eitaa logo
آیت الله شیخ عباس اخوان
680 دنبال‌کننده
30 عکس
22 ویدیو
21 فایل
به توفیق الهی جلسات حضرت آیت الله شیخ عباس اخوان به مرور بارگزاری می‌گردد سعی بر این است که حتی‌المقدور موضوعات و منابع جلسات ذکر شده و اگر احیاناً منبع مورد نظر یافت نشد، منابع نزدیک‌تر به موضوع آورده شود تا محققین محترم بهره‌مند گردند یا علی مدد
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  آیت الله اخوان
(((((((بسم الله الرحمان الرحیم)))))) شرح جامعه کبیره بکلام دانشمند معظم آیت الله اخوان خیابان مولوی، بین خ وحدت اسلامی و خیابان ولیعصر(عج)،خیابان تشکری موحد حسینیه اصحاب الحسین علیه السلام ((((هیئت مکتب الزهراء سلام الله علیها)))) (جلسه ویژه برادران می‌باشد) @ayatollahakhavan_ir
هدایت شده از کشکول ناب حوزوی
سخنرانی.mp3
82.42M
🔺بیان تاریخ مختصر صهیونیسم + بیان نقشه صهیونیسم برای ایران شیعی امروز + نکات ارزنده متعدد دیگر 🎤آیت الله شیخ عباس مراسم بزرگداشت شهید نصرالله در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) مهرآباد جنوبی تهران - ۱۱مهر ۱۴۰۳ 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 ◾ @kashkolenab
آیت الله شیخ عباس اخوان
🔺بیان تاریخ مختصر صهیونیسم + بیان نقشه صهیونیسم برای ایران شیعی امروز + نکات ارزنده متعدد دیگر 🎤آیت
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ :۸۲ تاریخ از قرن ۱۱ تا قرن ۱۹ میلادی جامعه‌ای پر از بوده است و در هر قرنی چند مرتبه با و مواجه بوده‌اند؛ خود ممالک اروپایی به این نتیجه رسیدند که این بدبختی‌ها زیر سبب جریان است که مسأله‌ای قابل تحلیل است که در تاریخ ملل باید بررسی شود؛ همچنین در قرن ۱۹ میلادی به این نتیجه رسیدند که باید را از اروپا بیرون کنند تا به آرامش برسند فلذا در مجامع اروپایی در قرون متمادی جریان بوده برخلاف که هیچگاه یهودی‌ستیز و مسیحی‌ستیز نبودند چون این‌ها از هستند و مال و جان و ناموسشان در فرهنگ اسلامی محترم است تا وقتی تحت ذمه باشند برخلاف اروپا که این ذمه بودن در فرهنگشان نیست؛ مسئول نقشه برای راندن از اروپا شد که انگلیسی‌ها شاخه یهود را طرف خطاب قرار دادند و به ایشان گفتند شما از اروپا بروید و ما شما را حمایت می‌کنیم که در این مورد با یک اعلامیه مقارن شد بدین مفاد که تعهد جامعه حاکمه انگلیس را به نسبت یهود قانونا عهده‌دار شدند که این بیانیه یا معاهده یا پیمان نامش Balfour# [منعقد در ۱۹۱۷م] است که یکی از کوتاهترین بیانیه‌هاست که منعقد شده ولی بیشترین تأثیر را در ممالک گذاشته است؛ مسلمانان با سه شاخه و و نشان داده می‌شوند که هرکدام از این‌ها شاخه‌های متعدد دارند همچنین یهود این‌گونه است که یکی از جریانات آن که بیشترین عده را داشت جریان است؛ در قرارداد بالفور آمده است که شما بروید به خانه‌ای دیگر و ما تعهد می‌دهیم که از شما حمایت کنیم و ایشان را مختار کردند که هرکجا می‌خواهید بروید که یهود آمدند در به این عنوان که این‌جا خانه پدری ما بوده است؛ فلسطین در آن دوران تحت حاکمیت پادشاهی بود که بعد بزرگترین حاکمیت را که به اسم باشد به خود اختصاص می‌دادند که شامل تمام کشورهای و بسیاری از کشورهای و مقداری از سرزمینهای بود که همگی زیر نظر آل عثمان بودند؛ عده‌ای از یهود به فلسطین مهاجرت کردند و عده‌ای دیگر که در کشورهای اروپایی بودند به حوزه ممالک آل عثمان مهاجرت کردند و عده‌ای هم در همان ممالک اروپایی بودند تا مقدمات انتقالشان به فلسطین فراهم شود؛ یهودیان ساکن شده در ممالک آل عثمان با دادن بسیار امپراتوری آل عثمان را مقروض کردند که آورده شده مبلغ ۳۰۰هزار سکه طلا بدهکار به تجار یهود شده بود که در این هنگام یهود به او پیشنهاد کرد که این بدهی را نمی‌خواهیم در عوضش فلسطین را به ما بده که سلطان عبدالحمید عثمانی زیر بار نرفت و گفت: فلسطین پاره تن اسلام است و من نمی‌توانم آن را بدهم، بدهی‌ام را می‌دهم و این کار را نمی‌کنم که در این هنگام همیشگی یهود دوباره اجرا شد که همان برپا کردن جنگ بود و با هماهنگی انگلیس را راه انداختند که در پی آن جنگ جهانی اول حکومت با آن وسعتش کلا از بین رفت که حدود سی چهل کشور تشکیل شدند مثل که مستعمره شد و مستعمره شد و که مستعمره شد؛ سرازیر شدن یهودیان به فلسطین و حمایت انگلیس از یهود مطابق معاهده بالفور؛ شروع سیاسی با خرید ۳ درصد از زمین‌های فلسطین؛ شروع و برداشته شدن قیمومت انگلیس از فلسطین و واگذاری آن به یهود؛ ارائه طرح کشور در که تازه تأسیس شده بود که اولین کشوری که اسرائیل را به رسمیت شناخت بود. همیشگی اسرائیل از بدو تأسیس به سرزمین‌های اطراف خود که در سرزمین فلسطین تحت حاکمیت یهود این کارها انجام می‌گرفت؛ جریان قرار دادن مرزهایی برای اسرائیل در سال ۱۹۶۷م توسط آمریکا که هیچ حکومتی این مرزها را قبول نکرد؛ تنها کشوری که هیچ مرزهایش معلوم نیست اسرائیل است برخلاف مابقی کشورها که مرزهایشان معلوم است و یک متر نمی‌توانند گسترش مرز بدهند؛ ادعای اسرائیل بر مرزهای ادعایی از تا ؛ حتی با وجود به رسمیت شناختن مرزهای اسرائیل توسط برخی کشورها خود اسرائیل این مرزها را قبول ندارد و این یکی از ریشه‌های جنگ‌های اسرائیل است؛ و از سرزمین‌های اشغالی اسرائیل است که در لابلای کشمکش‌های صوری در این سرزمین‌ها شروع به شهرک‌سازی کرده است و عده‌ای را در آن‌جا ساکن کرده‌اند؛ شعار نبودن اینکه ماهیت ماهیتی متجاوز است؛
آیت الله شیخ عباس اخوان
🔺بیان تاریخ مختصر صهیونیسم + بیان نقشه صهیونیسم برای ایران شیعی امروز + نکات ارزنده متعدد دیگر 🎤آیت
سیاست رسمی و غیراعلانی اسرائیل در به هم ریختن کشور‌های دیگر و پیشروی مرزهای ادعایی خود است؛ جریان مقابله و با اسرائیل؛ اشغال برخی از شهرهای جنوب تا رود توسط اسرائیل که از مناطق هستند که تنها نیرویی که توانست با قدرت این مناطق را آزاد کند بود که این علت محبوبیت حزب‌الله در لبنان است؛ موضع‌گیری رسمی اسرائیل از بدو پیروزی در ؛ سیاست ایران برای مقابله با اسرائیل به‌منظور جلوگیری از توسعه اسرائیل و ایجاد جریان حزب‌الله لبنان و مقاومت در . سیاست قوم یهود در قرآن مبنی بر آتش ورزی و خاموش کردن آتش جنگ ایشان توسط خدای متعال: کلمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ :۶۴؛ محدود یهود در کل کره زمین و اتخاذ سیاست جنگ‌افزوزی با در کشورهای دیگر و ایجاد جنگ بین آن‌ها؛ کلام «تا وقتی‌که صهیونیزم در منطقه است، منطقه روی آرامش به خود نمی‌بیند» شعار نیست؛ ایجاد نفوذ در ممالک توسط اسرائیل مثل نفوذ در و ایجاد تنش و جنگ بین ایران و آذربایجان و همچنین در و ایجاد جنگ بین کردستان عراق و ایران؛ تحلیل‌های تاریخی گویا به این است که یهود در یک مناطقی جنگ بین و راه می‌اندازد و در جایی جنگ بین و و در بین خود اعراب جنگ بین و و جنگ بین و راه می‌اندازد؛ ضرورت بررسی و شناسایی و سپس آموزش مکرهای یهود در ؛ گله از اساتید آکادمیک ها. اسلحه یهود در طول تاریخ است و استفاده از که در آن تبحر دارند؛ ذکر نمونه‌ای از تبلیغات سوء یهود راجع به یهودی‌های در ؛ مسلمان شدن بسیاری از یهودیان در مشهد در ۱۸۰ سال قبل و تشکیل خانواده‌های ، و مسلمان همزمان هفت هزار نفر از یهودیان در مثل که برای مسلمان شدنش کتابی نوشت با نام ؛ ذکر نمونه‌هایی از مظلوم‌نمایی یهودیان؛ تبیین اینکه ایجاد نمی‌کند ولی قوم یهود در سراسر جهان به اسم اینکه یهودی هستند خود را دارای ملیت اسرائیلی و متعلق به سرزمین اسرائیل می‌دانند؛ عدم محکومیت و و برخلاف که در ممالک مختلف جرم است؛ نقد جریان که توسط و به ادعای یهود انجام شده است ولی راه تحقیق آن در ممالکی مثل فرانسه جرم بوده و سه سال مثلاً در فرانسه زندان دارد؛ ریشه تمام این جریانات حمایت از یهود زیر سر انگلیس و معاهده بالفور است که با پشتیبانی آمریکاست که این بحران را برای ما پدید آورده‌اند؛ تأسف از و بابت عدم پیرامون فتنه یهود؛ هشدار سی سال قبل استاد پیرامون برنامه یهود در کردستان عراق؛ ضرورت برخورد صحیح و کار در مواجهه با معضل یهود و پرهیز از برخورد با که در بسیاری موارد نتیجه منفی دارد؛ تشکیل سمیناری در سال ۱۹۸۶م در با حضور دانشمندان برجسته‌ای مثل و چهره‌هایی مثل پیرامون اینکه چرا نمی‌میرد؟!؛ برخی در دانشگاه‌ها رسماً مدافع یهود شده‌اند؛ بررسی مسأله نهادینه شدن (=از بین رفتن روح این ادیان و ماندن ظاهر) به جز شیعه در سمینار تلاویو و نتیجه‌گیری سمینار به اینکه تا شیعه (صلوات الله علیه) را دارد نمی‌میرد و باید حسین را از شیعه بگیریم!؛ سمینار دیگری پس از چند سال و نتیجه دیگر اینکه علاوه بر حسین، شیعه زنده به است و باید (صلوات الله علیه) را از شیعه بگیریم!؛ سمینار سوم پیرامون شیعه و اینکه عامل سوم نمردن شیعه (صلوات الله علیه) است؛ و حسین، و صادق، و مهدی، را باید از شیعه گرفت تا شیعه بمیرد و چقدر بر علیه این سه کار می‌شود و ما خوابیم!؛ پایان ماجرای یهود برای ایران تغییر حکومت نیست بلکه به دنبال هستند که قبلاً علنی می‌گفتند ولی اخیراً این مسأله را پنهان می‌کنند؛ مشاهده نقشه برای تجزیه ایران در سال ۱۳۶۰ تا این وسط یک بماند و دورتادور چندتا کشورک تا اسرائیل بشود ابرقدرت در منطقه؛ باید جامعه ما بیدار بشود و بداند برای این سرزمین چه نقشه‌ای ریخته شده است. ۱۴۰۳/۷/۱۱ https://eitaa.com/akavan110
هدایت شده از شیخ عباس اخوان
4_5828077561892045358.mp3
48.01M
💠 بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی صلوات الله علیه ✅ ثبات قدم داشتن حضرت عبدالعظیم 👈 بازگشت به فهرست موضوعی https://eitaa.com/shikhabbasakhavan
آیت الله شیخ عباس اخوان
💠 بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی صلوات الله علیه ✅ ثبات قدم داشتن حضرت عبدالعظیم 👈 بازگشت به فهرست
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ولادت حضرت حسنی علیه‌السلام من زار عبدالعظیم بری کمن زار الحسین بکربلاء؛ دَخَلَ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَادِی مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ علیه‌السلام فَقَالَ أَیْنَ کُنْتَ قُلْتُ زُرْتُ الْحُسَیْنَ علیه‌السلام قَالَ أَمَا إِنَّکَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِیمِ عِنْدَکُمْ لَکُنْتَ کَمَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ علیه‌السلام ص۹۹؛ عَنْ بَعْضِ أَهْلِ الرَّیِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ الْعَسْکَرِیِّ علیه‌السلام فَقَالَ أَیْنَ کُنْتَ فَقُلْتُ زُرْتُ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ علیه‌السلام فَقَالَ أَمَا إِنَّکَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِالْعَظِیمِ عِنْدَکُمْ لَکُنْتَ کَمَنْ زَارَ الْحُسَیْنَ علیه‌السلام ص۳۲۴؛ جایگاه والای حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام؛ درک محضر سه امام معصوم علیهم‌السلام و نشدن از این مسأله؛ آفت در درک محضر بزرگان و سلب در پی این آفت؛ جریان سلطان و و سعایت از ایاز نزد سلطان محمود؛ زمین خوردن از ناحیه کسانی‌که انسان به آن‌ها می‌کند چون نیک نگه‌ کرد و پر خویش بر او دید گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست زمین خوردن برخی از سلاطین در تاریخ که توسط پسران خودشان زمین خوردند؛ اقدام علیه پدربزرگ خود ؛ ضرورت اقدام نکردن در هنگام ؛ فضل بسیار نویسنده ( ) و گزارش وی از ملاقات با مرحوم ؛ وصف کمالات و ملایی جهانگیر خان در علوم مختلف و و و و غیره؛ جهانگیر خان از بوده است و در زمان می‌زیسته و در مدرسه تدریس می‌کرده است و به سر نمی‌گذاشته؛ متعارف اهالی تا زمان شامل بوده که بعداً در تا تغییراتی شده؛ شرکت و بزرگ در درس جهانگیر خان؛ مواظبت جهانگیر خان بر عدم فراموشی شأن گذشته خود و مغرور نشدن؛ رسوم اهالی ایل قشقایی همچون ؛ جریان شروع جهانگیر خان به تحصیل جهانگیر خان در چهل سالگی؛ شاگردی درس جهانگیر خان توسط مرحوم آیت‌الله ؛ ضرورت توجه به گذشته خود و مغرور نشدن از جایگاه؛ از منی بودی منی را واگذار ای ایاز آن پوستین را یاد دار روایتی پیرامون عدم فراموشی حتی یک تا پایان عمر انسان مومن مبادا خدا او را نبخشید (= ) و اگر همه عمر گناه کرده باشد از رحمت خدا ناامید نمی‌شود زیرا که از این‌ها بدتر (= )؛ جریان ناامیدی از رحمت خدا پس از جنایت کشتار به دستور ج۴۸صص۱۷۶-۱۷۷؛ گناه : حَدَّثَنِی سُفْیَانُ بْنُ عُیَیْنَةَ اَلْخَطْمِیُّ، قَالَ: حَدَّثَنِی: أَنَّ اَلزُّهْرِیَّ عَزَّرَ غُلاَماً لَهُ، فَمَاتَ تَحْتَ یَدِهِ، فَقَنَطَ حَتَّی أَتَی عَلِیَّ بْنَ اَلْحُسَیْنِ عَلَیْهِمَا السَّلاَمُ فَقَالَ لَهُ: قُنُوطُکَ أَعْظَمُ مِنْ ذَنْبِکَ!. علیه‌السلام تألیف امامی ج۱ص۱۵۱؛ در عین اینکه انسان نباید ناامید باشد در عین حال هم نباید گذشته خودش را از یاد ببرد سیر جناب عبدالعظیم حسنی و غره نشدن از درک محضر سه امام معصوم علیهم‌السلام؛ جریانی از دوران نوجوانی و جلسات ؛ عیب شدن برخی از افراد از نظر ؛ ضرورت جلو رفتن با مقدمات لازمه برای هرهری‌مذهب نشدن؛ جریانی از دوران طلبگی؛ ضرورت رعایت در امور؛ عیب اظهارنظر نسنجیده توسط افراد سطحی که به حدود خودشان واقف نیستید یکی از عوامل درجا زدن در وادی دیانت توهم به پایان سیر رسیدن است که از مکاید است؛ جریاناتی از دوران کودکی و نوجوانی و هیئت‌داری و ؛ جریان فجیع به جرم توسط ؛ عدم اطلاع انسان از خود؛ فَثَبَّتَنِىَ اللّهُ أبدا ما حَييتُ عَلى مَوالاتِكُمْ وَ مُحَبَّتِكُمْ وَ دينَكُْم ؛ جریانی از مرحوم آیت‌الله و دعا برای ؛ جریانی از مرحوم حاج توفیقی بالاتر از سیاهی‌های امام حسین (علیه‌السلام) نیست؛ جریاناتی از شخصیت والای حضرت آیت و فرمایش پیرامون ایشان و جریان ارتحال مرحوم آیت‌الله خوانساری؛
آیت الله شیخ عباس اخوان
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ولادت حضرت #عبدالظیم حسنی علیه‌السل
آنجا که عقاب پر بریزد از پشه لاغری چه خیزد اهمیت به علیه‌السلام که از افضل قربات الهی است؛ شروع با صیحه و با در دست داشتن سر مبارک سیدالشهداء علیهم‌السلام؛ (ويروى) عن الرسول عليه الصلاة والسلام انه قال : إذا كان يوم القيامة تقبل فاطمة على ناقة من نياق الجنة وبيدها قميص الحسين ملطخ بدمه فتصرخ وتزج نفسها عن الناقة وتخر ساجدة لله عز وجل وتقول الهي وسيدي ومولاي احكم بيني وبين من قتل ولدي الحسين فيأتيها النداء من قتل الله عز وجل يا حبيبتي وابنة حبيبي ارفعي راسك فوعزتي وجلالي لا نتفمن اليوم ممن ظلمك وظلم ولدك ثم يامر بجميع من حضر قتل الحسين ومن شارك في قتله الى النار تألیف ص۸۲؛ روایت حضور حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در مجلس عزای سیدالشهداء علیه‌السلام و دعا برای فرزندشان توسل به سیدالشهداء علیه‌السلام غلام تو منم حسین اگرچه روسیاهم خودت می‌دونی عمریه عاشق یک نگاتم به جان زهرا مادرت، حسین بده پناهم می‌میرم از برای تو اگه کنی نگاهم چی کارکنم دوست دارم خدای تو می‌دونه در بگشا، عقده گشا، راهم بده تو خونه ندیده عاشقت شدم، نمی‌دونم چی میشه شاهد این سوز دل و دیده تر کی میشه هر چی میگم: حسین حسین، دلم که سیر نمیشه تا که می‌خوام ببینمت، باز تو میگی نمیشه چی کار کنم دوست دارم، خدای تو می‌دونه در بگشا، عقده گشا، راهم بده تو خونه حسین جان حسین جان حسین جان https://eitaa.com/akavan110
هدایت شده از  آیت الله اخوان
جلسه هفتگی هیئت علمدار کربلا سه شنبه ۱۷مهر بکلام آیت الله اخوان ساعت ۲۰:۱۵ خ امام خمینی، نرسیده به میدان حر کوچه مبین ،علامت چراغ (برادران) @ayatollahakhavan_ir
هدایت شده از  آیت الله اخوان
.......بسم الله الرحمان الرحیم..... چهارشنبه ۱۸ مهر _فیض منبر۲۲:۰۰ شرح شواهد التنزیل حاکم حسکانی بکلام دانشمند معظم آیت الله اخوان خ مولوی، خ تشکری موحد،حسینیه هیئت اصحاب الحسین علیه السلام جلسه ویژه برادران می‌باشد. @ayatollahakhavan_ir
آیت الله شیخ عباس اخوان
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم خطابات حضرت علیه‌السلام به پیرامون «يا هشام إنَّ الزرع ينبت في السهل، و لا ينبت في الصفا، فكذلك الحكمة تعمر في قلب المتواضع و لا تعمر في قلب المتكبّر الجبّار لأنَّ الله جعل التواضع آلة العقل، و جعل التكبر من آلة الجهل، ألم تعلم أن من شمخ إلى السقف برأسه شجّه؟ و من خفض رأسه استظلّ تحته و أكنه؟ فكذلك من لم يتواضع لله خفضه الله، ومن تواضع لله رفعه.» ج۱ص۱۵۳. به در کلام امام علیه‌السلام برای تلطیف کلام؛ مطلبی از مرحوم پروفسور پیرامون استفاده از حدود پانصد آیات و روایات و شعر و حکایت ضمن تدریس ریاضی؛ گاهی تلطیف در کلام برای استفاده دیگران غیر از مخاطبی مثل هشام است؛ گاهی تفنن در کلام سبب تلطیف در کلام می‌شود؛ وصف واعظ صاحب نفس مشهور زمان مرحوم شیخ که مشهور به عرفان بافی بوده؛ دعوت مرحوم آیت‌الله شیخ یزدی از مرحوم صبوحی برای منبر در مدرسه فیضیه؛ مثالی پیرامون حکمت سخن گفتن به با نقلی از مرحوم پروفسور حسابی؛ نظریه مرحوم حسابی که خلاف نظریه بوده است و مطرح کردن نظریه توسط دکتر حسابی نزد استاد خود انیشتین؛ وزانت مقام صاحب علم به سبب ذکر سخن امام علیه‌السلام در این فقره با مثال؛ درست شدن در شخص با و ؛ «يا هشام إنَّ الزرع ينبت في السهل، و لا ينبت في الصفا» سهل در عرب به دشت می‌گویند؛ صفا یعنی سنگ صاف که سخت است زراعت در سنگ صاف نمی‌شود بلکه در دشت ممکن است «فكذلك الحكمة تعمر في قلب المتواضع و لا تعمر في قلب المتكبّر الجبّار» حکمت هم مثل زراعت است که در قلب انسان فروتن حکمت آبادان می‌شود و در قلب آدم و سرکش حکمت آبادان نمی‌شود «لأنَّ الله جعل التواضع آلة العقل، و جعل التكبر من آلة الجهل» تواضع آلت است چون لازمه حکمت این است که انسان از دیگران هم بهره ببرد؛ جریانی از مرحوم آیت‌الله شیخ و عمر بالای ایشان؛ جریان شهرت اشتباه عمر صد سال برای مرحوم لنکرانی؛ وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا ؛۸۲؛ تکبر از مقدمات است افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است منسوب به یا دانسته در شخص متکبر او را به نورانیت و حکمت نمی‌رساند صلی الله علیک یا مولانا یا اباعبدالله السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین زنده جاويد كيست؟ كشته شمشير دوست كآب حيات قلوب، در دمِ شمشير اوست گر بشِكافى هنوز، خاك شهيدان عشق آيد از آن كشتگان، زمزمه دوست دوست بنده یزدان شناس موت و حیاتش یکی است زآنکه به نور خداش پرورش طبع و خوست گوش دل مؤمن است سامع صوت خدا گرچه ز آواز خلق ملک پر از های و هوست عاشق ديدار دوست، اوست كه همچون حسين زردىِ رُخسار او، سرخ ز خون گلوست دوست به شمشير اگر، پاره كند پيكرش منّت شمشير دوست، بر بدنش مو به موست گر به اسيرى بَرند عترت او دشمنان هر چه ز دشمن بر او، دوست پسندد، نكوست حسین جان حسین جان حسین جان حسین جان ۱۴۰۱/۱۲/۸ https://eitaa.com/akavan110