▫️ درک ضرورت کلان‌نگری و آینده‌نگاری برای ادارۀ کشور ▫️ درک ضرورت اقدام برای آینده‌نگاری از سوی رهبر معظم انقلاب و پذیرش جایگاه ایشان در این عرصه ▫️ درک ضرورت ابتناء همۀ طرح‌ها و برنامه‌ها بر بیانیۀ گام دوم ۳. قبول ضعف‌ها، خلأها و کوتاهی‌های موجود در حوزۀ بیانیه‌شناسی (قابل ارزیابی از طریق پایش میزان آشنایی طیف‌های مختلف با بیانیه) ۴. آماده‌سازی محتوای گفتمان گام دوم، به‌کمک: ▫️ تجزیه، تحلیل و فراوری بیانیۀ گام دوم انقلاب ▫️ جمع‌آوری و ساماندهی دیگر بیانات رهبری با محوریت بیانیه 🆔 @Smh_Doaei
[بخش ۲ از ۲] 💠 مهم‌ترین سیاست‌ها و راهکارها برای توسعۀ گفتمان بیانیۀ گام دوم انقلاب: ۱. تولیدِ «مدل بومی گفتمان‌سازی» و عمل به الزامات و اقتضائات آن ۲. استفاده از دستاوردهای عقلانی و عقلائی مطرح در عرصۀ گفتمان‌سازی، مثل موردِ «رؤیای آمریکایی» ۳. تعیین یا تولید یک «نهاد»، به‌عنوانِ «متولی موضوع گام دوم انقلاب» (مثل مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت)، با هدفِ «راهبری ستادی» ۴. تولیدِ «ادبیات گام دوم انقلاب» و فربه‌سازی هدفمند این ادبیات ۵. تلاش برای «مستندسازی بیانیه»، به‌کمکِ «آیات»، «روایات»، «گزاره‌های علمی» و «واقعیت‌های میدانی» ۶. تأکید بر «عقلانیت بیانیه» و نشان‌دادن این عقلانیت به مخاطب ۷. جلوگیری از «تأثیر منفی تغییر دولت‌ها» بر روند اجرائی‌شدن بیانیه ۸. الزامِ «پیوست بیانیه» برای تمامی پیشنهادها، طرح‌ها و برنامه‌های ارائه‌شده در کشور (مثل الزام پیوست فرهنگی) و مطالبۀ این پیوست از «مسئولان» و «نامزدهای انتخاباتی» ۹. اولویت‌دادن به توسعۀ گفتمان بیانیۀ گام دوم در میان حوزویان و دانشگاهیان ۱۰. تمرکز ویژه روی مسئلۀ «خودسازی» و زمینه‌سازی برای تحقق و توسعۀ آن در فضاهای مختلف ۱۱. تلاش پُرحجم برای «کادرسازی» و تربیت نیروی انسانی متناسب با «طراز بیانیه» ۱۲. سرمایه‌گذاری خاص روی بحثِ «کلان‌نگری» و نهادینه‌سازی آن در جامعه ۱۳. توجه ویژه به «فعالیت‌های تطبیقی و مقایسه‌ای»، با الهام از محتوای بیانیه (مثل مقایسۀ شرائط بعد از انقلاب با شرائط پیش از انقلاب، مقایسۀ انقلاب اسلامی با انقلاب‌های دیگر و مقایسۀ چالش‌های انقلاب در ابتداء پیروزی با چالش‌های انقلاب در امروز) ۱۴. تمرکز بر «فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای»، به‌منظور شکستنِ «محاصرۀ تبلیغاتی دشمن» در «جنگ روایت‌ها» (با لحاظ تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضعف جبهۀ انقلاب در این عرصه و تأثیر آن بر امیدآفرینی) ۱۵. طراحی و راه‌اندازیِ «رویدادهای علمی و هنری مختلف»، با دبیرخانه‌های دائمی ۱۶. طراحی و راه‌اندازی دوره‌هایی مثلِ «بینهایت‌شو» و «هیس‌طوری» ۱۷. ضرورت نقش‌آفرینی ویژه از سوی «صداوسیما»، با تولید برنامه‌های مختلف، خصوصا برنامه‌هایی برای «گفتگوهای چالشی»، میان موافقان و مخالفان بیانیه ۱۸. وارد کردن محتوای بیانیه به «متون درسی» ۱۹. استفاده از شرائط شکل‌گرفته بعد از غائلۀ اخیر و تبدیل تهدید موجود در آن به فرصت، به‌کمکِ «پالایش نظام» در سه حوزۀ «برنامه‌ها، ساختارها و نیروها»، بر اساس محتوای بیانیه و به‌منظور سرعت‌دادن به فرایندِ «دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی» ۲۰. اثباتِ «درخشندگی و برجستگی بیانیه» و استناد به آن، برای اثباتِ «حقانیت رهبر معظم انقلاب» و دفاع از شخصیت حقیقی و حقوقی ایشان (خصوصا با لحاظ هجمه‌ها و اهانت‌های اخیر) 🏷 🆔 @Smh_Doaei
برای دیدن مستند، کلیک کنید: https://telewebion.com/episode/0x1be597a
🔰 آن زمستانِ بهاری ▪️ نگاهی دوباره به مستندِ «آن زمستان» دربارۀ مرحوم آیة الله مصباح یزدی ✍️ سید محمدحسین دعائی [بخش ۱ از ۲] 🔸 غرض اصلی‌ام از نوشتن متن حاضر، نقد فنی مستند خوش‌ساخت و پُرمضمونِ «آن زمستان» نیست. بلکه می‌خواهم بازارگرمی کنم. آری؛ امیدوارم با خواندن این چند خط، کسانی که این مستند را ندیده‌اند، آن را ببینند و کسانی که آن را دیده‌اند، دوباره ببینند و بیشتر بیندیشند. 🔹 فرم مستندِ «آن زمستان» فرم خلاقانه‌ای است. یعنی کارگردان آن توانسته است با عبور از «گفتگومحوری»، از ژانر مستند، «آشنایی‌زدایی» کرده و طبیعت کُند و یکنواخت آن را به نفعِ «محتوا» و «مخاطب» تغییر دهد. البته بدیهی است که فهم این خلاقیت و لذت‌بردن از آن، جز در پرتوِ «بلوغ سینمایی»، «دغدغه‌مندی قلبی» و «کنجکاوی ذهنی نسبت به موضوع فیلم» ممکن نیست. 🔸 بینندۀ این مستند، به‌هیچ‌وجه حضور دوربین را حس نمی‌کند. یعنی شما در وقت تماشای این فیلم، اصلا فکر نمی‌کنید که دارید فیلم می‌بینید؛ و این موفقیت چشمگیر، علاوه بر آن‌که از «هنرمندی کارگردان» و دیگر عوامل فیلم ـ مثل تصویربردار، صدابردار و نورپرداز ـ خبر می‌دهد، از «روح بلند آیة الله مصباح یزدی و وارستگی و اخلاص ایشان» حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که تا آخر فیلم، حسرت یک نگاه آیة الله، به دل دوربین می‌ماند. خلاصه آن‌که: مستندِ «آن زمستان»، مثل سوژۀ خود، به‌شدت «ساده» و «صادق» است. 🔹 در ادامۀ نکتۀ قبل و به‌طور خاص، باید از «نجابت و عفت دوربین فیلم» در داخل خانه و در بین خانوادۀ آیة الله نیز یاد کرده و به تحسین آن بپردازیم. 🔸 هرچند در مستندِ «آن زمستان»، صرفا به مقطع کوتاهی از زندگی آیة الله مصباح یزدی پرداخته شده است، اما می‌توان در آینۀ این مستند، ابعاد مختلف معنوی، علمی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و فردی شخصیت ایشان را به تماشا نشست. 🔹 البته امتیاز ویژۀ این مستند آن است که به بهترین شکل ممکن، «وجوه دیده‌نشده‌ای از شخصیت آیة الله» را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهد؛ وجوهی مثل: «خوش‌اخلاقی، شوخ‌طبعی، نکته‌سنجی و خانواده‌دوستی» که حقیقتا مواجهه با آن‌ها، مخاطب ناآشنا با ایشان را شوکه می‌کند. به عبارت دیگر، مستندِ «آن زمستان» ما را به «اندرون» و «اندرونیِ» آیة الله مصباح یزدی برده و نه تنها تصویر ذهنی ما از ایشان، بلکه اساسا تصورمان از «حیات عالمان دینی» را تغییر می‌دهد. 🔸 «ساده‌زیستی و بی‌اعتنائی آیة الله مصباح یزدی به مظاهر دنیا»، یکی دیگر از ابعاد مهم شخصیت ایشان است که مستندِ «آن زمستان» به‌خوبی پرده از آن برمی‌گیرد. 🔹 «تواضع و فروتنی آیة الله» نیز در جای‌جای مستند دیده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که هرکس آن را ببیند و اندکی «انصاف» به خرج دهد، تصدیق می‌کند که ایشان به‌شکل خارق العاده‌ای «خاکی» بوده‌اند. خاکی، یعنی کسی که در عین بزرگی، در دسترس است، در بند تعارفات و تشریفات نیست، زندگی ساده‌ای دارد، مردمی است و حتی برای خود، یک میز کار مستقل ندارد. 🆔 @Smh_Doaei
[بخش ۲ از ۲] 🔸 نام این مستند هم با ما حرف دارد: «آن زمستان»؛ یعنی زمستان سال ۹۴؛ همان زمستانی که مجلس خبرگان از محضر آیة الله مصباح یزدی محروم گردیده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دچار خسارت شد؛ همان زمستانی که به‌خاطر حذف ظاهری و موقت آیة الله از سپهر سیاسی کشور، زمستان سیاست، فرهنگ و اجتماع را در پی داشت. 🔹 یکی دیگر از بخش‌های قابل‌توجه این مستند، سکانس‌های ابتدائی آن است؛ یعنی سکانس‌های مربوط به جراحی چشم آیة الله مصباح یزدی که می‌توان به تفسیر نمادین آن‌ها پرداخت و اشارۀ سربسته و گذرای کارگردان به «تغییر دید آیة الله» را در آن‌ها به تماشا نشست؛ همان واقعیتی که می‌توان در پرتو آن، به فهم بهتری از اندیشۀ سیاسی و کنشگری‌های اجتماعی ایشان دست یافت. آری؛ شاید ماجرا از این قرار است که پس از دهه‌ها «حضور میدانی، تجربه‌اندوزی و بازخوردگیری»، اندیشۀ سیاسی آیة الله مصباح یزدی، جلوه‌های واقع‌بینانه‌تری پیدا کرده است. به‌عنوان مثال می‌بینیم که ایشان ـ به‌صراحت و در تضاد با قرائت مشهور از دیدگاه خود ـ هرگونه «ناب‌گرایی غیرواقع‌بینانه» را مذمت می‌کنند، از ضرورتِ فتنه‌های اجتماعی برای «آزمایش مردم» سخن می‌گویند، بر اولویتِ «بصیرت‌افزایی عمومی» صحه می‌گذارند و غلط‌بودن مسیرِ «اجبار و تحمیل» را مورد تأکید قرار می‌دهند. 🔸 به اعتقاد نگارنده، مهم‌ترین درس این مستند، درسِ «نگاه توحیدی» و «زندگی توحیدی» است؛ این‌که یک «مؤمن موحد»، همه‌چیز ـ حتی دنیایی‌ترین چیزها، یعنی «سیاست» ـ را با دید توحیدی می‌بیند، فقط به‌دنبال جلب رضایت خداست، فقط در پی انجام وظیفه است، فقط در آرزوی عاقبت به خیری است، فقط خداوند را منشأ اثر می‌داند و به همین خاطر، حتی در سخت‌ترین شرائط زندگی، آب در دلش تکان نمی‌خورد. آری؛ دل مؤمن موحد مجاهد، حتی در سردترین زمستان‌ها، بهاری است. 🔹 حتی اگر تمام تصاویر این مستند از یادها برود، تصویر پُرمعنایی که از بوسۀ «سردار سلیمانی» بر پیشانیِ «آیة الله مصباح یزدی» قاب گرفته است، هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. 🔸 اگر مستندِ «آن زمستان» یک «مقاله» بود و می‌خواستیم برای آن چند «کلیدواژه» انتخاب کنیم، آن کلیدواژه‌ها از این قرار بودند: عبودیت، نگاه توحیدی، دین‌محوری، ولایت‌مداری، وظیفه‌شناسی، تکلیف‌گرایی، مردم‌داری، آرمان‌خواهی، واقع‌بینی، اخلاق اسلامی، معنویت، نورانیت، برکت، شجاعت، حُریت، صداقت، صمیمیت، جامعیت، جهاد، اخلاص، سبک زندگی دینی، علم نافع، علوم انسانی اسلامی و سیاست‌ورزی الهی. خلاصه آن‌که: این مستند، هم «درس دین» است، هم «درس سیاست» و هم «درس زندگی». 🔹 مستندِ «آن زمستان»، بیش از آن‌که نشانگرِ «تسلط تحسین‌برانگیزِ» کارگردان بر کار خود باشد، از «سنخیت حسرت‌برانگیزِ» او با آیة الله مصباح یزدی حکایت دارد؛ تا آن‌جا که شاید بتوان گفت روح آیة الله در این مستند حلول کرده است؛ و از همین روست که باید به فکر قلمه‌زدن این مستند به سوژه‌های دیگر و تکثیر آن بود. آری؛ مستندِ «آن زمستان»، از راه رسیدن بهارِ «سینمای اشراقی» را نوید می‌دهد. 🏷 🆔 @Smh_Doaei
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداوند درجاتش رو عالی کنه. خداوند ما رو به اینها ملحق کنه. ما رو قدردان اینها قرار بده. توجه او، دعای او و شفاعت او رو نصیب ما کنه. همچنانکه در دنیا خیلی با هم خوب بودیم، خیلی رفیق بودیم، خداوند متعال کاری کنه که در قیامت هم همینجور باشه؛ خیلی خوب باشیم، خیلی خوب باشه با ما، خیلی رفیق باشه با ما ... 😭 ان شاء الله ... 🏷 🆔 @Smh_Doaei
🔸 سال قبل که «سالگرد شهادت شهید سلیمانی رضوان الله علیه» دقیقا مصادف با «ایام فاطمیه» بود، بعضی افراد کج‌فهم یا بدسلیقه، شروع کردند به اشکال‌گرفتن که: چرا در این روزهای متعلق به حضرت صدیقۀ کبری سلام الله علیها، از کسی غیر از آن حضرت نام برده و به یاد شخصی غیر از ایشان هستید؟! 🔹 این چند خط را همان موقع نوشتم:
🔸 «حضرت زهراء سلام الله علیها» در پایان وصیت خود به «امیرالمؤمنین علیه السلام» فرمودند: 🔹 «أَسْتَوْدِعُكَ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَى وُلْدِيَ السَّلَامَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة.» (بحارالانوار، ج۴۳، ص۲۱۴) شما را به خدا سپرده و تا روز قیامت به همۀ «فرزندانم» سلام می‌رسانم. 🔸 همۀ «مؤمنان مجاهد، بصیر، شجاع، صادق و مخلص» ـ خصوصا «شهیدان» ـ «فرزندان فاطمه» و او، «مادر همۀ انقلاب‌های الهی و انقلابی‌های راستین» است؛ 🔹 و چون «دفاع از مادر»، بدونِ «دفاع از فرزندان مادر» بی‌معناست، احیاء امرِ «صدیقه کبری سلام الله علیها» هم بدونِ «تعلق به انقلاب اسلامی» و «قدرشناسی از شهیدان»، یک خیال توخالی است. 🔸 همچنان‌که دم‌زدن از «فاطمیه»، بدونِ «انقلابی‌گری» و «جهاد در راه آرمان‌های دینی»، باطنی جز «سقیفه‌مسلکی» ندارد. 🔹 اما «شهید سلیمانی» ... 🔸 او شاگرد ممتازِ «مدرسۀ فاطمیه» و «مکتب انقلاب اسلامی» است؛ و از همین روست که نامش با نامِ «فاطمه» و «فاطمیه» ارتباط عمیق‌تر و وثیق‌تری دارد. 🔹 آری؛ این فقط «تاریخ شهادت سلیمانی» نیست که با «فاطمیه» مقارن شده؛ بلکه تمام هویت او «فاطمی» است؛ 🔸 و به همین خاطر، نه فقط امسال، بلکه سال‌های بعد هم که سالگرد شهادت او از «فاطمیه» دور می‌شود، در «فاطمیه» یادش می‌کنیم. 🔹 باشد که آن «شهید فاطمی» هم ما را پیشِ «مادر» یاد کند ... . 🏷 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آیة الله مصباح یزدی رضوان الله علیه: بنده اخیرا در کشور خودمان کسی را مثل حاج قاسم سلیمانی ندیدم که مقام حضرت زهراء را شناخته باشد و در هیچ حالی از توسل به آن بزرگوار غافل نشود. 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 من قدرت او را، محبت مادری او را، در هور دیدم، در قلب کانال ماهی دیدم، در وسط میدان مین دیدم ... . 🆔 @Smh_Doaei
﴿۳﴾ يَا خَيْرَ الْغافِرِينَ، يَا خَيْرَ الْفاتِحِينَ، يَا خَيْرَ النَّاصِرِينَ، يَا خَيْرَ الْحَاكِمِينَ، يَا خَيْرَ الرَّازِقِينَ، يَا خَيْرَ الْوَارِثِينَ، يَا خَيْرَ الْحَامِدِينَ، يَا خَيْرَ الذَّاكِرِينَ، يَا خَيْرَ الْمُنْزِلِينَ، يَا خَيْرَ الْمُحْسِنِينَ. سُبْحانَكَ يَا لَا إِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ. (٣) ای خطاکاران را بهترین خطاپوش! ای در راه ماندگان را بهترین راهگشا! ای درماندگان ناتوان را بهترین یاری‌رسان! ای دادخواهان را بهترین داور! ای نیازمندان را بهترین روزی‌رسان! ای مردگان نگران را بهترین میراث‌بر! ای خوبی‌های خوبان را بهترین ستایشگر! ای فراموش‌شدگان تنها را بهترین یادآور! ای دست‌های رو به آسمان را بهترین فروفرستنده! و ای نیکوکاران را بهترین نیکی‌رسان! تو از تمام پلشتی‌ها پاک و از همۀ پستی‌ها پیراسته‌ای، ای آن‌که هیچ خدایی جز تو نیست! ببین که از فرط بیچارگی، فریادم به آسمان بلند است! فریادم را بشنو، دستم را بگیر و با وصال خود، آتش فراقت را فروبنشان، ای یگانه پروردگار من! 🏷 🆔 @Smh_Doaei
🔰 مرا عهدی است با جانان ... ▪️ چندجمله‌ای در باب مصیبت توهین به رهبر معظم انقلاب در مجلۀ کثیف شارلی ابدو ✍️ سید محمدحسین دعائی 📝 خلاصۀ مطلب: 🔸 از امام باقر علیه السلام نقل شده است که: «خداوند متعال در شب معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و در پاسخ به سؤال آن حضرت از جایگاه مؤمن در نزد خود، فرمود: ای محمد! هر کس یکی از دوستان مرا مورد اهانت قرار داده و حرمت او را بشکند، [در واقع] به جنگ با من برخاسته و [باید بداند که] من با سرعت تمام و بسیار زودتر از هر چیز دیگری، به کمک دوستانم خواهم شتافت.» 🔹 بر همین اساس، بر عهدۀ تمامِ «اهل ایمان» است که از بابِ «تخلق به اخلاق الهی» و با لحاظ اهمیت مسئله، در مقابل هرگونه اهانتی به اولیاء خدا و عالمان دین، با شدیدترین شکل ممکن، موضع گرفته و نسبت به حرمت و عزت آنان، اهلِ «حساسیت»، «غیرت» و «جدیت» باشند. 🔸 در این روزها، دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، بعد از سال‌ها تلاش موذیانه برای تخریب شخصیتِ «رهبر معظم انقلاب» در رسانه‌ها و بعد از تمرکز بی‌سابقه بر توهین به شخص ایشان در «غائلۀ اخیر»، از همۀ خط‌قرمزها عبور کرده و به‌شکل بی‌نهایت وقیحانه‌ای، این «عالم ربانی» و «ولی الهی» را مورد اهانت قرار داده‌اند. 🔹 حال سؤال مهم این است که: در چنین شرائطی دقیقا چه باید کرد؟ خلاصۀ پاسخ از این قرار است: ▫️ باید صدا را به اعتراض بلند کرد. ▫️ باید آتش اعتراض را در حوزه‌های علمیه روشن کرد. ▫️ باید این اعتراض را به توده‌های مردمی سرایت داد. ▫️ باید اعتراض را به‌شکل میدانی و در قالب حرکت‌های موج‌آفرینی مثل: تجمع، تحصن و تعطیلی دنبال کرد. ▫️ باید از مراجع معظم تقلید و علماء شاخص بلاد خواست که به وظیفۀ خود در این ماجرا عمل کنند. ▫️ باید به اعتراض‌های صورت‌گرفته، ضریب رسانه‌ای داد. ▫️ باید از دولتمردان خواست که به‌شکل جدی اعتراض کنند. ▫️ باید از نهادهای دولتی، خصوصا وزارت امور خارجه خواست که اعتراض خواص و عوام جامعه را به نتیجه برسانند. ▫️ و خلاصه آن‌که: باید با هر وسیلۀ ممکن و البته معقول و مشروع، هزینۀ اهانت به «رهبر معظم انقلاب» را بالا برد و به دشمنان نشان داد که امت اسلامی حاضر است برای دفاع از حرمت ولی خود، هر هزینه‌ای را پرداخت کند. 🔸 به‌راستی آیا اهمیتِ «حفظ حرمت رهبر معظم انقلاب» ـ به‌عنوانِ «عمود خیمۀ اسلام، تشیع و مرجعیت» در دنیای امروز ـ کمتر از مسائل دیگر است که علی‌رغم توهین‌های مکرر و بی‌سابقۀ اخیر به ایشان، هیچ صدایی از سوی بزرگان درجۀ اول حوزه در حمایت از این «مقتدر مظلوم» بلند نشد؟! آیا جا نداشت که این عزیزان، در غائلۀ اخیر، علاوه بر شکایت از «گرانی» و «تورم»، اشاره‌ای هم به مصیبت دردناک توهین به رهبری داشته و لااقل ناراحتی خود از آن را اعلام می‌کردند؟ مگر نه آن‌که اهانت به «ولی فقیه»، در واقع اهانت به «اساس دین و معنویت» است؟ و مگر نه آن‌که با توهین به او و شکستن حرمت او، دیگر هیچ تضمینی برای حفظ حرمت دیگر عالمان وجود نخواهد داشت؟ آری؛ نباید گذاشت کار به این‌جا برسد؛ و این وظیفه‌ای است که بر دوش همۀ مراجع بزرگوار سنگینی می‌کند. 🔹 همۀ ما ـ بدون تریبون و مخاطب ـ نسبت به والدین، فرزندان و دوستان خود حساسیم؛ بسیاری از ما تا به حال برای دفاع از عالمان و بزرگانی که دوستشان داریم، حرف زده‌ایم، حرص خورده‌ایم و بحث کرده‌ایم. حال چرا برای دفاع از «رهبر معظم انقلاب» کاری نمی‌کنیم؟! همان عزیزی که حق غیرقابل‌وصفی بر گردن همۀ ما داشته و حفظ حرمت و شخصیت او، شاید حتی از حفظ جان خود او مهم‌تر باشد. 🔸 البته به «لطف خدا» و با «عنایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه»، روز به روز بر «محبوبیت رهبر معظم انقلاب» در دنیا افزوده شده و دل‌های بیشتری با او پیوند می‌خورند؛ همان شخصیت بی‌بدیلی که «شهید سلیمانی»، با این حجم از جمال و جلال جهان‌گیر، یکی از دست‌پروردگان اوست. آری؛ «مه فشاند نور و سگ عوعو کند». 📌 متن کامل: https://hawzahnews.com/xc44j 🏷 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مرحوم آیة الله مصباح یزدی: عشق به رهبری، یعنی: عشق به خدا، عشق به انبیاء، عشق به دین، عشق به قرآن، عشق به امام حسین، عشق به امام زمان و عشق به همه مقدسات. 🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ذوب در ولایت 🔸️ بخشی از گفت و گوی ویژه حجة الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح با حجة الاسلام و المسلمین سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان 🆔 @Smh_Doaei