eitaa logo
دارالسلام
104 دنبال‌کننده
91 عکس
39 ویدیو
2 فایل
دارالسلام جایی است که سلامت و صلح در کنار هم معنا می‌شوند، برای هر این دو باید از زمین تدبیر گذشت، همان که سیاست می نامندش .این یک کانال شخصی و یادداشت ها همه تراوشات ذهنی قابل نقد نویسنده است . مجید احمدی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 تحلیلی بر رفتار سیاسی امام هادی ع 💠از ۶ خلیفه دوران عباسی تنها منتصر طی ۶ ماه خلافتش سیاست فشار و تهدید را از ایشان برداشت و در این میان متوکل عباسی به دلیل دیکتاتوری محض در منش حکومتی خود،به ظلمی مضاعف در حق حضرت هادی ع شهرت دارد. فضای خفقان در دوران امامت امام هادی ع باعث شد ایشان برای حفظ و توسعه اسلام ،از رویکردهای مختلفی بهره جوید. 💠عناصر "زمان و مکان" همواره کلید فهم رفتارهای سیاسی ائمه ع جهت تهیه الگوی قابل تکثیر برای مفصل بندی اندیشه سیاسی در دوران معاصر است، برخی از موارد ذیل به عنوان یک‌ رویکرد و برخی در سطح تاکتیک های دراز مدت یا کوتاه مدت مورد استفاده ایشان قرار گرفت : ۱- تحریم هر گونه همکاری با حاکمان: امام هادی ع بارها در پاسخ به سئوال به محبین خود آنها را از کار کردن در دستگاه اداری و حتی معاملاتی که منجر به سود اقتصادی به حکومت بنی عباس شود منع نمودند؛ اصل تحریم یعنی هر کاری که باعث تحکیم پایه های حکومت ظلم میشود حرام است، این اصل در سیاست مدرن به اشکال جدید نظیر: جنگ اقتصادی، جنگ ارزی ،تحریم اقتصادی ، مقاومت منفی تئوریزه شده است. ۲- صبر و بردباری: صبر و تحمل در اندیشه سیاسی امام هادی ع نه به عنوان یک صفت اخلاقی بلکه در جایگاه یک رویکرد ثابت توصیه شده این شاخصه رفتاری در اندیشه سیاسی مدرن تعریف خاصی ندارد و اگر برخی رئالیست ها نظیر ،شهریار را به صبوری تشویق می‌کند، در نهایت اقرار میکند که هدفش اغوا و فریب مردم است. اهل بیت ع ،هم حاکمان و هم مردم را در مسیر اصلاح به صبوری دعوت می کنند اما به نظر میرسد حاکمان بیش از مردم بر این اصل سفارش شده اند ، چنانکه در جایی امام ع حتی حاکم ستمکار را به حلم توصیه میکند . ۳- امکان نقد و نصیحت حاکمان: یکی از اصولی که امام هادی (ع) نسبت به آن هشدار می‌دهند، احساس بی نیازی حاکمان به نقد و نصیحت است؛ عدم امکان نقد و اظهار نظر در دیدگاه امام هادی ع یکی از عوامل ایجاد نارضایتی سیاسی و کاهش میزان مقبولیت است؛ ایشان می فرمایند : "هرکس خود را از نصیحت بی نیاز بداند دشمنانش زیاد خواهند شد". ایجاد گفتمان نقد در زمانه ای که بنی عباس فضای عمومی اجتماع را به شدت محدود کرده بود، باعث می‌شد از یک سو مردم از انفعال سیاسی خارج شده و اظهار نظر را از حقوق اجتماعی خود بدانند و از سویی دیگر هزینه مطالبه گری شان کاهش یابد. مفاهیمی نظیر حق آزادی بیان و رای و نظر ، مفاهیمی هستند ‌که بیش از هزار سال پس از امام هادی ع، تمدن غرب با آن به تمدن مشرق زمین تفاخر میکند. با این حال انسان‌ در ساحت سیاست مدرن مجبور است رفتار سیاسی خود را در قالب احزاب بزرگ و در چارچوب مشخص تحزب بروز دهد اما امام انسان را از اینکه دنبال رو کور یک گروه و دسته باشد نیز بر حذر می نماید. ۴- تقیّه: بهره گیری حکومت عباسی از فرماندهان با تجربه در امور نظامی و اطلاعاتی ،عدم وجود تحلیل جامع در بین برخی فعالین علوی ،عدم وجود صبر تشکیلاتی ،کمبود نیروی عملیاتی ،ناهماهنگی در اهداف ، عدم راز داری در بین شیعیان از جمله دلایلی بود که زمانه ی امام هادی ع را بسیار سخت و پیچیده نمود؛ در این فضا حضرت تاکتیک تقیه را به عنوان دستوری برای توده شیعیان توصیه نمود در عین حال ایشان به صورت خاص برخی شیعیان - نخبگان یا الیت ها- را به نفوذ در دربار عباسی و حتی نفوذ عاطفی در بین برخی کارگزاران سفارش می نمود . نظام سیاسی عباسی در حوزه "بدیل سازی" بسیار مهارت داشت چنانکه با فرقه سازی های انحرافی ،ایجاد شبکه مدافعان دروغین امام، ایجاد چند چهره خاص به عنوان فقیه درباری توانست نهضت علویان را که با شعار "الرضا من آل محمد ص" در جای‌جای جغرافیایی اسلام قیام می کردند به انحراف بکشاند. سامان دادن به تاکتیک "تقیه، تحریم و صبر" در کنار تاکتیک "نفوذ" که به نظر متعارض می آید، نشانگر منظومه جامع فکری امام دهم در عرصه سیاسی است، بخش زیادی از این مدل ها توسط شبکه وکالت یا وکلا هدایت میشد. ۵ - توسعه شبکه وکالت: ، فعال ترین وفراگیرترین شبکه هدایت و راهبری شیعه از نیمه دوم دوران حضور امامان معصوم (ع) تا پایان دوره غیبت صغری است که توسعه و نهادینه کردن آن یکی از کارکردهای اجتماعی، سیاسی و دینی امام هادی ع بود . این نهاد مذهبی، سیاسی، اجتماعی و بعضا درعصرغیبت کبری نیز به رهبری فقهای عظام به عنوان نائبان عام امام زمان(عج) امتداد یافت و مدیریت و رهبری سازمان یافته ونظام مند پیروان مکتب شیعه را برعهده داشت و پاسخگویی به نیازهای مذهبی و نیز انسجام درونی آنان را استمرار بخشید . 💠 ۳شنبه ۱۴مرداد ۹۹ - شب میلاد امام علی النقی ع ⚜ @darossalamm https://www.pendaronline.com/fa/tiny/news-36097 http://roozplus.com/fa/news/168910 http://gardeshban.ir/fa/news/29704 [ http://tadbir24.ir/fa/news/121435
💠 پهن دشتِ این سرزمین عاشورایی هیچ گاه از برکت وجود سرداران عرصه سلامت خالی نبوده و نخواهد ماند و این شجره طیبه از حکیم گرانسنگ تا عصر حاضر ، همان غیورمردان و شیرزنانی که با سلاح علم و ایمان ، لباس سفید و را خلعت عقبای خویش نمودند در حال نشو و نمو است. 💠متولیانِ ثبت تاریخ انقلاب از یک سو در استمرار ناگفته های بسیار نتوانستند غیرت ، شهامت و مهارت ما را در گذرگاه های صعب تاریخ، از دوران دفاع مقدس تا پست های امدادی و اینک در مصاف با همه گیری بیماری به تصویر کشانده و ثبت کنند و مسئولین نظام آموزشِ پزشکی جمهوری اسلامی نیز از سوی دیگر نتوانسته و دقیقتر آن است که نخواسته اند با رویکردی مشخص این ارزشها را با اتکا به منظومه عظیم موجود در جهان بینی و معرفت شناسی اسلامی به متدولوژی آموزشی مبتنی بر علم ایرانی_اسلامی و تبدیل کنند ‌و بی شک یکی از مهمترین دلایل دور شدن مفهوم کارکردیِ پزشک از مفهوم والای این غفلت بوده است، فرآیندی که طی ۱۰۰ سال گذشته و با : نهادینه شدن علم مدرن ، غلبه تام تجربه گرایی افراطی ، استیلای اومانیسم بر انسان شناسی و توجه صرف به مفهوم انسان به منزله یک لاشه، ژن ،سلول ، نورون و با ایجاد ده ها رشته فوق تخصصی ، بی توجهی به ساحت انسان به مفهوم یک کل که صاحب خیال ، مراتب نفس ، روح ، حس ،سِّر و عناصر متکثر است ، را رقم زده و تجاری سازی پزشکی با گسترش صنعت دارو و تجهیزات پزشکی و .... ساحت طب و حکیم را دچار آسیب ها و آفت هایی نموده است و بی شک نسخه هایی که در غالب از غرب آمده و برای این درد پیچیده میشود ناکارآمد و ریشه در همان مبانی الحادی و مادی دارد . فرصتی است مغتنم برای تکریم و تعظیم به مقام شامخ احیاگران حیات و دستهایی که واسطه شفا هستند و نیز باید درنگی باشد برای پرداختن به نقدی منصفانه و عالمانه ، فارغ از پیش فرض های نادرست . 🔅 جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ ⚜ @darossalamm 💠 آدرس متن در خبرگزاری : https://www.farsnews.ir/news/13990601000125/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%B7%D9%87-%D8%B4%D9%81%D8%A7-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF
⚜ از ضعف های تربیتی انسان آن است که درک حقیقت در زمان خود برایش سخت است او چیزی را می جوید که قالبا در خود زمان نیست ، برخی از #فلاسفه معتقدند #حقیقت ورای زمان و مکان است که اگر اینگونه باشد #عاشورا یکی از دلایل نقض این ادعا است چه انکه حقیقت ، در ظرف زمانی #عاشورا و وسعت مکانی #کربلا به عریان ترین شکل ، خود را پدیدار کرد و تاریخ گواهی میدهد که فهم انسان آن عصر در فهم این حقیقت چقدر نازل بود . ⚜آخرین نامه #امام_حسین ع به جمعی از بنی هاشم و برادرش محمد حنفیه ،آخرین تلاش های انسان کامل است برای باز کردن سخت ترین قفل های ذهن بشر ، موجز و‌مختصر : «بِسْمِ اللّه ِ الرَّحْمنِ الرَّحیم امّا بَعد: فَکانَّ الدُّنیا لَمْ تَکُنْ وَ کانَّ الْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ وَالسَّلام . به نام خدای بخشنده مهربان، امّا بعد، پس گویا دنیایی نبوده و گویا آخرت همیشه بوده است». 🏴 نهم شهریور ۱۳۹۹ - عصر روز #عاشورا 🏴 #دارالسلام 🏴 #الحسین_یجمعنا 🏴 #@darossalamm
🔆 از منظر ، زیبایی یک واقعیت بیرونی و objective است و صرفا امری نیست که به چشم زیبا بین متکی باشد ، آنچه‌ ذاتا زیباست، یا در ذات خود بهره ای از زیبایی برده با زبان فطرت در همه مکان ها و زمان‌ها امکان فهم شدن دارد و می‌تواند بر عواطف ،کنش و دانش انسانها را تغییر دهد، هر چند ممکن است این زیبایی در زمان خود توسط عامه انسان ها درک نشود، شرط این ذات زیبایی را هم اتصال به "امر مطلق" دانسته اند . حالا اگر "هنر اصیل و فهیم" به کمک این زیبایی بیاید، امکان نشر سریع ترِ آن و درک طعم خوشش به زبان عامه مردم ، فراهم تر خواهد شد . ✔ یکی از آن‌ زیبایی های مطلق و خدمت رسانی داوطلبانه در عرصه بهداستی و درمانی یکی از جلوه‌های ناب این امر قدسی است، از این رو در نظرگاه مردمان عالم بخشی از زیبایی عالم اند، نگاهی توام با تکریم ، اطاعت و امنیت . ✔ حالا اگر ذهن خدمت دهندگان نیز در دستگاه تربیت شده باشد بالطبع نیت و منظورشان از تحمل رنج خدمت رسانی می‌شود مطابق با آنچه شرع، آن را تراز والای انسانیت دانسته و فکر نمیکنم جزهمین تفاوت در فلسفه خدمت، تفاوت دیگری بین داوطلبان اردوهای جهادی با تیم های امدادی و درمانی دیگر کشورها و مکاتب دنیا وجود داشته باشد . ✔ چند شب اقامت در کنار مردمِ بخش و سکوت آرامش بخش کویر اگر برای ما یک تجربه زیبا و تلاشی برای یک اقدام ماندگار در خصوص ترمیم زخم محرومیت از چهره این اقلیم است ، برای این مردم نجیب ، چراغ امیدی است که شب را با خیالی آسوده تر بیاسایند. ✔ بخش قلعه گنج در جنوب استان اگر چه طی این سالها به همت برنامه ریزی دقیق نهادهایی نظیر در زمینه کار آفرینی ، ایجاد راه و آب شرب و دیگر زیر ساختها حال بهتری پیدا کرده اما به دلایلی از جمله پراکندگی بیش از حد روستاها هنوز ضریب دسترسی مردمانش به خدمات سطح ۲ و سطح ۱ سلامت نیازمند تلاشی مضاعف است. ✔۱ بیمارستان ۳۲ تخت خوابی با فقط ۵ تخصص و ۱۵ پرستار در گردش بار ۸۰ هزار جمعیت این بخش را بر دوش میکشد . آقای پالش ، جوان دلسوزی که مسئولیت قلعه گنج را بر عهده دارد اما با بیان آنکه تا پیش از انقلاب همه بضاعت درمانی اینجا ۱ پزشک عمومی پاکستانی بوده، نیمه پر لیوان را به ما يادآوری میکند ،چنانکه تا همین چند سال پیش در اینجا نماد فقر بود و حالا با ذوق طراحی های شهری به نماد زیباییِ بومی تبدیل شده. ثمره علمی ، و حضور بی مزد و منتِ صدها داوطلب خدمت رسانی در عرصه های بهداشتي ، درمانی و عمرانی بخش قلعه گنج را به یکی از جلوه های زیبایی تبدیل کرده ، الگویی قابل تکثیر برای هر انسانی که دوست دارد با بذل بخشی از تخصص ،مال و عمر خود سهمی در زیبایی های جاودانه این عالم داشته باشد . 🔅شنبه ۲۹ شهریور ۹۹ ⚜ @darossalamm 🔸️https://www.pendaronline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D9%87%D9%86%D8%B1-6/38271-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%A8%DB%8C-%D9%85%D8%B2%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%AA-%D8%A7%D8%B5%D8%AD%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D9%88%D9%BE%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D9%82%D9%84%D8%B9%D9%87-%DA%AF%D9%86%D8%AC http://gardeshban.ir/fa/news/31406 http://roozplus.com/fa/news/173783
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 ویدیویی کوتاه از صحبت های در خط مقدم جبهه و شوق و شور رزمندگان گرداگرد او را از ابعاد مختلف میتوان تحلیل کرد، برای من این فیلم ،یک دوره فشرده مدیریت_دینی است ، الگو سازی و تکثیر این مکتب می‌تواند گره گشای همه معضلات پیچیده امروز ما باشد . 🔆 «لقد جائکم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رؤف رحیم» ✏️ پس از عبور از پارادایم کلاسیک که مبتنی بر مولفه های اقتدارگرایی، نظام اربابی، دستوری و نخبه گرایی است میکوشد با تبیین پارادایمی که رهبر و مدیر در آن‌: دوست داشتنی و قابل دسترسی ، شبکه ساز ، توانمند ساز ،ترسیم کننده چشم انداز آینده و راهبری وسط میدان باشد، به مفهوم و تسلط بر دلها برسد ، ضرورتی که تعالیم دینی و سیره نبوی ص و اهل بیت او ع نه با هدف به قید کشیدن انسانها و نگاه بلکه با رویکرد هدایت و سعادت ابناء بشر ، مدرس عملی آن‌ بودند . 🔅شب ص فرصتی است برای توجه به مکتب اسلام و نیازی به یاداوری نیست که دست کم در مولفه های اخلاقی با این مکتب فاصله عملی مان خیلی بیشتر از انهایی است که ادعای مسلمانی ندارند، یکی از شاخصه های این مکتب و است ، همان که خداوند از آن به عنوان نعمتی عطا شده به رسولش یاد : (أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ) 🔅مکتب مدیریتی اسلام اقناعی است ، آدم ها در این مسیر باید برای انجام یک فعل آگاه شوند ، به بینش برسند و باز هم می‌دانیم که حتی در نهادهای مدعی این منش، و کمترین فرصت را برای .... 👈 ادامه متن در کامنت زیر ⚜@darossalamm
👇 ادامه متن : کمترین فرصت را برای اقناع لایه های مجری اختصاص می‌دهند، همه ما روایت شریح ابن هانی از شیعیان صدیق ع را شنیده ایم که گفت در بهبوحه جنگ جمل، مردی اعرابی از امیرمؤمنان ع پرسشی سنگین درمورد اقسام نمود و گفت: «یا علی آیا خداوند واحد است؟» اصحاب بر او تاختند و گفتند: «اكنون چه جای این پرسش است كه علی در حال جنگ است و تو وسط این معرکه پرسش عقیدتی مطرح میکنی؟!» و حضرت امیر ع در همان کارزار خوف و خطر ، فرمود: «بگذارید بپرسد كه جنگ ما نیز بر سر همین است.» آن گاه به تفصیل اقسام توحید را با صبر و متانت برای اعرابی تشریح کرد . آن‌ صبور وقتی آدم ها را آن گونه تکریم و توجیه و اقناع می‌کند، اینگونه به جنگ فرا می‌خواند: (تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لا تَزُلْ، عَضَّ عَلی ناجِذِکَ، أَعِرِ اللّهَ جُمْجُمَتَکَ، تِدْ فِی الارْضِ قَدَمَکَ....) . 🔅 در علم نیز از "فرایند استقرار" به عنوان حلقه گمشده سیاست‌گذاری یاد میکنند،فرآیند تبدیل به عمل بسیار سخت است و از همین روست که غالبا تهیه بسته های سیاستی و تصمیمات مدیریتی به خوبی انجام می‌شود اما از آنجا که بر هم کنشی مناسبی بین آمران و عاملان وجود ندارد ، آنچه در صحنه عمل رخ میدهد ،چیزی نیست که قرار بود باشد . آنچه‌ یک لشکر کوچک چند هزار نفری را بر نظام پیچیده جهانی به نمایندگی پیروز کرد و طراحی انها را در تغییر ژئوپلیتیک منطقه به شکست انجامید، همین توجه ساده اما سخت شهید قاسم سلیمانی ، در احیا است بود . 🔆 ۱۱ آبان ۹۹ - شب میلاد ص و امام ع ⚜ @darossalamm https://www.pendaronline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/40599-%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85 https://www.pendareghtesadi.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/949-%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85 http://roozplus.com/fa/news/178543
IMG_20201113_154129.jpg
52.4K
📖 کتاب " تحلیلی بر بحران کوید ۱۹ بر ایران و جهان " در هفته ای که گذشت توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسید ، توجه به مفهوم خط سیر مشترک ۱۵ فصلِ این کتاب است ، برای اینجانب به عنوان یک دانشجوی رشته سیاستگذاری ،تجربه "اتاق فکرِ ستاد کرونای تهران" که نهایتا ۲ ماه پیش به دلايل غیر فنی تعطیل شد، تجربه ای موفق از یک‌ مدل کارآمدِ جمعی بود، کتاب فوق یکی از محصولات علمی این جمع نخبگانی است . 📕 فصل دوم این اثر مکتوب با عنوان " رویارویی دولت ها با بحران ویروس کرونا و واکاوی مسائل و فرصت های پیش رو" توسط برادر عزیزم دکتر مرتضی مولایی و اینجانب به رشته تحریر درآمد، در این فصل با روش داده بنیاد و مصاحبه با ۲۴ تن از افراد صاحب نظر در ۴ دانشگاه علوم‌پزشکی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و یکی از نهادهای درگیر کرونا، جدولی از مسائل پیش در ۶ مولفه: اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی، فضای مجازی ،سیاسی و امنیتی ،معنوی و دینی و بهداشتی درمانی و سیاستگذاری سلامت به همراه زیر مولفه های آن‌ احصاء و فرصت های متقابل آن‌ جهت قرار گرفتن در مدار سیاستگذاری مورد بررسی قرار گرفت . ✔ بی شک نقدها و نظرات اصلاحی اساتید و دوستان فرهیخته ، ارزشمندترین هدیه جهت اصلاح این نوشتار خواهد بود . ✔ جمعه ۲۳ آبان ۹۹ @darossalamm
امام خمینی فرزند ناخلف امریکاست " 🔸️این عبارت که از دهان معاون درآمده را از هر زاویه ایی نگاه کنید ،غیر علمی ،در تعارض کامل با مستندات مسلم تاریخی، مغایر با فلسفه تاریخ، و نهایتا بی ادبانه است، در این خصوص تحلیل های زیادی در روزهای قبل نوشته شده ،اما آنچه من در این بین ندیدم توجه به این واقعیت بسیار مهم است که : این عبارت و مشابهات آن‌ که گاه به گاه از زبان بزرگان یا اعضا خانواده های فربه شده این جریان شنیده می‌شود، نه آنگونه که دوستانش توجیه کردند "سهو لسان" بوده و نه اعتقادات شخصی یک فرد ، اینها گوشه ای از دم خروسی است که بیش از دو دهه می‌کوشند با مخفی کردنش در بطن قدرت بمانند ، سالهاست که جریان در ایران از اندیشه انقلاب اسلامی عبور کرده و برخی آنگونه که خود نوشته اند از ابتدا نیز هم اعتقادی به جوهره سیاست دینی و بنیاد های نظری اسلامِ انقلابی نداشته اند. 🔸️"حس مقهوریت " این جریان فکری در مقابل باعث شده هر رخداد مهم در جهان را محصول غرب بدانند ، این جماعت اگر به اندازه‌ای که دشمنان ما به توانمندی های ما باور دارند ، ایران و ایرانی را باور داشتند، حال روز کشور بهتر از این وادادگی بود که امروز شاهدش هستیم. 🔸️تلخی تاریخ اینجا بیشتر حس میشود که صاحبان این مکتب به همان اندازه که در مقابل غرب و به ویژه آمریکا متواضع و متسامح هستند در مقابل مردم و حتی نخبگان کشور متکبر و تمامیت خواه اند، ادبیات امثال دکتر معاون پیشین پژوهشی و درمان و جریان رسانه ای مدافع او در هفته ای که گذشت نو ترین مثال این مدعاست. 🔸️اخذ بالاترین مناصب، سوء استفاده های مالی، علمی ، رسانه ای ،اطلاعاتی خود، خانواده و جناح متبوع شان ، منحرف کردن جریان سیاستگذاری و عمل ، فرار از پاسخگویی در انتهای هر دوره و تغییر نقش از صندلی حاکمیتی به میز اپوزیسیون ،مهارت های بالایی است که این جماعت توانسته اند با بکار گیری آن‌ها طی بیش از ۴۰ سال اخیر بقای خود را به عنوان ادامه دهند . ✔جمعه ۷ آذر۹۹ @darissalamm
🖋️ یادداشت به مناسبت روز پرستار 💠 نظام سلامت ایران اسلامی، همواره عرصه ظهور و بروز جلوه های بدیع از همدلی و اتحاد و خدمت عالمانه عناصر خدمتگذار در عرصه بهداشت و درمان بوده، و در این میان، محور مدیریت ،هم افزایی، نظم دهی و پیوستگی است. در فرهنگ ایرانی_اسلامی ما در ارتباطی ناگسستنی با شکوهمندترین جلوه آفرینش الهی یعنی حیات انسان تعریف میشود و از این رهگذر است که مفهوم به عنوان الگوی قابل تکثیر در قاموس سلامت اسلامی تعریف می‌شود. معنای "پرستار مسلمان" محصول یک آرمان ذهنی نیست؛ بلکه با ابزار عقلانیت_انقلابی که منبعث از گنجینه ‌معرفت دینی است این الگو طی چند دهه اخیر به صورت عملی تعریف شده و امروز نمونه‌های ناب پرستار مسلمان را در افقی بالاتر و والاتر از مفاهیم ، در محیطی به وسعت مراکز درمانی و بهداشتی ایران تا مراکز کوچک امدادی در  جبهه مقاومت مشاهده میکنیم ؛ مشارکت فعال جامعه پرستاری از سطح دکتری تا کمک پرستار در "طرح ملی شهید سلیمانی " که طی سه هفته اخیر آغاز شد، یکی از نمونه های این ادعاست ،طرحی که به پیشنهاد سازمان و با تولیت و به منظور کاستن از دامنه همه گیری بیماری در سراسر کشور در حال اجرا است، این طرح یکی از موفق ترین الگوها در نهادینه کردن مفهوم "پرستاری اجتماعي" است و تلاش برای "اجتماعی کردن سلامت" با افزایش دامنه مشارکت مردم ، بالابردن سواد سلامت جامعه و بکار گیری شبکه داوطلبین و خیرین از محورهای اجرایی آن است. ◀️ اما در آستانه روز پرستار و میلاد پر برکت عقیله بنی هاشم، زینب کبری س و ضمن گرامیداشت نام و یاد ۱۱ شهید گمنام جامعه پرستاری در و ۹۵ در مبارزه با بیماری کرونا به اهم مشکلات و مسائل پیشاروی جامعه پرستاری اشاره میکنم: ۱- مقام معظم رهبری چند سال پیش در مراسم فرمودند: "مسئولان ذیربط مسائل مدیریتی کشور بایستی برای این شغل یک باب جداگانه و تازه ای باز کنند" اما همچنان این حرفه مقدس درگیر اساسی ترین مشکلات از جمله کمبود بسیار شدید نیروی انسانی است، چنانکه با وجود فشار مضاعف بستری بیماران کرونایی هنوز به ازای هر تخت بیمارستانی کمتر از ۰/۹ پرستار در روز وجود دارد، استانداردی که باید حداقل به تراز ۲.۵ نفر ‌برسد .مطابق استاندارد ها در ازای هر ۴ کارشناس پرستاری باید ۱ نفر حضور داشته باشد که با توجه به آموزش‌های داده شده طی سالهای اخیر، حجم زیادی از این عزیزان منتظر باز شدن فرصت شغلی هستند . ۲- مفهوم "عدالت در سلامت" باید به عنوان یک گفتمان درون خانواده نیز پیگیری شود ، فرمول های پرداخت و نحوه توزیع منابع مالی دربخش بهداشت و درمان همچنان تا نیل به تراز عدالت فاصله زیادی دارد . در ماه های اخیر که کشور درگیر همه‌گیری ی کرونا است، حجم کاری و فشار روانی پرستاران به شکل فزاینده ای افزایش یافت ، در این خصوص طی چند مرحله پرداخت هایی در قالب پاداش ویژه کرونا پرداخت شد اما متاسفانه به دلیل عدم طراحی یک الگوی پرداخت، انجام آن باعث باعث گلایه پرستاران عزیز شد . ۳- سهم پرستاران در و نیز عادلانه نیست ، در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰۰ پرستار در سطح مدیریتی تعریف شده اند اما این مدیریت غالبا در سطوح بیمارستانها ، دانشکده ها و کلینیک ها است در حالیکه باید سهم این حرفه در راهبرد نگاری، سیاست‌گذاری و مدیریت کلان نظام سلامت نیز لحاظ شود، امری که با تاسیس در وزارت بهداشت نوید انجامش زده شد اما رویکردهای سنتی و صنفی غالب بر وزارت بهداشت و درمان مانع تعریف عملیاتی این معاونت در سرپنچه های اجرایی و دانشگاه های علوم‌پزشکی شد . ۴- از دیگر موضوعات مورد مطالبه جامعه پرستاری لزوم اجرای قانون ارتقاء بهره وری سرمایه انسانی نظام سلامت به ویژه در بندهای مربوط به سختی مشاغل و مشاغل سخت و زیان آور بالاخص برای بخش های کرونایی، سوختگی، روانی، اورژانس است که اکنون اجرا نمیشود ، مشابه قانون تعرفه گذاری پرستاری که سالهاست علی رغم تصویب مجلس، توسط دولت اجرا نشده . ۵- از دیگر مواردی ‌که باید به عنوان یک محور سیاستی مورد توجه قرار گیرد ، توسعه خدمات پرستاری غیر بیمارستانی با پوشش بیمه ای مناسب است این اقدام باعث گسترش مراقبتهای پرستاری در منزل میشود ، فرایندهای درمان و مراقبت در بیماری کرونا بیش از پیش لزوم توجه به گسترش امر مراقبت های پرستاری در منزل را اثبات کرد. @drossalamm 💠 ادامه در کامنت زیر
👇 ادامه از کامنت بالا ۵- از دیگر مواردی ‌که باید به عنوان یک محور سیاستی مورد توجه قرار گیرد ، توسعه خدمات پرستاری غیر بیمارستانی با پوشش بیمه ای مناسب است این اقدام باعث گسترش مراقبتهای پرستاری در منزل میشود ، فرایندهای درمان و مراقبت در بیماری کرونا بیش از پیش لزوم توجه به گسترش امر مراقبت های پرستاری در منزل را اثبات کرد. ۶- در خصوص شهدای سلامت، ضروری است در "آیین نامه شهید خدمت" به سرعت بازنگری شود ضمن آن‌که کمیسیون مربوطه در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی باید با تشکیل جلسات منظم و هفتگی اجازه ندهند خانواده های داغدار ماه ها منتظر اعلام نظر کمیسیون مربوطه در خصوص تایید یا رد شهید خدمت باشند ضمن آنکه باید با توسیع و مشمولیت تعلق امتیازات ایثارگری برای مدافعان سلامت به آسیب های روحی و جسمی که میتواند در آينده پرستاران مبتلا در بخش ها را دچار کند ،توجه شود . - مجید احمدی - ۲۹ آذر ۹۹. عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری و دبیر قرارگاه طرح ملی مبارزه با کرونا ( شهید سلیمانی) https://www.javanonline.ir/fa/news/1031719/%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B0%D9%87%D9%86%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
🏴 از دیروز یادداشتی با عنوان "عقلانیت در مکتب سلیمانی" نوشتم، برای نوشتن اش هم متن های زیادی خواندم، اما با دیدن این غزل عاشقانه از همه را پاک کردم، گاهی زبان خیال انگیز با همه استعاره ها و ایهامات و آمیختگی اش با احساس، بیش از هر زبانی حاجت ما را در بیان روا میکند . 🔸️دو تصویر اول از سپهبد شهید را یکی از دوستان عزیزِ پزشک در منطقه و از ژنرال خاک نشینی گرفته اند که جریان استکبار با همه هیمنه پوشالی شان اسیر او و خدای او هستند، نوشتم هستند چرا که حتی از انتشار عکس و متن های مرتبط با او هم میترسند ، همین متن کوتاه و بی اهمیت را بارها در صفحه شخصی ام در گذاشتم و پاک کرد ، 🔸️زخم با همه نمک سود بودنش، فواره ای خواهد شد بر قله سربلندی و تعالی این سرزمین ؛ إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصُّبْحُ ۚ أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ 🔸️رفت و غزلم چشم به راهش نگران شد دلشوره ی ما بود، دل آرام جهان شد در اوّل آسایش مان سقف فرو ریخت هنگام ثمر دادن مان بود خزان شد زخمی به گل کهنه ی ما کاشت خداوند اینجا که رسیدیم همان زخم دهان شد آنگاه همان زخم، همان کوره ی کوچک، شد قلّه ی یک آه، مسیر فوران شد با ما که نمک گیر غزل بود چنین کرد با خلق ندانیم چه ها کرد و چنان شد ✔ جمعه ۱۲ دی ماه ۹۹ @darossalamm
🏴 نام س را میتوان در صدر چهره های دینی و تاریخی دانست که حکومت ها، نحله های فکری و فرق مختلف با خواستگاه های متفاوت در و یا تقلیل جایگاه و تحریف شخصیت اش متفق القول کوشیده اند و این روند هنوز ادامه دارد . 💠 تصاویر بالا محصول مطالعه چند سند تاریخی از مورخان اهل سنت و شیعه در روندنگاری چند هفته پایانی حیات س است . 🏴 ۱شنبه - ۲۸دی ماه ۹۹ - عصر روز شهادت فاطمه زهرا س ⚜ @darossalamm
ص۲
ص۳
ص ۴
ص۵
ص۶
ص۷
ص۸
هدایت شده از احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از اسناد معتبر در تبین نظام توحیدی مبتنی بر و تفکر ولایی است، ع با بیان این زیارتنامه افق جدیدی در و پیش روی بشریتی باز نمود که هر روز سرگردان تر از پیش در برهوت مکاتب الحادی به دنبال آسایش میگردد. ⚜در فرازی از این زیارت در توصیف چگونگی همراهی با امام میفرماید: «وَ قَلْبِي لَكُمْ مُسَلِّمٌ، وَ رَأْيِي لَكُمْ تَبَع‏‏ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّة»‌ یعنی ابتدا روح و ذهن انسان -که جنبه درونی و مخفی انسان است- باید در تبعیت امام قرار گیرد و در گام بعد رای و نظر -که کنش آشکار اجتماعی و سیاسی انسان است- و آنگاه گام سوم امکان پذیر میشود که بودن و حضور در جبهه نصرت دهندگان امام ع است؛ در ادامه زیارت چنین آمده است که «فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لَا مَعَ غَيْرِكُم‏» . زیارات ائمه‌ معصومین ع پر است از یادآوری این مهم که "معیت با امام" در پرتو خشوع، تواضع و اقرار به مقامات آنان محقق میشود که این حالات را میشود در گستره گام اول یعنی ارتباط قلبیِ و روحی با امام ع ‌تعریف کرد . ⚜ هنرِ متعهد همواره از کاراترین ابزارهای در سوق دادن انسان به طی کردن سه گام فوق بوده و در این میان از عالی ترین حوزه ها در عرصه هنر می‌باشد. ⚜شعر زیر از برادر عزیزم نمونه ای دلچسب از بکارگیری عبارات و مفاهیم متعالی زیارت جامعه کبیره است که با لحن گرم دکتر ماندگار شده : ای که نام پاک تو، گشته رمز عاشقی یا علی بن محمد... 🔅ادامه متن در کامنت بعد 🏴 ۲۷ بهمن - شهادت ع 🏴 🏴 @darosalamm
💠ادامه متن بالا: ای که نام پاک تو، گشته رمز عاشقی یا علی بن محمد، ایها الهادی النقی قصه تبعید و غربت، بُرده از دل صبر و طاقت قصه خورشید مظلوم، در حصار شام ظلمت ما گدای سامراییم، ای کریم سامرایی عادت تو جود و احسان، عادت ما بی وفایی (۱) ای که در مشت تو باشد، حکم رعد و موج و طوفان با سَرانگشت تو باشد، گردش تسبیح باران(۲) سایه‌بانت ابرها و پرده دار تو نسیم است سایه مهرت بهشت و آیه قهرت جحیم است یاوران تو سعید، دشمنان تو شقی(۳) یا علی بن محمد ایها الهادی النقی جامعه داده به جانم، شوق و ذوق و شور و حالی چه سلام دلنشینی، چه مناجات زلالی قولُکم حُکمٌ و حَتمٌ، رأیُکم عِلمٌ و حَزمٌ(۴) بأبی اَنت و اُمّی، و بِنَفسی و بِمالی أنتَ مصباحُ الدُجی، ایها البرّالتقی یا علی بن محمد، ایها الهادی النقی ---- ---- ---- ۱- عادتُکم الإحسان و سجیّتُکم الکَرم ۲- بِكُم فَتَحَ اللَّه وَ بِكُم يَخْتِم وَ بِكُم يُنَزِّل الْغَيْث وَ بِكُم يُمسكُ السَّمَاء أَنْ تَقَع عَلَى الْأَرضِ ۳- سعد مَن والاکم و شَقی مَن خالَفَکم ۴- قَوْلُكم حُكْم و حتْم وَ رَأيكُم عِلم وَ حِلْم وَ حَزْم 🏴 بامداد روز شهادت حضرت امام ع - ۲۶بهمن ۹۹ @darossalamm
🔅 عشق به حسین ع دامنه بی انتهایی از را بر ذهن سیال هر قلبی که واجد مرتبه ای از ادراک و احساس باشد میگشاید و این غزل ملکوتی حضرت چه زیبا پرده ای اسرار هفت شهر عشق را به نظم کشیده ؛ 🔅گویا بیت بیت آن‌ ، داستان عشق بازی با صاحب آن "سَر سودا زده" است . داستان بلند کوچه معشوق و عاشقی که باید در به در آن‌ را در هزارتوی دلفریب گذرها و کوچه های بن بست دنیا بیابد و اگر به مرتبه خاکساری رسید بر اش سجده کند و آنجاست که تازه داستانی از جنس بر او آغاز میشود؛ و آن "سِرِ گیسو" است که درس اول اش اشک است، اشکِ غماز و این تَباکی میشود مقدمه توبه و بازگشت، اینجاست که یک سال بساط شیطان برای به گناه انداختن فرزند آدم با یک مجلس به هم میریزد ، و "صاحب خبر شدن" جایگاه رفیع کسانی است که از منزل "قالوا ربنا الله" به " ثُم استَقاموا" رسیده اند ؛ و این محقق نمیشود مگر آنکه عاشق ، " شیر نفس" را در این بادیه پر خطر ذبح کند و به مرتبه والای برسد "عقل منبعث از وحی" . و حالا در این "قوس صعود" معشوق خود به جایی رسیده که هر دری به اراده او باز خواهد شد ،در این‌ مرتبه از او هیچ نامی جز گمنامی نمانده است ، عشق به حسین ع این راه صد ساله را برای وصال کوتاه نموده این لذت را همه ما به اندازه یک توقف کوتاه در سایه سار محبت اش چشیده ایم : روشن از پرتو رویت نظری نیست که نیست منت خاک درت بر بصری نیست که نیست ناظر روی تو صاحب نظرانند آری سر گیسوی تو در هیچ سری نیست که نیست اشک غماز من ار سرخ برآمد چه عجب خجل از کرده خود پرده دری نیست که نیست تا به دامن ننشیند ز نسیمش گردی سیل خیز از نظرم رهگذری نیست که نیست تا دم از شام سر زلف تو هر جا نزنند با صبا گفت و شنیدم سحری نیست که نیست من از این طالع شوریده برنجم ور نی بهره مند از سر کویت دگری نیست که نیست مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست شیر در بادیه عشق تو روباه شود آه از این راه که در وی خطری نیست که نیست آب چشمم که بر او منت خاک در توست زیر صد منت او خاک دری نیست که نیست از وجودم قدری نام و نشان هست که هست ور نه از ضعف در آن جا اثری نیست که نیست . 🔅۲۹ اسفند ۹۹ ، آخرین ساعات سال . ⚜  ⚜ @darossalamm _بیت ع
IMG_20210401_220639.jpg
67.6K
🔅از نگاه یعنی تسلط و برتری بر دیگری، قدرت در همه جا جاری است و همه چیز را قربانی خود می کند. در این مکتب اگر بشود قدرت با خشونت و به شکل عریان و اگر نه با حیله و در لباس حقوق بشر ، مذهب ، اخلاق ، عشق ، آزادی ، علم ، تکثر عقاید ، قانون و دیگر واژه های پوششی و مقدس دنبال می‌شود . قدرت در دنیای جدید در شبکه ای از روابط پیچیده بسط پیدا می کند و خود را در لایه های سطحی و عمیق جامعه و روابط انسان ها و سازمانها و در موقعیت های گوناگون نمایان می سازد. 💠انسان در اندیشه دنیوی " ولو آنکه نانش روحانی باشد" شیفته قدرت است و برای تسلط بر دیگری حاضر است هرآنچه که دارد را قربانی کند و در کلام و رفتار و سبک زندگی بشری که به دنبال قدرت است موج می زند ، فقط باید کمی با بود . منطق دنیای ما، منطق روباه است یا شیر؟ فرقی ندارد فصل مشترک شیر و روباه، قدرت و تسلط بر دیگری است، شیر عریان و خشن و روباه پنهان و نفاق آلود : مهم کسب و حفظ قدرت است. و ، صفت مشبه این انسان ، و ردی از عبودیت در این اخلاق نیست 💠اگر پیدا کردن این آدم ها سخت نیست ، یافتن الگوهایی از جنس دیگر نيز کاملا میسر است ، آدم‌هایی به ظاهر معمولی ، بی تکلف و غالبا ناشناخته که فقط کمی تعبد و اخلاص دریچه های از ملکوت را به قلب شان باز کرده و می‌توانند و اصرار میکنند که دست تو از این‌ جنگلِ پر هیاهو بگیرند و از "ارتفاعاتِ عشق" سبزی زیبای دنیا را نشانت دهند . 🔶 ادامه در متن زیر👇 @darossalamm
⬅️ ادامه متن بالا: ⚜ ؛ کافی است با همان عقلانیت محاسبه گرِ مالی ، با همان شهوت قدرت ، با همان صبوری دنیوی به سراغ شان برویم اگر ها ،واقع بینان این دنیا هستند ، از همه واقع بین تر بودند که سرمایه نابود شدنی و در معرض خطر را به بالاترین قیمت معامله کردند و خریدار هم آنقدر سرمایه دار که بی هیچ چانه زنی هر چه تعیین کردند ، پرداخت کرد . 💠 این حرف ها را نشد که دیروز در جمع دوستان و همکاران شهید بزنم ، او اولین ِ بود ، حضور در قطعه شهدا آنقدر دلچسب بود که ساعتها پس از اتمام مراسم با دوستان ماندیم و نفس کشیدیم . شهید برای خدمت به بیماران اجباری نداشت، داوطلبانه این کار را انتخاب کرد ، ریه های او از فرط ابتلا سفید شده بود ، اما آن لبخند عمیق تا آخرین لحظه از چهره اش محو نشد، من آخرین بار این لبخند را وقت خداحافظی از موکب ها در ورودی شهر در روز ۹۷ دیدم . ⚜ - ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ ⚜ @daorssalamm https://defapress.ir/fa/news/449505/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%81%D8%B9-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%B2%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF https://www.irna.ir/news/84280687/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%DB%8C%D8%B2%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆از امام کاظم ع درمورد مفهوم آیه : وابتغ فیما آتاک الله الدار الآخرة و لاتنس نصیبک من الدنیا(در آنچه خداوند به تو داده است،سرای آخرت را جست وجو کن، و سهم و بهره ات از دنیا را فراموش نکن) پرسیدند ایشان فرمود «مراد از (و لاتنس نصیبک من الدنیا) این است: سلامت،قدرت،فراغت، جوانی ونشاطت را فراموش نکن،تا به وسیلة آن آخرت را به دست آوری» 💠این یعنی نشاط،امید ولذت از آنچه داری این دو روز تعطیلی بعد از فرصتی مغتنم بود تا کلی کوه نوردیِ نرفته را در ارتفاعات شمال شرق و شمال غرب تهران جبران کنم،با خانواده و بعضی دوستانِ صادق و اهل کوه 🔷️اصلا نیاز نیست مالک این باغهایی باشیم که کنارشان زیر انداز انداختیم و با چند تکه ذغال چای درست کردیم حتما دلشوره صاحبان ویلاهای کوهستانی این اطراف بیش از تویی است که بی دغدغه قرار است ساعتی از پهنای این طبیعت زیبا لذت ببری این نصیحتِ ملکوتی را اینگونه زمینی میکند: ای دل آن دم که خراب از می گلگون باشی بی زروگنج به صد حشمت قارون باشی درمقامی که صدارت به فقیران بخشند چشم دارم که به جاه از همه افزون باشی واین سفارش کسی است که یقین دارد: یا ایها الإنسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه اینجا سیاره رنج است،تلاش زیاد برای تصاحب چیزی از آن،رنجوری را وسعت میدهد زندگی مدرن اما در هر جلوه و با هر جوری انسان را در به دست آوردن بیشترِ سهمی ترغیب میکند،ترکیبی که به تعبیر ع به مثابه خوردن آب شور برای رفع عطش است 🔷️درک دوگانه لذت/رنج در بستر دوگانه آخرت/دنیا قابل بیان وتجربه است،شاید درگفتگوهای حافظ نماد عملی این مفهوم باشد @darossalamm