eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 مقام جمع الجمعی یا مقامات عالی سلوکی چگونه برای انسان نصیب می‌‎شود؟! 🔸 بدون حساب و کتاب و فلّه‌ای نیست. صور و قاعده دارد و با عالَم غیب در ارتباط است. وسعت وجودی از هرطرف قاعده دارد؛ حتی اندازه‌های ولایت که به اولیاء داده می‌شود و مراتب آن، طبق قواعد اجرا می‌شود و به افراد داده می‌شود. 🔹 یک بار وسعت وجودی [مراتبی از ولایت] نصیب کسی می‌شود که همزمان می‌تواند با تعدادی همراهی کند، منتها در ظهور و بروز این همراهی باز انواع قواعد وجود دارد؛ 🔸 مثلاً راجع به حضرت یونس (علیه السلام) می‌فرماید: «وَأَرْسَلْنَاهُ إِلَى مِائَةِ أَلْفٍ أَوْ يزِيدُونَ» و او را به سوی جمعیّت یکصد هزار نفری -یا بیشتر- فرستادیم؛ 🔹 «أَوْ يزِيدُونَ» شاید به اعتبار منطقه‌ای باشد که زیرمجموعه‌ی آن صدهزار نفر بودند و چه بسا با حواشی، بیشتر می‌شدند. 🔸 قرآن برای سیر نبی، هم از جهت قابل و هم از جهت فاعل با یک کلمه‌ی «أَوْ يزِيدُونَ» جا را باز می‌گذارد؛ منتها «أَوْ يزِيدُونَ»، می‌تواند خیلی گسترده شود؛ 🔹 حتی بعد از مرگ، قرآن می‌داند و می‌تواند بگوید: وَأَرْسَلْنَاهُ إِلَى مِائَةِ أَلْفٍ و اینقدر، یعنی دقیق مقدار افراد مخاطب را بگوید ولی به صورت لطیف می‌فرماید «أَوْ يزِيدُونَ» و تعداد مخاطب را نمی‌بندد؛ منتها کمتر و بیشتر آن، بستگی به اموری دارد. ‌ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️پیدا شدن "عبرت ایندگان" شده لوط در عصر حاضر!! ⚠️گویا اخیراً همجنس بازی مورد توجه بعضی از گمراهان کشورمان قرارگرفته!! ان شاءالله از این آیه عبرت بگیرند!!!!👇🏽👇🏽 «وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ» « یاد کن لوط را آنگاه که به قوم خود گفت همانا شما به کار زشتی می پردازید که هیچ یک از جهانیان پیش از شما آن را انجام نداده است !» (عنکبوت- 28) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🎁> 👈 ...... ادامه ⬅️5 . 🌺« وَ یَخافون یَوما کان شَرُّه مُستَطیرا = و از روزى که و سختى آن فراگیر است مى‌ترسند » ( انسان ۷ )، * إنّا نَخافُ مِن ربِّنا یَوما عَبوسا قمطریرا = ما از پروردگار مان در روزی که و دشوار است ، می‌ترسیم * ( انسان ۱۰ ) 🌼خداوند در دو آیه یاد شده را بر اثر داشتن هراس می ستاید . ⬅️6 . 🌺« إنّما نُطعِمُکُم لوجهِ اللّهِ لانُریدُ مِنکُم جَزاءً و لا شُکورا = ما براى خدا شما را اطعام مى‌کنیم و پاداش و از شما نمى‌خواهیم .» ( انسان / ۷۶، ۹ ) 🌼رمز ابرار ، آن است که به خدا ، رسالت و معاد ، از روی رشد و بصیرت دارند و خود را بنده پروردگار دانسته ، خود را مالک هیچ نفع و ضرری نمی دانند . 🌺 آنان جز آنچه را خدا و بدان خوشنود است ، چیزی نمی خواهند و به چیزی نیستند ، 🌼پس خدا را بر اراده خود مقدم داشته و بر با نفس و دشواری طاعت ،‌صبر پیشه کرده‌اند . 🌺در برخی و نیز از سعید بن جبیر و مجاهد نقل شده است : علی علیه السلام که ( این آیات درباره وی نازل شده ) هرگز * انّما نطیعکم * را بر نیاورده ؛ بلکه خداوند از دل وی دارد . ادامه دارد ...... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۲۷ تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ ۖ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ ۖ وَتَرْزُقُ مَنْ تَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿٢٧﴾ شب را در روز در می آوری و روز را در شب در می آوری، و زنده را از مرده بیرون می آوری و مرده را از زنده بیرون می آوری؛ و هر که را بخواهی بی حساب روزی می دهی. (۲۷) کانال 👇 @Targomeh
سوره آل عمران (آيه ٢٧) 💠 -در اين آيه براى تكميل معنى فوق و نشان دادن حاكميت خداوند بر تمام عالم هستى مى‌افزايد: «شب را در روز داخل مى‌كنى و روز را در شب و موجود زنده را از مرده خارج مى‌سازى و مرده را از زنده، و به هر كس اراده كنى بدون حساب روزى مى‌بخشى» (تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهارِ وَ تُولِجُ النَّهارَ فِي اللَّيْلِ وَ تُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ تُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ) . 💠و اينها نشانۀ بارزى از قدرت مطلقۀ اوست. 💠منظور از دخول شب در روز و روز در شب همان تغيير محسوسى است كه در شب و روز در طول سال مشاهده مى‌كنيم، 💠اين تغيير بر اثر انحراف محور كرۀ زمين نسبت به مدار آن كه كمى بيش از ٢٣ درجه است، و تفاوت زاويۀ تابش خورشيد مى‌باشد و اين تدريجى بودن تغيير شب و روز آثار سودمندى در زندگانى انسان و موجودات كرۀ زمين دارد زيرا پرورش گياهان و بسيارى از جانداران در پرتو نور و حرارت تدريجى آفتاب صورت مى‌گيرد. 💠منظور از بيرون آوردن «زنده» از «مرده» همان پيدايش حيات از موجودات بى‌جان است، زيرا مى‌دانيم آن روز كه زمين آمادۀ پذيرش حيات شد موجودات زنده از مواد بى‌جان به وجود آمدند، از اين گذشته دائما در بدن ما و همۀ موجودات زندۀ عالم، مواد بى‌جان، جزو سلولها شده، تبديل به موجودات زنده مى‌گردند. 💠 پيدايش مردگان از موجودات زنده، نيز دائما در مقابل چشم ما مجسم است. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 275 کانال 👇 @Targomeh
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🌷 تُولِجُ الَّيْلَ فِى الْنَّهَارِ وَتُولِجُ الْنَّهَارَ فِى الَّيْلِ وَتُخْرِجُ الْحَىَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَىِّ وَتَرْزُقُ مَنْ تَشَآءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ‏ 🍀 ترجمه: شب را به روز و روز را به شب درآورى وزنده را از مرده و مرده را از زنده بیرون آورى وهر كه را خواهى بى‏ شمار روزى مى‏ دهى. 🌷 : از ایلاج به معنای وارد شدن 🌷 : شب 🌷 : روز 🌷 : خارج می کنی 🌷 : زنده 🌷 : مرده 🌷 : رزق و روزی می دهی 🌷 : هر كه را خواهى 🌷 : بی شمار 🔵 از آغاز به بعد رفته رفته روزها طولانی تر و شب ها کوتاه تر می شوند و از آغاز به بعد روزها کوتاه تر و شب ها طولانی تر می شوند این كم و زیاد شدن طول ساعات و در فصل‏هاى مختلف به دست خداست به این خاطر می فرماید: تولج الیل فی النهار و تولج النهار في الیل: شب را به روز در آوری و روز را به شب در آوری. 🔵 وقتی نان یا هر غذای دیگر می خوریم این نان بی جان و مرده است ولی وقتی وارد بدن ما می شود سلول زنده از مواد غذایی بی جان می آفریند که می فرماید: و تخرج الحی من المیت: و زنده را از مرده بیرون می آوری. وقتی موجود زنده مثل و موجودات جاندار می میرند. و تخرج المیت من الحی: و مرده را از زنده بیرون می آوری. البته مفهوم دیگری هم دارد گاهى از كافران مرده دل، فرزندان مؤمن و زنده دل، و از مؤمنان زنده دل، فرزندانى كافر و مرده دل ظاهر مى‏ شود كه این یكى از مصادیق آیه است. 🔵 و ترزق من تشآء بغیر حساب: و هر که را خواهی بی شمار روزی می دهی. منظور از بى‏ حساب، رزق فراوان و بى‏ شمار است. و ممكن است منظور آن باشد كه رزق او خارج از محاسبات شماست، و او از راهى كه گمان نمى‏ کنید رزق مى‏دهد. 🔹 پيام های آیه27سوره آل عمران 🔹 ✅ تغییرات و و پیدایش فصل‏ها یكى از بركات و الطاف الهى است. «بیدك الخیر... تولج اللیل فى النهار» ✅ علاوه بر ، هرگونه تغییر وتدبیر به دست اوست. «تولج اللیل فى النهار» ✅ قدرت محدود نیست. او از مرده، زنده و از زنده، مرده خارج مى‏ سازد. «تخرج الحىّ من المیّت و تخرج المیّت من الحىّ» ✅ بى‏‌حساب، یعنى براى سرچشمه رزق محدودیّتى نیست. «ترزق من تشاء بغیر حساب» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ 🌸ای انسان چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته است؟ 💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺بهانه های ترک انفاق🌺 🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻 1⃣ ترس از فقر ⛔️ الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاءِ ﺷﻴﻄﺎﻥ ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﺎﻝ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ] ﺍﺯ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﻲ ﻭ ﻓﻘﺮ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪ ، ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺖ [ ﭼﻮﻥ ﺑﺨﻞ ﻭﺧﻮﺩﺩﺍﺭﻱ ﺍﺯ ﺯﻛﺎﺕ ﻭ ﺻﺪﻗﺎﺕ ] ﺍﻣﺮ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.(بقره ٢٦٨) 2⃣ سلب مسوولیت از خود ⛔️ وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ يَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯﻱ ﺷﻤﺎ ﻛﺮﺩﻩ ، ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺁﻳﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﺍﻃﻌﺎم ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻃﻌﺎم ﻣﻰ ﻛﺮﺩ ؟ [ ﭘﺲ ﮔﺮﺳﻨﮕﻲ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﺳﺖ ].(یس٤٧) 3⃣ منتسب کردن ثروت به علم خود ⛔️ قَالَ إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَىٰ عِلْمٍ عِندِي ﮔﻔﺖ(قارون) : ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ [ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﻣﺎﻝ ﺍﻧﺒﻮﻩ ] ﺭﺍ ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺩﺍﻧﺸﻲ ﻛﻪ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ.(قصص٧٨) 🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻ویژگیهای فقرا در قرآن🌻 1⃣ کسانی که در تنگنا واقع شدند ❇️ لِلْفُقَرَاءِ الَّذِينَ أُحْصِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ [ ﺻﺪﻗﺎﺕْ ] ﺣﻖِّ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺟﻨﮓ ﻳﺎ ﻃﻠﺐ ﺩﺍﻧﺶ ﻳﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﻳﺎ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺩﻳﮕﺮ ] ﺩﺭ ﻣﻀﻴﻘﻪ ﻭ ﺗﻨﮕﻨﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ.(بقره٢٧٣) 2⃣ خویشتن دار هستند ❇️ يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُم بِسِيمَاهُمْ ﻓﺮﺩ ﻧﺎﺁﮔﺎﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﭘﺎﺭﺳﺎﻳﻲ ﻭﻋﻔّﺘﻲ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮ ﻭ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﻣﻰ ﭘﻨﺪﺍﺭﺩ . [ ﺗﻮ ﺍﻱ ﺭﺳﻮﻝ ﻣﻦ ! ] ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻴﻤﺎﻳﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﻲ .(بقره٢٧٣) 3⃣ تکدی گری نمیکنند ❇️ لَا يَسْأَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا [ ﺁﻧﺎﻥ ] ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ .(بقره٢٧٣) 🥀🥀🍃🍃🥀🥀🍃🍃🥀🥀 کانال 👇 @Targomeh
🌹آداب انفاق🌹 🌸🌸☘☘🌸🌸☘☘🌸🌸 1⃣ رعایت اولویت در انفاق ✴️ يَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلْ مَا أَنفَقْتُم مِّنْ خَيْرٍ فَلِلْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻰ ﭘﺮﺳﻨﺪ : ﭼﻪ ﭼﻴﺰ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻛﻨﻨﺪ ؟ ﺑﮕﻮ : ﻫﺮ ﻣﺎﻝ ﻭ ﻣﺎﻳﻪ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪﻱ ﻛﻪ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﻧﺰﺩﻳﻜﺎﻥ ﻭ ﻳﺘﻴﻤﺎﻥ ﻭ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻥ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﮔﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ.(بقره٢١٥) 2⃣ پنهانی بودن ✴️ إِن تُبْدُوا الصَّدَقَاتِ فَنِعِمَّا هِيَ وَإِن تُخْفُوهَا وَتُؤْتُوهَا الْفُقَرَاءَ فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ﺍﮔﺮ ﺻﺪﻗﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﻛﻨﻴﺪ ، ﻛﺎﺭﻱ ﻧﻴﻜﻮﺳﺖ ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ; ﻭ ﺧﺪﺍ [ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺒﺐ ] ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺤﻮ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.(بقره٢٧١) 3⃣ انفاق از دوست داشتنی ترین اموال✴️ لَن تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحبّون ﻫﺮﮔﺰ ﺑﻪ [ ﺣﻘﻴﻘﺖِ ] ﻧﻴﻜﻲ ﻧﻤﻰ ﺭﺳﻴﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻛﻨﻴﺪ.(آل عمران٩٢) 4⃣ اعطا به نیازمند واقعی ✴️ لِلْفُقَرَاءِ الَّذِينَ أُحْصِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ [ ﺻﺪﻗﺎﺕْ ] ﺣﻖِّ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪﺍﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺟﻨﮓ ﻳﺎ ﻃﻠﺐ ﺩﺍﻧﺶ ﻳﺎ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ ﻳﺎ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺩﻳﮕﺮ ] ﺩﺭ ﻣﻀﻴﻘﻪ ﻭ ﺗﻨﮕﻨﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﻧﺪ.(بقره٢٧٣) 5⃣ عدم افراط و تفریط ✴️ وَلَا تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَىٰ عُنُقِكَ وَلَا تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا ﻭ ﺩﺳﺘﺖ ﺭﺍ ﺑﺨﻴﻠﺎﻧﻪ ﺑﺴﺘﻪ ﻣﺪﺍﺭ [ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﺎﻧﻲ ]ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﻫﻢ [ ﺩﺭ ﺍﻧﻔﺎﻕ ] ﺩﺳﺖ ﻭ ﺩﻝ ﺑﺎﺯ ﻣﺒﺎﺵ [ ﻛﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻌﺎﺵ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺎﻗﻲ ﻧﻤﺎﻧﺪ ] ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻧﻜﻮﻫﻴﺪﻩ ﺩﺭﻣﺎﻧﺪﻩ ﮔﺮﺩﻱ .(اسرا٢٩) 🌸🌸☘☘☘🌸🌸 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 در آمده است... لِمَنْ شاءَ مِنْکمْ اَنْ یتَقَدَّمَ اَوْ یتَأخَّرَ قرآن آمده راهنمایی و چاه نمایی کند، آنگاه اینکه چه کسی تقدّم پیدا کند، حرکت کند، به جلو برود و چه کسی عقب بماند، دیگر اختیار با خود شماست. * لِمَنْ شاءَ مِنْکمْ * این دیگر به مشیت و اراده بشر بستگی دارد. بشر موجودی است مختار و آزاد. خدای متعال او را راهنمایی و چاه نمایی می‌کند ولی جلو رفتن و حرکت کردن یا عقب ماندن و ایست کردن، این دیگر به خودش مربوط است. * لِمَنْ شاءَ مِنْکمْ اَنْ یتَقَدَّمَ اَوْ یتَأخَّرَ * به عهده هر کدام از شماست که پیش برود یا پس بماند. ( به چاه افتادن در واقع مساوی است با همان پس ماندن.) استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج10، ص165🌹 کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا