سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 مهدی نصیری؛ از «توهین به اولیاء خدا» تا «دفاع از اسلام سکولار و لیبرال» ▪️ بهمناسبت فرارسیدن ۱۲ ر
🔰 عرفانِ شیعیِ فقاهتی، عصارۀ شریعت، معنویت و عقلانیت
✍️ سید محمدحسین دعائی
انا لله و انا الیه راجعون. خبر رسید که یکی از مخالفان لَدود حکمت و معنویت ناب شیعی ـ به حکم «الناس اعداء ما جهلوا» ـ مجددا خامۀ خامی در دست گرفته و در یادداشتی با عنوانِ «غلو عرفانی؛ خطری برای شریعت و عقلانیت در حوزههای علمیه» نوشته است:
«پنجشنبه مجلس گرامیداشتی برای سید هاشم حداد ـ موسوم به روح مجرد ـ در مشهد مقدس، با سخنرانی چند تن از روحانیون، از جمله امام جمعۀ موقت تهران جناب آقای صدیقی برگزار شد. ... سید هاشم حداد که در اطلاعیۀ مراسم، از او با عنوان عارف کامل شیعی یاد شده کیست و شاخصهها و اندیشههای عرفانی او کدام است؟ ... نعلبندی عوام و متوهم ... که کمترین ارزشی برای علم و فقاهت و تفکر و عقلانیت قائل نیست. ... [پیروان این جریان] برای چند انسان معمولی، مقامات خدایی و فوق مقامات انبیاء و اهل بیت علیهم السلام قائل هستند و عن قریب است که کارگاه تولید انبوه خدا و یا حداقل کارگاه معصومسازی دایر کنند و همۀ مقدسات را به بازی بگیرند. ... [این جریان] شریعت و عقلانیت را به مسلخ میبرد و مردم را مریدان گوسفندصفت خود میخواهد.»
آری! خواندن این جملات، دل هر آن کسی که از عشق به اولیاء خدا، نور ایمان، ذوق سلیم و فهم حقیقت، اندک بهرهای داشته باشد را به درد آورده و او را به عکس العمل وامیدارد: ...
📌 متن کامل یادداشت در: mehrnews.com/xPhmz
🏷 #یادداشت #نقد #عرفان_شیعی_فقاهتی #مرحوم_حداد #مهدی_نصیری
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 عرفانِ شیعیِ فقاهتی، عصارۀ شریعت، معنویت و عقلانیت ✍️ سید محمدحسین دعائی انا لله و انا الیه راجعو
🔸 پیام یکی از مخاطبان:
سلام
شما در دفاع از عرفان و حداد، یادداشتی نوشتید و بخش اکثر یا کثیرش رو حرفهای رهبری اوردید؟
منطق این رفتار چیه؟
چون حاکم این کشور هست، یک بحث علمی و تخصصی رو باید به اون استناد کنید؟
نظرات علمی او فرقی با نظرات علمی بقیه علما داره بماهوهو؟
این رفتارها، حاکی از اوج سیاستزدگی و عوامزدگی هست.
با بحث علمی، فقط علمی برخورد کنید.
🔹 پاسخ بنده:
سلام بر شما
طاعات و عباداتتان قبول درگاه حق
از اینکه به یادداشت بنده توجه کرده و آن را مطالعه کردید متشکرم.
در پاسخ به فرمایش شما، به چند نکته اشاره میکنم:
▫️ اولا، متن مورد بحث، یک متن استدلالی نیست. بلکه صرفا یک یادداشت رسانهای، در پاسخ به یک شیطنت رسانهای است. به همین خاطر توقع استفاده تفصیلی از دلائل فنی در آن، اساسا توقع نابهجایی است.
▫️ ثانیا، نه اکثر یادداشت حقیر، سخنان رهبر معظم انقلاب است و نه بخش کثیری از آن. بلکه صرفا در یکی از بخشها، چند جملهای از ایشان نقل شده و در بخشهای دیگر، به موارد متعدد دیگری استناد شده است.
▫️ ثالثا، استناد به سخنان رهبری، در وهلۀ اول، نه از حیث جایگاه سیاسی ایشان، بلکه با عنایت به موقعیت ممتاز علمی و معنوی ایشان است؛ استنادی که قطعا میتوان با تبیین و تثبیت آن، بر اعتبار قول مختار افزود.
▫️ رابعا، باید توجه داشت که توجه به جایگاه سیاسی رهبر معظم انقلاب نیز با عنایت به شأن حاکم شرع در جامعۀ اسلامی، ضروری بوده و در مواضعی تعیینکننده است.
▫️ و خامسا، برای اسکات خصمی که با تهمت ضدانقلاببودن به میدان آمده، هیچ حربهای کارآمدتر از نقل سخنان رهبر انقلاب نیست.
در پایان به عرض میرسانم اگر حوصله دارید، خروجی برخی از برخوردهای علمی خود با این بحث را برایتان بفرستم تا آن را مطالعه بفرمایید؛ شاید قدری خیالتان آسوده شود.
مجددا از شما به خاطر اینکه نظر انتقادی خود را به بنده منتقل کردید متشکرم و برایتان آرزوی توفیق روزافزون دارم.
🏷 #پیام_مخاطبان
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 مهدی نصیری؛ از «توهین به اولیاء خدا» تا «دفاع از اسلام سکولار و لیبرال» ▪️ بهمناسبت فرارسیدن ۱۲ ر
در گذشته حمامهای عمومی خزینه داشتند.
یک روز که مرحوم آیة الله شاهآبادی رضوان الله علیه به حمام رفته بودند، بعد از آبکشیدن خود در خزینه، وقتی میخواستند از سطح حمام بگذرند، کمی احتیاط میکنند تا آبهای آلودۀ کف حمام به بدنشان نریزد.
از قضا در همان روز، سرهنگی هم به حمام آمده بود. او که احتیاط ایشان را میبیند، زبان به تمسخر گشوده و به ایشان اهانت میکند.
آیة الله شاهآبادی از این تمسخر و زخم زبان، خیلی ناراحت میشوند؛ اما ادب میکنند، چیزی نمیگویند و به راه خود ادامه میدهند.
فردای آن روز و در اثناء تدریس آیة الله، صدای عدهای که مشغول حمل جنازهای بودند، توجه حضار را به خود جلب میکند. ایشان میپرسند: «چه خبر شده؟ چه کسی فوت کرده؟» اطرافیان جواب میدهند: «آن سرهنگی که دیروز در حمام به شما اهانت کرد، وقتی از حمام بیرون آمد، سر زبانش تاول زد، درد آن هر لحظه بیشتر شد، معالجۀ دکترها هم هیچ سودی نبخشید و در کمتر از ۲۴ ساعت از دنیا رفت.»
بعدها هر وقت آیة الله شاهآبادی از این قضیه یاد میکردند، متأثر میشدند و میفرمودند: «ای کاش آن روز در حمام به او پرخاش کرده و ناراحتی خود را بروز میدادم تا گرفتار نشود.»
🏷 #یاد_خوبان #آیة_الله_شاهآبادی #ادب
🆔 @Smh_Doaei
🔰 حُسنآفرین
▪️ در مدح کریم اهل بیت، امام مجتبی علیه السلام
با علم صرف و قوه دَرّاکه مزید
با علم نحو و قدرت خلّاقه جدید
از عارض مجرد و ذات قدیم حق
ستر و نقاب وهم نه هرگز توان کشید
گویند اصل و ریشه الفاظ، مصدر است
هستی ز صدر اصل به هر مشتقی رسید
زین گفته، نفس، شوق دراست ز دست داد
از درس و بحث و فحص بهیکبارگی برید
همچون غزال سرخوش و شوخی به دشت عشق
چرخید و گشت و جست و جهید و بسی دوید
ناگه حجاب جهل مرکب فروفتاد
برقی ز جام بارق جانآفرین جهید
زان جلوه، قلب خسته چو موسی به طور جان
لرزید و با توان مضاعف سپس تپید
وز لرزش و تپیدن او در حرای ذهن
شوری پدید آمد و شهدی ز لب چکید:
آنکس که گفت اصل «حسَن»، «حُسن» بوده است
رویش سیاه باد و دو چشمش شود سفید
این حکم، حکم خام کتاب تشابه است
حکم خلاف محکمه را بر زمین زنید
اصل و اساس «حُسن»، «حسَن»، سبط اکبر است
آن مظهر تمام «هو المبدء المعید»
در وقت بازدید امامِ حسن ز عرش
چون خار خرده، حُسن، به دامان او خلید
با یک تبسمش ز عدم شد پدید حُسن
وز باغ غیب، غنچه او را به غمزه چید
علم و کمال و قدر و جلال و جمال و حُسن
قد شارَکوا لِخدمة هذا الذی وحید
إنّ الحسن، هو ابن علی و ابن فاطمه
إنّ الحسن، هو الحسَن الکامل المجید
از گمرهی چه خوف چو او باشدم امام
وز دوزخم چه ترس چو او باشدم امید
🗓 نیمۀ رمضان ۱۴۲۵ قمری
🏷 #شعر #امام_حسن
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 السلام علیک یا مُعِزّ المؤمنین 🆔 @Smh_Doaei
نشستهایم کنار تو سر به زیر اینبار
فتادهایم به پای تو چون فقیر اینبار
بس است هرچه گرفتیم تا به حال از تو
بیا و هرچه که داریم را بگیر اینبار
🗓 نیمۀ ماه رمضان ۱۴۴۴ قمری
🏷 #شعر #امام_حسن
🆔 @Smh_Doaei
﴿۱۶﴾ يَا مَنْ هُوَ رَبُّ كُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ إِلٰهُ كُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ خالِقُ كُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ صَانِعُ كُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ قَبْلَ كُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ بَعْدَ كُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ فَوْقَ كُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ عَالِمٌ بِكُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ قادِرٌ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ، يَا مَنْ هُوَ يَبْقىٰ وَ يَفْنىٰ كُلُّ شَىْءٍ.
سُبْحانَكَ يَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ.
(١۶) ای پروردگار همهچیز!
ای خداوندگار همهچیز!
ای آفریدگار همهچیز!
ای سازندگار همهچیز!
ای پیش از همهچیز!
ای پس از همهچیز!
ای فرای همهچیز!
ای دانا به همهچیز!
ای توانا بر همهچیز!
و ای آنکه تو پایداری و ناپایدار همهچیز!
تو از تمام پلشتیها پاک و از همۀ پستیها پیراستهای، ای آنکه هیچ خدایی جز تو نیست! ببین که از فرط بیچارگی، فریادم به آسمان بلند است! فریادم را بشنو، دستم را بگیر و با وصال خود، آتش فراقت را فروبنشان، ای یگانه پروردگار من!
🏷 #ترجمه #دعای_جوشن_کبیر #شب_جمعه #شهید_سلیمانی
🆔 @Smh_Doaei
💔 ساعت به وقت حاج قاسم ...
چقدر دیشب آقا یادش کردند.
اصلا انگار تو جلسه حاضر بود.
ان شاء الله در این شب جمعه، کنار امام مجتبی و سیدالشهداء علیهما السلام، او هم ما رو یاد کنه ...
🆔 @Smh_Doaei
💔 خدایا!
ما نمیفهمیم چقدر وابستگی به دنیا برامون بده؛
اگر هم بفهمیم، زورمون به دنیا نمیرسه.
تو که حواست به ما هست،
تو که ما رو دوست داری،
تو که همهکارۀ مایی،
تو که هرچی بخوای همون میشه،
تو که فقط تو باید بخوای تا بشه،
تو بیا و غل و زنجیر این دنیا رو از دست و پای ما باز کن؛
تو بیا و میل به دنیا رو در ما از بین ببر؛
تو بیا و دل ما رو با عشق خودت آباد کن ... ❤️
🆔 @Smh_Doaei
🔰 آیة الله شهید صدر رضوان الله علیه، ترکیبی از: فقاهت، خلاقیت، شجاعت و دیانت
🔸 ۱۹ فروردین، سالروز شهادت آن عالم بزرگوار را گرامی میداریم و از خداوند متعال میخواهیم که توفیق حرکت در مسیر عالمان و مجاهدان راستین را به همۀ ما عنایت کند.
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 آیة الله شهید صدر رضوان الله علیه، ترکیبی از: فقاهت، خلاقیت، شجاعت و دیانت 🔸 ۱۹ فروردین، سالروز ش
🔥 ذوبوا فی الخمینی کما ذاب هو فی الاسلام ...
🆔 @Smh_Doaei
🔰 ۲۰ فروردین، روز شهادت متفکر هنرمند، «سید مرتضی آوینی رحمة الله علیه»، یکی از پیشتازان و طلایهداران جبهۀ فکری و فرهنگی انقلاب است؛ روزی که به پاس زحمات او و به اعتبار جایگاه والای او، بهعنوانِ «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.
🔸 یادش همیشه زنده و راهش هماره پُررهرو باد.
🆔 @Smh_Doaei
🔰 بخشی از پیام خواندنی و کمتردیدهشدۀ آیة الله جوادی آملی دامت برکاته بهمناسبت شهادت شهید آوینی:
روایت فتح را با درایت شهادت آمیختن
و هنر تصویر را با ظفر تحقیق هماهنگ ساختن
و دو قوس نزول و صعود را با منحنی تام هنر اسلامی دور زدن
و معقول را با عبور از بستر خیال، محسوس کردن
و محسوس را با گذر از گذرگاه تخیل، معقول نمودن
و تجرد تام عقلی را در کسوت خیال کشیدن
و از آنجا به جامهی حس درآوردن
و سپس از پیراهن حس پیراستن
و کسوت خیال را تخلیه نمودن
و به بارگاه تجرّد کامل عقلی رسیدن و رساندن
و در لفافهی هنر، سه عالم عقل و مثال و طبیعت را به هم مرتبط جلوه دادن
و کاروان دلباختهی جمال محبوب را از تنگنای طبیعت بهدرآوردن
و از منزل مثال رهایی بخشیدن
و به حرم امن عقل رساندن
که عناصر اصلی هنر اسلامی را تشکیل میدهند،
در سلالهی سلسلهی سادات و دودهی شجرهی طوبای شهادت، یعنی شهید سعید سید مرتضی آوینی (ره) و دیگر هنرمندان متعهد دینی تبلور یافت و مییابد.
📌 متن کامل پیام: https://khl.ink/f/6220
🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 این صدای نجیب ...
🆔 @Smh_Doaei
🔰 نامۀ شهید آوینی به رهبر معظم انقلاب:
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی، نائب امام عصر (عج) حضرت آیة الله خامنهای أیدکم الله تعالی بتأییداته الخالصة
سلام علیکم و رحمةالله و برکاته
امتثال امر، فرصتی برای عرض ارادت در این مرقومه باقی نمیگذارد. لذا حقیر مستقیما با استمداد از فضل بیمنتهای رب العالمین، وارد در اصل مطلب میشوم، بعد از عرض این مختصر که:
ما با حضرتعالی بهعنوان وصیّ امام امت (ره) و نایب امام زمان (عج) تجدید بیعت کردهایم و تا بذل جان در راه اجرای فرامین شما ایستادهایم؛ همانگونه که پیش از این دربارهی امام امت (ره) بودهایم و بسیارند هنوز جوانانی که عشق به اسلام و شوق رضوان حق، آنان را در میدان انقلاب نگه داشته است؛ با همان شوری که پیش از این داشتهاند.
خدا شاهد است که این سخن از سر کمال و صدق و از عمق قلوب همان جوانانی سرچشمه گرفته است که در تمام این هشت سال، بار جنگ را بر شانههای ستبر خویش کشیدند.
ما به جهاد فی سبیلالله عشق میورزیم و این امری است فراتر از یک انجام وظیفهی خشک و بیروح.
این سخن یک فرد نیست؛ دست جماعتی عظیم است که بهسوی حضرت شما دراز شده تا عاشقانه بیعت کند.
بسیارند کسانی که میدانند شمشیر زدن در رکاب شما برای پیروزی حق، از همان اجری در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت (عج)؛ و نه تنها آماده، که مشتاق بذل جان هستند. سرِ ما و فرمان شما.
کمترین مطیع شما
سید مرتضی آوینی
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 ۲۰ فروردین، روز شهادت متفکر هنرمند، «سید مرتضی آوینی رحمة الله علیه»، یکی از پیشتازان و طلایهدارا
ده سال قبل، در سالروز شهادت «شهید آوینی رحمة الله علیه»، یادداشتی از مهدی نصیری منتشر شد با عنوانِ «آوینی و افسانۀ بیطرفی تکنولوژی مدرن» که در همان روزها، بهخاطر محبت فراوان به آن شهید والامقام، بهسبب علاقه به وادی «رسانه» و بهدلیل احساس وظیفه برای مقابله با تحریف جبهۀ فکری انقلاب اسلامی، این یادداشت را نقد کرده و بنا بر ملاحظاتی آن را به نامِ «سید محمدحسین سجادی» منتشر کردم؛ نقدی که شاید بازنشر آن خالی از فائده نباشد:
🔰 نه هر که چهره برافروخت دلبری داند
▪️ گذری بر تفاوتهای «مهدی نصیری» با «شهید آوینی» در «نقد تجدد»
✍️ سید محمدحسین دعائی
🔸 چندی پیش مقالهای با عنوانِ «آوینی و افسانه بیطرفی تکنولوژی مدرن» به قلم جناب آقای نصیری منتشر شد؛ مقالهای که نویسنده در آن، ابتداء به بیان نظرات خود دربارۀ ماهیت تکنولوژی مدرن و نسبت آن با اسلام و آموزههای دینی پرداخته و سپس اندیشههای سلالۀ سلسلۀ سادات و دودۀ شجرۀ طوبای شهادت، یعنی شهید سعید سید مرتضی آوینی رحمة الله علیه در این حوزه را بر نظرات خویش منطبق میداند. غافل از آنکه هر دو بخش مقالۀ مذکور، محل اشکال است.
🔹 مطالبی که جناب آقای نصیری، بهشکل مختصر در این مقاله بیان میکند را پیش از این، مفصلا در کتاب «اسلام و تجدد» تشریح کرده است؛ کتابی که در کنار دیگر آثار و سخنان مخدوش نویسنده دربارۀ موضوعاتی همچون «فلسفه و عرفان اسلامی»، نیازمند فصل مشبعی از نقادی است. حتی میتوان گفت که ریشۀ نگاه تار و بیهویت او به «حکمت و معنویت ناب شیعی» را باید در زاویۀ غلط دید او نسبت به «هویت دین» و «حقیقت هستی» جستوجو کرد؛ زاویۀ دیدی که با دقت در ابعاد کتاب «اسلام و تجدد»، بهخوبی میتوان مختصات آن را بهدست آورد.
🔸 بهعنوان مقدمۀ بحث، باید توجه داشت که: افراد صاحبنظر در حوزۀ نسبت «دین» و «تکنولوژی» یا «دین» و «رسانه» (بهعنوان یکی از مهمترین مصادیق تکنولوژیهای مدرن) را میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد: قائلان به «تعامل»، «تناسب» و «تقارب» این دو پدیده و قائلان به «تعارض»، «تناقض» و «تضاد» آنها. قائلان به «تعارض دین و تکنولوژی» یا «ذاتگرایان»، با درنظرگرفتن ذات و هویتی مستقل برای هر یک از دو پدیدۀ «دین» و «تکنولوژی» یا «رسانه»، آنها را دارای اقتضائاتی مختص به خود و متعارض با دیگری دانسته و ترکیب یا تعامل آنها را زمینهساز تغییر و تخریب هویت هر یک از این دو میپندارند. اما قائلان به «تعامل دین و تکنولوژی»، در سه دستۀ «ابزارگرایان»، «کارکردگرایان» و «فرهنگگرایان»، هر یک بهنحوی، تعامل این دو پدیده را ممکن و بلکه لازم میدانند.
🔹 بهطور طبیعی و بر اساس روند منطقی بحث، برای فهم و تبیین نسبت «دین» با «تکنولوژی» یا «رسانه»، ابتداء باید فهم واقعی و تبیین صحیحی از هویت هر یک از این پدیدهها داشت. چرا که فهم و تبیین یک نسبت، بدون فهم و تبیین طرفین آن نسبت، ممکن نیست. از همین رو «دینشناسی» از یک سو و «تکنولوژیشناسی» از سوی دیگر، برای نسبتسنجی میان «دین» و «تکنولوژی» امری ضروری است؛ و به همین خاطر با ضعف در مرحلۀ «دینشناسی» یا نقص در فضای «تکنولوژیشناسی»، نتیجه بحث در نسبتسنجی میان این دو پدیده نیز تابع اخس مقدمتین بوده و محکوم به حکم بطلان است. بسیار دیدهایم رسانهشناسانی را که بهجهت قصور در شناخت دین، سر از ویرانههای تجدد غربی درآورده و یا دینشناسانی را که بهخاطر خطای در فهم رسانه، پا در بیابان تحجر و جمود نهادهاند. در این میان، طبیعی است که حال بیخبران از دو سوی ماجرا، از همه وخیمتر باشد.
🔸 سخن جناب آقای نصیری در یادداشت مورد بحث نیز اگر چه عموما ناظر به بحث «تکنولوژیشناسی» است، اما بهانضمام مطالب ایشان در کتاب «اسلام و تجدد» که حوزۀ «دینشناسی» را نیز پوشش میدهد، ظاهرا مصداق همین دسته سوم است. توضیح مطلب آنکه: ...
📌 متن کامل یادداشت در: yun.ir/ien0a8
🏷 #نوشتار #نقد #شهید_آوینی #مهدی_نصیری #دین #تجدد #تکنولوژی #رسانه
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 نه هر که چهره برافروخت دلبری داند ▪️ گذری بر تفاوتهای «مهدی نصیری» با «شهید آوینی» در «نقد تجدد»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شهید آوینی:
🔸 با انقلاب اسلامی ما به یک نحو به خودمان بازگشتیم. بنده اعتقاد دارم که دوران غربزدگی سپری شده و با پیروزی انقلاب اسلامی، ما وارد عصر تازهای شدیم که تسلط و سیطرۀ غرب بر عالم هم بهتدریج از بین خواهد رفت. در واقع ما از آن نقطۀ عطفی که در تاریخ باید از آن گذشت، گذشتیم و هرچه بگذرد از این پس، در واقع بهسمت فروپاشی تمدن غرب داریم میرویم جلو.
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 نه هر که چهره برافروخت دلبری داند ▪️ گذری بر تفاوتهای «مهدی نصیری» با «شهید آوینی» در «نقد تجدد»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نگاه عمیق شهید آوینی به معنای قدرت در منطق انقلاب و پیشبینی شگفتانگیز او در سال ۶۶ دربارۀ دستیابی جمهوری اسلامی به دانش هستهای:
🔸 آیا بهراستی در این دنیای وارونه كه منطق دیوانگان حكمفرماست، ما نیز با همین معیارها پای به میدان نهادهایم؟ آیا بهراستی قدرت و شجاعت ما بر موشكهای استینگر و سلاحهای پیشرفتهی دیگری كه در اختیار داریم متكی است؟
🔹 جواب این است: خیر؛ ما به حول و قوهی خدا بر قوهی اتم نیز دست خواهیم یافت، اما هرگز بر آن تكیه نخواهیم كرد.
🔸 و اگر راستش را بخواهید، اصلا موشك استینگر، برازندهی دستان ماست. چرا كه ما علمدار استمرار نهضت انبیاء هستیم و برای تحقق حاكمیت احكام خدا در كرهی زمین قیام كردهایم. آنگاه كه موشك استینگر بر شانهی یك پاسدار مؤمن قرار گیرد، ابزار درست در خدمت آنچه كه باید، یعنی در خدمت اشاعهی توحید بر سراسر سیارهی زمین، به كار رفته است.
🔹 ولكن ما هرگز بر قدرت ابزار تكیه نخواهیم كرد. قدرت حقیقی در جایی دیگر است.
🆔 @Smh_Doaei