eitaa logo
المرسلات
10.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
544 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ما مسلمانها اگر قدر را بدانیم و به عمق آنها پی ببریم، خواهیم توانست یک ، منطبق بر خواستهای حقیقی و فطری انسان به وجود بیاوریم. 🔰رهبر معظم انقلاب 83/1/26 ▫️ایام آخر صفر برای عالم شیعه و اسلام، ایام پُرخاطره یی است. به روزهای رحلت نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) نزدیک میشویم. ▫️زندگی پیامبر اکرم - زندگی برای خدا، در راه خدا و وقف گسترش تعالیم الهی - و شخصیت یکتا و بی نظیر آن بزرگوار برای همه‌ی دوران تاریخ اسلام یک نمونه و درس و یک الگوی همیشگی است؛ «لکم فی رسول الله اسوة حسنة». با این مجاهدت، تعالیم اسلام در تمام تاریخ پراکنده شد و گسترش پیدا کرد. ▫️این تعالیم فقط برای مسلمانها نیست؛ همه‌ی بشریت از گسترش تعالیم اسلام سود می برند. ما مسلمانها اگر قدر تعالیم اسلام را بدانیم و به عمق آنها پی ببریم، خواهیم توانست یک دنیای نو، منطبق بر خواستهای حقیقی و فطری انسان به وجود بیاوریم. امت اسلامی با تمسک به اسلام می تواند دنیای غرق در شهوت و خشم و جاهلیت و خودخواهی و خودپرستی را نجات دهد. ✅روح همه‌ی معارف و تعالیم اسلامی این است که افسار رفتار و حرکت بشر در زندگی به دست شهوت و غضب داده نشود؛ انسان و جامعه‌ی انسانی را خودخواهی‌ها هدایت نکند؛ بلکه عقل و تقوا هدایت کند. ▫️شما به رنجهای بشر نگاه کنید؛ فقرها، محرومیت ها، تبعیض ها، فسادها، جهالتها و تعصب های بی مورد ناشی از چیست و کشتارها، جنگها، مظلومیت ها، ستمها و قساوتها در جامعه‌ی بشری از کجا به وجود می آید؟ ریشه‌ی همه‌ی اینها این است که انسانهایی که مهار نفس خودشان را ندارند و اسیر شهوت و غضب و خودخواهی و جاه طلبی و مال اندوزی اند، هرگاه در هر نقطه یی از دنیا بر سرنوشت بشر حاکم شدند، بشریت را به فقر و جنگ و جهالت و تبعیض و فساد و فتنه سوق دادند؛ ▫️اسلام می خواهد این را علاج کند. اسلام می گوید زمام اراده و تصمیم و اختیار بشر -که یکی از بزرگ ترین موهبتهای خدا به بشر است- به دست جهالت، شقاوت، دنیاپرستی، خودخواهی و خودپرستی داده نشود؛ بلکه به دست عقل و تقوا داده شود. @khetabate_ghanoonieh
استاد علی فرحانی solhe emam hasan .mp3
8.25M
🔊 🔰تفاوت تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی 🔰صلح امام حسن علیه السلام ✅ استاد علی فرحانی 💠 استاد با تفکیک تاریخ نقلی از تاریخ تحلیلی ؛ تاریخ تحلیلی را به تفسیر موضوعی و تاریخ نقلی را به تفسیر ترتیبی تمثیل می کنند. 💠 از آنجا که تفسیر موضوعی نیازمند تسلط بر تفسیر ترتیبی است؛ تحلیل تاریخی هم فراتر از صرف نقل حوادث تاریخی است. 💠 جالب اینکه توانایی بر تحلیل تاریخی متفرع بر ملکه اسلام شناسی است لذا است که تحلیل های تاریخی مجتهدینی همچون با دیگر تحلیل ها متفاوت است. ♨️ استاد در این صوت به قسمتی از تاریخ نقلی حادثه صلح امام حسن(ع) پرداخته و تبیین می کنند که حقیقتا امام در آن شرائط به صلح شدند نه اینکه روحیه جنگ آوری نداشته باشند. ♨️ مجبور شدن امام بر صلح هم به خاطر و سردار سپاه حضرت بود❗️ @almorsalaat
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🏴 🚩 موضوع : رهاورد اختصاصی پیامبر اسلام و ارزش آن برای زندگی امروز بشر، بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی 💎 استاد : جناب حجت الاسلام و المسلمین 📆 شنبه26مهرماه 🕰 ساعت 10:30 صبح 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه پشتیبان گام دوم منتظرتونیم👇 http://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4 لینک گروه☝️ 🌸☘🌸☘🌸 🔺دوستانتون رو دعوت کنید☝️
های استاد علی فرحانی 💠 تدریس الموجز eitaa.com/almorsalaat/3959 💠تدریس اصول فقه پایه۵ eitaa.com/almorsalaat/1247 💠تدریس اصول فقه پایه6 eitaa.com/almorsalaat/1588 💠تدریس بدایه الحکمه eitaa.com/almorsalaat/1007 💠برهان و عرض ذاتی eitaa.com/almorsalaat/1744 💠تدریس مناهج الوصول eitaa.com/almorsalaat/1843 💠تدریس رسائل ج۱ تا ابتدای اجماع منقول eitaa.com/almorsalaat/2068 💠رسائل ج۱ از اجماع منقول تا پایان خبرواحد eitaa.com/almorsalaat/4416 💠تدریس شرح لمعه ج۱ تا کتاب الزکاه eitaa.com/almorsalaat/2636 💠مبانی حکمت متعالیه eitaa.com/almorsalaat/4000 💠برهان شفا eitaa.com/almorsalaat/4002 💠انسان و ایمان eitaa.com/almorsalaat/4005 💠مکاسب ج۳ تا پایان تنبیهات معاطات eitaa.com/almorsalaat/4358 @almorsalaat
هدایت شده از 『 مُدرِّس نوین 』
یاد روضھ اربعین افتادم! امان از خانطومانی‌ها💔... . ∞| 🏴ʝσiŋ↷ 『 @Modarese_novin』🏴
هدایت شده از 『 مُدرِّس نوین 』
هدایت شده از 『 مُدرِّس نوین 』
هدایت شده از 『 مُدرِّس نوین 』
هدایت شده از 『 مُدرِّس نوین 』
هدایت شده از 『 مُدرِّس نوین 』
هدایت شده از 『 مُدرِّس نوین 』
انشالله یه روز تابوت ما رو هم این شکلی👆 بیارن اللهم ارزقنا
درباره زیارت امام رضا ع @almorsalat.mp3
610.4K
▪️درباره زیارت امام رضا (ع)/ قسم دادن حضرت به برخی از انبیای اولوالعزم/ نماز جعفر طیار در حرم 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
هدایت شده از 
🌼 اندیشه تمدنی شیعه در سیره علمی و عملی امام رضا(ع) 🔸محفل آغازین با سخنرانی استاد علی فرحانی 🔸زمان: امشب (شنبه) پس از نماز مغرب و عشا در صفحه اینستاگرام 🔸لینک صفحه اینستاگرام المرسلات: http://instagram.com/almorsalat 🔸کانال المرسلات: @almorsalaat 🔍محفل علوم انسانی المرسلات 🔥 @ensani_almorsalaat
فیلم این جلسه در IGTV اینستاگرام http://instagram.com/almorsalat @almorsalaat
🌹 فرا رسیدن ماه ربیع الاول و ایام با سعادت میلاد آخرین پیام آور الهی پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله مبارک باد🌹 @almorsalaat
📌ماه ربیع الاول، ماهی است که حضرت رسول ص در این ماه متولد شده است. عظمت میلاد نبی مکرم ص به قدری است که شخص سالک مراقب، باید همه این ماه را با مساعی جمیله و قربات فاخره تعظیم کند و بزرگ بدارد. @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
📚المراقبات 🔰میرزا جواد آقا ملکی تبریزی @almorsalaat
🌐تبیین رابطه‌ی دین و دنیا، جوهر اصلی در مکتب امام خمینی (ره)/ دین و دنیا در منطق امام بزرگوار ما مکمل و آمیخته و درهم تنیده‌ی با یکدیگر است و قابل تفکیک نیست. 🔰رهبر معظم انقلاب ۸۴/۳/۱۴ 💢💢💢💢💢💢 ⚡️جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه‌ی دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسئله‌ی دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر میکنند. امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود. ⚡️اسلام، دنیا را وسیله‌ای در دست انسان برای رسیدن به کمال میداند. از نظر اسلام، دنیا مزرعه‌ی آخرت است. دنیا چیست؟ در این نگاه و با این تعبیر، دنیا عبارت است از انسان و جهان. زندگی انسان‌ها، تلاش انسان‌ها، خرد و دانایی انسان‌ها، حقوق انسان‌ها، وظایف و تکالیف انسان‌ها، صحنه‌ی سیاست انسان‌ها، اقتصاد جوامع انسانی، صحنه‌ی تربیت، صحنه‌ی عدالت؛ اینها همه میدان‌های زندگی است. به این معنا، دنیا میدان اساسىِ وظیفه و مسئولیت و رسالت دین است. ⚡️دین آمده است تا در این صحنه‌ی عظیم و در این عرصه‌ی متنوع، به مجموعه‌ی تلاش انسان شکل و جهت بدهد و آن را هدایت کند. دین و دنیا در این تعبیر و به این معنای از دنیا، از یکدیگر تفکیک ناپذیرند. دین نمیتواند غیر از دنیا عرصه‌ی دیگری برای ادای رسالت خود پیدا کند. دنیا هم بدون مهندسىِ دین و بدون دست خلاق و سازنده‌ی دین، دنیایی خواهد بود تهی از معنویت، تهی از حقیقت، تهی از محبت و تهی از روح. دنیا - یعنی محیط زندگی انسان - بدون دین، تبدیل میشود به قانون جنگل و محیط جنگلی و زندگی جنگلی. ⚡️انسان در این صحنه‌ی عظیم باید بتواند احساس امنیت و آرامش کند و میدان را به سوی تعالی و تکامل معنوی باز نماید. در صحنه‌ی زندگی باید قدرت و زور مادی ملاک حقانیت به‌حساب نیاید. در چنین صحنه‌ای، آنچه میتواند حاکمیت صحیح را بر عهده بگیرد، جز دین چیز دیگری نیست. تفکیک دین از دنیا به این معنی، یعنی خالی کردن زندگی و سیاست و اقتصاد از معنویت؛ یعنی نابود کردن عدالت و معنویت. ⚡️دنیا به معنای فرصت‌های زندگی انسان، به معنای نعمت‌های پراکنده‌ی در عرصه‌ی جهان، به معنای زیباییها و شیرینیها، تلخیها و مصیبت‌ها، وسیله‌ی رشد و تکامل انسان است. اینها هم از نظر دین ابزارهایی هستند برای این‌که انسان بتواند راه خود را به سوی تعالی و تکامل و بروز استعدادهایی که خدا در وجود او گذاشته است، ادامه دهد. ⚡️دنیای به این معنا، از دین قابل تفکیک نیست. سیاست و اقتصاد و حکومت و حقوق و اخلاق و روابط فردی و اجتماعی به این معنا، از دین قابل تفکیک نیست. لذا دین و دنیا در منطق امام بزرگوار ما مکمل و آمیخته و درهم تنیده‌ی با یکدیگر است و قابل تفکیک نیست. این، درست همان نقطه‌ای است که از آغاز حرکت امام تا امروز، بیشترین مقاومت و خصومت و عناد را از سوی دنیاداران و مستکبران برانگیخته است؛ کسانی که زندگی و حکومت و تلاش و ثروت آنها مبتنی بر حذف دین و اخلاق و معنویت از جامعه است. ⚡️اما دنیا مفهوم دیگری هم دارد. در متون اسلامی، دنیا به معنای نفسانیت و خودخواهی و اسیر هوی و هوس خود بودن و دیگران را هم اسیر هوی و هوس خود کردن، آمده است. سرتاسر قرآن و احادیث و کلمات بزرگان دین در طعن و طرد چنین دنیایی است. در لسان روایات ما، دنیای مطرودی که با دین قابل جمع نیست، به معنای هوی و هوس و نفسانیت و انانیت و خودخواهی و خودپرستی است؛ این دنیا شاخصه‌ی فرعون و نمرود و قارون و شاخصه‌ی شاه و بوش و صدام است؛ این دنیا شاخصه‌ی مستکبران ظالم و ستمگرِ روزگار در طول تاریخ تا امروز است. البته اینها مجسمه‌های بزرگترِ رذائل اخلاقی و این دنیای مذموم‌اند. یک انسان معمولی هم میتواند در دل و درون خود یک فرعون داشته باشد و به قدر توان و امکانات خود، فرعونی و قارونی و قیصری و امپراتورانه عمل کند. اگر امکاناتش بیشتر شد، او هم مثل فرعون و قارون و بقیه‌ی گردنکشان و طواغیت تاریخ خواهد بود. ⚡️این دین با دنیا قابل جمع نیست؛ این همان دنیایی است که در لسان روایات، هووی دین نامیده شده است؛ نمیتوانند با هم جمع شوند. اگر کسی بخواهد دنیای به این معنا را با دین جمع کند، ممکن نیست. دین را با چنین دنیایی نمیشود آباد کرد. دین را در خدمت چنین دنیایی قرار دادن، خیانت به دین است. امام، ما را از اسارت دنیا هم برحذر میداشت. امام بزرگوار ما که دین را عین سیاست، عین اقتصاد و عین دنیا میدید، دائماً مردم و مسئولان را از دنیای به این معنا برحذر میداشت. ⚡️ما باید بین این دو معنای از دنیا فاصله قائل شویم. خود او هم دنیای به معنای دوم را بکلی کنار گذاشته بود؛ اهل هوای نفس و انانیت و خودخواهی و نفسانیت نبود. اما دنیای به معنای اول - یعنی عرصه‌ی وسیع زندگی - چیزی بود که مثل متون اسلامی و آن چنان که اسلام به ما آموخته است، امام آن را با دین همسان و منطبق میدانست. امیرالمؤمنین میفرماید: «الدنیا متجر اولیاءاللَّه»؛ دنیا جایگاه بازرگانی و سودای اولیاء خداست، یا ابزار بازرگانی و سودای آنهاست؛ میتوانند از دنیا برای رسیدن به تعالی معنوی استفاده کنند. ⚡️راهی که ملت ایران در پیش دارد، راه آباد کردن دنیاست. علم را، دانایی را، اقتصاد را، سیاست را، زندگی فردی را، روابط اجتماعی را، برنامه‌های کلان جامعه را - که اجزاء گوناگون دنیاست - باید آباد کرد، پیش برد، رونق داد و آنها را به شکوفایی رساند؛ و همه‌ی اینها در سایه‌ی دین تحقق پیدا خواهد کرد. امام این را به ما آموخت؛ و همین عاملِ دشمنىِ آشتی ناپذیر و خصومت کورِ ابرقدرت‌ها با نظام جمهوری اسلامی بود، و امروز هم هست. امروز هم یکی از آماج‌های تهاجم دشمنان ما در سطح تبلیغات جهانی، همین یگانگی دین و دنیاست؛ میگویند چرا دین را پیشوا و مهندس دنیا میدانید. آنها احساس خطر میکنند؛ چون دنیایی که آنها میخواهند، دنیای ظلم و تجاوز و دنیای تهی از معنویت و اخلاق است. این، نظمی است که استکبار جهانی برای بشریتِ امروز و دیروز، همیشه در نظر داشته است. نظام جمهوری اسلامی این نظم باطل و این دور غلط را شکسته است؛ نمونه‌ای را نشان میدهد که دین میتواند در دنیای مردم به‌طور عملی مؤثر باشد.
نقد عقلائی دانستن اقتصاد سرمایه سالاری Alfaegh99 001.mp3
12.03M
🔉 💢عقلائی دانستن مطلق شوخی است. 🔰استاد امین اسدپور 📌بخش پایانی جلسه اول درس الفائق 1399/07/13 @amin_asadpour @almorsalaat
♨️ توانانی انسان در شناخت پساپردۀ عالم ماده _ اسلام دینی آزاد اندیش 🔰 مشاور: حجت الإسلام عباس افروزی @A_Afrouzi133 ♻️ پست حاضر متن بحث دیالکتیکی و طرفینی یکی از دانشجویان فوق لیسانس رشتۀ فرق و ادیان است با مشاور محترم کانال حجت الإسلام عباس افروزی درمورد عرفان دینی، ذات أقدس إله و آزاداندیشی. 🌀 : با عرض سلام. بنده چندی است که با کانال آخوندی شما آشنا شدم و برخی مطالبتان را می خوانم. خواستم با هم یک گفتگوی طرفینی داشته باشیم. تا اندازه ای زبان عربی را بلدم و آثار دانشمندان مسلمان به زبان عربی را درمورد وجود خدا و به وجود آمدن ادیان تورق کرده ام. 🔆 : علیک السلام. از توجه تون به کانال و پیشنهاد گفتگو سپاس گزارم. واقعا خیلی لازم و مفیده که دیوار و فاصله بین طلبه ها و دانشجوها با این گونه تعاملات از میان برداشته شود. 🌀 : در همین ابتدا و بدون مقدمه بنده فقط به جان جهان یعنی موجودی پساپردۀ این جهان مادی قائل ام. ولی خدای ادیان رو اصلا قبول ندارم. اساسا با هیچ منطقی نمی توان خدای ادیان را قبول داشت. 🔆 : مگر خدای ادیان غیر از آن موجود پساپردۀ جهان مادی است!؟ تفاوتشان در چیست؟ 🌀 : خدای عرفا با خدای فقها خیلی فرق دارد. چراکه: مذهب چیزی جز کنترل ذهن نیست. مذهب فقط تلاش می‌کند ذهن شما را کنترل کند، افکار شما را کنترل کند، بنابر این چیزهایی را که نباید بگویید بخاطر اینکه… گناه هستند مشخص می‌کنند؛ و اضافه بر آن با گفتن چیزهایی که نباید بگویید، مذهب می‌خواهد چیزهایی را که باید بگویید را هم مشخص کند؛ اینها اولین چیزهایی است که وقتی صبح بیدار شدید باید بگویید؛ اینها چیزهایی است که شب درست قبل ازخواب باید بگویید؛ اینها چیزهایی است که همیشه در سومین چهارشنبه ماه آوریل بعد از اولین ماه کامل در بهار ساعت 4 وقتی که زنگها به صدا در می‌آیند باید بگوییم. مذهب همیشه مطالبی را که شما باید بگویید مشخص می‌کند. 🔆 : چه ربطی داشت!؟ شما ادیان را جدای از عرفان می دانید!؟ 🌀 : بله 🔆 : ادیان هرم و مراتب عالم هستی را در خود جای داده و به فراخور هر نشئه احکام و معارف مناسب را بیان کرده. 🔹 متون عرفانی آن گونه بیاناتی است که پا را فراتر از این نشئه مادی گذاشته و برای مخاطب سفر کرده حقایق عوالم غیب و رسم سیر و سلوک را تبیین می کند. 👌که اتفاقا اکثر بیانات دینی از نوع ماورائی و عرفانی است. چه بسیار آیات و احادیثی که موضوعشان فراتر از این نشئه ی مادی است. 🔻 به نظرتان احادیثی که در آنها ائمه اصحاب سرّ خود را از تکلّم با دیگران نهی شدید می کردند و آنان را به کندن چاه و تکلّم با آن چاه فرا می خوانند، غیر از مطالب عرفانی بوده؟! ❓ عبارت جناب کارلین را صرفا نقل کردید یا واقعا دین را مخالف سر سخت آزاداندیشی و تفکر و تعقل می دانید؟! 🌀 : دین و دین داری یعنی بستن ذهن از واقعیت ها و یک طرفه گوش سپردن. 🌀 : خوب است در کنار سخن جناب کارلین، آیات قرآن را که با لحنی شدید بنی آدم را به تفکر و تعقل و آزاد اندیشی فرا می خواند نگاهی بیندازید. 🔺به عنوان مثال قرآن کریم (زخرف/۸۱) حساس ترین ناموسی ترین مساله -خط قرمز فرزند داشتن خدا- را با لحنی بسیار نرم و زیبا و با نهایت آزاد اندیشی رد می کند؛ «قُلْ إِنْ كَانَ لِلرَّحْمَٰنِ وَلَدٌ فَأَنَا أَوَّلُ الْعَابِدِينَ». 👌 توجه داشته باشید که در این آیۀ شریفه حتی از حرف «لو» که علاوه بر دلالت بر معنای شرطیت افادۀ امتناع می کند استفاده نکرده. بلکه حرف «إِن» را به کار برده و نهایت انصاف و آزاداندیشی را به خرج داده است. 💖 اساسا شیفتگی بنده نسبت به اسلام و معارف دینی مدیون خود قرآن کریم است ❣️از بس دعوت به آزاد اندیشی و تفکر و تعقّل کرده؛ «..كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُون» بقره/۲۱۹ «...أَفَلَمْ تَكُونُوا تَعْقِلُونَ!» یس/۶۲. «قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ» حدید/ ۱۷. «...قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الْأَعْمَىٰ وَالْبَصِيرُ أَفَلَا تَتَفَكَّرُونَ» انعام/٥٠. «إِنَّآ أَنْزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ» یوسف/۲ ❣️و از خشک مغزی و اکراه و اجبار شدیدا نهی کرده است؛ «إِنَّ شَرَّ الدَّوَآبِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ» انفال/۲۲. «...أَفَأَنْتَ تُكْرِهُ النَّاسَ حَتَّىٰ يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ» یونس/۹۹. «لَآ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ...» بقره/۲۵۶. «وَ يَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ» یونس/۱۰۰. 🙏 اگرچه فرمودید تا اندازه ای بر زبان عربی تسلط دارید اما خواهشا به ترجمه آیات مراجعه فرمایید تا به عمق و شدّت آزاداندیشی دین مبین اسلام پی ببر‌ید. 🌀 : شما تا حالا وارد اساطیر نشده اید. باید وارد تاریخ خدایان باستان و اساطیر شد و مسائل را ریشه ای خواند. تا بتوانید برگردید به چند هزار سال قبل از شکل گیری ادیان. تاریخ ادیان در پی بردن به حقیقت کمکتان نمی کند. خدایان در یک دوره ای زن بودند، بعد مرد شدند. در حقیقت خدایان فاقد جنس اند. برای وجود خدا باید به قلب رجوع کرد. 🔆 : آن خدایی که در پساپردۀ دنیا ست منزّه است از وصف به تانیث و تذکیر! 🌀 : مستند کاسموس رو حتما ببینید. برای این موضوع عالیه. 🔆 : خداوند در نهاد انسان خاکی وسیله ای از جنس عالم ماوراء قرار داد تا توانایی شناختش را به او ارزانی بدارد (عقل). که هر کس اگر این تحفه الهی را درست به کار بیندازد به یگانگی ذات اقدسش رهنمون خواهد شد. 🔻به بیان قرآنی: قائل شدن به خدایانی غیر از الله ریشه در عدم تفکّر و تعقّل و نداشتن آزاد اندیشی دارد و الا هیچ گاه انسان متفکر و آزاداندیش غیر از او را خداوندگار نمی پندارد؛ «أُفٍّ لَكُمْ وَلِمَا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَفَلَا تَعْقِلُونَ» انبیاء/۶۷«..أَإِلَٰهٌ مَعَ اللَّهِ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ» نمل/٦٤. «...فَقُلْنَا هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ فَعَلِمُوٓا أَنَّ الْحَقَّ لِلَّهِ وَضَلَّ عَنْهُمْ مَا كَانُوا يَفْتَرُونَ» قصص/۷۵. «أَمِ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِٓ آلِهَةً قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ...» انعام/۲۴ 👌 فلایحتاج الی الرجوع القهقرایی الی زمن الاساطیر. فتأَمّل @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐ربیع الاول، ربیع زندگی 🔰رهبر معظم انقلاب ۹۱/۱۱/۱۰ 🔸بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیع‌الاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است، ربیع زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی‌عبداللّه جعفربن‌محمدالصّادق ولادت یافته‌اند و ولادت پیغمبر سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است. @almorsalaat
استاد علی فرحانی moamelat-adele emza.mp3
9.97M
🔊 🔊 🔰 عمومات ادله امضاء و ادله جوانحی امضاء ✅ استاد شیخ علی فرحانی 💠 با اینکه معاملات امضائی_عقلائی هستند اما گاهی رویکردهای توقیفی_تعبدی در این باب دیده میشود. 💠 اما بدون در نظر گرفتن آن رویکردها؛ ادله امضاء عموماتی دارند که در صورت فقد دلیل خاص، به عنوان ادله در باب این مسائل مورد استفاده قرار میگیرند. 💠 برخی از این عمومات امضائی؛ صرفا ادله جوانحی هستند که صاحب و به خاطر نظر خاص خود، مطلقا عمل به صرف آنها را (بدون جمع زدن با دیگر عمومات) مجزی می دانند. 💠 اما شیخ انصاری که در معاطات به بیان سیستم ایشان پرداخته، قائل اند در معاملات گاهی صرف عمل جوانحی مکفی است اما گاهی هم قطعا صرف جوانح کفایت نمی کند. لذا نیاز به جمع بین ادله عمومات امضاء وجود دارد. ✅ اما تنها کسی که هنرمندانه به جمع بین این ادله پرداخته می باشد. @almorsalaat