eitaa logo
موسسه قرآن و عترت بیت الامیر(علیه السلام)
283 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
445 ویدیو
29 فایل
💠علی مع القرآن و القرآن مع علی کانال عمومی اطلاع رسانی موسسه بیت الامیر(علیه السلام) https://www.beytolamir.com/ روابط عمومی موسسه بیت الامیر /شماره ارتباط با روابط عمومی:09904961883 @moavenate110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کرامت وحدت 🔸 بهترین دستوری كه دین به ما داده است، است؛ هیچ وقت كینه كسی را در دل نداشته باشیم. به ما خدای سبحان فرمود من بهشت را خلق كردم، بهشت خصوصیاتی دارد، شما جامعه ‌تان را می ‌توانید؛ بسازید؛ این را در قرآن مشخص كرد، بهشت جایی است كه دیگر معادل ندارد. فرمود بهشت اوصافی دارد, مردانی دارد, طرز زندگی هست؛ شما می ‌توانید در دنیا آن شهرتان, آن محلّتان را یك بهشت كوچك بسازید. فرمود در بهشت هیچ كسی با هم اختلاف ندارند؛ اگر چنانچه مطلبی هست، آرام حل می ‌كنند، كینه كسی در دل نیست، فرمود: هیچ بهشتی ای با بهشتی دیگر كینه ندارد, اگر یك اختلاف باشد، حل می ‌كنند، آن‌جا اختلافی در كار نیست. 🔸 فرمود، مردان با نماز, ، جامعه خود را مثل بهشت می‌ سازند؛ فرمود اینها می ‌گویند: «ربّنا»، ﴿لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا﴾، این را در دنیا می ‌گویند! با خدا مناجات می ‌كنند، می‌گویند خدایا كینه هیچ كسی را در دل ما قرار نده! یعنی ما می‌ خواهیم؛ مثل یک بهشت زندگی كنیم, از این بهتر! چرا قرآن كریم بهشت را آن ‌طور معرفی كرد، بعد فرمود، یك عده در دنیا هستند كه همان را می ‌زنند. اگر ما نه بی راهه برویم و نه راه كسی را ببندیم، كسی با ما اختلاف ندارد، ما هم با كسی كینه نداریم، این زندگی می ‌شود راحت! «ربّنا»، ﴿لا تَجْعَلْ فی‏ قُلُوبِنا غِلاًّ لِلَّذینَ آمَنُوا﴾، این كم كرامتی نیست! @beytolamir110
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام: اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضاالمرتَضی الامامِ التّقی النّقی وحُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ‌عَلی‌اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک.🥀🍂 @beytolamir110
منتظر قدوم پر مهر شما عزیزان در جشن باشکوه میلاد پیامبر اکرم و امام صادق علیهما السلام هستیم. لطفا این پست رو برای دوستان و آشنایانتون بفرستید 🆔@beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۴۷ 🌸 ۱۴۳_ [از حیوانات حلال گوشت و قابل استفاده شما] هشت نوع را آفرید از گوسفند یك نر و یك ماده، از بز یك نر و یك ماده، بگو: آیا خدا، نر گوسفند و بز، یا ماده گوسفند و بز را یا آنچه را كه رحم آن دو ماده در برگرفته حرام كرده؟ اگر راستگویید از روی علم و دانش به من خبر دهید. 🌸 ۱۴۴_ و از شتر یك نر و یك ماده و از گاو یك نر و یك ماده [را آفرید] بگو: آیا خدا نرینه شتر و گاو یا ماده هر دو را یا آنچه را كه رحم آن دو ماده دربرگرفته حرام كرده؟ یا زمانی كه خدا شما را به این [حرام ساختگی‌] سفارش كرد حاضر بودید، پس ستمكارتر از كسی كه به خدا دروغ بندد تا مردم را از روی نادانی گمراه كند، كیست؟! مسلماً خدا گروه ستمكاران را هدایت نمی‌كند. 🌸 ۱۴۵_ بگو: در احكامی كه به من وحی شده [خوراك‌] حرامی را بر خورنده‌ای كه میل دارد آن را بخورد نمییابم، مگر آنكه مردار یا خون ریخته شده [از رگ‌های حیوان‌] یا گوشت خوك باشد كه یقیناً همه پلیدند، یا حیوانی كه [هنگام ذبح‌] بر پایه نافرمانی از دستور خدا نام غیر خدا را بر آن برده‌اند؛ پس كسی كه [برای نجات جانش از خطر] به خوردن آنها ناچار شود در حالی كه خواهان لذت نباشد و از حدّ لازم تجاوز نكند [گناهی بر او نیست؛] یقیناً پروردگارت بسیار آمرزنده و مهربان است. 🌸 ۱۴۶_ و هر حیوان ناخن‌دار، و پیه گاو و گوسفند را بر یهودیان حرام كردیم مگر چربی‌هایی كه بر پشت یا روده‌های آنان است یا آنچه آمیخته و مخلوط با استخوان است؛ این [تحریم‌] را به سبب ستم كردنشان به آنان كیفر دادیم، و یقیناً ما راستگوییم. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸 🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸 ☀️ ☀️ ۶ معرفی اجمالی پیامبر مکرم اسلام بر اساس آیات قرآنی. 💫عبادت و تهجّد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 💫خداوند، رسول اکرم صلی الله علیه و آله را به شب زنده داری امر فرمود تا از این طریق به مقام محمود دست یابد. قرآن در سوره اسراء می فرماید:«و من اللیل فتهجد به نافلة لک عسی ان یبعثک ربک مقاماً محموداً» در کیفیت نماز شب آن حضرت آمده است که، پیامبر آب وضو و مسواک خود را از قبل مهیا می فرمود و مانند یک رزمنده سنگرنشین، خواب ممتد و طولانی نداشت، آن حضرت پس از خوابی کوتاه بیدار می شد و چهار رکعت نماز می خواند و سپس قدری می خوابید و دوباره برمی خاست و به همین ترتیب عمل می کرد. ایشان هر بار که بیدار می شد به آسمان نگاه می کرد و این آیات را تلاوت می کرد: «ان فی خلق السموات و الارض و اختلاف اللیل و النهار لایات لاولی الالباب...» 💫 این گونه آیات هم انسان را به تفکر در نظام آفرینش تشویق کرده و ضمناً با بیان برخی اوصاف فرزانگان، دیگران را هم به فرزانه شدن ترغیب می کند و هم هدف دارای نظام خلقت را گوشزد می کند و هم روش نیایش در پیشگاه خداوند را برای امن از عذاب دوزخ به سالکان می آموزد. شب زنده دار واقعی کسی است که عبادت عملی او با عبادت فکری وی هماهنگ باشد از این رو پیامبر گرامی که بر اساس آیه سوره اسراء شب زنده دار بود، بر اساس آیات سوره آل عمران، تفکر در معارف را با شب زنده داری توأم کرد. (ص) ◀️ @beytolamir110 🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸 🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۴۸ 🌸 ۱۴۷_ اگر تو را تكذیب كردند، بگو: پروردگارتان صاحب رحمتی گسترده است، ولی عذاب او را هم از گروه مجرمان بازنمی‌گردانند. 🌸 ۱۴۸_ كسانی كه برای خدا شریك قرار دادند به زودی خواهند گفت: اگر خدا می‌خواست نه ما شرك می‌ورزیدیم و نه پدرانمان، و نه چیزی [از حلال خدا را خودسرانه‌] حرام می‌كردیم [پس شرك و تحریم ما جبری بوده نه اختیاری‌] كسانی كه پیش از اینان بودند [بر اساس همین عقیده باطل پیامبران را] تكذیب كردند تا عذاب و انتقام ما را چشیدند؛ بگو: آیا نزد شما دانشی [استوار و منطقی مُستدل بر عقایدتان‌] هست كه آن را برای ما آشكار كنید؟ شما فقط از پندارهای بی اساس و پوچ پیروی می‌كنید و جز به حدس و گمان تکیه نمی زنند. 🌸 ۱۴۹_ بگو: دلیل و برهان رسا [كه قابل ایراد و شك و تردید نیست‌] مخصوص خداست، و اگر خدا می‌خواست قطعاً همه شما را [به طور جبر] هدایت می‌كرد. 🌸 ۱۵۰_ [به مدعیان تحریم‌های خودسرانه‌] بگو: گواهان خود را كه گواهی می‌دهند بر اینكه خدا این امور را حرام كرده بیاورید. پس اگر گواهان هم گواهی دادند تو با آنان گواهی مده؛ [زیرا گواهی دادنشان ناحق‌ و نارواست‌] و از خواسته‌های نامشروع كسانی كه آیات ما را تكذیب كردند، و كسانی كه به آخرت ایمان ندارند، و برای پروردگارشان شریك قرار می‌دهند، پیروی مكن. 🌸 ۱۵۱_ بگو: بیایید تا آنچه را پروردگارتان بر شما حرام كرده بخوانم: اینكه چیزی را شریك او قرار مدهید، و به پدر و مادر نیكی كنید، و فرزندانتان را از [ترسِ‌] تنگدستی به قتل نرسانید، ما شما و آنان را روزی می‌دهیم، و به كارهای زشت چه آشكار و چه پنهانش نزدیك نشوید، و انسانی كه خدا او را محترم شمرده جز به حق نكشید؛ خدا این [گونه‌] به شما سفارش كرده تا بیندیشید. @reyquranrazavi 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
💠 (ع) محور مذاهب و فرق اسلامی (ع) شخصیتی است که همه‌ی فرق اسلامی درباره‌ی عظمت او، درباره‌ی خصوصیات او و درباره‌ی شأن و منزلت والای او در اسلام، با یکدیگر اتفاق نظر دارند. لذا به جرأت میتوان گفت که علی‌بن‌ابیطالب (ع)، میتواند نقطه‌ی اشتراک و همبستگی میان فِرق اسلامی قرار بگیرد. در همه‌ی زمانها و دوره‌ها، فرقه‌های اسلامی - به جز گروه ناچیز و اندک نواصب که خارج از فِرق اسلامی هستند - شأن امیرالمؤمنین (ع) را همان شأن والا و برجسته و ممتازی میدانستند که شما در کتابهای فریقین - چه شیعه و چه سنی - ملاحظه میکنید. بنابراین امیرالمؤمنین (ع) محل اشتراک فرقه‌های اسلامی است و میتواند منبعی برای وحدت بین مسلمین به حساب بیاید. این امروز برای دنیای اسلام مورد نیاز است. این شخصیت عظیم، این مظهر کامل اسلام، ذره‌ای و لحظه‌ای از متابعت پیغمبر اکرم سرپیچی نکرد؛ تخلف نکرد؛ کوتاهی نکرد؛ از دوران کودکی، تا دوران نوجوانی، تا دوران شباب و تا آخر عمر، یک لحظه در راه مجاهدت برای خدا و اسلام و قرآن فروگذار نکرد. امیرالمؤمنین مال همه است و خود آن بزرگوار هم شعارها و روشهائی را در زندگی مبارک خود دنبال کرده است که متعلق به همه‌ی انسانهاست. ۱۳۸۷/۰۴/۲۶ 🔸بیانات @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸 🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸 ☀️ ☀️ ۷ معرفی اجمالی پیامبر مکرم اسلام بر اساس آیات قرآنی. 💫 ساده زیستی و وارستگی از دنیا 💫رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله امور زندگی خود را همانند مسایل عبادی بر اساس توجه به قرآن تنظیم می کرد. بی توجهی به مظاهر دنیا و بی رغبتی به آنها نشانه توجه تام رسول اکرم صلی الله علیه و آله به معارف قرآن است. 💫 از جمله آیاتی که به این مطلب اشاره دارد آیه «فلاتعجبک أموالهم و لا اولادهم» دارایی ها و فرزندان کفار و متکاثران دنیا تو را به شگفت در نیاورد زیرا خدای سبحان عده ای را با مال و فرزند که فتنه اند عذاب می کند. پس، اگر کسی به متاعی یا مقامی نایل شود ناچار است بر اثر علل طبیعی مانند مریضی و کهنسالی و مرگ و یا علل سیاسی و اجتماعی آن را به دیگری بسپارد و با ساده زیستی راه مستقیم به آسانی طی خواهد شد. از این رو رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:«نجی المخفون» سبکباران بهتر به مقصد می رسند و اهل نجات اند. موارد فوق نمونه ای از دریای معرفت پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله بود. (ص) ◀️ @beytolamir110 🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸 🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸
❁❁ 🌿امشب ڪہ شب میلاد احمد باشد 🌸مشمول همہ عطاے سرمـد باشد 🌿یا ربّ چہ شود طلوع فجــر فردا 🌸صبحِ فرج آلِ محمّـد«ص» باشد (ص) (ع) مبارکباد @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸هنگام ولادت پیامبر اکرم«ص»، تلاطم عجیبى جهان را فرا گرفت. چنان‏كه تاریخ نویسان نوشته‌‏اند: این تلاطم عجیب در كاخ پادشاهان امپراطورى ایران و روم بیشتر نمود یافت و اضطراب و نگرانى خاصى فرمانروایان و كاخ‌‏نشینان را در خود فرو برد. اضطراب آنان به حدى بود كه قدرت تحكّم و تصمیم‌‏گیرى را از آنان گرفت. دریاچۀ ساوه- كه هزاران سال از عمر آن می‌گذشت- خشك و آتشكدۀ فارس خاموش شد و چشمه‏‌اى زیر آن آتشكده جارى گردید كه هنوز از چشمه، نهرى جارى است. 🔸با ولادت آن حضرت، عالم روشن گردید و از آن حضرت شنیده شد: «وَ قُلْ جاءَ الحَقُّ وَ زَهَقَ الباطِلُ إنّ الباطِلَ كان زَهُوقاً»(۱)چنانكه در ولادت ائمۀ طاهرین«ع» مشابه این ماجرا روى داده است؛ مثلًا هنگام ولادت حضرت ولیعصر«عج» چنین اتّفاقى روى داد و حكیمه خاتون«س» می‌گوید: آن حضرت به سجده افتادند و شهادتین گفتند و به عصمت ائمۀ طاهرین«ع» شهادت دادند تا نوبت به خودشان رسید. آن‏گاه فرمودند: «یَملَأُ الله بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً و جَورا.»(۲) ۱. اسراء، ‌۸۱ ۲. تاریخ یعقوبى، ج ۲، ص ۸ 📚برگرفته از کتاب تجلی حق. 🌺 «ص» مبارک باد @beytolamir110
امشب سخن از جان جهان باید گفت توصیف‌رسول(ص) انس وجان بایدگفت در شـــــام ولادت دو قــطـب عالــم تبریک به صـاحب‌الزمان (عج) بایدگفت @beytolamir110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 ۱۴۹ 🌸 ۱۵۲_ و به مال یتیم جز به روشی كه نیكوتر است، نزدیك نشوید تا به حدّ بلوغِ [بدنی و عقلیِ‌] خود برسد، و پیمانه و ترازو را بر اساس عدالت و پر و كامل بدهید؛ هیچ كس را جز به اندازه توانش تكلیف نمی‌كنیم؛ و هنگامی كه سخن گویید، عدالت ورزید هر چند درباره خویشان باشد، و به پیمان خدا وفا كنید؛ خدا این [گونه‌] به شما سفارش كرده تا پند گیرید. 🌸 ۱۵۳_ و مسلماً این [برنامه‌های محكم و استوار و قوانین و مقرّرات حكیمانه‌] راه مستقیم من است؛ بنابراین از آن پیروی كنید و از راه‌های دیگر پیروی مكنید كه شما را از راه او پراكنده می‌كند؛ خدا این [گونه‌] به شما سفارش كرده تا پرهیزكار شوید. 🌸 ۱۵۴_ سپس به موسی كتاب دادیم برای اینكه [نعمت خود را] بر آنان كه نیكی كردند كامل كنیم، و به خاطر اینكه همه احكام و معارفی كه مورد نیاز بنی‌اسرائیل بود، تفصیل و توضیح دهیم و به سبب اینكه هدایت و رحمتی [برای آنان‌] باشد تا به لقای پروردگارشان ایمان آورند. 🌸 ۱۵۵_ و این [قرآن‌] كتابی پرفایده است كه ما آن را نازل كردیم پس آن را پیروی‌ كنید و [از مخالفت با آن‌] بپرهیزید تا مشمول رحمت شوید. 🌸 ۱۵۶_ [آری، قرآن را نازل كردیم‌] تا [شما مشركان‌] نگویید: كتاب آسمانی فقط بر دو گروه پیش از ما [یهود و نصاری‌] نازل شد و [چون به لغت ما نبود] از [یاد گرفتن‌] قرائت آنان و آموزششان بی‌خبر ماندیم. 🌸 ۱۵۷_ یا نگویید: اگر كتاب آسمانی بر ما نازل می‌شد، مسلماً از آنان راه یافته‌تر بودیم، اینك برهانی آشكار و هدایت و رحمتی از سوی پروردگارتان برای شما آمد، پس ستمكارتر از كسی كه آیات خدا را تكذیب كند و از آن‌ها روی بگرداند كیست؟ به زودی كسانی كه از آیات ما روی می‌گردانند، به خاطرِ روی گرداندنشان به عذابی سخت مجازات خواهیم كرد. @beytolamir110 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️ ❇️ حضرت قرآن: 🔹یکی از حضرت قرآن، «آمرٌ زاجر » یعنی امر کننده و نهی کننده بودن آن است. 🔹چنانچه حضرت جعفر صادق (ع) به حدیث جدشان امیر المومنین علی (ع) در این خصوص اشاره و فرمودند: ➖خَطَبَنَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام خُطْبَةً فَقَالَ فِيهَا: ..فَالْقُرْآنُ آمِرٌ وَ زَاجِرٌ حُدَّ فِيهِ الْحُدُودُ وَسنن فیه السنن 📔بحار الأنوار ، ج۸۹ ص: ۲۶ ☑️از نظر لغوی، آمر به معنی فرمان دهنده بودن و زاجر به معنی باز دارنده بودن است. اما موضوع مورد امر و زجر حضرت قرآن چیست؟ ➖عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: سَمِعْتُهُ يَقُولُ : إِنَّ الْقُرْآنَ زَاجِرٌ وَ آمِرٌ يَأْمُرُ بِالْجَنَّةِ وَ يَزْجُرُ عَنِ النَّار حضرت قرآن ،‌ بندگان را به جنت امر می کند و از نار باز می دارد. 📔تفسير القمي، ج۲ ص ۴۵۱ 🔘در معنای ظاهر، امر به جنت، امر به دخول به جنت است و زجر از نار،‌ زجر از دخول به نار. لذا حضرت قرآن امر می کند به تمامی اعمال نیک و مصادیق مأمورٌ به که سبب دخول به جنت می شود و زاجر است از تمامی اعمال منهیٌ عنه که سبب دخول به نار می گردد. 🔹چنانچه خداوند عزوجل در آیات حضرت قرآن، بندگان را به «عدل و احسان و ایتاء ذی القربی» امر می کند و از «فحشاء ‌و منکر و بغی» باز می دارد. ▫️إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إيتاءِ ذِي الْقُرْبى‏ وَ يَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُون (سوره نحل،‌آيه ۹۰) ◀️اما تمامی مصادیق مأمور به و منهی عنه، علاوه بر ظاهر، دارای معنایی باطنی هستند و به حقیقت واحدی برمی گردند. حضرت باقرالعلوم (ع) ذیل این شریفه فرمودند: ➖عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍ‏ علیه السلام قَالَ‏ : ..« إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى‏ » الْعَدْلُ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و اله و سلم وَ الْإِحْسانِ‏ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ‏ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (ع) وَ إِيتاءِ ذِي الْقُرْبى‏ فَاطِمَةُ الزَّهْرَاءُ (س)‏ وَ أَوْلَادُهَا (ع) ▫️منظور از عدل، رسول اکرم (ص) است و منظور از احسان، امیرالمومنین علی (ع) و منظور از ذی القربی ، حضرت زهراء (س) و اولاد ایشان هستند. 📔تفسير فرات الكوفي ؛ ص۲۳۶ 🔹و در روایت دیگر حضرت صادق‌(ع) تفسیر آيه را ادامه داده و فرمودند: «وَ يَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ وَ الْبَغْيِ‏ » وَ هُمْ أَعْدَاءُ الْأَنْبِيَاءِ وَ أَوْصِيَاءِ الْأَنْبِيَاءِ وَ هُمُ الْمَنْهِيُّ مِنْ مَوَدَّتِهِمْ وَ طَاعَتِهِمْ‏ ▫️و منظور از فحشاء و منکر و بغی، اعداء آل محمد اند که بندگان از مودّت و طاعت از آنان نهی شده اند 📔بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم ؛ ج۱ ؛ ص۵۲۹ 🔸لذا حقیقت و بطن تمامی مصادیق مامورٌ به در آیات حضرت قرآن، اطاعت از موالیان امر (ع) و بطن تمامی اعمال منهیٌ عنه، اطاعت از اعداء‌ ایشان است. به عبارت دیگر، امر به جنت،‌ امر به سبب دخول به جنت یعنی اطاعت از اهل بیت (ع) است و زجر از نار،‌ زجر از سبب دخول به نار یعنی اطاعت از اعداء (لعنت الله علیهم اجمعین) است. ⏪در بطنی دیگر، آمر و زاجر بودن حضرت قرآن ،‌ به معنی امر کردن بندگان به خود جنت و نهی کردن ایشان از خود نار ( و نه فروعات اسباب دخول به آن) می باشد. ☑️ در روایت دیگر بیان شده که حقیقت معنای امر به معروف، امر به اعمال نیک و ظاهر افعال خیر و مأمور به نیست؛ بلکه امر به ولایت امیرالمومنین علی (ع) است. 🖋لذا حضرت قرآن امر است و زاجر،‌ امر به حقیقت جنت می کند و از حقیقت نار باز می دارد؛ تنها امر حضرت قرآن ،‌امر به ولایت امیراالمومنین علی (ع) است و تنها زجر آن، زجر و نهی از ولایت طاغوت است. 🖋از فروعات این أمر و زجر است که تمامی اعمال نیک ،در زمره اعمال مأمور به قرار می گیرند و تمامی اعمال قبیح و فاحشه،‌ در زمره منهی عنه ها در آیات حضرت قرآن قرار داده می شود. @beytolamir110 *️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️