eitaa logo
المرسلات
10هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
507 ویدیو
38 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📌 📌انشاءالله تا دقائقی دیگر جلسه امروز برگزار میشود. 🌀 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| جلسه پنجم از سلسله جلسات مصباح اندیشه 🌀موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی 🎙استاد علی فرحانی 📚گفتگوی علمی. 27/1/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
. 📌استاد در این جلسه ضمن اشاره به جلالت قدر و عظمت ملامحمد تقی مجلسی، به مناسبت مباحث قرآنی که مطرح کردند این بخش از عبارت ایشان را قرائت فرمودند👇👇👇 🔰ملامحمدتقی مجلسی 🌀والّذی وجد هذا الضّعیف فی أزمنة الرّیاضات إنّی کنتُ فی مطالعة التفاسیر إلی أن رأیتُ فی لیلة فیما بین النّوم و الیقظة (ص) فقلت فی نفسی تدبّر فی و 🌀فکلّما کنتُ أتدبّره یظهر لی عظمته(ص) و أنواره بحیث ملأ الجوّ و استیقظتُ فألهمتُ (ص) فینبغی أنْ أتدبّر فیه 🌀فکلّما ازداد تدبّری فی آیة واحدة کان یزداد الحقائق إلی أن ورد علیّ مِنَ مالاتناهی دفعة واحدة 🌀ففی کلّ آیة کُنْتُ أتدبّر فیها کان یظهر مثل ذالک ولایمکن التصدیق بهذا المعنی قبل الوقوع فأنّه کالممتنع العادی 📚روضة المتّقین. محمدتقی مجلسی. جلد 13. ص 127 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
. 📌یکی از مخاطبین عزیز که در حال استماع اصوات رسائل استاد معظم هستند برای ما این متن را فرستادند👇👇👇 💢 تقریبا از اواخر پایه چهار که با استاد آشنا شدم، ادامه ی مسیر علمی ام را با ایشان بستم و الان تدریس رسائلشان را استماع میکنم. 💢متاسفانه فعلا شرایط از چند لحاظ مانع این شد که حضوری از ایشان استفاده بکنم و حقیقتا احساس میکنم که به خاطر عدم حضور در محضرشان، دچار چه محرومیت بزرگی هستم. 💢لطفا دعا کنید برای بنده هم توفیق حضور و شاگردیشان حاصل شود. 📌انشاءالله خداوند به همه ما توفیق بدهد تا بیشتر و بیشتر از محضر استاد کسب فیض کنیم. 📌شما هم با ما در ارتباط باشید👇 @admin_morsalat 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| بررسی سندی روایت "انا معاشر الانبیاء نکلم الناس علی قدر عقولهم"/ اشاره ای به کتب رجالی و بزرگان علم رجال / شکی در جلالت قدر و‌ فقاهت ابن شعبه حرانی نیست و نیز شکی در اسناد کتاب تحف العقول به ایشان نیست/کیفیت تصحیح سندی روایات تحف العقول/ علت جرح روایات عوالی اللئالی توسط محدث بحرانی و صاحب جواهر 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📩 حرکت و اوج‌گیری جوانان در دوران دفاع مقدس جوری بود که امام خمینی به حال آنان غبطه میخورد / حتما کتاب‌های شرح حال شهدا را بخوانید ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی دانشجویان: در دوران دفاع مقدس دو فرصت تعالی و عروج بصورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند. جوانهایی که وارد میدان جنگ شدند حرکتشان و اوج‌گیری‌شان جوری بود که فردی مثل امام راحل، امام بزرگوار که سالهای متمادی سلوک و عرفان را تجربه کرده بود به حال آنها غبطه میخورد، من نمیدانم شماها شرح حال این شهدا را میخوانید؛ این کتابها را یا نه؟ من میخوانم و اشک میریزم و استفاده میکنم برای من حقیقتاً استفاده دارد. من خیال میکنم شما یکی از کارهایی که میکنید حتماً همین باشد شرح حال این شهدای عزیز را بخصوص بعضی‌هایشان را که خیلی معنویت دارند بخوانید. اینها استفاده کردند. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
📌دیدار رمضانی رئیس محترم جمهور با نخبگان حوزوی و علماء 📌حضور استاد علی فرحانی در این جلسه 🌀تاریخ جلسه: 29/1/1402 💢استاد علی فرحانی در دیدار با رئیس جمهور نکات ذیل را مطرح کردند: 1⃣ظرفیت فراوان حوزه علمیه در تولید علوم انسانی اسلامی 2⃣توانایی حوزه علمیه در حل مسائل میدانی انقلاب اسلامی 3⃣استعداد قابل توجه نخبگان حوزوی 4⃣ لزوم توجه به تلاش هایی که بزرگانی همچون آیت الله اعرافی، آیت الله اراکی، آیت الله رشاد در طی سالیان اخیر انجام داده اند 5⃣لزوم توجه به مساله فقه جنسیت و آثار اجتماعی آن از منظر فقه اجتماعی 6⃣ بیان تطبیقی فعالیتهای اخیر حوزه علمیه در باب مسائلی همچون: 💢مساله حضور زن در ورزشگاهها 💢مساله تفکیک جنسیتی در مراکز آموزشی 💢مساله موسیقی و هنر 💢مساله الگوهای خرد حکمرانی 💢مساله الگوی مدرسه اسلامی ایرانی 7⃣لزوم انگیزه سازی برای طلاب نخبه به وسیله مرتبط کردن آنها با مسائل میدانی توسط دولت محترم 8⃣پیشنهاد تأسیس یک ساز و کار مشخص برای ارتباط حوزه علمیه و دولت در حل مسائل میدانی که متولی آن دفتر امور نخبگان و تحت اشراف و نظر آیت الله اعرافی باشد 9⃣پیشنهاد ایجاد یک نظام مسائل توسط دولت و ارائه آن به حوزه 🔟پیشنهاد ارتباط دائمی حوزه و دولت برای بررسی و حل مسائل میدانی، با توجه به تراث علمی حوزه 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌دیدار رمضانی علماء با رئیس‌جمهور، فرصتی برای هم‌اندیشی 🌀استاد علی فرحانی در این دیدار فرمودند: 🔹اگر بشود دولت پایمردی کند تا نقطه های اتصال یعنی مشکلات میدان را در ارتباط با حوزه قرار دهد و حوزه با همان نگاه سنتی فقیهانه و حکمی خود به این ارتباط وارد شود و دامن بزند، فکر میکنم خیلی بتوانیم پیشرفت کنیم. 🌀آیت‌الله رئیسی نیز فرمودند: 🔹من [قبلا] گفتم «رابطه دانشگاه با دولت»، امروز‌ میخواهم در محضر مبارک شما حضرات علماء بگویم «ارتباط حوزه با دولت و دولت با حوزه» 📚جلسه نخبگان حوزوی. 29/1/1402 @almorsalaat @PadDolat
لزوم انگیزه سازی برای طلاب نخبه به وسیله مرتبط کردن آنها با مسائل میدانی توسط دولت محترم ❇️ دیدار رمضانی رئیس محترم جمهور با نخبگان حوزوی و علماء 🔻حجه الاسلام علی فرحانی مطرح کرد؛ 1️⃣ظرفیت فراوان حوزه علمیه در تولید علوم انسانی اسلامی 2️⃣توانایی حوزه علمیه در حل مسائل میدانی انقلاب اسلامی 3️⃣استعداد قابل توجه نخبگان حوزوی 4️⃣ لزوم توجه به تلاش هایی که بزرگانی همچون آیت الله اعرافی، آیت الله اراکی، آیت الله رشاد در طی سالیان اخیر انجام داده اند 5️⃣لزوم توجه به مساله فقه جنسیت و آثار اجتماعی آن از منظر فقه اجتماعی 6️⃣ بیان تطبیقی فعالیتهای اخیر حوزه علمیه در باب مسائلی همچون: 💢مساله حضور زن در ورزشگاهها 💢مساله تفکیک جنسیتی در مراکز آموزشی 💢مساله موسیقی و هنر 💢مساله الگوهای خرد حکمرانی 💢مساله الگوی مدرسه اسلامی ایرانی 7️⃣ پیشنهاد تأسیس یک ساز و کار مشخص برای ارتباط حوزه علمیه و دولت در حل مسائل میدانی که متولی آن دفتر امور نخبگان و تحت اشراف و نظر آیت الله اعرافی باشد 8️⃣پیشنهاد ایجاد یک نظام مسائل توسط دولت و ارائه آن به حوزه 9️⃣پیشنهاد ارتباط دائمی حوزه و دولت برای بررسی و حل مسائل میدانی، با توجه به تراث علمی حوزه _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
♨️ فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است/تخصّص‌گرایی فکر خیلی خوبی است، منتها غفلت نشود از برخی از عیوب تخصّص. 🔹یک عدّه‌ای خیال میکنند فقه، چون اسمش فروع دین است یعنی کارهای فرعی؛ نخیر، فقه استخوان‌بندی و در واقع ستون فقرات زندگی اجتماعی است؛ فقه این است، متکفّل این است. حالا اگر ما به خیلی از بخشهایش توجّه نمیکنیم، نقص از ما است وَالّا فقه یعنی اداره‌ی زندگی، یعنی تبیین نظام زندگی اجتماعی و سیاسی. 🔹 بالاخره اینکه ما در این زمینه تخصّص‌گرایی کنیم و تخصّصها را هر چه ریزتر کنیم، البتّه فکر خیلی خوبی است، دارد هم میشود، منتها غفلت نشود از برخی از عیوب تخصّص. سالها است عدّه‌ای از متفکّرین در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که تخصّصی‌ شدن در کنار منافعی که دارد، مضارّی هم دارد. برخی از علوم بین‌رشته‌ای و مانند اینها برای این است که این نقصها را جبران کند؛ شما هم اگر چنانچه دنبال تخصّص میروید، باید به این نکته توجّه کنید که تخصّص خوب است امّا در کنارش ممکن است عیوبی هم داشته باشد که باید به آن برسید. 📚مقام معظم رهبری. 98/02/18 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌وَلَمْ تَجْعَلْ لِلْخَلْقِ طَرِيقاً إِلَىٰ مَعْرِفَتِكَ، إِلّا بِالْعَجْزِ عَنْ مَعْرِفَتِكَ ❇️مناجات العارفین 💢إِلٰهِى قَصُرَتِ الْأَلْسُنُ عَنْ بُلُوغِ ثَنائِكَ كَما يَلِيقُ بِجَلالِكَ، وَعَجَزَتِ الْعُقُولُ عَنْ إِدْراكِ كُنْهِ جَمالِكَ، وَانْحَسَرَتِ الْأَبْصارُ دُونَ النَّظَرِ إِلىٰ سُبُحاتِ وَجْهِكَ، وَلَمْ تَجْعَلْ لِلْخَلْقِ طَرِيقاً إِلَىٰ مَعْرِفَتِكَ، إِلّا بِالْعَجْزِ عَنْ مَعْرِفَتِكَ . 💢معبودم، زبان‌ها از ادای ثنایت آن‌چنان‌که شایسته عظمت توست کوتاه است و خردها از درک ژرفای جمالت ناتوان است و دیده‌ها از تماشای بزرگی‌های ذاتت درمانده است، برای انسان‌ها راهی به‌سوی شناسایی‌ات جز ناتوانی از شناختت قرار ندادی، 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌عید فطر مال کسی است که در ضیافت وارد شده باشد و علاوه بر شهوات ظاهری، شهوات باطنی را طرد کرده باشد/جوانها بدانند تا جوانند میتوانند خود را اصلاح کنند/ مشکل این است که برخی اصلا وارد ضیافت نمیشوند 🔰امام خمینی (ره) 💢چيزى كه من مى‏خواهم عرض كنم، راجع به يك فقره از اين خطبه‏اى است كه رسول اكرم در ماه رمضان فرموده‏اند. 💢يك جمله از او اين است كه خداوند شماها را مهمان كرده است، دعوت كرده است شما را به ضيافت، شماها در ماه مبارك مهمان خدا هستيد؛ مهماندار خداست و مخلوق مهمان او است. البته اين ضيافت نسبت به اولياء كُمّل الهى به آن نحوى نيست كه ما تخيل كنيم، يا دست ما به او برسد. ما بايد حساب كنيم ببينيم كه اين ضيافت چى بوده است و ما چقدر راه يافتيم به اين ضيافت. در عين حالى كه همه عالم تحت رحمت الهى است و هر چه هست رحمت اوست و رحمت او به هر چيز واسع است، لكن باب ضيافت، يك باب ديگر است، دعوت به ضيافت يك مسئله ديگرى است. 💢اين ضيافت، همه‏اش ترك است؛ ترك شهوات از قبيل خوردنيها، نوشيدنيها و جهات ديگرى كه شهوات انسان اقتضا مى‏كند. خداوند دعوت كرده است ما را به اينكه شما بايد وارد بشويد در اين ميهمانخانه و اين ضيافت هم جز ترك، چيزى نيست؛ ترك هواها، ترك خوديها، ترك منيها، منيتها. اينها همه در اين ميهمانخانه است 💢و ما بايد حساب كنيم ببينيم كه آيا وارد شديم در اين ميهمانخانه يا اصلًا، وارد نشديم، راهمان دادند به اين ضيافتخانه يا نه، استفاده كرديم از اين ضيافت الهى يا نه. البته حساب امثال من با كرام الكاتبين است. اما من به شما آقايان و به هر كس كه اين كلمات مى‏رسد و خصوصاً، طبقه جوان عرض مى‏كنم كه آيا در اين مهمانخانه رفتيد؟ استفاده كرديد؟ از شهوات خصوصاً شهوات معنوى چشم پوشيديد؟ يا اينكه مثل من هستيد؟ 💢جوانها متوجه باشند كه در جوانى مى‏شود اصلاح كند انسان خودش را. هر مقدارى انسان سنش زيادتر مى‏شود، اقبالش به دنيا بيشتر مى‏شود. جوانها نزديكترند به ملكوت. پيرها هر چه مى‏گذرد، هر چه بر عمرشان مى‏گذرد، هى اضافه مى‏شود يك چيزهايى كه آنها را از خدا دور مى‏كند. شماها در فكر باشيد كه اگر از اين ضيافت درست بيرون آمديد آن وقت عيد داريد. 💢عيد مال كسى است كه در اين ضيافت راه يافته باشد استفاده كرده باشد از اين ضيافت. همان طورى كه شهوات ظاهرى را بايد ترك بكند، از شهوات باطنى كه بالاترين سد راه است براى انسان، بايد از اينها جلوگيرى كند. تمام اين مفاسدى كه در عالم حاصل مى‏شود، براى اين است كه در اين ضيافت وارد نشده‏اند يا اگر وارد شده‏اند استفاده نكرده‏اند. 💢خطاب به همه مردم است، همه دعوت شديد به ضيافت اللَّه، همه مهمان خدا هستيد و مهمانى به ترك است. اگر ذره‏اى هواى نفس در انسان باشد، اين به مهمانى وارد نشده است يا اگر وارد شده است استفاده نكرده است. تمام اين جار و جنجالهايى كه در دنيا مى‏بينيد براى اين است كه استفاده از اين ضيافت نكرده‏اند، در اين مهمانى وارد نشده‏اند، دعوت خدا را قبول نكرده‏اند. 💢كوشش كنيد كه اين دعوت را لبيك بگوييد، راه به شما بدهند در اينجا و اگر چنانچه راه يافتيد مسائل حل است. اينكه مسائل ما حل نمى‏شود، براى اينكه در ضيافت خدا وارد نشده‏ايم. در ماه رمضان اصلًا، وارد نشده‏ايم؛ يك ترك اكل و شربى كرديم، لكن آن كه بايد بشود نشده است. 💢اگر هواهاى نفسانى بگذارد، انسان به حسب فطرت الهى است، فطرت، فطرت اللَّه است، همه هم توجه دارند به او، لكن اين كه توجه ثانوى است و است، اين جلوگيرى مى‏كند از آن مسائلى كه بايد باشد. 💢اگر مى‏بينيد در دنيا جنگ و جدال است و در بين شما هم- خداى نخواسته- نمونه‏اش هست، بدانيد كه در اين ضيافت وارد نشديد، ماه رمضان را ادراك نكرديد. اقبال كرده است به شما ماه رمضان:اقْبَلَ عَليكُمْ شَهْرُ اللَّه اما شما او را ردش كرديد، پس زديد. 📚صحیفه حضرت امام. جلد 21. ص 46 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر 💻 Farsi.Khamenei.ir
📌عید سعید فطر در بیان امام حسن مجتبی(ع) / این روز، روز بزرگی است همچون روز قیامت است 🔰مقام معظم رهبری 🌀روز عید فطر، روزِ مورد توجّه پروردگار و روز نزول مغفرت و رحمت الهی بر مؤمنان است. این روز را هم باید مثل ایام ماه مبارک رمضان، قدردانی کرد. 🌀امام مجتبی علیه‌السّلام طبق روایتی در روز عید فطر، از راهی عبور می‌کرد. دید جمعیتی ایستاده‌اند و بازی می‌کنند و بی‌خیال و بی‌توجّه به اهمیت این روز، با غفلتِ خودشان سرگرمند و می‌خندند. 🌀کنار آن جمعیت ایستاد و فرمود: 🌀«ان اللَّه جعل شهر رمضان مضماراً لخلقه.» خداوند، ماه رمضان را میدان مسابقه‌ای برای بندگانش قرار داده است. «فیستبقون فیه بطاعته الی مرضاته.» که در این میدان مسابقه، به وسیله‌ی اطاعت او، به سوی رضایت او با یکدیگر مسابقه بگذارند و از یکدیگر پیشی گیرند. «فسبق قوم ففازوا.» در این ماه رمضانی که گذشت، عده‌ای توانستند پیشی بگیرند و از دیگران جلو بیفتند؛ و اینها پیروز و موفّق شدند «و قصّر آخرون فخابوا.» اما عده‌ی دیگری، در همین ماه رمضان کوتاهی کردند. آنها نتوانستند خود را به درگاه رحمت الهی برسانند، و مأیوس و نومید شدند. 🌀«فالعجب کل العجب من ضاحک لاعب فی الیوم الّذی یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون.» فرمود: تعجّب است از کسانی که بی‌خیال می‌خندند و به لعب مشغول می‌شوند. در آن روزی که نیکوکاران خرمنهای ثواب را می‌چینند و می‌برند و محرومان، خسارت خود را تحویل می‌گیرند؛ خسارتهای آنان دامنگیرشان می‌شود. 🌀روز بزرگی است. مثل روز قیامت است. در این روز، کسانی که در ماه رمضان توانسته‌اند رضای الهی را به دست آورند، پاداش خود را از خدای متعال خواهند گرفت. امروز روزی نیست که انسان بتواند در آن، به غفلت سرکند. 🌀سپس در ادامه فرمود: 🌀«لو کشف الغطاء لعلموا انّ المحسن مشغول بأحسانه، و المسی‌ء مشغول باسائته.» اگر چشم بصیرت، نافذ می‌شد و پرده‌ی حجاب مادّی از مقابل چشمهای ما کنار می‌رفت، می‌دیدیم که نیکان مشغول جمع‌آوری پاداش خودند و به برداشتن ثواب، مشغول و سرگرمند؛ چنان‌که بَدان سرگرم به نتایج کوتاهیهای خودشان هستند. 📚بیانات ۱۳۷۲/۰۱/۰۴ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| توضیح فقهی «به ارث رسیدن دیه میت»/ ظاهر ادله موافق با این است که با مرگ میت، ذمه او تا زمانی مشخص زنده است و مالک میشود(بدون نیاز به ملکیت تقدیری)/ نظریه ذمه از قدیم در فقه شیعه و فتاوی اهل سنت بوده است/ اروپا در قرن ۱۷_۱۸ متوجه به نظریه ذمه شد. 🎙استاد علی فرحانی 📚مکاسب. جلد سوم. موسسه دارالهدی. سال 94. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌و لذلك قال النبي: ما منكم إلا و له شيطان 🔰ملاصدرا رحمه الله 🌀و لما كان الخلق لا يخلو من شهوة و غضب و حرص و طمع و طول أمل و غير ذلك من الصفات البشرية المنبعثة عن الهوى المتبع للقوة الوهمية التي شأنها إدراك الأمور على غير وجهها فلا جرم لم يخل الباطن من جولان الشيطان فيه بالوسوسة، إلا من عصمه الله تعالى. 🌀و لذلك قال النبي: "ما منكم إلا و له شيطان. "قالوا: و أنت يا رسول الله "قال: "و أنا، إلا و أن الله تعالى أعانني عليه فأسلم على يدي. " 🌀فمهما غلب على النفس ذكر الدنيا و مقتضيات الهوى و الشهوات وجد الشيطان للتدرع بها مجالا فوسوس لها. و مهما انصرفت النفوس إلى ذكر الله تعالى ارتحل الشيطان و ضاق مجاله فأقبل الملك و ألهم. 🌀...و لذلك قال، ص: "الشيطان ليجري من ابن آدم مجرى الدم." 🌀فالحاصل أن وجود الوسواس معلوم في الإنسان بالمشاهدة و الوجدان، و كل خاطر فله سبب يفتقر إلى اسم، فاسم سببه "الشيطان"، و لا يتصور أن ينفك آدمي عنه، لعدم انفكاكه عن الخواطر الوهمية و الوسواسية و إنما يختلفون بعصيانه و متابعته. و لذلك قال، ص ما من أحد إلا و له شيطان 📚کتاب المبدأ و المعاد. ص201 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| تفسیر فلسفی «عین ثابت» عرفاء، نزد فلاسفه همان «ماهیت» است/ «فیض منبسط» با عین ثابت و ماهیت قابل تفسیر نیست/ حضرت امام در مصباح الهدایه میفرمایند عین ثابت متعلق به عالم علم است و آنچه در عین است فیض منبسط است/ این وجه جمع قول عرفاء و فلاسفه است 🎙استاد علی فرحانی 📚تدریس نهایه الحکمه. سال 96. گزیده جلسه 28 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b