eitaa logo
تأملات طلبگی
1.4هزار دنبال‌کننده
671 عکس
709 ویدیو
20 فایل
⚜️ فَبشِّرْ عِبادِ، الَّذينَ یَسْتمِعونَ الْقَولَ فَیَتَّبعونَ أَحْسنَهُ. (۱۷،۱۸ زمر) 🔊 مطالب دینی، مباحث حوزوی، کلام بزرگان، نقد و تحلیل، علوم انسانی، مسائل سیاسی. ⚖️ نَحْنُ أبْناءُ الدَّلیل نَمیلُ حَیْثُ یَمیلُ. ارتباط با ادمین: @Amirhossein_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️هفت خوان یا «هزار خوان حدیث» . ♦️وقتی یک کتاب چاپی ترجمۀ حدیث را در دست می‌گیریم که بخوانیم، و از آن «بهرۀ دینی» یا «افاضۀ مذهبی» نماییم، قبل از استفاده، هزاران سؤال را باید از خود بپرسیم؛ که حداقل آنها عبارتند از: 🔹1ـ آیا ترجمۀ مترجم، مفهوم دقیق حدیث را می‌رساند؟ 🔹2ـ آیا نسخۀ چاپیِ حدیث، به درستی از روی نسخۀ خطی، رونوشت شده است؟ 🔹3ـ آیا نسخۀ خطی، به خط مؤلف است؟ یا نسخه‌برداری شده از نسخۀ مؤلف است؟ 🔹4ـ آیا نسخه‌بردار و خطاط، درست نسخه‌نویسی نموده است؟ 🔹5ـ آیا نسخه‌نویس، امکان دسترسی به نسخۀ مؤلف را داشته است؟ 🔹6ـ آیا نسخۀ مؤلف، خطِ مؤلف است؟ یا املاء مؤلف بوده است؟ 🔹7ـ آیا نسخۀ خطِ مؤلف، واقعاً دست خط مؤلف است؟ یا منسوب به مؤلف است؟ 🔹8ـ آیا مؤلف، مستقیماً دسترسی به معصوم(ع) داشته است؟ یا با واسطه حدیث را نوشته است؟ 🔹9ـ آیا حدیث، در نقل شفاهی واسطه‌ها، درست منتقل شده است؟ 🔹10ـ آیا حدیثِ منتقل شده، جعلی است؟ یا واقعاً منقول از معصوم(ع) است؟ 🔹11ـ آیا ناقلِ اولیۀ حدیث، کلام معصوم(ع) را درست و کامل نقل نموده است؟ 🔹12ـ آیا ناقلِ اولیۀ حدیث، از گفتۀ معصوم مفهوم‌گیری نموده است؟ یا عین لغات معصوم(ع) را نقل نموده است؟ 🔹13ـ آیا ناقل اولیه حدیث، حدیث را درست و کامل شنیده است؟ 🔹14ـ آیا ناقل حدیث، همه کلام معصوم(ع) را منتقل نموده است؟ یا بخشی از کلام ایشان را؟ 🔹15ـ آیا همۀ منظور معصوم(ع)، کاملاً در این حدیث، بیان شده است؟ 🔹16ـ آیا معصوم(ع) در وضعیت عادی، حدیث را بیان کرده؟ یا در حالت اضطراری و تقیه بوده است؟ 🔹17ـ آیا حدیث، متضادِ حدیثی دیگر دارد؟ 🔹18ـ آیا حدیث، موافق قرآن و عقل هست؟ 🔹19ـ آیا معصوم(ع)، حدیث را فقط جهت فرد و شخص خاصی بیان کرده؟ یا برای استفاده عموم مردم؟ 🔹20ـ آیا این حدیث، جهت مردم زمانِ مشخصی بوده است؟ یا برای تمامی زمانها؟ 🔹21ـ آیا مفهومی که ما اکنون از حدیث می‌فهمیم، با مفهومی که مد نظر معصوم(ع) بوده است، یکسان است؟ 🔹22ـ آیا ... 👇👇 @Taammolate_talabegi
کمال حیدری و ابن تیمیه .mp3
702.7K
♦️ توان علمی ابن تیمیه از نگاه آیت الله سید کمال حیدری 🔹ابن تیمیه روی همه علماء اهل سنت بعد از خود تاثیر گذاشته است 🔹شاگردان قوی و موثری تربیت کرده است مثل ابن کثیر و ابن قیم جوزیه 🔹بهترین شخصیتی از معاصرین که افکار ابن تیمیه را ترویج و تقویت کرده محمد بن صالح العثیمین است 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️چگونه برای امت نادان معجزه بسازیم... ♦️اول برنج ها رو به شکل الله مینویسیم سپس مرغ رو رها میکنیم بره خرابشون کنه بعد فیلم رو به عقب برمیگردونیم و یه نوار قران میذاریم روش ..به همین راحتی ♦️بعد هم یه تعداد شوهرعمه وخاله فیلم رو به اسم معجزه اسلام پخش میکنن... ♦️اخرشم مرغه دنده عقب میره🤣 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: نسبت به ناموس دیگران پاکدامن باشید تا ناموس شما نیز محفوظ بماند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹امروز در جامعه فعلی ما آثار عدل اجتماعی و اقتصادی و اخلاقی در حد مطلوب هممون نیست. ⚖ شما چه کار خواهید کرد؟! کدام یک؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️تورم اصول 🔹من الواضع( واضع الفاظ کیست): 🔹آیا فقیه زبان شناس است تا ذهن و دل و وقت خود را صرف این پرسش تاریخی کند که واضع الفاظ و ساختارهای زبانی کیست؟ مثلا آیا خداوند متعال راسا الفاظ را بر معنایی وضع کرده یا ولی خدا حضرت آدم یا انسان های عادی؟ حال اگر انسان های عادی این کار را کرده اند، آیا شخص خاصی این کار را کرده(وضع تعیینی) یا تدریجا و لا علی التعیین واژه ها و صداها در معانی خاصی استفاده شده و جا افتاده اند؟(وضع تعینی) 🔹این که واضع لفظ کیست، چه سودی به حال فقیه دارد و در کجای استنباط دین تاثیر می گذارد؟! برای فقیه تنها یک چیز مهم و ارزشمند است و آن،👈 ظهور الفاظ است و بس. دغدغه ی فقیه کشف ظهور واژه هاست نه باستان شناسی زبان! 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😐من مهرشاد کل ایران را دور زدم. 🔹‌صادق امامی خبرنگار فرهیختگان که گزارش مربوط به مهرشاد سهیلی را نوشته توضیح می‌دهد که چرا این کیس در فضای افکار عمومی ایران اهمیت دارد و انگیزه‌ای که او را به این سوژه ترغیب کرده چه بوده؟ همچنین او روایت می‌کند که نوجوان سهیلی چگونه بی‌آنکه آقازاده باشد یا پشتوانه پشت پرده خاصی داشته باشد، موجب وهن مفاهیم و دستگاه‌های ارزشی شده. خبرنگار فرهیختگان می‌گوید دستور سهیلی برای تهیه بلیت هواپیما برای من و خانواده‌ام به مشهد مقدس و اقامت 3 روزه‌ام در این شهر، نشان داد که باید او را نقد کرد. او در 17 سالگی به خوبی آموخته چگونه انسان‌ها را بخرد و با خود همراه کند. کاری که در موسیان به خوبی آن را انجام داده است. سهیلی یک نمونه بود تا نهادها و مجموعه‌هایی که او را به این نقطه رسانده‌اند، کمی هوشیارتر شوند. شاید ده‌ها و صدها سهیلی دیگر روزی چنین سودایی را در سر بپرورانند. تا پیش از شکل‌گیری ده‌ها و صدها سهیلی، حفره‌ها را بپوشانید. 🔺 ویدئو مربوط به بخش‌هایی از برنامه جدال، گفت‌گوی علی علیزاده با صادق امامی است. 👇👇 @Taammolate_talabegi
⭕️ مهرشادیسم یک شیوه رشد در این سیستم است؛ این بچه فقط سوراخ دعا را پیدا کرده! / ✍ حسین قاسمی ◀️ مهرشاد سهیلی یک فرد نیست. یک شیوه رشد و ارتقا در کشور شده است. حالا این بخت برگشته، کم سواد و بی‌‎صاحب بوده، به چنین سرنوشتی دچار شده. 🔹 در حالی که ما مشغول مهرشاد هستیم که شاید ده سال دیگه با این شیوه در قدرت قرار بگیرد، آدم‌هایی همین الان هستند که کمی سواد و قالتاقی بیشتر دارند،‌ عنوان دانشگاهی هم دارند، با روش‌هایی شبیه به این، در این کشور مسئولیت دارند و دنبال وکالت و وزارت. مهرشاد تازه ادای آن‌ها را در می‌آورد. 🔸 روزانه کسانی را می بینیم که به شکل بسیار تهوع‌آوری دنبال تبلیغ خودشان هستند. خودشان را در حد رییس جمهور و وزیر و... می‌بینند. این یک بیماری است. واقعا چه باید کرد؟ البته بیشتر از آنکه بیماریِ مهرشادها باشد، نقص و ایراد است. 🔹 مهرشادیسم یک روش رشد و ارتقا در سیستم است. این بچه نشان داد که چقدر راحت می‌شود برخی بزرگان و علما و امرا و فرماندهان را بازی داد. نشان داد بیوت ما چقدر آسیب پذیرند. 🔸 این بچه بی‌گناه و قابل ترحم است. این بچه فقط نشان داد که سیستم چقدر قابل رخنه است و دستگاه‌های اطلاعاتی ما هم خواب. 🔹 خیلی از رسانه‌ها و افراد را به راحتی باردار کرد. از طرف دیگر نشان داد که ظاهر سازی و ظاهرگرایی چقدر در رشد و برکشیدن افراد موثر است. نشان داد که کاریکاتوری از در حال حاکم شدن است. 🔸 بنظرم چه کسی پشت این بچه است، چقدر پول داده یا می‌دهد و... اولویت و اصل داستان نیست. باید بررسی کرد چرا این مدل رفتار و گفتار و لباس پوشیدن و این حرف‌ها را زدن، باعث رشد و باز شدن قفل‌ها و‌ به به و چه چه مسئولین می‌شود؟ اینجاست. 🔹 چه عواملی در رشد و بر آمدن موثر است؟ چرا این مدل رشد مورد توجه قرار گرفته؟ چرا شاهد رونق مهرشادیسم هستیم؟ نقد متوجه مهرشاد سهیلی نیست، باید تمرکز را بر این روش و راه رشد گذاشت. 🔸 خطر این است. این بچه فقط سوراخ دعا را پیدا کرده است. 🔹 مهرشادیسم راه رشد و ارتقا در سیستم شده؛ این طفل هم یاد گرفته. این بیچاره سیبل شد و الا این نوع رشد، و‌ گنده‌گویی، و خود رییس‌جمهور و‌ وزیر پنداری در جریان ارزشی، مدت‌هاست باب شده. این بیچاره صاحب و سواد لازم را ندارد. 🔸 اما گنده‌ها و رئوس این روش رشد را کسی جرات نمی‌کند، نقد کند. ضعیف کشی نکنیم. 🔺 مهرشاد سهیلی موسیانی را رها کنید، مهرشادهایی را بچسبید که با همین شیوه‌ها و حتی تهوع آورتر الان بر برخی مناصب تکیه زده‌اند. تیم رسانه‌ای دارند،‌ پول بیت‌المال در اختیارشان است، باند و تشکیلات دارند. 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️تاریخ مبهم خانوادۀ پیامبر(ص) ♦️تاریخ زندگی خانواده پیامبر اسلام(ص) در روایات و احادیث و منابع تاریخی، بسیار مشوش و غیر روشن است؛ و این وضعیت، یک سؤال جدی برای ما ایجاد خواهد نمود؛ که در آخر بیان می‌کنیم. ♦️مهم‌ترین رخدادهای شخصی پیامبر، شامل تولد، ازدواج و رحلت اعضای خانواده ایشان است؛ که وضعیت تاریخی مبهم آنها عبارتند از: 🔹الف ـ پیامبر(ص) 1ـ تاریخ تولد پیامبر اسلام(ص) از نظر روز، ماه و سال، در میان مسلمانان، بسیار متفاوت و متنوع ذکر شده است. روز تولد پیامبر(ص) را، دوم، هشتم، دهم، دوازدهم، هفدهم ربیع‌الاول؛ و برخی ماه تولد ایشان را، اساساً ماه رمضان دانسته‌اند. سال تولد پیامبر(ص) نیز، روشن نیست؛ برخی آن را سال عام الفیل، و برخی ده سال پس از عام الفیل دانسته‌اند. 2 ـ تاریخ ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه(س) و سن ایشان در این ازدواج نیز، روشن نیست. سن پیامبر(ص) را در این واقعه، 21، 25، 37 سال نقل نموده‌اند. 3 ـ تاریخ وفات پیامبر(س) نیز، از نظر روز و ماه، در میان مسلمانان، بسیار متفاوت و متنوع ذکر شده است؛ به طوری که رحلت ایشان را، 28 صفر سال 11 قمری، یا 1، 2، 12 ، 13 ربیع الاول همان سال دانسته‌اند. 🔹ب ـ حضرت خدیجه(س) 1 ـ تاریخ تولد خدیجه(س) نیز، دقیقاً روشن نیست، و آن را 15 یا 12 سال قبل از عام الفیل دانسته‌اند؛ ولی از آنجایی که سن دقیق ایشان و سال وفاتشان روشن نیست؛ تاریخ تولدشان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. 2 ـ سن حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر(ص) هم، روشن نیست؛ و سالهای فراوانی همچون: 25، 28، 30، 35، 40، 44، 45، 46 سال، برای آن نقل شده است. 3 ـ تاریخ وفات ایشان نیز، روشن نیست. برخی سال دهم بعثت، چند روز یا 35 روز بعد از وفات ابوطالب، نقل نموده‌اند؛ ولی متأسفانه تاریخ وفات خود ابوطالب(ع) نیز، روشن نیست؛ و در روایات، متفاوت بیان شده است. برخی 26 رجب، و برخی در ماه رمضان، یا اول ذی‌القعده و یا 15 شوال درج نموده‌اند. 🔹ج ـ حضرت فاطمه(س) 1 ـ زادروز تولد حضرت زهرا(س) را در جمادی‌الثانی، بین ۳۵ تا ۴۵ عام‌الفیل، دانسته‌اند. برخی این واقعه را 5 سال پیش از بعثت پیامبر(ص) و برخی 2 یا 5 سال پس از بعثت ایشان دانسته‌اند. 2 ـ درباره تاریخ عقد ازدواج و سن ازدواج ایشان نیز، اختلاف وجود دارد. برخی تاریخ ازدواج را، دوم هجری و برخی سوم هجری، یعنی پس از جنگ بدر دانسته‌اند. حضرت زهرا(س) به هنگام ازدواج با علی(ع)، ده یا سیزده سال، و در برخی منابع، 15 سال یا 18 سال ذکر نموده‌اند. 3 ـ درباره تاریخ رحلت صدیقه شهیده نیز، اختلاف نظر فاحش اختلاف نظر فاحش وجود دارد؛ و از چهل شب پس از رحلت پیامبر(ص) تا هشت ماه پس از آن ذکر نموده‌اند. برخی این واقعه را 13 جمادی الاول، برخی 3 جمادی الثانی، برخی 8 یا 13 ربیع الثانی و یا 3 رمضان دانسته‌اند. 🔹د ـ فرزندان و همسران پیامبر(ص) پیرامون اسامی و هویت فرزندان و همسران پیامبر(ص)، و وقایع تولد، ازدواج و وفات ایشان، معرکه آرایی وجود دارد؛ که به خاطر رعایت اختصار، از درج آنها خودداری می‌نماییم. ❓سؤال با توجه به اهمیت شخصیت پیامبر(ص) و خانواده ایشان و نیز با قبول این ادعا که، احادیث و روایات اسلامی، سینه به سینه و به دقت نقل شده‌اند؛ و حتی با اهتمام ویژه‌ای، مکتوب گشته‌اند، اکنون این سؤال قابل طرح است که: 🔹چرا تاریخ مهمترین وقایع زندگی پیامبر(ص) و خانواده ایشان، روشن نیست؟ 🔹آیا از این وضعیت مبهم، نمی‌توان نتیجه گرفت که دیگر احادیث و روایات وقایع اسلامی نیز، از این وضعیت مبهم، مشوش‌تر و غیر دقیق‌تر هستند؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹معرفی فیلم ♦️پی‌کی(به انگلیسی:Pk) فیلمی طنز و کمدی-درام هندی به کارگردانی راجکومار هیرانی و ساخته شده در سال ۲۰۱۴ است که سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند می‌باشد. ♦️این فیلم در ۱۵ روز اول اکران خود تمام رکوردهای فروش را جا به جا کرد و فروش بی‌سابقهٔ ۳۰۰ کروری داشت. ♦️این فیلم بیشتر کسانی که خود را مباشرین خداوند می‌نامند و از این طریق پول‌ها زیادی به دست می‌آورند را مورد انتقاد قرار داده. پیام فیلم مخالفت با خرافات ادیان است. ♦️کاهنان بیشترین ضربه را از فیلم خوردند و نگاه مردم نسبت به آن‌ها و اعمال خرافاتی‌شان تغییراتی کرد. کاهنان و حامیانشان گروهی تشکیل دادند و در اعتراض به فیلم تظاهرات کردند و قسمت‌های از هند آشوب به پا کردند و خیلی از سینماها را تخریب کردند. اما اکثریت مردم هند موافق فیلم بودند و با استقبالی با شکوه و بی بدیل این فیلم را به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل کردند. ♦️همچنین فیلم مورد استقبال سیاسیون قرار گرفت و یکی از وزرای هند دستور داد که از این فیلم مالیات گرفته نشود. فیلم هم در جامعهٔ اصلی هند و هم در جامعهٔ مجازی از حمایت بسیار بالای مردم عادی و افراد مشهور برخوردار بود. 🎥 🎥 👇👇 @Taammolate_talabegi
📊مرکز افکارسنجی کیو، در آذرماه ۱۴۰۰ خورشیدی، نخستین نظرسنجی ملی «تمایل به مهاجرت» را با هدف بررسی میزان تمایل به مهاجرت و نیز مهم‌ترین انگیزه‌های آن در دستور کار قرار داد. 📈این پژوهش به صورت تلفنی و با رعایت منطق و روش‌شناسی استاندارد نظرسنجی‌های علمی، تلاش دارد تصویری دقیق و صادقانه از افکار عمومی را پیش روی مخاطبان خود قرار دهد. جامعه‌ آماری این نظرسنجی کلیه افراد بالای ۱۸ سال ساکن در کشور بوده و حجم نمونه برابر با ۱۳۰۰ نفر است. به منظور رعایت حداکثر دقت، توزیع نمونه بین کلیه استان‌های کشور، مراکز استان، شهرستان‌ها و روستاها و نیز زنان و مردان متناسب با حجم جمعیت آن‌ها لحاظ شده است. 🗞یافته‌های این نظرسنجی نشان داد، یک سوم از پاسخگویان در صورت فراهم بودن شرایط مایل‌اند به صورت موقت یا دائم مهاجرت کنند. به عبارتی از هر ۳ نفر، یک نفر مایل به مهاجرت بوده است. https://www.keyou.ir/article/156 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️سهو النبی (1) - ابن الولید و شیخ صدوق ♦️شيخ صدوق در کتاب من لايحضره الفقيه ج 1 ص 359 ديدگاه خود و استادش ابن‌وليد را در اين باره چنين بيان كرده است: 🔹غلات و مفوّضه ـ که لعنت خدا بر آنان باد ـ منكر سهوالنبي بوده و مي‌گويند: اگر امكان سهو پيامبر در نماز وجود داشته باشد، امكان سهو وي در تبليغ نيز وجود خواهد داشت؛ زيرا نماز همانند تبليغ بر او واجب است اين استدلال قابل التزام نيست؛ زيرا پيامبر در احوال مشترك همانند ديگران است. او همچون ديگران به نماز متعبّد است؛ در حالي كه نبوّت و تبليغ از مختصات پيامبراست و امكان ندارد كه در تبليغ نيز آنچه در نماز بر پيامبر ثابت مي‌شود، انجام پذيرد 🔹سهو نبي همچون سهو ما نيست؛ زيرا سهو او از جانب خداست و خدا او را گرفتار سهو مي‌كند تا معلوم شود كه او بشر و مخلوق است، و مردم نيز به وسيله سهو او، احكام سهو را فراگيرند؛ اما سهو ما از ناحيه شيطان است، و شيطان بر پيامبر و ائمه سلطه‌اي ندارد 🔹استاد ما، محمد بن حسن بن احمد بن وليد، مي‌فرمود: اولين درجة غلو، نفي سهو از پيامبر است و اگر بنا باشد اخبار وارد شده در اين زمينه رد شود، بايد همه احاديث را رد كنيم و نپذيريم و اين موجب ابطال دين و شريعت مي‌شود ♦️لعن مفوضه و غلات مفاد حدیثی است که شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا ج 1 ص 219 آن را نقل کرده است : حدثنا تميم بن عبد الله بن تميم القرشي قال: حدثني أبي عن أحمد بن علي الانصاري عن أبي الصلت الهروي قال: قلت للرضا عليه السلام يا بن رسول الله إن في سواد الكوفة قوما يزعمون أن النبي (ص) لم يقع عليه السهو في صلاته، فقال: كذبوا لعنهم الله أن الذي لا يسهو هو الله الذي لا إله إلا هو ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن عسکری علیه السلام: فروتنی نعمتی است که به آن حسادت نمی‌شود. 👇👇 @Taammolate_talabegi
🔹چه قدر در مورد مبانی کلامی و دینی تأمل داشته ایم؟! 🔸اصلا اهمیتی برایمان داشته یا طبق روال ارجاع داده ایم به نظرات بزرگان و محققان؟ ⁉️مگر می شود در اصول عقاید مقلد نبود و هر نکته نظری را با عنوان شبهه دفع نکرد؟ 👇👇 @Taammolate_talabegi
✍️سهو النبی(2) - شیخ طبرسی ♦️دیگر قائل به سهو النبی در بین علمای بزرگ شیعه نویسنده مجمع البیان است . شیخ طبرسی ذیل تفسیر آیه "فلا تقعدوا معهم حتى يخوضوا في حديث غيره إنكم إذا مثلهم" سوره نساء آیه 140 عبارتی از جبائی متکلم کبیر مکتب اعتزال را بیان می کند : 🔹في هذه الآية دلالة على بطلان قول الإمامية في جواز التقية على الأنبياء والأئمة، وأن النسيان لا يجوز على الأنبياء ( این آیه دلالت بر بطلان نظر امامیه مبنی بر جواز تقیه انبیاء وائمه و عارض شدن نسیان بر انبیاء دارد ) 🔹طبرسی این نسبت جبائی به شیعه را رد کرده و در ادامه می گوید : وأما النسيان والسهو، فلم يجوزوهما عليهم، فيما يؤدونه عن الله تعالى، فأما ما سواه فقد جوزوا عليهم أن ينسوه، أو يسهوا عنه، ما لم يؤد ذلك إلى إخلال بالعقل، وكيف لا يكون كذلك، وقد جوزوا عليهم النوم والإغماء، وهما من قبيل السهو؟ فهذا ظن منه فاسد، وإن بعض الظن إثم. 🔹امامیه ،نسیان و سهو را بر انبیاء در مواردی که از طرف خدا مسئول ابلاغ آن هستند جایز نمی شمارند ولی در غیر این موارد سهو و نسیان را تا جایی که مخل به عقل نباشد جایز می شمارند . علاوه بر اینکه امامیه خواب و اغماء را نیز بر انبیاء جایز می دانند و این دو نیز از قبیل سهو است لذا ظن وگمان جبائی کلامی اشتباه است. ادامه دارد... 👇👇 @Taammolate_talabegi
♦️«پیام من اینست كه به اسم اسلام در این حكومت اسلام كارى را انجام ندهید كه در برابر خارجیان موجب ننگ اسلام باشد!» منبع:رساله نکاحیه اثر علامه طهرانی ص 194 👇👇 @Taammolate_talabegi