eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
656 ویدیو
595 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴کارنامه ارتجاع نجف در مقابله با درس امام خمینی ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/1 ✳️بازخوانی کارشکنی متحجرین حوزه علمیه نجف علیه دیدگاه و اقدامات سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف 🔹 به تبع نقشه‌های استعمار و استکبار جهانی امام خمینی قدس سره الشریف را به تبعید کرد و عوامل استعمار که نقش خود را به خوبی می‌دانستند، منتظر اولین سخنرانی و موضع‌گیری امام قدس سره الشریف بودند. آن‌ها انتظار داشتند امام در نخستين سخنرانى خود در عراق با موضعگيرى تند و پرخاشجويانه عليه شاه آن هم در محيطى كه اسم سياست را بر زبان آوردن كفر شمرده مى‏شد، زمينۀ كوبيدن خود را در سطح حوزۀ نجف هموار كند و سوژه‏اى به دست آنان دهد، تا با برچسب « » او را در آن حوزه ساقط كنند، از اين موضع تاكتيكى و اصولى او در اولين نطق، سخت در شگفت ماندند و از روشنگرى ريشه‏دار و دگرگون‏كننده او كه رشته‏هاى چندين ساله آنان را پنبه مى‏كرد، نگران شدند و تمام نيروى خود را به كار گرفتند تا از هر راه ممكن فرياد اين فريادگر بزرگ قرن را خاموش كنند و او را در ميان و به انزوا بكشانند و براى پيشبرد نقشۀ خود، شمارى از ‏هاى_زبردست_حوزه را واداشتند كه در درس امام شركت كنند و با ايراد و اشكال بكوشند كه او را درمانده سازند و يا دست‏كم او را در مسائل علمى ناتوان جلوه دهند و از اين راه طبل بی‌سوادى را عليه او به صدا درآورند و او را براى هميشه از سطح مراجع و علما پايين آورند و خاطر آشفته و نگران شاه و ساواك و «C.I.A» را براى هميشه از خطر او آسوده سازند. 🔸رژيم شاه كه از روآوردن فراوان ‏هاى_مسلمان به امام و تقليد از او، سخت وحشتزده و بيمناك بود كمترين انتظارى كه از مهره‏هاى كهنه‏كار استعمار در نجف داشت پايين آوردن امام از مقام مرجعيت و از جرگه مراجع بود كه از طريق ايجاد اشكال و ترديد در اذهان توده‏هاى مسلمان نسبت به درجه علمى او، امكان‌پذير مى‏شد. 🔹از اين رو با شروع درس امام، كارآزموده‏هاى مجامع علمى و روحانى نجف كه در بحث و ايراد و اشكال و كوبيدن حريف، تخصص ويژه داشتند، به حوزۀ درس امام هجوم آوردند، تا با ‏تراشى‏ها، ‏گيرى‏ها و به كار انداختن فوت و فن ويژه خود، به اصطلاح كار امام را يكسره كنند! آنان را عقيده بر اين بود، و عمرى چنين آموخته بودند، كسى كه در تحصيل‏نكرده باشد اساساً عالم و مجتهد نيست، از اين رو مغرور بودند كه امام چون فارغ‏التحصيل حوزۀ نجف نيست نمى‏تواند در برابر محققان و كاوشگران مقاومت كند و زود از پا در مى‏آيد! 🔸امام درس رسمى خود را از مكاسب محرمه آغاز كرد و درهاى تازه‏اى از ژرفاى دانش خود را بر روى دانش‏پژوهان حوزۀ نجف گشود و مطالب ارزنده و ناشنيده‏اى به حوزۀ علميۀ نجف عرضه كرد كه بسيارى از علماى فارغ‏التحصيل و بى‏نياز از تحصيل را به شگفتى واداشت و بهت‏زده كرد تا آنجا كه بعضى از مقامات برجسته روحانى آنگاه كه در حوزۀ درس امام حضور يافتند، صريحاً اعتراف كردند: 🔹«ما پيش از آمدن ‏اللّه‏_خمينى به نجف اشرف باور نمى‏كرديم كه در دنياى علوم اسلامى حرف تازه‏اى باشد كه ما نشنيده باشيم ولى آنگاه كه ايشان به نجف اشرف منتقل شدند و درس شروع فرمودند، دريافتيم كه خيلى مطالب علمى و پرارزش است كه ما نشنيده‏ايم، نيز پيش از تشريف‏فرمايى ايشان به نجف اشرف ما خود را فارغ‏التحصيل پنداشته، گمان مى‏كرديم كه از تحصيل بى‏نيازيم؛ ليكن وقتى در محضر درس آيت‏اللّه‏ خمينى حاضر شديم فهميديم كه هنوز بايد درس بخوانيم...‏‏.» 🔸ارتجاع نجف كه از تعصبات دوران جاهليت كاملاً برخوردار بود، در برابر اين اعتراف صادقانه موضع گرفته، به آنان‌كه چنين اعترافى كرده بودند پيام داد: «آبروى خود را كه برديد، ديگر آبروى حوزه و اساتيد را نبريد». 🔹عناصر كارآزمودۀ حوزۀ نجف كه به منظور درمانده ساختن و يا دست‏كم در منگنۀ علمى قراردادن امام، در جلسه درس او حضور يافته بودند، در برابر موقعيت علمى او آنچنان بهت‏زده شدند كه نتوانستند اصولاً لب به اشكال و ايراد بگشايند، تا آنجا كه خود امام در مقام اعتراض برآمد كه «چرا در جلسه درس ساكتيد، مگر در مجلس روضه نشسته‏ايد؟» امام، « » گفت و در ميدان علم و تحقيق رقيب طلبيد، نه به منظور آنكه برترى و كمالى براى خود ثابت كند بلكه چون از آغاز طلبگى به بحث و تحقيق عادت كرده بود.(نهضت امام خمینی ج2 ص255-253) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴«چپ‌گرایی»؛ تهمت ناروای ارتجاع نجف علیه امام ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/2 ✳️بازخوانی کارشکنی متحجرین حوزه علمیه نجف علیه دیدگاه و اقدامات سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف 🔹 به جاى آنكه در مقابل عظمت علمى امام سر تعظيم فرود آورند و كينه‏توزى و عصيان را كنار بگذارند، آنگاه كه دريافتند مقام علمى او تا آنجا محرز و روشن است كه نمى‏توان كوچكترین خدشه‏اى در آن وارد كرد، از شركت در حوزه درس امام خوددارى كرده، كوشيدند ديگران را نيز از استفاده از او باز دارند و هر كه براى شركت در حوزه درس او اصرار مى‏ورزيد، با تهمت و افترا و نسبت‏هاى نارواى عناصر وابسته به استعمار حوزه نجف رو به رو مى‏شد، تا آنجا كه بسيارى بر خلاف ميل و اشتياق وافرى كه براى استفاده از حوزۀ درس امام داشتند ناچار شدند كه از شركت در آن خوددارى ورزند. بعضى از آنان با افسوس فراوان به بعضى از فضلاى حوزه كه منافع كمترى در حوزه نجف داشتند توصيه مى‏كردند: «ما كه متأسفانه جرأت شركت در حوزۀ درس آقاى خمينى را نداريم شما حتماً از اين فرصت استفاده كرده، به درس ايشان برويد كه ارزنده و قابل استفاده است». 🔸 ارتجاع نجف تنها به منع استفاده از حوزۀ درس امام بسنده نكرد بلكه كوشيد او را در نجف از هر نظر و از هر طرف و كند، از اين رو تمام نيروى خود را به كار گرفت تا هرگونه رابطۀ افراد و مردم عراق را با منزل امام و با برادران مبارزى كه از ايران متوارى بودند و راه امام را دنبال مى‏كردند، قطع كند. با ‏سازى، ‏پردازى و با ‏هاى_ناروا به امام از قبيل: ‏گرايى، ، و... كوشيدند امام را در ميان حوزه و جامعۀ عراق بدنام و لكه‏دار كنند و از رسيدن صداى زندگى‏ساز، بيداركننده و حماسه‏آفرين او به گوش توده‏هاى محروم و مستضعف عراق و ديگر كشورهاى عربى جلوگيرى به عمل آورند. 🔹 ارتجاع نجف كه جز ‏نظرى و حركت‏هاى اصيل و مثبت در آن حوزه، كارى نداشت مى‏انديشيد اگر امام را از نمازگزاردن بر مرده‏اى بازدارد يا مثلاً از برگزارى از طرف امام در ردۀ به اصطلاح مراجع نجف جلوگيرى به عمل آورد و او را در رديف طراز دوم‏ها قرار دهد و يا آنكه مردم را از شركت در نماز جماعت و درس او باز دارد، مى‏تواند را به شكست بكشاند و و را از سقوط و تباهى در ايران نجات بخشد. 🔸 امام در برابر اين و در حقيقت مذبوحانه به مصداق « و اذا مرّوا باللغو مرّوا كراماً » بى‏تفاوت، آرام و بى‏اعتنا مى‏گذشت و با به خداوند بزرگ و با تكيه بر ملت وفادار خويش، با ‏هاى_سياسى_و_انقلابى در راه بيدارى توده‏ها گام برمى‏داشت. چشم به دور دستى روشن و نويدبخش داشت. بر آن بود كه با سلسله برنامه‏ها، روشنگرى‏ها و به كار بستن تاكتيك‏هاى فرهنگى و سياسى، در حوزۀ علميه نجف، دگرگونى پديد آورد و با آگاه كردن مقامات روحانى، 🔹دست مرموز استعمار و عوامل آن را از آن حوزه كوتاه كند، ليكن براى رسيدن به اين ، راه دراز و پرنشيب و فرازى در پيش بود و تحمل رنج‏ها، دشوارى‏ها و ناملايماتى را لازم داشت، كه امام دلاورانه و قهرمانانه آن را پذيرفت و نزديك 15 سال سخت‏ترين و توان‌فرساترين دوران زندگى خويش را در جوّ آلوده و اختناق‌آور نجف، با بردبارى و پايدارى پشت سر گذاشت و بر آرمان مقدس خويش پاى فشرد.هرچند زيست اجبارى امام به مدت 15 سال در نجف، ضربه‏اى بزرگ بود كه بر پيكر نهضت اسلامى ايران وارد آمد و به وجود آمدن انقلاب و جهانى شدن آن را به تأخير انداخت و راه امام را براى رسيدن به سرمنزل مقصود در كوتاه‏مدت سد كرد.(نهضت امام خمینی ج2 ص257-255) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴مسموم‌سازی جوّ عراق توسط ارتجاع نجف ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/3 ✳️بازخوانی کارشکنی متحجرین حوزه علمیه نجف علیه دیدگاه و اقدامات سیاسی امام خمینی قدس سره الشریف 🔹 رژيم شاه به خوبى آگاه بود كه اگر امام را در نجف بگذارد، و از هر طرف در قرار ندهد؛ و عليه او به ، ‏پراكنى و ‏پردازى دست نيازد موقعيت و امكاناتى كه در عراق جهت گسترش و به وجود آوردن انقلاب براى امام فراهم خواهد آمد، كمتر از خود نخواهد بود؛ و از آنجا كه امام در عراق از آزادى بيشترى برخوردار است براى ساواك امكان دستگيرى و محدود ساختن او به سادگى ممكن نيست؛ مى‏توان گفت كه با امكانات و قدرت بيشترى نهضت اسلامى ايران را رهبرى خواهد كرد. از اين رو رژيم شاه بر آن شد كه با تلاش‏هاى همه‏جانبه و گسترده عليه امام در عراق، جوى به وجود آورد كه براى او ميدان عمل و حركت نباشد و بايد گفت كه متأسفانه در اجراى اين توطئه موفقيت‏هايى هم به دست آورد. 🔸ديرى نپاييد كه و آلوده‏اى در عراق عليه امام به وجود آمد، تبليغات زهرآگين و ناجوانمردانۀ روحانى‏نماها و دست‏پرورده‏هاى استعمار توانست افكار مردم عراق را عليه او بشوراند و اذهان را نسبت به او مشوب كند و از طرفى تلاش فراوان به عمل آمد تا در ميان آنان كه او را نمى‏شناختند، شناخته نشود و حقيقت روحانى او براى توده‏هاى محروم و ستمديدۀ عراق آشكار نگردد و اين بزرگترين ضربه‏اى بود كه به ملت عرب و بويژه مردم عراق وارد آمد. 🔹ابرمردى كه مى‏توانست با شناساندن اسلام واقعى به ملت عرب و توده‏هاى مستضعف جهان، نهضت ايرانى را جهانى سازد و راه تاخت و تاز را بر ابرقدرت‏هاى جهانخوار ببندد، به سبب كارشكنى‏ها، شايعه‏پراكنى‏ها و جوسازى‏هاى استعمار به انزوا كشيده شد و تا حدودى در عراق غريب و تنها ماند و تا روز آخر كه در سرزمين عراق مى‏زيست، هرگز نتوانست اين تنهايى را از ميان ببرد و ضربه‏اى را كه در اين سرزمين، استعمار بر او وارد كرد جبران كند. 🔸تبعيد امام به نجف و ‏ها و مشكلاتى كه در آنجا بر سر راه حركت او به وجود آوردند، امام را ناچار ساخت كه براى دوره‏اى كوتاه، در مبارزات خود عليه طاغوت ايران آهسته گام بردارد و از حملۀ رعدآسا و كوبنده و توفنده بر ضد رژيم شاه باز بماند، براى مدتى حالت دفاعى به خود گرفته با تاكتيك‏هاى نوينى حركت كند و اين براى ايران كه با رهبرى امام ادامه حيات مى‏داد، فاجعه‏آميز و ضربۀ جبران‏ناپذيرى بود.(نهضت امام خمینی ج2 ص258-257) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📸نقدی تاریخی بر واگویه‌های منسوب به آقای رسول جعفریان 🔹 در صفحه منسوب به آقای متنی منتشر شد که در آن آمده بود: « ، باید مثل ، زمینه طرح همه دیدگاه‌ها را فراهم کند.» حوزه علمیه تشیع،‌اعم از قم و نجف و سامراء مهد آزاداندیشی است اما برخی واقعیات تاریخی در مورد طیفی خاص در حوزه علمیه نجف وجود دارد که ظاهرا جناب جعفریان تمایلی به بازخوانی آن ندارند. متن کامل در حساب رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی: 🔹بخش اول: کارنامه ارتجاع نجف در مقابله با درس امام خمینی 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1867 🔸بخش دوم:«چپ‌گرایی»؛ تهمت ناروای ارتجاع نجف علیه امام 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1868 🔹بخش سوم:مسموم‌سازی جوّ عراق توسط ارتجاع نجف 🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/1869 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیگانه بودن رئیس جمهور از خدا و اسلام 🔴اعتراض قاطع به برداشت‌های تحریف‌آمیز رئیس‌جمهور از سیره معصومین 🔻بازنشر به مناسبت سخنان اخیر حسن روحانی 🔹 چهارشنبه 23مهر در جلسه هیئت دولت با ارائه برداشتی و از سیره علیه‌السلام تلاش کرد تفکر و را که از خصیصه‌های دولت وی در هفت سال اخیر بوده است رنگ و لعاب دینی ببخشد. البته این اولین بار نیست که آقای پرزیدنت با برداشت‌های غیرفنی اعتراض مجامع علمی و دینی را برانگیخته است. 🔻🔻 حجت‌الاسلام و المسلمین : « یکی از دلایلی که این شخص است، اسلام را نشناخته، را نشناخته همین نسبت‌های ناروایی بود که به ائمه اطهار داد. اگر خلفای اموی و عباسی و می‌آمدند پول می‌دادند سعی می‌کردند که راویان به نفع این طاغوتیان روایتی را جعل کنند، رئیس جمهور خود اقدام به جعل کرد. او به ائمه اطهار علیهم السلام نسبت داد که آن‌ها اهل و بودند که در مقابل مقام معظم رهبری به اعتراض برخاست [و فرمودند:] «شما تاریخ را اینجور می‌فهمید؟تاریخ را اینجور معنا میکنید؟» [حسن روحانی] اینگونه کرد و ائمه را متهم کرد و زیر سوال برد. به با کمال وقاحت نسبت ناروا داد [ و گفت] پیامبر مدام پیمان می‌بست و اگر طرف مقابل پیمان می‌شکست دوباره پیمان می‌بست....» @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹جشن ۲۵۰۰ شاهنشاهی؛ پرده آخر بی خردی شاه مفلوک(۱) 🔻گزیده از گفتگوی حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی به مناسبت سالروز جشن های ۲۵۰۰ساله 🔸 در زمان رژیم شاه وضعیت شهرستان‌ها وحشتناک بود و ایران در منطقه شاید عقب‌مانده‌ترین کشور بود @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹جشن ۲۵۰۰ شاهنشاهی؛ پرده آخر بی خردی شاه مفلوک(۲) 🔻گزیده از گفتگوی حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی به مناسبت سالروز جشن های ۲۵۰۰ساله 🔸 روایت اسناد از شهر تهران( مترقی ترین شهر کشور): نداشتن آسفالت و فقط سه هزار تخت برای جمعیت سه میلیونی آن روز تهران @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹جشن ۲۵۰۰ شاهنشاهی؛ پرده آخر بی خردی شاه مفلوک(۳) 🔻گزیده از گفتگوی حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی به مناسبت سالروز جشن های ۲۵۰۰ساله 🔸 روزنامه های آن روز از وضع گوشه گوشه شهر تهران چه نوشتند..روایت از نبود آب آشامیدنی تا وضع اسف بار محلات در پایتخت @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔴سازش‌ناپذیر [پس از تحمیل ولایتعهدی به حضرت امام رضا علیه‌السلام] نه تنها سرجنبانان تشیع از سوی امام به و تشویق نشدند بلکه قرائن حاکی از آن است که وضع جدید امام موجب دلگرمی آنان شد و شورشگرانی که بیشترین دوران‌های عمر خود را در کوههای صعب العبور و آبادی‌های دوردست و با سختی و دشواری می‌گذراندند با حمایت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا حتی مورد احترام و تجلیل کارگزاران حکومت در شهرهای مختلف نیز قرار گرفتند.(مقام معظم رهبری ۱۳۶۳.۵.۱۸) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.