eitaa logo
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
1.8هزار دنبال‌کننده
867 عکس
210 ویدیو
11 فایل
❞ فلسفه، علوم اجتماعی، شعر ❝ « یک نیمه من شعور افلاطون است یک نیمه دیگرم دل مجنون است » • گروه #شعر و هنر چامه : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb 👥 ارتباط: @taha_mojahed تبادل نداریم🙏
مشاهده در ایتا
دانلود
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• زیبایی که کوچه به کوچه وزید؟ تو تاوان که داده؟ من؛ که اسیر تقاص؟ من هرکس دلیل سوز غزل هایم از تو خواست گردن بکش بخند بگو باسپاس من عضویت در گروه و هنر ما 🍃 : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb
4_6007989150601449102.mp3
5.09M
• آرام نیست در همه عالم به‌اتفاق ور هست در مجاورت یار محرم است 📻 عضویت در گروه و هنر ما 🍃 : https://eitaa.com/joinchat/1530200446C77195466fb
• بعد قضیه اغتشاشات اخیر هر پیج و کانالی که باز میکنی دوسه تا کارشناس حوزه زنان نشستن نظریه میدن، اینا کی نظریه پرداز شدن آخه؟ نمیدونم با این همه نظریه پرداز چرا وضعمون اینطوریه؟ یعنی اینقدر بازارش‌ خوبه؟ پ.ن؛ آقا نظریه پرداز شدن اگه واقعا اینقد راحته بگین ما خودمونو خیلی اذیت نکنیم. الکی این همه درس خوندن و کار کردن نمیخواد که یه رسانه پیدا میکنی خلاصه آخرین کتابی که خوندیو میای اونجا میگی... مخاطبم خام! ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
فلسفه اسلامی و امتداد اجتماعی چاوشی، زندگی برای علوم انسانی.mp3
25.69M
❖ تبیین تاثیر فلسفه صدرا در علوم انسانی. • رابطه فلسفه صدرا با عرفان. 🎙️ارائه دهنده دکتر . . . ____ چ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
زندگی برای ❞ علوم انسانی ❝
❖ تبیین تاثیر فلسفه صدرا در علوم انسانی. • رابطه فلسفه صدرا با عرفان. 🎙️ارائه دهنده دکتر #محمد_تقی
- من نه به خاطر تایید نظریات ایشون این صوت رو گذاشتم بلکه به خاطر امکان فکر روی حرفای ایشون صوت رو گذاشتم. -پیشنهاد میکنم اگر اهل کار فکری هستین توی یه خلوت علمی بشینید این صوت رو با دقت گوش بدین.
❖ بازسازی تصویر با کمک هوش مصنوعی ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
❖ هوش مصنوعی مدرن و عقلانیت دینی • مسئله ای که در مواجه با هوش مصنوعی نادیده گرفته میشه توجه نکردن به معنی عقلانیت و تفاوت های بنیادین اون در بعد اسلامی و غربی هست. • اساسا چون در عقلانیت مدرن معنایی متفاوت تر نسبت به عقلانیت اسلامی وجود داره برای همین احساس میشه که اگر قدرت هوش مصنوعی در تحلیل اطلاعات و داده ها افزایش پیدا کنه این هوش میتونه به جای انسان فکر کنه اما چرا؟ چون فکر انسانی در تصور آقایان در سیستم مدرن اون هست که چیزی مثل تحلیل ارتباطات اجتماعی یا تاریخی و فرهنگی معنی پیدا کرده. • اما انسان با تعریف دینی در واقع با علم به جوهر مثالی یا عقلانی داره به عالم قدسی متصل میشه و صیرورت وجودی پیدا میکنه،این افاضه قدسی که باعث میشه در انسان دینی سعه نفسانی ایجاد بشه منجر به تولید فکر میشه! این معنی از اندیشه رو اگر در انسان بتونیم تصویر کنیم هوش مصنوعی در افزایش معرفت بشری اساسا فاقد اعتبار میشه . - البته که شاید در حوزه اطلاعات و تحلیل های اجتماعی و ... میتونه این مدل کمک به بشر کنه اما جامعه و فرد صرفا به تناسب ارتباط با عقلانیت قدسی هست که توان تولید علم و معرفت رو پیدا میکنه! ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
- خطر مواجه کردن دانش پژوه با موجود بدون تقویت بنیه فلسفی اون انداختنش توی جریان غرب زدگی هست. • چون نود و نه درصد محتوای علوم انسانی فعلی بر اساس شکل گرفته، فلسفه اسلامی سلاح رزمنده علوم انسانی اسلامی توی این نبرد هست. سرباز رو بدون سلاح به جنگ نمیفرستن ...
♦️انبیا و مرسلین اگر راجع به خواص خوراکی ها حرفی زده اند به خاطر جنبه طبی آن نبوده است! چرا که این کار در شان انبیا نیست. 📝 @ensani_islami 🔸اگر گاهى انبيا و مرسلين آثار و خواص مطعومات را بيان فرموده‏اند، نظرشان نظر طبى نبوده است، چنانكه اطبا نظر به آثار و خواص اغذيه مى‏كنند و آثار آنها را بيان مى‏نمايند و مرادشان بيان تأثير و خاصيت آنها در فربهى بدن و يا تقويت كبد و يا زيادى خون است؛ بلكه اين گونه آثار از نظر انبيا كنار بوده است، و نظر ايشان به همان جهت مواد اغذيه است كه موجب صفاى روحى و توجه به كمال و قبول فيض و كمالات مى‏باشد. اگر پيامبرى در مورد آثار و خواص خربزه- مثلًا- سخنى فرموده و به آن ترغيب و تحريص نموده است، همان جنبه و خاصيتش را كه موجب لطافت روح و صفاى ذات و لطافت وجود است در نظر دارد. و اگر طبيب خاصيت آن را بيان كرده و به آن ترغيب نمايد، نظر به چاق نمودن جسم و كلفت نمودن گردن انسان دارد و هر گز اطبا و حكماى طبيعى با عقولشان نمى‏توانند بيشتر از اين آثار را بفهمند؛ آثار و خواص اشياء را از آن حيث كه دخالت در سعادت ذاتيه و صفاى وجود و ضياء ذوات دارند، فقط سلسله انبيا و مرسلين به تعليم الهى و غيبى مى‏دانند. 🔸ممكن است غذايى در مذاق و ذائقه نوع مردم، طعم و حظّ و لذت قابل اهميت نداشته باشد، بلكه خوش نيايد، اما خاصيت لطافت وجودى و قبول فيض و كمالات را بيشتر داشته باشد، و اى بسا اغذيه‏اى كه در ذائقه مردم، خوش‏طعم و گوارا باشد ولى ماده‏اش صلب و غير قابل براى كمالات و فيوضات باشد و كدورت و ظلمت وجودى و صلابت داشته باشد. اگر در ابواب اطعمه و اشربه كتب فقهيه در لسان انبيا و ائمه هدى از برخى مواد غذايى انتقاد شده و طباع را از آنها تنفّر داده‏اند و يا به بعضى تحريص و ترغيب نموده‏اند و بعضى از مواد را تحريم فرموده‏اند و بعضى را مستحب و مباح اعلام نموده‏اند، نظرشان به تحريص بر خوردن و خدمت به بطن نيست؛ زيرا اين كار، شأن انبيا نمى‏باشد بلكه شأن طبّاخين است؛ زيرا آنها كه به نام خدمت به بشريت بشر و روحانيت انسان و صفاى ذوات و روحيات و تنوير قلوب و افكار خود را معرفى نموده‏اند، مرام و منظور خود را تعقيب مى‏نمايند نه دعوت به دنيا و خوردن و نوشيدن، و در هر حكمى اصل منظور خود را در نظر دارند كه توده بشر را به عالم نور گسيل دهند و قلوب را به مبدأ عالم جلب نمايند و صفحه الهى وجود انسانى را صيقل و صاف و زلال نمايند، و در همان تحريص و ترغيب به اغذيه، استكمال وجود بشر و صفاى ذات افراد انسان را در نظر دارند. تقريرات فلسفه امام خمينى قدس سره، ج‏3، ص: 336 ____ __ ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ @ensani_islami
جرعه ای ازدریا( مکتوبات طاهر علیزاده) اینجا برخی نوشته ها ونکات خود را درموضوعات فلسفی، اصولی، عرفانی، تفسیری، فقهی وغیره به اشتراک می گذارم؛ باشد که مورد قبول درگاه قدس ربوبی قرارگیرد وگامی کوچک درراستای فهم ونشرمعارف الهی وفرهنگ اهل بیت علیهم السلام به شمارآید. https://eitaa.com/taher_alizadeh