eitaa logo
فکرت
9.9هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
27.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️مستند «دکترین شوک» 🔰ظهور سرمایه‌داری فاجعه 🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک" 🔸با حضور نویسنده‌ی کتاب «نائومی کلاین» 🔸با زیرنویس فارسی 🔸در هشت قسمت/قسمت چهارم 🔻قسمت قبلی : 💠https://eitaa.com/fekrat_net/625 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
الاهیات روشنفکری دینی.pdf
443.8K
♦️الاهیات روشنفکری دینی 🔰نسبت سنجیِ میان تجربۀ دینی،معرفت دینی و کنش دینی ✍🏻نویسنده؛سروش دباغ 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 🔊استادمحمد حسن وکیلی و دکتر سروش دباغ ♦️در باب مقاله الاهیات روشنفکری ☀️اول خرداد ۱۳۹۸ 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 🔊دکتر باقرپور کاشانی و دکتر سروش دباغ ♦️در باب مقاله الاهیات روشنفکری ☀️۱۳۹۷/۱۰/۱۱ 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️حرم ائمه(ع) بیمارستان نیست و نباید ائمه(ع) را در حد طبیب تنزّل داد. 🎙پاسخ حجت‌الاسلام به یک شبهۀ الهیاتی دربارۀ : 🔹امام، باذن‌الله حاکم بر قوانین عالَم است و اگر اراده کند یک بلای اجتماعی به‌راحتی رفع می‌شود، اما نباید امام را در حد طبیب تنزل داد و حرم امام را در حد بیمارستان تنزل داد. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️ 🔰 🔻(بخش چهارم) 🔸سیاست اسلامی یعنی نظریه ولایت فقیه و مردم سالاری دینی و اقتصاد اسلامی به معنای اقتصاد مقاومتی عدالت محور مبتنی بر مردم و تربیت اسلامی عبارت از رشد و تعالی انسان در مسیر حیات طیبه پس علوم انسانی اسلامی هم ممکن و هم مطلوب و هم محقق است. 🔸سیاست زدگی در کشور بیش از توده مردم، نخبگان را گرفته است به گونه‌ای که برخی در مقام تحقیق کتاب فقه و حکمرانی حزبی می‌نویسند تا حکم جواز و حلیت برای حزب مدرن بسازند و از طرفی در فضای رسانه به انکار علم دینی میپردازند. این تناقض را باید با تمایز جهان تحقیق و جهان سیاست‌بازی حل کرد. 🔸دکتر مصدق در مجلس شورای دوره مشروطه نطق مفصلی در دفاع از فقه اسلامی جهت تدوین علم حقوق مدنی داشتند و اینک کسانی بعد از صد سال با رویکرد علم دینی به انکار علم دینی میپردازند و با تمسخرگذاشتن قرآن در ماشین را علم دینی میشمارند. 🔸خانواده مجرای تحقق دین است و برخی نظریه‌های سکولار به دنبال متلاشی کردن خانواده در جهان هستند تا دین در جامعه متزلزل شود نظریه پردازی اسلامی درباره خانواده برای حفظ خانواده و دین در جامعه است و این فعالیت یعنی علم دینی در حوزه مطالعات زنان. 🔸فعالیتهای چند ساله اخیر در شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی با اصلاح دروس و سرفصلها توانست گامی موثر در تربیت عالمان مسلمان و کارآمد بردارد و زمینه را برای نظریه پردازی علوم انسانی اسلامی فراهم سازد. 🔸چگونه ممکن است اسلامی انکار شود اما اخلاق خانواده و فقه و حقوق خانواده از منظر اسلام پذیرفته شود؟ آیا میتواند یک حقوق‌دان، منکر فقه و حقوق و اخلاق خانواده در باشد؟ 🔸چگونه معنا دارد اسلام درباره عدالت و مالکیت و آزادی و سایر حقوق اجتماعی سخن داشته باشد ولی علوم انسانی اسلامی نفی گردد. 🔸اینگونه انکارهای زمینه را برای شکست اسلامی سازی علوم انسانی را فراهم میسازد. 🔻قسمت قبلی : 💠https://eitaa.com/fekrat_net/639 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
25.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مستند «دکترین شوک» ♦️ظهور سرمایه‌داری فاجعه 🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک" 🔸با حضور نویسنده‌ی کتاب «نائومی کلاین» 🔸با زیرنویس فارسی 🔸در هشت قسمت/قسمت پنجم 🔻قسمت قبلی : 💠https://eitaa.com/fekrat_net/642 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚پنج اقلیم حضور (بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان) ✍🏻نویسنده؛ داریوش شایگان 🔹پنج شاعر کلاسیک ایران، دست مایه تالیف کتابی با عنوان «پنج اقلیم حضور: بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان» به قلم دکتر داریوش شایگان شده‌اند؛ کتابی که نگارنده در آن، اشعار شاعران را با چشم اندازی معنوی و فلسفی بررسی کرده است. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
داریوش شایگان_پنج اقلیم حضور.pdf
18.26M
📚پنج اقلیم حضور (بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان) ✍🏻نویسنده؛ داریوش شایگان 🔸️پنج شاعر کلاسیک ایران، دست مایه تالیف کتابی با عنوان «پنج اقلیم حضور: بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان» به قلم دکتر داریوش شایگان شده اند؛ کتابی که نگارنده در آن، اشعار شاعران را با چشم اندازی معنوی و فلسفی بررسی کرده است. 🔸️شایگان فردوسی را مظهر اوج حماسه ای می داند که با تاثیر از اساطیر اوستایی و افسانه های پارتی و ساسانی، چندی پس از ورود مسلمانان به ایران در پی بازیابی هویت ایرانی احیا شده است. 🔸️وی اعتقاد دارد، عمرخیام با این که اصالت دقیق رباعیاتش همچنان پس از گذر سالیان دراز محل مباحثه است، مظهر نوعی تعارض در نبوغ ایرانی است، که طی آن جریان های متناقض، مانند ایمان و شک، اطاعت و عصیان و لحظه و ابدیت در مواجهه با یکدیگر قرار می گیرند. 🔸️شایگان در مورد انتخاب مولوی می‌گوید: پیشنیه تبار شناسی مولانا با گذر از حلاج و بایزید بسطامی به سنایی و عطار می رسد. بی سبب نیست که ایرانیان برای شاهکار بزرگ وی ــ مثنوی ــ شأنی شامخ در حد تقدس قائل اند. 🔸️ از سرایندگان عشق است. 🔸️او از نیز با عنوان «پایدیا» (paedeia) یعنی صورت آمرانه آداب اجتماعی ایرانیان یاد می کند. 🔸️ از منظر داریوش شایگان، «ترجمان الاسرار» ادب فارسی و شاعری منحصر به فرد است. 🔸️در شعر حافظ، تعادل بین صورت و محتوا در جریان تکاملی تجربه ناپذیر شکل می گیرد. مصراع های اشعارش اغلب متقارن ، فاقد توالی زمانی و گاه ارتباط با یکدیگرند. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️جن، جن است و انسان، انسان 🔹️در جهان هستی، انسان و جن در کنار یکدیگر قرار دارند تا به جایی که در بسیاری از آیات قرآنی هر دو، مورد خطاب قرار می‌گیرند، و به صورت مخالفت با دستورات الهی هر دو به سرنوشت شوم دچار خواهند شد. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️جن، جن است و انسان، انسان 🔰روز ششم فروردین آقای امیرحسین ترکاشوند در کانال تلگرامی خویش یادداشت زیر را تحت عنوان «جن انسان است» نگاشتند: 🔹️در بسیاری از آیات ، عبارت از انسان است چنان‌که اِنس نیز عبارت از انسان است. 🔹️و یعنی جمعیّتِ هفت و نیم میلیاردی کنونیِ مردم جهان، ترکیبی از اِنس‌ها و جِن‌ها است که هیچ تفاوتی با هم ندارند مگر این‌که هر یک از آن دو به جغرافیای متفاوت، رنگ متفاوت، نژاد متفاوت و یحتمل طبقهٔ اجتماعی متفاوت یا سطح علمی متفاوت تعلق دارند (ممکن است مبنای تقسیم‌بندیِ انسان به انس و جن، در ادوار مختلف تغییر می‌کرده) 🔹️گاه می‌توان اِنس را عبارت از انسان‌هایی با رنگ پوستِ روشن، و جِن را عبارت از انسان‌هایی با رنگ پوستِ تیره دانست و یا مشخصاً جن را سیاه‌پوست و انس را سفیدپوست و یا در دوره‌ای دیگر جن را زردپوست و گندمگون و انس را غیر زردپوست دانست. 🔹️و گاه جن به قبایلی با جغرافیای خودشان و انس به قبایل دیگر با جغرافیای خودشان اشاره دارد. 🔹️نیز گاه یحتمل جن اشاره به جایی که مردمش نبوغ و توان علمی بیشتر دارند، و انس به جاهای دیگری که بهرهٔ هوشی کمتری از آنان دارند اشاره دارد؛ و گاه ... 🔹️واژهٔ «انسان» مثنّی (تثنیه) بوده و عبارت از اِنس و جن است (اگر کلمهٔ جن ذهن‌تان را به سمت افسانه‌ها می‌بَرَد می‌توانید به جای آن از کلمهٔ جان [البته نه به معنای مشهورِ جان] استفاده کنید. انس و جان). 🔹️در آیات زیر از سورهٔ الرحمٰن، به واژهٔ انسان (و در کنارش به واژهٔ أنام=مردم) و تقسیم آن به دو گروهِ جن و اِنس یا جان و انس و نیز به ضمایر و علائم تثنیه که به انس و جن و این دو نیز به انسان بازمی‌گردد دقت کنید. 🔹الرّحمٰن ... خلق الإنسان ... والأرض وضعها للأنام ... سنفرُغ لکم أیّه الثقَلان، فبِأیّ آلاء ربّکما تُکذّبان، یا معشر الجن و الاِنس إن استطعتم أن تنفُذوا من أقطار السماوات والأرض فانفذوا لا تنفذون إلا بسلطان، فبأی آلاء ربکما تکذبان ... فیَومئذٍ لایُسئل عن ذنبه إنس ولا جانّ، فبأیّ آلاء ربکما تکذبان ... فیهنّ قاصرات الطرْف لم یطمثهنّ إنسٌ قبلهم ولا جان، فبأیّ آلاء ربّکما تکذبان. 🔹️بنابراین جن انسان است و اگر نخواهیم آن را بپذیریم ناچار باید اِنس را نیز انسان ندانست. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️جن، جن است و انسان، انسان ✍🏻نویسنده؛ دانیال بصیر 🔸️امروز وقتی مطلب «جن انسان است» را در کانال تلگرامی آقای ترکاشوند دیدم بر آن شدم به دور از هیجان و تعصبات کورکورانه، به همان ترتیب نگارنده این یادداشت را بررسی نمایم. 🔸️اولین و مهمترین مسئله در نگاه ابتدایی، روشی است که ایشان به آن تمسک کرده است؛ در حالی که اگر در پژوهشی تمسک به معانی لغوی واژه‌ی از واژگان قرآنی می‌شود می‌بایست مستدل و مستند به کتب لغوی باشد. 🔸️وی در بند اول یادداشت خویش اینگونه آورده است که «در بسیاری از آیات ، عبارت از انسان است چنان‌که اِنس نیز عبارت از انسان است» در حالی که اولا کتب لغوی کاملا این بند را نقض می‌کنند. 🔸️زیرا شخصی مثل راغب اصفهانی قائل است، اصل جن مخفی بودن شیء از حواس است و به همین خاطر قلب را «جنان» می‌گویند زیرا از حواس مخفی است. 🔸️راغب در ادامه می‌گوید جن بنا بر یک وجه، به انواع روحانی غیر از انسان گفته می‌شود که از حواس ما پوشیده هستند و اساسا از تعریف مذکور خبری نیست! 🔸️در مورد استناد وی به آیات قرآن باید گفت واژه‌ی «جن» در مجموع بیست و دو بار و واژه‌ی «جانّ» هفت بار در قرآن آمده است. 🔸️در این میان نیز به واژه‌ی «جنّه» که جمع کلمه جن است بر می‌خوریم که در مجموع ده بار در قرآن استفاده شده است که در این میان پنج مورد آن به معنای جن و پنج مورد دیگر به معنای مجنون است. بنابراین در تمامی واژگان خبری از تعریف جن عبارت از انسان ما نمی‌بینیم! 🔸️جالب جایی است که از مجموع آیات مربوط به جن به دست می‌آید که در جهان هستی، انسان و جن در کنار یکدیگر قرار دارند تا به جایی که در بسیاری از آیات قرآنی هر دو، مورد خطاب قرار می‌گیرند، و در صورت مخالفت با دستورات الهی هر دو به سرنوشت شوم دچار خواهند شد. 🔸️علاوه بر آن در قرآن سوره‌ای به نام «جن» نامیده شده است. 🔸️وقتی دقیق به آیات قرآن توجه می‌کنیم از نگاه قرآنی، جن از آتش آفریده شده است همانگونه که انسان از خاک آفریده شده است وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْانسَانَ مِن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُون وَ الجَْانَّ خَلَقْنَاهُ مِن قَبْلُ مِن نَّارِ السَّمُوم و شدیدا مخالف نوع نگاه و تعریفی است که در یادداشت مذکور آمده است. 🔸️اما در قسمتی از یادداشت، ایشان اینگونه انسان را تعریف کرده‌اند که «واژهٔ «انسان» مثنّی (تثنیه) بوده و عبارت از اِنس و جن است» در حالی که اولا انسان صفت خاص است؛ ثانیا بعضی در مورد «الف و نون» انسان قائلند که الف و نون مزیدتان به انس ملحق شده، و این مأخوذ است از انس بالضم که به معنی الفت گرفتن و ظاهر شدن است. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
25.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مستند «دکترین شوک» ♦️ظهور سرمایه‌داری فاجعه 🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک" 🔸با حضور نویسنده‌ی کتاب «نائومی کلاین» 🔸با زیرنویس فارسی 🔸در هشت قسمت/قسمت ششم 🔻قسمت قبلی: 💠https://eitaa.com/fekrat_net/654 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
📍 ♦️ 🔰 (چهار بخش) 🔻(بخش اول): 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/613 🔻(بخش دوم): 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/624 🔻(بخش سوم): 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/639 🔻(بخش چهارم): 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/653 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
📍 ♦️ مطالب کانال در هفته گذشته؛ 🎬 «دکترین شوک» در هشت قسمت 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/605 📚 بررسی نقش در 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/606 🎤 فرصت عالی برای انسجام و رشد سرمایه‌های اجتماعی 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/626 🎙 (ع) بیمارستان نیست و نباید ائمه(ع) را در حد طبیب تنزّل داد. 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/646 ✍🏻تحولات عصر و سبک زندگی کرونایی 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/628 ✍🏻جن، است و انسان، 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/661 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
28.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مستند «دکترین شوک» ♦️ظهور سرمایه‌داری فاجعه 🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک" 🔸با حضور نویسنده‌ی کتاب «نائومی کلاین» 🔸با زیرنویس فارسی 🔸در هشت قسمت/قسمت هفتم 🔻قسمت قبلی: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/664 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️نقد "آفات و خرافاتِ" دکتر 🔰آیت الله 🔹اخیرا دکتر عبدالکریم سروش در مصاحبه‌ای،ادعاهای در علیه علمای شیعه و میراث روایی و حدیثی شیعه مطرح کردند که فایل صوتی سخنان حضرت آیت الله علیدوست مسئول محترم انجمن فقه و حقوق اسلامی در پاسخ به دکتر سروش درباره خرافه در جامعه دینی و ... است. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نقدِ "آفات و خرافاتِ" دکتر 🔰آیت الله 🔊 سخنان حضرت آیت الله علیدوست مسئول محترم انجمن فقه و حقوق اسلامی در پاسخ به دکتر سروش درباره خرافه در جامعه دینی و ... 🔸جناب آقای ! ما صدها و هزاران روحانیت در همین دوران‌های متأخر داشتیم که اینها نه فقط روحانیت شیعه بودند، بلکه روحانیت انسان بودند؛ یعنی من الاسلام اما للانسان می‌گفتند؛ علامه طباطبایی، شهید مطهری، امام موسی صدر، علامه امینی، شرف الدین، و صدها پژوهشگر و محقق ایرانی که امروز در حوزه قم، اصفهان، مشهد حضور دارند که در فقه، اصول، تفسیر، کلام، فلسفه، عرفان، فلسفه فقه، فلسفه دین، ادبیات، منطق قلم می‌زنند و قلم زدند؛ شما چقدر اینها را می‌شناسید؟ 🔸️وقتی شما از روحانیت صحبت می‌کنید، در واقع از صحبت می‌کنید کدام روحانیت را می‌گویید؟ 🔸️تعریف شما از روحانیت کیست و چیست؟ جناب آقای سروش گفته‌های شما چه تصور ناصحیحی به مخاطب شما می‌دهد، جوان شما که خبر ندارد. 🔸️آیا معلومات روحانیت مانند همه کشیشی ژان کالونیا مارتین لوتر است؟ قضاوت شما به نظر ما منصفانه نیست. 🔸️باید تراث گذشته را احترام کرد، البته به جا هم نقد کرد و مطمئن هم باشید که شدیدترین نقد هم اگر با ادب نقد باشد می‌توان بیان کرد نه این که انسان پنجه تعرض به نویسنده بیفکند. 🔸️پ.ن: اخیرا دکتر عبدالکریم سروش در مصاحبه ای، ادعا های در علیه علمای شیعه و میراث روایی و حدیثی مطرح کردند که در این کلیپ به آنها اشاره شده و سپس و تحلیل شده است. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️الوین پلانتینگا 🔰فیلسوف علم و پژوهشگر برجسته حوزه : 🔷"اجابت دعا و معجزات الهی با قوانین فیزیک، بخصوص مکانیک کوانتمی سازگاری دارند." 🔸️متألهان بسیاری در سال های اخیر کوشیده اند مسأله تعارض علم و دین را حل کنند. 🔸️در این میان، آلوین پلانتینگا،، تعارض علم و طبیعت‌گرایی را چونان راهی برای حل این مسأله مطرح می‌کند. 🔸️پنداشت تعارض علم و دین، به زعم پلانتینگا، برآمده از تفسیر غلط و زیاده خواهانه از علم، و تصاویر مبالغه‌آمیز از مصادیق تاریخی و نمونه‌های تعارض است. 🔸️او مدعی است بواقع رویارویی و تعارضی میان علم و دین وجود ندارد یا اگر تعارض واقعی باشد، سطحی است، بلکه ناسازگاری واقعی میان دین و طبیعت گرایی است. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
19.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️الوین پلانتینگا 🔰فیلسوف علم و پژوهشگر برجسته حوزه : 🔷"اجابت دعا و معجزات الهی با قوانین فیزیک، بخصوص مکانیک کوانتمی سازگاری دارند." 🔸️متألهان بسیاری در سال های اخیر کوشیده اند مسأله تعارض علم و دین را حل کنند. 🔸️در این میان، آلوین پلانتینگا،، تعارض علم و طبیعت‌گرایی را چونان راهی برای حل این مسأله مطرح می‌کند. 🔸️پنداشت تعارض علم و دین، به زعم پلانتینگا، برآمده از تفسیر غلط و زیاده خواهانه از علم، و تصاویر مبالغه‌آمیز از مصادیق تاریخی و نمونه‌های تعارض است. 🔸️او مدعی است بواقع رویارویی و تعارضی میان علم و دین وجود ندارد یا اگر تعارض واقعی باشد، سطحی است، بلکه ناسازگاری واقعی میان دین و طبیعت گرایی است. 🔻همراه با زیرنویس فارسی 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
18.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مستند «دکترین شوک» ♦️ظهور سرمایه‌داری فاجعه 🔷فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک" 🔸با حضور نویسنده‌ی کتاب «نائومی کلاین» 🔸با زیرنویس فارسی 🔸در هشت قسمت/قسمت هشتم (قسمت آخر) 🔻قسمت قبلی: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/673 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️اولویت‌ها و موانع تحقق «جهش تولید» 🔰احمدعلی یوسفی مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه 🔹️باید توجه داشته باشیم که منظور از صرفا تولید کالاهای فیزیکی نیست؛ بلکه تولیدات علمی و فرهنگی به خصوص تقویت تولیدات فرهنگی مناسب در فضای مجازی را هم شامل می‌شود؛ ولی با این حال تولید کالاها و خدمات فیزیکی حائز اهمیت فراوانی است. 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️اولویت‌ها و موانع تحقق «جهش تولید» 🔰احمدعلی یوسفی مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه 🔹️باید توجه داشته باشیم که منظور از صرفا تولید کالاهای فیزیکی نیست؛ بلکه تولیدات علمی و فرهنگی به خصوص تقویت تولیدات فرهنگی مناسب در فضای مجازی را هم شامل می‌شود؛ ولی با این حال تولید کالاها و خدمات فیزیکی حائز اهمیت فراوانی است. 🔹️همچنین باید توجه داشت که جهش تولید باید تا جایی ادامه یابد که اقتصاد کشور را تحریم‌ناپذیر کند، همانطوریکه پیشرفت نظامی کشور، دشمن را از فکر حمله نظامی ناامید کرده است. 🔹️برای پیگیری و تحقق شایسته شعار سال در سه محور نکات مهمی ارایه می‌شود: 1⃣ محور اول؛ شناسایی، اولویت‌گذاری و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه تولید کشور برای جهش مطلوب. 2⃣ محور دوم؛ رفع موانع: انواع موانع برای وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: 🔸️موانع قانونی 🔸️فساد اقتصادی 🔸️رانت‌خواری 🔸️سود زیاد واسطه‌گری و دلالی 🔸️عدم ثبات ارزش پول ملی یکی از بزرگترین موانع برای تولید و جهش آن است. 🔸️وجود مافیای اقتصادی 3⃣ محور سوم. شعار سال ۱۳۹۹ همانند شعارهای سال‌های پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بعدی از ابعاد اقتصاد مقاومتی است. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر؛ 💠 http://fekrat.net/?p=574 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net
♦️ 🎬 «دکترین شوک» 🎥 فیلم مستندی بر اساس کتاب "دکترین شوک" 📝با حضور نویسنده‌ی کتاب «نائومی کلاین» 🔰در هشت قسمت 🔻قسمت اول: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/605 🔻قسمت دوم: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/615 🔻قسمت سوم: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/625 🔻قسمت چهارم: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/642 🔻قسمت پنجم: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/654 🔻قسمت ششم: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/664 🔻قسمت هفتم: 💠 https://eitaa.com/fekrat_net/673 🔻قسمت هشتم: 💠https://eitaa.com/fekrat_net/681 📌کانال فکرت: 🆔 @fekrat_net