eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشمندان در تلاشند تا انسان را نامرئی کنند 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
نقدی بر ادعای رویت بشقاب پرنده توسط حزقیال نبی 🛸🔻 بخش : «پایانی» قسمت (پنجم) 5️⃣ ♦️ در واقع بسیاری از محققین غربی بی ربط به فرضیه فضانوردان باستانی معتقدند که حداقل بخش هایی از تورات تشابه زیادی با تمدن های میان رودان مانند تمدن سومری و آکدی دارد. 🔷 اوتمار کیل در کتاب مذکور به بررسی میزان تاثیرپذیری مکاشفات اشعیا، حزقیال و زکریا از تمدن بابل پرداخته است. 🔶 البته از معروفترین نظریه پردازان فرضیه فضانوردان باستانی، ذکریا سیتچین نیز در آثارش به این ایده اعتقاد داشته است. لیکن بر خلاف سیتچین، بسیاری از مورخین بر این عقیده اند که حداقل بخش هایی از تورات مانند کتاب حزقیال در بابل به رشته تحریر در آمده است لذا تحت تاثیر فرهنگ بابلی قرارگرفته است. 🔷 ولی سیتچین می گوید که تورات از روی متون و فرهنگ میان رودانیان مخصوصاً سومریان تهیه و تدوین شده است. 🔶 هایزر عناصری که در مکاشفه حزقیال غیرعادی به نظر می رسند را مشخص می نماید. عناصر غیرعادی که در ۲۸ بند بخش اول کتاب قابل مشاهده است عبارتند از: چهار چهره حیوانی، چهار پر، پاهای مستقیم، پاهای گوساله ای، چرخ پر از چشم و . . . 🔷 تصاویری که در کتاب اوتمار کیل هست، توسط هایزر استخراج شده اند تا به ما نشان دهند که چگونه حزقیال عملاً تحت تاثیر تمدن میان رودان بوده است. اصل تصاویر متعلق به آثار باستانی میان رودان می باشد. 🔶 در این تصاویر به خدای چهار چهره و خدای چهار بال که دو دست نیز دارد و به جای پنجه ی دارای سم گوساله است، اشاره شده است. 🔷 هایزر توانست تصویری از میان حکاکی های جمع آوری شده در کتاب کیل بیابد که بسیار به توصیفات حزقیال از تخت و سریر خداوند نزدیک است. 🔶 یافتن یک نقش کاملاً مطابق با توصیفات حزقیال از سریر یهوه، خدای بنی اسراییل در آثار به جا مانده از تمدن بابلی میسر نگردیده است. 🔷 ما معتقدم میسر هم نمی شود چرا که اولاً هر کسی جای حزقیال بود، به خود اجازه نمی داد جلال و جبروت خدای بنی اسرائیل را کاملاً از یک نقش و نگاره بابلی بگیرد و برای حفظ آبروی یهوه هم که شده دست به نوآوری می زد. 🔶 در ثانی اعتقادات یهود با اعتقادات بابلیان اشتراک چندانی نداشته است، لذا حزقیال ایده را از تمدن بابلی گرفته و آن را با مفهوم کروب و . . . مربوط به تمدن بنی اسرائیل ترکیب نموده است. اما مفهوم پرواز سریر و ارابه خدایان در تمدن بابلی به گونه ای دیگر موجود است: 🔻 اما سخن آخر 🔷 تمام این نقد بر ترجمه انگلیسی کتاب حزقیال از عهد عتیق یا تورات نسخه جدید شاه جیمز استوار بود. اما می خواهم به شما شوکی اساسی وارد نمایم. 🔶 اوج شگفتی زمانی برای ما رخ می دهد که به تورات عبری با ترجمه ی تحت اللفظی رو به رو می شویم. 🔷 در واقع قضیه مشابه همین قرآن است که از عربی آن چیزی زیادی قابل برداشت نیست و وقتی به معنای فارسی رجوع می کنی، معنای تحت اللفظی ثقیل بوده و یک ترجمه سلیس(آزاد) فارسی نیز از اصل کلام در زبان مبدا فاصله می گیرد. 🔶 در ترجمه تحت اللفظی متن اصلی عبری به انگلیسی، نکات جالب توجه بسیاری وجود دارد. مثلاً: 1️⃣ در قسمت آخر بند ۱-۱ حزقیال ابراز می دارد: « … آسمان گشوده شد و من دارم ظهور الوهیم (appearances-of Elohim) را می بینم». در حالی که در ترجمه نسخه جدید شاه جیمز می خوانیم: « … آسمان گشوده شد و من رویاهایی از خداوند (visions of God) را دیدم». 2️⃣ در بند ۱-۳ عبارت « The word of the LORD came expressly unto Ezekiel» تغییر یافته عبارت تحت اللفظی « he-becomes word-of Yahweh to Ezekiel» می باشد. عبارت « hand of the LORD was there upon him» تغییر یافته عبارت « she-is-becoming on•him there hand-of Yahweh» است. 3️⃣ در بند ۱-۴ عبارت « whirlwind» تغییر یافته ی عبارت تحت اللفظی « wind-of tempest» است. 4️⃣ در بند ۱-۵ عبارت « living creatures» تغییر یافته ی عبارت تحت اللفظی« animals» است. 🔶 اما چون معنای چندانی از ترجمه تحت اللفظی قابل برداشت نیست، مترجمین خودشان با تلاش در حفظ امانت سعی دارند تا مفهوم را امروزی نموده و برای ما قابل درک سازند. ♦️ در این مرحله است هریک از مترجمین اصطلاحاتی برای انتقال یک پیام استفاده می نمایند که الزاماً یکی نیست و در نهایت به ترجمه هایی می انجامد که بعضی قسمت های آن ها تشابه چندانی با نسخه های دیگر ندارد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
نقدی بر ادعای رویت بشقاب پرنده توسط حزقیال نبی 🛸🔻 بخش : «پایانی» قسمت (پایانی) 6️⃣ ♦️ دومین مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد، این که یک لغت در زبان عبری، شاید مترادف دقیقی در زبان فارسی یا انگلیسی نداشته باشد. 🔷 در این صورت مترجم دو راه دارد، نزدیک ترین لغت در زبان مقصد را بیابد و جایگزین لغت اصلی در زبان مبدا نماید یا این که خود لغت را وارد زبان مقصد نموده و سعی نماید ذیل همان صفحه به توضیح و تفسیر آن بپردازد. 🔶 اما در ترجمه متون مقدس روش اول رایج تر بوده که این خود منجر به تحریف معنای مورد نظر گوینده در زبان مبدا می گردد. نمونه بارز چنین کلماتی کروب و سراف می باشد. 🔻 بنابراین ادعای فضاپیمای حزقیال نبی به دلایل زیر مردود است: 1️⃣ سایر نویسندگان تورات همانند اشعیا، دانیال و یوحنا نیز سریر خدا را توصیف نموده اند. 2️⃣ هزاران قطعه هنری مربوط به تمدن های معاصر همسایه بنی اسرائیل و حتی قبل از ایشان، سریری را نشان می دهند که دارای همان عناصر توصیف شده توسط حزقیال است. 3️⃣ مشکلات منطقی بر سر راه تعبیر توصیفات حزقیال از سریر خدا به موتور مشتعل فضاپیما و یوفو وجود دارد. 4️⃣ به هیچ وجه از روی نسخه اصلی تورات به زبان عبری نمی توان مدعی بود که حزقیال یوفو دیده است. 🔶 با نقل قول از بندهای ۱-۳ و ۱-۴ کتاب اشعیا که قدری ما را به فکر فرو برد، این مقاله را به پایان می بریم: ♦️ « … گاو مالک خود را و الاغ صاحب خود را می شناسد، اما قوم اسرائیل شعور ندارد و خدای خود را نمی شناسد». به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افسانه ی روح آب در کره جنوبی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
غار اسرارآمیز و قتلگاه ماقبل تاریخ 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
@ferghe_mavara 🌸🍃🌸🍃🌸 🌸🍃 السلام ای میهمانی خدا 🌸🍃 ماه خوب آسمانی خدا 🌸🍃 السلام ای روزه داران السلام 🌸🍃 عاشقان مخلص ماه صیام . . . 🌸🍃🌙 حلول ماه پر برکت رمضان بر شما مبارک 🍃🌸 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جشن سوری پایان سال « جشن‌های آتش » « جشن سده » در یک نگاه 🔥🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ یک رشته از جشن‌های آریایی از اقوام هند و ایرانی و هند و اروپایی جشن‌های آتش است. 🔷 منظور از جشن‌های آتش جشن‌هایی است که با افروختن آتش جهت سور و سرور و شادمانی آغاز و اعلام می‌شد. میان رومیان و یونانیان و بعضی از ملل دیگر اروپایی نظایرش با جشن‌های آتش ایرانی هنوز باقی است. 🔶 از جمله جشن‌های آتش که هنوز در ایران باقی‌مانده جشن چهارشنبه سوری و جشن سده است. 🔷 از جشن‌های آتش که فراموش شده، باید از جشن آذرگان در نهم ماه آذر و جشن شهریورگان در روز چهارم ماه شهریور نام برد. ♦️ لازم به یادآوری است که زرتشتیان عقیده دارند، روشنی و آتش و آفتاب تجلی اهورامزدا است. اهورامزدا به وسیلهٔ نور تجلی می‌کند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
جشن سوری پایان سال « جشن‌های آتش » « جشن سده » در یک نگاه 🔥🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ 🔻 جشن سده 🔥 🔷 ار جملهٔ بزرگترین جشن‌های آتش در ایران باستان که تدوام داشته و تا به امروز ادامه دارد جشن سده است یعنی جشنی که به یادگار پیدایی آتش برگزار می‌شود. 🔶 فردوسی شرح آن را در ضمن احوال هوشنگ چنین آورده‌است. «هوشنگ شاه پیشدادی روزی به هنگام شکار که با گروهی همراه بود، مار سیاهی (مظهر مرگ و نیستی در ایران باستان) می‌بیند. 🔷 سنگی با شدت به سوی مار پرتاب می‌کند. بر اثر اصابت سنگ بر سنگ جرقه می‌جهد و خار وخاشاک اطراف آن به آتش کشیده می‌شود و مار می‌گریزد و شاه و همراهان به گرد آتش (مظهر فروغ ایزدی) به جشن و سرور تا شب هنگام پرداخته و نمی‌گذارند آتش هیچ‌گاه خاموش شود. از آنگاه آن جشن را سده نام نهادند.» 🔶 وجه تسمیهٔ این جشن به همان عدد «سد» می‌رسد و مربوط است به موقعیت‌های فصلی. در دورانی ایرانیان سال را به دو فصل تقسیم می‌کردند، تابستان بزرگ که هفت ماه بود از آغاز فروردین تا پایان مهر ماه و زمستان بزرگ که از اول آبان ماه شروع و به پایان اسفند ماه می‌رسید و بعضی پنجه را نیز در این پنج ماه به‌شمار می‌آوردند که مجموعاً یک سد و پنجاه روز می‌شد. 🔷 گویند چون صد روز از زمستان بزرگ سپری می‌شد، ایرانیان جشن سده را برپا می‌کردند چون بر آن بودند که اوج و شدت سرما سپری شده و این پدیدهٔ نابسامانی و سکون که از کردار اهریمن است، توان و نیرویش رو به زوال و کاستی است. 🔶 این جشن را آبان روز از بهمن ماه برابر با دهمین روز از بهمن ماه برگزار می‌کردند به شب هنگام و در این وقت درست «سد» روز از زمستان بزرگ می‌گذشت. در جشنی بزرگ آتش را که جلوگاه و رمز و کنایت از اهورامزدا است، می‌افروزند تا نیروهای اهریمنی ضعیف و نابود شوند. 🔷 یکی از مشخصات و ویژگی‌های جشن سده تعاون و همکاری مردم است. درباورزرتشتیان این جشنی است، همگانی در گذشته مرسوم بوده که گردآوری هیزم و خار و خاشاک برای جشن فریضه‌ای دینی زرتشت است و کرداری است که ثواب دارد. 🔶 مغان را سنتی بوده‌است که جانوارن موذی و زیان‌آور را باید منهدم سازند تا زیان و آسیب اهریمنی کاسته گیرد. جانوران موذی را در اصطلاح «خرفستر» می‌گویند و آلتی داشتند که بدان آن جانواران موذی را نابود می‌کردند که «خرفسترغن» نامیده می‌شد . ♦️ با توجه به قراین مذکور و با تأمل در داستان هوشنگ و مار و آتش گویا رسم سنتی مغان چنان بوده که در جشن سده جانواران موذی و زیان‌آور را در آتش می‌رانده‌اند. 🔥 جشن سوری پایان سال 🔻 🔷 در تقویم و روزشماری ایرانیان شنبه و چهارشنبه یا آدینه وجود نداشته‌است. اساس تقسیم آنان در روز شماری بر آن پایه نبود که ماه را به چهار هفته با نام‌های کنونی روزها بخش کنند، لاجرم در شب چهارشنبه آخر سال تحقیقاً چنین جشنی برگزار نمی‌شده‌است. 🔶 روز شماری کنونی بر اثر ورود اعراب به ایران باب شد. جشن سوری یک عادت و رسم قدیمی بوده که در پایان سال اجرا می‌شده است و آنچه مسلم است، چهارشنبه نبوده‌است. 🔷 علت جشن و آتش افروزی در ایام آخر سال مربوط می‌شود به جشن فروردگان که فروهرها یا ارواح مردگان به مدت ده شبانه روز از جایگاه اصلی خود در آسمان به شهر و دیار و خان‌ومان فرودآمده و میان بازماندگان زندگی می‌کنند. ♦️ یکی از واجبات و سنت‌های معمول آتش افروختن بر سربام‌ها و در کوی و برزن بوده‌است. علتی که برای آن ذکر می‌کنند، اینست که ارواح را راهنما باشد تا در روشنی و فروغ آن به خانه‌های خود درآیند. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
جشن « برنینگ من» مَرد سوزان در آمریکا 🔥🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« ایوان کوپال » یکی از بزرگترین جشنهای تقویم اسلاوها 🌞🔥🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
احمقانه ترین مراسم بین دو کلیسا مسیحیان ارتودوکس ⛪️✝️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 « آگنی کلی » خطرناک‌ترین آتش‌بازی در جهان 🔥🔺 ♦️ اگر حتی یک لحظه فکر کرده باشید که خطرناک‌ترین آتش‌بازی در جهان، چهارشنبه سوری است، سخت در اشتباه هستید. 🔷 آگنی کلی، یک آتش‌بازی هشت روزه در منگلور هندوستان است که شرکت‌کنندگان آن در حالی که برهنه هستند، مشعل‌های آتشین را مستقیماً به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. 🔶 این جنگ تمام‌عیار پس از شستشوی افراد در رود و تقسیم کردن آن‌ها به دو گروه شروع می‌شود. فاصله بین این دو گروه معمولاً 20 متر است. البته این مراسم چندان هم بی قانون نیست. 🔷 پس از هر 15 دقیقه نبرد آتشین، یک زمان استراحت در نظر گرفته می‌شود که در آن افراد آسیب دیده توسط آب مقدس درمان می‌شوند. همچنین شرکت‌کنندگانی که به شدت آسیب دیده‌اند نیز از ورود مجدد به فستیوال منع می‌شوند. ♦️انگیزه‌ برگزاری این معرکه نیز بزرگداشت خدای جنگ هندوستان است که هرساله در ماه آوریل برپا می‌شود. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ مسئله «بازگشت ارواح پس از مرگ به بدنهای دیگر» یکی از قدیمی ترین مسائلی است که درمیان بشر درگذشته و امروز مورد بحث بوده است . 🔷 این همان است که در کتب فلسفی و کتابهای عقائد و مذاهب از آن تعبیربه «تناسخ» می شود. 🔶 گرچه بعضی از مدافعان این عقیده حاضر نیستند عنوان تناسخ را برای عقیده خود بپذیرند , ولی باید توجه داشت که از نظر اصطلاحات علمی همه دانشمندان بزرگ تناسخ را چیزی جز « بازگشت ارواح به زندگی جدید در بدن دیگر در همین جهان» نمیدانند . 🔷 اصرار این افراد در انکار و حذف نام تناسخ از عقیده خود هیچ مأخذ علمی ندارد وبا گفتار هیچ یک از فلاسفه و دانشمندان سازگار نیست . 🔶 برای نمونه : علامه حلی در توضیح گفتار خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب « تجرید الاعتقاد » درباره تناس می گوید: 🔷 تناسخ این است که روح که مبدا شخصیت و موجودیت کسی است به بدن دیگری برود و اساس موجودیت او را تشکیل دهد. 🔶 از سخنان شیخ الرئیس ابو علی سینا در کتاب اشارات در بحث تناسخ, و همچنین از سخنان خواجه نصیر الدین طوسی در شرح اشارات و از سخنان صدر المتالهین در اسفار نیز همین معنی استفاده می شود. ♦️ از سخنان فیلسوف معروف ملاعبدالرزاق لاهیجی در کتاب گوهر مراد و از سخنان حکیم مشهور ملا هادی سبزواری در شرح منظومه نیز همین مطلب بر می آید . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ نویسنده معروف اسلامی فرید وجدی در دائره المعارف قرن بیستم تحت عنوان تناسخ ( جلد دهم , صفحه ۱۷۲)می نویسد: 🔷 تناسخ مذهب کسانی است که معتقدند روح پس از جدائی از بدن به بدن حیوان یا انسان دیگری می رود تا خود را تکمیل نموده و شایسته زندگی در میان ارواح عالی در عالم قدس گردد. 🔶 این نمونه ای ازسخنان دانشمندان و فلاسفه بزرگ درباره معنی تناسخ می باشد و شاید حتی یک مورد را هم نتوانیم پیدا کنیم که دانشمندی تناسخ را غیر از این معنی کرده باشد . 🔷 منتها گاهی تناسخ را فقط به بازگشت روح در بدن انسان دیگر اطلاق می کنند و گاهی به معنی اعم از بازگشت به بدن حیوان یا انسان دیگر. 🔻 بعضی از فلاسفه نیز این بحث را توسعه بیشتر داده و چهار مرحله برای آن قائل شده اند . 1️⃣ «نسخ»یعنی روح به بدن انسان دیگری باز گردد. 2️⃣ «مسخ»هرگاه در بدن حیوانی حلول کند. 3️⃣ «فسخ» هرگاه به گیاهی تعلق گیرد . 4️⃣ «رسخ» هرگاه به یکی از جمادات تعلق پیدا کند! 🔶 البته همانطور که خواهیم دید دلایلی که برای ابطال تناسخ و عدم امکان بازگشت روح به زندگی دیگر در این جهان اقامه شده همه این مراحل را شامل می شود. 🔷 دانشمندان و مورخان معتقدند که زادگاه اصلی این عقیده « هند» و «چین »بوده است و ریشه آن در ادیان باستانی آنها وجود داشته و هم اکنون نیز موجود است . 🔶 سپس از آنجا به میان اقوام و ملل دیگر نفوذ نموده است و به گفته «شهرستانی » نویسنده « ملل و نحل» این عقیده در غالب اقوام کم و بیش رخنه کرده است . 🔷 احترامی که هم اکنون هندوها برای حیوانات قائل هستند تا حدودی مربوط به همین عقیده است . 🔶 ذکر این نکته نیز لازم است که به طور مسلم در میان بیشتر فرق اسلامی هیچیک به تناسخ معتقد نیستند؛ زیرا همانطور که خواهیم دید بازگشت روح به زندگی جدید در این جهان با متون آیات قرآن مجید ابدا سازگار نیست. 🔷 فقط دسته کوچکی به عنوان «تناسخیه» در میان فرق اسلامی دیده می شوند که در گذشته وجود داشته اند ولی امروز تنها نامی از آنها در کتب «ملل و نحل» باقی مانده است . ♦️ اما عقیده مزبور امروز در میان محافل روحی اروپا طرفدارانی پیدا کرده که با سماجت مخصوصی از آن دفاع می کنند.عده ای هم چشم و گوش بسته در محیط ما به دنبال آنها افتاده اند؛ بدون این که توجه به لوازم فاسد این عقیده داشته باشند . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
کوچکترین دوربین دنیا 📹🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
اثر « پلاسبو» یا تأثیر ذهن بر بدن ، پدیده ای ناشناخته در طبابت 🩺🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔻 انگیزه های تاریخی ♦️عقیده بازگشت روح به بدن دیگر از کجا سرچشمه گرفته است⁉️ 🔻 از مجموع بحثهایی که در کتب تاریخ « عقائد و مذاهب» شده چنین استفاده می شود که انگیزه اصلی اعتقاد بعضی از پیروان مذاهب باستانی به مسئله بازگشت روح یکی از امور زیر بوده است. 1️⃣ انکار رستاخیز و جهان دیگر- جمعی از آنان چون به جهان دیگر عقیده نداشتند و شاید آن را محال می پنداشتند و از طرفی عدم پاداش نیکوکاران و بدکاران را مخالف «عدالت» خداوند می دیدند 🔶 لذا معتقد شدند که روح نیکوکاران مجددا به بدن دیگری در همین جهان که از بدن نخستین به مراتب خوشبخت تر است باز میگردد و پاداش اعمال نیک گذشته خود را میبیند. 🔷 و روح بدکاران به بدنهایی که دررنج وزحمت به سر میبرند و یاناقص الخلقه هستند بازگشته کیفر اعمال بد خود را خواهند دید و در حقیقت بدین و سیله شست و شو می شوند و تکامل می یابند. 2️⃣ توجیهی برای کودکان بیمار و معلول- جمعی دیگر از مشاهده پاره ای از کودکان معلول و بیمار به این فکر فرو می رفتند که : این کودکان که گناهی ندارند چرا خداوند آنها را به این صورت آفریده و مبتلا ساخته است حتما ارواحی که در اینها هست ارواح شریر و گناهکار و متجاوزی بوده که برای دیدن کیفر اعمال خود به این صورت درآمده و مجددا به این جهان برگشته اند تا رنج ببرند! 🔶 آنها تصور می کردند که در جهان آفرینش وجود چنین کودکانی یک مسئله اجتناب ناپذیر و حتما خواست خداست که پدران و مادران می توانند با به کار بستن اصول بهداشتی و رعایت یک سلسله قوانین علمی , و به عبارت دیگر استفاده کردن از قوانینی که خداوند برای زندگی بشر در جهان آفرینش مقرر داشته فرزندانی کاملا سالم به دنیا آوردند. این ما هستیم که با عدم مراقبتهای لازم آنها را گرفتار می سازیم. 🔷 همچنین عجز و ناتوانی از توجیه و تفسیر پیروزیها و شکستهای افرادی که بظاهر علل روشنی برای آن دیده نمی شود سبب پناه بردن به این عقیده شده است. آنها می گویند : 🔶 این گونه اشخاص پاداش یا کفاره اعمال خود را در زندگی پیشین میبینند؛ در حالی که با اطلاع از اصول روانکاوی تفسیر علل این گونه موفقیتها و شکستها که بر اثر استعدادها یا کمبود های خاصی است امروز امر ساده ای است. 3️⃣ عوامل روانی – تناسخ یک عامل تسکین دهنده- گفتیم عقیده «بازگشت روح به زندگی جدید در این جهان » از زمانهای بسیار دور در میان افراد بشر – بخصوص درمیان هندیها و چینیها – وجود داشته است . 🔶 به نظرمی رسد یکی از علل روانی این عقیده شکستهای گوناگونی بوده که بسیاری از افراد در زندگی خود با آن مواجه می شده اند. واکنش روانی آن شکستها و ناکامیها به صورتهای گوناگونی بروز می کرده است. 🔷 گاهی به صورت «درون گرائی» و «پناه بردن به تخیلات» و پیدا کردن گمشده خود درعالم خیال, آنچنان که در بسیاری از شعرا دیده می شود , آنها هنگامی که محبوب گریز پای خود را دراین جهان نمی یافتند, با «نقش رخ او» که در عالم خیال, در وسط «جام» می افتاد, دلخوش بوده اند! 🔶 عده ای هم «بازگشت به زندگی جدید در این جهان» را وسیله ای برای تسکین افکار پریشان خود قرار می دادند. 🔷 این افراد «شکست خورده», برای جبران شکستها و ناکامیهای خود چنین می پنداشتند که بار دیگر روح آنان در کالبد دیگری در این جهان قدم می گذارد , و به آرزوی دل در آن زندگی جدید خواهند رسید . ♦️ مثلا اگر در عشق به دختری شکست خورده اند , چنین تصور می کردند که آنها در زندگی جدید در کنار او به سر خواهند برد- سهل است – ممکن است به صورت خواهر و برادر! به زندگی جدید قدم بگذارند و در یک خانواده , متولد شوند و همیشه با هم باشند! به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
عقیده به تناسخ یا عود ارواح قدیمی ترین مسئله درمیان بشر ☯️🔻 قسمت (چهارم) 4️⃣ ♦️ یکی دیگر از عوامل روانی این عقیده این بوده است که اعمال خشونت آمیز خودرا در انتقامجوئیها توجیه کنند . 🔷 مثلا اعراب زمان جاهلیت که در موضوع ارضای حس انتقامجوئی پافشاری و سر سختی عجیبی داشتند ممکن بود کینه توزی را نسبت به شخص یا قبیله ای از پدران و نیاکان خود به ارث ببرند. گاهی برای توجیه انتقامجویی وحشیانه خود دست به دامان این عقیده می زدند. 🔶 آنها عقیده داشتند هنگامی که یکی از افراد قبیله آنها به قتل برسد روح او در قالب پرنده ای شبیه به «بوم» که آن را هامه می نامیدند قرار می گیرد و پیوسته در اطراف جسد مقتول دور می زدند وناله وحشت زایی سر می دهد و هنگامی که او را در قبر می گذارند در اطراف قبر او گردش می کند و مرتبا فریاد می زند: اسقونی ! اسقونی! یعنی سیرابم کنید… سیرابم کنید! و تا خون قاتل ریخته نشود ناله غم انگیز او خاموش نخواهد شد! 🔷 تأثیر چنین عقیده ای در شعله ور ساختن حس انتقامجوئی , قابل انکار نیست. 🔶 اکنون باید دید چرا و به چه دلیل فلاسفه و دانشمندان بزرگ عقیده به تناسخ را به عنوان یک عقیده خرافی مردود شناخته اند❓ 🔻 دلیل ابطال عقیده تناسخ 🔷 درست توجه کنید! همه می دانیم که موجودات زنده در این جهان یک لحظه آرام نیستند و دائما از حالی به حال دیگر و از مرحله ای به مرحله کاملتر قدم می گذارند. 🔶 درحقیقت عقربه همه دگرگونیها و تحولات حیاتی در موجودات زنده جهان متوجه به سمت تکامل و مراحل عالیتر حیات است. 🔷 نطفه ای که از ترکیب یک «اسپرم» و یک « اوول» به وجود می آید شب و روز در حرکت است ؛ درآغاز به زحمت با چشم دیده می شود و کمترین شباهتی به انسان ندارد ولی به زودی دورانهای تکاملی خود را یکی پس از دیگری پشت سر می گذارد و در پایان صورت انسان کاملی به خود می گیرد. 🔶 چیزی که هرگز در این قانون امکان پذیر نیست بازگشت به عقب و ارتجاع است. هرگز طفل یک ماهه به حال نطفه یک روزه برنمی گردد و طفل تکامل یافته به صورت علقه سابق درنمی آید. 🔷 سپس هنگامی که دوران تکامل جنینی به نهایت خود رسید و دیگر جنین نتوانست استفاده ای از رحم کند با یک فرمان طبیعی که از مبدأ آفرینش صادر می شود اخراج می گردد و همانند میوه رسیده ای که از درخت می افتد از رحم جدا می گردد. 🔶 همانطور که آن سیب هرگز به درخت باز نمی گردد این جنین نیز دوباره به رحم باز نخواهد گشت! 🔷 حتی اگر جنین بر اثر برخورد به موانع و عللی نتواند دوران تکامل خودرا طی کند و ماندن در رحم اثری برای او نداشته باشد و بالاخره بطور ناقص سقوط کند باز برگشتن او به رحم – همانند بازگشت میوه کالی که از درخت افتاده – دیگر ممکن نیست. 🔶 این قانون در گیاه حیوان انسان و بطور کلی در سراسر جهان حیات و زندگی عمومیت دارد و هرگز موجود زنده ای پس از طی یک دوران تکاملی – اگر چه این دوران به صورت ناقص انجام پذیرد – به عقب باز نمی گردد و دورانی که پشت سر گذاشته شد برای همیشه پشت سر گذاشته شده است . ♦️ فلاسفه پیشین گاهی همین حقیقت رادر لباس دیگر بیان می کردند و می گفتند : هر موجودی که از«قوه» به «فعلیت » برسد دیگر به حال اول (قوه) باز نخواهد گشت . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
غول های باستانی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2