eitaa logo
کلبه عُشاق
4.5هزار دنبال‌کننده
782 عکس
445 ویدیو
1 فایل
با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید، یا هوای خویشتن (سنایی) 💪...خودمونا بسازیم؛ #بابارکن_الدین شیرازی، بابایی که دستِ فرزندِ ناخَلفش را گرفتو... ادامه 👇 https://eitaa.com/babarokn/2600 💌کانال احراز هویت شد @babaroknodin1400
مشاهده در ایتا
دانلود
بررسی مَنشا عشقهای خیالی و عشقهای حقیقی 🧔‍♀ 🔛 👩‍🦰 🔹عشق خیالی یا حیوانی: 💔 __________❤️‍🩹 آنستکه انسان، عاشقِ جسمِ کسی شود و جذب زیباییهای ظاهری آن گردد. در اینجا معلوم استکه وقتی جسم از بین برود، این عشق هم از بین میرود. برای همین است که اگر عاشقی با معشوقش در خانه ای باشند و ناگاه معشوق کند و بمیرد. عاشق، وحشت میکند و او که آرزویش این بود که شبی را تنها با معشوقش به صبح آورد، اینک اصلا حاضر نیست تا صبح در کنارِ جسدِ او بخوابد.😱😵‍💫 اگر بخواهی حقیقت این عشقها را بدانی باید بگویمت که ما وقتی به اشیاء و افراد نگاه میکنیم تصویری از آنها در آینه خیال ما می افتد. یا صدایی را که میشنویم، صورتی از آن صدا در خیال ما می افتد. همینطور غذایی را که می چشیم. یا بو و طعم یا زِبری و نرمی که لمس میکنیم، صورتی از آن بو یا طعم و زبری و نرمی در خیالِ ما می افتد. که این صورتهای در خیال، میشوند ما به افراد و اشیاء و اصوات و اذواق و روایح و ملموسات.🤯 آنگاه در میان صورتهایی که واردِ خیالِ ما می شوند، بعضی از آن صورتها با دستگاهِ خیالِ ما تناسب دارند و بعضی ندارند. برای همین است که ما از چهرهِ بعضی افراد خوشمان می آید و چه بسا یکنفر در نزد این شخص زیباست و در نزد شخص دیگر زشت است. این صدا در نزد یکی زیباست و نزد دیگری زشت. یکی از این بوی عطر لذت میبرد و یکی نه. یکی ازین طعم خوشش می آید و دیگری ازآن متنفّر. بقول شیخ اجلّ سعدی: 《معشوقِ من آنست که نزد تو زشت است》 👹 .....لذا اگر عشق مردها و زنها به یکدیگر از تناسبِ اسمی(منظور اسماء الهی) برخیزد با توجه به ثابت بودنِ اسمی،این عشقِ مرد و زن به همدیگر،برای همیشه و تا آخر و ثابت می ماند. اما وقتی زن و مرد تناسب اَسمایی نداشته باشند.و عاشق همدیگر بشوند. در این حالت، شیطان از ناحیه ای بسیار مخفی و پوشیده، بر انسان شروع به تلقین میکند که این زن یا مرد تمام نقص وجودی تو را از بین میبرد و تو در کنار او به آرامش میرسی. اما از آنجا که باطل، دائمی نیست. این صورت، بتدریج زینتِ خود را از دست میدهد. و او میبیند که دلش از معشوق زده شده است.🤦‍♂🤢 لذا به این عشقها، یا تسویلی میگوییم که همان عشقِ است. منشاِ این عشق،همین عالمِ طبیعت است.که نفْس، با قوه بینایی خود شکل ظاهری زنی را میبیند و صورت از این قوّه به قوّه خیال مخابره میشود. و در خیال صورتگری میگردد و اینجاست که این قوّه (مثلا بینایی)، کارگاهِ شیطان شده و این قوّه را چنان تحتِ تصرّف خود قرار میدهد که خیال، آنطور که شیطان میخواهد تصویرسازی کند و عاشق به اشتباه بیفتد. و در این عشق رابطه انسان با ملکوتِ خودش قطع میشود.🙅 _____ ادامه دارد... انشاءالله👋 برگرفته از: نویسنده: علامه شیخ حمیدرضا مروجی سبزواری(طال عمره) کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_6003513820448818665.mp3
13.1M
📌 جلسه دهم 📗 از بیت (دقیقه ۱): 🍃عاشقی گر زین سر و گر زان سر است/ 🍃 عاقبت ما را بدان سر رهبر است/ 🔻عناوین: 🔹دقیقه ۱:عشق مجازی 💞 🔹 دقیقه ۱۵: خطاب حافظ به ابن‌سینا در مورد عشق 🔹دقیقه ۲۴: حکایت مجنون و شتر 🐪 🔹 دقیقه ۳۸: حکایت ابن‌سینا و شاگردش بهمنیار 🔹 دقیقه ۴۱: تصرف شمس و پاکبازی مولانا 👳‍♂ در محضر @moravej_tohid 👀 کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
بررسی منشاء عشقهای خیالی و عشقهای حقیقی ...واما عشق حقیقی: 💞 ____💖 حقیقتِ این عشق چیزِ دیگری است. موجودات مادامی که در علمِ خدا بودند. هرگروهی که از همسانیِ اسماء اصول برخوردار بودند با هم در یک گروه قرار داشتند واز اینکه در کنار یکدیگر بودند از شور و شعف سرشاری برخوردار بودند. اما چون از آن بریده شده اند (به امرِ کُن، از آن مقام اعلی تنزل کردند) اعیان تبدیل به ارواح شده، گرفتار وضع جدیدی شدند. چرا که ارواح برای بازگشتِ دوبارهِ خود به نیِستانِ علمِ خدا لازم بود که به عمل صالح بپردازند و عمل با جسم انجام می‌شود و این بود که روح می‌بایست جسمی بسازد که با آن بتواند به انجام اعمال صالح بپردازد. 🧎‍♂📿 ولی روح که مستقیماً نمی‌تواند جسم را از خود ظهور دهد... . اینجا بود که روح مجبور شد را اِنشاء کند که از سویی با خودش سنخیت داشته باشد و از سویی با جسم. که این موجودِ واسطه، است. و نفس از جهت ذاتش که مجرد است با روح سنخیت داشته و از جهت اینکه در انجام فعل محتاج ماده است با ماده و جسم سنخیت دارد. اینجاست که روح، نفس را وادار می‌کند که توسط جسم به عمل صالح و عبادات اقدام کنند تا در نتیجه روح، عروج یافته و بالا برود. و به نیِستانِ اعیان و اسماء برگردد. 💫 ... بعد از ظهورِ نفس توسط روح، این نفس به عوض اینکه بدنبال حوائج جسم برود تا جسم را اداره کند و در خدمت روح درآورد. متاسفانه نفس رفت تا از جسم استفاده کند که هرچه بیشتر او را به اَشربه خنک و اَطعمه لذیذ و اَلبسه رنگارنگ و مرکبهای زیبا و مُدرن و خانه های بزرگ و زیبا و الی غیر سوق دهد.🛺⛺️ چراکه گفتم که یک نیاز مهمِّ نفس، کسبِ است. و همانجایی که نفس به دنبال علم می‌رود برای کسب لذتِ علم است.🎓 آنجا هم که به دنبال عبادت می‌رود برای کسب لذتِ بهشت است. و اینجا بود که نفس، شوهر خود را بکلی فراموش کرده و حاجت را که روح باشد را نادیده گرفت. 【این مورد فراموشی شوهر (روح) توسط نفس را میتوانید در کانال عشاق، داستان مثنوی روی هشتک 👇 بزنید و بخوانید و لذت ببرید 】 در اینجا البته که یکی از قوا و نفس است. و البته چون که نفس هنوز نفسی حیوانی و در مرتبه طبیعت است لذا این عقل، است و نمیتواند روح را بدرستی بشناسد.ولی با خود میگوید: اگر نفس که مادر من است فقط بخواهد بدنبال کسب لذتهای خودش باشد، قیامتی و حساب و کتابی هم هست. لذا مادر را نصیحت میکند. در اینجاست که مادر، جسم را وادار به عبادت میکند. ولی باز هم این عبادتها نمی تواند این مادر(نفس) را به روح برساند چرا که بین نفس و روح، حجابهای سهمگین (دنیایی) وجود دارد.ضمناً نفس چون روح را بکلی فراموش کرده پس نمی تواند در انجام عبادات، نیت سِیر(بالا رفتن) روح را بنماید. علاوه بر این که فرزند دیگرِ نفس و نفس است. نمیگذارد که مادر به حرفهای برادرش که عقل باشد،گوش فرا دهد و میخواهد که در دنیا بماند. 👩‍👧‍👦 نیازهای جسم و نیازهای عقلی و نیازهای نفسی در کتاب توضیح داده شده است. ...و اما نیازِ یا نیاز روحانی که همان نیاز به انسانی است که خلاءهای روحی او را پُر سازد. نیاز به انسانی که با او سِنخیت اسمی دارد تا با او شده و سَر در کنارش نهد و آرام گیرد.💯 ریشه این نیازِ روح را قبلا توضیح داده ام.و یگانه گوهرِ دریای احدی و درّ یتیم بحرِ احدی(صلی الله علیه و اله) فرمود: 🕋 ارواح در علمِ خدا، ...در دستجات جداگانه قرار یافته اند.اما چون به عالمِ تنزل یافتند یکدیگر را گم میکنند و اگر یکی از آنها توانست دیگری را بشناسد با او اُنس گرفته و با او پیدا میکند.🫂 ابتدا بگویم که نیازِ روح در همه انسانها پدید نمی آید. و اغلبِ آنها تا آخرِ عمر، مشغول کارهای دنیایی و انسانهای دنیایی هستند تا آنها را در دنیایشان یاری دهند و بس. ..... اما گروه سومی هم هستند که نیازشان به یک انسانِ دیگر از جهت این استکه او را بکلی از این حیاتِ دنیا برکَنَد و به ازل باز گرداند. 🔝 این نیاز، نیاز به یک نبیّ است تا روحِ او را از صندوقِ وجود طبیعی آزاد کند. 💗 ای خدا بفرست قومی روح مند/ تا ز صندوق بدنمان واخرند/ ✨✨✨ خلق را از بند صندوق فسون/ که خرد جز انبیای مُرسلون/ ✨✨✨ نیاز به یک است تا روحش را آزاد سازد. زین سبب پیغمبر با اجتهاد/ نام خود وانِ علی مولا نهاد/ ✨✨✨ گفت هرکس را منم مولا و دوست/ ابن عمّ من علی، مولای اوست/ ✨✨✨ کیست مولا، آنکه آزادت کند/ بند رقّیت ز پایت وا کند/ برگرفته از: نویسنده: (طال عمره) کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
بررسی منشا عشقهای خیالی و حقیقی 🔹ادامه عشق حقیقی .....و اما پاسخ دادن به نیاز روح، توسط دو گروه انسان انجام میشود. گروه اوّل:انسان معمولی هستند که چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ معنوی، مزیّت و برتری بر دیگران ندارند و هم‌ردیف عامّه مردم هستند. ولی با روحِ ما سنخیتِ اسمی دارند و روح ما در عالمِ علمِ خدا با او کاملا آشنا بوده است. اینها همان دوستان و رفقایی اند که در میانِ رفیقانِ بسیاری که در سر راه او قرار میگیرند، به اینها دست می یابد.و تا آخرِ عمر از آنها جدا نمیشود.و با او رفیقِ حجره و گرمابه و گلستان میگردند. 👬 و اما گروه دوم: __ انسانهایی‌اند که اتصالاتِ قوی با عالم ملکوت دارند. و وجودشان بهره های قویّ از نورانیتِ ملکوت دارند. چنین انسانهایی هرگز در رفع حوائجِ دنیوی به انسان کمک نمیکنند. و مثلا نمی آیند که بدهکاریِ انسان را ادا کنند. و یا مریضیِ او را شفا دهند یا مشکلِ مسکنِ او را حل نمایند. و یا برای رفع بیکاری او شغلی مهیّا سازند. بلکه وقتی که ما با آنها پیوندی برقرار میکنیم مشکلات زندگی، دیگر اهمیّت خودش را در نزد ما از دست داده و دغدغه ای نسبت به آنها نداریم.و تحمّلِ مشکلات بسیار آسان میگردد. چرا که با ورود آنها به زندگیِ ما، دنیا رونق خود را از دست میدهد. و بدنبال آن، مشکلاتِ دنیوی هم در نزد ما کمرنگ و بی رنگ میگردند. و بلکه دغدغه های دیگری برای انسان رخ می نماید. 🫂 بسیاری از نفوس بدنبال چنان انسانی اند که نه همزبان، بلکه بدنبالِ باشد چراکه: ✨✨✨ 🔹ای بسا هندو و ترک،همزبان/ 🔹ای‌بسا دو ترک چون‌بیگانگان/ ✨✨✨ 🔹پس زبانِ همدلی خود دیگر است/ 🔹همدلی از همزبانی خوشتر است/ ✨✨✨ برگرفته از: نویسنده: کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
4_5922430296803771749.mp3
24.86M
🎙 جلسه چهلم 🔴❤️🔴(بسیارزیباوشنیدنی) 🧏‍♀🧏‍♂ 🔸 دقیقه ۱ از نصف می آید، یعنی انسان... مخصوصا در دعواهای خانوادگی این جوری هست... ✨ کسی که بر اذیت همسرش صبر کرد،همين صبر، سجده می شود... داستان نجات بچه‌ای بر اثر دعای یک حَمال (در نجف‌اشرف) 🔸 دقیقه ۱۷ قلب پیش خدا نیست، قلب توی مغازه است 🔸 دقیقه ۳۱ در راه سلوک الی الله ...حاضر باشید ضرر کنید اما دعوا نکنید. 🔸دقیقه ۳۴ ✨ برای اینکه نماز قبول شود،خیلی شرایط لازم است مردم نماز قبول نمی خوانند،مردم نماز صحیح می خوانند،یعنی... ✨ یکی از شرایط قبولی نماز است ✨ روح نماز، گذشت است.. در محضر @moravej_tohid کلبه عشاق @babarokn https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
هدایت شده از کلبه عُشاق
📿شیخ مکرّر میفرمود: اینها می آیند پیشِ من، سراغ پیرزنه را فقط میگیرند(اشاره به درخواست راهی برای حلّ مشکلاتِ زندگی)،هیچ کس نمی آیدو بگوید که من با خدا قهرکرده ام مرا با خدا آشتی بده!💔 برگرفته از: شیخ رجبعلی خیاط رحمت الله علیه کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
اصفهان 👩‍🍼 قرآن و علوم دینی توی مدرسه‌ها قدغن شده بود. حتی خواندن نماز را هم توی مدرسه‌ها ممنوع کرده بود. بعضی زنهای غربگرا هم نشریه‌ی "زبان زنان" را منتشر می‌کردند. و تمام هدفشان برداشتنِ چادر از سر زنان و دختران بود. 💂‍♀ بآنو، بی‌صدا کتاب می‌نوشت. "کانون جهان اسلام" را که و دوستانش افتتاح کردند به پیشنهاد خودش و هفته یکبار، داخل کانون برای خانم‌ها کلاس می‌رفت. بانو سیاسی نبود؛ اما آرام و بی‌صدا حرکت می‌کرد. به قول خودش نوری را که گرفته بود می‌خواست پخش کند. دلش نمی‌آمد بقیه را در تاریکی ببیند. -------،،------- گفت: 《حجاب، همان خانه نشینی است. دست و پاگیر است. حجاب یعنی زنهای خانه‌نشینِ بیسواد.از همانهاییکه اطرافمان زیاد دیده‌ایم. با حجاب که نمیشود درس خواند.》 😳 این حرف، همه را به خنده واداشت. مگر زنی باسوادتر از بانو هم می‌شد سراغ داشت. بانو با حجاب و عِلمش جوابشان را داده بود؛ اما با لبخند گفت: مگر ، عقلتان را محدود می‌کند که نمی‌توانید بخوانید یا بفهمید؟ ⁉️ صداها و هَمهَمه‌ها خوابید برای کسی شبهه‌ای باقی نمانده بود. 🤭😶 ⭕️ برای دسترسی به داستانهای قبلی و خاطراتِ بانو امین، لطفاً روی‌هشتک👈 👉 بزنید. سپس با استفاده از فِلش‌های پایینِ صفحه، به داستانهای قبلی دسترسی پیدا کنید.⭕️ برگرفته از: کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
948_4718710090859.mp3
3.73M
حجت‌الاسلام استاد عالی مزاح با امام زمان (عج) کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
4_5974114369875744466.mp3
3.04M
✨«محاسبات شیطان» 🎤در محضر (دامت برکاته) 🍃برگرفته از جلسهٔ صدوهفدهم @moravej_tohid www.moravejtohid.com کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
🌷 🍃سلطان و درویش 👑 📜 گویند روزی سبکتگین بر سر مزارِ سلطان العارفین بایزید بسطامی، درویشی را دید که نشسته و سر در جیب تفکّر و مراقبه فرو برده بود.🧎 با تمسخر گفت: شنیده‌ام می‌گویند شیخت بایزید گفته است: هر کس مرا ببیند آتش دوزخ او را نمی‌سوزاند ! ❗️ وی گفت:چنین است سلطان. سلطان گفت: چطور شد ابوجهل رسول را دید ولی در آتش می‌سوزد؟! ♨️ درویش گفت: ابوجهل رسول را ندید سلطان! ابوجهل رسول را ندید. 🕶 🔹 اینکه بایزید گفت اگر کسی مرا ببیند آتش او را نمی‌سوزاند. یعنی روحِ مرا ببیند. و از آنجا که روحِ انسان، نورِ وجودِ اوست پس اگر به روحِ بایزید رسیدی به نور رسیده‌ای و کسی که به نور برسد، نار(آتش) بر او تاثیری ندارد. 👀 🕯 بنابراین فایده و نتیجه کامل در جایی است که انسان ابتدا در درونِ خودش، از مقامِ نفسش به راه افتد و یک سِیر انفُسی نماید تا به روحِ خودش برسد. 🚶‍♂ چون روحِ هر انسانی، پرتویی و شعاعی از روحِ امام است. پس رسیدن به روحِ خود، رسیدن به روح امام است. 🌹 💚🌹 برگرفته از: نویسنده: (طال عمره) کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5987870140807517319.mp3
3.94M
قال رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله:💕 ✨«وَ جُعِلَتْ قُرَّةُ عَیْنٍ لِی في الصَّلاة»👀 🎤در محضر (دامت برکاته) 🍃برگرفته از جلسهٔ هشتم @moravej_tohid www.moravejtohid.com     کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
♦️میرزا محمدعلی نجف‌پور 🔹️میرزا محمدعلی فرزند آقا محمدجعفر نقاش و نواده آقا نجفعلی نقاشباشی اصفهانی نقاش معروف اوایل قاجار است. 🔹️او سال ها در حجره متعلق به میرزا عبدالحسین صنیع همایون، در سرای حاج علینقی بازار، با وی همکاری هنری داشت. 🔹️وی نقاشی گل و مرغ را شیرین و با حالت می ساخت و در چهره سازی و منظره پردازی نیز خوش قلم بود. او در حدود سال 1311شمسی درگذشت. 🔹️تصویری کمتر دیده شده از محمدعلی نجف پور که سمت راست نشسته است. مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢جلب نظر امام زمان (عج) 💚 🔹بی عنایات حق و خاصان حق/ 🔹گر ملک باشد سیاه هستش ورق/ 🌷در محضر (حفظه‌الله) 🍃ادامه بحث را در جلسهٔ پانزدهم دنبال کنید. www.moravejtohid.com کلبه عشاق @babarokn
🌷قرآن مجید🌷 ✨وَمِنَ النَّاس مَنْ یَقُولُ آمَنَّا باللَّهِ فَإِذَا أُوذیَ فِی اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَةَ النَّاس کَعَذَاب اللَّهِ وَلَئِنْ جَاءَ نَصْرٌ مِنْ رَبِّکَ لَیَقُولُنَّ إِنَّا کُنَّا مَعَکُمْ أَوَلَیْسَ اللَّهُ بأَعْلَمَ بمَا فِی صُدُورِ الْعَالَمِینَ و از مردم کسانی هستند که به زبان اظهار می‌کنند: «ما به خداوند ایمان داریم» امّا همینکه در راه دین خدا از سوی مخالفان آزاری متوجّه آنها شود، فتنه دشمنان را به حساب خداوند می‌گذارند و ناله سر میدهند. ولی هر وقت یاری و پیروزی از جانب پروردگارت نصیب پیامبر و پیروانش شود می‌گویند: «ما همیشه همراه و موافق شما بودیم و به شما کمک کردیم» [و ادّعای سهم می کنند.] آیا خداوند دانای اصلی به نیّات و حالات مردمان نیست. العنكبوت(10) دانلود از طریق لینک زیر: http://mojezehapp.ir کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
علت پیشرفت بیماریها در دنیا.mp3
13.47M
🌫علت گرفتاری‌های مردم ⁉️ 🔹یقین‌نداریم بهمین‌خاطر.. 🔹 اين بی توکلی و بی اعتمادی به خدا، زندگی مردم را سخت کرده است. 💿برگرفته از: جلسه ششم 👀کلبه عشاق ⛺️ https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
4_5800716489912747753.mp3
17.46M
🎙 جلسه چهل و ششم 🟠عناوین:🔻 🔹دقیقه ۲ اعتقاد به خدا در خيلی از مردم وهمی است.(صرف تلقین است) 🔹دقیقه ۶ فرق بین اعتقاد و ايمان چيست؟ یکی هستند،اما ايمان یک چیز اضافه دارد،ايمان..‌. 🔹دقیقه ۱۵ وقتی که کسی یا در مرحله‌ای است که بهشت و جهنّم را شهود می کند یا مثل اینست که شهود میکند... 👀 🔹دقیقه ۲۱ تقوا در پیمودن منازل خیلی مهم است... ✨ آیا انجام واجبات هم جزو تقوا است؟ بله هست 🔹دقیقه ۲۳ انسان خودش را از ترک واجب نگه دارد... ♨️ 🔹دقیقه ۲۷ عمل باعث می‌شود که ايمان قویتر شود. 💪 در محضر @moravej_tohid کلبه عشاق https://eitaa.com/babarokn
.        ┄═•✺🔹﷽🔹✺•═┄ .هوالحکیم. بسمه تعالی 📚 آشنایی بیشتر با زندگی حضرت استاد، شیخ حمیدرضا مروجی سبزواری (زیّد عزه) 📜 در سال ۱۳۴۱ در سبزوار متولد شدند و در دو سالگی پدرشان را از دست دادند و تکفّل ایشان و برادر کوچکترشان و مادرشان را جدّ مادریشان که از ملّاکین بزرگ سبزوار بود به عهده گرفت. خانواده‌ی پدری ایشان خانواده‌ای روحانی و زاهد بودند و پدربزرگشان، مرحوم حاج شیخ حسین مروجی عمرش را در کشورهای آسیایی به جهت تبلیغ دین مبین اسلام گذرانده، و از آنجا که بسیار متمایل به تفکّرات سیّد جمال‌الدّین اسدآبادی بود، برای ایجاد وحدت در بین ملت‌های اسلامی، در طیّ مسافرت‌های بسیاری که به کشورهای اسلامی نمود، تلاش‌های بسیاری نموده و در این راه به مصائب شدیدی هم دچار شد. ازجمله چندین بار حبس و تبعید از طرف دولتِین بریتانیا و فرانسه، و سه بار ترور در هند، الجزایر و افغانستان که مرتبه‌ی اخیر با اصابت پنج تیر به وی مدت شش ماه در افغانستان، در منزل بانویی ایرانی و سبزواری مقیم افغانستان بستری شد و آن بانو از وی پرستاری نمود تا بهبود یافته و به ایران بازگشت. همسر وی که مادر بزرگِ پدریِ استاد است، دختر مرحوم حاج سید علی خلیلی مجتهد است که نسل اندر نسل از علمای بزرگ سبزوار بوده و تنها خاندان سیّد در سبزوار است که نَسَب آنها به جناب محمد حنفیه فرزند والا مقدار حضرت امیرالمومنین علی(ع) می‌باشد، می‌رسد. و لذا شیخ ما همیشه می‌فرمودند: که من از دو جهت با حضرت فاطمه زهرا (س) مَحرم هستم. یکی از جهت مادر خودم  که از سادات حسینی هستند و دیگر از جهت مادرِ پدرم که به جناب محمد حنفیه منتهی می‌شوند. خاندان مادری ایشان از تجّار و ملّاکین بزرگ سبزوار بوده و جدّ مادری ایشان، مرحوم حاج محمود حقیران، ملک‌التجّار سبزوار بود و دامنه تجارتش تا روسیه‌ی تزار نیز کشیده شده بود. شیخنا الاستاد در سال ۱۳۵۹ بعد از اخذ دیپلم در سبزوار نزد مرحوم حاج شیخ حسن مهرآبادی ادبیات عرب را آموختند (گذشته از اینکه بر ادبیات فارسی، فارسی پهلوی و اَوِستایی نیز آگاهی بسیار داشتند بطوریکه بارها می‌فرمودند: «بسیاری از دکترهای ادبیات فارسی به اندازه ی من تسلط بر فارسی پهلوی و اوستایی ندارند». ایشان حتی رومئو و ژولیت شکسپیر را نیز از همان زبان انگلیسی باستانی که شکسپیر بدان زبان آثارش را نگاشته، خوانده بودند). استاد در سال ۱۳۶۰ از سبزوار به تهران رفته و در حوزه ی علمیه‌ی چیذر به مدت یک سال مشغول به تحصیل شدند و در سال ۱۳۶۱ به قم مهاجرت نمودند و رحل اقامت را در آن دیار افکندند. استاد می‌فرمودند: «در بدو ورودم به قم به حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رفتم و گفتم بی‌بی جان! تو مرا در درگاه خودت نگاه‌دار و نگذار از حوزه بیرون رفته و وارد دانشگاه شوم، یا جذب مناصب دولتی و پشت میزنشینی شوم، و بصورت یک روحانی ساده و سنّتی بمانم، من هم  با هرگونه فقر و محرومیت می‌سازم و بر خلاف بسیاری از روحانیون که به قم می‌روند و دیگر به زادگاه خویش بر نمی‌گردند، امّا من به سبزوار برگردم و علم توحید را در آن شهر اشاعه دهم و با آنکه می‌دانم پا گذاشتنِ در وادی علم توحید بسیار مشکل و اشاعه‌ی آن در میان مردم بسیار مشکل‌تر و با مصائبِ بسیاری همراه است امّا همه را به جان و دل می‌خرم». شیخ ما همیشه می‌فرمودند: «تنها عشق من در همه‌ی عمرم معرفت توحید بود و بس، و تنها معشوق من معرفت بود و این معشوق را در آغوش هر که می‌یافتم عاشق او نیز می‌شدم.» حضرت استاد در قم فقه و اصول را در محضر آیات عظام حاج شیخ جواد تبریزی، و حاج شیخ حسین وحید که از  بزرگترین شاگردان حضرت خاتم الفقهاء والاصولیین حضرت آیت الله العظمی آقای سید ابوالقاسم خوئی بودند (رضوان الله تَعالی و رَحمَتُهُ الواسِعَه و غُفران الله الشّامِلَه عَلَیهِم اجمَعین) تا به مرتبه اجتهاد پیش رفتند و تا زمانی هم که جلسات استاد دایر بود هر شب بعد از نماز مغرب و عشا حدود بیست دقیقه برای نماز گزاران که اکثر آن‌ها را شاگردانشان تشکیل می‌دادند، بر مبنای متن عروةالوثقی، فقه استدلالی می‌گفتند و همواره می‌فرمودند: می‌خواهم  شاگردانم در سه جهت اعتقادات، اخلاق و فقه کامل شوند و ذهن آن‌ها در هر سه مورد‌ استدلالی شود، بر خلاف دَأْب ائمه‌ی جماعات که معمولاً بعد از نماز چند مسئله‌ای برای نماز گزاران از روی رساله می‌خوانند... ادامه دارد...👋 ان‌شاءالله @moravej_tohid http://www.moravejtohid.com ------------------- کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
33.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 🔘 🔘 زبانی 🗣 قلبی 🫀 با دریغ و افسوس فراوان عالم ربانی و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه سال پیش یعنی اسفند ۱۴۰۲ دار فانی را وداع گفته و به جوار رحمت حق پیوستند. مزار ایشان در اصفهان، تخت فولاد، گلستان شهدا می‌باشد. کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧿🧿🧿🧿🧿🧿🧿 🍃آیت الله : گوش‌شان به دهان حضرت حجت(عج) است؛ 💚 علامه عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، جلوی حضرت آقا(سیّدعلی خامنه‌ای) دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند. حضرت آقا ناراحت شده و به علّامه می‌فرمایند: این کار را نکنید. علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم. 👈ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است. 🧏‍♀🧏‍♂ این جملات وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌الله طباطبایی(ره) درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان (عج). کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc 👇👇👇
🌷 خطبه ۱۴۱ ۱_ پرهیز از شنیدن غیبت 🧏‍♀ ای مردم! آنکس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین و درستیِ راه و رسم را سراغ دارد، باید به گفته‌ی مردم درباره‌ی او گوش ندهد. آگاه باشید! گاهی تیرانداز، تیر افکنَد و تیرها به خطا می‌رود. 🏹 سخن نیز چنین است. درباره کسی چیزی می‌گویند که واقعیت ندارد. و گفتارِ باطل، تباه شدنی است. و خدا شنوا و گواه است. بدانید که میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست. ۲_شناخت حق و باطل 🧏‍♀🧏‍♂ 👀 (پرسیدند معنای آن چیست؟ مولا علیه‌السّلام انگشتانِ خود را میانِ چشم و گوش گذاشت و فرمودند:) باطل آنستکه بگویی "شنیدم" و حق آنستکه بگویی "دیدم" 👀 کلبه عشاق 🧏‍♂ https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
در محضر مبحث همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
4_5933822405498635380.mp3
32.03M
🎙مبحث جلسه بیست و سوم 《همراهان گرامی لطفا جلسات را دنبال بفرمایید.》 ⭕️【 برای‌ دسترسی به آرشیو کامل از مبحث محبت، لطفاً روی‌هشتک👈 بزنید. سپس میتوانید فایل‌ها و مطالبِ قبلی را با استفاده از فِلش‌های پایینِ صفحه، جستجو و پیدا کنید.】⭕️ در محضر @moravej_tohid کلبه عشاق @babarokn