eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
📒دائره المعارف قرآن کریم📒 🔴 🟩 این واژه، و به شکل جمع، در آیه ۱۸ واقعه و در وصف یکى از مجالس شادکامى آمده است: * یَطوفُ عَلیهِم وِلدَنٌ مُخلَّدونَ * بِأَکوَابٍ وَ أَباریقَ و کَأسٍ مِن مَعین = جاودان ( در شکوه و طراوت ) پیوسته با قدح‌ها و کوزه‌ها و جام‌هایی از نهرهای جاری ( و شراب طهور ) گرداگرد آنان می‌گردند * 🟧 را به شکل‌ها و کاربردهای گوناگونی شناسانده‌اند که به نظر می‌رسد ، انواع داشته یا در هر جا به گونه‌ای خاص بوده است . 🟩 کسانی ، فقط به بودن ، گروهی ، به لوله‌دار بودن و برخی ، به هر دو اشاره کرده و آن را با دهانه‌ای کشیده و دسته‌ای بلند دانسته‌اند . 🟧 این شکل‌ها می‌تواند اشاره‌ای به گوناگونی کاربرد آن باشد ؛ چنانکه برای شست و شو ، از دسته‌دار و با لوله و برای نوشیدن ، از کوزه مانندی دسته‌دار و استفاده می‌شده است . 🟩درباره پیدایش این واژه ، دو دیدگاه وجود دارد : بسیاری از شناسان و مفسران پیشین و معاصر مسلمان و غیر مسلمان ، آن را عربی شده واژه فارسی * آبراه * و * به معنای آب ریختن * دانسته اند . ادامه دارد ..... @Targomeh
23.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى‌ قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ أَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ «انفال آیه53» آن (كيفر) بدين سبب است كه خداوند، نعمتى را كه به قومى عطا كرده، تغيير نمى‌دهد، مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند، و همانا خداوند، بسيار شنوا و داناست. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلى‌ قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ أَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ «انفال آیه53» آن (كيفر) بدين سبب است كه خداوند، نعمتى را كه به قومى عطا كرده، تغيير نمى‌دهد، مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند، و همانا خداوند، بسيار شنوا و داناست. نکته ها در احاديث متعدّدى عواملى مانند: ظلم و گناه، سبب تغيير نعمت‌هاى الهى به حساب آمده‌اند، چنانكه بازگشت از گناه و انحراف و حركت در مسير حقّ، موجب سرازير شدن انواع نعمت‌هاى الهى است. «1» گناهان و ستم‌ها، انسان را از لياقت بهره‌ورى از لطف الهى دور مى‌كند. چنانكه حضرت على عليه السلام در خطبه قاصعه بدان اشاره كرده و در دعاى كميل مى‌خوانيم: الّلهم اغفر لى الذنوب الّتى تهتك العصم ... الّلهم اغفر لى الذّنوب الّتى تغيّر النّعم ... در نامه حضرت على عليه السلام به مالك اشتر مى‌خوانيم: «هيچ چيز مانند ظلم وستم، نعمت‌هاى الهى را تغيير نمى‌دهد، چون خداوند ناله‌ى مظلوم را مى‌شنود، در كمين ظالمان است». «2» امام صادق عليه السلام فرمودند: «همواره از سختى‌ها و گرفتارى‌هاى روز و شب كه عقوبت معصيت و گناهان شماست، به خدا پناه ببريد». «3» پیام ها 1- زوال نعمت‌ها، از ناحيه‌ى خودماست، وگرنه سنّت خدا بر استمرار نعمت‌هاست. ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً ... حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ‌ «1». تفسير نورالثقلين. «2». نهج‌البلاغه، نامه 53. «3». كافى، ج 2، ص 269. جلد 3 - صفحه 338 2- دادن‌ها و گرفتن‌ها از سوى خدا، قانونمند و حكيمانه است. لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً ... حَتَّى يُغَيِّرُوا ... 3- رحمت خداوند بر غضبش مقدّم است. «أَنْعَمَها عَلى‌ قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا» 4- در اسلام علاوه بر كيفر فردى، كيفرهاى اجتماعى نيز قانون دارد. «عَلى‌ قَوْمٍ» 5- فطرت انسان، بر ايمان و پاكى استوار است و اين انسان است كه خود را تغيير مى‌دهد. «يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» 6- انسان، تاريخ را مى‌سازد، نه آنكه اقتصاد، جبر تاريخ و محيط، انسان را بسازد. «حَتَّى يُغَيِّرُوا ...» البتّه محيط و اقتصاد بى‌اثر نيست، ليكن نقش اصلى با اراده‌ى انسان است، و هيچ يك از آنها انسان را مجبور نمى‌كند. 7- افراد، جامعه را مى‌سازند و هرگونه تحوّل مثبت يا منفى در جامعه، بر پايه‌ى تحوّلِ فكرى و فرهنگى افراد است. قَوْمٍ‌ ... يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ‌ 8- سعادت و شقاوت ملّت‌ها، در گرو تحوّلات درونى آنهاست، نه قدرت و ثروت. «حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» 9- در تحليل سرنوشت جوامع، محور، روحيّه‌ى مردم است، نه شانس، خرافات، نظام‌هاى حاكم، جبر تاريخ و ... «يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» 10- همه‌ى ما در نظر خدا هستيم و كيفر كفّار متّكى بر علم گسترده خداوند است. «أَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«آیا کسى که خدا سینه اش را براى اسلام گشاده است و بر فراز مرکبى از نور الهى قرار گرفته (همچون کوردلان گمراه است؟!) واى بر آنان که قلب هائى سخت در برابر ذکر خدا دارند! آنها در گمراهى آشکارى هستند.» (زمر ۲۲) 🌷🌷🌴🌴🌷🌷 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لانه سازی پرنده وسط نیزار « قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ » موسی (ع) گفت: « پروردگار ما همان کسی است که به هر موجودی آنچه را لازمه آفرینش او بوده داده؛ سپس هدایت کرده است!» (طه - 50 ) 🌍 منکران وجود خدا که قائل به تصادفی و بی خالق بودن جهان آفرینش هستند، چه پاسخی در قبال وجود "هوشمندی" دارند؟! @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🌎بشر بشدّت شَر شده، شرارت مي‌کند؛ باز خدا رَحم مي‌کند و بجاي نابودي، مهلت و فرصت جبران مي‌دهد... 📜وَلَوْ يُؤاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِمَا كَسَبُوا مَا تَرَكَ عَلَي ظَهْرِهَا مِن دَابّةٍ وَلَكِن يُؤَخّرُهُمْ إلَي أَجَلٍ مُّسَمًّي فَإذَا جَاء أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِعِبَادِهِ بَصيراً(فاطر/45) و اگر خداوند مردم را به سزاى آنچه انجام داده‌اند مؤاخذه نمايد، هيچ جنبنده‌اي روي زمين باقى نمىماند، ولى مردم را تا مدّتي معين مهلت دهد (تا خود را اصلاح نمايند) پس همين‌كه مدّتشان به سر آمد (آنان را مؤاخذه مىكند)و همانا خداوند به بندگان خود بيناست ════┅┄‌ 💥خدا اگر بخواهد، نابودیِ از ما بزرگ‌ترها هم برایش کاري نداشته است... What Really Killed the Dinosaurs? Asteroid and Volcanoes Might Share the Blame "چه چیزي دایناسورها را (66میلیون سال پیش) نابود کرد؟ بارش و فوران ممکن است به یک‌اندازه نقش داشته‌اند" 🌐https://www.space.com/what-killed-dinosaurs-asteroid-volcanoes.html @Elme_Islam🔬 ▀▀▀▀▀▀▀ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا خداوند به حرکت دادن در بستر خواب به پهلوی راست و چپ اشاره فرموده ؟؟!! « و می پنداری که ایشان بیدارند در حالی که خفته اند و آنها را به پهلوی راست و چب می گردانیم... .»( سوره کهف آیۀ – 18 ) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا اشارات علمی قرآن برای ایمان آوردن کافی نیست خدا از اینکه به پشه‏ یا آنچه که بربالای اوست مثل زند شرمی ندارد؛… (بَعُوضَهً فَمَا ‏فَوْقَهَا)…خداوند در این ایه «إنَّ اللَّهَ لَا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلًا مَا‎ ‎بَعُوضَهً فَمَا فَوْقَهَا‎…»( بقره - ‏ آیه ۲۶ ) امروزه با عکسبرداری از پشه مشخص گردیده که بر پشت این حشره کوچک، حشراتی قرمز رنگ و بسیار کوچکی به نام ‏mite‏ زندگی می کنند که ‏از خون بدن پشه تغذیه می کنند و مشاهده ی آنها با چشم غیرمسلح به دلیل حجم کوچکشان بسیار ‏مشکل است. شاید اکنون ‏بتوانیم دقت کلام خداوند بلند مرتبه درقرآن کریم را به درستی درک کنیم که می فرماید: (بَعُوضَهً فَمَا ‏فَوْقَهَا)…خداوند در این ایه «إنَّ اللَّهَ لَا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلًا مَا‎ ‎بَعُوضَهً فَمَا فَوْقَهَا‎…»( بقره - ‏ آیه ۲۶ ) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹حقوق اسلامی درقرآن🌹 وَاعْبُدُوا اللَّهَ وَلَا تُشْرِكُوا بِهِ شَيْئًا وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَبِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَىٰ وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالْجَنبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالًا فَخُورًا (نساء ٣٦) 1⃣عبادت خدا 2⃣نیکی به والدین 3⃣نیکی به خویشان 4⃣نیکی به یتیمان 5⃣نیکی به مسکینان 6⃣نیکی به همسایگان نزدیک 7⃣نیکی به همسایگان دور 8⃣نیکی به دوستان 9⃣نیکی به در راه ماندگان 🔟نیکی به بردگان @Targomeh
🌸مواردجواز تیمم درقرآن🌸 1⃣آب ضرر داشته باشد🛑 وَإِن كُنتُم مَّرْضَىٰ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺑﻴﻤﺎﺭﻳﺪ.(نساء ٤٣) 2⃣دسترسی به آب نداشته باشد🛑 أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا ﻳﺎ ﺩﺭ ﺳﻔﺮﻳﺪ ، ﻳﺎ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻗﻀﺎﻱ ﺣﺎﺟﺖ [ ﺩﺳﺘﺸﻮﻳﻲ ] ﺁﻣﺪﻩ ، ﻳﺎ ﺑﺎ ﺯﻧﺎﻥ مباشرت ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻭ ﺁﺑﻲ ﻧﻴﺎﻓﺘﻴﺪ ، ﺑﻪ ﺧﺎﻛﻲ ﭘﺎﻙ ، ﺗﻴﻤﻢ ﻛﻨﻴﺪ.(نساء ٤٣) @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒دائره المعارف قرآن کریم📒 🔴 🟩 از ادلّه این گروه ، آن است که این گونه ها را فقط در میان اشعار کسانی می توان یافت که تحت تاثیر ایران آن روزگار می زیسته ، و بادیه نشینان ناآشنا با مجالس اشراف ، الفتی با آن نداشته اند . 🟧 برخی دیگر از این گروه ، حتی اصل * * را هم برگرفته از واژه فارسی * * می دانند که به جهت ظرافت و حُسن ، به این نام خوانده شده است ؛ بدین سان ، معنای نیز از * ابریق * برمی آید . 🟩 از دیدگاه این گروه ، وجود چند از زبانهای گوناگون در قرآن ، آسیبی به عربی بودن آن نمی رساند ؛ زیرا این واژه ها هنگام ، جزئی از فرهنگ عرب زبانان بوده است . 🟧 برخی دیگر ، فراتر نهاده ، بر این باورند که در گزینش این واژه از زبان فارسی ، نهفته است ؛ به این معنا که خداوند ، برای ترغیب مومنان و نمایاندن شادکامی مقرّبان ، این واژه را از زبان به کار برده ؛ زیرا مجالس طرب اشراف ایرانی ، برجسته ترین های دنیایی آن روزگار بوده است ؛ 🟩 اما برخی ، با استدلال به آیاتی که را کتابی عربی معرفی کرده ، به عربی بودن واژه اعتقاد داشته ، آن را از ریشه * * و به معنای چیز درخشنده و برّاق می دانند . 🟧 به نظر آنان ، را از آن روی بدین نام خوانده اند که رنگش از شدّت روشنی می درخشد ؛ چنان که به درخشنده و زن نیکو صورت نیز * ابریق * می گویند ؛ 🟩 هم چنین برخی از این گروه ، فقط با بر مباحث زبان شناسی و ارائه فریضه هایی که به دشواری قابل اثباتند ، این واژه را عربی الاصل و برگرفته از * = ریختن آب * می دانند که پس از ورود به فارسی و بازگشت دوباره به زبان عربی ، شکل * * به خود گرفته است . ادامه دارد ..... @Targomeh
16.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَذَّبُوا بِآياتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ كُلٌّ كانُوا ظالِمِينَ «انفال آیه54» (اى پيامبر! روحيّه‌ى مردمِ زمان تو،) همچون خوى و روش فرعونيان و كسانى است كه پيش از آنان بودند، آيات پروردگارشان را تكذيب كردند، پس ما نيز به سزاى گناهانشان، هلاكشان ساختيم و فرعونيان را غرق كرديم، و همگى (فرعونيان و كفّار قريش) ستمگر بودند. @Targomeh
💠تفسیر نور (محسن قرائتی)💫 كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ وَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ كَذَّبُوا بِآياتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ كُلٌّ كانُوا ظالِمِينَ «انفال آیه54» (اى پيامبر! روحيّه‌ى مردمِ زمان تو،) همچون خوى و روش فرعونيان و كسانى است كه پيش از آنان بودند، آيات پروردگارشان را تكذيب كردند، پس ما نيز به سزاى گناهانشان، هلاكشان ساختيم و فرعونيان را غرق كرديم، و همگى (فرعونيان و كفّار قريش) ستمگر بودند. جلد 3 - صفحه 339 نکته ها تعبير «كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ» در دو آيه‌ى قبل نيز آمده بود، امّا اين تكرار منافاتى با بلاغت ندارد، چون موقعيّت‌ها متفاوت است. آنجا سخن از كيفر الهى نسبت به ظالم بود، اينجا تغيير نعمت براساس تغيير حالات مردم است. البتّه ممكن است در آيه‌ى قبل، عذاب اخروى منظور باشد و اينجا عذاب دنيوى. پیام ها 1- از سرنوشت گذشتگان درس بگيريم. «كَدَأْبِ آلِ فِرْعَوْنَ» 2- تكذيب آيات الهى، زمينه‌ى هلاكت انسان است. «كَذَّبُوا بِآياتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْناهُمْ» 3- انسان، داراى اختيار است و سرنوشت او در گرو عملكرد خودش مى‌باشد. «كَذَّبُوا بِآياتِ رَبِّهِمْ فَأَهْلَكْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ» 4- ظلم و گناه، عامل قهر الهى است، چه ظلم به خويش، چه به مردم و چه به انبيا و مكتب. فَأَهْلَكْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ‌ ... كانُوا ظالِمِينَ‌ 5- بعضى از سختى‌ها، حوادث و اتّفاقات دنيوى و زوال نعمت‌ها، پيامد گناهان انسان مى‌باشد. «فَأَهْلَكْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ» 6- تكذيب آيات الهى و گناه، ظلم است. كَذَّبُوا ... كانُوا ظالِمِينَ‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ۷۱اسرا يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ روزی که همه مردم رابا امام زمان شان بخوانیم🌸 آقای جوادی آملی عزیز گفتتند یکبار از آیت الله بهجت سؤال شد چه کار کنیم که خدمت حضرت برسیم؟ فرمود بزرگان گفته اند شما آدم خوبی باشید حضرت شما رامی ‌بیند🌸 اصل آن است که او مارا ببیند نه ما اورا ببینیم کم نبودند کسانی که در مسجد پیامبر که بعد از مسجد الحرام مهم ‌ترین مسجد روی زمین بود💝 نمازهای۵وقت خودرا پشت سر رسول الله می‌ خواندند گاهی با حضرت مصافحه می‌ کردند آنها حضرت را۵ باردر شبانه روز می‌ دیدند اما پیغمبر اصلا آنها را نمی‌ دید‼️ خدای متعال هم در قیامت عده ای رانمی بیند ۱۷۴بقره (لاَ یكَلِّمُهُمُ اللّهُ یوْمَ الْقِیامَةِ)❌ ۷۷آل عمران (لاَ ینْظُرُ إِلَیهِمْ) خدای متعال اصلا یک عده را نگاه نمیکند اینکار رسول الله عین کار خدای متعال است @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تنها نبی خدایی که خدا عذابش کرده حضرت یونس علیه السلامه خدا خواست نشون بده در جریان هدایت حتی با عزیز کرده هاشم جدیه و اینکه به پیامبرم فرمود ✴️وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَيْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ (حاقه44) اگه تو قرآن از خودت حرفی اضافه کنی بهت سخت میگیرم و رگ گردنتو میزنیم ✴️ثُمَّ لَقَطَعْنَا مِنْهُ الْوَتِينَ (حاقه46) کاملا داره جدی میگه و خدا تو مسیر هدایت خیلی سختگیره @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لِكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ🤲 (سوره حدید آیه ۲۳) (این تقدیر حق را بدانید) تا هرگز بر آنچه از دست شما رود دلتنگ نشوید و به آنچه به شما می‌دهد مغرور و دلشاد نگردید، و خدا دوستدار هیچ متکبر خودستایی نیست.🧚‍♀ @Targomeh
تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) لِكَيْلا تَأْسَوْا عَلى‌ ما فاتَكُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاكُمْ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتالٍ فَخُورٍ «23» تا بر آنچه از دست داديد، تأسف نخوريد و به آنچه به شما داده شد، (سرمستانه) شادمانى نكنيد و خداوند هيچ متكبر فخرفروشى را دوست ندارد. نکته ها «مُخْتالٍ» به معناى تكبرى است كه بر اساس توهّم و تخيل بزرگى باشد. اين آيه دليل آيه قبل است. يعنى اين كه به شما خبر داديم كه حوادث را پيش از آنكه حادث شوند مقرر كرده و نوشته‌ايم، براى آن است كه ديگر به خاطر نعمتى كه از دست مى‌دهيد اندوه مخوريد و به خاطر نعمتى كه خدا به شما مى‌دهد، خوشحالى نكنيد مغرورنشوید و بدانيد كه نعمت‌ها امانت الهى است كه به شما سپرده شده است، نه اينكه به مواهب الهى پشت پا بزنيم و از آنها بهره نگيريم، بلكه اسير آن نشده وابسته دلبسته و آن را هدف و مقصد خود ندانيم. «1» تمام حوادث تلخ و شيرين، همچون پلّه‌هايى از سنگ‌هاى سياه و سفيد، براى بالا رفتن و به كمال رسيدن است و بايد بدون توجّه به رنگِ پلّه‌ها، به سرعت از آن گذشت. كارمند بانك، يك روز مسئول گرفتن پول از مردم و روز ديگر مسئول پرداخت است. نه روز اول خود را مى‌بازد و نه روز دوم خوشحالى مى‌كند، زيرا مى‌داند او كارمندى امين بيش نيست. خداوند با مقرّر كردن حوادث و فراز و نشيب‌ها مى‌خواهد روح انسان را به قدرى بالا ببرد كه تلخى‌ها و شيرينى‌ها در آن اثر نكند، چنانكه حضرت زينب عليها السلام بعد از حوادث كربلا فرمود: من به جز زيبايى چيزى نديدم، «و ما رأيت الا جميلا» «2» و امام حسين عليه السلام در گودال قتلگاه و در آخرين لحظات زندگى‌اش فرمود: خداوندا! راضى هستم به حكم تو و بردبارم بر بلا و امتحان تو، «رضا بقضائك، صبرا على بلائك و امام على عليه السلام اشتياق و انس خود را به شهادت از انس كودك به سينه مادر بيشتر مى‌داند. «و الله لا بن ابى طالب آنس بالموت من الطفل بثدى امه» @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[ﺇِﻥﻳَﻨْﺼُﺮْﻛُﻢُاللهُﻓَﻠَﺎﻏَﺎﻟِﺐَﻟَﻜُﻢْ..] اگرخدایاری‌ِتان‌کند،هیچڪس‌برشما غلبه‌نخواهدکرد🌿-آل‌عمران/١٦٠ +خداوندازاین‌غمی‌کھ‌درسینه‌یِ‌توست؛ روزی‌بهارمی‌شڪوفانَد! @Targomeh