eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 ارزش دین اسلام ▪️ وقتی رسماً دربار اموی با حكومت یزید، مِی گساری را به عنوان خلیفه مسلمان ها اجرا می‌ كند، قماربازی را، روابط نامحرمانه با كفار را به عنوان خلیفه مسلمان ها اجرا می ‌كند، این همان به قرآن است، به در آوردن است، این رجوع به است. ▪️ دید این صدا، صدایی است كه همان جاهلیت را دارد به خاطر می ‌آورد و قیام كرد، گفت اسلام آن قدر می ‌ارزد كه خون خودم و عزیزانم را تقدیم كنم و دست و پای اسلام را باز كنم و دین را آزاد كنم و كرد. آپارات: https://aparat.com/v/YJUqm 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1385/11/04 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 جامعه حسینی ▪️ قرآن فرمود تنها كُشتن, جنگ, مبارزه و حماسه كافی نیست، این برای برون ‌مرزی است؛ آنچه داخله كشور را اداره می ‌كند ﴿رُحَمَاءُ بَینَهُمْ﴾[1] است. , مِهر, محبّت, علاقه, این زمینه یك است، آن گلوله زمینه حفظ مرز و بوم است، این اشك حفظ درون ‌مرزی است. ▪️ امام (سلام الله علیه) فرمود: «تَزَاوَرُوا» چرا؟ «فَإِنَّ فِی زِیارَتِكُمْ إِحْیاءً لِقُلُوبِكُمْ وَ ذِكْراً لِأَحَادِیثِنَا»؛[2] شما شیعیان ما هستید، شما وقتی دور هم نشستید حرف‌ های ما را می‌زنید. حرف‌ های شما چیست؟ فرمود دستورات ما آن ملات نرم است، دل‌ ها را به هم مرتبط می ‌كند، آن وقت یك كاخ مجلّل یك منطقه می‌ شوید! گذشت, ادب, احسان, صبر, بردباری, وگرنه احتكار می ‌كند؟! این با كدام عقل هماهنگ در می‌آید؟! این فقط ﴿أَشِدَّاءُ عَلَی الْكُفَّارِ﴾ می ‌شود، یك; «أشداء علی المسلمین» می ‌شود، دو. [1]. سوره فتح، آیه29. [2]. الکافی(ط ـ الإسلامیة)، ج2، ص186. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1395/03/02 🆔 @a_javadiamoli_esra
مولفه های حکومت اسلامی در اندیشه حسینی هم اکنون اینستاگرام استاد www.instagram.com/m_vaezjavadi 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز هشتم ماه 1443 ▪️ عدل دلپذیر 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 عدل دلپذیر ▪️ وجود مبارك علی بن ابی ‌طالب (سلام الله علیه) بعد از اینكه به حكومت رسیده ‌اند به والیان، مسئولان و دولتمردانشان فرمودند را رعایت كنید، ممكن است كسی در اثر بیماری روانی و خصوصی خودش از عدل زده بشود؛ لكن جامعه، عقل برای آن است [و] عدل برای آن گوش ‌نواز است، فرمود: «اسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ وَ احْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَیفَ فَإِنَّ الْعَسْفَ یعُودُ بِالْجَلَاءِ وَ الْحَیفَ یدْعُو إِلَى السَّیف»،[1] اینها از كلمات حكیمانه امیر كلام علی بن ابی ‌طالب (علیه آلاف التحیة والثناء) است كه ‌است. به مسئولانشان فرمودند شما عدل را تبیین كنید، تفسیر كنید، اجرا كنید و از عدل حمایت كنید؛ زیرا اگر عدل نبود یا سختگیری است یا ظلم است یا افراط است یا تفریط، اگر از هسته مركزی عدل فاصله گرفتی یا سختگیری یا ظلم‌ كننده، فرمود اگر سختگیر بودید مغزها فرار می ‌كنند، سرمایه ‌ها فرار می ‌كنند، كشورتان ویران می ‌شود [و] اگر ظالم بودید مردم دست به شمشیر می ‌كنند علیه شما قیام می ‌كنند، مبارزه می ‌كنند و براندازی شروع می ‌شود: «اسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ وَ احْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَیفَ فَإِنَّ الْعَسْفَ یعُودُ بِالْجَلَاءِ وَ الْحَیفَ» عسف، اعتساف یعنی تندروی، كجروی، بیراهه ‌روی [و] حیف یعنی ستم ‌كردن، حق مردم را ضایع‌ كردن. فرمود اگر بخواهی كشور بماند، باید بماند. ▪️ عدالت است. ممكن است شما سخن حق بگویید، حرف حق و عدل بزنید، مخاطبتان فی اللحظه برنجد، ولی وقتی تنها شد می‌آرمد و دیگران نصیحتش می‌ كنند، جامعه آرام می ‌شود. فرمود شما متخلق به باشید، خدای سبحان جهان را آفریده، اگر عدل معنایش این است كه هر چیزی را با ساختار درونی و هماهنگ بیافریند هدفمند كند راه رسیدن به هدف را هموار كند، خدا چنین كاری را درباره عالم و آدم كرده ‌است: ﴿مَا تَرَی فِى خَلْقِ الرَّحْمنِ مِن تَفَاوُتٍ﴾،[2] فرمود نه تنها در انسان، در هیچ موجودی از موجودات آسمان و زمین ذات اقدس الهی عدل را فروگذار نكرده ‌است هر چیزی را عادلانه آفریده: ﴿أعْطَی كُلَّ شَى‏ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَی﴾،[3] شما هم متخلق به باشید. ▪️ دید حقوق بشر، احكام فقهی، احكام اخلاقی، موادش درست است مبانی ‌اش درست است [ولی] بی ‌منبع، چون منبع ندارد این مبانی سرگردان است، قهراً آن مواد هم عوض می‌ شود، هیچ چاره نداشت مگر اینكه قیام كرد این منبع را سر جایش گذاشت، گفت حق است، حق است، حق است، حق است، حق است. امام سجاد بالای منبر فرمود: «أَنَا ابْنُ مَكَّةَ وَ مِنَی»[4] امامت خود را، عصمت خود را، طهارت خود را، قداست خود را، در شام تثبیت كرد، را خواند، ﴿وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ﴾[5] را خواند، را خواند این بخش های وسیع قرآنی را در شام خواند و این منبعی كه می‌ رفت سرنگون بشود این را تثبیت كرد و آمد پیروز شد، فرمود ما رفتیم پیروز شدیم و برگشتیم، این كار بود. [1]. نهج‌البلاغه، حكمت 476. [2]. سوره ملك، آیه 3 . [3]. سوره طـه، آیه 50 . [4]. مقتل الحسین علیه السلام (خوارزمی)، ج2، ص77. [5]. سوره اسراء، آیه 26. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1384/11/13 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرماید: از نشستن زیر آفتاب بپرهیزید، زیرا لباس را فرسوده و بدن را بدبو و بیماری پنهان را آشكار می ‌كند.[1] نكته: این حدیث می تواند مربوط به شرایط خاص یا شخص خاص و یا زمان و مكن خاص باشد كه در این حالت‌ ها تابش آفتاب سبب آسیب‌ های یاد شده و یا گرمازدگی می‌ شود... . [1] . إِیاكُم و الْجُلُوسَ فى الشَّمْس، فَإِنَّهَا تُبْلِى الثَّوْب و تُنْتِنُ الرِّیح وَ تُظْهِرُ الدَّاءَ الدَّفِین (الجامع الصغیر، ج1، ص450). 📚 مفاتیح الحیات ص 110 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 آزادگان 🔹 این كشور را آزاد كرد. اگر امام (رضوان الله علیه) فرمود: خون بر شمشیر پیروز است از همین راه هاست، ما این سرمایه را رایگان از دست ندهیم، هم جلال و شكوه عزاداری را حفظ كنیم، هم آن حریت و استقلال و عظمت سیاسی حسین ‌بن‌ علی را حفظ كنیم. شما مسئولیت بیشتری دارید، چون از نزدیك آزادگی را حسّ كرده ‌اید كه چگونه ، پیام كربلا را به دیگران رساندند، شما بیشتر حسّ كردید. اگر زندان كوفه بود، شماها هم رفتید، اگر جای دیگر زندانی كردند شما هم طعم تلخ این زندانی را چشیدید؛ «آه صاحب درد را باشد اثر». 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/07/24 🔹 درباره بهترین تعبیری كه شده است این است كه رنج رفت و مانده است؛ هم برای خود آنها مانده است، هم برای كشور ما مانده است. 📚 دیدار موردی تاریخ: 1385/03/11 🆔 @a_javadiamoli_esra