eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.7هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
5.3هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📗📗 🥔 🌺بسیاری نیز را صفت ( به معنای هر چیزی که در نهایت سهولت و نرمی و صفا باشد ) و در نتیجه کلمه * * را به معنای * * دانسته اند . 🌼 در این صورت یادکرد نیز به جهت سلاست و روانی آن در حلق است تا گمان برده نشود که زنجبیل به سبب طعمش گزندکی دارد . 🌺 شراب بهشتی ، زنجبیل ، کافور و مشک دارد که برای اعتدال ، گاهی با آمیزه‌ای از کافور خنک ( انسان ۵ ) و گاه با آمیزه زنجبیل گرم ( انسان ۱۷ ) به ابرار می نوشانند . 🌼در تاویل عرفانی زنجبیل گفته شده که راه خدا از انواع نوشیدنی معنوی برخوردارند و شراب زنجبیل به ایجاد حرارت شوق در آنها انجامیده ، سلوکشان را برطرف می سازد ؛ 🌺در تاویل دیگری افاضه شده به دسته ای ، چون کافور ، سرد و خشک است است و آنان را به مقام و قبض می‌برد و گریان میکند . 🌼 انوار افاضه شده به دسته ای نیز چون زنجبیل ، و خشک است و سبب بی اعتنائی آنان به دنیا و شان از غیر حق می شود و با این افاضه ها ، آدمی از مقامی به مقام دیگر بار می یابد تا به برسد . 🌺به گفته برخی ، در آدمی بر اثر توجه و محبت فراوانی شوق ، حرارتی پدید می‌آید که نیازمند شرابی است تا آن را داده و سبب تقویت قلب و نورانیت روح و ادامه شوق و توجهش شود و این همان شراب آمیخته با زنجبیل و پاکی است که در آیه ۲۱ سوره وعده داده شده است : *و سقهم ربّهم شرابا طهورا * . 🌼در بیان دیگری ، شرابهای یاد شده در سوره انسان به مقام های ابرار اشاره دارند : شراب به اطمینان نفسانی و مرتبه تمکن و شراب به شدت محبت و شعله برگشتن عشق الهی در قلب و سرانجام ، آتش و حرارت با طهور خاموش می گردد ‌. ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
21.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۲۰۶ وَ إِذا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئْسَ الْمِهادُ و هنگامى كه به او گفته شود از خداى پروا كن، عزت وغرورى كه در سايه‌ى گناه بدست‌آورده او را بگيرد. پس آتش دوزخ براى او كافى است و چه بد جايگاهى است. کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٠٦) - 💠در اين آيه مى‌افزايد: هنگامى كه او را از اين عمل زشت نهى كنند «و به او گفته شود از خدا بترس (آتش لجاجت در درونش شعله‌ور مى‌گردد) و لجاج و تعصب، او را به گناه مى‌كشاند» (وَ إِذا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ) . 💠 او نه به اندرز ناصحان، گوش فرا مى‌دهد، و نه به هشدارهاى الهى بلكه پيوسته با غرور و نخوت مخصوص به خود، بر خلاف كاريهايش مى‌افزايد چنين كسى را جز آتش دوزخ رام نمى‌كند، 💠و لذا در پايان آيه مى‌فرمايد: «آتش دوزخ براى آنها كافى است و چه بد جايگاهى است» (فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئْسَ الْمِهادُ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 186 کانال 👇 @Targomeh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌸 وَإِذَا تَوَلَّى سَعى فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ الْنَّسْلَ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَاد(205) و إذا قيل له اتق الله أخذته العزة بالإثم فحسبه جهنم و لبئس المهاد (206) َ 🍀 ترجمه:و هرگاه به قدرت و حكومت رسد براى فساد در زمین و نابودى زراعتها و نسل كوشش مى‌كند و خداوند فساد را دوست ندارد(205) و هنگامی که به او گفته شود خدا را تقوا پیشه کن ، غروری که در سایه گناه بدست آورده او را بگیرد پس آتش دوزخ برای او کافی است و چه بد جایگاهی است. (206) 🌺 این آیات در ادامه آیه قبلی است كلمه «تولّى» را دو نوع مى توان معنا نمود: یكى به معناى به و رسیدن كه در ترجمه آمده است. و دیگر به معناى اعراض كردن است كه در این صورت معناى آیه این مى شود: هرگاه از حقّ و هدایت الهى اعراض نمود و از نزد تو بیرون رفت، به سراغ فتنه و فساد مى رود. در آیه قبل، گفتار به ظاهر نیكوى منافقان مطرح شد و در این آیه رفتار مفسدانه ى آنان را بیان مى كند. 🌺 در آیات دیگر مى فرماید: «الّذین ان مكنّاهم فى الارض أقاموا الصلوة واتوا الزّكوة وأمروا بالمعروف ونَهوا عن المنكر» اگر صالحان حكومت را بدست گیرند، نماز به پا مى دارند و زكات مى دهند و امر به معروف و نهى از منكر مى كنند. و بدین وسیله رابطه خود را با و محرومان جامعه حفظ مى كنند، ولى اگر نا اهل به قدرت رسید و ولایت مردم را بدست گرفت، بخاطر طوفان هوسهاى درونى و ناآگاهى ها و فشارهاى بیرونى، همه چیز جامعه را فداى خود مى‌كند. به گفته ى المیزان؛ تاریخ گواه آن است كه چه مسلمان نمایانى به نام و تظاهر به ایمان، بر مردم حاكم شده و حَرث و نَسل را نابود ساختند. كسانى كه با جعل قوانین و تهاجم فرهنگى و تبلیغات و مواد مخدّر، سبب نابودى اقتصاد و نسلنو مىشوند، مصداق این آیه و «مفسد فى الارض» هستند. هلاك حرث به معناى محو كشاورزى، و هلاك نسل، انحراف نسل آینده است. 🔹پيام های آیه205 و 206سوره بقره ✅ نااهل اگر به رسد، همه چیز را به فساد مى كشاند. «اذا تولّى سعى» ✅ بزرگترین ، نابودى اقتصاد و فرهنگ امّت است. «یهلك الحرث و النسل» ✅ ، به موعظه ی دیگران گوش نمی دهند. ✅ باید پند پذیر باشد. ✅ مایه ی عجب ، غرور و تکبر است. ✅ توجه دادن به ، هشداری غرور شکن است. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚🕥📚 (ع) بهشت شداد و هلاكت او قبل از ديدار بهشت خود بعضى در ذيل آيات 6 تا 8 سوره فجر ماجراى بهشت شداد و هلاكت او را قبل از ديدار آن بهشت نقل كرده‏اند. در اين آيات چنين مى‏خوانيم: اَلَم تَرَ كيفَ فعَلَ رَبُّكَ بِعادٍ * اِرَمَ ذاتِ العِمادِ * الَّتى لَم يُخلَق مِثلُها فِى البِلادِ؛ آيا نديدى پروردگارت با قوم عاد چه كرد؟ - با آن شهر ارم و با عظمت عاد چه نمود؟ همان شهرى كه مانندش در شهرها آفريده نشده. روايت شده: عاد كه حضرت هود عليه‏السلام مأمور هدايت قوم عاد شد، دو پسر به نام شداد و شديد داشت، عاد از دنيا رفت، شداد و شديد با قلدرى جمعى را به دور خود جمع كردند و به فتح شهرها پرداختند، و با زور و ظلم و غارت بر همه جا تسلط يافتند، در اين ميان، شديد از دنيا رفت، و شداد تنها شاه بى رقيب كشور پهناور شد، غرور او را فرا گرفت [هود عليه‏السلام او را به خداپرستى دعوت كرد، و به او فرمود: اگر به سوى خدا آيى، خداوند پاداش بهشت جاويد به تو خواهد داد، او گفت: بهشت چگونه است؟ هود عليه‏السلام بخشى از اوصاف بهشت خدا را براى او توصيف نمود. شداد گفت: اين كه چيزى نيست من خودم اين گونه بهشت را خواهم ساخت، كبر و غرور او را از پيروى هود عليه‏السلام بازداشت‏]. او تصميم گرفت از روى غرور بهشتى بسازد تا با خداى بزرگ جهان عرض اندام كند، شهر ارم را ساخت، صد نفر از قهرمانان لشگرش را مأمور نظارت ساختن بهشت در آن شهر نمود، هر يك از آن قهرمانان هزار نفر كارگر را سرپرستى مى‏كردند و آن‏ها را به كار مجبور مى‏ساختند. شداد براى پادشاهان جهان نامه نوشت كه هر چه طلا و جواهرات دارند همه را نزد او بفرستند، و آن‏ها آن چه داشتند فرستادند. آن قهرمانان مدت طولانى به بهشت‏سازى مشغول شدند، تا اين كه از ساختن آن فارغ گشتند، و در اطراف آن بهشت مصنوعى، حصار (قلعه و دژ) محكمى ساختند، در اطراف آن حصار هزار قصر با شكوه بنابراين نهادند، سپس به شداد گزارش دادند كه با وزيران و لشگرش براى افتتاح شهر بهشت وارد گردد. شداد با همراهان، با زرق و برق بسيار عريض و طويلى به سوى آن شهر (كه در جزيرة العرب، بين يمن وحجاز قرار داشت) حركت كردند، هنوز يك شبانه روز وقت مى‏خواست كه به آن شهر برسند، ناگاه صاعقه‏اى همراه با صداى كوبنده و بلندى از سوى آسمان به سوى آن‏ها آمد و همه آن‏ها را به سختى بر زمين كوبيد، همه آن‏ها متلاشى شده و به هلاكت رسيدند. . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh
🍃یک آیه 🍃 🔸 سوره ، آیه ١٣: قَالَ إِنِّي لَيَحْزُنُنِي أَن تَذْهَبُواْ بِهِ وَأَخَافُ أَن يَأْكُلَهُ الذِّئْبُ وَأَنتُمْ عَنْهُ غَافِلُونَ ⚡️ ترجمه : (يعقوب) گفت: اينكه او را ببريد حتماً مرا غمگين مى سازد و از اين مى ترسم كه گرگ او را بخورد و شما از او غافل باشيد. 💥 توضیح : امتحان الهى از همان ناحيه اى است كه افراد روى آن حساسيّت دارند، تا به این وسیله، نقطه ضعفشان برطرف شود. 🍁يعقوب، يوسف را به همراه ساير برادران فرستاد. زيرا نوجوان بايد كم كم استقلال پيدا كرده و از پدر جدا شود، براى خود دوست انتخاب كند، فكر كند و روى پاى خود بايستد، هر چند به قيمت تحمّل مشكلات و اندوه باشد. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ویژگی های سوره ✴️علامه طباطبایی(ره) : آغاز شدن سوره با حروف ( المص) نشان آن است که این سوره افزون بر مضامین و موضوعات‌ سوره های آغاز شده با ( الم) بر مضامین و موضوعات سوره ( ص) نیز مشتمل است ✴️آیات نخست این سوره و فرمان به سیره حسنه و رفتار ملایم در آیات پایانی برای نفوذ سخنش در در دل ها ، نشان از ارتباط معنایی میان آغاز و انجام این سوره دارد . ✴️آیه ۲۰۶ سوره از آیات سجده دار قرآن است که شیعه و نیز شافعی از اهل سنت سجده آن را مستحب و دیگر فرقه ها واجب می دانند. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این آیه زندگیتو عوض میکنه (استاد عالی) خدایا شکرت ❤❤❤ متن کامل آیه: وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا (طلاق ۲،۳) هر که از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدن [از مشکلات و تنگناها را] قرار می دهد و از جایی که گمان نَبَرد به او روزی عطا کند، و هر که بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد که خدا امرش را نافذ و روان می‌سازد و بر هر چیز قدر و اندازه‌ای مقرّر داشته است ┄┅┅❅♥️❅┅┅┄ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا