"برسد به دست دختر مریم"
✍زهرا سبحانی
ماجرا دقیقا بعد از مرگ مادرت شروع شد!
تا قبل از آن، نمیدانستم انسانی با این شکل و شمایل بر روی کرهی زمین وجود دارد. شاید بگویی طبیعیست که از آن جمعیت میلیاردی کرهی زمین، خیلیها را نشناسیم، اما برای من و مادرت اوضاع فرق میکرد. او به چیزی رسیده بود که این روزها برای چال کردناش کمر همت بستهاند.
برای منی که حال و هوای دنیا به دلم نمینشیند؛ مهم است که یک زن «مادری» را بفهمد؛ کشف کند و برای رسیدن به آن از خودش بگذرد.
این شد که مادرت از تمام آن جمعیت ناشناختهی میلیاردی، برایم شناخته شد.
اگر حساب و کتابم درست باشد باید الان سیزده ساله باشی! تبعهی آمریکا و عاشق آواز.
سیزده سالگی مادرت در تهران گذشت، خودش میگفت آن روزها، عشق رمان بود، فکر میکرد روزی نویسنده میشود
ولی نشد! عجیبتر اینکه در سی سالگی حتی به آن فکر هم نمیکرد. بخواهم با خودم مقایسه کنم منِ سیزده سالهام، اصلا نمیدانست رمان چیست و منِ سی سالهام رمانخوان شد و نویسنده.
میدانستی به حال دنیا فرقی نمیکند چه میشویم ولی برای روزی که شمس و قمر جمع میشود فرق میکند که برای کِه، چه شدیم؟
حالا با این وضع تو چه میشوی؟ برای که میشوی؟
راستی، عکسهای مادرت را دیدهای؟
مدل لباس بچگیهایش هنوز برای من تازگی دارد نه فقط من، برای اغلب ایرانیها. به گمانم صدسال هم بگذرد باز هم تن دخترکان خردسال ایران، پیراهن چیندار گلگلی با آرایش موی دم اسبی را خواهیم دید.
شاید به این خاطر باشد که دوران بچگی دوران بیشیلهوپیله و یک رنگیست. اما راستش را بخواهی تیپ نوجوانیاش، مرا رنجاند، نه اینکه لباس مادرت بد باشد، نه!
آن مانتوهای اُپلدار گله گشاد و بلند کجاو این نیم متر پارچه که به زور تنمان را در آن، جا میدهیم آن هم بدون بستن دکمه، کجا؟
مادرت با همان روسری، دو مدال طلای جهانی به ارمغان آورد! روسری که این روزها عار شده برای خیلیها!
دمده شده برای ملتقطها!
و له شده زیر پای مصلحتاندیشیها!
دورهی «توسعه» است دیگر، باید با سازَش برقصی و بیخیال شوی از اصولی که وصلت میکند به ابدیت به اکسیر جاودانگی و الّا محکوم میشوی به تحجّر و خشکی مقدسی و اینجور حرفها!
از مدالهای مادرت گفتم، دختری از ایران در مدرسهی فرزانگان تهران نبوغش شکوفا شد! برای مادرت اهمیت نداشت که تو در ریاضی نابغه شوی ولی درست فکردنت برایش مهم بود که ندیده و نشناخته نگویی که هیچ سردَر نمیآورم؛ شاید اگر خداوند به او عمر بیشتر میداد زمینهاش را برایت فراهم میکرد، مثل ایران که برایش مهم بود مادر رمانخوانت با استعداد ریاضی، درست فکر کند و زمینهاش را هم فراهم کرد.
همانی که بعد از مرگ مادرت، کلی زخم زبان شنید!
با همین گوشهایم میشنیدم که میگفتند:
«ببین با آدم چه میکنند که فرار را بر قرار ترجیح میدهد و در غربت میمیرد»و...
کاش مادرت بود و جوابشان را میداد که ایران، دانههای مستعد را به ثمر نشاند و دیگری درو کرد!
کاش بودو میگفت که با اینکه دانش آموز سال سوم بیشتر نبوده، برده بودنش کنار دانشجوهای شریف با آن اساتید سطح بالا! بدون کنکور تا ارشد پذیرشش کردند و هزاران مورد دیگر.
مادر است دیگر، «ایران» را میگویم که با تمام لگدها هنوز دارد مادری میکند؛ همان مقتدر مظلومی که من میشناسم و تو نه! نمیدانم مادرت چرا قصد رفتن کرد؟ شاید توصیهی استادش بوده باشد! شاید هم روحیهی جستجوگرش! شاید هم همان وعدهی پیشرفتی که آب میکند دلها را! با این حال، کامنتهای بعد از فوت مادرت را که میخواندم یکی گفته بود: افتخار ایران!
نمیدانم مادرت هنگام فوت، افتخار ایران بود که اولین نمرهی کامل المپیاد ریاضی را گرفت یا افتخار هارواردی که در آن تدریس داشت و یا افتخار جامعهی زنان که برای اولین بار یک زن، جایزهی «فیلدز» را ازآن خود کرد!
برای من اما، افتخار مادرت به «مادری» مهمست؛ همان که حساب و کتابش را از بقیه برایم جدا کرد. «مادری» که این روزها ما را با لطایف الحیل از آن دور کردهاند.
آنقدر که یا دوست نداریم بچهدار شویم یا اگر هم بشویم روانهی مهدکودکها میکنیم که مسببات خوشحالی این «توسعه»ی بی پدر را فراهم کنیم و برای همه هم شاخ و شانه میکشیم تا بازی سرکاری جنسیت را به نفع خود پایان دهیم. به نظرت میارزد؟ آن هم برای این دنیا که نه وفا سرش میشود و نه قول و قرار!
جواب مادرت با وجود اختلاف مبنایی که با او دارم، عجیب به دلم نشست آنجا که بدون تعارف در مصاحبه گفت: «اگر کسی فکر کند که هم میتواند یک خانواده خیلی خوب و با ارتباط قوی داشته باشد، هم کار به همان سرعت قبل پیش برود اینطور نیست، باید به هر حال هزینه کند»حالا با تمام این حرفها هنوز، به هزینهای که برای مادری تو خرج کرد، فکر میکنم.
آنا! تو هم فکر میکنی؟
#مریم_میرزاخانی
@AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
واکنش
✍زهرا نجاتی
واکنشها به ازدواج محمدرضا گلزار، خیلی متفاوت بود از تمسخرکردن و انگ زدن به خاطر یکی دو دفاعش از تمامیت ارضی کشور تا این واکنش؛ ضجههای عاشقانی که یک عمردر حسرتش سوختهاند.
کسانیکه از ارزش زن میگویند، واکنششان به این گریهها چیست؟
آیا این گریههاباید موجب شود گلزار به خانوادهاش خیانت کند؟ آیا این گریهها باعث حال خوش آزادی در زن میشود؟
مرز آزادی در همان جوامع اومانیست، برداشته شده که تعداد تجاورهای جنسی، ازدواجهای همجنسان، درگیری، قتل خیانت فرزندان نامشروع و تعدادسقطهای سالانه، سر به فلک کشیده.
البته این احساسات یک دختر است که بیشتر از بی برنامگی پدر ومادر، تاخیر دررازدواج، سلبریتیسازی شخصیتهای کذایی و سلبریتی پرستی، نشات گرفته و علاوه شده به احساسات رام نشده و مرضی بنام بلاگری در هیولایی به اسم اینستاگرام.
آن قدر حجم غصه خوردن برای این دختر ودخترانی مانند او که به گلزار با پرخاش یا التماس، تبریک گفتهاند، زیاد است که دیگر حتی نوبت به ایراد کرفتن به گلزار به خاطر ازدواج در این سن بالا و سرلخت بودن عروس و خواندن عقد آریایی، نمیرسد!
غرض اینکه این ماجراها، تازه اولین ثمره عشق و عاشقی،ماجرای تاخیر بالابردن سن ازدواج و دقیقا موازی با آن بالابردن سطح ملزومات و توقعات ازدواج، سلبریتی سازی و این خرده فرهنگهای خزعبل، است. به قول شاعر این تازه از نتایج سحر است و قطعا فکری باید کرد و این فکر را نه فقط مسئولین بلکه همهی ما در هرجایگاهی که هستیم و هرنقشی بخصوص مادری، باید برای برنامه داشت و پدافند آماده کرد.
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
حجاب، انرژی هسته ای فرهنگی
✍معصومه فاطمی، عضو تحریریه مجتهده امین
۲۰ سال کشور درگیر اوج و فرودهای مذاکرات هسته ای بود، تا برای آژانس ثابت کند که انرژی هسته ای ایران، صلح آمیز است اما آنها در کنش رسانه ای و رسمی خود نپذیرفتند هرچند عمیقا می دانستند ایران معتقد به مبانی فقهی حرام بودن بمب هسته ای هست.
از سوی دیگر در این ۲۰ سال، نظام سعی کرد برای افکار عمومی فرهنگ سازی کند که انرژی هسته ای صلح آمیز و حق مسلم هر ایرانی است و برای بشریت سودمند است و به میزانی که این موضوع را ملموس کرد موفقیت دست پیدا کرد.
نمایشگاهی که رهبر انقلاب در آن حاضر شدند ملموس کردن فواید پیشرفت های هسته ای ایران بود. انرژی که در تولید برق، شیرین سازی آب، تولید دارو،درمان بیماری و... موثر است.
حجاب هم از روزهای ابتدایی انقلاب محل نزاع دشمن با ما بوده است . که ما نتوانستیم فواید آن را در رشد۴۰ ساله زن ایرانی ملموس کنیم، رشد شاخص های کمی و کیفی پیشرفت زن ایرانی، نسبت به وضعیت مشابه زنان در سایر کشورها حاصل حیا مداری و عفاف ورزی زنان و مردان ایرانی است. چرا که در هر جامعه ای عفاف نباشد، تمرکز بر پیشرفت کاهش پیدا می کند. ملموس کردن رابطه حجاب و عفاف با پیشرفت می تواند امید و اقبال را در جامعه ایرانی رشد دهد.
اکنون نزاع تمدنی و فرهنگی ایران و استکبار ظاهرا بر روی مسئله حجاب است. درحالی که طبق بیانات رهبری مسئله اصلی حجاب نیست:"بنده بصراحت میگویم برنامهریزی[اغتشاشات ۱۴۰۱] کار آمریکا، کار رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی و دنبالهروهای آنها است؛ نشستهاند برنامهریزی کردهاند. عَمَله و مزدوران و حقوقبگیران آنها، بعضی از ایرانیهای خائن هم که در بیرون از کشور هستند، به اینها کمک کردند... بنابراین، دعوا بر سر مسئلهی باحجاب و بدحجاب نیست؛ ... بحث سر اینها نیست. بحث سر اصل استقلال و ایستادگی و تقویت و اقتدار ایران اسلامی است؛ بحث سر این است.۱۴۰۱/۰۷/۱۱"
در رابطه با انرژی هسته ای هم همینطور بود، انرژی هسته ای مثل دیواری بود که هرگاه ایران ، از اهمیت آن دل برید و دیوار را کوتاه کرد، دست مخالفان به تعدی به دیوار پشت آن دراز شد مثل تعدی به حق موشکی که بارها مورد اعتراض غربی ها قرار گرفته است.
رهبری میفرمایند:"میگویند ما با سلاح هستهای مخالفیم؛ دروغ میگویند؛ این هم مسئلهشان نیست؛ شاید بسیاری از آنها یا همهی آنها میدانند که ما دنبال سلاح هستهای نیستیم؛ [آنها] حتّی با سلاح متعارف ما مخالفند، با امکانات دفاعی ما مخالفند؛ میخواهند مؤلّفههای قدرت را از ایران بگیرند؛ وَالّا اصل نیاز کشور به غنیسازی یک امر مسلّمی است۱۳۹۹/۱۲/۰۴بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری."
ادامه یادداشت...
پ.ن: کلیک بر روی عبارات آبی رنگ در نوشتهها، شما را به متن کامل نویسنده هدایت میکند.
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
"شنبه یا پنج شنبه"
✍زهرا سبحانی، عضو تحریریه مجتهده امین
در روزهای اخیر، خبر تایید تعطیلی شنبه، توسط کمیسیون اجتماعی مجلس، نقل تمام محافل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه شده است. با توجه به وسعت اجتماعی این رویداد، پیگیری چند نکته خالی از فایده نخواهد بود!
1⃣ مهمترین نکتهای که از موضعگیریهای افراد جامعه در فضای مجازی برداشت میشود، نگاه فرهنگی جامعهی ایرانی به روز شنبه است!
عدهای این تعطیلی را تبعیت از فرهنگ یهود میخوانند و از باب تشابه به کفار، آن را نادرست و حرام میدانند.
در مقابل، عدهای معتقدند که این امر، ارتباطی به دین ندارد و با توجه به شرایط جهانی باید تصمیمگیری شود.
اگرچه، گروه اول در رد این نوع دیدگاه پاسخ دادهاند که نمیتوان منکر تاثیر نگاه فرهنگی شد چرا که علت تعطیلی خود شنبه در کشورهای دیگر، خاسته از نگاه فرهنگی آنهاست به طوری که در قارهای مثل اروپا، کشورهای یهودینشین (شرق اروپا) شنبهها تعطیل است و در اروپای غربی یعنی کشورهای مسیحینشین، یکشنبهها تعطیل!
🔍به نظر میرسد جامعهی نخبگان ابتدا باید به حل این مسئله بپردازد که مناسبات تجاری در خارج از فرهنگ تعریف میشود یا خیر؟
2⃣ انتشار این خبر، موجب کنجکاوی مردم شده است به طوری که چه مخالف و چه موافق به دنبال پاسخ به این سوالاند که مگر
چند درصد افراد جامعه، شغلشان تجارت و در قالب تجارت بینالمللیست؟
آیا اعضای محترم کمیسیون اجتماعی، با توجه به ده هزارم این آمار، شمولیت آن را برای همهی جامعه، پذیرفتهاند؟ همچنین این بزرگواران، از فعالیت بخش خصوصی در روزهای تعطیل کشور، یعنی پنجشنبه و جمعه بیاطلاعاند که برای پذیرش این موضوع، به آن مستدل شدهاند؟
3⃣با در نظر گرفتن ابعاد مختلف و پیچیدهی سند 2030 و متاسفانه نفوذ آن، در شاخههای حاکمیتی، با وجود مخالفت صریح و علنی رهبر انقلاب اسلامی، آیا در این خصوص دقت و تاملی شده؟
در سند مذکور،
بندهایی زیر هدف اصلی 17 در رابطه با تجارت عنوان شده که هوشیاری سایر احاد جامعه را میطلبد، به عنوان نمونه در بند
۱۰-۱۷ - سند 2030 آمده: «اســتقرار و ترویــج یــک نظــام تجــاری چندجانبــۀ جهانــی، قانونمــدار، بــاز و بــه دور از تبعیـض، تحـت نظـارت سـازمان تجـارت جهانـی، از جمله: مذاکـره در چارچوب دسـتورکار
توسـعۀ دوحـه سـازمان تجـارت جهانـی»
اضافه بر آن، مطالعهی اهداف فرعی 60 تا 63، این سند، اتفاقی دانستن تعطیلی شنبه را زیر سوال میبرد.
❇️ در پایان، با جستجوی تعطیلی ایام در روایات و احادیث، این مطلب روشن میشود که سفارش به اعمال مستحبی عبادی در روزهای جمعه و پنج شنبه، بیشتر از سایر روزهاست. ضمن اینکه در سورهی جمعه، به جواز فعالیت تجاری بعد از انجام فریضهی نماز اشاره شده است. همچنین در تفسیر این سوره آمده، اسلام با معاملات و فعالیتهای تجاری، مخالفتی ندارد مشروط بر اینکه این نوع فعالیتها و تفکر حاکم بر آنها، با دین و حاکمیت الهی، دشمنی نداشته باشند.
حال باید بررسی شود که این امر، شامل شرکتهای فراملیتی فعال در بخش خصوصی (که در خود سند 2030 به عنوان ابزار حاکمیت بر جهان در راستای نظم نوین جهانی نام برده) میشود؟
#گام_دوم_انقلاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✔️با حضور نویسندگان «مجلهی افکار بانوان حوزوی» برگزار میشود؛
💠 هماندیشی نویسندگان حجاب
🔻بیان راهکارهای بانوان نویسنده در مواجهه با مسأله بیحجابی
☑️ با حضور اعضای تحریریهی «بانو مجتهده امین» و «عصر زنان»
زمان: 6 تیرماه 1402، ساعت 17
🔸این رویداد به همت کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء، مجموعه رسانهای فکرت و ستاد کانونهای مساجد استان قم برگزار میشود.
#حجاب
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
#تمدید_شد
📣چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعهالزهرا علیهماالسلام برگزار می شود.
📚شرایط آثار:
🔸آثار منتشر شده بانوان اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح در عرصه علوم انسانی- اسلامی؛
🔸 مقالات علمی پژوهشی منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی -اسلامی؛
🔸رساله های (دفاع شده) سطح 4 و دکتری بانوان در عرصه انسانی- اسلامی.
🗞موضوعات آثار:
تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، منطق، فلسفه و کلام و ...
🔆محور ویژه:
آثار منتشر شده (بانوان و آقایان) با موضوع زن و خانواده
📙آثاری که در سالهای 1400 و 1401 تألیف و منتشر شدهاند، پذیرفته میشوند.
📆مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش: پایان شهریور 1402
📪روش ارسال آثار:
1. تکمیل فرم ثبت نام از طریق سایت یا مراجعه حضوری.
2. ارسال یک نسخه از اثر به دبیرخانه.
تذکر: ارائه نسخه زبان اصلی اثر یا فایل PDF، برای کتاب های ترجمه شده ضروری است.
💎مراکز همکار:
مرکز مدیریت حوزه های علمیه
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران
جامعه المصطفی العالمیه
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث
مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
دانشگاه قم
دانشگاه فرهنگیان
پژوهشکده زن و خانواده
جهاد دانشگاهی
دانشگاه علامه طباطبایی ره
دانشگاه تفرش
دانشگاه اصفهان
دانشگاه کردستان
دانشکده هدی
☎️راههای ارتباط با دبیرخانه:
تلفن۳۲۱۱۲۱۸۶_۰۲۵ یا ۳۲۱۱۲۱۸۹_۰۲۵
سایت همایش www.ketabebanovan.ir
پست الکترونیکی info@ketabebanovan.ir
🌐کانال معاونت پژوهش
🆔https://eitaa.com/jz2602
.
قتل فرزندان
✍م* صالحی
در آیهٔ ۱۴۰ سوره انعام آمده:" قطعا کسانی که فرزندان خود را از روی جهل و نادانی کشتند، گرفتار خسران شدند، زیرا آنها آنچه را خدا به آنها روزی داده بود بر خود حرام کردند، بر خدا افترا بستند و گمراه شدند و هدایت یافته نبودند."
✍در این آیه از قتل فرزند سخن به میان آمده، که در گذشته دختران را زنده به گور میکردند و یا از ترس فقر، فرزندان خود را به قتل میرساندند.
دردناکتر از آن، امروزه، با وجود اینکه خود را متمدن و پیشرفته میدانیم اقدام به سقط جنین کرده و فرزند در رحم را به قتل میرسانیم...
البته نوعی هم قتل معنوی داریم.
قتل معنوی چیست؟!
والدینی که به تربیت دینی و اخلاقی فرزندان خود اهمیت نمیدهند و در رابطه با آموزش احکام، قران، معارف دینی، حجاب و... کوتاهی میکنند، فرزندان خود را از نظر روحی و معنوی به قتل میرسانند.
معمولاً ما به تغذیهی جسمی فرزندانمان اهمیت زیادی میدهیم ولی به تغذیهی روح آنها کمتر توجه داریم و غافلیم که کوتاهی در این زمینه، مؤاخذه در قیامت را به دنبال دارد...
#تفسیر_کوتاه
#تربیت_فرزند
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
مظهر خیر و برکت
✍مخدره چمن خواه
تولد حضرت جواد(علیهالسلام) در شرایطی صورت گرفت که خیر و برکت خاصی برای شیعیان به ارمغان آورد. امام رضا(علیهالسلام) در مناسبتهای مختلف میفرمودند: «این مولودی است که برای شیعیان ما با برکتتر از او زاده نشده است". عصر امام رضا(علیهالسلام)عصر ویژهای بود. حضرت در تعیین جانشین خود با مشکلاتی روبرو گشت که در عصر امامان قبلی بیسابقه بود. زیرا از یک سو پس از شهادت امام کاظم(علیه السلام) گروهی که به «واقفیه» معروف شدند، بر اساس انگیزههای مادی امامت حضرت رضا(علیه السلام) را انکار کردند و از سوی دیگر امام رضا(علیهالسلام) تا حدود ۴۷ سالگی فرزند نداشتند. احادیث رسیده از پیامبر حاکی بود که امامان ۱۲ نفرند که ۹ نفر آنان از نسل امام حسین(علیهالسلام) خواهند بود. فقدان فرزند برای امام، هم امامت خود آن حضرت و هم تداوم امامت را زیر سوال میبرد و «واقفیه» این موضوع را دستاویز قرار داده، امامت حضرت رضا(علیه السلام) را انکار میکردند. بعد از شهادت امام رضا(علیهالسّلام)، امام جواد(علیهالسلام) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند. درباره رشد عقلی این امام همام، همین بس که که پدر گرامیشان در مورد ایشان فرمودند: «من ابوجعفر را درجای خود نشاندم و جانشین خود قرار دادم. ما خاندانی هستیم که کوچکتران ما مو به مو از بزرگانمان ارث میبرند».
منصب امامت در خردسالی؛ باعث مناظرات و بحث و گفتگوهایی در بین شیعیان شد. علت اصلی پیدایش این مناظرات این بود که از یک طرف امامت او به خاطر کمی سن، برای بسیاری از شیعیان کامل ثابت نشده بود. از طرف دیگر در آن مقطع زمانی قدرت «معتزله» افزایش یافته بود و «مکتب اعتزال» به مرحله رواج و رونق گام نهاده و حکومت وقت در آن زمان از آنان حمایت و پشتیبانی میکرد. خط فکری اعتزال در اعتماد بر عقل محدود و خطا پذیر بشری افراط مینمود. «معتزلیان» دستورها و مطالب دینی را به عقل خود عرضه میکردند و آنچه را که عقلشان سریعاً تایید میکرد میپذیرفتند و بقیه را رد و انکار میکردند و چون نیل به مقام امامت در سنین خردسالی با عقل ظاهربین آنان قابل توجیه نبود. سوالات پیچیدهای را مطرح میکردند تا به پندار خود آن حضرت را در میدان رقابت علمی شکست بدهند.
ولی در همه این بحثها و مناظرات علمی حضرت جواد (علیهالسلام) در پرتو «علم امامت» با پاسخهای قاطع و روشنگر، هر گونه شک و تردید را در مورد پیشوایی خود از بین میبرد و امامت خود و نیز اصل امامت را تثبیت مینمود.
سخنان و مناظرات امام جواد(علیه السلام) و حل مشکلات بزرگ علمی و فقهی توسط آن حضرت، تحسین و اعجاب دانشمندان و پژوهشگران اسلامی اعم از شیعه و سنی را برانگیخته و آنان را به تعظیم در برابر عظمت علمی امام واداشته و هر کدام او را به نحوی ستودهاند. همین مسئله عظمت علمی امام و برتری ایشان بر همه دانشمندان و مقامات عالی مملکتی، باعث حس کینه و دشمنی در وجود «معتصم» شد و در صدد قتل امام برآمد و سرانجام امام را در سن بیست و پنجسالگی مسموم و به شهادت رساندند.
♡به مناسبت شهادت امام محمدتقی(علیهالسلام).آخر ذیالقعده ♡
منبع:
منتهی الاعمال نوشته حاج شیخ عباس قمی
سیره پیشوایان نوشته مهدی پیشوایی
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
به خاطر دو مثقال دوپامین فرد اعلا
✍سمیه رستمی، عضو تحریریه مجتهده امین
اینجانب خیر سرم مغز هستم آن هم مغز انسان. با دو نیمکره چپ و راست و یک فقره مخچه گوگول مگول و کلی مدار و سیمکشی در رأس اعضا بدن حضور دارم.
بای دیفالت کارمان ساماندهی به اوضاع احوال بدن است. بیست چهاری از اقصینقاط بدن گزارش میگیریم و مثلاً چهارچشمی مواظبیم چیزی کم و کسر نباشد.
اما چند وقتی است این روانشناسها و روانپزشکها که به ضرب زور کلاس و تست و پسگردنی مادر و فت پای پدر مدرک گرفتهاند؛ گفتهاند میشود مغز را با خنده الکی «گول» زد.
اسمش را هم گذاشتهاند خندهدرمانی. یعنی مغز را اوسکل موسکلی، چیزی فرض کرده باشند که گول بخوریم.
چون این خود ما هستیم فرمان میدهیم که در حیطه مدیریتیمان چه عضوی چه چیزی را کوفت کند.
بعد مگر مغز هر تازهبالغ با یونجه ارگانیک تناول کردهایم که بیاییم، خودمان به خودمان! دستور بدهیم «گول بخور! گول بخور!» و
طبق معمول ادامه شو اینجا بخونید👇
https://daftaretanz.ir/%D8%AF%D9%88%D9%BE%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86/
اینم لینک کانال نویسنده
https://eitaa.com/joinchat/1246494986C0b4ebac263
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
.
🔖بیتقوایی اجتماعی، ویروسی مهلکتر از کرونا
✍آمنه عسکری منفرد
یکی از زیباترین تعاریفی که میتوان برای تقوا تعریف کرد، تقوا به معنی «تمرکز برتکلیف» و در یک کلمه «تکلیفمحوری» است. بر این اساس، رکن و گوهر اصلی جامعه اسلامی و مکانیزم منحصربهفرد جامعهپردازی و ترقی اجتماعی تقواست و جامعه اسلامی، جامعهای است که بتواند رعایت تقوا را در فرد و سپس در جامعه به حداکثر برساند. طبق این تعریف، میتوان تقوای اجتماعی را به معنی تلاش برای تحقق آرمانهای اسلامی دانست. پس اگر تقوا بنیاد اخلاق و هنجارهای اجتماعی است، بیگمان ریشهی همهی ناهنجاریها نیز در بیتقوایی است. انسان متقی کسی است که نسبت به هرگونه پلیدی عقلانی و عقلایی و شرعی واکنش منفی نشان میدهد و به خود اجازه نمیدهد تا آن را مرتکب شود.
ملت ایران درتجربهی مقابله با ویروس مهلک جهانی کرونا در سال۹۸، در آزمون تقوای اجتماعی به معنی تمرکز بر تکلیفمحوری مانند تجربهی سالهای دفاع مقدس و بسیج عمومی کشور در پاسداری از آرمانهای نظام و دفاع از کشور سربلند شد. آن روزهای تلخ که با پدیدار شدن تهدید این بار در عرصهی سلامتی، همهی آحاد ملت دست به دست هم دادند و با بهکارگیری توصیههای رهبر معظم انقلاب؛ با عزم ملی، اتحاد و همدلی آحاد ملت در رعایت پروتکلهای اجتماعی خوش درخشیدند.
در روزهای پر از التهاب و اضطراب ناشی از شیوع بیوقفه ویروس جهانی کرونا، هر روز شاهد فوت تعداد زیادی از مردم دنیا و عزیزان و هموطنان خود بودیم و برای حفظ جان عزیزانمان مراکز آموزشی و مدارس به تعطیلی کشانده شد و ملت برای جهادی دیگر این بار در عرصه سلامت عمومی کشور به پا خواست. در این هنگام نیروهای مردمی با همراهی و همکاری بسیج و سپاه، به گندزدایی مراکز عمومی، بیمارستانها و پارکها پرداختند و عدهای با کمک در تغسیل و تدفین قربانیان کرونا و با برطرف کردن نیازهای خانوادههایی که درگیر بیماری و فوت عزیزانشان بودند، با آنها همدردی و همراهی کردند. نقش کانونی مساجد در بسیاری از محلهها به عنوان نقطهی مرکزی جمعآوری کمکهای مؤمنانه برای دوخت و تهیهی ماسک جهت پیشگیری و رفع نیازهای اولیهی اقتصادی اقشار آسیبپذیر جامعه، بسیار مؤثر و کارآمد بود.
همچنین برنامهریزی و همکاری نخبگان با دولت برای تولید واکسنهای ایرانی و همکاری دولت برای وارد کردن و تآمین واکسن از کشورهای امن منطقه و واکسیناسیون عمومی، تولید و تأمین ابزارهای درمانی همچون انکباتور برای کنترل بیماری و درمان همهی مردم در کل کشور نقش مهمی در کنترل بیماری داشت و بدین ترتیب همهی آحاد ملت در کنار دولت رزمایشی ایرانی اسلامی از تقوای اجتماعی به معنیِ «تکلیف محوری» را به نمایش گذاشتند و این تهدید بزرگ ملی را شکست دادند.
البته در این زمان نیز دشمن همیشه بیدار از پای ننشست و در مدت زمان تعطیلی آموزش حضوری مدارس و گسترش فضای استفادهی کودکان، نوجوانان و جوانان از فضای مجازی آموزشی به نفع اهداف شوم خود استفاده کرد.درکنار ارائهی محتوای آموزشی، ابتدا با ذائقهسازی مخاطب را هدایت کرده و در مرحلهی بعد با برنامهریزی از قبل تعیینشده و با صرف میلیاردها دلار، برنامهها و اهداف پلید خود را در قالبهای هنری جذاب؛ تحت عنوان فیلم، موسیقی و محتوای مسموم و ناامیدکننده از آیندهی روشن ایران قوی در شبکههای مجازی، به خصوص درشبکههای مجازی بیگانه در اختیار کاربران نوجوان و جوان قرار داد تا ذهنها را تسخیر و هدایت کند.
سپس در دوران اغتشاش و فتنه سال ۱۴۰۱ که از مدتها قبل و با هدف براندازی نظام برپا شدهبود، پیاده نظام غافل و فریبخوردهی خود را وارد میدان کرد. متاسفأنه با وجود تذکرات و توصیههای رهبر انقلاب در تمام سالهای بعد از انقلاب، خصوصا در سالهای اخیر مبنی بر اهمیت عرصهی جبههی فرهنگی و خطر وقوع جنگ نرم و شناختی از طریق رسانه خصوصا رسانههای بیگانه، به دلیل غفلت برخی والدین و مسئولین امر، دشمن در این زمینه تا حدی موفق بود و این اقدامات منجر به شهادت تعدادی از مدافعان امنیت و خسارات جانی و مالی شدیدی شد.
❗️اما...
متن کامل در صفحه نویسنده
#تقوای_اجتماعی
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
صوت جلسه خانم علاسوند.mp3
22.2M
#صوت_نشست
♨️ جریان
سلسلهنشستهای تخصصی عصر زنان
♨️ موضوع:
هویت زن در جمهوری اسلامی؛ از گفتمان تا میدان
♨️ نشست پنجم
▫️دکتر فریبا علاسوند
🗓 برگزار شده در: یکشنبه ، ۲۸ خردادماه
https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI