eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
22.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔻مهمان ناخوانده بازخوانی تحلیل های اندیشه ای متفاوت در مورد اپلیکیشن کلاب هاوس دلایل موافقت یا مخالفت عده ای با این برنامه نوظهور را در فتوکلیپ فوق مشاهده کنید...!!! •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای شناخت برگزار می‌نماید: «نشست تخصصی زن و رسانه» 📎جلسه اول: 🔺آسیب‌شناسی جایگاه و نقش زنان در غرب 🔻دکتر سهیل اسعد (مبلّغ فعال در منطقه آمریکای لاتین) 📅18 اردیبهشت 1400؛ ساعت 17 پخش از طریق صفحه آپارات و اینستاگرام رسانه فکرت: instagram.com/fekratmedia instagram.com/roshanie_baran aparat.com/Fekratnet
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4168 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🎙#مصاحبه 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئ
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش اول) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸براى تمام نظام‏‌هاى سیاسى دینى دو شرط لازم و کافى یعنی نص از جانب شارع؛ مقبولیت عمومى وجود دارد. 🔸در مجموع سیادت و سلطه همواره دو سویه است، بدون پذیرش یک طرف اعمال قدرت با پایدارى نظام سنخیتى نمی‌یابد و اعمال سلطه و سیادت مستبدانه حکومتى یکسویه را ترویج می‌کند که با هیچ منطقى سازگار نیست؛ بنابراین به لحاظ این‏که اعمال قدرت انجام گیرد همزمان سؤال و پرسش از مجوز آن مطرح می‌گردد که در واقع ما این سوال را پرسش مشروعیت می‌نامیم، یعنى توجیه عقلىِ اعمال قدرت حاکم که حکومت‏‌ها ارتباطى دوسویه با حکومت شوندگان دارند و در نتیجه پدیده مشروعیت داراى دو وجه انفکاک ‏ناپذیر است، مشروعیت از ناحیه حاکمان و اعمال کنندگان حاکمیت و مشروعیت در ناحیه حکومت‏ شوندگان و پذیرندگان حاکمیت؛ از این‏ رو بحث از مشروعیت به مفهوم حقانیت و مقبولیت معطوف خواهد شد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4168 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه و امنیت سایبری در تگزاس 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4165 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه
📋 🔻اطلاعات جعلی و دغل بازی رسانه‌ای چه تفاوتی با هم دارند؟ ✍️عزت الصمدی؛ استادیار رایانه و امنیت سایبری در تگزاس 🔸«اطلاعات نادرست»؛ یعنی اطلاعات گمراه کننده‌ای که بدون نیت دخل و تصرف در دیدگاه مردم تهیه یا به اشتراک گذاشته می‌شود. 🔸یک مثال از این نوع اطلاعات می‌تواند شایعه مرگ «فلان سلبرتی» باشد که بعد معلوم می‌شود نادرست بوده است. 🔸برعکس، اطلاعات جعلی به تلاش‌های عامدانه برای سردرگم کردن یا دخل و تصرف در دیدگاه مردم با استفاده از اطلاعات دروغین گفته می‌شود. 🔸در حدود سال ۳۱ پس از میلاد اوکتاوین که یک افسر نظامی رومی بود، کارزاری را برای بدنام کردن دشمن سیاسی خود مارک آنتونی به راه انداخت. 🔸آنطور که یک نویسنده روایت کرده در این اقدام از «شعارهای کوتاه و تندی استفاده شده بود که روی سکه‌هایی به سبک توئیت‌های باستانی ضرب شده بود.» این کارزار حول این ایده ساخته شده بود که آنتونی سربازی است که پای در جاده خطا گذاشته است: یک فیلسوف، یک عشرت طلب و یک باده پرستی که شایستگی تصدی این مقام را ندارد. 🔸این کارزار جواب داد. در نتیجه اوکتاوین و نه آنتونی اولین امپراتوری رومی شد که نام ژولیوس سزار را بر خود می‌گذاشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4165 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
🌐 معنای لغوی تصوف ✍️ استاد علی امینی نژاد 🔘ریشه های غیرقابل قبول 🔺 در اشتقاق لغویِ صوفی و تصوف، صح
🌐 ادوار پنج گانه عرفان اسلامی (3) ✍️ استاد علی امینی نژاد 🌐 دورۀ اول: دورۀ آغازین عرفان اسلامی 🔘 شخصیت های دورۀ آغازین عرفان اسلامی 7️⃣ رابعه عَدَویّه (م 135 یا 185) 🔺 نامدارترین زن عارفه در طبقۀ صوفیه، رابعه عَدَویّة است. وی به جهت تأکید فراوان در مسئلۀ محبت الهی و عشق، در عرفان اسلامی نقطۀ عطفی پدید آورده است. 🔺 رابعه عَدَویه حکایات و سخنانی با حسن بصری، سفیان ثوری، مالک بن دینار و کسانی دیگر دارد و مریم بصری _ از عرفای بصره _ شاگرد او بوده و معاذة بنت عبدالله نیز با وی صحبت داشته است. 8️⃣ فضیل عیاض (م187) 🔺 وی از مشایخ بزرگ صوفیۀ خراسان است. داستان توبۀ او بسیار شهرت دارد. گفته می شود: در ابتدا جزء راهزنان بوده است، اما شبی که جهت سرقت قصد بالا رفتن از دیوار خانه ای داشته است، شخصی شب زنده دار در آن اطرف به تلاوت آیات قرآن مشغول بود و این آیه را تلاوت می کرد که: أَلَم یَأنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخشَعَ قُلُوبُهُم لِذِکرِ اللهِ؛ « آیا وقت آن نرسیده که دل های مؤمنان برای یاد خدا نرم و رام شود؟» 🔺 فضیل مکثی کرد و گفت: بلی یا ربّ! قد ان؛ «چرا ای پروردگارم! وقت آن رسیده است». از دیوار پایین آمد و آن چنان با صداقت مسیر تهذیب نفس و سیر و سلوک الی الله را پیمود که به مقامات عالی انسانی دست یافت. مطابق نقل با خلفای عباسی میانۀ خوبی نداشته و به تشیع تمایل نشان می داده است. 🔺 یکی از کتاب هایی که جزء جوامع روایی ما به حساب می آید، کتاب شریف مصباح الشریعة است که به امام صادق (ع) منسوب می باشد. این مجموعۀ نفیس را به فضیل عیاض نسبت می دهند و می گویند: این کتاب سلسله درس هایی بوده که وی از امام صادق (ع) گرفته است. 9️⃣ شقیق بلخی (م194) 🔺 شقیق از بزرگ عارفان خراسان است و شاگرد ابراهیم ادهم بوده و تصانیف و کلمات فراوانی دارد. شاید اولین کسی باشد که عرفان عملی را به صورت منازل و مراحل تبیین کرده است. 🔺 شاگردان بسیاری تربیت کرده. گفته می شود: شقیق با امام موسی بن جعفر (ع) ملاقاتی داشته و از آن حضرت مقامات و کرامات نقل کرده است. 🔟 معروف کرخی (م200) 🔺 وی اهل کرخ بغداد است و در واقع بنیان گذار مکتب عرفانی بغداد به شمار می آید. پافشاری معروف بر مقولۀ معرفت، مقدمه ای برای بروز معارف بلند عرفانی در مرحلۀ بعدی دورۀ عرفان اسلامی بوده است. 🔺 از جملات بلند او در توحید آن است که می گوید:« لیس فی الوجود الا الله». که به روشنی مسئلۀ وحدت شخصیۀ عرفانی را گوشزد می کند. 🔺 گفته می شود: معروف ابتدا نصرانی بوده و به دست امام رضا (ع) مسلمان می شود و ملازم درگاه آن حضرت می گردد. از این رو برخی از سلسله های صوفیه از طریق وی خود را به امام رضا (ع) و اجداد طاهرینش تا رسول الله (ص) می رسانند و به همین جهت این سلسله را «سلسلة الذهب» یا سلسلۀ ذهبیه می گویند. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 114_118 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
مؤسسه فرهنگی و رسانه‌ای شناخت برگزار می‌نماید: «نشست تخصصی زن و رسانه» 📎جلسه دوم: 🔺بازنمایی نقش و جایگاه زنان در سینمای ایران 🔻دکتر رفیع الدین اسماعیلی (مدیر موسسه شناخت) 📅 19اردیبهشت 1400؛ ساعت 15 پخش از طریق صفحه آپارات و اینستاگرام رسانه فکرت: instagram.com/fekratmedia instagram.com/roshanie_baran aparat.com/Fekratnet
هدایت شده از مجله خردورزی
16.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 🏷 نظریه دین و قدرت 🔶نقدهایی که اندیشمندان به نظریه دین و قدرت دکتر سروش وارد نموده‌اند را در این اپیزود از رادیو فکرت بشنوید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
📋 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4174 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📋#یادداشت 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 👇ادامه مط
📋 🔻انقلاب دیجیتال فرزند خود را می خورد ✍️مارک اسپوزیتو؛ نویسنده و مدرس دانشگاه 🔸شرکت‌های دیجیتال ظاهرا می‌توانند بدون محدودیت رشد کنند، در حالی که رشد بقیه مشروط به شرایط بسته‌ای است که در آن فعالیت می‌کنند. 🔸این گرایش نه تنها فرض‌های نئولیبرال درباره خلق ارزش را به چالش می‌کشد، بلکه ما را به سمت سناریویی سوق می‌دهند که در آن سیاست‌های دولتی برای بازتوزیع ارزش، دیگر گزینه‌های موجهی نیستند. 🔸در این میان دولت‌ها و برخی در درون بخش خصوصی راه حل‌هایی مثل مالیات بر دارایی‌های دیجیتال را پیشنهاد کرده‌اند، در حالی که مدافعین یک رویکرد بازار آزاد همچنان به این اصرار خود ادامه می‌دهند که هر شکلی از مداخله دولت، صرفا انحرافات بازار بیشتری را موجب می‌شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4174 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻نقش طبقات و نهادهای مردمی در تبیین حاکمیت اسلامی(بخش دوم) 🎤مسعود پورفرد؛ دانشیار عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/4172 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net