eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📲📱 🔻 با موضوع: آشنایی با موج کره ای؛ درس ها وپیامد ها 💠حجت الاسلام و المسلمین مهدی منصوری خواه 👈رئیس مدرسه زبان وفرهنگ کره ⏱چهار‌شنبه 3 دی ماه ساعت 18 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻امروزه تفاوت میان فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای کمرنگ شده است ✍️دکتر محمد لگنهاوزن 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3284 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻امروزه تفاوت میان فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای کمرنگ شده است ✍️دکتر محمد لگنهاوزن 🔹اگر بخواهیم در مقایسه با فلسفه دین تحلیلی و قاره‌ای آن فلسفه دین اسلامی را به عنوان یک گرایش مطرح کنیم چگونه ممکن است؟ 🔹 به نظر بنده طبق پنج محور می‌توانیم فلسفه دین اسلامی داشته باشیم یا به تعبیر دیگر فلسفه دین به سبک اسلامی داشته باشیم. اول بر اساس کتابشناسی است. یعنی بر اساس گرایشی که نویسنده در کتاب دارد. 🔹اما محور دوم که بیشتر رایج است موضوع است. یعنی بر اساس مباحثی که بیشتر در اسلام یا سنت‌های فکری اسلام مطرح می‌شود فلسفه دین داشته باشیم. مثلاً تحلیل فلسفی درست برای موضوع توحید چیست؟ یا معرفت شناسی ضمنی در قرآن چیست؟ تحلیل فلسفی نبوت یا عدل الهی چیست؟ 🔹حتی می‌شود خاص تر نگاه کرد و به مسائل خاص مثلاً شیعه پرداخت. تحلیل فلسفی درست از ولایت، عصمت، انتظار و مانند این موضوعات می‌تواند فلسفه دین اسلامی باشد. 🔹سومین محور که می‌توانیم بر اساس آن درباره فلسفه دین اسلامی بحث کنیم، روش شناسی است. وقتی فلسفه دین ما از علوم اسلامی برای خود استفاده می‌کند ما فلسفه دین اسلامی داریم. که می‌تواند متنوع باشد. یعنی می‌توان از فلسفه مشاء استفاده کرد یا از فلسفه حکمت متعالیه استفاده کرد. حتی می‌توان از تفسیر استفاده کرد. 🔹یعنی به عنوان روش از روش تفسیری استفاده کنیم و مسائل فلسفه دینی را بررسی کنیم. چهارمین محور، محور تاریخ است که کمتر مورد توجه است. این محور در فلسفه قاره‌ای بیشتر مورد توجه است. 🔹اینکه موضوعات فلسفه دینی به چه نحو میان مکاتب فلسفی اسلامی یا میان اندیشمندان بزرگ اسلامی مورد بحث بوده است؟ این می‌تواند محوری برای فلسفه دین اسلامی باشد. اما آنچه بیش از همه رایج است و محور پنجم را تشکیل می‌دهد، نگاه ایدئولوژیک است. 🔹یعنی آنچه محور بحث در موضوعات فلسفه دینی است ایدئولوژیک شود. یعنی فلسفه دینی مطرح می‌شود با این پیش فرض که حقیقت در اسلام پیدا می‌شود و یا اینکه حقیقت به نوع برتر آن در اسلام یافت می‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3284 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فقه فردی نمی‌تواند وارد بحث عدالت اجتماعی و نظریه‌پردازی عدالت شود 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3287 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻فقه فردی نمی‌تواند وارد بحث عدالت اجتماعی و نظریه‌پردازی عدالت شود 🔸فقه سیاسی بخشی از فقه است و موضوعش مطالعه موضوعات سیاسی است که به‌لحاظ روش با دیگر بخش‌های فقه تفاوتی ندارد، اما موضوعاتی که دارد در فضای سیاسی است. 🔸وقتی می‌گوییم فقه سیاسی چه سهمی می‌تواند در نظریه عدالت داشته باشد، اینجا فورا آنچه که به ذهن می‌آید این است که فقه سیاسی می‌تواند به‌شکل مباشری و مستقیم درمورد عدالت سیاسی ایفای نقش کند. عدالت اجتماعی عبارت است از عادلانه ساختن عرصه‌های مختلف حیات جمعی که یک عرصه‌اش اقتصاد است که می‌شود عدالت اقتصادی، یک عرصه‌اش فرهنگ است که می‌شود عدالت فرهنگی. 🔸یک عرصه‌اش توزیع برابر امنیت است یعنی عدالت امنیتی خود بخشی از عدالت توزیعی است. واقع این است که در هر عرصه‌ای که خیراتی مطرح شد، توزیع عادلانه آن خیرات می‌شود مصداق عدالت توزیعی. 🔸 عدالت سیاسی با فقه سیاسی قرابت دارد و فقه سیاسی می‌تواند به‌طور مباشرتی اینجا اعمال نقش کند. 🔸 درست است که عرصه سیاست یکی از کلان‌ساختارهای حیات جمعی -در عرض بقیه یعنی اقتصاد و فرهنگ و آموزش و بهداشت و…- است اما این یک، یکی است که با بقیه، با همه کار دارد و بر همه پژواک دارد. 🔸عنصر سیاست و امر سیاسی، عرصه نظام و مناسبات سیاسی، با اینکه یکی از ساحت‌های حیات جمعی است، اما یکی از ساحت‌هایی است که بافت و چگونگی و نوع مناسبات و نوع ساختار و فرآیند و شکل حکومت و مناسبات و عملکرد آن می‌تواند تمام حوزه‌های دیگر حیات جمعی را تحت‌تاثیر خود قرار دهد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3287 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻هستی در هاله‌ای از فراموشی مدفون شده 🎤مهدی نصر 🔹در اینجا با دو معنا از متافیزیک روبه‌روییم. آن متافیزیکی که کانت‌شناسان مدعی براندازی آن از تاج و تخت عالم توسط کانت هستند، به معنای مسائلی از قبیل خداشناسی سنتی، جوهر و عرض، جبر و اختیار و غیره بوده است. 🔹تفسیر معرفت‌شناسانه غالب از کانت مدعی است که کانت با اثبات دسترس‌ناپذیربودن خود چیزها، این قبیل سوال‌ها را منحل کرده است. اما متافیزیک از منظر هایدگر، دایره‌ای همه‌شمول‌تر از این مباحث دارد. 🔹«متا تا فوزیکا»، آن دسته از رساله‌های ارسطو بود که بعد از رساله‌های مربوط به فیزیک طبقه‌بندی شده بودند بنابراین فقط جنبه کتابخانه‌ای داشته و اساسا اینکه متافیزیک به‌هم‌پیوسته منقحی در اندیشه ارسطو وجود داشته باشد را باید به دیده تردید نگریست. 🔹متافیزیک، تفسیری تغییر ‌جهت‌ داده از «پروته‌فیلوسوفیای» یا «فلسفه نخستین» ارسطوست و هایدگر از دل آن، پرسش هستی را بیرون می‌کشد. 🔹 متافیزیک غربی به این خاطر توسعه پیدا می‌کند که وضعیت آشفته بنیادین در فلسفه نخستین ارسطو را نمی‌فهمد و بعدها به دو حوزه متافیزیک عام و متافیزیک خاص تقسیم‌بندی می‌شود که پیوندی نزدیک با تقسیم‌بندی قرون وسطایی از جهان و طرح‌افکنی ریاضیاتی از هستی دارد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3294 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻هستی در هاله‌ای از فراموشی مدفون شده 🎤مهدی نصر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3294 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سفارتخانه‌های آمریکا آماج امواج مایکروویو پرقدرت ✍️ادی اشمایل اوغلو 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3291 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سفارتخانه‌های آمریکا آماج امواج مایکروویو پرقدرت ✍️ادی اشمایل اوغلو 🔸نشنال آکادمیز گزارش می‌دهد که امواج مایکروویو پرقدرت از طریق پدیده‌ای موسوم به «اثر فری» بر انسان اثر می‌گذارد. 🔸به این ترتیب که سر انسان به عنوان یک آنتن گیرنده برای امواج مایکروویو در طیف فرکانس پایین گیگاهرتز عمل می‌کند. 🔸پالس‌های مایکروویو در این فرکانس‌ها می‌تواند باعث شنیدن اصواتی در انسان شود که یکی از علائم گزارش شده از سوی پرسنل آمریکایی است که در معرض این امواج قرار گرفته‌اند. 🔸 سایر علائم گزارش شده سندروم‌ هاوانا در میان کسانی است که از آن رنج می‌برند؛ شامل سردرد، تهوع، از دست رفتن شنوایی، احساس سبکی و مسائل شناختی. 🔸این گزارش اشاره می‌کند که وسایل الکترونیکی در طول این حملات مختل نمی‌شوند که نشان می‌دهد سطوح توان مورد نیاز برای ایجاد اثر فری، پایین‌تر از حدی است که برای حمله به وسایل الکترونیکی نیاز است. 🔸این می‌تواند به این دلیل باشد که سلاح مایکروویو پرقدرت در فاصله بیشتری از اهداف قرار دارد. 🔸بر اساس قانون مربع معکوس، با زیاد شدن فاصله، توان به شدت کاهش پیدا می‌کند که یعنی یکی از این وسایل می‌تواند سطح نیرویی را در هدف تولید کند که برای اثرگذاری بر وسایل الکترونیکی خیلی پایین خواهد بود، اما می‌تواند باعث به وجود آمدن اثر فری شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3291 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر حجت الله مرادی 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
5.mp3
21.71M
🔊 🔻رسانه و جنگ نرم (قسمت اول) 💠 دکتر حجت الله مرادی 🔘باهمکاری انجمن سواد رسانه قم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مدیریتِ دولتیِ فرهنگِ فدرالیِ مردمی ✍️سیدعلی شاه‌صاحبی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3302 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net