eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عالم شباهت خیلی زیادی به عالم دنیای ما داره مثل همینجا گذر زمان داره روز و شب داره ✅مثلا قرآن در مورد قوم فرعون میگه ✴️النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا 📜(غافر46) 👈(در برزخ) هر صبح و شب به آتش کشیده میشوند ✍میبینی اونجا با اینکه عالم دیگری هست اما گذر زمان رو میفهمن 😢دیدی غروب جمعه ی حالت دلگیری برای ما داره انگار برای اموات پنجشنبه ها غربت و دلگیری داره والبته اسرار بیشتری در کارهست کانال 👇 @Targomeh
. ⁉️آیا علمی قرآن برای آوردن کافی نیست؟! «...ِ وَمَا يَعْزُبُ عَن رَّبِّكَ مِن مِّثْقَالِ ذَرَّةٍ فِي الأَرْضِ وَلاَ فِي السَّمَاء وَلاَ أَصْغَرَ مِن ذَلِكَ وَ... .» « یونس آیۀ – 61 » قرآن: «... هیچ چیز در زمین و آسمان از پروردگار تو مخفی نمی ماند، حتی به اندازۀ سنگینی ذره ای و نه کوچکتر ازآن ... » " در زبان عربی یکی از معنی های کلمۀ می باشد" علم امروز: با ابزارآلات مجهز و حساس علمی، علم فیزیک کوچکتر از" " را مشاهده کرده که عبارتند از: اکترون، پروتون، کوارک. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽📚🕥📚🎆 📖 (ص) 🦋مأموريت على عليه‏السلام براى خواندن آيات برائت در مكه‏🦋 🌱يكى از رخدادهايى كه در اواخر سال نهم (ماه ذيحجه) رخ داد، مأموريت حضرت على عليه‏السلام از جانب پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم براى اعلام برائت از مشركان، در روز عيد قربان در منى بود، توضيح اين كه: 📖آيات آغاز سوره توبه (از آيه 1 تا 13) در اين هنگام نازل شد كه روح اين آيات در چهار ماده زير خلاصه مى‏شود: 1 - ممنوعيت ورود بت‏پرستان به مسجدالحرام، و خانه خدا. 2 - ممنوعيت طواف با بدن برهنه. 3 - ممنوعيت شركت مشركان در مراسم حج. 4 - پيمان وفاداران به پيمان محترم است، و به پيمان‏شكنان چهارماه مهلت داده مى‏شود تا به اسلام بپيوندند وگرنه اسلام با آن‏ها در حال نبرد است. 🍁پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم نخست ابوبكر را طلبيد، و او را مأمور كرد تا اين آيات را به صورت قطعنامه در مراسم حج در عيد قربان در سرزمين مِنى براى مردم بخواند. 🌱ابوبكر، آيات را گرفت و همراه چهل (يا سيصد) نفر، به سوى مكه حركت كرد، ولى طولى نكشيد كه پيك وحى از طرف خدا، به حضور پيامبر رسيد و عرض كرد: خداوند فرمان داده است كه: اين آيات را بايد تو يا كسى كه از تو است، بخواند. 🍁پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم بى درنگ، حضرت على عليه‏السلام را به حضور طلبيد و ماجرا را به او گفت، و مركب مخصوصش را در اختيار على عليه‏السلام گذاشت و به او فرمود: حركت كن، و در راه، آيات و قطعنامه را از ابوبكر بگير، و خودت اين مأموريت را انجام بده. 🌱حضرت على عليه‏السلام حركت كرد و در سرزمين جُحفه به ابوبكر رسيد، و فرمان پيامبر را به او ابلاغ نمود، ابوبكر آيات را در اختيار على عليه‏السلام گذاشت، على عليه‏السلام به مكه رفت و قطعنامه بيزارى از مشركان را در منى خواند و به اطلاع مردم رسانيد. 🍁ابوبكر به مدينه مراجعه كرد، و به محضر رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم رسيد و عرض كرد: نخست مرا براى اعلام برائت از مشركان، نصب كردى، ولى اكنون عزل نمودى، آيا آيه‏اى بر ضد من نازل شده است؟ 🦋پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: لا، الّا اِنِّى اُمرتُ اَن اُبَلِّغُهُ اَنا اَو رَجلٌ مِن اهلِ بَيتِى؛ نه، جز اين كه من از جانب خدا مأمور شده‏ام كه آن آيات را خودم يا يكى از مردان خاندانم ابلاغ كند. 🌱و در مسند احمد آمده، پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در پاسخ ابوبكر فرمود: لا وَ لكِن جِبرَئيلُ جائَنِى فقالَ لا يُؤدّى عَنكَ الا اَنتَ اَو رَجُلٌ مِنكَ؛ نه، ولى جبرئيل نزد من آمد و گفت: آن را جز تو و يا مردى از تو، ابلاغ نكند. 🍁اين ماجرا در احاديث شيعه و سنى از امور قطعى است، و به روشنى بيانگر آن است كه اميرمؤمنان على عليه‏السلام در مسايل مربوط به حكومت اسلامى، شايسته‏تر از ديگران است. هدف از اين عزل ونصب آن است كه عملا مردم بدانند كه على عليه‏السلام از نظر روحيه و جهات معنوى و سياسى، قرين و همسان پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مى‏باشد. کانال 👇 @Targomeh
عالم شباهت خیلی زیادی به عالم دنیای ما داره مثل همینجا گذر زمان داره روز و شب داره ✅مثلا قرآن در مورد قوم فرعون میگه ✴️النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا 📜(غافر46) 👈(در برزخ) هر صبح و شب به آتش کشیده میشوند ✍میبینی اونجا با اینکه عالم دیگری هست اما گذر زمان رو میفهمن 😢دیدی غروب جمعه ی حالت دلگیری برای ما داره انگار برای اموات پنجشنبه ها غربت و دلگیری داره والبته اسرار بیشتری در کارهست کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅قرآن میگه ✴️يَوْمَ تَجِدُ كُلُّ نَفْسٍ مَّا عَمِلَتْ مِنْ خَيْرٍ مُّحْضَرًا📜(30آل عمران) 👈روزی که هرکسی اعمالش را حاضر میابد ی بار میگی رفتم مهمونی دیدم علی هم اونجا بود فرق داره با وقتی که بگی رفتم مهمونی دیدم علی هم اومد قرآن 🚫نمیگه اعمالش اونجا حاضر میشن، نه ✅میگه میبینه اونجا حاضر هستن. ✍معلومه همونجا بودن فقط تو الان فهمیدی پس همین الان اعمال برقراره نه اینکه بعدا برقرار بشه فقط ما بعدا می بینیم . کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📘📘 🌺> 👈 ⚖« » به‌طور مسلّم مى‌تواند متعلّق ابراء قرار گیرد؛ همان‌گونه که مى‌تواند متعلّق باشد و هم‌چنین « عین خارجى » به طور قطع مورد قرار نمى‌گیرد ؛ ولى مى‌تواند متعلّق باشد. 🔸حقوق غیر قابل ، مانند حقّ رجوع در هبه نمی‌توانند متعلق ابراء باشند ؛ اما قابل اسقاط مثل حقّ شفعه ، حقّ قصاص و حقّ دیه ، بنابر اسقاط بودن ابراء ، آن قرار می گیرند . ⚖ابراء موضوع و احکام فراوان است که در بسیاری از ابواب فقه به ویژه بابت نکاح و طلاق خلع و مبارات ، کفالت ، ضمان ، ارث و می تواند مطرح باشد ؛ 🔸به طور مثال ، # انفساخ عقد کفالت پس از ابرا ذمه بدهکار به وسیله مکفول له ( طلبکار) ، منع رجوع ضامن به مضمون عنه ( بدهکار ) در صورت ابراء ضامن از سوی مضمون له (طلبکار) . ادامه دارد ...‌‌‌‌‌...... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه ۵۱ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ﴿٥١﴾ ای اهل ایمان! یهود و نصاری را سرپرستان و دوستان خود مگیرید، آنان سرپرستان و دوستان یکدیگرند [و تنها به روابط میان خود وفا دارند]. و هر کس از شما، یهود و نصاری را سرپرست و دوست خود گیرد از زمره آنان است؛ بی تردید خدا گروه ستمکار را هدایت نمی کند. (۵۱) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٥١) شأن نزول: در مورد نزول اين آيه و دو آيۀ بعد نقل كرده‌اند كه: بعد از جنگ بدر، عبادة بن صامت خزرجى خدمت پيامبر رسيد و گفت: من هم پيمانانى از يهود دارم كه از نظر عدد زياد و از نظر قدرت نيرومندند، اكنون كه آنها ما را تهديد به جنگ مى‌كنند و حساب مسلمانان از غير مسلمانان جدا شده است من از دوستى و هم پيمانى با آنان برائت مى‌جويم، هم پيمان من تنها خدا و پيامبر اوست. عبد اللّه بن أبى گفت: ولى من از هم پيمانى با يهود برائت نمى‌جويم، زيرا از حوادث مشكل مى‌ترسم و به آنها نيازمندم. پيامبر صلّى اللّه عليه و آله به او فرمود: آنچه در مورد دوستى با يهود بر عباده مى‌ترسيديم، بر تو نيز مى‌ترسم (و خطر اين دوستى و هم پيمانى براى تو از او بيشتر است) عبد اللّه گفت: چون چنين است من هم مى‌پذيرم و با آنها قطع رابطه مى‌كنم، آيه نازل شد و مسلمانان را از هم پيمانى با يهود و نصارى بر حذر داشت. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 523 کانال 👇 @Targomeh
تفسير: قرآن، مسلمانان را از همكارى با يهود و نصارى بشدت برحذر مى‌دارد، نخست مى‌گويد: «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، يهود و نصارى را تكيه گاه و هم پيمان خود قرار ندهيد» (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ) . يعنى ايمان به خدا ايجاب مى‌كند كه به خاطر جلب منافع مادى با آنها همكارى نكنيد. سپس با يك جملۀ كوتاه، دليل اين نهى را بيان كرده، مى‌گويد: «هر يك از آن دو طايفه، دوست و هم‌پيمان هم‌مسلكان خود هستند» (بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ) . يعنى، تا زمانى كه منافع خودشان و دوستانشان مطرح است، هرگز به شما نمى‌پردازند. روى اين جهت، «هر كس از شما طرح دوستى و پيمان با آنها بريزد، از نظر تقسيم بندى اجتماعى و مذهبى جزء آنها محسوب خواهد شد» (وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ) . و شك نيست كه «خداوند چنين افراد ستمگرى را كه به خود و برادران و خواهران مسلمان خود خيانت كرده و بر دشمنانشان تكيه مى‌كنند، هدايت نخواهد كرد» (إِنَّ اللّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظّالِمِينَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 524 کانال 👇 @Targomeh
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 یا أيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ و َالنَّصارا أَوْلِيَآءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَآءُ بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَايَهْدِى الْقَوْمَ الظَّالمِينَ ‏ 🍀 ترجمه: اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید؟ یهود و نصارا را سرپرستان و دوستان خود نگیرید، بعضى از آنان سرپرست و دوست بعضی دیگرند و هر كسی از شما كه آنان را ولىّ خود قرار دهد پس قطعاً از آنان است. همانا خداوند، قوم ستمکاران را هدایت نمى ‏كند. 🌷 : انتخاب نکنید 🌷 : سرپرستان، دوستان 🌷 : هدایت نمی کند 🔴 : در مورد نزول اين آيه و دو آيه بعد نقل كرده ‌اند كه: بعد از جنگ بدر، «عبادة بن صامت خزرجى» خدمت رسيد و گفت: من هم پيمانانى از يهود دارم كه از نظر عدد زياد و از نظر قدرت نيرومندند، اكنون كه آنها ما را تهديد به جنگ مى ‌كنند و حساب مسلمانان از غير مسلمانان جدا شده است من از دوستى و هم پيمانى با آنان برائت مى ‌جويم، هم پيمان من تنها خدا و پيامبر اوست. «عبد اللّه بن أبى» گفت: ولى من از هم پيمانى با برائت نمى ‌جويم، زيرا از حوادث مشكل مى ‌ترسم و به آنها نيازمندم. پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» به او فرمود: آنچه در مورد دوستى با يهود بر عباده مى ‌ترسيديم، بر تو نيز مى ‌ترسم (و خطر اين دوستى و هم پيمانى براى تو از او بيشتر است) عبداللّه گفت: چون چنين است من هم مى‌ پذيرم و با آنها قطع رابطه مى ‌كنم، آيه نازل شد و مسلمانان را از هم پيمانى با يهود و نصارا بر حذر داشت. 🌸 یهود و نصارا بارها مسلمانان را تهدید به جنگ می کردند و علیه مسلمانان توطئه می کردند، ، مسلمانان را از همكارى با يهود و نصارا به شدّت برحذر مى‌ دارد، نخست مى فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَ النَّصارى أَوْلِياءَ: ای کسانی که ایمان آورده اید، و را سرپرستان و ‌دوستان خود نگیرید» يعنى ايمان به خدا ايجاب مى‌ كند كه به خاطر جلب منافع مادّى با آنها همكارى نکند. سپس با يک جمله دليل اين نهى را بيان كرده، مى‌ فرماید: «بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ: بعضی از آنان سرپرست و ‌دوست بعضی یکدیگرند» هر یک از این دو طایفه یهود و نصارا بعضی از آنها با هم دوست و هم پیمان هستند. 🌸 تا زمانى كه منافع خودشان و دوستانشان مطرح است با هم متحدند و بر علیه شما مسلمانان هستند به این جهت هر كسی از مسلمانان طرح دوستى و پيمان و همکاری با آنها بريزد، از نظر تقسيم بندى اجتماعى و مذهبى جزء آنها محسوب خواهد شد که می فرماید: «وَ مَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ: و هر کسی از شما که آنان را ولی خود قرار دهد پس قطعا از آنان است» و شکی نيست كه چنين افراد ستمگرى را كه به خود و برادران و خواهران مسلمان خود خيانت كرده و بر دشمنانشان تكيّه مى ‌كنند، هدايت نخواهد كرد زیرا «إِنَّ اللّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظّالِمِينَ : همانا خداوند قوم ستمکار را هدایت نمی کند» 🔹 پيام های آیه ۵۱ سوره مائده 🔹 ✅ از بندگان مؤمنش، انتظارات خاصّى دارد. ✅ وقتى یارى گرفتن از كافران مورد نهى است، قطعاً در روابط و سیاست خارجى، پذیرش ولایت وسلطه اهل كتاب وكفّار ممنوع است. ✅ با وجود اختلافات شدید میان یهود و نصارا، پیوندشان به خاطر نابودى است. ✅ آن دولت ‏هاى كه ولایت و سلطه كافران را پذیرفته‏ اند، از كافران محسوب مى‏ شوند. دوستى با هر گروهی، انسان را جزو آنان مى ‏‌سازد. ✅ نتیجه ‏ى پذیرش كافران، قطع ولایت خداست. ✅ تكیه بر كافران، است. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇ دوازدهم اردیبهشت در تقویم ما ایرانیان، روز معلم نامگذاری شده است، روزی برای فردی که با ذوق و هنر و توانمندی‌اش در نخستین آیات قرآن که بر قلب پیامبر اکرم (ص) نازل شد: اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵) در این آیات خداوند، خود را معلم می‌خواند و جالب اینکه معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده‌ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است. نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند ؛ چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا است برای مردم. پهنه‌ای از بهشت و صدها اردیبهشت دیگر، در انتظارت کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم/ ✅ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ ءَايَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَاناً وَ عَلَى‏ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ‏(انفال/۲) 🔹مؤمنان، تنها كسانى هستند كه هرگاه نام خدا برده شود، دلهایشان (از عظمت او) لرزان شود و هرگاه آیات خدا بر آنان تلاوت شود، ایمانشان را مى‌افزاید و تنها بر پروردگارشان توكّل مى‌كنند. 🔸خداوند در این آیه مى‌فرماید: «اذا ذُكِر اللّه وَجلَت قلوبهم»، یاد خداوند دلهاى مؤمنان را مضطرب مى‌كند، ولى در جاى دیگر مى‌فرماید: «ألا بذكر اللّه تَطمئنّ القلوب»(رعد/۲۸)، با یاد خداوند دل‌ها آرام مى‌گیرد. این دو آیه با هم منافاتى ندارد، زیرا در یک جا ترس از عظمت خداوند است و در جاى دیگر اطمینان به خداوند است. 🔸چنان‌كه در آیه‌اى دیگر مى‌خوانیم: «اللّه نَزّل احسن الحدیث كتاباً متشابهاً تَقشَعِرّ منه جلود الّذین یَخشون ربّهم ثمّ تلین جلودهم و قلوبهم الى ذكر اللّه»(زمر/۲۳)؛ كسانى كه از خداوند خشیت دارند با خواندن و شنیدن قرآن پوست بدنشان مى‌لرزد و پس از مدّتى آرام شده و دل‌هایشان نرم مى‌شود. آرى، یاد قهر و عقاب الهى دل مؤمن را مى‌لرزاند و با یاد لطف و مهر الهى، دلش آرام مى‌گیرد. 🔸«وَجل»، به حالت اضطراب و خوف و ترس انسان گفته مى‌شود كه گاهى به خاطر درک مسئولیّت‌ها و احتمال عدم انجام وظایف است و گاهى به خاطر درک عظمت مقام و هیبت الهى است. لذا در قرآن مى‌خوانیم: «انّما یَخشَى اللّه من عباده العلماء»(فاطر/۲۸)؛ تنها بندگان عالم و آگاه، از خداوند خشیت دارند. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️آنكه با شنیدن نداى اذان و آیات الهى بى‌تفاوت باشد، باید در كمال ایمان خود شک كند. «انّما المؤمنون اذا ذُكر اللّه وَجِلَت» ▫️ذكر نام خدا از سوى هركس باشد، در مؤمن اثر مى‌گذارد. «اذا ذُكر اللّه وَجِلَت» ▫️ایمان، با عشق و خشیت درونى همراه است. «المؤمنون... وَجِلت قلوبهم» ▫️ایمان، مراتب و درجاتى دارد و قابل كاهش و افزایش است. «زادتهم ایماناً» ▫️ترسى كه ریشه در جهل داشته باشد بد است، ولى ترسى كه از معرفت سرچشمه بگیرد، پسندیده است. «المؤمنون ... وجلت» ▫️هر آیه‌ى قرآن، حجّت و دلیل و نورى است كه مى‌تواند بر ایمان بیفزاید. «اذا تلیت... زادتهم ایماناً» ▫️مؤمن، میان بیم و امید است. «المؤمنون، وجلت قلوبهم، یتوكّلون» ▫️كسى كه تنها خداوند را ربّ خود مى‌داند، تنها به او توكّل مى‌كند. «على ربّهم یتوكّلون» ▫️نشانه‌ى ایمان آن است كه ابتدا دل مؤمن با یاد خدا خشیت پیدا مى‌كند، «وَجِلَت قلوبُهم»، سپس با تلاوت و یادآورى آیات الهى، بر ایمانش افزوده مى‌شود، «زادتهم ایماناً» و توكّل بر خدا نموده‌اند، «یتوكّلون» کانال 👇 @Targomeh
📝# قرآن با چهارده روایت📝 فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَواتِ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا «59مریم» آنگاه پس از آنان، جانشينان بد و ناشايسته‌اى آمدند كه نماز را ضايع كردند و هوسها را پيروى كردند. پس به زودى (كيفر) گمراهى خود را خواهند ديد. 🌕ضايع كردن نماز، غير از نخواندن و ترك آن است. كسى كه نماز مى‌خواند، ولى بدون رعايت شرايط آن يا با تأخير، چنين كسى نماز را ضايع كرده و آن را سبك شمرده است. 🔵 از امام علی علیه السلام روایت شده است : ، کسی است که ساختمان محکم او اشرافی است و مرکبی را سوار شود که چشم های مردم را خیره کند ولباس انگشت نما بپوشد ۰ المیزان ج۱۴ ص ۸۰ 🔴 البته باید توجه داشت این حدیث ، مصداق روشنی از آیه را نشان می دهد ومفهوم آن را محدود نمی کند ۰ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا