eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
529 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️اگر شما اعلم علما هم باشید، ولی زمانتان را نشناسید، محال است بتوانید برای جامعه‌ی اسلامىِ امروز مفید واقع شوید. 🔰رهبر معظم انقلاب ۶۸/۴/۲۰ @fater290 👇👇👇👇
⚡️اگر شما اعلم علما هم باشید، ولی زمانتان را نشناسید، محال است بتوانید برای جامعه‌ی اسلامىِ امروز مفید واقع شوید. 🔰رهبر معظم انقلاب ۶۸/۴/۲۰ 💠💠💠💠💠💠 🔺اگرشما اعلم علما هم باشید، ولی زمانتان را نشناسید، محال است بتوانید برای جامعه‌ی اسلامىِ امروز مفید واقع شوید. اگر ندانیم که استکبار چه کار میخواهد بکند و دشمنان ما چه کسانی هستند و از کجا میکنند، و اگر متوجه نباشیم که در جامعه‌ی ما چه میگذرد و چه مشکلاتی وجود دارد و علاجش چیست، و اگر اطلاع نداشته باشیم که در جبهه‌بندیهای امروز جهان چه جایگاهی داریم، نمیتوانیم نقش واقعی خود را ایفا کنیم. 🔺همیشه کتک و توسری را کسانی میخورند که بین دو جناحِ بازیگر قرار گیرند و ندانند چه اتفاقی میخواهد بیفتد و چه عواملی صحنه‌ی بازی را به نفع خود تغییر میدهند. و و استفاده از موقعیتها برای هر عاملی - چه اعلم‌العلماء باشد، و چه کسی که در یک محله احکام دین را به چند نفر تعلیم میدهد - ضروری است؛ منتها هرچه مقام بالاتر باشد، آگاهیهای بیشتر و وسیعتری مورد لزوم است. 🔺ما در طول تاریخ تشیع، به خاطر عدم آگاهی علما از حقایق جریانات دنیا، خیلی ضربه خوردیم؛ بخصوص در دویست سال اخیر که دنیا شکل جدیدی پیدا کرد و استعمار پدید آمد و سیاستها عوض شد و دولتهای اروپایی وارد میدان سیاست جهانی شدند و به کشورهای اسلامی تعرض کردند. 🔺هرگاه ما عالِم دین و تقىّ و باهوش و زرنگ و دقیقی مثل میرزای شیرازی و شیخ انصاری داشتیم، از شر دشمن محفوظ میماندیم و برنده بودیم؛ ولی آن‌جا که قدری غفلت و ناآگاهی در کار بوده است، ضرر میکردیم، که آن ضرر، به یک نفر و یک حوزه و یک مجموعه و یک شهر و یک سال و چند سال محدود نمیشد؛ بلکه در برخی موارد اثرش تا پنجاه سال تمام، جامعه‌ی اسلامی را تحت فشار قرار میداد. 🔺دیگر نباید تسلیم ناآگاهیها شویم. باید آگاهی و بصیرت را در خودمان تقویت کنیم. @fater290
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔈 توضیحات حجت الاسلام ابراهیمی #مباحثه_مجازی (1) ⚜️درباره اندیشه های #اعلام_اربعه و ترویج آن ها در فضای مجازی 📌 کانال فاطر (حوزه علمیه عصر انقلاب) 🌐 @fater290 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ملاحظات و محاکمات (دست نوشته های سید مجتبی جواهری) 💠 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
👆👆👆 🔹باسلام 👈در این صوت که به درخواست برادر ارجمندم حجت الاسلام جواهری تهیه شد، به طور مختصر درباره مزیت و برتری اسلام شناسی و همچنین محتوای کلی کانال توضیحاتی عرض کرده ام. 👌ضمنا پیشنهاد میکنم که در کانال ملاحظات و محاکمات ( @sm_javaheri) عضو شوید و از مطالب آن استفاده کنید. 🔰ادمین @almorsalaat
💢|خطر مارهای خوش خط و خال! ♨️ ما پیش از هر کار لازم است تکلیف خود را با روحانی‌نماها- که امروز از دشمن [ها] برای اسلام و مسلمین محسوب می‌شوند و به دست آنها نقشه‌های شوم دشمنان دیرینه اسلام و دست نشاندگان پیاده و اجرا می‌گردد- روشن سازیم و دست آنان را از حوزه‌های علمیه، مساجد و محافل اسلامی کوتاه کنیم تا بتوانیم دست تجاوزکار استعمار و مخالفین اسلام را از حریم اسلام و قرآن کریم قطع کرده از و صیانت کشورهای اسلامی و ملت اسلام دفاع نماییم. 🔰صحیفه امام (ره)، ج۲، ص ۴۸۷ @almorsalaat
♨️اهمیت ایجاد انگیزه و روحیه در بیماران 🔰امام خمینی (ره) 🔹اگر انسان اعتقادش شد که خوب می‏شود از این مرض، این کمک می‏‌کند به اعاده صحت و اگر نظرش این طور شد که در این مرض دیگر خوب نمی‏‌شود، این او را رو به هلاکت زودتر می‏‌برد. @fater290 👇👇👇👇
💠اهمیت ایجاد روحیه و انگیزه در بیماران 🔻توصیه مهم امام خمینی به پزشکان و پرستاران 🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🔹یکی از اموری که کمک می‏‌کند به خوب شدن مریض‏‌ها و اعاده صحت برای آنها، این است که پزشک آنها، پرستار آنها، به آنها بدهد. اگر انسان اعتقادش شد که خوب می‏‌شود از این مرض، این کمک می‏کند به اعاده صحت، و اگر نظرش این طور شد که در این مرض دیگر خوب نمی‏‌شود، این او را رو به هلاکت زودتر می‏‌برد. و این به عهده پزشکان است و پرستارهاست. 🔹چه پرستارها از خانم‏‌ها و برای خانم‏‌ها باشند و چه از آقایان و برای آقایان باشند، این نکته را باید در نظر داشته باشند که عطوفت به آنها و به آنها و وعده سلامت به اذن اللَّه برای آنها، کمک می‏‌کند به صحت آنها. کمک شماست برای کارهایی که انجام می‏‌دهید، هر چه خوب رفتار کنید با آنها برای شما پیش خدای تبارک و تعالی اجْر است. 🔹فرضاً یک مریضی به‏ نظر شما حتماً از این مرض نجات پیدا نمی‏‌کند، لکن اولًا اینکه هم در کار هست که آن ماورای نظر امثال ماست و شما هم مأیوس نباشید. 🔹و ثانیاً اینکه چه بهتر که یک مریضی که از این دنیا می‏‌خواهد برود با دل خوش از شما برود، با امید باشد. این طور نباشد که به او گفته بشود تو خوب نمی‏‌شوی. همین در زود مردن او و در طولانی شدن مرض او کمک می‏کند و با دل افسرده از این دنیا می‏‌رود. 🔹لکن اگر به او امید دادید، محبت کردید، نوازش کردید، خدمت صادقانه کردید، با روی خوش خدمت کردید به این مریض‏‌ها که افسرده‏‌اند اکثراً، اگر این طور باشد، بر فرض اینکه از این دنیا هم برود با یک روح و شیرین از این دنیا می‏رود و این برای شما ارزشمند است خیلی. 📚صحیفه امام، ج۱۸، ص۲۳۳ @fater290
⚡️جاهل، ابزار دست منافق 🔰شهید آیت الله مطهری 🔺خطر اين گونه افراد و جمعيتها بيشتر از اين ناحيه است که  و آلت دست زيرکها قرار مي‌گيرند و سد راه مصالح عاليه اسلامي واقع مي‌شوند. هميشه بي‌دين، احمق را عليه مصالح اسلامي برمي‌انگيزند؛ اينها شمشيري مي‌گردند در دست آنها و تيري در کمان آنها. @fater290 👇👇👇👇
⚡️جاهل، ابزار دست منفاق 🔰شهید آیت الله مطهری 🔺ابزار چيست؟ نمى‏ شود منافق را در دنيا از ميان برد؛ هست، بشر است منافق مى ‏شود. بشر وقتى در جامعه‏ اى قرار گرفت كه ديد اگر بخواهد برخلاف اصولى كه مردم آن جامعه به آن اعتقاد دارند تظاهر كند جامعه او را درهم مى ‏كوبد، فوراً تظاهر مى‏ كند، به همان لباس در مى‏ آيد ولى جامعه خودش بايد آگاه باشد و گول تظاهر و فريب را نخورد. 🔺باز اينجاست كه ما مى ‏بينيم پيغمبر اكرم از آن طرف راجع به خطر شديداً اظهار نگرانى مى ‏كند، از طرف ديگر راجع به اينكه امتش باشند و تجزيه و تحليل نداشته باشند و در مسائل غور نكنند اظهار نگرانى مى ‏كند. 🔺خيلى عجيب است! پيغمبر از دو چيز اظهار نگرانى كرده است: از نفاق و منافق، و ديگر از اينكه توده امت جاهل و نادان باشند. در آنجا فرمود: انّى لا اخافُ عَلى امَّتى مُؤْمِناً وَ لا مُشْرِكاً تا آنجا كه فرمود: وَ لكِنّى اخافُ عَلَيْكُمْ كُلَّ مُنافِقِ الْجَنانِ عالِمِ اللِّسانِ، در اينجا مى‏ فرمايد: انّى لا اخافُ عَلى امَّتِىَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اخافُ عَلَيْهِمْ سوءَ التَّدْبيرِ من از فقر و نداشتن ثروت بر امتم نگران نيستم يعنى كمىِ ثروت، امت من را از پا در نمى‏ آورد، آن چيزى كه من از آن نگران هستم فقر معنوى و فكرى و فقر انديشه است. 🔺اگر غناى انديشه باشد ثروت مى ‏آيد اما ولو ثروتشان از دنيا بگذرد- مثل ثروت امروز كشورهاى اسلامى كه همين نفت بزرگترين منبع ثروت دنياست و بيشترش در كشورهاى اسلامى است- ولى فقر انديشه داشته باشند فايده‏ اى به حالشان ندارد. 🔺حالا اگر دو خطر با هم پيدا بشود يعنى از يك طرف منافقها، بى ‏دينهاى متظاهر زيرك، متظاهرها و رياكارها و مدلّسها پيدا بشوند و از طرف ديگر مردم، جاهل و نادان باشند، آنها اينها را ابزار خودشان قرار مى‏ دهند. (پانزده گفتار) 🔺پيدايش طبقه جاهل مسلک مقدس مآب که خوارج جزئي از آنها بودند، براي اسلام گران تمام شد. يکي از بارزترين مميزات خوارج جهالت و ناداني‌شان بود. از مظاهر جهالتشان، عدم تفکيک ميان ظاهر يعني خط و جلد قرآن و معني قرآن بود. لذا فريب نيرنگ ساده معاويه و عمرو عاص را خوردند. 🔺در اين مردم جهالت و عبادت توأم بود. علي مي‌خواست با جهالت آنها بجنگد. اما چگونه ممکن بود جنبه زهد و تقوا و عبادت اينها را از جنبه جهالتشان تفکيک کرد، بلکه عبادتشان عين جهالت بود. عبادت توأم با جهالت از نظر علي- که اسلام شناس درجه اول است- ارزشي نداشت. لهذا آنها را کوبيد و وجهه زهد و تقوا و عبادتشان نتوانست سپري در مقابل علي قرار گيرد. 🔺خطر اين گونه افراد و جمعيتها بيشتر از اين ناحيه است که  و آلت دست زيرکها قرار مي‌گيرند و سد راه مصالح عاليه اسلامي واقع مي‌شوند. هميشه بي‌دين، احمق را عليه مصالح اسلامي برمي‌انگيزند؛ اينها شمشيري مي‌گردند در دست آنها و تيري در کمان آنها. 🔺چقدر عالي و لطيف علي عليه السلام اين وضع اينها را بيان مي‌کند، مي‌فرمايد: ثُمَّ انْتُمْ شِرارُ النّاسِ وَ مَنْ رَمي‌ بِهِ الشَّيطانُ مَرامِيهُ وَ ضَرَبَ بِهِ تيهَهُ‌. همانا بدترين مردم هستيد. شما تيرهايي هستيد در دست شيطان که از وجود پليد شما براي زدن نشانه خود استفاده مي‌کند و به وسيله شما مردم را در حيرت و ترديد و گمراهي مي‌افکند. 🔺در ابتدا حزب خوارج براي احياي يک سنت اسلامي به وجود آمد اما عدم بصيرت و ناداني، آنها را بدين جا کشانيد که آيات قرآن را غلط تفسير کنند و از آنجا ريشه مذهبي پيدا کردند و به عنوان يک مذهب و يک طريقه، موادي را ترسيم نمودند. @fater290
💢شهادت در عصر مدرنیته @fater290 👇👇👇👇
shahadat-dar-asre-modernite.mp3
1.67M
🔉🔉 ♨️ شهادت در عصر مدرنیته 🔰استاد علی فرحانی ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🔹استاد در بخش اول این صوت بیان میکنند که بر اساس اندیشه امامین انقلاب، نه تنها دین و پیمودن راه خدا با تمدن و پیشرفت و عصر مدرنیته، تنافی ندارد، بلکه میتوان در راه تکنولوژی به بالاترین مقام انسانیت نیز رسید. 🔹در بخش دوم بیان میکنند که این راه اختصاص به عده ای خاص از انسان ها ندارد، بلکه طی این راه به گونه ای است که همه میتوانند آن را بپیمایند. 🔹در انتها مقداری در مورد چگونگی طی این راه، اشاراتی بیان میدارند. 📌بیانات استاد در فاطمیه ۹۸، بوئین زهرا @almorsalaat
💢مقامی بالاتر از فرشتگان 🔸بُعد دوم جنبه ارزشی وجود شهید مصطفی احمدی روشن، اهمیتش از بُعد علمی بیشتر است؛ آن بعدِ و الهی است؛ همان چیزی است که او را آماده میکند برای شدن... پوسته‌ی شهادت این است؛ فقدان و از دست دادن و ندیدن او و دیدن جای خالی او. لیکن لُبّ این است که یک انسانی، یک بشری، ناگهان از درجات عالیه‌ی الهی سر در آورد؛ از فرشتگان بالاتر برود. 🔰رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۰/۱۰/۲۹ @fater290
💢لزوم اعتماد به نفس فقیه در افتاء 🔰رهبر معظم انقلاب ۸۶/۹/۱۴ ✅در دنیای اسلام انسان نگاه میکند، گاهی میبیند یک فقیهی در اعتمادبه‌نفس ندارد، یک قاضی در قضاوت اعتمادبه‌نفس ندارد و در مقابل هجوم تبلیغاتی مخالفین اسلام عقب‌نشینی میکنند. امروز دنیای اسلام احتیاج دارد به اعتمادبه‌نفس؛ هم در عرصه‌ی سیاسی، هم در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و هم در عرصه‌های گوناگون فکری؛ از جمله در مسائل قضای اسلامی و حقوق اسلامی. ✅ما میبینیم گاهی یک را یک تصریح نمیکند یا حتّی انکار میکند؛ چون غربیها این را نمی‌پسندند؛ این خیلی بد است. ما داریم؛ معیارهای ما است و اینها معیارهائی است که برای اداره‌ی درست زندگی بشر در امروز - یعنی در قرن بیست‌ویکم - به درد میخورد و مفید است. ما از زمان عقب نیستیم. اگر درست برگردیم به احکام اسلامی، نیازهای امروز بشر را ما بهتر از فرهنگ غربی میتوانیم اداره کنیم. @fater290
♨️اول شرط سلوک الی الله، خرق حجاب خودبینی و خودپرستی و خروج از منزل نفس است. 🔰امام خمینی (ره) @fater290 👇👇👇👇
💠 اول شرط سلوک الی الله، خرق حجاب خودبینی و خودپرستی و خروج از منزل نفس است. 🔰امام خمینی (ره) 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔹هرچه نظر انّیّت و انانیّت و‌ ‌خودبینی و خودخواهی در انسان غالب باشد، از کمال انسانیّت دور و از مقام‌ ‌قرب ربوبیّت مهجور است. و حجاب خودبینی و خودپرستی از جمیع حجب‌ ‌ضخیم تر و ظلمانی تر است، و خرق این حجاب از تمام حجب مشکلتر و‌  ‌خرق همۀ حجب را مقدّمه است، بلکه مفاتیح غیب و شهادت و باب‌ ‌الابواب عروج به کمال روحانیّت خرق این حجاب است. تا انسان را نظر به‌ ‌خویشتن و کمال و جمالِ متوهّم خود است، از جمال مطلق و کمال صرفْ‌ ‌محجوب و مهجور است؛ 🔹و اوّل شرط سلوک الی اللّه خروج از این منزل‌ ‌است، بلکه میزان در ریاضت حق و باطل همین است. پس هر سالک که با‌ ‌قدم انانیّت و خودبینی و در حجاب انّیّت و خودخواهی طیّ منزل سلوک کند،‌ ‌ریاضتش باطل و سلوکش الی اللّه نیست، بلکه الی النفس است: «مادر‌ ‌بتها بت نفس شما است».‌ ‌ 🔹قَالَ تَعالی: ‌وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِه مُهٰاجِراً اِلَی اللّه وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ‌ ‌فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلی اللّه .‌ هجرت صوری و صورت هجرت عبارت است از‌ ‌هجرت به تن از منزل صوری به سوی کعبه یا مشاهد اولیاء(ع)؛ و هجرت معنوی‌ ‌خروج از بیت نفس و منزل دنیا است الی اللّه و رسوله؛ و هجرت به سوی‌ ‌رسول و ولیّ نیز هجرت الی اللّه است. 🔹و مادام که نفس را تعلّقی به خویش و‌ ‌توجّهی به انّیّت است مسافر نشده؛ و تا بقایای انانیّت در نظر سالک است و‌ ‌جدران شهر خودی و اذان اعلام خودخواهی مختفی نشده، در حکم حاضر‌ ‌است نه مسافر و مهاجر. 📚 آداب نماز، مقدمه @fater290
📌نگاه کلامی و فلسفی به مسئله معاد @fater290 👇👇👇👇
negahe-kalami-v-falsafi-be-maad.mp3
3.14M
🔉🔉 📌نگاه کلامی و فلسفی به مسئله معاد 🔰استاد علی فرحانی ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ 🔹استاد در این صوت بیان می دارند که مشارب مختلف فکری در مورد وجود دارد. سپس به طور مختصر نگاه کلامی و فلسفی در مورد معاد را توضیح میدهند. 🔹توضیحات استاد در مورد اصل آشنایی با نگاه فلسفی و کلامی در ورود به مسائل مختلف نیز مفید است. @fater290
▪️شهادت موسی بن جعفر الکاظم علیه السلام تسلیت باد. ▪️انشالله که به حق باب الحوائج آقا موسی بن جعفر، خدای متعال بیماران را شفای عاجل عنایت فرماید و سال جدید را سال با خیر و برکت برای همه مسلمانان و سال ظهور حضرت حجت (عج) قرار دهد. @fegh_alkhomeimi
♨️امشب حدیث شریف کسا را بخوانیم @fater290
♨️امشب حدیث شریف کسا را بخوانیم ✅قرائت حدیث شریف کسا، از جمله اعمالی است که جهت رفع مشکلات بسیار موثر است و عذاب دنیوی و اخروی نازل شده را برمیگرداند. بزرگان از علما و اساتید اخلاق همچون آیات عظام بهجت، بها الدینی، سید علی قاضی، کشمیری و مرحوم دولابی عنایت ویژه ای به حدیث شریف داشته اند. امید است که قرائت این حدیث شریف در این شب و توسل به اهل بیت علیهم السلام، مشکلات را خصوصا بیماری کرونا برطرف نماید. 🔺در فرازی از حدیث کسا آمده است: «یا عَلِیُّ وَالَّذی بَعَثَنی بِالْحَقِّ نَبِیّاً، وَاصْطَفانی بِالرِّسالَةِ نَجِیّاً، ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فی مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الْأَرْضِ، وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا، وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاَّ وَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ، وَلا مَغْمُومٌ اِلاَّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ، وَلا طالِبُ حاجَةٍ اِلاَّ وَقَضَی اللّهُ حاجَتَهُ؛ ☑️باور آیت الله بهجت (ره) این بود که امام عصر (عج) به مجالس حدیث کسا توجه ویژه‌ای دارند. همچنین می فرمودند: «عجائب و غرایبی در حدیث کساست. خدا می‌داند کسی بشمارد که چقدر معجزه در آن است، خیلی کار بزرگی کرده است». (مرکز نشر آثاز آیت الله بهجت) ☑️یکی از شخصیتهای مهم مملکتی نقل می کرد: هنگامی که رژیم بعثی صدام بمباران شهر قم را آغاز کرد و مردم ناراحت شدند، به منزل آیت الله بهاء الدینی رفتم و از ایشان راهنمایی خواستم، ایشان در جواب در خواست من بیان داشتند وقتی حمله هوایی به شهر دورود آغاز شد و مردم می ترسیدند و نزد من آمدند و راهنمایی خواستند من توسلی به حضرات معصومین(ع) پیدا کردم و به آنها عرض کردم که مردم بیچاره اند و شما خودتان برای رفع این نگرانی ها آنها را راهنمایی بفرمایید. این توسل ادامه داشت تا اینکه از طرف حضرت زهرا (ص) اشاره ای شدکه به حدیث کساء متوسل شوید. (خبرگزاری حوزه) ☑️یکی از مراجع بزرگوار تقلید نقل می کردند : آیت الله قاضی استاد عرفان و اخلاق علامه طباطبایی، به حدیث کساء بسیار اعتقاد داشت و اگر کسی به ایشان مراجعه می کرد و از مشکلات خود برای ایشان می گفت، در جواب به خواندن حدیث کساء، سفارش می کردند. (خبرگزاری حوزه) @fater290
♨️جهت دریافت برای استفاده بهتر از ایام بر روی لینک زیر کلیک کنید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/fater290/248 https://eitaa.com/fater290/248
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💐 ملت عزيز ایران عيدتان مبارک 💐 🚩 سال۹۹؛ سال #جهش_تولید 🔍 متن کامل پیام را بخوانید👇 http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=45195
✅آزمونهای سال ۹۸، موجب قدرتمند شدن ملت، شناخت ضعفها و رفتن به در خانه خدا 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۹/۱/۱ 🔺آزمونهای سال ۹۸، آزمونهای دشواری بود امّا غلبه‌ی بر دشواری‌ها و عبور از دشواری‌ها با روحیه، این خود موجب قدرتمند شدن یک ملّت است. یک ملّت با راحت‌طلبی و رفاه‌جوییِ محض نخواهد [توانست] به جایی برسد؛ مواجهه‌ی با مشکلات و حفظ روحیه‌ی خود در مقابله‌ی با مشکلات و غلبه‌ی بر مشکلات است که به ملّتها اقتدار و اعتبار میدهد. 🔺یک نکته‌ی دیگر هم البتّه در این حوادث هست -چه حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و امثال اینها، چه حوادث دست‌ساز بیگانه‌ها مثل تحریم و امثال اینها- که انسان را متوجّه ضعفهای خودش میکند؛ چه ضعفهای طبیعیِ خودمان، که انسان بداند جای مغرور شدن نیست، ما همه ضعیف هستیم، آسیب‌پذیر هستیم، و چه ضعفهایی که در مواجهه‌ی با حوادث، انسان به طور قهری دچار آن ضعفها میشود. ضعفهای خودمان را بشناسیم؛ انسان از غرور و از غفلت خارج بشود، متوجّه خدا بشود، از خدا کمک بخواهد. فقط به درِ خانه‌ی خدا باید رفت؛ درِ خانه‌ی «دیگری» برویم، ناامید برمیگردیم؛ دست به طرف «دیگری» غیر از خدا دراز کنیم، دستمان تُهی برخواهد گشت. همه‌ی ابزارهای عالم وسایل الهی هستند، او مسبّب‌الاسباب است؛ با این اسباب باید کار کنیم، از این اسباب استفاده کنیم، امّا نتیجه و اثر را از خدای متعال بخواهیم. @fater290
♨️قطعاً یُسر در انتظار ملّت ایران است؛ در این تردیدی نیست. 🔰رهبر معظم انقلاب 99.1.1 ✅از خدای متعال میخواهیم که این سال را سال پیروزی‌های بزرگ قرار بدهد ✅و به حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) که ناخدای این کشتی او است، عرض میکنیم که کشورِ خودش را به ساحل نجات برساند، مردم مؤمن ایران را حمایت کند، کمک کند. ✅به ملّت ایران هم عرض میکنم همان طور که در طول این سالهای متمادی -نه فقط سال ۹۸- با حوادث گوناگون شجاعانه برخورد کردند، با روحیه برخورد کردند، بعد از این هم با روحیه و با امید برخورد کنند با همه‌ی حوادث، و مطمئن باشند که تلخی‌ها خواهد گذشت، و «اِنَّ‌ مَعَ العُسرِ یُسرًا». قطعاً یُسر در انتظار ملّت ایران است؛ در این تردیدی نیست. @fater290
💢ليس بينه و بين خلقه حجاب غير خلقه 🔰علامه طباطبایی 🔸في التوحيد، بإسناده عن (ع) في كلام له في التوحيد: ليس بينه و بين خلقه حجاب غير خلقه فقد احتجب بغير حجاب محجوب، و استتر بغير ستر مستور، لا إله إلا هو الكبير المتعال. 🔹أقول: و هذا المعنى مروي عن الرضا (ع) أيضا على ما في العلل، و جوامع التوحيد،. 🔹و الرواية الشريفة تفسر معنى حصول المعرفة به تعالى معرفة لا تقبل الجهالة، و لا يطرأ عليها زوال و لا تغيير و لا خطأ البتة فهي توضح أن الله سبحانه غير محتجب عن شي‏ء إلا بنفس ذلك الشي‏ء فالالتفات إلى الأشياء هو العائق عن الالتفات إلى مشاهدته تعالى. ثم حكم (ع) أن هذا الحاجب الساتر غير مانع حقيقة فهو حجاب غير حاجب و ستر غير ساتر. 🔹و ينتج مجموع الكلامين أنه سبحانه مشهود لخلقه معروف لهم غير غائب عنهم غير أن اشتغالهم بأنفسهم و التفاتهم إلى ذواتهم حجبهم عن التنبه على أنهم يشهدونه دائما فالعلم موجود أبدا، و العلم بالعلم مفقود في بعض الأحيان. 📚المیزان ج۸ ص۲۶۴ @fater290