سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔗 https://virasty.com/Smh_Doaei/1681939656842835717 🏷 #ویراست #اخلاص 🆔 @Smh_Doaei
البته خدا خیلی کریمه ...
اللّٰهُمَّ أَهْلَ الْكِبْرِياءِ وَ الْعَظَمَةِ
وَ أَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ
وَ أَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ
وَ أَهْلَ التَّقْوىٰ وَ الْمَغْفِرَةِ
🆔 @Smh_Doaei
📣 این روزها که بحثِ «رفراندوم» داغه، آشنایی با چند اصطلاح سیاسی، خالی از فائده نیست:
▪️ «اَکلوکراسی» یعنی: ادارۀ کشور توسط انبوه مردم عادی، دموکراسی مبتنی بر عوامفریبی یا استبداد اکثریت.
▪️ «موبوکراسی» یعنی: حکومت مبتنی بر ترس، هیجان و احساسات عامۀ مردم. در این نوع حکومت، از عامۀ مردم که فاقد آگاهیهای لازم هستند، سوء استفاده میشود. بر همین اساس سیاستمدار موبوکرات کسی است که با برجستهکردن نیازهای مقطعی مردم، به تحریک آنان میپردازد.
▪️ «پوپولیسم» یعنی باور به ضرورت تصمیمگیری مستقیم تودهها ـ و نه کارشناسان و نخبگان ـ دربارۀ مسائل مختلف کشور. بر همین اساس معمولا به کسانی پوپولیست گفته میشود که از تودهها سوء استفاده میکنند، حقوق آنها را زیر پا میگذارند و خواست واقعی آنها را نادیده میگیرند.
🤔 نظرتون چیه؟
🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 امروز تا چشم کار میکرد جای تو خالی بود.
البته مدتهاست که جای تو در کل این دنیا خالی است.
آخرین باری که برای اقامۀ نماز عید، به امامت ابرمردی از نسل علی، به مصلی آمده بودی، خیلی آرام و محجوب، اما با صداقت کامل و از عمق وجود، شعار میدادی:
«ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»
و این نه فقط شعار تو، که همۀ معنای زندگیات بود؛
همان که بهخاطرش بودی؛
همان که بهخاطرش رفتی؛
همان که بهخاطرش تکهتکه شدی و رفتی؛
آری؛
وصیتنامۀ عاشقان صادق، با زندگینامهشان مو نمیزند.
آهای سردارِ سرباز!
ما امروز، در قنوت نماز عید، همان چیزی را از خدا خواستیم که تو خواستی:
اللهم انی اسئلک خیر ما سئلک به عبادک الصالحون ...
یعنی میشود به ما هم عیدی بدهند؟ 💔
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔗 https://virasty.com/Smh_Doaei/1682113988885534594 🏷 #ویراست #رفراندوم 🆔 @Smh_Doaei
🔰 طرح آیة الله مصباح یزدی برای استقرار شکل جدید مردمسالاری دینی
✍️ سید محمدحسین دعائی
۱. هرچند «امام خمینی قدّس سره» در طول دوران نهضت و بهمناسبتهای مختلف، مطالب مهمی را دربارۀ ماهیتِ «نظام سیاسی اسلام» و تفاوتهای آن با دیگر نظامهای سیاسی بیان کرده و اقدامات مؤثری را نیز در راستای تدوین نقشۀ راه حکومت اسلامی به انجام رسانده بودند، اما به دلائل مختلف، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، تصویر کامل و روشنی از «شکل حکومت اسلامی و جزئیات ساختاری آن» در دست نبود. به همین خاطر، یکی از جدیترین اقداماتی که در همان ماههای ابتدائی بعد از پیروزی انقلاب صورت گرفت، عبارت بود از: «تعیین نوع حکومت» توسطِ «رهبران»، «تدوین قانون اساسی کشور» توسطِ «خبرگان» و «تصویب این دو» توسطِ «مردمان»؛ تعیین، تدوین و تصویبی که زمینۀ ورود نهضت از مرحلۀ «انقلاب اسلامی» به مرحلۀ «نظام اسلامی» را فراهم آورد.
۲. البته مثل همۀ مسائل نظری، دربارۀ «شکل حکومت» نیز از همان ابتداء و در بین نخبگان، دیدگاههای گوناگونی مطرح بود که با توجه به طبیعت پیچیده و ذات دشوارِ «نظامسازی»، شرائط خطیر کشور در ابتداء پیروزی انقلاب و فصل الخطاب بودن نظر ولی فقیه جامع الشرائط در مسائل اختلافی، به بخش قابلتوجهی از آنها ترتیب اثر داده نشد؛ دیدگاههایی که میتوان آنها را در نقدهای واردشده به پیشنویس قانون اساسی ـ مثل نقدهای بنیادینِ «علامۀ طهرانی رضوان الله علیه» بر آن ـ یا مباحثات شکلگرفته در مجلس خبرگان قانون اساسی رصد کرد.
۳. با آنکه طبق روال مرسوم در همۀ انقلابها، تلاش برای تثبیت وضع موجود، راهبرد کاملا معقولی است، اما «جوهر دینی و عقلانی موجود در انقلاب» از یک سو و نقش اساسیِ «شکل حکومت» در مسیر دستیابی به آرمانها از سوی دیگر، رهبران انقلاب را بر آن داشته است که علیرغم همۀ محدودیتها و در کنار همۀ اولویتها، بر «ضرورت بازنگری در ساختارهای نظام و بازسازی آنها توسط نخبگان» تأکید کنند؛ تأکیدی که زمینۀ لازم برای تحقق عینی این مهم را فراهم آورده است.
۴. یکی از آن نخبگان و متفکرانی که یقینا بیش از دیگران به اهمیتِ «اندیشههای بنیادین» ـ از جمله: مباحث مرتبط با «نظام سیاسی اسلام» ـ توجه داشته و بخش عمدهای از بار انقلاب اسلامی در این حوزه را یک تنه بر دوش کشیده است، «مرحوم آیة الله مصباح یزدی رضوان الله علیه» است؛ همان عالم مجاهدی که نه فقط در راستای دفاع از نظام اسلامی، بلکه در مسیر اصلاح، ارتقاء و بازسازی آن، به «نظریهپردازی» پرداخته و با عبور از کلیگوییهای فقهی و فلسفی، امتداد دادن به مباحث نظری و تبدیل مبانی علمی خود به «مدلهای عملیاتی»، بستۀ کاملی از یک «اندیشۀ سیاسی» را سامان داده است.
۵. ایدۀ علامۀ مصباح دربارۀ «شکل حکومت اسلامی در دنیای معاصر» ـ که علیرغم اهمیت و جذابیتش، آنگونهای که باید و شاید مورد توجه واقع نشده و حتی از چشم نخبگان مخفی مانده است ـ یکی از مهمترین نشانههای عملیاتیبودن و کاربردیبودن نظریۀ سیاسی ایشان بهشمار میرود؛ و جالب توجه آنکه حتی مخالفان و منتقدان آن اندیشمند فرزانه در عرصۀ سیاسی نیز عمدتا به مبادی و مبانی نظریۀ ایشان دربارۀ نظام سیاسی اسلام حمله کرده و کمتر به نقد مدل عملیاتی ارائهشده در این نظریه تن دادهاند؛ حال آنکه نقد یک نظریه، بدون توجه به مدل عملیاتی مبتنی بر آن نظریه، «نقد روشمند و منصفانه»ای نیست. بر همین اساس، میخواهیم با «توصیف طرح علامۀ مصباح برای شکل جدید حکومت اسلامی»، اولا وجاهت، عقلانیت و خلاقیت موجود در نظریۀ سیاسی ایشان را نشان داده و ثانیا با جلب توجه نخبگان به این مدل عملیاتی، زمینۀ نقادی و سپس اجرائیشدن آن را فراهم آوریم، ان شاء الله.
📌 متن کامل در خبرگزاری رسا: rasanews.ir/0034Op
🏷 #نوشتار #یادداشت #اندیشه_سیاسی #نظام_سیاسی_اسلام #شکل_حکومت #جمهوری_اسلامی #مردمسالاری_دینی #قانون_اساسی #آیة_الله_مصباح_یزدی #رفراندوم
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 طرح آیة الله مصباح یزدی برای استقرار شکل جدید مردمسالاری دینی ✍️ سید محمدحسین دعائی ۱. هرچند «ام
همچنین ببینید:
سخنرانیِ «استاد رحیمپور ازغدی» در مراسم هفتم آیة الله مصباح یزدی رضوان الله علیه با عنوانِ «مصباح و دموکراسی»:
https://rahimpour.ir/fa/news-details/69666/%D9%85%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D8%AD-%D9%88-%D8%AF%D9%85%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C--%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84----%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A8%D8%A7%D8%AD-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C--/
🏷 #گلچین #رحیمپور_ازغدی #آیة_الله_مصباح_یزدی #مردمسالاری_دینی
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔸 حدود دو سال قبل، به توفیق الهی، ترجمۀ دعای شریفِ «جوشن کبیر» را شروع کرده و تقریبا همزمان با اولین
﴿۱۹﴾ يَا مَنْ لَا يُرْجىٰ إِلّا فَضْلُهُ، يَا مَنْ لَا يُسْأَلُ إِلّا عَفْوُهُ، يَا مَنْ لَا يُنْظَرُ إِلّا بِرُّهُ، يَا مَنْ لَا يُخافُ إِلّا عَدْلُهُ، يَا مَنْ لَا يَدُومُ إِلّا مُلْكُهُ، يَا مَنْ لَا سُلْطانَ إِلّا سُلْطانُهُ، يَا مَنْ وَسِعَتْ كُلَّ شَىْءٍ رَحْمَتُهُ، يَا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَهُ، يَا مَنْ أَحاطَ بِكُلِّ شَىْءٍ عِلْمُهُ، يَا مَنْ لَيْسَ أَحَدٌ مِثْلُهُ.
سُبْحانَكَ يَا لَا إِلٰهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ يَا رَبِّ.
(١٩) ای نگاه بزرگوارانهات تنها امید نجات!
ای چشمپوشی شرافتمندانهات تنها نیاز بشر!
ای نیکیهای کریمانهات تنها چشمداشت عاشقان!
ای دادگریهای قاطعانهات تنها ترس انسان!
ای پرچم پادشاهیات تنها پرچم همیشه در اهتزاز!
ای یگانه فرمانروای کشور آفرینش!
ای گرمای مهرت عالمگیر!
ای پسزمینۀ هر اخمت، طرح زیبای یک لبخند!
ای کل کائنات در نگاهت چون کف دست!
و ای دُر یتیم بحر وجود!
تو از تمام پلشتیها پاک و از همۀ پستیها پیراستهای، ای آنکه هیچ خدایی جز تو نیست! ببین که از فرط بیچارگی، فریادم به آسمان بلند است! فریادم را بشنو، دستم را بگیر و با وصال خود، آتش فراقت را فروبنشان، ای یگانه پروردگار من!
🏷 #ترجمه #دعای_جوشن_کبیر #شب_جمعه #شهید_سلیمانی
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
﴿۱۹﴾ يَا مَنْ لَا يُرْجىٰ إِلّا فَضْلُهُ، يَا مَنْ لَا يُسْأَلُ إِلّا عَفْوُهُ، يَا مَنْ لَا يُنْظَر
هدیه به روح مطهر همۀ اولیاء، علماء، صلحاء، شهداء و دیگر اموات اهل ایمان، خصوصا سردار شهید سلیمانی و آیة الله شهید سلیمانی، فاتحهای بخوانیم.
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔗 https://virasty.com/Smh_Doaei/1681939656842835717 🏷 #ویراست #اخلاص 🆔 @Smh_Doaei
🔰 شهید شیرودی:
«وقتی که پرواز میکنم حالتی دارم همانند یک نفر عاشق که به طرف معشوق خود میرود و هر لحظه فکر میکنم که به معشوق خودم نزدیکتر میشوم و به آن آرزوی قلبی که دارم میرسم. ولی وقتی برمیگردم، هرچند که پروازم موفقیتآمیز بوده باشد، باز مقداری غمگین هستم. چون احساس میکنم هنوز آنطوریکه باید خالص نشدم تا مورد قبول دعوت خدا قرار بگیرم.»
🗓 ۸ اردیبهشت، سالروز شهادت شهید شیرودی
🆔 @Smh_Doaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز سالگرد درگذشت مرحوم نادر طالبزاده بود.
حرف دربارۀ او زیاده.
اما عجالتا کلیپ بالا رو حتما ببینید.
یادداشت اخیر وحید جلیلی رو هم حتما بخونید:
میشود هنوز عاشقانه گریه کرد از داغ تلخ نداشتنش
و میشود صد دانه تسبیح شیرین، الحمدلله گفت برای داشتنش.
خدا را شکر که نادر طالبزاده را داریم؛
و سید مرتضی آوینی را و مصطفی چمران را و قاسم سلیمانی را و ... ؛
و بیاورند اگر دارند مشابهش را.
فرنگیها میگویند جنتلمن؛
ما میگوییم آدم حسابی، معتمد، مطمئن، عبدالله، خداداد.
هدیهی خدا بود انگار.
هر که داشتش جا داشت فخرش را بفروشد؛ فخر او را که فخرفروش نبود با همهی افتخاراتش.
طالبزاده پوزخند خمینی بود به تقیزادهها، از فرق سر تا ناخن پایشان.
قصیدهی بلند انقلاب اسلامی بود در هجو غربزدگی.
صدها مار حیرتزده برابری نمیکنند با بند یکی از کفشهایی که قدم زده بود از هارلم تا شلمچه، از منهتن تا اربعین.
طالبزاده را نه فقط در کنار اولیور استون یا در گفتوگو با الکساندر دوگین یا در کلاس استفان شارف یا در بحث با مصطفی عقّاد یا حتی در رفاقت با موجود ممتاز و آسمانی دیگری به نام سید مرتضی آوینی،
که در خلوتش با خدا باید دید.
متن کامل یادداشت: https://b2n.ir/y92913
🏷 #گلچین #وحید_جلیلی #نادر_طالبزاده #سید_مرتضی_آوینی
🆔 @Smh_Doaei
🔰 خوشا این بزم قرآنی
▪️ در ستایشِ «برنامۀ محفل»
✍️ سید محمدحسین دعائی
🔸 بنا بر نقل دهخدا، «محفل» در لغت، یعنی: جای گرد آمدن، محل ازدحام، محل اجتماع اهل منبر، محل اجتماع اهل طرب، محل قضاوت، محل مؤانست و موافقت، محل اتفاق و عهد و پیمان، میهمانی، گفتگوی دوستانه و بزم. بر همین اساس، اسمِ «برنامۀ محفل» کاملا با مُسمّی است؛ چون این برنامه، همۀ اینها بود: هم جایی بود برای اجتماع خانوادهها در وقت افطار؛ هم محلی بود برای نشر علوم و معارف قرآنی؛ هم میدانی بود برای ایجاد نشاط معنوی؛ هم فرصتی بود برای سنجش عیار پیشروان و داعیهداران؛ هم محیطی بود برای تقویت انس با قرآن؛ هم بهانهای بود برای تجدید عهد با کتاب خدا؛ هم مکانی بود برای یک دورهمی دینی؛ و هم فضایی بود برای برپایی یک «بزم قرآنی».
🔹 یکی از حقائق تلخی که در روز قیامت جلوه میکند، شکوۀ رسول خدا صلی الله علیه و آله از امت خود، بهخاطر بیاعتنائی به «قرآن» و کوتاهی آنان در اداء حق این کتاب آسمانی است: «وَ قَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا.» (فرقان/۳۰) البته طبق بعضی از روایات (ن.ک: بحار الأنوار، ج۸۰، ص۳۶۸) خود قرآن نیز این گلایه را به درگاه الهی عرضه میدارد.
بر همین اساس، میتوان به اهمیت قرآن کریم و ضرورت توجه ویژه به این معجزۀ جاوید الهی پی برد؛ همچنانکه میتوان لزوم تلاش برای رفع مهجوریت از آن در جامعۀ اسلامی را نیز نتیجه گرفت؛ و این مهم، همان هدف والا و ارزشمندی است که «برنامۀ محفل» بهدنبال تحقق آن بوده است. به عبارت دیگر، «برنامۀ محفل» تلاشی بود برای: معرفی قرآن بهعنوان یک پدیدۀ دوستداشتنی، رخنه در حصار بیگانگی بعضی از مردم با کلام الله مجید و ایجاد زمینۀ لازم برای آشتی ایشان با ثقل اکبر؛ آن هم در وضعیتی که جبهۀ فکری، فرهنگی، رسانهای و تبلیغاتی دشمن نیز با تمام توان، بهدنبال تخریب جایگاه قرآن در میان مسلمین و قطع پیوند معرفتی و عاطفی آنان با این کتاب آسمانی است.
🔸 ارائۀ هرگونه تحلیل، ارزیابی، انتقاد یا پیشنهادی نسبت به «برنامۀ محفل»، باید با لحاظ نکتۀ پیشگفته صورت گیرد؛ زیرا در غیر این صورت، با فهرستی از اشکالات بعضا ناموجه مواجه خواهیم شد که نه تنها گرهی از کار فروبستۀ کشور در عرصۀ فعالیتهای رسانهای نخواهد گشود، بلکه جوانههای مبارکی همچون «برنامۀ محفل» را نیز خواهد خشکاند.
📌 متن کامل یادداشت در خبرگزاری مهر: mehrnews.com/x322wQ
🏷 #نوشتار #یادداشت #برنامه_محفل #ماه_رمضان #قرآن #رسانه_دینی #هنر_دینی #تلویزیون
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 خوشا این بزم قرآنی ▪️ در ستایشِ «برنامۀ محفل» ✍️ سید محمدحسین دعائی 🔸 بنا بر نقل دهخدا، «محفل» در
📝 عناوین برخی از مهمترین نکات یادداشت در توصیف برنامۀ محفل:
▫️ تلاش برای غلبه بر قالبهای تلویزیونی و بومیسازی آنها
▫️ عبور از کلیشههای رایج در برنامههای معارفی صداوسیما
▫️ جمع بینِ «معنویت» و «جذابیت»
▫️ معرفی بخشی از سرمایههای قرآنی ایران اسلامی به مخاطبان داخلی و خارجی
▫️ زمینهسازی برای تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در میان کشورهای اسلامی
▫️ تصحیح ذهنیت منفی بخشی از مسلمانان نسبت به تنها حکومت شیعی جهان
▫️ توجه متناسب به رشتههای مختلف قرآنی، یعنی: حفظ، قرائت و مفاهیم
▫️ عدم غفلت از مواردی مثل: همخوانی، تواشیح و سرود
▫️ دعوت از اقشار و اصناف گوناگون قرآنی، از اقوام، مذاهب و ملیتهای مختلف
▫️ ارائۀ الگویی برای جمع بینِ «قرآن» و «عترت»
▫️ بازتابدهندۀ هویت وحدتآفرین قرآن کریم
▫️ ترکیب متناسب و مهندسیشدۀ داوران
▫️ ابداع سبک جدیدی از «انتقال معنا» و «تبیین»
▫️ عبور از مرحلۀ «تلاوت» به فضای «درسآموزی از قرآن» برای «زندگی امروز»
▫️ توجه ویژه به موضوعِ «فرزندآوری»
▫️ نشاندادن عدم جداییِ «دین» و «قرآن» از «دنیا»
▫️ اثبات عدم افتراقِ «دین» و «معنویت» از «زیبایی»، «هنر» و «لطافت»
▫️ مقابله با انحصارگرایی برخی از سلبریتیهای پُرمدعا در عرصۀ «هنر» و «رسانه»
▫️ برخورداری از رویکردی متفاوت نسبت به مسئلۀ «زنان»
▫️ ارائهٔ یک خروجی رسانهای از «نگاه جدید جمهوری اسلامی به زن مسلمان»
▫️ آشناکردن مخاطبان با بعد هدایتگرانۀ قرآن در فضای بروندینی
▫️ ترویجِ «فرهنگ اذانگویی» برای «تثبیت جایگاه نماز در جامعه»
▫️ ایجاد یک «فضای معنوی صمیمی» با خودداری از زیادهرویهای فرمی
▫️ اقناع مخاطبان خاص و تهیۀ خوراک رسانهای مناسب برای آنان
▫️ بیدارسازی وجدان معنوی عموم مردم
📌 متن کامل یادداشت در خبرگزاری مهر: mehrnews.com/x322wQ
🏷 #نوشتار #یادداشت #برنامه_محفل #ماه_رمضان #قرآن #رسانه_دینی #هنر_دینی #تلویزیون
🆔 @Smh_Doaei
سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
🔰 خوشا این بزم قرآنی ▪️ در ستایشِ «برنامۀ محفل» ✍️ سید محمدحسین دعائی 🔸 بنا بر نقل دهخدا، «محفل» در
وقتی گفته میشود «برنامۀ محفل» موفق بوده است، یعنی: از این به بعد، یکی از بهانههای دلتنگی برای ماه رمضان، چیزی نیست جز: همین برنامۀ دوستداشتنی.
بله؛ از همین الآن، این ماییم و این روزشماری برای دیدن دوبارۀ «ماه خوب خدا» و لذتبردن از «برنامۀ خوب محفل».
🆔 @Smh_Doaei
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
🔰هر لحظه آماده شهادت باشید!
🔸جوانهای عزیز! خودتان را آماده كنید براى اینكه سرباز واقعى آقا باشید.
🔹آنوقتی سرباز واقعى آقا مىشوید كه از آنچه در توان دارید، در راه دین، مایه بگذارید.
🔸حتى هر لحظه آماده باشید براى اینكه در راه دین به شهادت برسید. چه افتخارى بالاتر از این؟! مثلاً مرگ از ما چه كم مىكند؟!
مرگ اگر مرد است گو پیش من آى
تا در آغوشش بگیرم تنگتنگ
من ز او عمرى ستانم جاودان
او ز من دلقى ستاند رنگرنگ
🔹شهادتی که مایه سعادت ابدى و سپس حیات همیشگى در كنار رسول خدا و ائمه اطهار(صلواتاللهعلیهماجمعین) باشد، با این زندگى آلوده پلیدِ سختِ دردناكِ دنیا، قابل مقایسه است؟!
🔸اگر ما این كیمیا را درست بشناسیم و از آن استفاده كنیم، هم مشكلات دنیامان حل مىشود هم آخرت؛ این گوى و این میدان.
🌐 حضرت آیتالله مصباح (قدس سره)
۱۳۸۲/۰۶/۰۱
📱 @mesbahyazdi_ir
درود خدا بر قهرمان میدان «علم» و «تهذیب» و «جهاد»
آیة الله شهید مطهری رضوان الله علیه
همان شخصیت بزرگی که
در پرتو تربیت دو اسطورۀ جهان معاصر، «امام خمینی» و «علامۀ طباطبائی»
و به برکت نَفَس حیاتبخشِ «مرحوم حداد» و «علامۀ طهرانی»
قدس الله اسرارهم اجمعین،
سواد را با سادگی،
نظریهپردازی را با عملگرایی،
حوزه را با دانشگاه،
قلم را با بیان،
عشق را با عقل،
اجتهاد را با ولایتمداری،
فقاهت را با تفلسف،
حکمت قدیم را با فلسفۀ جدید،
عقلانیت را با سلوک،
معنویت را با سیاست
و بالاخره مرگ را با شهادت پیوند زد
و به الگویی برای سعادتجویان تبدیل شد.
🆔 @Smh_Doaei