eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
672 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
تأملات طلبگی
✍️تاملی بر ازدواج پیامبر و عایشه ♦️برخی منتقدین به اسلام و ملحدین، به حضرت محمد(ص) خرده می‌گیرند ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برخی اعضای محترم و فرهیخته کانال تذکر دادند که سن عایشه موقع ازدواج با پیامبر بیشتر از 17 سال و حدود 20 سال بوده است ♦️برای احترام به نظر این بزرگواران کلیپی از آیت الله قزوینی در توضیح این نظر ارائه می شود 🔹لازم به تذکرست که نگارنده این نظر و ادله آن را معتبر نمی داند و اصرار بر نه ساله بودن عایشه دارد 👇👇 @Taammolate_talabegi
انتظار «مهندسی انتخابات» از شورای نگهبان نداشته باشیم!/ چرا عملکرد شورای نگهبان قابل افتخار است؟ 🔹چهره‌های نامداری در بین داوطلبان ریاست جمهوری حضور داشتند که عدم احراز صلاحیت آن‌ها برای بخشی از افکار عمومی قابل هضم نیست. گویی پذیرفته‌ایم که برخی افراد و اسامی از مصونیت برخوردارند و باید آنان را از پیش تأییدشده دانست! 🔹از ردصلاحیت جهانگیری و پزشکیان و این‌ها که بگذریم، آیا ردصلاحیت فردی چون علی لاریجانی به‌عنوان چهره‌ای که منتسب به نظام شناخته می‌شود و کم‌تر کسی تصور ردصلاحیت‌اش را داشت، نشانه آزادگی شورای نگهبان نیست؟ آیا نباید به این عملکرد افتخار کرد؟ 🔹اگر شورای نگهبان با در نظر گرفتن مصلحت‌های گوناگون از جمله ایجاد شور انتخاباتی و در نظر گرفتن وجهه برخی افراد و گروه‌های سیاسی نسبت به احراز صلاحیت آن‌ها اقدام کند، دست به اقدامی زده که معمولاً نسبت به آن مورد اتهام قرار می‌گیرد؛ یعنی مهندسی انتخابات! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام رضا علیه السلام: هرکه اندوه و مشکلی از مومنی برطرف کند خدا روز قیامت قلب او را شاد می کند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
⁉️سوال و جواب های انتخاباتی(۸) 🔹چرا برخی از افراد مخالف نظام که حتی علیه رهبری موضع گیری داشتند، تایید صلاحیت می شوند؟ 🔻یکی از مهمترین دلایل، وجود سلایق مختلف در جامعه است و شورای نگهبان با تایید این افراد فرصتی نیز به آنها می دهد تا مخالفین نیز همیشه یک گزینه داشته باشند. مانند سال ۸۴ که آقای معین به عنوان نماینده اصلاحات در انتخابات رد صلاحیت شد، اما با حکم حکومتی مقام معظم رهبری تایید صلاحیت شد تا به عنوان نماینده جریان اصلاحات در انتخابات حضور داشته باشد و مانع آشوب و هزینه تراشی برای نظام گردد. 🔻این سیاست، دو صورت دارد: رای می آورد، رای نمی آورد. اگر رای آورد، نظام مجبور به مماشات است؛ چون انتخاب مردم است و خودشان برای خود انتخاب کرده اند. لذا نظام و رهبری تحمل و کنترل می کند تا زمانی که به خود مردم ثابت شود و خودشان از انتخاب خود برگردند. مانند ماجرای بنی صدر. اگر رای نیاورد، بهانه ای برای آشوب و بلوا نیست؛ و اگر باشد، مردم خود مقابلش می ایستند؛ مانند فتنه ۸۸. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙مقام معظم رهبری: گاهی ممکن است انسان به نظرش برسد که اینجا بر طبق قانون اگر عمل کنیم مصلحت نباشد ، در همان جا ، رعایت آن قانون از رعایت آن مصلحت بالاتر است.... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حضرت حمزه کعبه را با نیزه خود بلند می کند!!! ♦️اخیرا کلیپی در سطح وسیع منتشر شده که یک روحانی در آن داستانی نقل می کند که حضرت حمزه (عموی پیامبر صلی الله علیه و آله) با نیزه خود کعبه را از جا بلند کرده، موجب مسلمان شدن تعدادی از مردم شده اند ♦️فکر نکنم نیاز به نقد چندانی وجود داشته باشد ولی گفتن اینکه این روایت در کتاب تفسیر منسوب به امام حسن عسکری آمده کمی از طنز سخنان جناب خطیب می کاهد 💠پ.ن: معجزات و کرامات حسی و تجربی نقل شده برای شخص پیامبر چندان از اعتبار برخوردار نیست چه برسد به امثال جناب حمزه. به عنوان مثال مهمترین معجزه بعد از قرآن برای پیامبر شق القمر است.قبلا در نقد شق القمر مطلبی در کانال نوشته شده که با جستجوی قابل مشاهده است 👇👇 @Taammolate_talabegi
⁉️ چه باید کرد؟؟/ ✍️ نوید نجات 🔻سوالی که این روزها ذهن خیلی از بچه های انقلابی و دوستان حزب اللهی را درگیر کرده است. 🔸 چون حس میکنند با وضعیت فعلی تایید صلاحیت ها، مشارکت کمی خواهیم داشت و دقیقا نمیدانند برای افزایش مشارکت چه باید کرد. ⏳زمان مورد نیاز برای مطالعه: فقط ۱۲۰ ثانیه! 🔷 فارغ از اینکه این حس و تحلیل، درست هست یا غلط، در هر حال باید دو اقدام اساسی انجام بگیرد: 🔹اول- نبض شهر را در دست بگیریم! ایجاد شور انتخاباتی و نشاط سیاسی در کف خیابان. 🔸خیلی ها برای رای دادن، نیاز به استدلال ندارند! همین که حس کنند بقیه هم رای میدهند، قانع میشوند!! مردم از صندوق رای، یک خاطره ی تلخ 8 ساله دارند! هیچ کس برای پاک کردن خاطره تلخ، استدلال نمی آورد!! باید ایام انتخابات را تبدیل کرد به روزهایی پرنشاط و امیدبخش. 💢چگونه؟ چند راهکار عملیاتی: 🔸 الف) سرود خیابانی: وقتی در یک مکان پر رفت و آمد، تعدادی نوجوان به صورت «غافلگیرانه» شروع به خواندن یک سرود امیدبخش و وطن دوستانه بکنند، نشاط ویژه ای در شهر پمپاژ میشود. فکر کنید هرشب یک نقطه از شهر تبدیل شود به یک میتینگ شاد با چاشنی امید و وطن دوستی. سرود های آماده، نیازی به تمرین ندارند! کافیست میکروفون تشریفاتی فراهم کنید و سرود را اجرا کنید. (تازه از ماسک هم میتوان برای پوشش لب زدن ها استفاده کرد 😉) حواس تان باشد که متن سرود ها، خیلی مستقیم و انتخاباتی نباشد که توی ذوق مخاطب خاکستری بخورد! پیشنهاد ما سرود «نسل امید» و «آینده روشن» هست که از لینک های زیر میتوانید دانلود کنید 🎵نسل امید لینک 🎵آینده روشن لینک برای ستاد های انتخاباتی هم آهنگ «اینجا» پیشنهاد می شود لینک دانلود 💢پوشش رسانه ای این اتفاق می تواند بازتاب مجازی خیلی خوبی هم داشته باشد. 🔸 ب) هر ماشین، یک بیلبورد تبلیغاتی شهری: از طریق دوست و آشنا و فامیل و ... ماشین های انقلابی شهر را به صورت هرمی شناسایی کنید و از هر طریقی مثل شابلون زنی یا پوستر یا برچسب جمله و... شیشه عقب ماشین را تبدیل کنید به یک تریبون. ♨️خیلی مهم است که مردم حس کنند که «مردم» شور انتخاباتی دارند! شابلون و امثال آن، بهترین راه برای مردمی کردن شور انتخاباتی است. پیشنهاد ما استفاده از این شابلون هاست: لینک دانلود 🔸 ج) مغازه های انقلابی شهر: یک راه دیگر برای مردمی کردن شور انتخاباتی، استفاده از شیشه مغازه هاست. شاید شما 10 مغازه دار انقلابی نشناسید، اما 1 مغازه دار که میتوان پیدا کرد!! او میتواند ما را به سایر کسبه انقلابی وصل کند. توجه داشته باشید که کاسب ها، از پوستر های «خیلی سیاسی» استقبال نمی کنند. لذا پیشنهاد ما این طرح است: لینک دانلود طرح اما شما میتوانید از جمله های شابلون های پیشنهادی هم استفاده کنید. 🔸 د) تریبون آزاد: تریبون آزاد هم از کارهایی است که شور انتخاباتی را در شهر میدمد. به شرطی که نیروی کافی برای مدیریت نظری و فیزیکی(!) جلسه داشته باشید تا نقض غرض نشود! یعنی از قبل باید سناریوهایی برای صحبت های خود بعنوان موافق یا حتی مخالف نمایشی آماده کنید. 🔹 دوم - علاوه بر اینکه نبض شهر را در دست میگیریم، باید کار گفتمانی هم انجام داد! 💠چون اگر طرف مقابل بهتر از ما بتواند عملیات روانی انجام دهد و هوچی گری های شب انتخاباتی را تنظیم کند، طبیعتا اوست که پیروز این رقابت خواهد بود. ✅پس نباید به کارهای گرایشی و احساسی اکتفا کرد. چه کنیم؟ 🔸 الف) باید دلایلی که برای لزوم مشارکت بالا و اهمیت رای مردم وجود دارد، استخراج کنیم و روی آنها مسلط بشویم. 🔸 ب) باید این دلایل را تبدیل کنیم به جمله های ساده ای که به زبان «مردم» است. مثلا به جای اینکه صرفا بگوییم: «مشارکت نقش بسزایی در پشتوانه و قدرت دولت ها دارد، پس باید رای بدهیم» بگوییم: «بالاخره یه نفر رئیس جمهور میشه! اگه بهترین گزینه هم با مشارکت پایین رای بیاره، مثل بنزِ بدون بنزینه! دولت بعدی باید با قدرت سر کار بیاد که بتونه مشکلات رو حل کنه» 🔸 ج) با تسلط روی این دلایل و جملاتِ ساده شده، باید هر بستر و ظرفیت را تبدیل کرد به یک موقعیت تبلیغاتی چهره به چهره. 🔰از صف نانوایی تا صف انتظار بانک و مطب پزشک و داخل تاکسی و اتوبوس و... ما مخاطب زیادی داریم و فرصت کمی! همه جا باید بحثی را راه بیندازیم و بحث را به سمت انتخابات سوق دهیم و از این گفتگوی چهره به چهره استفاده کنیم برای تغذیه فکری مردم. (حتی میتوان طی یک سناریوی از پیش تعیین شده، بحث نمایشی با دوست خود راه بیندازیم 😉) 🔴 بسم الله... شروع کنید به شبکه سازی و تقسیم کار و زمانبندی و عملیات که حرف حضرت آقا زمین نماند و انشالله یک دولت انقلابی با مشارکت بالا سر کار بیاید. مبادا بعد از انتخابات، وجدان مان اذیت مان کند که کم کاری کردیم.. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن مجتبی علیه السلام: نعمت های خداوند یک آزمون است اگر شکر و حق آن ادا شود برای انسان نعمت و اگر ناسپاسی کرد برایش عذاب خواهد بود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️بن‌بست ادیان . ♦️به نظر می‌رسد که همه ادیان و شریعت‌های الهی و ابراهیمی، در «بن‌بست» قرار دارند؛ چه عقیده داشته باشند که شرطِ سعادت و رستگاری انسان‌ها، داشتن اعتقادات نظری «صحیح» است، و چه عقیده داشته باشند، شرطِ سعادت و رستگاری انسان، انجام دستورات و احکام دینی «صحیح» است؛ و چه سخت‌تر، هر دو آنها را شرطِ سعادت و رستگاری انسان‌ها بدانند. . ♦️به عنوان نمونه، در دین اسلام، دو عنوان یا مرحله دینی متصور است: مرحله نظری، یعنی اعتقاد یافتن به خدا، پیامبر، امام و ...؛ و مرحله عملی، یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و ... در مرحله نظری، مناقشات گسترده‌ای میان اندیشمندان، فیلسوفان و متکلمین اسلامی دربارۀ اصول و گزاره‌های اعتقادی اسلامی وجود دارد؛ که این معرکه آراء، سردرگمی ویژه‌ای را برای مسلمانانِ غیرمادرزادی به وجود آورده است؛ که تحقیق برای درستی این آراء، عمری را کفایت نمی‌کند. مسلمانانِ مادرزادی نیز، بسته به دین خانوادۀ خود، که ارزشی ندارد، عمر می‌سوزانند. امّا حال فرض کنیم که در مقام نظری، هیچ اختلافی میان علماء اسلامی وجود ندارد؛ و همه مردم بپذیرند که خدا، پیامبر، امام و ... مفاهیم و مسائلی یکسان و بدون مناقشه میان اندیشمندان هستند؛ و همه ایشان، تنها یک رأیِ هماهنگ دارند. ♦️اکنون زمان عمل فرا می‌رسد، تا با انجام دستورات و احکام اسلامی، انسان‌ها رستگار و سعادتمند شوند؛ امّا متأسفانه «سیر انتقال متون شفاهی و کتبی اسلامی»، آنچنان مشوش و محرّف است، که هیچ متن دقیق قابل استنادی از صدر اسلام، در دست نیست؛ تا به اتکای آن بتوان دستورات اسلامی را استخراج کرد. حتی اگر بپذیریم قرآن کریم کنونی، همان است که بر پیامبر نازل شده، نمی‌توانیم به قرآن عمل کنیم؛ زیرا دستورات آن، بسیار کلی و مجمل هستند؛ که بدون استفاده از روایات و متون دیگر اسلامی، قابل فهم و استفاده نیستند؛ و این متون نیز، متأخر و مخدوش‌اند. . بر این معضل مهم، اضافه کنید قرائت‌های متعدد از متون اسلامی را، که به واسطه آن، معرکه آرای جدیدی پیرامون احکام و دستورات اسلامی به وجود آورده است. . ❓سؤال 🔹کدام فهم و اجتهاد از اسلام صحیح است؟ تا به واسطه عمل به دستورات و احکام برآمده از آن فهم، رستگار و سعادتمند شویم؟ . 👇👇 @Taammolate_talabegi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠در کانال ها و سایت های مرتبط با جریان لاله زاری، از قول حاج آقا محمود لولاچیان پدر همسر حجةالاسلام والمسلمین حاج آقا سید میثم خامنه ای نقل کردند که : مقام معظم رهبری کتاب روح مجرد را هفت بار مطالعه کرده اند!! ♦️در این کلیپ حاج آقا لولاچیان به شدت این نقل را تکذیب می کنند. ای کاش مدعیان عالَم عرفان و توحید، صادقانه رفتار کنند و تا به این حد، به کذب و دروغ پناه نبرند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
هدایت شده از عصر پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 شب زیارتی امام حسین علیه السلام دولت مردمی؛ ایران قوی 🇮🇷 🔆 @BaraayeMardom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: فاش کننده ی کار زشت مثل انجام دهنده آن است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍محمد ذکاوت صفت/رئیسی یا جلیلی؟ 🔹بعضی از دوستانِ من ـ شاید بیشترِ آنها ـ و شاید تمام کسانی که به آقایان رئیسی و جلیلی ارادت دارند، اکنون در موقعیتی اند که شاید نتوانند بین این دو انتخاب کنند. آنها دوست دارند که یکی از این دو به نفع دیگری کنار رود و آراء را به دیگری واگذار کند. شاید هم تا زمان باقی مانده برای رأی گیری، همین اتفاق بیفتد و یکی از این دو به نفع دیگری، عرصه ی انتخابات را به دیگری واگذارد. 🔻 اما اگر هر دو در این عرصه بمانند، می توان گفت: ظاهراً آقای رئیسی آمده است که بماند، مگر این که مانعی پیش بیاید. از بیانیه ای که در ابتدای آمدنش صادر کرد، روشن است که آمده که بماند. به نظر او قوه ی مجریه از قوه ی قضائیه مهمتر است. از دید او می توان در قوه ی مجریه کاری کرد که از حجم بزهکاری در جامعه و رجوع به دستگاه قضا کاسته شود (به نظر می رسد استدلال درستی است، اما با یک رئیس و یک رئیسی چیزی درست نمی شود). اما آقای جلیلی هرگز نمی تواند و نمی خواهد رقیب رئیسی باشد. او ـ به نظر بنده ـ «به شرط لای از رئیسی» آمده است. اما آقای رئیسی ـ با آن بیانیه ـ «لا بشرط از جلیلی» است، بلکه «لابشرط از همه» است. 🔸دوستانِ بنده و همه ی مردم می توانند در نظر بگیرند که واقعاً استدلال جناب آقای رئیسی در بیانیه اش درست است. او اگر رئیس جمهور شود، قطعاً جلیلی را در دستگاه اجرائی، مسؤولیتی مهم خواهد داد. اما اگر آقای جلیلی تا آخر بماند و حتی رئیس جمهور هم شود، هرگز آقای رئیسی را نمی تواند در دستگاه اجرائی وارد کند؛ دستگاهی که ما به عنوان فرضِ درست، در نظر گرفتیم که مهمتر از دستگاه قضائی است. ✅ بنابراین با رئیس جمهور شدنِ آقای جلیلی، آقای رئیسی به دستگاه قضائی برمی گردد، اما با رئیس جمهور شدنِ آقای رئیسی هر دو وارد دستگاه اجرائی خواهند شد. برای همین است که فکر می کنم، بهتر است آقای جلیلی خود را کنار بکشد تا این بُردِ دو طرفه محقّق شود. با این استدلال، توصیه می کنم کسانی که آقایان رئیسی و جلیلی را قبول دارند، می توانند به آقای رئیسی رأی دهند تا این برد دو طرفه را تأمین کنند. مَنْ كَانَ يرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا. 👇👇 @Taammolate_talabegi
تأملات طلبگی
♦️نسخه شیعی برای دندان درد 🔹در باقیات الصالحات مفاتیح الجنان اینگونه آمده است : سوره‌های «حمد» و «
✍️به مناسبت دندان درد ادمین کانال (مردم بی عقیده می شوند جناب شیخ عباس!!) ♦️طی این دو روز ادمین نگون بخت کانال تاملات دچار دندان درد شدیدی شده و از تمام اعضای محترم کانال التماس دعا دارد🙏. به این مناسبت نسخه التیام درد دندان مفاتیح قرائت شد ولی همانطور که حدس می زدم التیامی در کار نبود . ♦️این دندان درد و نسخه غیر موثر شیخ عباس قمی مرا یاد اعتراض شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی به صاحب مفاتیح انداخت . ♦️توضیح اینکه : به نوشته مرحوم حاج شیخ علی دوانی، حاج آقا حسین قنبری از شاگردان مرحوم سید ابوالحسن حافظیان نقل کرده اند که مرحوم حافظیان به ایشان گفته بود: «با استادم مرحوم شیخ حسنعلی اصفهانی به دیدن مرحوم حاج شیخ عباس قمی رفتیم. در آن حال حاج شیخ عباس دعاهای حاشیه مفاتيح را می نوشت. استادم گفت: حاج شیخ! این دعاها احتیاج به اجازه استاد دارد و بدون اجازه اثر ندارد، شما که این دعاها را می نویسید وقتی مردم می خوانند و نتیجه نمی گیرند از دعاهایی مثل دعای کمیل هم بی عقیده می شوند!». (مفاخر اسلام، جلد ۱۳، صفحه ۵۹۵). 🔸تذکر: نکته فوق مربوط به حاشیه مفاتیح الجنان «باقیات صالحات» است و منظور دعاهایی است که جهت شفای امراض و تسکین درد و مانند آن ذکر شده و اما در متن مفاتیح نیز ضمن اذکار مأثوره و ادعیه عالیة المضامین، برخی ادعیه با اسناد ضعیف و متن مخدوش یا تحریف شده دیده می شود، کما لا یخفی علی المتأمل 👇👇 @Taammolate_talabegi
علوم انسانی حوزه معصومیه.m4a
29.43M
🔹نقشه کلی از افراد و موسساتی که در زمینه تولید علوم انسانی اسلامی کار می کنند. 🔹مولفه های اصلی این جریان ها و تمایزات آنها با همدیگر چیست؟ 🔹آسیب شناسی و معرفی افراد شاخص و احیانا افراد یا کتاب هایی که بتواند هر کدام از این جریان ها را معرفی کند. 📲این صوت استاد رئوفی حاصل۷ سال مطالعه، تحقیق و رصد در فضای علوم انسانی اسلامی حوزه و دانشگاه است جهت استماع توصیه می شود به خصوص برای طلابی که قصد تولید محتوا در علوم انسانی دارند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی علیه السلام: برترین عبادت پاکدامنی است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️طرح اقتصادى مراجع تقليد ♦️ در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی دو تن از مراجع تقليد، به رييس جمهور ، نامه نوشتند و در فضاى مجازى منتشر كرده و به گرانى اجناس و وضع نابسامان اقتصادى مردم، اعتراض نمودند. ♦️اگر اين اعتراض ايشان، زمان شاه رخ مى‌داد، قابل‌توجیه بود؛ چون مراجع تقلید «همراه حكومت» نبودند، و جزء بدنه حکومت حساب نمی‌شدند. اما به نظر مى‌رسد که اعتراض ايشان در وضعيت كنونى، تنها نوعى «تبليغات دينى» برای خودشان محسوب مى‌شود؛ مگر اينكه ايشان به جاى اعتراض به ظاهر گرانى‌ها، به «عوامل اصلی گرانى» اعتراض كنند. يعنى اعتراض به سياست‌هاى داخلی و خارجى حكومت ايران، كه اين وضعيت گرانى و نابسامانی اقتصادی را از گذشته تاکنون ايجاد نموده است. . ♦️منطقاً، دولت‌ها تمايل دارند تا به مردم فشار اقتصادى نيايد، و مردم از دولت و زندگى خود راضى باشند؛ بنابراين، اکنون خود دولت بنفش، از گرانى‌ها خبر دارد؛ و اعتراض مراجع معظم تقليد، فايده‌ای ندارد، جز براى خودشان، كه بنمايند به فكر مردم هستند. مگر اينکه‌مراجع معظم تقلید، به جاى اعتراض ظاهری، «راه كار» حل مشکل ارايه دهند. ♦️به عبارت ساده، چون مراجع تقليد، فقيه اعلاء در ميان فقهاى شيعى هستند؛ و از طرفى، هميشه ادعا شده كه «فقه به همه شؤون زندگى مردم كار دارد، و ارتباط دارد»؛ بسم الله، مراجع تقليد به عنوان نظريه‌پردازان فقهى و كسانى كه «خوب»، فقه و مخصوصاً «فقه اقتصادى» را مى‌دانند، لطف نمایند و در «فقه اقتصاد و معیشت مردم» نيز، راهكار عملیاتی ارایه دهند. یعنی، مراجع تقلید عزيز، لطف كنند و از نظر اجتهاد پوياى فقه شيعى، بفرمايند كه دولت ایران چه كند تا وضع اقتصادى مردم در شرایط تحریم، خوب شود؛ و ارزش پول ملی به حالت قبلى، بلكه بهتر از آن برگردد. (و الا، اعتراض را، خود مردم هم بلدند انجام دهند) . ❓سؤال «طرح و ايده» مراجع تقليد شيعه، براى بهبود وضعيت اقتصادى مردم ايران در شرایط کنونی چیست ؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹 در برخی از جوامع مسلمان جریاناتی به قدرت رسیدند که برای توجیه قدرت و مشروعیت بخشی به خویش نیازمند یک ایدئولوژی بودند. لذا دست به ساخت نوعی ایدئولوژی، تحت لوای اسلام زدند و اسلام را به یک ایدئولوژی سیاسی تبدیل کرده، و گرایش های سیاسی و ایدئولوژیک خود را از زبان دین و اسلام بیان داشتند، سپس کوشیدند تاریخ اسلام را به گونه ای تفسیر کنند که به این «ایدئولوژی قدرت» اعتبار بخشد. 🔸به بیان دیگر، آنان دست به «تاریخ سازی تئولوژیک و ایدئولوژیک» زدند و از اکنون به سوی «گذشته» حرکت کرده، لیکن مفهوم سازی خود و تعبیری همچون «حکومت دینی و اسلامی» را آگاهانه یا ناآگاهانه، و بیشتر ناآگاهانه برخاسته و نشأت گرفته از دل سنت تاریخی اسلام تلقی کردند و با ایجاد تقابل میان «حکومت اسلامی» در برابر «عرف و تجربیات بشری» جوامع مسلمان را از منبع عظیم و سرشار تجربیات تاریخی بشری محروم ساخته ، سبب انسداد تفکر و اندیشه مسلمانان شدند و کوشیدند براساس نوعی ظاهراندیشی و نص گرایی غیراصیل چند آیه و روایت را با تفسیرهای کج و معوج جانشین عقل و تجربیات عظیم بشری سازند و زمینه های تقابل تئولوژیک و ایدئولوژیک، و نه حِکمی و فلسفی و فرهنگی، با جهانیان را در فضایی خصمانه و نه براساس نوعی دیالوگ و گفت و شنود فرهنگی فراهم آوردند. 👇👇 @Taammolate_talabegi