eitaa logo
کلبه عُشاق
4.8هزار دنبال‌کننده
798 عکس
452 ویدیو
1 فایل
با دو قبله در ره توحید نتوان رفت راست یا رضای دوست باید، یا هوای خویشتن (سنایی) 💪...خودمونا بسازیم؛ #بابارکن_الدین شیرازی، بابایی که دستِ فرزندِ ناخَلفش را گرفتو... ادامه 👇 https://eitaa.com/babarokn/2600 💌کانال احراز هویت شد @babaroknodin1400
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مروج توحید
❈یا مقلب القلوب❈ امام باقر(ع): ✨"إِنَّ الْقُلُوبَ أَرْبَعَةٌ- قَلْبٌ فِيهِ نِفَاقٌ وَ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ مَنْكُوسٌ وَ قَلْبٌ مَطْبُوعٌ وَ قَلْبٌ أَزْهَرُ أَجْرَدُ...وَ أَمَّا الْمَنْكُوسُ فَقَلْبُ الْمُشْرِكِ" ✍ همانا دل‌ها چهار گونه‌اند: دلى كه در آن نفاق و ايمانست، دلى كه وارونه است، دلى كه مُهر خورده است (و از چرک و زنگ روى آن پوشيده است)، و دلى كه تابناک و پاكيزه است... و اما قلب وارونه، دل مشرک است. 📚کافی، ج ۴،ص ۲۱۱ ،حدیث ۲ --------------------------------------------------- 🎤«قلب منکوس، قلبی است که پشت و رو شده‌. قلبی است که به کلی به سوی دنیا قرار گرفته. پشت این قلب به خداست و روی آن به دنیا. در این قلب هیچ خیری نیست. مثل کاسه‌ای است که به پشت قرارش داده‌اند، هر چه باران ببارد در آن جمع نمی‌شود. قلب‌های منکوس هم همین طورند، هر چه باران رحمت خدا ببارد درون این قلب جمع نمی‌شود. این قلب بهره‌ای از رحمت ندارد.» 🔽 برگرفته از 🆔@moravej_tohid www.moravejtohid.com   •┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•
هدایت شده از مروج توحید
4_5800894267199067214.mp3
4.23M
🎤درمحضر وَ جَعَلْنا عَلَی قُلوبِهِم أَکِنَّةً  (۴۶سوره اسراء) 🔽برگرفته از جلسهٔ 🆔@moravej_tohid 🌐//www.moravejtohid.com    •┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•
هدایت شده از مروج توحید
4_6025937672902542808.mp3
3.62M
برگرفته از جلسه ۴ تفسیر این کتاب به صورت فایل صوتی در سایت ، اپلیکیشن مروج توحید ، و در تلگرام موجود است . ✍️دانلود و نصب اپلیکیشن مروج توحید http://moravejtohid.com/app
هدایت شده از مروج توحید
🎙 جلسه سیزدهم در محضر ✨دقیقه 3 کسی که طالب عنقا (سیمرغ) هست، نه تنها باید از دنیا دست بردارد، بلکه باید از جان هم دست بردارد. ✨دقیقه 6 در علم اخلاق، ما یک منفعت داریم و یک لذت داریم، منفعت آن چیزی است که در انسان نقصی را از بین می برد. لذت، نه، نقص را از بین نمی برد. فقط یک سازگاری با یکی از حواس پنجگانه دارد. ✨دقیقه 9 ما به منفعت عقلانی اکتفا نمی کنیم، به لذت هم می خواهیم دست پیدا کنیم. می خواهیم این پرده ی (پنجره) غیر از این که جلو نور آفتاب را می گیرد، وقتی چشم ما به آن می افتد چشم ما هم یک لذتی از آن ببرد. ✨دقیقه 14 خیال قوه ای هست که تند، تند احکامش عوض می شود، برای همین می بینی بعد یک سال، پرده، دلشان را می زند و می خواهند عوضش کنند، دکور خانه شان را عوض می کنند. عقل می گوید :همین خوب است. (اما) خیال می گوید : نه، دلم را می زند. خیال غیر از عقل است. عقل، احکامش ثابت است، ماندگار است. خیال است که احکامش مرتب عوض می شود. ✨دقیقه 23 در خیابان وقتی دارید راه می روید با خودتان فکر کنید که آدم ها دنبال چی هستند؟ ✨دقیقه 26 شیطان نمی خواهد بگذارد بفهمد که هدف اصلی آمدن انسان به این دنیا چی بوده؟ ✨دقیقه 26 خداوند فرموده، بروید به آنجا (دنیا) و آن اسماء من که در درون شماست اینها را به فعلیت برسانید. من علیم هستم، شما هم علیم شوید من قدیرم، شما هم قدیر شوید..... «علم آدم الاسماءکلها» کمالات خودم را در شما قرار دادم، اینها را به فعلیت برسانید و بعد پیش من برگردید، وقتی که پیش من برگشتید، مثل خود من بشید، الان مثل من نیستید، بروید پایین در دنیا و عمل صالح انجام دهید. ✨دقیقه 29 توشه ی انسان ها یا نار است یا نور ✨دقیقه 30 دنیا، باطنش جهنم است، هر چه که به دنیا بیشتر توجه می کنی، انسان خودش را بیشتر جهنمی می کند. انسان خودش را آتشی می کند، خودش را تبدیل به آتش می کند. بعد می فرماید : «فاتقوا النار التی وقود ها الناس و الحجاره» «24،بقره» بپرهیزید از آتشی که هیزمش خود انسان است. (نه اینکه ما را در آتش بیاندازند، ما خودمان هیزمهای آن آتش هستیم.) اگر هم می توانی خودت را نور کن. ✨دقیقه 33 از همه بالاتر جانبازی است، اصلاً روحش را از این دنیا بالا ببرد. ✨دقیقه 36 سؤال مرغان، آیا اصلاً سیمرغ با ما نسبتی دارد یا غریبه است؟ هدهد گفت :دلتان را بد نکنید که در راه عشق بد دلی و دل بد کردن و اینکه او با ما نسبت ندارد و او با ما غریبه است و ما نمی توانیم به او برسیم و.... اینها را از خودتان دور کنید. ✨دقیقه 38 انسان با یک چشم باز حرکت کند. این است که می گویند : یقظه همین است..... آنهایی که عشق را با شهود آغاز کردند آنها خوب است. ✨دقیقه 39 حداقل انسان در قلب خودش یک چیزی را احساس کرده باشد. بالاخره بی هیچی نباشد و در قلب خودش که نگاه می کند، یک عشقی، یک دردی، یک سوزی احساس بکند، همین جوری قلبش خالی خالی نباشد...... وقتی به قلبش نگاه می کند، می بیند در قلبش یک خواسته ای هست که آن چیزی را که می خواهد در این دنیا نیست. ✨دقیقه 41 در اینجا هدهد می خواهد نسبت سیمرغ را با مرغ ها بیان کند و می خواهد بگوید همچین نیست که با او بیگانه باشید. ✨دقیقه 42 ما همه تنزلات اسماء خدا هستیم. هر موجودی در این عالم سایه ی یکی از اسماء هست، پس بنابراین ما همه با الله نسبت داریم. ما همه پرتوهای وجودی خدا هستیم، با خدا غریبه نیستیم، اگر به درون خودمان رجوع کنیم، الله را در درون خودمان می یابیم. (یک نسبتی داریم خیلی نزدیک، خیلی نزدیک) ✨دقیقه 45 ما نمی توانیم ذات خدا را بی قید ببینیم، آمد آیینه ساخت، آیینه چه کسی هست؟ آیینه همین موجودات عالم هستند. ما در آیینه موجودات می توانیم ذات خدا را ببینیم. وقتی که دیدیم از ذات خدا لذت می بریم. ✨دقیقه 46 سلوک الی الله یعنی سیر به سوی آن مرتبه نورانیت خودمان ✨دقیقه 48 فقر حقیقی، فقر وجودی ماست. که همه ی وجودم مال خداست و هیچی از خودم ندارم. این را فقر محمدی می گویند، «الفقر فخری» https://eitaa.com/moravej_tohid/3547🆔 @moravej_tohid
هدایت شده از مروج توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨نمازهای یومیّه راه طهارت روح از نجاست غفلت!                     🎤درمحضر ⬇️برگرفته از جلسهٔ 🆔@moravej_tohid www.moravejtohid.com          •┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•      
💠 گمراه کردن، مِثل کشتن است! امام صادق (ع) ـ در پاسخ به سؤال از آيهٔ - «و هركس، كسى را زنده كند، چنان است كه همه مردم را زنده كرده است» ـ فرمود: يعنى كسى كه ديگرى را از گمراهى به راه راست درآورد، مانند اين است كه او را زنده كرده است و كسى كه ديگرى را از راه راست به گمراهى كشاند، او را كشته است. منتخب میزان الحکمه-ح 6355 📚 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✍ اساساً، فرصت زندگی در دنیا، برای «کشف راهِ هدایت و کسب کمالات»، اهداء شده است🔹حیات کسیکه محور بازی را از دست داده و خارج از قواعدِ ساختار، حرکت می‌کند، نقض‌غرض هدف و بی‌معناست🔹بنظر در منطق قرآن، «زنده بودن» به «در راه بودن» است نه به «وجود علائم مهم زیستی!»🔹بنظرِ شما، کُشنده‌ترین سلاح در عصر حاضر چیست؟! زنده باشید...
هدایت شده از مروج توحید
4_5774048861878225874.mp3
11.87M
💡اگر ما دعا میکنیم امام زمان (عج)تشریف بیاورند،برای دنیایمان است… ⚪️ کیست که انتظار فرج را بکشد برای اینکه ایشان بیایند تا روحش را آزاد کنند؟! ⚪️ غدیر خم برگرفته از جلسه ۱۸ اسماءالحسنی @unityofcreature
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
إلهی، شکرت که به سرّ « مَن ماتَ و لَم یعرَفْ إمامَ زمانِهِ ماتَ میته الجاهلیه» رسیدم و امام شناس شدم و فهمیدم که امام، اصل او قائم و نسل او دائم است. فراز ۲۵۱ @shakhehtoba
هدایت شده از مروج توحید
🎙 جلسه سی و یکم در محضر 🔹 شروع از بیت( دقیقه ۲): این عجایب دید آن شاه جهود جز که طنز و جز که انکارش نبود 🔹 موضوع داستان: عتاب کردن آتش را آن پادشاه جهود 🔹 عناوین : 🔹 دقیقه ۲: هدف مولانا از بیان این داستانها 🔹 دقیقه ۸: گوش تسبیح شنو 🔹دقیقه ۱۱: قلب بسته، مانع درک حقیقت 🔹 دقیقه ۱۳: بازگشت هر کس به اصل خود 🔹 دقیقه ۱۴: ارزش هر نَفَس 🔹 دقیقه ۱۹: هم جنسهای عَرَضی 🔹 دقیقه ۲۶: داستان تمثل دنیا برای حضرت علی ع 🔹 دقیقه ۲۸: نشان دادن خود حقیقی مولانا به خودش توسط شمس 🔹 دقیقه ۳۱: سرّ عشق شدید مولانا به شمس 🔹 دقیقه ۳۴: صبر عن الله 🔹 دقیقه ۳۸: آتش عشق بهتر از آتش عقل 🔹 دقیقه ۴۲: مخاطب مولانا 🔹 دقیقه ۴۹: زمان آرامش مولانا 🆔 @moravej_tohid
کلبه عُشاق
#شرح_داستان_پادشاه_و_کنیزک قسمت هشتم #داستانهای_زیبای_مثنوی ادامه داستان مثنوی👇👇👇 طبیب به نزد شاه ر
قسمت پایانی عشق حیوانی یا خیالی آن استکه انسان، عاشقِ جسم دیگری شود و جذب زیباییهای ظاهری آن گردد.در اینجا معلوم استکه وقتی جسم از بین برود این عشق هم از بین می رود. یعنی اگر عاشقی با معشوقش در خانه ای باشند و ناگاه معشوق سکته کند و بمیرد عاشق وحشت میکند و او که آرزویش این بود که شبی تنها با معشوقش به صبح بیاورد، اینک حاضر نیست تا صبح در کنار جسدش بخوابد.😁😜 عزیزِ من! که خداوند تو را از آفتِ چنین عشقهایی محفوظ بدارد 🙏🙏🙏، این همه داستان لیلی و مجنون برایت گفتم تا تو را بدینجا برسانم که عشق کنیز به مردزرگر ازین عشقها بود.و علت سرد شدن کنیز بر زرگر، ساختن و خوراندنِ معجون به زرگر توسط حکیم میباشد که زرگر هر روز زرد و نحیف تر و پریده رنگتر می شد. اکنون ولیّ خدا بعنوان حکیم الهی آمده که نفس(کنیز) را ازین عشق به جسم و دنیا(زرگر) منصرف ساخته و به فطرت خودش که عشق به روح (پادشاه) باشد برگرداند.😊😍 ولیّ خدا(حکیم) برای اینکه نفس را از عشق به دنیا باز دارد و او را به روح برگرداند، خاکسترها را از روی آتش عشق اول کنار می زند و در اثر تصرُّفی که ایجاد میکند،‌ حجابهای ضخیم را که بین نفس و روح است بر کنار میزند. لذا نفس برای لحظه ای همه گذشته اش بیادش می آید. یادش می آید یک زمانی در کنار معشوقِ زیبا، سر بر دامن پُر مِهر و وفای او گذاشته و معشوق (روح) برایش از دورانی میگفت که هر دو باهم در نِیِستانِ اَزل بودند.🙊🥰 وقتی و از بهشت هُبوط (نزول) کردند و به زمین فرود آمدند برای مدتها از یکدیگر جدا بودند و آدم بدنبال حوّا می گشت😔. عاقبت، یکدیگر را در صحرای عرَفات یافتند و عرفات را عرفات گویند یعنی معرفت و شناخت. یعنی اینکه آدم و حوّا یکدیگر را در این صحرا دیدند و یکدیگر را شناختند. در اینجا بود که حوّا به آدم بازگشت و چه بسا که شبهای بلند زمستان برای یکدیگر خاطرات زمانی را که در بهشت بودند بازگو میکردند.🌷❤️🌷 در اینجا ای عزیز، می دانی که حجّاج در مراسم حجّ باید روز نهم ذی الحجه در عرفات باشند و در آنجا وقوف نمایند. آنگاه یکی از حاجیان، وجود مقدّس صاحب الامر و الزَّمان(عج) است. 😳😳😳😳😳 ❤️❤️❤️ 🌷🌷🌷 🙏🙏🙏 اما چندنفر از حاجیان به ملاقات آن عزیز می رسند؟ من نمیدانم تو اگر می دانی بگو. 😔😏 این محرومیت از امام(عج) برای چیست؟ چنانکه گفتم عرفات، میعادگاهِ است و ما با امام هیچ ارتباط حبّی و عاشقانه برقرار نکرده ایم، پس طبیعی است که او را نبینیم. مژده وصل تو کو کز سر جان برخیزم/ طایر قدسم و از دام جهان برخیزم/ گرچه پیرم تو شبی تنگ در آغوشم گیر/ تا سحرگه ز کنار تو جوان برخیزم/ امام و مولای ما ،حضرت جعفر بن محمّد صادق که سلام خدا بر او باد در شرح باطن آیه ۲۹ سوره حج، فرمود: اعمالشان را بجا آورند و امامشان را ملاقات کنند. لذا اگر این صورت نگیرد، حج حاجی عبارت خواهد بود از یک مُشت اعمالی که هیچ روحی ندارد. ازهمینجا دریاب که چرا در وقوف هیچ عملی واجب نشده و حاجی لازم نیست هیچ عملی را اعمّ از خواندن نماز یا قرائت قران و هیچ عملی دیگر را انجام دهد. بلکه آنچه از حاجی مطلوب است توقف است فقط. آری عملی از حاجی خواسته نشده تا حاجی مدام کند و در قلبش از فراقِ امام بنالد و بسوزد تا به اضطرار برسد و سر از پا نشناخته در میان خیمه ها بگردد که خیمه ی او کجاست؟🤔 عاقبت پرده خیمه ای کنار رود و با تو خطاب کند: ای حوّایِ من! آدم که مدتها در سوختی و مدام چشمت پُر اشک و دهانت پُر آه بود، اکنون به سُراغت آمده و دارد مژده ی وصل خودش را به تو میدهد🤗. و تو زیر لب می خوانی: به ولای تو که گر بنده خویشم خوانی/ از سر خواجگی کون و مکان برخیزم/ ولی جرات میکنی و کمی صدایت را بلند میکنی تا به گوش او برسد گرچه او بر ذهنِ تو آگاه است. چه شود به چهره ی زردِ من نظری برای خدا کنی/ که اگر کنی همه دردِ من به یکی نظاره دوا کنی/ تو شَهیّ و کشورِ جان ترا، تو مهمیّ و مُلکِ جهان، ترا/ ز ره کرم چه زیان تو را که نظر به حال گدا کنی/ حالا خجالت زده هستی که هیچ هدیه ای و پیشکشی نیاورده ای که نثارش کنی🤭🙊😢. اما با خود میگویی جانی ناقابل هنوز در تنم مانده که اگر بپذیرد در پایش ریزم. گر قصد جفا داری اینک من و اینک سَر/ ور راه وفا داری جان در قدمت ریزم/ بس توبه و پرهیز کز عشق تو باطل شد/ مِن بعد به آن شرطم کز توبه بپرهیزم/ مجنونِ رخ لیلی چون قیس بن عامر/ فرهاد لب شیرین چون خسروِ پرویزم/ با یاد تو گر سعدی در شعر نمی گنجد/ چون دوست یگانه شد با غیر نیامیزم/ علّامه شیخ حمیدرضا مروجی سبزواری این داستان تمام 🌷🙏🙏🙏🙏🌷 کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
هدایت شده از مروج توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨«وَ لَمَّا یَدْخُلِ الایمانْ في قُلُوبِکُمْ»(حجرات۱۴) 🎤درمحضر    ⬇️برگرفته از جلسهٔ                              🆔@moravej_tohid www.moravejtohid.com          •┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•
30.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه خواهید شنید: داستانی زیبا از شیخ انصاری در فضیلت مقام مادر www.ostadaali.ir 🆔 @ostad_aali
هدایت شده از مروج توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهار بانوی بهشتی ⏸ در محضر ⤵️ادامه بحث را در دنبال کنید. 🆔 @moravej_tohid 🌐/www.moravejtohid.com        •┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•
■پرهیز از آرزوهای طولانی و هواپرستی■ ۴۲ ای مردم! همانا بر شما از دو چیز میترسم: هواپرستی و آرزوهای بلندمدت. اما پیروی از خواهش نفس، انسان را از حقّ باز می دارد و آرزوهای بلندمدت، آخرت را از یاد میبرد. !دنیا بسرعت پشت کرده و از آن جز باقیمانده ی اندکی از ظرف آبی که آن را خالی کرده باشند، نمانده است. که آخرت بسوی ما می آید. دنیا و آخرت هریک فرزندانی دارند. بکوشید از فرزندان آخرت باشید نه دنیا. زیرا در روز قیامت هر فرزند به پدر و مادر خویش باز میگردد. امروز هنگام عمل است نه حسابرسی، و فردا روز حسابرسی است نه عمل🙊🤔🥺
هدایت شده از مروج توحید
🎙 جلسه چهاردهم در محضر ✨دقیقه 2 ما رقیق شده اسماء خدا هستیم و هر انسانی، یک ربی دارد که ربش، اسمی از اسماء الله است، پس ما چیزی جز خدا نیستیم، منتهی از ذات خدا و از اسماء الله نازل شدیم. ✨دقیقه 5 با خدا یک نسبت خیلی نزدیک داریم. خدا اصل ماست و ما فرع او هستیم. ✨دقیقه 6 هر کدام از ما یک بعد مقید داریم و یک بعد مطلق داریم. یعنی یک بعد مقید داریم که مثلا می گوییم : من این جوری هستم، من اون جوری هستم. یک اختلاف هایی با هم داریم، یکی نجار است، یکی آهنگر است، یکی زن است، یکی مرد است و..... اما در واقع همه ی اینها عبارت هستند از : وجود، همین «وجود» به طور مطلق خداست. خدا کیست؟ خدا را جدای از خودمان ندانیم..... هر کدام از ما یک باطن داریم و یک ظاهر داریم، باطن ما آن «وجود» است. ظاهر ما، ظهوری است از آن «وجود» که «وجود» خودش را با این قید ظهور داده، پس خدا اصل وجود ماست. ✨دقیقه 8 نکته ی مهمی که عطار بیان می کند، همین است، وقتی که سالک از عالم کثرت به عالم وحدت حرکت می کند، وقتی که به آخر می رسد، می بیند که آن کس که دنبالش می گشت، خودش هست. سیر الی اللّه : سیر از خود ظاهری به خود باطنیت هست. قیود ما هستند و تعینات ماست که ما را از همدیگر جدا کردند. ✨دقیقه 10 سالک به دنبال خود حقیقیش بوده، ما در خود مجازیمان زندگی می کنیم، در خود کاذبمان زندگی می کنیم. ✨دقیقه 12 واقعش انسان ها در یک خدای کاذب و در یک دین کاذب زندگی می کنند...... مردم از شراب دنیا مست هستند و آن خود حقیقیشان را فراموش کردند. (غافل هستند) اینکه به حضرت علی (ع) می گویند : ساقی کوثر، برای همین است. فرمود : «سقاهم ربهم شرابا طهورا» «21،انسان» خداوند ساقی گری می کند، یعنی خدا این شراب را به آنها می نوشاند. که مظهر تامش حضرت علی (ع) و همچنین اولیاء علویون هستند. (اینجا انسان برعکس می‌شود و خود مجازیش را فراموش می کند و می فهمد که یک حقیقت دیگر بوده است.) ✨دقیقه 24 «علی ممسوس فی ذات الله» علی (ع) در ذات خدا، اصلاً حل شده، وقتی به او نگاه می کنی، اصلاً خود او عبادت است. به خاطر اینکه مظهر قوی خداست..... منتهی یک نگاه کردن از روی معرفت، این مهم است. (ابوجهل در همه ی عمرش پیامبر را می دید، ابوبکر و عمر در همه عمرشان حضرت علی (ع) را دیدند.) ✨دقیقه 27 «قلب المومن، عرش الرحمن» یعنی در قلب خودت، خدا را ببین. (اینها حقیقت است.) قلب انسان مؤمن، عرش خداست و خدا هم در عرش است. شرط اول برای این که خدا در خانه ی قلب فرود بیاید، باید خانه را از غیر پاک کنی. ✨دقیقه 30 انسان هایی که موحدند، از توحید بالا رفتند و به وحدت رسیدند، آنها می گویند : به دریا بنگرم، دریات بینم به صحرا بنگرم، صحرات بینم (آنها دیگر ظلمت نمی بینند) آنها همه را خدا می بینند و همه را نور می بینند. ✨دقیقه 33 سالک در سیر خودش به سوی خدا، زحمت ها، مجاهدت ها تا زمانی است که جذب را در خودش احساس کند، آن عشق را در خودش احساس کند، همین که این جذب را در خودش احساس کرد، دیگر از اینجا به بعد کار راحت است. (این سفر زین پس همه جذب خداست) ✨دقیقه 44 قرائت حکایتی از جامی https://eitaa.com/moravej_tohid/3562 🆔 @moravej_tohid
هدایت شده از مروج توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اظهار فقر ⏸ در محضر ⤵️ادامه بحث را در و یکم  دنبال کنید. 🆔 @moravej_tohid 🌐/www.moravejtohid.com           •┈•✺🔹مروج توحید🔹✺•┈•
ترجمه و شرح و میزان باب پنجاه و سوم فتوحات مکیه ...واز طرفی طی کردن کتَل های طریقت جز با شیخ و پیرِ راه امکان ندارد. پیرِ راهی که خرقه ی را پوشیده است و خضرِ راهی که مجذوب درگه صمد یکتا است... اما چرا باید دست به پیر راه داد؟ زیرا تنها اوست آن که گره های کور را می شناسد. اوست که بر عینِ ثابتِ سالک مطّلع و بر سویدای او آگاه است. اوست که کیفیت رمز گشایی قفل وجود سالک را می داند. ای دوست!توجه کن که تمام حضرات عرفا خطاب به جمیع مُریدان و سالکانِ طریقت گفتند و می گویند: اگر مرد راهی ! در آغاز راه باید به چند خصیصه متصف گردی تا برای وجدان شیخ و رسیدن به شیخ و دست گیری او انگِشت آتش گردی . و آن چند خصیصه ؛ ( گوشه گیری) (سخن نگفتن ،خاموش) (کاستن غذا،) (بیداری و شب زنده داری) است. آن سالکی که هیچ یک ازین اوصاف را در خود نپرورانده ، هوس رانِ ژاژخایی است که به لهو ، خواهانِ وصال(پیر)است و بوالهوسانه خواستار گوهر حقیقت است. رساله باب پنجاه و سوم فتوحات مکّیه شیخ اکبر مُحیی الدّین ابن عربی، درصدد بیان همین چندخصیصه است. پیام آن استکه ای سالک! بی جهت این در و آن در نزن و از خود آغاز نما. درابتدای امر این اوصاف یاد شده را به نحوی که در این رساله بیان خواهد شد در خود پرورش ده. و اندکی از راه را بپیما . آنگاه که درد فراق گُل کرد و زَهر هِجر اثر نمود، طبیبِ راه با شیشه ی دارو و درمان خواهد آمد. و این را بدان که ناز تو را هم میکشند و به وجود چنین محبّ و مُریدی مبتهج می شوند. ادامه دارد انشالله... 🍃【درصورت تمایل به مطالب قبلی طبّ روحانی و... لطفا روی گزینه بزنید.】 برگرفته از: محی الدّین ابن عربی کلبه عشاق https://eitaa.com/joinchat/1612055109C9004ffddfc
برای آمادگی (معنوی) بیشتر، قبل از شروع ماه رمضان و شبهای قدر 🙏🙏🙏👇👇👇
شب قدر نوزدهم(2).mp3
47.3M
بیش از بیست سال بود در هیچ مراسم شب قدری شرکت نکرده بودم ! چند سال قبل شنیدن برخی صحبتهای پراکنده او علاقه ای در من ایجاد کرد که دوباره روزه بگیرم و شاید نماز هم بخوانم ! کمتر از ده ساعت صحبت های پراکنده از او شنیده بودم ولی همین مقدار کافی بود تا نوعی دوست داشتن در من پدید آید و بخواهم که برای آزمایش هم که شده است روزه بگیرم. در میان حرفهای او شنیده بودم که مولانا در میان عبادات روزه داری را بسیار دوست داشته است و نمی دانم این حرف بود یا حرفهای دیگر که دوست داشتم زود تر ماه رمضان بیاید تا من دوباره مثل دوران بچه گی روزه بگیرم. آن سال پس از بیست سال دوباره روزه داری را شروع کردم و شب قدر شد و من جایی را نداشتم بروم و بلد نبودم در چنین شبهایی چه کار باید انجام دهم. این فایل صوتی که عنوان «شب قدر … ام» داشت را از کانال ایشان دریافت کردم و گوش کردم و آن سال و سال بعد از آن و سال بعد از آن عجیب شب قدری برای من بود و همین فایل صوتی را اینجا برای شما هم قرار می دهم و امید که برای شما که جایی را ندارید و نمی شناسید شب قدری خاص ایجاد شود ان شاء الله… 🆔 @moravej_tohid
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ 🔸علمای حقیقی ما، با همه ی سختی ها خوب کار کردند. البته علمای نپخته هم خیلی ضربه زدند. یک بنده خدایی می آید کتاب « الهیئة و الاسلام » تألیف می کند که در آن کتاب زمین کروی شکل را، مسطح فرض می نماید. در مقابل هم دانشمندان غربی از همین نقطه ضعفها سوء استفاده کرده و می گویند: علمای اسلام چقدر عقب افتاده اند!!! آنها دیگر به حرف جناب ابوریحان بیرونی توجه نمی کنند که نزدیک به هزار سال قبل از راه هلال ماه کرویّت زمین را اثبات نمود. ایشان فرمود سایه ی زمین که روی ماه می افتد حالت هلالی شکل دارد، اگر زمین مسطّح بود باید سایه اش طور دیگری بود و.... کروی شکل بودن زمین و قوه جاذبه و این گونه مطالب حتّی قبل از ابوریحان نیز مطرح بود و مربوط به قبل از اسلام و بعد از اسلام است. متأخرین مثل ابوالوفای بوزجانی نیز این حرفها را داشته اند و بحث جدیدی نیست. 🔸عزیزان کسب و کارتان به جای خود و درس و بحثتان هم به جای خود باشد. حداقل روزی یک ساعت یا هفته ای دو الی سه ساعت بروید حرف بشنوید تا به راه بیفتید. بعد می بینید که عجب، همین حرفهایی که الان می شنوید آنوقت خودش را طور دیگری نشان می دهد و هرچه زمان می گذرد، حرفها عمق و قدرت بیشتری می یابند. سروران من هیچ عجله نفرمائید. یک ۷۱ شرح _کتاب_معرفت_نفس 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
هدایت شده از مجموعه تخت فولاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ۲ راه رفع مرگ آنی 🎙دو سفارش مهم از آیت الله صادقی 🔹️همراه شبکه اطلاع رسانی مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد باشید. ایتا | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام  | وب سایت
هدایت شده از مروج توحید
شب قدر بیست و سوم.mp3
45.12M
ما برای ضعیف کردن نفس چه کردیم؟جمع شدن در شب قدر و استغفار کردن فرع است،اصل باید در طول سال و در خلوت انجام شودمولا کيست؟ بزرگترین مشکل بشر این است که در زندان وجود دنيايی خودش حبس شدهانسان ها در عالم طبیعت زندانی هستندنگاه مولوی به جریان کربلابشر تا به حال تجربه ای از آزادی روحانی نداشته است چون درکی از آزادی روحانی نداریم اهمیت مولا را نمی فهمیم چیست؟علی(ع) است که باید آزاد کندما تجربه ای از آزادی نداریم،برای یکبار هم اين قفس عالم طبیعت را نشکستیم تا برویم به آن عالم ملکوت پرواز کنیم امروز آزاد کننده‌ی ما غایب است، این درد بزرگ بشریت است باز هم امام زمان(ع) را برای این دنبالش هستيم که بیاید و مشکلات اقتصادی ما را حل کند،کسی دنبال این نیست که من دارم در این زندان دنیا می میرم...... روح من دارد عذاب می کشد،بیا روح من را آزاد کن وظیفه انسان در این دنیا چیست؟ 🆔 @moravej_tohid
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
الهی، خودت آگاهی که دریای دلم را جزر و مدّ است؛ "یا باسط" بسطم ده و "یا قابض" قبضم کن! فراز۱۳ @shakhehtoba