هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
♦️نگاهی به سریال «بازی مکعب»، «squid game»:
فقط به خاطر پول؛ انسان گرگ انسان
.
⚠️خطر اسپویل
سریال «بازی مرکب» ساختهی نتفلیکس (۲۰۲۱) از جمله آثار انتقادی به نظام سرمایهداری است که این روزها بازار داغی دارد. این سریال از لحاظ محتوا و نوع نقد همانند فیلم سینمایی «پلتفرم» است و از شیوهی «تمثیل» برای فهم نظام سرمایهداری استفاده کرده است به این صورت که در پلتفرم نظام سرمایهداری همچون طبقات عمودی یک زندان طراحی شده که بقا در آن مستلزم توحش و کمی شانس (در بیدار شدن در طبقات اول) است و در این سریال نظام کاپیتالیستی مثل یک بازی شش مرحلهای است که وجودش را مدیون دموکراسی، رای و میل اکثریت شرکتکنندگان است. میلی که صرفا با «طمع» به قلک خوکیشکل همیشه حاضر در خوابگاه بازیکنان ایجاد میشود و باعث میشود تکتک آنها با پای خود به میدان بیایند و برای رسیدن به این ثروت همچون گرگ یکدیگر را تکهتکه کنند. هر چند به لحاظ بن مایههای مسیحی این دو اثر با هم در تضاد هستند اما نتفلیکس بسیار ساده از ارائهی راهحل سیستماتیک گذشته است.
شرکت کنندگان بازی که بعضاً خودشان در دنیای بیرون با قمار و شرطبندی روزگار خود را میگذراندند حالا خودشان وارد یک بازی بزرگ شرطبندی شدهاند که «وی-آی-پی ها» راه انداختند تا شاهانه بازی برده گلادیاتورهای فینالیست را از روی سکو تماشا کنند. آنهایی که برای لذت بردن از تماشای مسابقه سراغ بدبختترین و بدهکارترین افراد جامعه میرفتند.
سریال بازی مرکب هر چند جذابیت بالایی برای مخاطب دارد اما در این داستان سرایی نسبتا ساده و روان نتوانسته پروندهی هر موضوع یا شخصیت خود را به صورت کامل و واضح ببندد و شاید ارزشش را تنها مدیون به کار گیری همین نقد تمثیلی پرکشش است.
.
#بازی_مرکب
#سریال
#نقد_ساده
#تحلیل
#نظام_سرمایه_داری
#کاپیتالیسم
#نتفلیکس
#پول
#ثروت
#گلادیاتور_های_قرن_جدید
#بازی
#پلتفرم
#انسان_گرگ_انسان
#طمع
#بقای_اصلح
✅https://www.instagram.com/nimavary/
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
♦️جلسات استراتژیک:
📣برداشتی از سخنرانی استاد حسن عباسی
🔹مشخصات جلسه: مراسم بزرگداشت استاد فرجنژاد
♦️تاریخ برگزاری: -
🔹آشنایی بیست ساله من با ایشان از یزد در اردو های دانش آموزی و دانشگاهی شروع شد که ابتدای سال 1380 بود.
♦️کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» با مشورتهای استاد عباسی توسط استاد فرجنژاد نوشته شد.
🔹از 1900 تا 2010 هزارهگرایان که معتقدند هر هزاره احتمال ظهور حضرت مسیح وجود دارد، در آمریکا برسرکار آمده بودند.
♦️درغرب یک استاد فلسفه به همراه تعداد زیادی استاد دیگر، آثار هنری را بررسی و خط فلسفی آنها را استخراج کردند، نتایج این کار به صورت کتب فلسفهی فیلمسازان یا فیلمها تهیه شد. در ایران هم افرادی مثل دکتر شاهحسینی، نادر طالبزاده و.... روی این مساله کار کردند. (آمریکا، اروپا و ژاپن روی این مساله کار کردند.)
🔹باید به مخاطب تصویر ارائه دهیم نه تصور.
♦️استاد فرجنژاد درمورد کابالیسم و اسطورهشناسی در سینمای هالیوود هم کتاب نوشته است.
🔹کریستوفر نولان یک فیلسوف روزآمد است.
♦️لسآنجلس: شهر فرشتگان.
🔹مسیحیان به هفت گناه کبیره معتقدند و مسلمانان به چهل گناه کبیره معتقدند، مسیحیان این گناهان را در غالب هشتاد اثر هنری به تصویر کشیدند.
♦️ارزش تاریخی سریال مختار بسیار بالاست.
🔹فرزند زمان خویشتن باشید.
♦️جمهوری اسلامی، ضدصهیونیسم است.
🔹استاد فرجنژاد از سال 80 تا 90 افسر جنگ نرم (دورهی رشد اول) و از سال 90 تا 1400 فرماندهی جهاد کبیر دورهی رشد دوم) بود. جهاد کبیر یعنی تبعیت نکردن از قواعد کفار. فلاسفه دو دورهی رشد دارند، دورهی رشد اول و دوم.
#جلسات_استراتژیک
#استاد_عباسی
#مراسم_بزرگداشت_شهید_فرج_نژاد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣 فیلم «شوالیه تاریکی برمیخیزد»، «The Dark Knight Rises»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: کریستوفر نولان
محصول: آمریکا
سال انتشار: 2012
ژانر: هیجان انگیز
🔹 خلاصهی داستان:
هشت سال بعد از ماجرای «جوکر»، «بتمن» بار دیگر مجبور میشود، از مخفیگاه خود بیرون بیاید و «شهر گاتهام» را از شر هیولای جدیدی به نام «بین» نجات دهد و…
#شوالیه_تاریکی_بر_می_خیزد
#The_Dark_Knight_Rises
#کریستوفر_نولان
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
✡️ نقد استراتژیک فیلم «شوالیه تاریکی برمیخیزد»
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ نقد فیلم شوالیه تاریکی برمیخیزد!
💰 بتمن، پرچمدار نظام سرمایهداری
1⃣ بروس وین (بتمن) فردی ثروتمند بوده و مالک نیمی از گاتهام است؛ در واقع بروس وین برای نجات سرمایهٔ خود با افراد شرور مبارزه میکند. اگر #بتمن این دارایی را نداشت، نمیتوانست چنین امکاناتی را تهیه کند؛ یعنی #پول عامل اصلی تبدیل شدنِ بتمن به یک #منجی تمامعیار است؛ اگر دقت کنید «جوکر» (در قسمت دوم فیلم) در اولین اقدام خود به #بانک حمله میکند. «بین» نیز (در قسمت سوم فیلم) در اولین حرکت عیان خود، به مرکز #بورس حملهور شده و موجی از رعب و وحشت را پدید میآورد. این اقدام دو شخصیت منفی فیلم را میتوان حرکتی در جهت مبارزه با نظام #سرمایهداری در نظر گرفت.
2⃣ در قسمت سوم فیلم، قوانین سختگیرانهای برای شهر گاتهام توسط مقامات تصویب میشود و به تبع، آمار جرم و جنایت در شهر پایین میآید؛ اما افزایش #تضاد_طبقاتی باعث بروز مشکلاتی عمیق در شهر میشود. این شرایط، شهر را به انبار باروتی مبدّل میکند که تنها نیازمند یک جرقه برای منفجر شدن است. «بین» از این نارضایتیها استفاده کرده و سعی میکند مردم گاتهام را به براندازی حکومت و اعتراضی همهجانبه تشویق کند.
3⃣ «بین» در ظاهر یک #انقلاب_مردمی برای براندازی حکومت ثروتمندان شکل میدهد و تلاش میکند تا حکومت گاتهام را از یک #الیگارشی (حکومت افراد خاص و ثروتمند بر سایرین) به یک حکومت مردمی عادلانه تبدیل کند؛ ولی در اصل او از حمایت و همراهی مردم سوءاستفاده کرده و یک #دیکتاتوری خونین شکل میدهد. پس از حاکم شدن بین بر گاتهام، مشاهده میشود که چگونه او و دار و دستهاش از دادگاهها و قانون بهنفع خودشان استفاده کرده و مخالفان خود را سرکوب میکنند!
4⃣ در فیلم چنین القاء میشود که هرگونه مخالفت و مبارزه با #نظام_سرمایهداری و هرگونه اعتراض به ظلم و #استثمار طبقات حاکم، در نهایت به شکلگیری #دیکتاتوری میانجامد و نابودی و ویرانی و همچنین پشیمانی را بهدنبال دارد. از اینرو، هیچ دلیلی ندارد که مردم به شورش و #انقلاب روی بیاورند؛ چرا که در داخل سیستم، #ابرقهرمانانی مثل #بتمن هستند که از حقوق آنها دفاع کرده و امنیت را برقرار میکنند. در حقیقت از ما خواسته میشود حقیقی بودن افسانهٔ ثروتمندان دلسوز و به فکر قشر فقیر که نقش پدران جامعه را ایفا میکنند (همچون زورو، بتمن و...) را بپذیریم.
✍ علی حامدین
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡️ متن کامل نقد استراتژیک فیلم «شوالیه تاریکی برمیخیزد» را در لینک زیر مطالعه کنید:
👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/10742
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡️ «بازی ماهی مرکب»؛ لذت سادیسمی ایلومیناتی از نمایش ماتریکس به تودهها (١)
1️⃣ اینکه گمان ببریم سیستم #الیت_جهانی اجازه میدهد که بدون هماهنگی و تأیید آنها، سوپرکمپانیهای سرگرمیساز، تولیدات عظیمی (بیگ پروداکشن) در راستای «افشاء» و تخطئهی این #حکومت_جهانی یا همان #نظم_نوین_جهانی بسازند، بسیار سادهاندیشی و خامفکری است، چرا که #هالیوود «بازوی الیت جهانی» است.
2️⃣ تصور اینکه آثاری چون سریال #بازی_ماهی_مرکب (Squid Game)، آثاری افشاگر و آزادیخواه در تقدیس بشریّت و ضربهزدن به حکومت جهانی #زرسالاران است، یک #توهم بزرگ است که از قضاء ایجاد همین توهم جزء اهداف اصلی ساخت چنین آثاری است.
3️⃣ «بازی ماهی مرکب»، دنبالهی فیلمهای #افشاگر اما #مدیریتشده (همانند #ماتریکس و #نمایش_ترومن) است که دربارهٔ یک «جهان بازنماییشده» و یک «سیستم کنترلکننده» حرف میزنند.
4️⃣ نکتهٔ کلیدی سریال «بازی ماهی مرکب» اشاره به مفهوم #توهم_آزادی است. الیت طراح و کنترلکنندهٔ بازی بارها روی این مسأله تاکید میکنند که کسی را به زور به محل بازی نیاوردند و کل بازی بر اساس یک «قرارداد» است که شرکتکنندگان در کمال اختیار و #آزادی امضاء کردهاند و حتی هر وقت #اکثریت بخواهد، بازی تمام میشود.
5️⃣ قطعاً نویسنده و خالق این سریال، بهخوبی بر مفاهیم اندیشهٔ سیاسی پشت سیستم #لیبرال_سرمایهداری آشنا بوده که اینچنین مفاهیم مقدس در قاموس #دموکراسی_لیبرال، یعنی «آزادی»، «قرارداد» و «اکثریت» را سوژهی طنز سیاه خود قرار داده است.
6️⃣ به اینها باید مفهوم #شرایط_برابر_برای_رقابت را هم افزود که آگاهان و علاقمندان به تاریخ #اندیشه_سیاسی میدانند، کلیدیترین مؤلفه در مکتوبات «فریدریش فون هایک» و «میلتون فریدمن» (آباء فکری #نولیبرالیسم) در دفاع از سیستم #سرمایهداری_جهانی بوده است.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡️ «بازی ماهی مرکب»؛ لذت سادیسمی ایلومیناتی از نمایش ماتریکس به تودهها (۲)
1️⃣ سریال با بیرحمی، واقعیت #سیستم را به رخ میکشد، که بخش عمدهٔ کسانی که در دور اول بازی، رأی به پایان بازی مرگبار دادند، وقتی دوباره به دامن #اجتماع برگشتند، شرایط «بیرون» را سختتر و بیرحمانهتر از #بازی یافتند و از اینرو دوباره (با میل و اختیار) به بازی برگشتند. این دقیقاً همان #توهم_آزادی در نظام نولیبرالیستی جهانی است.
2️⃣ در واقع، بازیگران درمییابند که آن #بیرون یعنی «در جامعه» هم «بردهٔ سیستم» هستند، منتهی لعابی از #آزادی و #حق_انتخاب روی زندگی جمعی و فردی کشیدهاند که داغ و رنج #بردگی را قابلتحملتر کند، اما کارکرد این لعاب هم برای «محرومان» و افراد «حاشیهای» که هویّت اجتماعی و شأن انسانی خود را بهدلیل «شارژ نشدن کارت اعتباری» از دست دادهاند، از بین رفته و بردگی عیانتر است.
3️⃣ در واقع، سیستم #بازی_ماهی_مرکب، فشردهٔ همان اجتماع بیرونی است که تعارفات را کنار گذاشته و خشونت و سبعیت و #تنازع_بقا را به رخ میکشد و البته برای کسی که زودتر به #گرگ_انسان (تعبیر معروف توماس هابز در کتاب لویاتان) تبدیل شود، پاداش فوریتری در نظر گرفته است.
4️⃣ این ماتریکس ظالمانهٔ جهانی، که از قضاء در کشورهای پیشرو لیبرال سرمایهداری چون آمریکا، ژاپن و #کرهجنوبی سویههای بهشدت تاریک خود را زیر زرق و برق #تکنولوژی پنهان کرده است، درست مانند بازی ماهی مرکب، انسانها را به یک #شماره فرو میکاهد (شاید شمارهٔ #کارت_اعتباری و فردا شاید شمارهٔ #کارت_واکسن دیجیتال و…).
5️⃣ و در ادامه آنها را وارد یک جدال بیپایان برای «برنده شدن» میکند و آتش طمع آنها را با «تبلیغات» پیوسته روشن میدارد، آنها را در غل و زنجیر #بدهیهای_بانکی اسیر میکند و آنگاه #گردانندگان این ماتریکس، در جزیرههای اختصاصی و در دژهای نفوذناپذیر خود که در سایه و خارج از دید بنا کردهاند، به ریش آدمیان میخندند!
6️⃣ نگارنده تردیدی ندارد که اتفاقاً بامزهترین بخش این سرگرمی #الیت_جهانی در مشاهدهٔ مشقّت و جانکندن نوع بشر، تماشای موفقیت سیستمهای #کنترل_ذهن و تبلیغات است که محتوای فکری عامه اهل زمین را دستکاری میکند و دروغهای شاخدار دربارهٔ عالم را به حقایقی تردیدناپذیر در ذهن آنان بدل میسازد!
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡️ «بازی ماهی مرکب»؛ لذت سادیسمی ایلومیناتی از نمایش ماتریکس به تودهها (٣)
1️⃣ #الیت_جهانی با ساخت آثاری چون «نمایش ترومن»، «ماتریکس»، «رزیدنت اویل» و «بازی ماهی مرکب» و قرار دادن کدهای آشکار از نحوهٔ عمل خود در این آثار، قدرت سیستم #کنترل_ذهن خود را محک میزند.
2️⃣ به این معنا که باز #اکثریت_قاطع مردم دنیا، وجود یک #حکومت_مخفی_جهانی را که از تاریکترین و البته هوشمندانهترین روشها برای به #بردگی کشیدن نوع بشر بهره میبرند، تنها یک #توهم_توطئه میدانند، چرا که مردم قویاً در چنبرهٔ #توهم_آزادی قرار دارند.
3️⃣ «الیت جهانی» که با نامهای مختلف ازجمله #ایلومیناتی شناخته میشود، خود را فراتر از قاطبهٔ نوع بشر میدانند و به هوش و نبوغ خود برای #برگزیده بودن بسیار میبالند. از اینرو، یکی از سرگرمیهای آنان، #تمسخر انسانهای عادی و استضعاف فکری آنهاست.
4️⃣ ایلومیناتی عاشق این است که هر از چندی آینهای چون سریال #بازی_ماهی_مرکب به روی مردم جهان بگیرد تا وضعیت محنتبار و ترحمانگیز خود را ببینند، اما خود را در این آینه بهجا نیاورند و بعد به کمهوشی نوع بشر و موفقیت دستگاه تبلیغاتی خود در نادان نگاه داشتن عامه مردم، بخندد.
5️⃣ تبلیغات بسیار سنگین حول این سریال و تبدیل آن به پربازدیدترین سریال #نتفلیکس، دقیقاً در راستای همان اهداف است. چه بسا، اعضای الیت جهانی مانند مهمانان ویآیپی در سریال، در «بهشت»های اختصاصی خود گرد هم میآیند و در حالی که ویسکی و اسکاچ میخورند و سیگار برگ دود میکنند، با دیدن هجوم چندده میلیونی تودههای مردم برای دیدن خود در آینهٔ «بازی ماهی مرکب»، تفریح میکنند.
6️⃣ چندان به جملهٔ حماسی شخصیت اصلی در پایان فصل اول خطاب به گردانندگان بازی با این مضمون که «ما اسب نیستیم»، نباید توجه کرد، چرا که اینها تنها پردهای از #تعارفات است که کارگردان روی اثر خود کشیده است. واقعیت سریال، همان صورتکهایی است که ویآیپیها در هنگام تماشای بازی تنازع بقای شرکتکنندگان به صورت زدهاند که نماد گذشتن از احساسات و عواطف «انسانی» است.
✍️ نویسنده: سهیل صفاری
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡️ آنچه خواندید تنها خلاصهای بود از مقالهٔ «بازی ماهی مرکب؛ لذت سادیسمی ایلومیناتی از نمایش ماتریکس به تودهها». متن کامل این مقالهٔ مصوّر را در آدرس زیر بخوانید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/15248
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🚦نقد و بررسی سریال #بازی_مرکب
📍توصیه میکنم اگر این فیلم رو تماشا کردید، حتما این مصاحبه دکتر #سعید_مستغاثی رو هم مطالعه بفرمائید👇
http://fna.ir/4syuv
📲 @savaderasanei
📣 فیلم «سکو»، «The Platform»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: گالدر گازتلو-اوروتیا
محصول: اسپانیا
سال انتشار: 2019
ژانر: علمی، تخیلی
🔹 خلاصهی داستان:
یک زندان مخوف چند طبقه که در هر طبقه آن یک سلول قرار دارد. در این زندان یک سکو تنها یک بار و یک جا از بالا به پایین به زندانیان غذا میدهد و این کار تنها دو دقیقه در روز انجام میگیرد و زندانیانی که در طبقات بالاتر هستند غذاهای بهتری دریافت میکند...
#سکو
#platform
#گالدر_گازتلو_گروتیا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
#تحلیل_فیلم #سکو یا
#platform
🔺 محتوا بر ساختار غلبه دارد لذا تحلیل ساختار فیلمنامه موضوعیت ندارد.
🔸 در تعریف علم اقتصاد این کلمات آمده " تخصیص بهینه نیازهای نامحدود از طریق منابع مالی محدود " یعنی هم نیاز نا محدود است و هم منابع مالی لذا علمی نیاز است که این را مدیریت کند
🔸 کارکرد لیبرالیسم, تفرد و عجله است. حال این لیبرالیسم را در اقتصادی داخل کنید که باور دارد منابع محدود است و نیازها نامحدود،خب میلیاردها نیاز نامحدود که فقط خود را می بینند،اقتصادی که علم تئوریزه کردن ثروت برای یک درصد توسط ۹۹ درصد بقیه است.
🔺 در نوسانات بورس، در کسب سود و درآمد بارها و بارها از عرش به فرش و بالعکس بازیگران آن عوض بدل شده اند.بارها فقرا آرزو کرده اند به سطح اغنیا برسند و توجهی به فقرا نکنند چون منابع محدود است و البته در غرب، دنیا یک جنگل است با حیوانات درنده برای خورده نشدن و بفا باید سایرین را درید. نویسنده پی برده که ایراد کار مدیریت یا علم اقتصاد است و نسل بعدی همیشه بدهکار می ماند.
🔸 #علم_اقتصاد علمی که برای ریختن ثروت به کام ۱ درصد است یعنی ایجاد کننده فاصله طبقاتی، کارکرد #ربا هم ایجاد کننده فاصله طبقاتیست پس علم اقتصاد علم رباست. طبقات اولیه در فیلم بیشترین غذا را سهیم می شوند و همه با هر جان کندن و شانس دوست دارند به طبقات بالا برسند.
🔹 نویسنده انفاق و زکات و قناعت را فهمیده راهکار است اما نسبت به آن غریبه است. می داند باید هر فرد بر اساس نیاز و یا کمتر از آن غذا بردارد در گوشه ای از فیلم هم عنوان می کند "کمونیست" منتها مشخص است که کمونیست نیست اما نمی داند اسم آن قناعت است، اما زکات و انفاق را در قالب گذشتها آورده که تا همین اندازه هم جای شکر دارد.
پ.ن : به افراد کمتر از ۱۸ سال و نسوان توصیه نمی شود
✍️ #محمد_وارسته
📡 @I_M_Doctrine
هنر استراتژیک | نیلوفر تفلیسی
♦️جلسات استراتژیک:
📣برداشتی از سخنرانی استاد حسن عباسی
🔹مشخصات جلسه: پروژه قرن جدید در 1400 بدون آمریکا (2)
♦️تاریخ برگزاری: 1400/8/13
🔹اساس تمدن غرب بر دزدی دریایی است. اروپاییها با دزدی دریایی کشورها را استعمار کردند.
♦️مفهوم روز ملی مبارزه با استکبار یعنی روز ملی مبارزه با انانیت.
🔹چهار عبارتی که امام خمینی درمورد آمریکا به کار بردند: تروریست بالذات، امالفساد قرن (مادر تمام فسادهای قرن)، استکبار جهانی و شیطان بزرگ، آمریکا برای خود مقام کبریایی در جهان قائل است.
♦️محدودهی دریای عمان، زیرنظر ارتش و محدودهی خلیج فارس زیرنظر سپاه است.
🔹اصلاحطلبان و سایرافراد مهمی که به کشورهای خارجی میروند توسط سرویسهای اطلاعاتی خارجی تخلیه اطلاعاتی میشوند.
♦️پروژه قرن جدید از سال 1400 تا سال 1500 است و مبتنی بر نقشهی الهی و بیانهی گام دوم میباشد. (خیزش تدریجی اسلام و افول پرشتاب آمریکا، وقایعی مثل خروج آمریکا از افغانستان و....)
رهبر انقلاب: قرن آینده، قرن اسلام و ایران است.
🔹عمدهی انرژی آمریکا برای مقابله با چین صرف میشود.
♦️دلایل کماثر شدن تحریمهای آمریکا:
1️⃣تضعیف موضع آمریکا در جهان
2️⃣روی کار آمدن یک دولت نزدیک به جریان انقلابی
3️⃣عضویت ایران در پیمان شانگهای که باعث رفع انزوای ایران شد.
🔹ابعاد جنگ سرد جدید:
1️⃣بین آمریکا و همپیمانانش با چین
2️⃣بین آمریکا و روسیه
3️⃣بین آمریکا و ایران
4️⃣بین ترکیه و کشورهای منطقه
✳️پیامد جنگ سرد جدید ایجاد آرایش جدید در منطقه و تضعیف آمریکا است. در کمتر از بیست، سی سال دین اسلام به دین اصلی جهان تبدیل خواهد شد.
♦️ترکیه پنجاه، صدسال بیشتر قدمت ندارد.
#جلسات_استراتژیک
#استاد_عباسی
#پروژه_قرن_جدید_در_1400_بدون_آمریکا_2
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
📣 فیلم «تهاجم»،«the invasion»:
♦️مشخصات اثر:
کارگردان: جیمز مک تیگیو، الیور هیرشبیگل
محصول: آمریکا
سال انتشار: 2007
ژانر: علمی،تخیلی
🔹 خلاصهی داستان:
بیماری مسری مرموزی دنیا را تهدید میکند، روانپزشکی اهل واشنگتن به نام «کارول بِنِل» ریشه این بیماری را در موجودات فضایی کشف میکند و درمییابد که تنها راه نجات بشر از شر بیماری در وجود پسرش است. به همین منظور، او به کمک همکارش «بن دریسکول» باید راهی برای درمان این بیماری ، پیش از این که همهی دنیا نابود شود ، پیدا کند و…
#تهاجم
#the_invasion
#جیمز_مک_تیگیور
#اولیور_اشپیگل
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🦋هنر استراتژیک
✅@StrategicArt_ir
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
✡ اگر جنگ نمیخواهید، روح انسانی را نابود کنید! (١)
🎬 نگاهی به فیلم «تهاجم» The Invasion
1⃣ جملهای که عنوان این مطلب قرار گرفته، نظر نگارنده نیست، بلکه حرف اصلی #فیلم_تهاجم است به کارگردانی #الیور_هرشبیگل.
2⃣ فیلم «تهاجم» از نوع آثار زامبیگونه است به این معنی که باز هم ویروسی خطرناک، در میان جامعه اپیدمی شده و هرکس بهراحتی و با عطسه یا آب دهان، دیگران را مبتلا میسازد. اصل #ویروس از سقوط ناگهانی یکی از شاتلهای فضایی به کرۀ زمین منتقل میشود.
3⃣ ولی ویژگی این ویروس این است که (برخلاف خصوصیت وحشیکردنِ آدمها در فیلمهای موسوم به #زامبی)، انسانها را بسیار آرام ساخته، بهطوریکه از هرگونه احساس خالی میشوند و به تعبیری #روح_انسانی خود را از دست میدهند.
4⃣ اساس داستان اینجاست که با رواج ویروسِ مورد بحث که هر نوع احساسی را از انسانها سلب کرده و آنها را همچون یک ربات درمیآورد، کمکم وقایعی مثل #جنگ و #کشتار و #ترور از جهان رخت برمیبندد.
5⃣ اخبار تلویزیون اطلاع میدهد که کره شمالی، آخرین کشوری است که قرارداد صلح امضاء کرده و همچنین نیروهای ارتش آمریکا از عراق و افغانستان، شروع به عقبنشینی نمودهاند.
✍ نویسنده: استاد سعید مستغاثی
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter