eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 🔻سیطره سطحی‌گرایی ارزش بر نشر 🎤دکتر علی اکبر علیخانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3444 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻سیطره سطحی‌گرایی ارزش بر نشر 🎤دکتر علی اکبر علیخانی 🔸 مشکلی که سبب رکود نسبی و کم نشاطی علوم انسانی و اجتماعی شده عمدتا از بیرون است. اگر آن مشکلات تخفیف پیدا کند پرداختن به مسأله های درونی این علوم در اولویت قرار می‌گیرد. 🔸درباره غلبه کمّی گرایی که فرمودید، این هم مشکلی است که از خارج از حوزه علوم انسانی و اجتماعی بر این حوزه تحمیل شده است. غلبه کمّی گرایی به عنوان مهمترین آفت، توسط سیاستگذاران و قانونگذاران ایجاد شده و اینها عمدتا غیر متخصصان علوم انسانی و اجتماعی بوده اند. 🔸در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همیشه سیاستگذاری و تعیین خط مشی و مدیریت دانش، توسط متخصصان علوم فنی مهندسی، علوم پایه، و علوم پزشکی صورت گرفته است. هیچ وقت متخصصان علوم انسانی و اجتماعی نقش تعیین کننده و معنا دار نداشته‌اند. 🔸در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم وضع کمابیش به همین صورت بوده است و مؤلفه‌های دیگری هم دخیل بوده‌اند که مهمترین آن سیاست زدگی است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3444 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
✳️ 🔻تبیین مکتب فلسفی آیت الله مصباح یزدی(ره) 💠حجت الاسلام ابراهیمی فر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
مکتب فلسفی.mp3
16.66M
✳️ 🔻تبیین مکتب فلسفی آیت الله مصباح یزدی(ره) 💠حجت الاسلام ابراهیمی فر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻راهکارها و راهبردهای احقاق حقوق زنان در اسلام 🎤دکتر نیره قوی‌ 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3456 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻راهکارها و راهبردهای احقاق حقوق زنان در اسلام 🎤دکتر نیره قوی‌ 🔹قوانین اسلام مکمل یکدیگرند. اسلام مرد را برتر ندانسته یا حقوق زن را ضایع نکرده و هیچ‌یک از زن و مرد را کمتر یا بیشتر از دیگری اعلام نکرده است. 🔹اسلام در ذات خود، نگاهی عادلانه و حکیمانه دارد که از طرف شارع مقدس یعنی خداوند، وظایف را تقسیم و تحت یک حکم بیان کرده است. 🔹در یک حیطه وظایفی به مردان داده شده و در حیطه‌ی دیگر وظایفی به زنان واگذار شده است. در عین حال، خداوند در بسیاری از موارد در اعطای وظایف به زنان لطف و از آنان حمایت کرده است. 🔹 اگر به دنبال راهکاری برای احقاق حقوق زنان هستیم باید به زنان شناخت بدهیم. جوانان باید اسلام را بشناسند و بدانند که خطابات قرآنی از خداوندی حکیم صادر شده و براساس مصلحت وظایفی به زنان و وظایف دیگری به مردان داده شده و زن و مرد برای خداوند هیچ فرقی ندارند. 🔹با شناخت و معرفت درست از این مسائل، بسیاری از مشکلات جوانان ما در مورد حقوق زن و مرد حل خواهد شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3456 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻القاء خود تحقیری در فضای مجازی ✍️حجت الإسلام والمسلمین دکتر نوروزی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3449 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻القاء خود تحقیری در فضای مجازی ✍️حجت الإسلام والمسلمین دکتر نوروزی 🔸از آن‎جا که انقلاب اسلامی یک حرکت نرم هست، غرب نمی‎تواند برخورد سخت با آن داشته باشد و به طور طبیعی به سمت بازتولید آن پیش می‎رود در بازتولید انقلاب، «اسلام آمریکایی» ایجاد می‎شود که به دنبال مبارزه با اسلام ناب است. 🔸این اسلام در عینیت خارجی دو جلوه دارد: ۱- اسلام لیبرالی. ۲- اسلام متحجّر. 🔸اسلام لیبرالی: در قرائت فلسفی (سروش) در قرائت فقهی (کدیور) در قرائت دین شناختی (شبستری) در بُعد تکنیکی تمدنی نیز دو بعد دارد: بعد فکری اش تلاش دارد اسلام را در ذیل مدرنیته تعریف کند. 🔸بعد مدیریتی و کارگزارانی‎اش شاید بتوان برای آن دولایه تعریف کرد. لایه فکری ـ اجرائی: اینکه نسخه پیشرفت را از غرب بگیریم. 🔸لایه دیگر اجرائی تر است که فضای آن در دوران اصلاحات و اعتدال و تنش زدایی، برجام و… امتداد همین خود تحقیری است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3449 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻علوم انسانی و اجتماعی با رکود مواجه است(بخش اول) 🎤دکتر علی اکبر علیخانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3440 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻علوم انسانی و اجتماعی با رکود مواجه است(بخش اول) 🎤دکتر علی اکبر علیخانی 🔹علوم انسانی و اجتماعی در ایران عملا خلع سلاح است، بدین معنی که نه بودجه درخوری دارد، نه قوانین و مقررات روان و کمک کننده، نه پروژه‌های کلان ملی و بین المللیِ قابل توجه، و نه مخاطبان و متقاضیانی که مشتاق استفاده از آن باشند. 🔹در کنار این‌ها، گاهی مورد دخالت، تحقیر، سرزنش، و اتهام نیز قرار می‌گیرد. از لشکری که مهمات و سلاح نداشته باشد، نباید انتظار جنگیدن داشت. 🔹حال تصور بفرمایید همین لشکرِ بدون اسلحه و مهمات و امکانات، مرتب مورد تحقیر و سرزنش هم قرار گیرد، یا افرادی که در آن امور تخصص و سررشته‌ای ندارند به آن امر و نهی کنند و برایش تعیین تکلیف کنند، طبیعی است انگیزه‌اش را هم را دست می‌دهد و سرخورده می‌شود. 🔹دانشگاه‌های کشور بودجه پژوهشی ندارند. بخشی از بودجه‌های پژوهشی در دست مؤسسات پژوهشی است و آن هم اولا فقط صرف نیروهای مستقر در داخل این مؤسسات می‌شود، و ثانیا الزام قانونی ندارند که پژوهش‌های خود را به بیرون واگذار کنند تا پژوهش در کشور رونق بگیرد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3440 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻طب سنتی، بازخوانی یک سنت است نه یک علم قدیمی 🎤سیدمهدی ناظمی قره باغ 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3469 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻طب سنتی، بازخوانی یک سنت است نه یک علم قدیمی 🎤سیدمهدی ناظمی قره باغ 🔸عمده جنجال‌های اخیری که در شبکه‌های اجتماعی در خصوص طب سنتی راه افتاده نگاه درستی نسبت به طب سنتی ندارد و افرادی اظهار نظر می‌کنند که اطلاعاتشان درباره این علم کم است و فقط یک چیزی به گوششان خورده است. 🔸 البته که اختلاف نظرهایی هم راجع به این طب وجود دارد و دو راه مختلف برای درمان هستند و اتفاقاً مناظره و تبادل نظر بین این دو علم خیلی خوب است اما اینکه طب سنتی را خرافه بدانیم غلط و دروغ است. 🔸به لحاظ علمی، افرادی که طب سنتی را خرافه می‌دانند خودشان را نماینده علم می‌دانند و هرچیزی غیر از خودشان را شبه علم می‌دانند و رویکردشان کاملاً مستبدانه است البته این نگاه امروزه منسوخ شده ولی از قدیم هنوز در خیلی‌ها نهادینه شده است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3469 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آیا ارزشش را داشت؟ ✍️مهدی سلیمانی‌خورموجی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3484 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻آیا ارزشش را داشت؟ ✍️مهدی سلیمانی‌خورموجی 🔹چه‌بسا شما نیز همچون شخصیت اصلی فیلم دراین‌باره سردرگم شده باشید که چرا «برای آنکه بتوانی شیئی را برداری، باید چنان رفتار کنی که گویا قبلا آن را انداخته‌ای»؛ زیرا ظاهرا زنجیره علت ‌و معلولی را نقض می‌کند. 🔹علت این سردرگمی به این واقعیت برمی‌گردد که شما در بند آن دسته‌ای از پیش‌فرض‌هایید که رویدادها را صرفا از منظر شما -نه آن‌گونه که شاید درواقع هستند- تفسیر می‌کنند؛ شما اسیر این پیش‌فرضید که جهت حرکت اشیا در زمان به‌سمت جلوست. 🔹اگر این پیش‌فرض را برای لحظه‌ای کنار بگذارید و تصور کنید شیئی می‌تواند در زمان به‌سمت عقب حرکت کند، آنگاه درمی‌یابید بی‌آنکه زنجیره علت‌ومعلولی نقض شود، معلول پیش از علت ایجاد می‌شود و شما می‌توانید با تظاهر به اینکه گویا شیئی را قبلا انداخته‌اید، آن را بردارید! اگر هنوز متوجه نشده‌اید، بدانید که درگیری شما با پیش‌فرض‌هایتان جدی‌تر از آنی است که تصور می‌کنید. 🔹این هشداری است در این‌باره که بنا نیست با هر پیش‌فرضی به‌سراغ Tenet بیایید و آن را بفهمید. اما مگر Tenet فیلمی درباره ربط زمان با اشیائی است که در زمان تجربه می‌شوند؟ •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3484 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
✳️ 🔻ساختارآموزشی در منظومه فکری آیت الله مصباح یزدی(ره) 💠حجت الاسلام ابراهیمی فر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
ساختار آموزشی.mp3
11.48M
✳️ 🔻ساختارآموزشی در منظومه فکری آیت الله مصباح یزدی(ره) 💠حجت الاسلام ابراهیمی فر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی؛ کره جنوبی ✍️سیدعلی شاه‌صاحبی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3481 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی؛ کره جنوبی ✍️سیدعلی شاه‌صاحبی 🔹بخش فرهنگ کشور کره دارای اقتصادی پویاست که به‌طور غیرمستقیم به اقتصاد ملی کشور کمک می‌کند. 🔹انجام تحقیقات در زمینه موضوعات فرهنگی و افزایش صادرات صنایع فرهنگی در سال ۱۹۹۴ نشان داد که فرهنگ کشور کره تاثیر مثبتی بر اقتصاد این کشور به میزان ۲.۸ درصد، بر ایجاد اشتغال به میزان ۳.۲ درصد و درآمدهای مالیاتی به میزان ۲۵ درصد را به‌همراه داشته است. 🔹تامین بودجه و هزینه بخش‌های فرهنگی- هنری دولتی، به‌عهده دولت‌های مرکزی و محلی و همچنین سازمان فرهنگی- هنری کشور کره است. بخش خصوصی فرهنگ و هنر کشور علاوه‌بر تدارک بودجه و سرمایه‌گذاری‌های شخصی، از سوی شوراهای تجاری کشور (KBCA) نیز تامین مالی می‌شود. 🔹همچنین هنرهای نمایشی در فرهنگ عمومی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد و به همین دلیل دولت بخش‌های زیادی برای نمایش فعالیت‌های هنری و نمایشی ایجاد کرده است. 🔹ازجمله رویدادهای هنری مهم کشور کره در زمینه هنرهای نمایشی می‌توان به: «جشنواره تئاتر سئول، جشنواره تئاتر کره، جشنواره رقص سئول، جشنواره رقص کره‌ای، جشنواره موسیقی سئول، مراسم اعطای جایزه به آهنگسازان کره‌ای، جشنواره هنرهای کره، جشنواره ارکسترهای سنتی کره و مسابقات موسیقی محلی کره اشاره کرد.» •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3481 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
♦️فکرت محلی برای اندیشیدن 🔰نگاهی عمیق به: 🔹فرهنگ و هنر 🔹اقتصاد و اجتماع 🔹سبک‌زندگی‌ 🔹تاریخ و فلسفه 👌موضوعات اندیشه‌ای روزایران و جهان با نگاهی تحلیلی و دقیق ✅حتما ما را دنبال کنید. 👇لینک عضویت در کانال👇 📌 کانال ؛ https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
📋 🔻علوم انسانی و مهندسی اجتماعی ✍️دکتر رضا داوری اردکانی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3514 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻علوم انسانی و مهندسی اجتماعی ✍️دکتر رضا داوری اردکانی 🔸مهندسی اجتماعی خواه جزئی باشد و خواه کلی به علم ربطی ندارد و در هیچ جا عملی نمی‌شود و اگر به آن بپردازند (چنانکه در روسیه پرداختند) حاصلش آسیب و درد و مصیبت است. هر دوران تاریخی امکان‌هایی دارد و در حدود آن امکان‌هاست که آدمیان می‌توانند تصمیم بگیرند و طرح در اندازند و عمل کنند. 🔸جامعه و تاریخ جدید هم اقتضاهایی دارد که علوم انسانی باید به این اقتضاها توجه کنند و آنها را دریابند. توجه به این نکته مهم است که علوم اجتماعی و بخصوص جامعه‌شناسی در همان زمان به وجود آمد که اندیشه تغییر آگاهانه در نظم جامعه و بنای نظم تازه پدید می‌آمد. 🔸مارکس طرح انقلاب را درانداخت ولی طرح او بی‌توجه به شرایط و امکان‌های تاریخی نبود. کتاب‌های او و بخصوص کتاب سه جلدی کاپیتال تحلیل وضع اقتصادی اجتماعی اروپای غربی قرن نوزدهم است. او بی مقدمه نمی‌گفت بیایید سرمایه‌داری مستقر را چون ظالم و استثمارگر است سرنگون کنیم و بجایش حکومت عدل پرولتاریا بگذاریم، بلکه بحران زمان خود را برآمده از سرمایه داری می‌دانست. 🔸مارکس در شناخت سرمایه‌داری جامعه‌شناس بود و با توجه به تضادهای درون آن در باب نظم جایگزین می‌اندیشید. ولی تصویری که از پرولتاریا ساخت اندکی و شاید پیش از اندکی وهمی بود. او که با اوتوپی‌ها از آن جهت مخالف بود که در آنها به نیروهای جامعه و به شرایط امکان امور توجه نشده است. خود گرفتار اوتوپیای کمونیسم و برافتادن حکومت و دولت شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3514 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻بررسی اندیشه‌ای جایگاه زن در عرصه اجتماع 🎤دکتر زاهره‌ سادات میرجعفری 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3511 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻بررسی اندیشه‌ای جایگاه زن در عرصه اجتماع 🎤دکتر زاهره‌ سادات میرجعفری 🔹اگر از زنی توقع داشته باشیم که تحصیلات عالیه داشته باشد، اما این تحصیلات را در راستای کمک به نیازهای هم قشر خود بکار نگیرد، ظلم بزرگی است. همچنین باید الزامات و اقتضائات ورود زن به جامعه را هم فراهم کرد. 🔹اگر حضور زن در جامعه را می‌پذیریم، باید فضای مناسب برای زنان تعبیه کنیم تا راحت‌تر بتوانند نیازهای هم قشر خود را برطرف کنند. برخی به الزامات فردی، حفظ حریم، حیا و عفت از طرف زن و مرد و برخی دیگر به الزامات و ساختارهای اجتماعی که دولت می‌تواند تعبیه کند، برمی‌گردد تا راندمان (بهره) کاری به حداکثر خود در این فضا برسد. 🔹 بخشی هم به الزامات جامعه‌ی جهانی بازمی‌گردد که برخی از این نظم نوین جهانی، زن را بیشتر به سمت دیده شدن، مطرح شدن و جامعه‌ی سرمایه‌داری می‌برد. البته، باید دقّت کنیم که این الزامات، منجر به نادیده گرفتن نظام خانواده نشود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3511 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻نقدی بر فیلم «شب اول هیجده سالگی» ✍️علی‌اصغر سیاحت هویدا 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3487 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net