eitaa logo
انباز
274 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
جنگ احد- موسوعة التاریخ الاسلامی.pdf
542.6K
جزوه‌ای نسبتا جامع درباره . منبع: ترجمه موسوعة التاریخ الاسلامی این کتاب در نرم افزار «مجمع الفکر الاسلامی» (مؤسسه کامپیوتری نور) موجود است.
071 آیات 158-161 آل عمران.mp3
9.55M
ص 71 ، آیات 158-161 🔹 وظایف پیامبر اکرم ص در موقعیت حاکم جامعه 🔹 عفو و استغفار و مشاوره، یا دادگاه صحرایی؟ 🔹 مواردی که باید عفو شوند (حکم منصوص العلة) 🔹 مشاوره گرفتن از کسانی که از جنگ فرار کرده‌اند❗️ 🔹 وظیفه مشاوره گرفتن، اولا و ذاتا متوجه رهبران دینی و مسئولان جامعه است. 🔹 انتخابات درست، مصداق مشاوره گرفتن از مردم است. 🔹 مطلوبیت حضور حداکثری مردم 🔹 ضرورت اصلاح روش برگزاری انتخابات 🔹 توکل 🔹 چرا با وجود اینکه مردم خیانت کرده‌اند، ابتدا به پیامبر[ان] (حاکمان جامعه) هشدار می‌دهد؟ 🔹 نباید همه افراد، در برابر همۀ قوانین، برابر باشند. 🔹 مسئول مشکلات جامعه، مردم‌اند یا حاکمان؟
071 آیات 159-165 آل عمران.mp3
11.47M
ص 71 ، آیات 159-165 🔹 پیامبر اکرم ص چه نیازی به مشورت گرفتن از مردم داشت؟ 🔹 وظایف رسولان و مبلغان الهی (تلاوت، تزکیه، تعلیم) 🔹 حکمت‌گویی کافی نیست، حکیم‌پروری لازم است. 🔹 عمل به احکام، باید بر اساس حکمت باشد. 🔹 آسیب‌شناسی از جامعه و بیان نتایج آن (به روشی مناسب) ضرورت دارد.
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
🔹 عزت شیعه، سرمایه جمهوری اسلامی ایران است ♻️ چند نکته درباره ملاقات پاپ با آیت‌الله سیستانی 🔰 حمید رسایی: سفر به عراق هرچند با هدف و انگیزه دیدار با مرجع عالیقدر انجام نشده بود و این ملاقات هم به دنبال درخواست از طرف مرجعیت نبود بلکه با اصرار طرف‌های دیگر انجام شد، اما با پذیرش و سیاست‌ورزی بجای آیت الله سیستانی، در نهایت برای جبهه جهانی اسلام و مسلمین و بویژه شیعیان، اندوخته خوبی داشت. این دیدار البته با حواشی‌ای در فضای مجازی مواجه شد که چند نکته در باره آن می‌نویسم: ۱. اولین حاشیه به اصل پذیرش این دیدار برمی‌گشت. عده‌ای اشکال کردند که در زمان (ره) وقتی پادشاه عربستان به ایران آمد و وقت ملاقات خواست، آن مرجع عالیقدر به وی وقت ملاقات نداد، چون در برنامه خود زیارت حرم (س) را قرار نداده بود. بر همین اساس اشکال کرده بودند که چرا آیت الله سیستانی در حالی که زیارت حرم علیه السلام در برنامه پاپ نبوده، چرا آیت‌الله سیستانی پدیرفته‌اند که با وی ملاقات کنند! علاوه بر این که تفاوت ضرورت‌های زمان آیت الله بروجردی با ضرورت‌های امروز برای هر ناظری قابل درک است، واقعا وقتی برخی تفاوت پادشاه یک کشور مسلمان با مقام عالی کلیسای مسیحی را نمی‌فهمند، چه باید گفت! از نظر این جماعت، حتما اشکال بزرگتری به شخص این مرجع محترم وارد است که سال‌هاست با اینکه بیت ایشان در چند ده‌متری حرم امیرالمومنین علیه السلام است، اما برای زیارت و رفتن حرم از خانه خود خارج نشده‌اند! البته این رفتار آیت الله سیستانی هوشمندانه و برای انتقال یک پیام مهم سیاسی و امنیتی است که بعد از سقوط صدام و اشغال عراق توسط آمریکا حکایت از با وجود آمریکایی‌ها می‌کند. ۲. ‏اشکال کرده بودند که ای کاش دفتر این مرجع تقلید با تغییر آیت الله سیستانی، اجازه نمی‌دادند که چنین تصویر نمادین سیاه و سفیدی از این دیدار منتشر شود که در آن، پاپ با لباسی یکدست سفید و مرجع تقلید شیعیان با لباس یکدست تیره قرار گرفته‌اند! تردید ندارم که اگر اینگونه می‌شد و در لباس ایشان تغییری حاصل می‌شد، همین‌ افراد اشکال می‌کردند که چرا باید لباس مرجع تقلید شیعه، متأثر از پاپ تغییر کند! آنچه همواره دیده‌ایم لباس رسمی پاپ، همیشه سفید و لباس ‎آیت‌الله سیستانی هم همیشه با همین ترکیب رنگ‌بندی بوده است. eitaa.com/rasaee/4566 ۳. ‏خناسانی در داخل کشور، ملاقات ‎پاپ با آیت‌الله سیستانی را نشانه قدرت و ضعف جمهوری اسلامی ایران دانسته‌اند! در حالی که تقلید شیعه در عراق است. یکی از مهمترین نشانه‌های دخالت ایشان در سیاست عراق، ممانعت از ورود مقامات عراقی در بیت و دیدار با ایشان حتی در همراهی با پاپ است که دیداری بین‌المللی شمرده می‌شود. برخی عدم ملاقات آیت الله با مقامات جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر را نشانه مخالفت ‎این مرجع تقلید با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران می‌دانند، در حالی که این موضوع متأثر از نارضایتی ایشان از سیاست‌ها و عملکرد مسئولان عراقی است. چون ایشان به مقامات عراقی وقت ملاقات نمی‌دهند، برای اینکه جلوی سوءاستفاده و شیطنت‌های برخی را بگیرند، با مقامات سیاسی دیگر کشورها از جمله ایران هم ملاقات نمی‌کنند. ۴. برخی در داخل تلاش کردند تا این ملاقات را به ضرر جمهوری اسلامی ایران و به نفع نظام سیاسی عراق جلوه دهند. در حالی که ‏وقتی در ملاقات پاپ با ‎آیت‌الله سیستانی، علیه ‎ فلسطین به پاپ یادآوری و به نقش وی برای مقابله با آن اشاره می‌شود؛ وقتی مقامات عراقی در چنین ملاقات مهمی اجازه ورود به بیت ایشان را ندارند، این یعنی سرمایه این ملاقات نه برای نظام سیاسی عراق که برای شیعیان امیرالمومنین است و است، کسی در این شک دارد؟! 🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
‍ «اتحادیۀ اروپا» یا «اتحادیۀ اروپایی»؟ | | | | | | | | «مردم بنگلادشی فيلم‌هاي ايراني را دوست دارند.» جوان‌آنلاین «فیلم‌های ایرانی» که آشناست؛ اما «مردم بنگلادشی» یک جوری نیست؟ «مردم بنگلادش» طبیعی‌تر و روان‌تر به‌نظر نمی‌آید؟ یادم هست اوایل تشکیل اتحادیۀ اروپا، صداوسیما عنوان این اتحادیه را همین‌طور می‌گفت؛ اما چند سال است که به‌جای این عبارت، ترکیب «اتحادیۀ اروپایی» به گوشمان می‌خورد. این اشتباهی است که در ترجمۀ European Union رخ داده است؛ یعنی مترجم، European را به همان صورت صفت (اروپایی) ترجمه کرده، نه اسم (اروپا). قضیه از این قرار است که انگلیسی‌زبان‌ها برخی تعبیراتی را که ما به‌صورت اضافی به‌کار می‌بریم، به‌صورت وصفی به‌کار می‌برند و این اتفاق، غالباً در ترکیباتی می‌افتد که چیزی را به مکانی نسبت می‌دهند: Iranian team تیم ایران (نه ایرانی) Turkish law قانون ترکیه (نه ترکیه‌ای) American mountains کوه‌های آمریکا (نه آمریکایی) Japanese volcanoes آتش‌فشان‌های ژاپن (نه ژاپنی) British history تاریخ بریتانیا (نه بریتانیایی) Arabian Peninsula شبه‌جزیرۀ عربستان (نه عربستانی یا عربی) Asian Football Confederation کنفدراسیون فوتبال آسیا (نه آسیایی) Union of European Football Associations اتحادیۀ فوتبال اروپا (نه اروپایی) در فارسی، ترکیباتی ازاین‌دست را طبیعی و راحت به‌کار می‌بریم: پستۀ دامغان، قالی کاشان، کشمش کاشمر، زیتون رودبار، عسل خوانسار، انار ساوه، فرش تبریز، زعفران قاین، تاریخ سیستان، برنامۀ هسته‌ای ایران، بیابان‌های آفریقا، واردات چین، آداب‌ورسوم ژاپن و... . پس می‌توانیم «اتحادیۀ اروپا» را هم راحت به‌کار بریم. مردم بنگلادشی هم نداریم: مردم بنگلادش. 💠 | مهنه‌وِشت را بخوانید | https://t.me/mehnevesht/470
شکر خدا باز هم نزدیک شد و به یاد افتادند. https://t.me/anbaz60/686
076 آیات 195-200 آل عمران.mp3
4.9M
ص 76 ، آیات 195-200 🔹 لزوم هم‌افزایی مؤمنان در روابط اجتماعی بر پایه ایمان و تقوا و صبر
077 آیه‌های 1-6 نساء.mp3
17.69M
ص 77 1-6 🔹 تقوا در متن زندگی 🔹 حقیقت اکرام ایتام 🔹 تضییع حق ایتام با روش‌های نوین و خطرناک‌تر 🔹 نگاه فرهنگی به بحث تعدد زوجات 🔹 عدالت اخلاقی-روانی در تعدد زوجات 🔹 واقع‌بینی در ملاک‌های ازدواج 🔹 لوازم رفتاری معنای رزق 🔹 تفاوت رزق و کسوت 🔹 بلوغ اخلاقی و اقتصادی در ازدواج 🔹 وظیفه مربیان در رساندن فرزندان به این بلوغ‌ها 🌷
078 آیات 7-9 نساء.mp3
5.1M
ص 78 7-9 🔹 سیر طبیعی فرهنگ شدن امری در جامعه
083 آیات 27-31 نساء.mp3
5.53M
ص 83 27-31 🔹 ضرورت تناسب احکام فقهی با موضوع هدایت (انسان) 🔹 امضائی بودن برخی از احکام دینی 🔹 توجه به نظام اخلاقی اسلام، بر اساس شناخت گناهان کبیره
084 آیه 34 نساء.mp3
7.32M
ص 84 34 🔹 اگر این آیه را درست و دقیق ترجمه و تفسیر کنیم، شبهات مطرح درباره ، اصلا مطرح نمی‌شوند.
بازخوانی مفهوم نشوز زن و مرد در قرآن.pdf
476.7K
مقاله: بازخوانی مفهوم نشوز زن و مرد در قرآن محقق: حامد مصطفوی‌فرد این مقاله معنای متفاوتی از را ارائه می‌دهد که با مجموع آیات قرآن و روایات تفسیری و همچنین با سیاق آیه 34 سوره و حکمت احکام شرعی، سازگاری حداکثری دارد. پیشنهاد می‌کنم از مطالعه این مقاله غافل نشوید.
085 آیات 38-43 نساء.mp3
5.6M
ص 85 38-43 🔹 رابطه سه عنصر تربیتی: * فطرت اخلاقی * مبدأ و معاد * فلسفه اخلاق 🔹 : تقنین متناسب با ظرفیت مخاطب و جامعه
086 آیات 44-46 نساء.mp3
4.84M
ص 86 44-46 🔹 درس‌های آیات برای امروز جهان اسلام
087 آیات 52-59 نساء.mp3
5.24M
ص 87 52-59 🔹 توضیح دو 🔹 باید بهشت و جهنم را طوری بفهمیم که مظهر حکمت الهی باشند. 🔹 آیا لزوما عصمت دارد؟
088 آیات 60-65 نساء.mp3
5.18M
ص 88 60-65 🔹 آیا استفاده از رسانه‌های خارجی و دادگاه‌های بین المللی، لزوما مصداق است؟
089 آیات 66-68 نساء.mp3
5.15M
ص 89 66-68 🔹 حقانیتِ احکام الهی و نبوی، کاملا آشکار است و هیچ ابهامی ندارد. مرجعیت، و هر حکم دیگری را هم باید همینگونه فهمید. 🔹 هویت جامعه (روح جمعی اجتماع) 🔹 قسم سومی از استثناء ادبی: برزخ بین متصله و منفصله (از نظر علامه طباطبایی)
089 آیات 69-71 نساء.mp3
5.86M
ص 89 69-71 🔹 ارتباط آیه 59 (با اولی الامر) و 69 (بدون اولی الامر) 🔹 لوازم کوچ برای جنگ 🔹 لوازم سلوک اخلاقی 🔹 اشاره به تفاوت سلوک الی الله در دوره قبل از (گروهی) و بعد از ظهور (همگی)