eitaa logo
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
130 دنبال‌کننده
286 عکس
109 ویدیو
11 فایل
جایی از نسل زد برای گفتن از مسائل فرهنگی،نقداجتماعی،علمی،ادبی و خلاصه روایتی از تجربه زندگی! 👤[ایده های یک #دهه_هشتادی]: @Mojshik کست باکس: https://castbox.fm/va/6100095 شنوتو: https://shenoto.com/channel/podcast/Engasht آیدی تلگرام و سروش: engasht_ir@
مشاهده در ایتا
دانلود
انگاشت | مارکت علوم انسانی (نسل زد)
🎙 (اپیزود ششم | هوش سیاسی نسلZ و داوری میان محافظه کاری و بنیادگرایی مذهبی) منتشر شد. آن را از طریق
چیزی امروز زیاد بهم گفته بودن این بود که معلومه خیلی براش وقت گذاشتی. درسته و خب درست کردن این اپیزود گردآوری از حدود بیش از پانزده ساعت صوت و هزار و هشتصد صفحه کتاب بود! حتی گفته بودن بخاطر نکات زیادی ممکنه خیلی سنگین باشه. پ.ن: بچه های دهه هشتادی میتونن محتوای با کیفیت و قوی تولید کنن. فقط گیر کلیشه ها نشین و تلاش کنین. نسل زد موفق میشه [به شرط تلاش].
چه فایده‌ای دارد نگران من باشی ولی از من دفاع نکنی؟ خیلی دوستم داشته باشی، اما من را نفهمی؟ جای خالی‌ام را حس کنی، اما سراغم را نگیری؟ 👤نزار قبانی @engasht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حکمت بالغه
🎁 تدریس کتاب «معناشناسی شناختی قرآن» (به همراه نقد و بررسی) 📚 تألیف: حجة‌الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا قائمی‌نیا 📣 با ارائه: حجة‌الاسلام سید شهاب‌الدین دعایی 🕌 محل برگزاری: مشهد مقدس، مدرسه علمیه نورالرضا علیه‌السلام 📆 زمان: مهرماه 1401 _ بهمن‌ماه 1402 🏷 تعداد جلسات: 27 جلسه از جناب آقای دعایی کمال تشکر را داریم که همت خود را صرف این مباحث نموده‌اند و برای ایشان از خداوند خواستار توفیق ایشان هستیم. بی‌تردید، این اقدام می‌تواند زمینه تحول علمی در میان طلاب مشهد باشد. 🔰 فهرست جلسات: 1- تاریخچه دانش‌ زبان‌شناسی، مزایای زبان‌شناسی شناختی، ضرورت آشنایی با معناشناسی شناختی برای طلاب 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/13 2- فصل دوم: اصالت تعبیرهای قرآنی (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/14 3- فصل دوم: اصالت تعبیرهای قرآنی (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/15 4- فصل دوم: اصالت تعبیرهای قرآنی (3) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/16 5- فصل سوم: مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/35 6- فصل سوم: مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/37 7- فصل سوم: مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات (3) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/46 8- فصل سوم: مفهوم‌سازی قرآنی و بافت آیات (4) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/51 9- فصل چهارم: پیش‌نمونه‌ها و مقولات معنایی 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/52 10- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/53 11- فصل پنجم:‌ شبکه‌های شعاعی در قرآن (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/57 12- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (3) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/58 13- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (4) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/65 14- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (5) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/68 15- فصل پنجم: شبکه‌های شعاعی در قرآن (6) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/97 16- فصل ششم: حرکت خیالی در ساختار معنایی قرآن (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/106 17- فصل ششم:‌ حرکت خیالی در ساختار معنایی قرآن (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/107 18- فصل هفتم: فضاهای ذهنی (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/108 19- فصل هفتم:‌ فضاهای ذهنی (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/109 20- فصل هشتم: تلفیق مفهومی (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/119 21- فصل هشتم:‌ تلفیق مفهومی (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/121 22- فصل هشتم: تلفیق مفهومی (3) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/124 23- فصل هشتم: تلفیق مفهومی (4) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/125 24- فصل هشتم: تلفیق مفهومی (5) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/132 25- فصل نهم: ساختار نیرو-پویایی آیات (1) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/134 26- فصل نهم: ساختار نیرو-پویایی آیات (2) 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/135 27- فصل دهم: علیت و پنجره‌های علّی در معناشناسی قرآن 🔻 https://eitaa.com/Cognitive_linguistics/136 •┈┈••••✾• 🧠 •✾•••┈┈• 🆔 @Cognitive_linguistics @hekmatebaleghe
سلام 🔔 باتوجه به تجربه گفتگو در چند روز اخیرم با اقشار مختلف لازم دیدم دوباره لینک آرشیو الاهیات اصلاح را در اختیار شما قرار بدم. 🌐 الاهیات اصلاح؛ پروژه اصلاح اجتماعی در نسبت الهیات و فرهنگ (وابسته به انگاشت) لینک: https://eitaa.com/theologyofreform_ir پ.ن: شما بدون عضویت و تنها از راه وب میتوانید نوشتار های این کانال را مطالعه کنید. @engasht_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ابراهیم کارگران
: ✍تفاوت جنگ نظامی و جنگ رسانه ای: ◀️جنگ نظامی عمدتا میان یک یا چند کشور است اما جنگ رسانه ای می تواند میان یک گروه از کشور با گروه بزرگی از کشور ها با ویژگی های مشخص جریان یابد. 📌نکته: یکی از مولفه های مهم و برجسته قدرت نرم، جنگ رسانه ای است. ◀️ بنیادی ترین تعریف از جنگ رسانه ای استفاده از رسانه ها برای تضعیف کشور هدف و بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه ها (اعم از مطبوعات ، خبرگزاری ها،رادیو ، تلویزیون، اینترنت و اصول تبلیغات) به منظور دفاع از منافع ملی است. ◀️ جنگ رسانه ای تنها جنگی است که در هنگام صلح بین کشور ها به طور غیررسمی ادامه دارد و هر کشور اهداف سیاسی خود را با ان پیش می برد. در پشت این جدال ژورنالیستی چیزی به نام (( سیاست رسانه ای یک کشور )) نهفته است که مستقیما توسط بودجه های سازمان های اطلاعاتی و امنیتی و بودجه های رسمی مصوب پارلمان ها تغذیه می شود. | عضو شوید👇 @ebrahimkargaran
به خداوند عشق می ورزم؛ گاه به خشمی، گاه به محبتی، گاه به لجاجت کودکانه و بازگشت کودکانه تری. خدا هم می داند. او هم دوستم دارد؛ گاه چون تکیه گاهی، گاه چون آغوشی گاه به تنبیه پدرانه و یا به دلهره مادرانه ای. این نسبت عشق میان مهر و کین ذهنم را بجایی می‌کشاند که با خود می گویم: از کی تا حالا در درگاهش اینقدر بلند مرتبه شده ای که خداوند جای خالی تو را حس میکند؟! پاسخی نمی شنوم. تنها هوایش را نفس می کشم... @engasht_ir
باید با این قضیه کنار بیایم که به لحاظ روانشناسی ما این وظیفه رو نداریم که... ۱. همه‌ی آدم‌ها رو نجات بدیم یا بهشون کمک کنیم. ۲. کاری کنیم که همه تو هر شرایطی از ما خوششون بیاد. ۳. همه‌ی کارها رو خودمون به دوش بکشیم. ۴. همه رو راضی نگه داریم. ۵. همیشه همه‌چیز رو به تنهایی تو خودمون نگه داریم. بلکه وظیفه‌ی ما اینه که... ۱. در توان خودمون و ظرفیت افراد به همه محبت کنیم. ۲. خود واقعیمون باشیم. ۳. بیشتر از بقیه روی خودمون تمرکز کنیم. ۴. عقاید و نظرات خودمون رو داشته باشیم. ۵. گهگاهی یه وقفه به خودمون بدیم و نفس عمیق بکشیم. @engasht_ir
تحلیل ادامه تنش های ایران و اسرائیل میتوان گفت اتفاق دیشب از جنگ ویتنام تاکنون کم نظیرست. موقعیت ایران و رژیم صهیونیستی مرحله جدیدی را به خود دید. به اصطلاح به نقطه بدون بازگشت رسیده است. آنچه که حتی غرب را هم در شوک فرو برده است. همانطور که کندی در کار و جاماندن از قافله دگرگونی های جهانی خطاست؛ تحلیل زودهنگام چندان جالب نیست. پس برای درک ماجرا دچار هیجان های گذرا نشویم. درکل باید دانست ج.ا.ایران حکومتیست که بر خلاف سه پادشاهی پیشین تمامیت ارضی را حفظ، شاخص های امنیت ملی را بالا و حوزه نفوذ ایران اسلامی را چیزی نزدیک به سرحدات اشکانی و ساسانی ولی با فرم فرهنگی رسانده یعنی اپیدمی گفتمان در هیئتی مدرن. این میتواند الگوی چهارم سیاست معرفی شود. از آنجا که بازدارندگی مقوله ای بر واکنش شدید نسبت به کنش دیگریست، طرفین درسطح راهبردی مقیاس کار را بالا بردند. حال برگ برنده آورده مانور رسانه ای، اندوخته اجتماعی، توان اقتصادی و نفوذ سیاسی_دیپلماتیک و بنیه نظامی است. این شاخص ها کلید حل فتح دیپلماسی و میدان با ابتکار ذهنی چند بعدیست. ایران و اسرائیل برای ادامه تنش جدا از تفاوت ها، مشکل مشترک اقتصاد و گسست اجتماعی را دارند. البته این موضوع برای اسرائیل حادتر است. اقتصاد ایران در تحریم ها چون درخت گردو رشد دیرهنگام ولی پایداری را تجربه می کند ولی اسرائیل ناگاه از کوید۱۹ تا پسا۱۷اکتبر در موج های پیاپی اقتصادی بسیار شکننده شد. از سویی بخاطر عدم سابقه ملی و آپارتاید مدنی، مانند ایران و غزه جامعه ندارد. از این رو احتمالاً اتحاد های نظامی و بازتاب جهانی میلی به دوام این تنش ندارند. @engasht_ir
🖋این چیز هایی که در فضای پارسی زبان پخش شده مانند اینکه اکنون دنیا فهمید اسرائیل چقدر قدرتمند است و غیره اتفاقا سد های ذهنی است که هفتاد سال پروپاگاندای رسانه ای دنبال آن بود. امروز فهمیده شد که گنبد آهنین علیرغم آگاهی قبلی ۷۲ ساعته از حمله ایران باز چندان کاری حتی با وجود حمایت اردن و انگلیس و آمریکا پیش نبرد. دولت های منطقه و حتی اعضای جناحی مقاومت هم از پس ارتش فرسوده و پر خرج این رژیم جعلی بر می آیند از ۲۰۰۶ تا کنون.... دولت ها و گروه های هم که با اسرائیل درگیر شده اند همگی توانسته اند امتیازات قابل توجهی کسب کنند که محور اصلی آن تضعیف پیاپی امنیت ملی این رژیم بوده. رفتار آمریکا مانند سخنرانی بایدن که اعلام کرد اگر اسرائیل بخواهد واکنش دهد ما در آن دخالت نمی کنیم نشان میدهد رغبتی مانند سابق حداقل به نتانیاهو و جناح های تندرو در این رژیم از سوی متحدانش وجود ندارد.... امروز افکار عمومی دنیا نیز از آن حالت تک قطبی خارج شده و نسل های جدید مانند y و z بیشترین تنفر را از این رژیم اعلان داشته اند. این دومینو نشان خواهد داد که گذار از نظام تک قطبی به دو قطبی زود تر از موعد رخ خواهد داد و ایران، روسیه و چین سه محور اصلی در کنار خیل عظیم هم پیمانان خود در این بازی خواهند بود. @enegasht_ir
"نوام چامسکی" فیلسوف، زبان شناس و دانشمند در واکنش به اتفاقات سرزمین‌های اشغالی: هرگز اسرائیل را رژیمی آپارتاید خطاب نکردم چون بدتر از آپارتاید(تبعیض نژادی) است؛ آفریقای جنوبی بر مردمان سیاه‌پوست متکی بود و 85 درصد مردم آفریقا نیروی کار بودند اما اسرائیل می‌خواهد فلسطینی‌ها را نابود کند. @enegasht_ir
هدایت شده از موسسه مصاف
👤 توییت استاد ✍️ ‏بسیار مهم! 🔹اکنون که دفاع جانانه محور مقاومت از مردم مظلوم فلسطین از یک‌سو و جنایات باورنکردنی صهیونیست‌ها از سویی دیگر افکار عمومی جهان را متوجه شخص رهبر معظم انقلاب نموده است، بهترین فرصت است که هرچه سریع‌تر و بیشتر مردم جهان را با افکار و شخصیت ایشان به‌عنوان فرمانده جبهه مقاومت و رهبر ایران آشنا کنیم. 🔸نامه‌های چند سال گذشته ایشان به جوانان غربی موسوم به ‎ و دیگر موضع‌گیری‌های ایشان را تا می‌توانید با همان هشتگ نشر دهید. 🔹ترجمه فرمایشات ایشان به زبان‌های مختلف، همچنین کتاب‌هایی برای معرفی تشیع را می‌توانید از لینک زیر تهیه فرمایید. 🔗 t.me/naslzohoor/154561 🆔 @Masaf
باید بجای درگیر شدن بر شبهات به محور سازنده ای از محتوا تکیه کرد. هر گروه و پویشی که در این راستا گامی بردارد مورد استفاده و حمایت است. کار درست را تشویق و کار اشتباه را نقد می کنیم. این مرام شیعه است. به زودی هم انگاشت محتوای خود را درباره وقایع نام بهنگام و خوارج از تصور و زمانبندی چند روز اخیر را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
فوربز؛ یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان انگلیسی زبان: قوی ترین مرد جهان THE MOST POWERFUL MAN @engasht_ir
انا لله وانا الیه راجعون مطابق گزارش رسیده متاسفانه پورفسور پرویز داودی استاد اقتصاد، معاون اول دولت نهم و از صاحب نظران مکتب اقتصادی اسلام پس یک دوره بیماری به دیار ابدی شتافتند. @engasht_ir
در چند روز گذشته دو فیلسوف بزرگ از دنیا رفتند: 1⃣فیلسوف متاله رابرت آدامز ( عکس سمت راست) Robert Merrihew Adams 2⃣ فیلسوف ذهن دنیل دنت ( یکی از الحادی ترین فیلسوفان معاصر) Daniel_Dennett @engasht_ir
مقاله📃 (۱) پوشش در ایران امروز دستاویز مناسبات فرهنگی تا امنیت ملی شده. چیزی که شاید تعریف منطقی یکسانی از آن نباشد. البته عقلا پوشش را ستر عورت و بدن می دانند. به هر حال پوشش مفهومی که باید بدان پرداخت. ولی هر پردازشی نمی تواند راهگشای کاربر علوم انسانی باشد. از آن جا که پوشش بر اصل اخلاقی حیا استوار شده کیلد حلش نیز در بازشناخت همین مفهوم است. بدون این سیر بحث هیچ تصوری از اصلاح که البته در ترتیب های سه گانه عنوان از آن بحث می کنیم بی فایده خواهد بود. از این رو ما نخست به تعریف حیا و نسبت با پوشش می پردازیم. سپس مراحل اصلاح را در هر سه عرصه به ترتیب اثبات خواهیم نمود. حیا یکی از مولفه های سلامت روان در آموزه های اسلام است. دین های پیشین و مکاتب معنوی نیز در این باره یکپارچه سخن گفته اند. مکاتب اخلاقی مدرن نیز در مبنای نظریشان باور حیا را موجه دانسته اند. البته واقع گرایی ضلع تمام کننده معرفت گزاره ای این مکاتب است. به طور عقلایی حیا پرهیز شخصی از کنش برای بقاست. این مفهوم در تکوین خود به حالتی درونی برای تداوم وضعیت خوبی (خیر)، برابر هر چیز ناپسند_ که خوبی را ناپایدار می کند_ گفته می شود. در آیه ۲۵ سوره قصص از استحیاء، درباره حالت رفتن دختران حضرت شعیب علیه السلام نزد موسی علیه السلام گزارش شده. این گونه از کاربرد در ۵۳ سوره احزاب با واژه یستحیی آورده شده است. به طور کلی خود داری از امر نسنجیده، قدر متیقن این استعمال است. @engasht_ir