🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
.
🏴 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا #مصباح الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ زَیْتُونِةٍ لَّا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ
✅ پ.ن: تا انسان روی زمین، و چراغ اسلام روشن، و نظام علوم انسانی برای زندگی بشر برنامه میدهد، کسی نمیتواند در #علوم_انسانی_اسلامی نظر بدهد و خود را -نفیا یا اثباتا- بینیاز از تفکرات مرحوم آیتالله #مصباح بداند.
✅ تا علوم انسانی اسلامی تولید میشود، هر نظریهی جدیدی در پرتو جریانی شکل میگیرد که آیتالله #مصباح در تحقق آن نقش کلیدی داشته است.
🔰 او با کولهباری از تلاش خالصانه رفت. خدا به ما توفیق بدهد در مسیرش گام برداریم.
🌐 @aliebrahimpour_ir
📌" #برهه_حساس_کنونی " [بخش اول]
🔻 قصه پرغصه #غیررسمی، #مارمولک و چیزهای دیگر!
☘️ حالا که مستند #غیررسمی آقا پخش شد و فرازی از گفتوگوهایش مربوط به فیلم مارمولک بود، فرصت را مناسب میبینم، یادداشت/مقالهای که سال گذشته نوشتم را منتشر کنم! البته داستان این یادداشت، خودش یک یادداشت مجزاست!
☘️ بر اساس تجربه زیستهی خود و فهمی که از کلاسهایی که از اساتید هنر و سینما به دست آورده بودم، به یک مطلبی رسیدم که فکر میکردم تذکرش مهم است. من فیلم #مارمولک را بهعنوان یک مصداق، #موردپژوهی کردم تا از دل این بررسی مخاطب را به یک قاعده راهبردی برسانم. اسم یادداشت این شد: "«مارمولک» باید تایید میشد، نه مخالفت". و زیرعنوانش: "مواجهه روحانیت با خود در قاب سینما و ضرورت سواد سینمایی طلاب".
☘️ طبق آن چیزی که در سیاهمشقهایم نوشتهام، نگارش این یادداشت حدودا 2000 کلمهای، از 98.07.20 تا 98.09.08 طول کشید. من برای این یادداشت تقریبا معادل یک مقاله علمیپژوهشی وقت گذاشتم. با اینکه آوردهای هم برایم نداشت، ولی مسئله را مهم دیدم و این وقت هزینهای را گذاشتم!
☘️ برای انتشار، طبق روال، یادداشتم را برای #خبرگزاری #رسا فرستادم. دبیر سرویس مربوطه، تازه عوض شده بود و پرسید چرا الان باید به فیلم مارمولک بپردازید؟ مناسبت این مسئله چیست؟ دوم اینکه قرار است دقیقا با این یادداشت چه نتیجه ای بگیرید؟ در واقع واکاوی شما به چه دلیلی است؟ گفتم انتهای یادداشت مشخص است. من در انتها چند توصیه عملیاتی کردم. آنها نتیجه اند. مناسبتش هم فیلمهای هرروزهای است که با سوژه روحانیت ساخته میشود، نمونهاش #پارادایس. (آن موقع تازه پارادایس منتشر شده بود) گفت: شاید بخواهم که خودتان برایم بیان کنید! ارجاعمان ندهید به متن تان. من ترجیح دادم کلکل الکی نکنم. با آرزوی موفقیت، یادداشت را پس گرفتم.
☘️ با یکی از اعاظم خبرگزاری #فارس، آشنایی دارم، در حدی که اگر پیام بدهم، بیجواب نمیگذارد. برای او فرستادم. آن آقا بعد از کلی یادآوری گفت مدیر مربوطه مخالفه و میگه اینطور #زدن_روحانیت در شرایط امروز بلاوجهه. (!) گفتم من حرف از خودم نزدم، حرف آقا رو آوردم! در ثانی، اگر زدن کلاً بده، دیگه چرا میگید"در شرایط امروز"؟ و اضافه کردم: من خودم حوزویام و خواستم با هدف جلوگیری از آسیبهای موجود، یک توصیه کاربردی کنم. حالا خبرگزاری شما فقط جلوی چشم خودشو ببینه منتشر نکنه، بعدا باید بیاد ماله بکشه روی کار تهیهکنندههایی که روی پایینکشیدن فیلماشون از سینماهای قم، مانور تبلیغاتی میدن! این به ضرر من نیست. من وظیفم این بود این نکته رو به جریان انقلاب بگم.
ادامه... 👇🏻
🌐 @aliebrahimpour_ir
📌" #برهه_حساس_کنونی " [بخش اول]
🔻 قصه پرغصه #غیررسمی، #مارمولک و چیزهای دیگر!
[... ادامه از 👆 ]
☘️ گفت بذار خودم بخونم. بعد از چند روز گفت چون نقلقول از آقا داره، نمیشه منتشر بشه (!) و اینکه متوجه نشدم الان چرا باید سراغ مارمولک رفت. گفتم نقلقول غیرمستقیمه و من خودم از خبرگزاری نقل کردم. گفت فرق نداره. (یعنی مثل اینکه کلا مجاز نیست نقل قول غیرمستقیم از آقا. حالا اینکه چطور رفرنسهای من مثل تسنیم و ... منتشر کرده بودند، خدا داند) درباره نکته دوم هم گفتم مارمولک فقط یک شاهده، اصل مطلب چیز دیگریست؛ گفت خبرگزاری بهونه روز میخواد. گفتم همین فیلمای روز مثل #پارادایس بهونس. همینکه پاشنهآشیل ماست، بهونس. همین بهونس که جریان انقلابی سر این قضیه داره باخت میده. تهیه کننده فروشش کم میشه، یک جوری انگولک میکنه تا جو رسانهای بسازه. جو رسانه ای رو هم با تحریک قم درست میکنه. من تو این یادداشت، یک تجربه تاریخی رو جلوی چشم طرف گذاشتم و آخرش درس عبرت گرفتم! گفت خوبه ولی بهونه نیست. رسانه بهونه میخواد. گفتم حین دعوا که تحلیل عمیق معنا نداره. در آرامشه که میشه تحلیل کرد. اگر سوژه عینی بشه که دیگه جای این مطلب نیست. گفت بهونه الزامن دعوا نیست. گفتم من آنچه میتوانستم کردم. خدانگهدار.
☘️ همان اوایل، چون آن آقا سرش شلوغ بود و چند روزی جواب نداد، دادم به یکی از دوستان فعال در آن مجموعه. گفتم پیگیری کند بلکه بشود. آن عزیز هم با مسئول مربوطه صحبت کرد. گفت نیمساعتی باهاش صحبت کرده ولی گفته الان وقتش نیست (!) خودش گفت "نمیدونم چرا اینطوری میکنن! بعضی موقعها از در دروازه رد نمیشن ولی بعضی مواقع از سوراخ رد میشن" (!) و اینکه گفت خودش لینک میزند با چندجا که منتشر کنند. بعد از یک هفته گفت چندجا دادم ولی هیچکس کار نمیکنه. میگن تو #شرایط_الان مناسب نیست. با کلی معذرتخواهی.
☘️ بعد از یک ماه، یاد کانالها و سایتهای آزاد حوزوی افتادم. سایت #مباحثات تقریبا معروف است و بارقههای روشنفکری هم دارد البته. به سردبیرش در تلگرام پیام دادم. بخش پایانی یادداشت را مجمل دانست و تقاضای بسط بیشتر کرد. تکمیل کردم. تقریبا بعد از دو هفته منتشر شد.
☘️ کل این رفتوبرگشتها از 24آذر98 شروع شد و تا 15بهمن98 به اتمام رسید. یعنی چیزی حدود 50 روز.
🌺 و این بود قصهی این یادداشت پرغصه. فکر نمیکنم نیازی به نتیجهگیری من از این داستان زخمیکننده باشد... حالا باز شما -اگر فرصت کردید- بخوانید، اگر احیانا مناسب #برهه_حساس_کنونی نیافتیدش، بر من ببخشایید! 🤦🏻♂️
🍁 پینوشت: مدتی بعد از انتشار، با یکی از رفقای خبرگزاری ؟؟؟ گپوگفت میکردیم. گفت چرا یادداشتهایت را به جای مباحثات، نمیدهی به ما؟! [من: 😐]
و این هم یادداشت ⬇️
✳️ https://t.me/mobahesatmagz/1802
✳️ https://eitaa.com/mobahesat/448
✳️ http://mobahesat.ir/22573
🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از مباحثات
⚡ مواجهه روحانیت با خود در قاب سینما و ضرورت سواد سینمایی طلاب
🔹 «مارمولک» باید تایید میشد، نه مخالفت
✏ علی ابراهیم پور
🔹 بلافاصله بعد از اکران، دوشادوش افزایش چشمگیر استقبال مردمی، موج مخالفتها نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرد؛ غیر از روزنامهها، روحانیون و خطبا سخنرانیها و تحلیلهای متعددی در نقد و ردّ فیلم ارائه کردند. طلبهها و دغدغهمندانی که عموما پای خود را در سینماها نگذاشته و نمیگذاشتند، به پیروان این جریان تبدیل شدند. فضا آنچنان بحرانی شد که حتی برخی در قم به دنبال گرفتن فتوا علیه کارگردان و نویسندهی فیلم بودند و عملا مارمولک داشت به بحرانی امنیتی و غیرقابل کنترل تبدیل میشد.
🔹 شورای سیاستگذاری جشنواره «روحانیت در قاب سینما» که دبیری آن را روحانی خوشنام و نامآشنا، حجتالاسلام سرلک برعهده داشت، سال۹۳ به دیدار مراجع تقلید رفت و همزمان خدمت مقام معظم رهبری هم رسید و رهبری نیز با تایید جشنواره، بر ادامه آن تاکید کردند. شاهد دیگر اصالت حوزوی این جشنواره، حضور افرادی از شورای عالی حوزه در جلسات افتتاحیه و اختتامیه آن است. بنابراین، گزافه نیست اگر نتیجهی این جشنواره که از ارشادات مراجع بهره برد و مورد تایید رهبری بود و شخصیتهای شورای عالی در آن حاضر شدند را به عنوان فهم امروزِ روحانیت از سینما عنوان کنیم. تمام حرف اینجاست که چگونه «اهانتآمیز خواندن» یک فیلم توسط یک جامعه تا «تقدیر از او» توسط همان جامعه، تغییر میکند؟ چطور فیلمی که مصداق توهین تلقی میشد، زمانی دیگر بهلحاظ بازی، فرم و «حرفی که میزند» درست و توانمند ارزیابی میشود؟
🔹 مواجههی روحانیت با سینما از چه نظام تفسیری و رفتاری تبعیت میکند؟ به عبارتی، طلبهها چقدر تلاش میکنند، فیلم را «بفهمند» و چقدر واکنش اجتماعی خود نسبت به فیلم را منوط به «فهمیدن» فیلم میکنند؟ بهترین مورد برای مطالعه نحوه مواجهه طلاب با فیلم، هنگامی است که سوژهی فیلم، در محدودهی امور صنفی طلبهها باشند و شاخصترین این امور هم، سوژه شدن شخصیت خود روحانی است.
مهمترین راهبردی که از موردپژوهی مارمولک، برای امروز روحانیت میتوان استخراج کرد، لزوم اهتمام در افزایش سواد سینمایی و متوقف ساختن هر موضعگیری اجتماعی بر خوانشِ روشمندِ بیواسطه فیلم است.
🔹 اساسا واکنش طلاب نسبت به هر چیزی (اعم از فیلم و غیر آن)، باید تابع شناخت و فهم باشد، نه احساسات و شنیدهها. فهم هر چیزی نیز متوقف بر آشنایی با روش شناخت آن است. بنابراین، فهم و ارتباط عمیق با فیلم سینمایی نیز بر سواد سینمایی توقف دارد؛ سواد سینماییای که هم نیازمند آموزش علمی و هم انس عملی است. اساسا فهمیدن فیلم یعنی چه؟ آیا طلاب همانطور که برای فهمیدن متن سیوطی و شیخ اعظم انرژی مصرف میکنند و روش آن را میجویند و برای آموختنش تمرین عملی میکنند، برای خوانش «متن تصویری» نیز انرژی حداقلی میگذارند و روش آن را جستوجو میکنند!؟
🔸 متن کامل یادداشت:
http://mobahesat.ir/22573
🔻🔻🔻
@mobahesat
عقل یشمی خالخال پشمی
⚡ مواجهه روحانیت با خود در قاب سینما و ضرورت سواد سینمایی طلاب 🔹 «مارمولک» باید تایید میشد، نه مخال
#واکنش یکی از مخاطبان در سایت مباحثات
هدایت شده از احمد فربهی
چند نکته دربارهی پیام آقای جعفریان
1) دغدغهی آقای مصباح، فقط شریعتی و سروش نبود، این نوعی گزارش ناقص از دغدغههای آقای مصباحاست؛دغدغهی آقای مصباح؛ «شریعتی»، «سروش»، «خاتمی» و «دولت روحانی»، و از سوی دیگر، «کمونیستها» و «سکولارها» بود؛ دغدغهی آقای مصباح، مبارزه با نمودهای نفیدین؛ چه در قالب «تحریف»، چه «انحراف»، چه «انکار» و چه «نفاق و التقاط» بود؛ کتابهای ایشان موجود است میتوانید ببینید.
2) دغدغهی ایشان نسبت به اینافراد و مکاتب هم یکی نبود؛ روزی آقای مصباح را بین راه دیدم خدمت ایشان عرض کردم؛ شما آقای سروش را همانند آقای شریعتی میدانید؟ ایشان گفتند: هرگز این دو را یکی نمیدانم!؛ آقای شریعتی انسان دینداری بود که برداشتهای غلطی از دین داشت اما آقای سروش، برخی از بنیادهای دین را انکار کرده!
برای آقای مصباح، دغدغهی شریعتی، «تحریفِ دین»، دغدغهی سروش «انکار دین»، دغدغهی خاتمی «بهحاشیهبردن دین» و دغدغهی دولت روحانی «تمسخر دین» بود.
3) عیب آقای مصباح آن بود که بزرگان قوم را با شمشیرِ رسایش میزد از اینرو برخی از دشمنیهای با ایشان، از قبیل احقاد بدری و خیبریاند.
4) عنوان فیلسوف برای آقای مصباح افتخار نبود و لذا با مکتب تفکیک و مخالفان فلسفه، درگیری نداشت زیرا اگرچه نظرات آنها را قبول نداشت اما چون سخن آنها را «نفیدین» نمیدانست، فعالیت آنها نیز برای او دغدغه نبود؛ آقای مصباح همچنانکه شعار «جانها فدای دین» سر میداد، خودش، عمر و اعتبارش را فدای دین میکرد و لاغیر.
خدا به همهی ما صداقت، اخلاص و خدمتگزاری به دین، عنایت کند.
https://eitaa.com/farbeh
عقل یشمی خالخال پشمی
چند نکته دربارهی پیام آقای جعفریان 1) دغدغهی آقای مصباح، فقط شریعتی و سروش نبود، این نوعی گزارش
#اقول
📍استاد فربهی نکات دقیقی فرمودند که قدرت و شفافیت و ذکاوت بیانشان من را به تحسین واداشت.
📑عطف به پیام ایشان:
🔘با پدیدهای مواجهیم که خود را استاد #تاریخ میداند ولی هیییچ ابائی از تحریف ندارد و درعینحال پیدرپی دیگران را به تحریف تاریخ (ر.ک: یادداشت #رسول_جعفریان درباره اینکه اینقدر با تحلیل عاشورا، عاشورا را تحریف نکنید) متهم میکند!
🔘یک متن کوتاه نوشته و انبوهی تحریف! جالب اینکه این حرف، نه درباره شخصیت قدیمی تاریخ، بلکه برای آدمی معاصر گفته شده که هنوز عرق کفنش خشک نشده!
آنقدر اعجابآور بود که نتوانستم واکنش نشان ندهم!
🔘این حجم از نسبیشدن شخصیت واقعا آدم را میترساند. آدمی که فقط ارتفاع کتب تاریخی نگارش یافته اش را اگر روی هم قرار بدهی، از سقف مسجد اعظم بالاتر میزند، به این راحتی از مشی یک تاریخنگار در پاسداری از حریم واقع، تخطی میکند!
✔️خدایا -بیتعارف- آخروعاقبت ما اهل علم را ختم به خیر کن؛
☑️خصوصا حداقل در آن رشتهای که موهایمان را در آن سفید کردیم...
@aliebrahimpour_ir
📌فراخوان مقاله ششمین #کنگره بینالمللی #علوم_انسانی_اسلامی - صدرا (۱۴۰۰)
✅محورهای میانرشتهای:
🔸 #فلسفه و #روش_شناسی علوم انسانی اسلامی
🔸 #مدیریت تحول #علوم_انسانی
🔸الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
🔸قرآن و علوم انسانی
🔸 #سیاست_گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی
✅محورهای رشتهای:
🔸اقتصاد اسلامی
🔸تعلیم و تربیت اسلامی
🔸ارتباطات و جامعهشناسی اسلامی
🔸روانشناسی اسلامی
🔸علوم سیاسی اسلامی
🔸فقه و حقوق اسلامی
🔸 #مدیریت اسلامی
🔸شهرسازی و معماری اسلامی
🔸هنر اسلامی
☑️تذکرات مهم:
🔹ـ تلاش دبیرخانه کنگره آن است که مقالات پذیرفته شده، قبل از انتشار در مجموعه مقالات کنگره، در مجلات علمی ـ پژوهشی #منتشر شود.
🔹ـ در طول دورهی فراخوان، مقالات ارسالی حداکثر تا #سه ماه تعیین تکلیف میشوند و بلافاصله به مقالات پذیرفته شده گواهی اعطا خواهد شد.
🔰مهلت ارسال #چکیده مقاله: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ (۲۰۲۱-۰۶-۲۱)
🔰مهلت ارسال #اصل مقاله: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ (۲۰۲۱-۰۸-۲۲)
💠اطلاعات بیشتر در سایت کنگره:
🌐 www.icih.ir
🌐 @aliebrahimpour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 #استخاره های بجا و استخارههای بیجا
کانال رسمی بنیاد #شهید_مطهری:
🔰 @motahari_ir
🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم-ع
❄️با عرض سلام خدمت اساتید و دانشجویان محترم:❄️
📚 به اطلاع می رساند اختتامیه چهاردهمین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر دانشگاه باقرالعلوم همزمان با اختتامیه سومین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در ایام مبارک دهه فجر( 15 بهمن ماه 1399) در دانشگاه باقرالعلوم برگزار می گردد. به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم، برگزیدگان این جشنواره در سه گروه به قرار ذیل می باشد:
✅ الف : اعضای هیأت علمی؛
رتبه اول: آقای دکتر حسین سوزنچی
رتبه دوم: آقای دکتر محمدمهدی گرجیان
رتبه سوم: آقای دکتر کریم خان محمدی
✅ ب : دانشجویان مقطع دکتری؛
رتبه اول: آقای مصطفی آبیار همدانی
رتبه دوم: آقای عبدالرضا آتشین صدف
رتبه سوم: آقای عبدالله نوری گلجایی
✅ ج : دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد؛
رتبه اول: آقای علی ابراهیم پور
رتبه دوم: خانم فاطمه کریمی
رتبه سوم: آقای سیدمحمدمهدی شرف الدین
اداره پژوهش
@bouresearch
هدایت شده از اسلام و فلسفه
#علمی_پژوهشی
#مجله
#نسیم_خرد
🔷 هشتمین شماره #دو_فصلنامه علمی ترویجی فلسفه اسلامی #نسیم_خرد به زیور چاپ آراسته شد .
✅ عناوین مقالات چاپ شده : 👇👇
1⃣ سلوک فقری ( تبیین برخی گزاره های اخلاقی بر اساس بینش فطری )
🖌 حامد کریمی
2⃣ قابلیت تنظیم مفاهیم فلسفی با تاکید بر نظر ملا صدرا (ره)
🖌 مصطفی زارعی
3⃣ روش شناسی حکمت متعالیه
🖌 جواد دلپذیر
4⃣ عینیت یا غیریت علت غایی با غایت از منظر علامه طباطبایی (ره)
🖌 ایمان دیندار اصفهانی
5⃣ بررسی انتقادی راهکارهای ارائه شده در خصوص تبیین رابطه علیت و اختیار در انسان
🖌 محمد عباسی / یارعلی کرد فیروزجایی
6⃣ جایگاه شناسی احکام قضایا در میان منطق دانان مسلمان
🖌 علی ابراهیم پور
📎 از کلیه علاقمندان دعوت به عمل میآید، مقالات خود در موضوعات فلسفی را بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در شیوه نامه نگارش مقالات موجود در سایت مربوط به مجله #نسیم_خرد، تنظیم نموده و در قسمت ارسال مقاله، بارگذاری نمایند.
آدرس سایت:
🌐 nasimekherad.ismc.ir
#علمی_پژوهشی
#آثار_مرکز
#مجله
#نسیم_خرد
#مرکز_تخصصی_فلسفه_اسلامی
@mt_falsafeh
📒📒📒📒📒📒📒📒📒
https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96
🔖 #print_and_play #پرینت_کن_بازی_کن
📥 #دانلود #فایل آماده #پرینت کارتهای #بازی مشهور #مافیا ؛
بر اساس گیمپلی برنامه شبهایمافیا + 4کارت آموزشی
📇 اندازه 25×35
🖍طراحی خودم!
🌐 @aliebrahimpour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فیلمهایی که با حضور بازیگر زن با سر تراشیده، مجوز گرفتند...
یادداشت را اینجا بخوانید:
🌐 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/806
📌 #گوش
✅ #سینما دیلی چند روزی است که توقیف فیلم قاتل و وحشی را پوشش وسیع خبری میدهد.
💬خلاصه خبر این است: «قاتل و وحشی» توقیف شد/ ممانعت از نمایش فیلم حمید نعمت الله برای داوران / دلیلی که وزارت ارشاد برای توقیف این #فیلم آورد، نمایش #موی_تراشیده و #گوش لیلا حاتمی بود که از نظر شورای پروانه نمایش این کار مجاز نبوده است. اتفاقی که در همهی این سالها در چندین اثر سینمایی افتاده و مجوز گرفته اما سازمان سینمایی دولت حسن روحانی، ترجیح داد به عقب برنگردد!
🔸موجی از پوشش رسانهای حول این اتفاق، روی کلیدواژه #گوش میچرخد که چند بازیگر و هنرمند یادداشتهایی نوشتند و بر آن تاختند.
🔸من تا قبل از دیدن این کلیپ، این بالبالزدنهای رسانهای برایم معنا نداشت! خب طبیعی است که زنی که حجاب رعایت نکند، نباید مجوز بگیرد! فتوای مراجع، بر حرمت نمایش بدن، تنهاوتنها استثنا، گردیصورت و دستها تا مچ است.
تا این کلیپ را دیدم!
🔷چهار نکته:
🔻۱.ارشاد بیتوجهی کرده که در خبر، #گوش را بهانه کرده! شخصی که خبر را تدوین کرده، نادانی کرده و برای موجسازی رسانهها بستر فراهم کرده! دلیل اگر دلیل است، همان رعایت نکردن #حجاب است. شما که عملا با نمایش گوش مشکلی ندارید؛ چرا خوراک رسانهای میسازید و با اعصاب ملت بازی میکنید؟ (این نکته در فرض خوشبینانه است؛ ر.ک: نکته۴)
🔻۲.کلیپ را ببینید. رسما مدتهاست در مملکت فیلم بیحجاب میسازند و با این گمان که علت وجوب حجاب، مو است! مو نباشد، نمایش مجاز است! اینکه این حرام آشکار اتفاق افتاده، آن هم به صورت مکرر، جای تعجب دارد. چشم و گوشها تاحالا کجا بودهاند؟
🔻۳.من به نعمتالله و تیمش حق میدهم ناراحت باشند. آنها طبق روال فیلم ساختهاند و کاری کردند که قبلا هم میشده! حق دارند ناراحت باشند. اما ارشاد باید بیانیه رسمیتری بدهد و این موضع را روشن کند. غلط قبلیاش را رسما اعلام کند و بگوید زینپس مراعات میکند. حتی شاید لازم باشد خسارت تهیهکننده هم پرداخت شود. این ناهمسانی برخورد در مجوز را باید آشکارا حل کند. نه اینکه به تاریخ حواله بدهد.
🔻۴.سناریوی #آشنا یی شاید پشت پرده است. اینبار با کلیدواژه #گوش؛ تا خاکستریها را داغ کنند... کسی گوش به زنگ هست؟؟
کلیپ:
♻️ eitaa.com/aliebrahimpour_ir/805
♻️ t.me/Cinemadaily/16813
🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
⚪️ «همایش بینالمللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز» به مناسبت یکصدمین سالگرد ولادت با حضور سخنرانان از ۲۲ کشور جهان
🔹 جلسات: ۱۳ الی ۱۵ بهمنماه
🔹 افتتاحیه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی: یکشنبه ۱۲ بهمن، ۱۸:۳۰
❇️ سخنرانان افتتاحیه:
آیتالله جوادی آملی،
پروفسور فون استوش(آلمان)
دکتر هانی ادریس (مراکش)
🔹پخش آنلاین فارسی: tv.mou.ir
🔹پخش آنلاین عربی و انگلیسی: mou.ir/mutahhari
✅ ثبتنام (ویژه افراد متقاضی دریافت گواهینامه حضور در همایش): portal.motahari.ir/ir
🔹 شرکت برای عموم علاقهمندان آزاد است
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇
t.me/motahari_ir
eitaa.com/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
⚪️ «همایش بینالمللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز» به مناسبت یکصدمین سالگرد و
🗂 برنامه جلسات #همایش بینالمللی استاد #مطهری
🗓دوشنبه، ۱۳ بهمنماه ۱۳۹۹
📌 ارائه اول: #مقاله طراحی #هرم مبانی معرفتشناسانه #پارادایم علم اسلامی بر اساس چارچوب حکمت اسلامی با تاکید بر مبانی استاد #شهید_مطهری
👤 #علی_ابراهیم_پور
⏰ ساعت ۸:۴۵ - ۹:۳۰
🖥 پخش آنلاین: tv.mou.ir
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
📌 هرم مبانی معرفتشناسانه #پارادایم علم اسلامی 📑 #خلاصه و جمع بندی #مقاله : «طراحی #هرم مبانی معرف
📌 هرم مبانی معرفتشناسانه #پارادایم علم اسلامی
📑 #خلاصه و جمعبندی ویرایش نهایی #مقاله : «طراحی #هرم مبانی معرفتشناسانه پارادایم #علم اسلامی بر اساس چارچوب #حکمت_اسلامی با تاکید بر مبانی استاد #شهید_مطهری»
🔰 ارائه شده درهمایش بینالمللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه به مسائل امروز
۱۳۹۹.۱۱.۱۳
🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 موضوع #پایان_نامه ارشد [1]
✅ عنوان: طراحی « #پارادایم_علم_اسلامی» بر اساس #حکمت_اسلامی، بهمثابه رقیب پارادایمهای علوم انسانی غربی
🔸 بیان مسئله: به گزارش فیلسوفان علم، علوم انسانی و اجتماعی در غرب، حداقل دارای سه کلانپارادایم پوزیتیویستی، تفسیری و انتقادی هستند. هر کدام از این پارادایمها، از مبانی معرفتشناختی، هستیشناختی و روششناختی مشخصی تشکیل میشوند. اندیشوران غربی، این مبانی را بهصورت خلاصه در کتب روششناسی پژوهش ارائه کردهاند و پژوهشگران تحقیقات علوم انسانی و اجتماعی –حتی در کشور ما- به صورت متداول، با پذیرش یکی از اینها، تحقیق خود را انجام میدهند.
🔸 ناگفته پیداست این پارادایمهای غربی، زیربنای صحیحی برای پژوهشهای #اسلامی محسوب نخواهند شد و پژوهشگران بایستی تحقیق خود را بر اساس پارادایمی بنا نهند که اسلامی باشد. برای دستیابی به این مهم میتوان از ظرفیت حکمت اسلامی استفاده کرد.
🔸 بهنظرمیرسد حکمت اسلامی و آثار حکما و فلسفهپژوهان اسلامی، ظرفیت آن را دارد که مبانی معرفتشناسی، هستیشناسی و روششناسی را از آن استخراج کرد که بتواند با پارادایمهای غربی رقابت کند. ازاینرو این تحقیق به دنبال آن است که با مقایسه پارادایمهای غربی، مبانی لازم برای طراحی پارادایم اسلامی را از حکمت اسلامی، #استنطاق کند.
1399.08.21
🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 موضوع #پایان_نامه ارشد [2]
✅ عنوان: استخراج مبانیِ چارچوبِ نظریِ #علوم_انسانی_اسلامی از حکمت اسلامی
🔸 یکی از عناصر مهم پژوهش و تولید علم در علوم انسانی و اجتماعی، #چارچوب_نظری است. چارچوب نظری پژوهش، #نظام_اندیشه پژوهشگر در ساحت علم و پژوهش است که به پژوهشگر در تمامی مراحل تحقیق –از انتخاب موضوع، تا استفاده از منابع، نتیجهگیری و اعتباریابی- #جهت میدهد. بنابراین یکی از لوازم دستیابی به «علوم انسانی اسلامی»، #طراحی چارچوب نظری و ارائه آن به جامعه علمی و پژوهشگران است.
🔸تا به امروز، کتب و مقالات زیادی درباره چیستی و مبانی علوم انسانی اسلامی نوشته شده است، با وجود این، هنوز تحقیقی نیامده است که «چارچوب نظری» مورد نظر را برای پژوهشگران ارائه کند. بهطورخلاصه، چارچوب نظری علوم انسانی اسلامی، #حاوی مبانی کلان معرفتشناختی، هستیشناختی و معرفتشناختی است که بهصورت منسجم و خلاصه ارائه میشود.
🔸 حکمت اسلامی و آثار فیلسوفان و اندیشوران مسلمان در تمدن اسلامی، اندیشه عالمان مسلمان را نظام میبخشیده است. اما برای برطرفشدن نیاز فعلی، لازم است این مبانی بهصورت روشن و شفاف استخراج شوند. ازاینرو این تحقیق تلاش میکند مبانی چارچوبنظری علوم انسانی اسلامی را از حکمت اسلامی استخراج کند و آن را در قالب مجموعه گزارههایی #منسجم، #خلاصه و #هم_معنا ارائه دهد تا پژوهشگران علوم انسانی بتوانند بر اساس آن، تحقیقات خود را سامان دهند.
1399.08.21
🌐 @aliebrahimpour_ir
📸 عکس: جلسه دبیران طرح شهید #بیاضی_زاده، 3اسفند1399
👥 آقا ابوالفضل قویدل، دکتر رستمیکیا، ابراهیمپور
🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
📌 #دعای_هفتم #صحیفه_سجادیه ☑️ دعا وقت مهمات و رنج و اندوه 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺ترجمهای محتوایی و مضمونی از #دعای_هفتم #صحیفه_سجادیه
1️⃣ ای آنکه باز شدن گره مشکلات، و کُند شدن تیزی سختیها، تنها به دست توست و راه خروج به سوی راحتی تنها از تو درخواست میشود.
2️⃣ همهی امور سخت و پرقدرت، در محضر قدرت تو ذلیلاند،
و همهی اسباب، به لطف تو سببیت یافتهاند،
و همهی اتفاقات به قدرت تو جریان یافتهاند،
و همهی اشیاء با ارادهی تو حرکت میکنند؛ لذا نیازی نیست به آنها امر کنی تا اطاعت کنند بلکه مطیع مشیّت تو اند و نیازی نیست تو آنها را نهی کنی، بلکه با ارادهات همگی از آنچه تو نمیخواهی دست میکشند.
3️⃣ خدایا هر چه دغدغه شود، در رفع آندغدغهها، تنها تو را باید خواند و هر حادثهی ناگواری پیش آید، تنها به تو باید پناه آورد؛ هیچکدام از مشکلات دفع نمیشود، مگر همانهایی که تو آنها را دفع میکنی! و هیچ بستهای باز نمیشود مگر همانها که تو باز میکنی!
4️⃣ خدایا اکنون برایم اتفاقی افتاده که سنگینیاش مرا خسته کرده، و از به دوش کشیدنش عاجزم.😣
5️⃣ خدایا این اتفاق را با قدرتت بر من فرو فرستادهای، و به فرمانروائیات آن را به سوی من روانه کردهای لذا؛
هیچکس نمیتواند مرا از آنچه تو بر من وارد آوردهای بیرون آورد؛
و هیچکس نمیتواند آنچه را به سویم فرستادهای از من باز گرداند؛
و هیچکس نمیتواند درهایی را که به رویم بستهای، باز کند؛
و هیچکس نمیتواند آندری را که برایم باز کردهای، به رویم ببندد؛
و هیچکس نمیتواند آنچه را برایم سخت کردهای آسان کند؛
و هیچکس نمیتواند آنکه را تو بیچاره کردهای یاریاش کند.
6️⃣ پس ابتدا بر محمد و آل محمد درود فرست سپس؛
باب گشایش را با فضل و قدرت و دارائیات بر من بگشای،
و دغدغههایی که بر من سیطره پیدا کردهاند را با قوّت و سببسوزیات بشکن،
و در آنچه دربارهی آن به تو شکایت کردهام، حسن نظرت را به من عطا کن،
و نسبت به آنچه از تو درخواست کردهام، شیرینی کار دقیق و متقنات را به من بچشان،
و از طرف خودت، رحمت و گشایشی گوارا به من بده،
و از جانب خودت راهگریزی برایم قرار ده
و مرا از توجه کردن به واجبات و به کار بستن سنتت، به چیز دیگری مشغول مکن.
7️⃣ خدایا! نسبت به مشکلی که برایم پیش آمده، مقداری به تنگ آمدهام، و به خاطر اتفاقی که بر دوش من افتاده، پر از دغدغه شدهام و حال آنکه تو قادری آنچه به آن گرفتار شدهام را از من برداری و آنچه در آن افتادهام را از من دفع کنی؛
🔸 پس چنین کن! اگرچه من مستحق چنین چیزی نیستم؛ ای صاحب تدبیر گسترده!
📝 به قلم استاد حجتالاسلام احمد فربهی
📎 https://eitaa.com/farbehi/237
🌐 @aliebrahimpour_ir