eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
651 ویدیو
595 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
یار امام پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی به مناسبت ارتحال حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن صانعی حکم به آقای حسن صانعی برای احداث سد 15 خرداد جهت تأمین آب آشامیدنی قم حکم انتصاب آقای حسن صانعی به سمت سرپرست بنیاد 15 خرداد تقدیر از خدمات شیخ حسن صانعی در طول دوران نهضت و تأیید ایشان حکم به شیخ حسن صانعی جهت انتقال اموال مصادره شده به بنیاد 15 خرداد موافقت با واگذاری بخشی از اراضی شهری مصادره شده جهت رفع نیاز محرومین، به «بنیاد 15 خرداد» حکم به شیخ حسن صانعی استفاده از اموال مصادره‌ای جهت کمک به محرومین تأییدیه در مورد آقایان حسن صانعی، هاشم رسولی محلاتی و محمد حسن رحیمیان تأیید مرحوم شیخ حسن صانعی در نامه امام به مرحوم حاج احمد خمینی حکم تعیین اعضای هیأت مؤسس مکتب خواهران قم-جامعة الزهرا (س) پیک امام دستگیری و تبعید مرحوم شیخ حسن صانعی پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ حسن صانعی تعیین جایزه یک میلیون دلاری برای اعدام سلمان رشدی توسط مرحوم شیخ حسن صانعی افزایش مبلغ جایزه اجرای حکم اعدام سلمان رشدی توسط مرحوم شیخ حسن صانعی در سال 1391 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db‎‎‎
🗞فهرست گزیده منتشر شده از کتاب «عمار انقلاب» در روزنامه کیهان بخش اول بخش دوم بخش سوم بخش چهارم بخش پنچم بخش ششم بخش هفتم بخش هشتم بخش نهم بخش دهم بخش یازدهم بخش دوازدهم بخش سیزدهم بخش چهاردهم بخش پانزدهم بخش شانزدهم بخش هفدهم بخش هجدهم بخش نوزدهم بخش بیستم بخش بیست و یکم بخش بیست و دوم بخش بیست و سوم بخش بیست و چهارم بخش بیست و پنجم بخش بیست و ششم بخش بیست و هفتم بخش بیست و هشتم بخش بیست و نهم بخش سی‌ام بخش سی و یکم بخش سی و دوم بخش سی و سوم بخش سی و چهارم بخش سی و پنجم بخش سی و ششم بخش سی و هفتم بخش سی و هشتم بخش سی و نهم بخش چهلم بخش چهل و یکم بخش چهل و دوم بخش چهل و سوم بخش چهل و چهارم بخش چهل و پنجم بخش چهل و ششم بخش چهل و هفتم بخش چهل و هشتم بخش چهل و نهم بخش پنجاه بخش پنجاه و یکم بخش پنجاه و دوم بخش پنجاه و سوم بخش پنجاه و چهارم بخش پنجاه و پنجم بخش پنجاه و ششم بخش پنجاه و هفتم 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
1402.4.17.pdf
1.61M
اختلاف مبنایی با برخی دوسـتان انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنجاه و یکم 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعائی: «در اواخر سال 1343 به خاطر خط مشی‌ای که آقای شریعتمداری داشتند، دارالتبليغ را تأسیس کرده بودند، اختلاف بینش به وجود آمد بین برخی از دوستانی که آن‌جا را اداره می‌کردند با دوستان اصلی - با برخی از دوستانی که در هسته مرکزی بودند و ارتباطاتی با تشکیلات دارالتبليغ داشتند - آقای خسروشاهی، آقای حجتی و... بودند و آن‌ها تأکید داشتند که برای وحدت روحانیت از آقای شریعتمداری هم یاد بشود. از دارالتبليغ هم اسم برده شود. 🔸احساس می‌شد که نوعی تنگنای هم‌زیستی، محذوراتی را دارد بین آقایان به وجود می‌آورد، مع‌ذلک نشریه تداوم داشت و برای جبران این نقیصه - خط مشی‌ای که در این نشریه داشت حاکم می‌شد - نشریه انتقام سازماندهی شد. 🔹نشریه انتقام در کنارش بیانگر اهداف جدی و قوی و ناب مبارزاتی بود؛ نشریه‌ای که آخرین شماره‌اش مربوط به کاپیتولاسیون بود. ...» 🔸حجت الاسلام و المسلمین دعایی در سخنانی عجیب، اختلاف آقای شریعتمداری با امام خمینی(ره) را صرفاً به اختلاف در روش تقلیل می‌دهد. این نشان می‌دهد که اختلاف آیت ‌الله مصباح با سایر افرادی که در نشریه بعثت، افکار آقای شریعتمداری را منتشر می‌کردند، چقدر دقیق و سنجیده بود... 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،17تیر1402، صفحه 6. متن کامل بخش‌های پیشین 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
1402.4.19.pdf
1.1M
اهمیت انتشار «انتقام» در متن مبارزات انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنجاه و دوم 🔹آیت الله مصباح در مورد همکاران خود در نشریه انتقام می‌گوید: 🔸«... به فکر نشریه دیگری افتادیم که مستقل باشد. فقط علاقه‌مندان به حضرت امام در آن مشارکت داشته باشند. ملاحظاتی در آن نباشد، ترویجی از بیوت و کارهایشان نشود؛ کاملاً آزاد و مستقل در جهت مبارزه با دستگاه کفر باشد و صرفاً در جهت حمایت از روحانیت مبارز فداکار باشد. این بود که به فکر یک نشریه دیگری افتادیم. 🔹با کمک آقای‌ هاشمی توانستیم ماشین دیگری تهیه کنیم و نشریه‌ای به نام «انتقام» تأسیس کردیم. البته آقای ‌هاشمی فقط اطلاع داشتند که من این کارها را می‌کنم ولی هیچ مشارکتی در نشریه نداشتند...» 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،19تیر1402، صفحه 6. متن کامل بخش‌های پیشین 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
1402.4.21.pdf
1.29M
اهتمام به امور فکری در کنار فعالیت‌های سیاسی انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنجاه و سوم 🔹«مجمع علمی نجات نسل جوان» زیر نظر آیت ‌الله مکارم شیرازی و در جبهه تقویت مبارزات فرهنگی، به وجود آمده بود و فعالیتی گسترده و چشمگیر داشت. ایشان در کنارِ انتشار مجله پربار و مؤثرِ «درس‌هایی از مکتب اسلام»، در سال 1343، با کسب مجوز از اداره کل تألیف و ترجمه وزارت‌ آموزش و پرورش، گروهی را تحت عنوان «مجمع علمی نجات نسل جوان» سامان‌دهی نمود تا از این طریق ضمن چاپ نشریات و کتب سودمند و مورد نیاز نسل جوان به پاسخ‌گویی شبهاتی که در این دوران از طریق نشریات و مجلات و مجامع مختلف مطرح می‌گردید، اقدام نماید. این حرکت نیازمند سازماندهی در شهرهای مختلف بود که از طریق کتابفروشی‌های مذهبی، صورت گرفت. 🔸یکی از قدیمی‌ترین اسنادی که درباره فعالیت‌های سیاسی علامه مصباح وجود دارد، گزارشی است که از همکاری ایشان با «مجمع علمی نجات نسل جوان» حکایت دارد... 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،21تیر1402، صفحه 6. متن کامل بخش‌های پیشین 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
1402.4.24.pdf
1.49M
مصبـاح اندیشـه انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنجاه و چهارم 🔹این نکته در لیست فعالیت‌های علمی آیت ‌الله مصباح یزدی کمتر مورد توجه قرار گرفته است که ایشان در اولین ترجمه تفسیر المیزان، که قبل از سال1344 انجام و حدود 40 مجلد چاپ شد، در کنار آقایان ، ، ، ، ، در ترجمه ۱۲ جلد آن مشارکت داشتند که ده جلد اول این ترجمه در انتشارت دارالعلم قم و سى جلد بعد در انتشارات محمدى منتشر شد اما بعدها با پیشنهاد علامه طباطبائی و به جهت یکدست شدن ترجمه‌ها، مجموع تفسیر المیزان توسط آقای ترجمه و توسط دفتر انتشارات اسلامى (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) به چاپ رسید. 🔸 آیت ‌الله شیخ رضا استادی در مورد ترجمه المیزان توسط آیت ‌الله مصباح می‌گوید:«آقای مصباح یک جلد از تفسیر المیزان را ترجمه کرده‌اند که چاپ شده و چند جلد هم آیت ‌الله مکارم و آقای گرامی و آقای حجتی ترجمه کردند که چاپ شده اما این‌که غیر از ترجمه یک جلد از تفسیر، حضرت آقای مصباح دخالت دیگری هم داشته بنده اطلاع ندارم.»... 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،24تیر1402، صفحه 6. متن کامل بخش‌های پیشین 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
1402.4.26.pdf
1.43M
تبعید امام(ره) و حساسیت ساواک نسبت به آیت‌الله مصباح انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنجاه و پنجم 🔹با تبعید امام رحمه‌الله علیه به ، فضای خفقان‌باری در کشور و خصوصاً در حوزه قم پدید آمد به طوری که نیروهای مبارز همگی زیر ذرّه‌بین ساواک قرار گرفته بودند. این فضای خفقان‌بار دست‌کم دو تأثیر مهم در فرآیند مبارزات داشت: 🔸نخست آن که طیفی از مبارزان به فکر مبارزه مسلحانه افتادند که اولین نتیجه آن ترور بود...امام خمینی(قدس سره) بنا به دلائلی هرگز روش مبارزه مسلحانه را تأیید نکرد، اما برخی روحانیان مبارز از جمله آقایان ، ، و دیگران، حامی جدی این سنخ تحرکات بودند و در مواردی از طریق تأییدیه مکتوب، از امام خواستند سازمان مجاهدین(منافقین) را تأیید کند. البته طیف زیادی از شاگردان امام با تأسی به ایشان، در میدان حمایت از مبارزه مسلحانه وارد نشدند. 🔹اثر دوم، تمایل به تشکل‌‌سازی و زیرزمینی شدن تحرکات مبارزاتی بود که لازمه فضای امنیتی و پلیسی است در این‌باره می‌توان به ایجاد گروه سری یازده نفره اشاره کرد. 🔸آیت ‌الله مصباح در مورد حوادث سال1343 و پیامدهای تبعید امام، تحلیل جالبی دارد که تصویر روشنی از فضای سیاسی آن روز ارائه می‌دهد: «گرفتن مجدد ایشان [امام] باعث این شد که یک عده‌ای به فکر فعالیت‌های مسلحانه بیفتند...» 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،26تیر1402، صفحه 6. متن کامل بخش‌های پیشین 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
1402.4.28.pdf
2.02M
اعتراض به تبعید امام در سال 1343 انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنجاه و ششم 🔹یکی از اقدامات مهم فضلای انقلابی قم بعد از تبعید امام به ترکیه، شکستن فضای خفقان‌بار آن ایام و روشن نگه‌داشتن چراغ مبارزه بود. در این دوران که رهبری نهضت به خارج از کشور تبعید شده بود و دسترسی به ایشان امکان نداشت، اگر انسجام کافی در صفوف مبارزات پدید نمی‌آمد، امکان فروپاشی سنگر مبارزات اسلامی وجود داشت. فضلای قم که پیش‌تر تجربه کارهای تشکیلاتی (خاصه گروه سرّی یازده نفره) را داشتند، راهبری مبارزه را در این ایام در دست گرفتند و از این تاریخ به بعد، واکنش‌های سیاسی تشکیلاتی و اظهار نظرهای جمعی در قالب اعلامیه‌ها و بیانیه‌های چند امضایی، عرصه تازه‌ای را در مبارزات سیاسی گشود. 🔸آیت ‌الله مصباح در شمار آن دسته از فضلای انقلابی حوزه قم بود که در نخستین جلسه هم‌اندیشی فضلای حوزه برای تدبیر روند مبارزات و تصمیم برای نگارش نخستین اعلامیه سیاسی بعد از تبعید امام، حضور داشت... 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،28تیر1402، صفحه 6. متن کامل بخش‌های پیشین 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
1402.4.31.pdf
1.86M
لو رفتن گروه سری 11نفره انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنجاه و هفتم 🔹با نزدیک شدن به ایام نوروز سال 1345 و با توجه به نقش برخی فضلای قم در تحریک بدنه طلاب و سامان‌دهی مبارزات سیاسی، در تاریخ 28 اسفند 1344 ساواک قم مأمور شد به طور ویژه بر فعالیت‌های برخی از اساتید قم از جمله آذری قمی نظارت داشته، ضمن پرونده‌‌سازی، زمینه را برای دستگیری و تبعید آنان از قم فراهم سازد. 🔸همزمان با آغاز سال نو در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گروهی از این افراد از جمله آقایان ربانی شیرازی، آذری قمی، منتظری، جنتی و مروارید دستگیر شدند که به دنبال آن، گروه سرّی یازده نفره نیز لو رفت... 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،31تیر1402، صفحه 6. متن کامل بخش‌های پیشین 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴مقابله امام خمینی با سکولار شدن هیئات حسینی عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی /3 وقایع دنباله‌دار تاریخی با محور «پیوند هیئت و سیاست» برگرفته از کتاب «نهضت امام خمینی» ▫️متن رهنمودنامه امام خمینی قدس سره به مبلغان و هیئات مذهبی برای مقابله با سیاست‌های یزیدی و اموی شاه: ▪️«بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم به عموم حضرات مبلغين محترم و خطباى معظم ـ‏‏كثراللّه‏ امثالهم‏‏ و عموم هيآت محترم عزاداران سيد مظلومان -عليه ‏الصلوة والسلام‏‏ محترماً معروض مى‌‏دارد، در اين ايام كه دستگاه جبار از خوف آن‌كه مبادا در منابر و مجامع مسلمين، شرح مظالم و اعمال خلاف انسانى و ضددينى و وطنى آن‌ها داده شود، دست به رسوايى ديگرى زده و در صدد گرفتن التزام و تعهد از مبلغين محترم و سران هيآت عزادار است، كه از مظالم دم نزنند و دستگاه جبار را به خودسرى واگذارند. ▫️لازم است تذكر دهم كه اين التزامات، علاوه بر آن‌كه ارزش قانونى نداشته و مخالفت با آن هيچ اثرى ندارد، التزام‌گيرندگان، مجرم و قابل تعقيب هستند. عجب است كه دستگاه، بى‌‏پروا ادعا دارد كه قاطبه ملت با اوست و از پشتيبانى اكثريت قاطع برخوردار است. با اين وصف در تمام شهرستان‌‏ها، قرا و قصبات به دست و پا افتاده و با ارعاب و تهديد ملت، خفقان ايجاد مى‌‏كند. اگر اين ادعا صحيح است، ملت را اين چند روز به حال خود واگذارند تا از پشتيبانى مردم متمتع شده، موافقت شش ميليونى به همه ملل جهان ظاهر *، و الا اشاعه اكاذيب براى تشويش افكار عامه، برخلاف مصالح اسلام و مملكت، جرم و قابل تعقيب است. ▪️حضرات مبلغين عظام، هيآت محترم و سران دسته‏‌هاى عزادار متذكر شوند، كه لازم است فريضه دينى خود را در اين ايام در اجتماعات مسلمين ادا كنند و از سيد مظلومان، فداكارى در راه را فراگيرند و از توهّم چند روز حبس و زجر نترسند. وَلاتَهِنوا و لاتَحْزنوا و أنتُمُ الأعلَون إن كُنتم مؤمنين. ▫️آقايان بدانند كه خطر امروز بر اسلام كم‌تر از خطر بنى‌‏اميه نيست. با تمام قوا به و عمال آن‌ها (فرقه ضال و مضله**) همراهى مى‌‏كند. دستگاه تبليغات را به دست آن‌ها سپرده و در دربار، دست آن‌ها باز است. در ارتش و فرهنگ و ساير وزارتخانه‌‏ها براى آن‌ها جا باز نموده و شغل‏‌هاى حساس به آن‌ها داده‌‏اند. ▪️خطر اسرائيل و عمال آن را به مردم تذكر دهيد. در نوحه‌‏هاى سينه‌‏زنى از مصيبت‌‏هاى وارده بر اسلام و مراكز فقه و ديانت و انصار شريعت يادآور شويد. از فرستادن و تجهيز ، چند هزار نفر دشمن اسلام و ملت و وطن را به ، براى شركت در محفل ضداسلامى و ملى اظهار تنفر كنيد. سكوت در اين ايام، تأييد دستگاه جبار و كمک به دشمنان اسلام است. از عواقب اين امر بترسيد. از سخط خداى تعالى بهراسيد. اگر به واسطه سكوت شماها به اسلام لطمه‌‏اى وارد آيد، نزد خداى تعالى و ملت مسلمان مسئول هستيد؛ اذا ظهرت البدع فللعالم ان يظهر علمه و الا فعليه لعنة‏اللّه‏. از ، اظهار تنفر كنيد و از دخالت زن‌‏ها در اجتماعى كه مستلزم مفاسد بی‌شمار است*** ابراز انزجار، و دين خدا را يارى كنيد و بدانيد ان تنصروا اللّه‏ ينصركم و يثبت اقدامكم. از اخافه و ارعاب سازمان‌‏ها و دستگاه شهربانى، هراسى به خود راه ندهيد، آن‌ها نيز مثل شما ملزم و مجبورند و بسيارى از آن‌ها با شما همراه و از دستگاه بيزارند. والسلام عليكم و على من اتبع الهدى. روح‏اللّه‏ الموسوى الخمينى»(نهضت امام خمینی ج1 ص466-465) ✳️ادامه دارد... *اشاره به دروغ رژیم پهلوی در خصوص موافقت شش میلیونی با رفراندوم تشریفاتی شاه ** بهائیت *** به فساد کشاندن بانوان به بهانه مشارکت اجتماعی، یکی اهداف رژیم پهلوی بود و یکی از اهداف مبارزاتی امام خمینی، تقابل با این حربه و ایجاد زمینه مشارکت اجتماعی سالم برای بانوان بود که با پیروزی انقلاب اسلامی این زمینه فراهم گردید. عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی/بخش اول عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی /بخش دوم 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
⚫️مبارزه مردم در برابر سکولار شدن هیئات عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی /4 وقایع دنباله‌دار تاریخی با محور «پیوند هیئت و سیاست» برگرفته از کتاب «نهضت امام خمینی» ▫️به دنبال صدور اعلاميه ، محافل و مجالس عزادارى (ع) به راه صحيح و مسير اصيلش بازگرديد و جلوه انقلابى به خود گرفت. ▪️حركت، خروش و شور در توده‏‌هاى محروم و ستم‌ديده ايران پديدار شد. اكثريت قريب به اتفاق از مركز شهر و اطراف آن و نيز بسيارى از شهرستان‏‌ها در منابر به روشنگرى و افشاگرى پرداختند و عليه اعمال خيانت‌‏بار و نقشه‏‌هاى استعمارى او عليه اسلام و ايران سخن راندند، خطرات روزافزون صهيونيسم را بازگو كردند، با بررسى جنايات پادشاهان گذشته، ماهيت شاه را نشان دادند. هدف و انگيزه از نهضت و قيام و حقايقى از مكتب خونين تشيع و رسالتى را كه در طول تاريخ برعهده پيروان آل ‏محمد‏‏(ص) است، براى مردم تشريح كردند. ▫️اگر يک سخنگوى روحانى در انجام وظايف خويش و عمل به راهنمايى‌‏هاى رهبرى كوتاهى مى‌‏ورزيد و از بازگو كردن خيانت‌‏هاى رژيم و افشاگرى و روشنگرى در منابر خوددارى مى‌‏كرد، توده‌‏هاى بيدار و به‌‏پاخاسته و روحانيان مبارز به سراغ او رفته، با گفتگو و توجه دادن او به رسالت و مسئوليت‌‏هاى سنگينى كه برعهده دارد، او را وادار مى‌‏كردند كه به وظيفه خود عمل كند. ▪️‏‌هاى_عزادارى به نوبه خود در نوحه‌‏ها و اشعارشان به مسائل سياسى روز پرداخته، مصيبت‌‏هايى را كه بر و روحانيان وارد آمده بود بيان مى‌‏كردند، پشتيبانى و وفادارى خود را نسبت به پيشواى اسلام اعلام مى‌‏داشتند و از و عمال آن اظهار تنفر مى‌‏كردند. ▫️براى نخستين بار بود كه در دسته‏‌هاى عزادارى عليه شعار داده مى‌‏شد، چنان‌كه براى اولين بار بود كه در مراسم عزادارى براى سيدالشهدا، حركت و خروش و حمله و عصيان عليه زمان به‌‏وقوع مى‏‌پيوست. ▪️از جمله شعارهايى كه در نوحه‌‏هاى محرّم آن سال به گوش مى‏‌رسيد، شعارهاى زير بود: قم شده كربلا هر روزش عاشورا فيضيه قتلگاه خون جگر علما واويلاه واويلاه واويلاه واويلاه عمال اسرائيلى رسوا كشتند در قم بى‌‏پناهان را شد موج خون برپا شد موج خون برپا شد موسم يارى مولانا الخمينى اى شيعيان برپا كنيد شور حسينى * * * خمينى، خمينى تو زاده حسينى جان را به‏‌كف بنهاده‏‌اى در راه قرآن * * * خمينى، خمينى، ملت طرفدار تو بميرد، بميرد دشمن خونخوار تو * * * خمينى، خمينى خدا نگهدار تو می‌رود، می‌رود دشمن غدار تو (نهضت امام خمینی ج1 ص468-467) ✳️ادامه دارد... 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db