هدایت شده از ندای پاک فطرت
.
.
📤مشاهده یکجای جلسات معرفتی📤
🔰سلسه مباحث #علم_و_جهل
✍️سری #اول جلسات مجازی با #اساتید_دانشگاه
جلسه ۱ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/683
جلسه ۲ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/686
جلسه ۳ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/687
جلسه ۴ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/689
جلسه ۵ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/690
جلسه ۶ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/691
جلسه ۷ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/692
جلسه ۸ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/693
جلسه ۹ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/696
جلسه ۱۰ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/694
جلسه ۱۱ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/695
جلسه ۱۲ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/698
جلسه ۱۳ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/697
جلسه ۱۴ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/699
جلسه ۱۵ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/700
جلسه ۱۶ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/729
جلسه ۱۷ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/757
جلسه ۱۸ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/885
جلسه ۱۹ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/774
جلسه ۲۰ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/775
جلسه ۲۱ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/781
جلسه ۲۲ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/791
جلسه ۲۳ 👇
https://eitaa.com/nedayepakefetrat/809
💠کانال ندای پاک فطرت
🆔 @nedayepakefetrat
بخشی از مقاله اجتهاد تمدنی؛ منطق فهم دین در مقیاس تمدنسازانه متعلق به آقای واسطی
#فقه
بخشی از مقاله اجتهاد تمدنی؛ منطق فهم دین در مقیاس تمدنسازانه متعلق به آقای واسطی
#فقه
مقاله مستخرج از طرح پژوهشی «اجتهاد تمدنی چیستی، چرایی چگونگی».pdf
373K
خود مقاله را هم ارسال می کنم.
قابل استفاده است اگرچه در بخش هایی خصوصا در بخش تطبیق روش اجتهاد بر مثال جای مناقشات دارد.
#فقه
هدایت شده از پایگاه نمو
http://nomov.ir/fa/elmi/adbiate-arab/logat/tahgigi-pazuheshi/%D8%AA%D8%AD%D9%82%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B2%D9%86-%C2%AB%D9%81%D9%8E%D8%B9%D9%8E%D9%84%D9%88%D8%AA%C2%BB-%D9%88-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5-%DA%A9%D9%84%D9%85%D9%87-%C2%AB%D9%85%D9%84%DA%A9%D9%88%D8%AA%C2%BB
#لغت
هدایت شده از Sadegh
راستش یک ابزار کوچیک در مورد استدلال مباشر طراحی کردم برای اینکه یه قضیه منطقی(اعم از حملیه یا شرطیه) رو بهش بدیم و موارد زیر رو یکجا نشون بده:
- عکس مستوی
- عکس نقیض موافق/مخالف
- نقض موضوع/مقدم
- نقض محمول/تالی
- نقض طرفین
آیات و روایات که صدقشون مقبوله رو اگه تبدیل کنیم و تو این ابزار بذاریم، همه گزارههای متفرع از آیه که لزوما صادق هستن و چه بسا بهشون توجه نداشتیم رو میتونیم بدست بیاریم.
https://sadegh-zr.github.io/immediate-inference/fa/
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
آیین نامه درس خارج شاگرد محور.pdf
221.6K
✍🏻 آیین نامه اجرایی درس خارج به روش سامرایی (شاگرد محور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ ماجرای تعطیلی منبر علامه امینی توسط آیت الله العظمی بروجردی رحمةالله علیهما
▪️آیت الله بروجردی: من حاضرم ده تا امینی را فدا کنم که این فتوای شیخ شلتوت از علماء تراز اول مصر مبنی بر مجاز و مکفی بودن عمل به فقه شیعه جعفری از بین نرود. «اینجا»
این مسئله از طرف کسی مطرح میشود که در شبکه های سیدصادق شیرازی به عنوان کارشناس است، یعنی مرجعیت شیعه مثل آیت الله بروجردی در این حد به وحدت شیعه و سنی اهمیت میدادند ولی همین جماعت هفته وحدت را به اسم هفته برائت نامیدند تا اختلاف افکنی کنند.
برخی فکر میکنند فقط رهبری تاکید بر وحدت دارند درحالیکه بزرگان شیعه همیشه تاکید داشتند و امثال آیت الله بروجردی با احدی سر حفظ وحدت شوخی نداشتند.
-------------------------
شما هم به #مکتب_سلیمانی بپیوندید 🔻
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
╭┅───────────┅╮
•''•❀🕊 مکتب سلیمانی🕊✾•''•
Eitaa.com/soleymaneii
Eitaa.com/soleymaneii
╰┅───────────┅╯
AudioCutter_AudioCutter_فقه 8 مهر 1402.mp3
1.77M
❇️ تصلب رهبری نسبت به شرع
📝 نظر رهبر معظم انقلاب در اعمال مصلحت
🎙 آیت الله آملی لاریجانی
♨️ مصلحتی که با آن بشود حکم اولی شرع را موقتا تعطیل کرد مصلحت ضروری است؛ نه صرف مصلحت راجحه.
#فقاهت
#رهبری
#مصلحت
@Tanbiholomah
هدایت شده از پژوهش یار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تولید_کانال
معرفی #کلیات نرمافزار پژوهشیار
این ۵۰ ثانیه را لطفا مشاهده بفرمایید
#مسئولان #اساتید #محصلان
#حوزوی #دانشگاهی
📥دریافت پژوهشیار
از بازار ⬅️ اینجا از مایکت ⬅️ اینجا
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
و بهذا الإسناد، عن الحسين بن أبي غندر، عن أبي عبد الله (عليه السلام)، قال: الأشياء مطلقة ما لم يرد عليك أمر و نهي، و كل شيء فيه حلال و حرام فهو لك حلال أبدا، ما لم تعرف الحرام منه فتدعه.
الأمالي (للطوسي) ؛ النص ؛ ص669
دوستان در این خبر شریف تأمل کنند که در فهم برخی از احادیث بسیار مهم بحث برائت مثل مرسله صدوق و خبر عبدالله بن سنان اثرگزار است.
#تحقیقی
#اصول
https://eitaa.com/rejal_shobeiri
دوستان اگر عضو نیستند، پیشنهاد میکنم که عضو بشوند.
واقعا حرفهای قابل استفاده دارد.
در کتابهای فقهی یک عنوان أظهر دارند، یک عنوان «أشبه» دارند و آنچه که اضافه میشود این است که عنوان «أحوط» دارند. «أظهر» به لحاظ روایات است، کسی که روایات مسئله را بررسی میکند، اگر به نصّ صریح برخورد نکرد، میگوید «أظهر» روایات این است؛ پس «أظهر» به لحاظ روایت است. وقتی گفتند «أشبه»؛ یعنی از نظر قواعد علمی و فقهی این قول مثلاً درست است. اگر گفتند «أحوط» این به لحاظ اقوال است؛ پس «أحوط» به لحاظ اقوال است، «أشبه» به لحاظ قواعد است و «أظهر» به لحاظ روایات
نقل از درس خارج #فقه آیت الله جوادی آملی
فرق است بین مرضع و مرضعه؛ در مرضع اصلاً مرضعه نمیگویند، گاهی برای اینکه بگویند این کودک پستان در دهان اوست و این زن در حال شیردادن آن کودک است، از این حال بخواهند خبر بدهند میگویند مرضعه که یومی که ﴿تَذْهَلُ کُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ﴾[16] یک وقت است مادری است که بچه شیرخوار دارد، در گهواره خوابیده است، این زن در حال حاضر مرضع است؛ اما آن وقتی که پستان در دهان آن بچه هست، این «تاء» برای اشراف و اشتغال است، نه «تاء» تأنیث. وقتی که این پستان را در دهانش گذاشته، در این حال «هذه مرضعة» که این حال شدیدترین حال عاطفه مادری و فرزند است. آیه اول سوره «حج» میفرماید که در این حال مادر از بچهاش غافل میشود، وقتی آثار قیامت پیدا میشود، نه اینکه به زن بگویند مرضعه؛ زن مرضع است؛ ولی بخواهند بگویند که الآن پستان در کام کودک است، به او میگویند مرضعه.
نقل از درس خارج فقه آیت الله جوادی آملی
#صرف
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
📹 انتشار #فیلم های دوره آموزشی روششناسی اجتهاد موسسه امام رضا (علیه السلام)، مردادماه ۱۴۰۲
🔹تمامی فیلمهای دوره روششناسی اجتهاد از طریق پیوند زیر قابل دریافت است:
صفحه آپارات مؤسسه امام رضا (علیه السلام)
@irsichannel
🔸 کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
النَّـوْمُ راحَةٌ لِلْجَـسَدِ وَ النُّـطْقُ راحَةٌ لِلرُّوحِ وَ السُّكُوتُ راحةٌ لِلْعَقْلِ
امام صادق علیه السلام:خواب، آرام بخش جسم است، سخن گفتن آسايش روح است و سكوت، سبب راحتى عقل است
📌[من لا يحضره الفقيه: ج 4، ص 402]
عقل مرتبه و یا شأنی از روح انسان است. چگونه یک حقیقت می تواند در مرتبه اطلاق مقتضی (=طالب راحت) نطق باشد و در مرتبه تقیید مقتضی سکوت با اینکه مرتبه اطلاق در همه مراتب تقیید حضور دارد؟
#کلام
#مراتب_وجود_انسان
#تحقیقی
گزیده بیانات حاج آقا در باب فکر در آبعلی.pdf
60.5K
این فایل یک گزیده از بیانات برخی از اساتید است که سابقاً متن کامل آنها در همین کانال بارگزاری شده بود.
#فکر
نیاز به تأسیس نظامهای فقهی.mp3
6.39M