eitaa logo
دارالسلام
104 دنبال‌کننده
91 عکس
39 ویدیو
2 فایل
دارالسلام جایی است که سلامت و صلح در کنار هم معنا می‌شوند، برای هر این دو باید از زمین تدبیر گذشت، همان که سیاست می نامندش .این یک کانال شخصی و یادداشت ها همه تراوشات ذهنی قابل نقد نویسنده است . مجید احمدی
مشاهده در ایتا
دانلود
❌"قانون تعرفه گذارے خدمات پرستارے در بودجه ۹۸ دیده نشده" 👈❓آیا این یک جمله خبرے است ڪه از واقعه اے برخلاف انتظار دنبال ڪنندگان سوژه و قول دولت و مجلس، روایت مے ڪند؟ 👈❓یا صرفاً، شعارے تبلیغاتے براے تهییج پرستاران در انتخابات آینده نظام پرستارے است؟ 👈❓مگر قرار بوده است در لایحه بودجه سال ۹۸ دولت ، پیش بینے اے براے اجراے قانون تعرفه خدمات پرستارے باشد؟ ✍️چنےن عبارتے، نه تنها یک عبارت خبرے با تعریف استاندار خبررسانے نیست، بلڪه روایتے است خیالے از اتفاقے ڪه قرار نبوده بیفتد! و ڪوبیدن بر طبلے است نابجا و توخالے و درخواست اجراے سیاستے است ڪه اصلا در ڪارتابل سیاستگذاران و دولتمردان قرار نگرفته! تعرفه گذارے خدمات پرستارے، قانونے است ڪه مشابه بسیارے از قوانین دیگر، گرچه توانست به دلیل اتصال هیدروژنے چند ضلعے در یک بستر مناسب تاریخے و سیاسے در مجلس تصویب شود، اما، در پے جدا شدن اضلاع متصل ڪننده و مُقوِم آن، و البته فراهم نبودن امڪان پذیرے اجراے آن، سالهاست در دالان هاے وزارتخانه و نهایتا ڪمیسیون اجتماعے دولتها از اولویت و دستور ڪار خارج شده است و حتے در پنجره فرصت سیاسے بازشده در طرح تحول سلامت هم نتوانست جایے در دستورڪار تصمیم گیران باز ڪند. به هرحال، تحقق چنین آرمانے از مطالبه گرے صنفے پرستاران، نیازمند «اراده سیاسی» لازم است، یعنے حضور همدلانه و تعهد و همت مجموعه اے از بازیگران سیاسے با درک مشترک از یک مسأله و راه حلهاے آن. چراڪه، «امر سیاسی»، موضوع «منازعه قدرت» و «منافع» است. پس، مطالبه گرے صنفے به همان میزان ڪه ڪارے فنے است، فعلے سیاسے و موضوعے براے قدرت است و امڪانپذیرے آن، وابسته به توزیع قدرت بین صاحبان منافع گوناگون است. به نظر مے رسد، جریانات و فعالین صنفے مادامیڪه با رویڪرد فعلے به دنبال اجراے این قانون هستند، راه به جایے نخواهند برد، اےن حقیقت تلخ، هم در اوج بره ڪشان بودجه سلامت ڪه دو سال اول طرح تحول سلامت بود، دیده شد و هم حالا ڪه دولت، به محقق شدن نصف بودجه بسته شده خود هم اطمینان ندارد. ⚠️شایان ذڪر است؛ تصویب و اجرا یک متناسب با ظرف زمانے، مڪانے، فرهنگے، اجتماعے، سیاسے و اقتصادے، منطق خود را دارد، و شناخت این منطق و رعایت قوانین و اسلوب آن، همه و همه، هنر بازیگرانے است ڪه می‌ڪوشند درمیان انبوه مسائل یک جامعه، موضوع و مسأله خود را به عالے ترین سطح تصمیم گیرے و اراده اجرایے ارتقاء داده و قانون و مدنظر خود را از "جعبه سیاه سیاست و فرآیند پیچیده و بودجه ریزے " خارج ڪنند. 👌شاید، وقت آن رسیده ڪه با نگاهے علمے و مبتنے بر شرایط موجود دو اتفاق در جامعه بیفتد: ۱- نهادها ، سمن ها و جامعه پرستارے بدون تعصب، و غلطیدن در سیل هیجانات، جایگاه خود را در نظام سلامت ایران وزن ڪشے و نقش خود را باز تعریف ڪنند . ۲- خواسته هاے جامعه پرستارے و نظام ‌ مسائل صنف را با شڪستن ڪلیشه هاے قبل جمع آورے و اهم آنها را متناسب با اقتضائات و سیاستهاے بالادستے دولت ها در سلامت، به بسته سیاستے قابل دفاع تبدیل نمایند. ۳- گامهایے اصولے و بنیادین در جهت ترویجِ گفتمانے حرفه پرستارے به عنوان طلائیه داران متمایز از بردارند، این گفتمان حرفه اے نباید بر پایه نفے و نقد افراط گونه سایر حرفه هاے حوزه سلامت بنا شود. ⚜️ ⚜️ darossalamm
⚠️ توصیه قرآن در مواجهه با لکسوس سواران منسوب به حکومت دینی ⚜ ⚜ darossalamm
✳️ راهبرد دینے در مواجه با لڪسوس سواران منسوب به ⛔️سال ۹۶ وقتے خبرنگار از سابق بهداشت و درمان در مورد اموال و ماشین میلیاردے اش پرسید وے در توجیهے عجیب ڪه محصول یک مڪتب فڪرے است، گفت:  "پرادوها زود چپ می‌ڪرد. دنبال همین ماشین‌هاے شاسے بلند بودم ڪه گفتند این بهترین ماشین است (پورشه) ڪه من هم خریدم" نخریدن پورشه یا فروختنے آن بعد از وزیر شدنش را نوعے ریا ڪارے و نفاق دانست!! و چند روز پیش محسن رفیق دوست هم رو در روے دوربین میگوید : یڪ لڪسوس دارم ڪه ده سال قبل حدود ۲۰۰ میلیون تومان خریدم "ڪه به خاطر سفر‌هاے زیاد آن را خریدم" . و در آن مصاحبه از حقوق مدیرانے میگوید ڪه جون زیاد ڪارمیڪنند ، حقوق ۱۹ میلیونے هم حق مسلم شان از بیت المال است. ⚠️ بنده چندے پیش طے بازدید از یڪے از مناطق محروم جهت بررسے امڪان برپایے ، چند ساعتے هم میهمان نماینده مردم آن منطقه در مجلس شدم از او پرسیدم با توجه به وضع نامناسب مالے مردم در حوزه انتخابیه شما، مردمے ڪه به شما راے داده اند نظرے در مورد لڪسوس سوارے تان ندارند ؟ و ایشان با لحنے ڪاملا حق به جانب گفت: من باید در با وسیله امنے در این‌جاده ها تردد ڪنم و دنبال ڪار مردم باشم، من ڪه "جانم را از سر راه نیاوردم! " . 🕯بعد از پیروزے ع بر فرعون، (فامیل و انقلابے دو آتشه اے ڪه با موسے از دریا رد شده بود و در جریان هجرت و سختے هاے انقلاب موسوے ،همراه و معتمد او بود و با رانت اطلاعاتے و بوسیله احتڪار ا گندم به مال فراوانے رسید) ، ڪسے بود ڪه لڪسوس سوارے را در بین بنے اسرائیل باب ڪرد، اولین شاخصه قارون آن بود ڪه خود را سزاوار آنچه داشت میدانست و به دلیل سوابق و گذشته مجاهدتهایش، طلبڪارانه با مردم برخورد میڪرد، انقلاب موسے در آن مرحله داشت تولد فرعون هاے ڪوچڪے را تجربه میڪرد ڪه با رفتارهاے اجتماعے و سبک زندگے اشرافے خود ،ذائقه مردم را عوض میڪردند و آرام آرام مردم را از آرمانهاے قیام موسے ع دلسرد ڪرده و آرزوے زندگے قارونے را در دلهاے آنها بارور میڪرد: "فخرج علے قومه فے زینته" وقتے قارون با آن زینت ها وارد بین مردم مے آمد ... قال الذین یریدون الحیوة الدنیا یالیت لنا مثل ما اوتے قارون انه لذو حظ عظیم ( قصص- ۷۹) مردمی ڪه خود فقیر و بر مال اندوزے نا مشروع قارون آگاه بودند و از موسے هم مے خواستند ڪه با انحراف مقابله ڪند، نیز با هم ‌مے گفتند ڪاش ما هم مثل او بشویم، او چه حظ و بهره خوبے از این دنیا میبرد... حالا هم موضوع یک خودرو نیست ،حتی دعواے از ڪجا آورده اے هم نیست، موضوع تغییر یک مڪتب، یک راه و خطر منحرف ڪردن آن و دلسرد ڪردن مردمے است ڪه از ڪارگزاران آن انتظار زندگے هم شان عوام مردم را دارند، و شاید از همین رو بود ڪه خداوند قارون را با همه طلاهایش در زمین دفن ڪرد ، تا ابهت طلا را در چشم ها یے ڪه عشقِ طلا در آنها بارور شده و ابهت و شوڪت ظاهرے اصحاب طلا برایشان دوباره جذابیت و راے پیدا ڪرده ، بشڪند چنانڪه براے پیدا ڪردن آن قاتل در بنے اسرائیل هم دستور داد تا گوساله اے را ذبح ڪنند ، تا عشق به گوساله را در دل قومے ڪه سابقه گوساله پرستے دارند ذبح ڪند . ❓چه باید ڪرد ڪه دست ڪم کسی در‌ جایگاه ، جرات نڪند با تبختر و طنازے ادعاے لڪسوس سوارے داشته باشد؟ قرآن پاسخ این سئوال را داده است و مطمئنا هیچ ڪسے در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامے شایسته تر از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب براے این مطالبه نیستند، این را در واڪنش هاے به جا و گسترده آنها در فضاے مجازے نسبت به لڪسوس سوارانِ منسوب به نظام میتوان مشاهده ڪرد. ⚜ @darossalamm
🌿به پیشگاه "شهدای سبز پوشی" که با عبور از مرز شهادت، از مرزهای این سرزمین صیانت کردند، ققنوس های بی ادعای که خود را به لهیب انفجار حرامیان سپردند تا پرچم #ایران در بلندایِ اقلیمِ رستم دستان در اهتزاز بماند: این پرچمی که در همه عالم سرآمد است از انقلاب کاوه ی آهنگر آمده ست از گرگ و میش مبهم اسطوره های دور از روشن حماسه ی این کشور آمده ست در دست های رستم دستان در اهتزاز بر شانه ی سیاوش از آتش درآمده ست خون دل از خیانت تاریخ خورده است از خاک و خون و خنجر و خاکستر آمده ست از آتش تو نیست هراسش که بارها ققنوس وار از دل آتش برآمده ست در موج خیز حادثه افتاده است و باز خیزان به عزم معرکه ای دیگر آمده ست تنها نه با موالی مختار بوده است هر جای در حمایت حق با سر آمده ست با سربه دارها به سر دار رفته است چنگیز در برابر او مضطر آمده ست گاهی برای قوت قلب رئیسعلی در رزمگاه دشمن افسونگر آمده ست گاهی انیس جنگلیان بوده است و گاه مشروطه خواه را علَم لشکر آمده ست حبل المتین وحدت مستضعفان شده ست / آیینه دار هیمنه ی رهبر آمده ست در جبهه تیر و ترکش و خمپاره خورده است/ شب زنده دار خلوت همسنگر آمده ست چون بیرقی که در کف سردار کربلاست گاهی مدافع حرم حیدر آمده ست زخم سنان دشمن و زخم زبان دوست از هر طرف به پیکر او خنجر آمده ست با این همه همیشه سرافراز و پایدار در اهتزاز بر سر این کشور آمده ست 🔅 #دارالسلام ⚜ @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛وقتی جریانات سیاسی درگیر یکدیگرند و هیچ جا جز شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر را نمیبینند، این گونه به قلمرومان کرده و ما را شکار میکند . ⚜ @darossalamm
🔆 بهار و باران، هدیه مهربانترین پدر عالم . ⚜ @darossalamm
💠چه حسن پایانی شد برای سالی که گذشت ، و چه مطلع پربرکتی بر آغاز سال نو است سالی که با میلاد والاترین انسان مقارن شد، ع، ابرمردی كه تمامى ابعاد وجودى او منحصر به وجود مقدس خود اوست، هیچكس و با هیچ تعریفى امكان تبیین و ترسیم قله‌هاى بى‌تكرار عظمت او را ندارد، و از علی چه میتوان گفت وقتی رسول اكرم (ص) در وصف اش این گونه میفرماید : «یَا عَلِیُّ مَا عَرَفَ اللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ غَیْرِی وَ غَیْرُكَ ، وَ مَا عَرَفَكَ حَقَّ مَعْرِفَتِكَ غَیْرُ اللَّهِ وَ غَیْرِى» یعنی «ای علی، خداوند متعال را نشناخت به حقیقت شناختش جز من و تو، و تو را نشناخت آن گونه که حق شناخت توست، به جز خدا و من». و ما که تکلیفمان در زمانه و زندگی تبعیت و الگو گیری از علی ع است ، دلخوش به محبت اوییم، و هر چند مقام‌ محب با شیعه بسیار متفاوت است اما رجاء ما به همین عشق است،اصلا وقتی میخوانیم : "یا من ارجوء لکل خیر" گوشه ذهنمان دستان بسیط پدری مهربان و مقتدر مجسم میشود که در ماه میلادش، بهترین خیر را نصیب محبانش میکند ... و مگر این مُلک و این خاک جز به اعتبار محبت اهل بیت (ع) میتوانست در قرن‌ها تهاجم آشکار و پنهان شیاطین این گونه پابرجا بماند؟ 🌿و چقدر امید آفرین است وقتی میبینی هر چه می گذرد عمق "شناخت و فهم تمدنی" نسبت به حقیقت مکتب علوی در نسل های جوان جامعه که متولی تحقق هستند بیش از پیش ،اشکار میشود ، گامی که باید با اتکا به بزرگانی که چهل سال پیش این راه را با پیر خود آغاز کرده اند -و هنوز در راه مانده اند- ادامه یابد، راهی که از آغاز شد و هنوز هم صدای نعلین حضرت الله (ره) در کوچه های نجف شنیده میشود؛ کوچه های که حالا هر سال من و تو در ایام اربعین در آن با آرامش -مثل راه رفتن در کوچه باغ خانه پدری- قدم میزنیم. 🌿و آخرین سطرهای نوشته ام در سال ۹۷ را با این‌ جمله "امید آفرین و تکلیف زا" از امیر عاشقان عالم به پایان میبرم ،آن زمانی که مولا از جنگ سخت صفین بازمیگشت و در راه به او خبر درگذشت یکی از دوستانش در کوفه را دادند ، و حضرت پس از اظهار تالم به آرامی فرمودند: وَ كَانَ مِنْ أَحَبِّ النَّاسِ إِلَيْهِ لَوْ أَحَبَّنِي جَبَلٌ لَتَهَافَتَ. اگر كوهى مرا دوست داشته باشد تكه تكه شده فرو میريزد... و یا علی مگر قلب های ما از کوهِ خارا کمتر است که باران محبتت ، یارای شستن فراز و نشیب های پر تکرار آن را نداشته باشد؟ ۹۷/۱۲/۲۹ ⚜@darossalamm
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) @darossalamm
🕯مروری کوتاه بر برخی رفتارهای سیاسی حضرت زینب س - شماره ۱ (۹۷/۱/۱- شب شهادت حضرت زینب س) 💠یکی از ابعاد وجود با عظمت حضرت زینب س که کمتر به آن پرداخته شده تبیین اندیشه و عمل سیاسی اوست ، در نوشته کوتاه ذیل برخی از رفتارهای سیاسی ایشان در قالب چند محور جمع بندی و ارائه می شود: ◀️ ۱- صبر سیاسی : یکی از ویژگی هایی است که نه صرفاً در چارچوب اخلاق سیاسی اسلامی بلکه حتی بزرگان مکاتب سیاسی مدرن نظیر ها بازیگران سیاست را بدان‌توصیه میکنند. صبر س مدلی از "صبر فعال و هدفمند" بود که دشمن را به عقب کشاند حَذلَم راوی موثق تاریخ، در توصیف روز ورود اهل بیت ع به آن با آن شرایط مسموم تبلیغات، می‌گوید: " آن روز به زینب کبری س می نگریستم ،هرگز زنی را همچون او سخنور ندیده ام ،گویا از زبان علی ع سخن می‌گفت.وقتی به مردم اشاره کرد که ساکت شوید نفس ها برید و زنگ شتر ها آرام شد" . این صبر تشکیلاتی در کوچک و بزرگ قافله اسراء به شکل بی نظیری وجود داشت چنانکه چند نفر از این قافله به دلیل همراهی با دستورات و سفارشات عقیله بنی هاشم س از دنیا رفتند اما حاضر به همراهی با دستگاه ظلم بنی امیه نشدند . ◀️ ۲- عقلانیت انقلابی : اوج عقلانیت زینب کبری س را در می‌توان دید این مدیریت را در سه مقطع پیش از عاشورا ، روز عاشورا و دوره اسارت میتوان تحلیل کرد،تحلیل محتوی صحبت و مخاطبه ایشان با سه لایه: توده مردم،نخبگان جامعه و یزید و حاکمان ؛ اوج زنی است که در علوی آموخته بود چگونه شجاعت و بصیرت و بلاغت و عطوفت و حیای زنانه را کنار هم به نمایش بگذارد و این ویژگی ها وقتی در یک فعال سیاسی توامان وجود داشته باشد از او بازیگری می سازد که رقیب در مواجهه با این پیچیدگی‌ها، تدبیرش به سختی کند می شود 💠ادامه دارد .... @darossalamm 💠آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm
💠 نگاهی اجمالی به برخی روشهای سیاسی حضرت زینب س - شماره دوم ۲/۱/۹۸ @darossalamm
🕯 نگاهی اجمالی به برخی روشهای سیاسی حضرت زینب س - شماره دوم ۹۷/۱/۳ 💎 ۳- عاطفه انگیزی : زینب کبری اسوه بهره گیری از عاطفه پاک انسانی است که می تواند در ساخت فرهنگی و هنری الگو سازی شود . قدرت تبلیغ را افزایش داده و امکان اثرگذاری بر قلبها و ذهن ها را صد چندان می کند؛ در دوره ای که یک زن هیچ ابزاری مادی برای بیان و تبلیغ سیاسی و فرهنگی ندارد "عاطفه انگیزی با رعایت چارچوب های شرعی" یعنی فهم و به کارگیری ؛ مویه های ایشان در روز عاشورا ،تحلیل محتوی سخنان به ظاهر عاطفی وی در قتلگاه ، خطبه های وی درمجلس عبیدالله و یزید و در مواجهه با افراد و رخدادها در مسیر کاروان اسراء نشان میدهد ایشان استدلال منطقی خود را در پوششی عاطفی به مخاطب بیان کرده ، روشی موثر در تبلیغ که نهایتاً باعث ایجاد موجی از بدبینی و ابراز شرمندگی در بین لشکر دشمن شد و بسیاری از آنها در همان زمان به ابراز انزجار از همراهی با پرداختند؛ همین و موثر بود که وقت خروج کاروان اسرا از کوفه جمعی از زنان را علی‌رغم ممانعت همسرانشان با اشک و تکبیر به بدرقه کاروان کشاند . 💎 ۴- رد مبانی مشروعیت حکومت : حضرت زینب س در همان زمانی که هر خواهر داغداری با دیدن سر بریده برادر و پسرانش قدرت تکلم را از دست میدهد با بیان دلایل قرآنی و تاریخی ، مبانی مشروعیت بنی امیه را زیر سوال برده و با بیان مولفه های خود و خانواده‌اش ،ابتکار عمل در کلام و اقدام را به دست گرفت ؛ چنانکه پس از شنیدن خطبه زینب کبری او از مشاورانش می خواهد کرد که با ایشان‌چه کند و مشاورانش که مستاصل شده بودند پیشنهاد قتل حضرت زینب س و ع را دادند که به دلیل ایجاد فضای روانی نامناسب یزید از این اقدام صرفنظر کرد. نکته مهم آنکه پس از قتل خلیفه سوم جریان‌های مدعی پیروی از سنت و مخالفت با ولایت علی بن ابیطالب ع ، مدام بر این مسئله تکیه داشتند که و برای حل اختلافات و اداره جامعه کفایت می کند و شاید از این رو بود که در همه خطبه‌ها و پاسخ های مستدل زینب کبری به فراخور موضوع از آیات قرآن استفاده شده است. ✏️ روز شهادت عقیله بنی هاشم س @darossalamm 💠آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm
🔅تربیت سیاسی محور سیاستگذاری مهدوی. 🆔 @darossalamm
💎 تربیت سیاسی محور سیاستگذاری مهدوی فرصت بسیار مغتنمی است برای توجه به مفهوم در عصر غیبت؛مفهومی که با کمی تسامح در اینجا از آن به یاد میکنیم. 💠 انسان از منظر قرآن کریم موجودی تربیت پذیر و مختار است و همین دامنه تربیت پذیری است که انسان را مُخَیر می کند ، به مقام قاب قوسین یا به جایگاهی پایین تر از حیوانات برسد و همین دامنه اختیار فردی ، برای یک نیز وجود دارد. "خداوند هیچگاه نعمتی را که به قومی ارزانی داشته تغییر نمی‌دهد مگر آنان آنچه در دل دارند را تغییر دهند و خدا شنوای دانا است" -انفال ۵۳ - و بر اساس همین سنت الهی است که در یک جامعه زمانی تشکیل میشود که "مردم" آن را واقعا بخواهند و برای تحقق آن تلاش کنند و این یعنی حکومت اسلامی بدون خواست و کوشش و تلاش عملی مردم محقق نمی‌شود؛ و این کوشش و تلاش بدون تربیت سیاسی و اجتماعی ممکن نیست ؛ از این رو باید "تربیت سیاسی مبتنی بر انتظار" در متن نظام تعلیم و تربیت خانواده و جامعه به شکل بنیادین مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن شود. 💠 تربیت سیاسی در پرتو انتظار یعنی کسب آمادگی و رشد در همه عرصه هایی که بتوان با آن به انتظاری فعال در عرصه فردی ، خانوادگی، جامعه و جهان رسید محصول این تربیت و جامعه پذیری باید انسانی : معتقد به عقلانیت انقلابی، عالم، امیدوار، خستگی‌ناپذیر، آرمانی، نقاد، صبور ، صاحب بصیرت عقلانی و تفکر خردمندانه ،دارای اعتماد به نفس بالا، صاحب مهارت و قدرت عملی ، ظلم ستیز و حق طلب ، وحدت گرا و مسئولیت پذیر در تشکیلات و جامعه ،مشتاق به مشارکت آگاهانه سیاسی و قدرت تبلیغ باشد. ❓ تربیت سیاسی سخت ترین سطح از تربیت است و انقلاب اسلامی به مثابه یکی از بزرگ ترین انقلاب های دینی در مسیر برای تحقق در چهل ساله دوم کاملا نیازمند توجه جدی و سریع به سیاستگذاری جهت انتقال به نسل سوم و چهارم است، در این مسیر خانواده، نهادهای رسمی آموزشی و نهادهای متکثر غیر رسمی آموزشی، مساجد و هیات های مذهبی، احزاب ،اصناف و گروه های فرهنگی و رسانه های رسمی و مجازی چقدر با چنین دغدغه ای فاصله دارند ؟ ✏️ ۳۱فروردین ۹۸ - شب نیمه شعبان ⚜ @darossalamm 👈آدرس در اینستاگرام: https://www.instagram.com/darossalamm
#دارالسلام 🆔 @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎"خدای این طرف اروند خدای آن سوی اروند نیز هست" ⚜ 🔆 @darossalamm
🔆خدای اروند ، خدای آن سوی اقیانوس آتلانتیک شمالی . 💎"خدای این طرف اروند خدای آن سوی اروند نیز هست" این جمله را فرمانده دسته ای از خیل فرماندهان بی نام و بی ستاره در یکی از شب های عملیات گفت و با همین استدلال توحیدی آن اندک تردید و ترس نیز شکست و همه آنهایی که شب، خود را به دست خدای اروند سپردند در آن سوی اروند صبح گاه باورشان نبود که چگونه از این موانع گذشته اند؛ آن روزها گویا دست یافتنی تر از امروز بود حتی از آن روزهایی که خداوند خیلی راحت! با کلیم الله حرف می‌زد و طنازانه بهانه گیری های بنی اسرائیل را پاسخ میداد هم ، خدا این قدر دست یافتنی نبود که اگر بود و باورش کرده بودند، وقتی ع دریا را شکافت باز بهانه نمی آوردند که اول خودت وارد شو . 🔅 یکی از روزهایی بود که ارتفاع خداوند در نقطه ای از جغرافیا به نام آن‌قدر کم شد که وقتی روح خدا گفت "خرمشهر را خدا آزاد کرد" کسی این بیان را مبالغه و شعار تلقی نکرد "و نحن اقرب الیه من حبل الورید" . 💎 خدای اروند هنوز هم با ماست: - در در همان قایق های کوچک عاشورا وقتی دارید با غولهای آهنی مستکبران سلفی میگیرید - در شکستن تحریم - در باز کردن مجدد درب کارخانه های بسته شده - در بازاری که گرانی و تورم نفس مستضعفین را بریده اما ایمانشان را نه - در شعله‌های امید که در سینه نسل دوم و سوم هنوز خاموش نشده 💎 یادمان نرود اگر امروز سناتور آمریکایی مثل ده‌ها سیاستمدار نسبتا عاقل سرزمین یانکی‌ها می‌رود پشت دوربین و با التماس از مردمش می خواهد که "نگذارید چند احمق مثل باعث جنگ با ایران شوند و اگر بشوند نه تنها نسل ما که فرزندان و فرزندانِ فرزندان ما را جنگ با ایران به نابودی می کشاند" این یعنی: هنوز خدای خرمشهر خدای اروند خدای آن طرف اقیانوس آتلانتیک شمالی و آرام نیز هست و خواهد بود، قلب ها و اراده ها دست اوست چه کسی گفته خدا با کسی عهد اخوت نمی بندد؟ او خدای عهد بستن و نشکستن است ؛ اگر ما کمی و فقط کمی بر عهد خود باقی بمانیم . 🖋۵شنبه -سوم خرداد ۹۸ @darossalamm
نگاهی نو به انتخابات های صنفی در نظام سلامت از منظر تئوری تحلیل #ذی_نفعان با تاکید بر انتخابات #نظام_پرستاری . 🔆 #دارالسلام ⚜@darossalamm
✏️ نگاهی نو به مطالبات و انتخابات جامعه پرستاری با روش " تحلیل ذینفعان" . ✴️ جمعه ۲۱ تیر ایران که حالا شناسنامه اش، از صد سال گذشته، پنجمین دوره مهم‌ترین سمن خود یعنی را تجربه خواهد کرد. پیش از این و در چند یادداشت قبل به نحوه پیگیری مطالبات پرستاری ، به ویژه قانون پرداخته شد، و سه پیشنهاد جهت افزایش سطح عمل در این خصوص ارائه گردید؛ در اینجا طی دو شماره جایگاه نقش آفرینان در با الگوگیری از روش به صورت (Stakeholder Analysis)ذکر می گردد.شاید فارغ از هیاهو های معمولِ شب انتخابات بتوان کاندیداهای موجود را سنجیده و بر اساس این گونه نگاه های علمی نامشان را به صندوق انداخت . ❇️ ذینفعان کسانی هستند که می توانند روی یک فعالیت تاثیر داشته و یا به صورت مستقیم و غیر مستقیم از آن فعالیت، تاثیر بگیرند؛ تحلیل ذینفعان برای یک بسته سیاستی و یا یک مسئله نظیر انتخابات صنفی می تواند شامل این مرحله باشد: ۱- تعیین گروه ها و افراد مرتبط با آن مسئله . ۲- ارزیابی منابع سیاسی هر یک و نقش آنان در ساختار سیاسی و تعیین قدرت آن برای حل مسائل اصلی‌. ۳ - مشخص کردن وضعیت و جایگاه فعلی آنان در ارتباط با سیاست پیشنهاد شده و منافع نهفته آنان . برای آن که این موضوع واضح تر شود می توان بخشی از جایگاه نقش آفرینان را در نسبت با دو مسئله فرضی در جامعه پرستاری مطابق تصویر شماره ۱ ترسیم و جایگاه برخی نقش‌آفرینان فرضی را بر این اساس با روش تحلیل سوابق و مواضع ثبت نمود . زمانی که تحلیل ذی نفعان کامل و درک شفافی از افراد ،گرو ها و دستگاه های مرتبط و قدرت و جایگاه آنان حاصل شد ،میتوان راهبردهای سیاسی برای تقویت شانس پذیرفته شدن اقدام مد نظر را تدوین‌ کرد. فراموش نکنید دستیابی به اطلاعات پایا (Reliable) و قابل اعتماد درباره جایگاه و قدرت نقش آفرینان ،کار بسیار پیچیده ای است. نقش آفرینان ممکن است به شکل گمراه کننده ای به مخفی نمودن نقش و یا بزرگ‌ نمایی قدرت خود تلاش کنند تا بتوانند تاثیر بیشتری بر روندها و مذاکرات داشته باشند. بررسی دقیق سوابق، گرایشات اجتماعی و سیاسی، عملکردها ،بیانیه ها، و شناخت منافع مالی و رقابت ها و فشارهای پنهان و ده ها مولفه دیگر میتواند نهایتا ما را در فهم دقیق تر جایگاه و قدرت اصلی ذینفعان کمک کند. 💠توضیح مجدد: همانطور که در ذیل جدول نوشته ام ، برای تحلیل ،باید در یک جدول فقط یک سیاست یا موضوع انتخاب و ذی نفعان آن مشخص گرد تا امکان تحلیل وجود داشته باشد و آخر اینکه نام بازیگران و موضوعات سیاستی در بالا فقط یک‌ مثال از بین ده ها موضوع جاری در جانعه پرستاری و نظام سلامت است. ✍ادامه دارد... - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ @darossalamm
نتایج انتخابات هیات مدیره تهران و .... #دارالسلام @darossalamm
💠 چند دقیقه پیش شمارش آرا انتخابات هیات مدیره و حوزه های تابعه تمام شد، و اعضا هیات نظارت و ستاد اجرایی که بنده هم نمایندگی در آن را داشتم ، بعد از مدتها کار مستمر ستاد انتخابات در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این ساعات شب ساختمان حافظ را ترک کردند . 👈نتیجه انتخابات نشان دهنده چرخش کامل آرا پرستاران تهران و اقبال آنها به لیستی است که در آن نمایندگانی از دانشگاه های علوم‌ پزشکی، دانشگاه آزاد ، و نیروهای مسلح به چشم ‌ میخورد ، بدون شک در لیست های دیگر نیز چهره های منصف، فعال ، متخصص و با صداقت کم نبودند، اما باید اعتراف کرد که هیچ گاه نمی تواند به صورت کامل شایسته سالاری را محقق کند اما به هر صورت شیوه ای است که از دیرباز مورد توافق عموم مردم با انواع مکاتب بوده است. 👈امیدوارم شنبه بعد از انتخابات ، شنبه وفاق ، همدلی و هم افزایی کلیه فعالین صنفی در جامعه پرستاری باشد، تحقق این امر نیازمند اراده همه آنهای است که نامشان به عنوان‌ پیروز انتخابات اعلام شد و آنهایی که حائز اکثریت نشدند. . 👈تحلیل علمی و بی تعصب این انتخابات پس از تایید نهایی نتایج سایر هیات مدیره های کشور، میتواند در مسیر نظام سلامت مورد توجه متولیان این حوزه و نیز آنهایی که به مطالعات اجتماعی و سیاسی و فعالیت های صنفی در حوزه بهداشت و درمان علاقمند هستند، قرار گیرد . فراموش نکنیم امری به شدت است ، و این حقیقت که مورد اذعان اندیشمندان حوزه سیاستگذاری است، به انتخابات های صنفی به ویژه در کلان شهرها سرایت میکند، اینکه از ۳۳۰۰۰ نفر از خانواده پرستاری واجد رای دادن در تهران ، فقط کمتر از ۵ درصد آنها یعنی حدود ۱۶۶۱ نفر رای دادند ، یکی از مولفه های کمَی این تحلیل میتواند باشد. ⭕️جا دارد در اینجا از زحمات اقای دکتر حیدری در هیات نظارت کشور ، دکتر میزبان جانشین هیات نظارت و خواهر گرامی دکتر عظیمی در ستاد انتخابات تهران، جناب آقای عباسی مقدم رییس هیات نظارت تهران ، آقای دکتر میر هاشمی جانشین هیات اجرایی تشکر کنم . @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ۳۱ سال بعد از قطعنامه ، روی عرشه کشتی . ادامه در متن زیر👇 @darossalamm
⚠️ ۳۱ سال پس از قطعنامهِ جام زهر، روی عرشه کشتی انگلیس . 💠 ۲۹ تیر سال ۶۶ سالگرد صدور پذیرش ۵۹۸ شورای امنیت است، قطعنامه ای که ایران آن را در ۲۷ تیر ۶۷ پذیرفت و طولانی ترین جنگ قرن بیستم را "ظاهرا" در شرایطی پایان داد که ایران از بیش از ۱۰ کشور جهان اسیر گرفته بود، اینکه هنوز جا دارد تا ابعاد پذیرش قطعنامه توسط حضرت ره مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، موضوع این یادداشت نیست، که قطعا اوج مظلومیت و ناخشنودی صاحب بزرگترین انقلاب قرون گذشته را میشود در همین فرازهای نامه او خطاب به مسئولین وقت درک کرد : .... شما عزیزان از هر کس بهتر می‌دانید که این تصمیم برای من چون کشنده‌است ولی راضی به رضای خداوند متعال هستم و برای صیانت از دین او و حفاظت از جمهوری اسلامی ایران اگر آبرویی داشته باشم خرج می‌کنم، خداوندا ما برای دین تو قیام کردیم و برای دین تو جنگیدیم و برای حفظ دین تو آتش‌بس را قبول می‌کنیم… . 💠 خیلی ها تا آن روز با آنکه پیروزی انقلاب را در عین‌ناباوری دیده بودند، فروپاشی یک ابر قدرت را در هیبت متحیرانه نظاره کرده بودند باز هم باورشان نبود که سالها بعد ایران ، بتواند اقدام آمریکا و انگلیس را با اقدامی از جنس خودشان مقابله به مثل کند. اما ۳۱ سال بعد در سالگرد پذیرش قطعنامه خیلی ها به این یقین رسیده اند که قصه تکرار نخواهد شد ، و تحقیر چند صد ساله ایران که ابتدا با انحطاط آغازش کردند ؛ در چهل و یکمین سالِ انقلاب ، رفتارهای تهاجمی و تخاصمی را مقابله به مثل میکند و این گونه موازنه قدرت را در منطقه و جهان به هم میریزد . برای هر ایرانی با هر اعتقادی یکی از اصول بایسته رفتاری است ، شاید هیچ کشوری مستقیم و با واسطه به اندازه ، عزت ملی ما را در ادوار قبل مخدوش نکرد، آنچه در ماجرای توقیف ۲ نفتکش متعلق به این کشور رخ داد، اتفاقی نادر در گستره تاریخ ۳۰۰ ساله اخیر و رخدادی غرور انگیز و متکی بر اصول عقلانیت دینی است. در فیلم بالا بخشی از صحنه پیاده شدن نیروهای ویژه بر عرشه کشتی انگلیس را تماشا کنید . این فیلم را باید به خیر شهدای عزت و اقتدار ایران زمین تقدیم کرد از : تا شهید 💠 ۲۹ #۹۸ @darossalamm
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ بسط اندیشه امام جواد ع توسط ایرانیان. ⚫️ هنگامی که خدعه بنی عباس در زهرِ شقاوت و حسادت شعله ور شد و بر جسم مطهر امام جواد ع اثر .... @darossalamm