eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
5.9هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
▪️@ferghe_mavara ◾️ عاشوراى حسینى ▪️ کتاب سرخى بود که : ▪️ «تفسیر ناب» آن از زبان امام سجاد علیه السلام تراوید. ◾️ شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام تسلیت باد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
عزاداری در سیره نبوی « صلی‌الله‌علیه‌وآله» در منابع اهل سنت ◼️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ پیامبر فرمود: عمویم حمزه گریه کننده‌ای ندارد و پس از حادثه احد، صفیه خواهر حمزه هرگاه گریه می‌کرد، پیامبر هم گریه می‌کرد، هرگاه ناله‌ی صفیه بلندتر می‌شد، گریه‌ی پیامبر هم بلندتر می‌شد. ▪️ ایشان در رثای سعد بن خوله گریه کرد، هم‌چنین در مرگ سعد بن عباده و فرزندشان ابراهیم و کنار قبر دختر و مادر گرامیشان حضرت آمنه اشک ریخت. ▪️ خداوند در قرآن صراحتاً نسبت به امر و نهی پیامبر، به مردم این‌چنین دستور می‌دهد که: ▪️ «ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا[حشر/7] آن‌چه رسول خدا دستور می‌دهد بگیرید و هر چه را که نهی می‌کند واگذارید.» ♦️ فلذا با توجه به این‌گونه آیات همه‌ی سیره و سنت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در تمام ابعادش برای ما الگو و سرمشق است، و از آن مورد است عزاداری پیامبر اکرم در مناسبت‌های مختلف که در کتب فریقین، خصوصاً در منابع اهل سنت وارد شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سوگواری و عزاداری در سیره و سنت پیامبر« صلی‌الله‌علیه‌وآله» از منابع اهل سنت ◼️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ پیامبر(ص) از وقوع حوادثی محزون و ناراحت بوده و یا نسبت به پیشامدهای آینده و تلخی و ناگواری آن‌ها ابراز ناراحتی و تألم می‌کردند، چرا که آن حضرت در مرگ بسیاری از افراد دور و نزدیک گریستند و سفارش به برگزاری مجالس عزا کردند . ▪️ از جمله‌ی این مجالس، اقامه عزا برای شهدای جنگ احد، به‌ویژه برای عموی بزرگوارشان حضرت سید الشهداء و یا فرزندش امام حسین (علیه‌السلام) که فرمودند امت من یاد و خاطره‌ی فرزندم حسین (علیه‌السلام) را با عزاداری‌های خود زنده نگه دارند. ▪️ مثلاً در شهادت حمزه سید الشهداء بعد از مراجعت از جنگ احد که زنان گریه و نوحه برای شهدا می‌کردند، چشمان مبارکشان پر از اشک شد و آن‌گاه که به درب خانه عموی گرامش رسید و صدای گریه از منزل حمزه بیرون نمی‌آمد فرمود: «...لکن عمّی الحمزه لابواکی له.[1]... عمویم حمزه گریه کننده‌ای ندارد.» ▪️ واقدی در کتاب خود می‌نویسد: «پس از حادثه احد، صفیه خواهر حمزه خدمت پیامبر آمد و نشست، ... هرگاه گریه می‌کرد، پیامبر هم گریه می‌کرد، هرگاه ناله‌ی صفیه بلندتر می‌شد، گریه و ناله‌ی پیامبر هم بلندتر می‌شد...»[2] ▪️ پس این عبارت حاکی از این است که پیامبر علاوه بر این‌که بعضاً آرام گریه می‌کرد، در برخی موارد هم با صدای بلند جزع و ناله می‌کرد و می‌گریست. علمای اهل سنت نام برخی دیگر از افراد از جمله: جعفر بن ابی‌طالب، زید بن حارثه، و عبدالله بن رواحه را که در جنگ موته به شهادت رسیدند و پیامبر برای آن‌ها اشک ریخت را ذکر کردند. ▪️ و نیز در رثای سعد بن خوله مرثیه خواند و گریه کرد.[4] و هم‌چنین در مرگ سعد بن عباده که در بستر بیماری فوت کرد.[5] و افرادی مانند فرزندشان ابراهیم که در دوران طفولیت فوت کرد و نیز در کنار قبر دخترشان، هم‌چنین در کنار قبر مادر گرامیشان حضرت آمنه و... اشک ریخت. ▪️ در نتیجه این نمونه‌های تاریخی نه تنها مورد نکوهش نیست، بلکه صراحتاً مورد تایید و روش پیامبر اکرم بوده است. ♦️ در مورد امام حسین (علیه‌السلام) هم حضرت در مناسبت‌های مختلفی گریستند، ازجمله در مقتل خوارزمی آمده است که اسماء بنت عمیس روایت می‌کند که: ▪️ «... ای اسماء! پسرم را گروه ستمکاران خواهند کشت، خداوند شفاعتم را به ایشان نرساند، بعد گریه سختی کرد و...»[6] و یا این عبارت از ام الفضل که می‌گوید: «... قال اتانی جبرئیل فاخبرنی امتی ستقتل ابنی فقلت هذا؟...[7] ... ▪️ پیامبر فرمود جبرئیل به من خبر داد که امتم، فرزندم حسین را به قتل می‌رسانند؛ گفتم این فرزندم را؟ فرمود: آری! سپس خاک سرخی را به من دادند و آن‌گاه گریه کردند و...» ♦️ از این قبیل روایات، فراوان در منابع اهل سنت به چشم می‌خورد که پیامبر در شهادت فرزندش عزادار بوده و گریه می‌کردند در حالی‌که هنوز امام حسین (علیه‌السلام) به شهادت نرسیده بودند. لذا عزاداری و گریه در سیره و سنت پیامبر خصوصاً برای فرزندش علاوه بر این‌که نهی نشده، بلکه رجحان دارد و از پیامبر صادر شده است. 🔻پی‌نوشت: [1]. سیره حلبیه، حلبی، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، حوادث جنگ احد، ج2 ص260. مستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، کتاب الجنائز، ج1 ص381. [2]. مغازی، واقدی، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، لبنان، ج1 ص315-317. [3]. طبقات الکبری، ابن سعد، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، باب تسمیه النساء المسلمات المبایعات ج8 ص282. صحیح بخاری، بخاری، دار صادر، بیروت، لبنان، کتاب فضائل اصحاب النبی فی غزوه تبوک، ج4 باب789. [4]. ارشاد الساری، قسطلانی، دار الطباعه المحمدیه، قاهره، مصر، باب رثی النبی ج2 ص406. [5]. صحیح بخاری، بخاری، دار صادر، بیروت، لبنان، باب البکائه عند المریض، ج3 ص140. [6]. مقتل، خوارزمی، انوار الهدی، قم، ایران، فصل 6 ج1 ص88. [7]. مستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، کتاب المعرفه الصحابه، ج3 ص176. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خاکسپاری عجیبِ یک «خون آشام» در لهستان ⚰️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
« بائوباب » یا « درخت زندگی » در قاره آفریقا 🌴🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
امام سجاد (علیه السلام) تا پایان عمر بر مصائب امام حسین (علیه السلام) گریست 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حلقه شیطان ☯️🔺 قسمت (اول) 1️⃣ 🔷 این مستند ( 16 قسمتی ) به برسی فرقه حلقه عرفان می پردازد. ♦️ محصول موسسه راهبردی حق پژوهی، این مستند سال 1395 از شبکه 3 سیما پخش شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوگواری و عزاداری درفتوای علمای فریقین شیعه و اهل سنت ◾️🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ علمای فریقین عزاداری کردن، نوحه و گریه را حرام نمی‌دانند . ▪️ نهایت نظری که از ایشان به‌عنوان فتوا صادر شده، کراهت آن است. ▪️ البته آن هم در صورتی است که مشتمل بر جزع و نوحه‌سرایی به باطل و دروغ باشد. ♦️ ضمن این‌که در برخی از حالات عزاداری مثل فریاد زدن، پاره‌کردن گریبان، شیون کردن بدون فریاد، به صورت لطمه و سیلی زدن و... محل اختلاف است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
سوگواری و عزاداری درفتوای علمای فریقین شیعه و اهل سنت ◾️🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ اما در حکم کلی، دیدگاه‌های فقهای شیعه و سنی یکی است که از باب نمونه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 🔻 در کتاب فتاوی الهندیه چنین آمده است: ▪️ «در تشییع جنازه و در منزل میت، نوحه، گریه و شیون کردن و گریبان چاک دادن مکروه است، اما گریه بدون فریاد، اشکالی ندارد، ولی صبر و شکیبایی بهتر است.»[1] 🔻 در جای دیگری از این کتاب نیز آمده است: ▪️ «گریه و نوحه‌ی بلند روا نیست، اما گریه‌ای که از سوز قلب باشد، مانعی ندارد، لباس سیاه برای مردان مکروه است، ولی برای زنان اشکالی ندارد. ▪️ سیاه کردن گونه‌ها و دست‌ها، پاره‌کردن گریبان و زخمی‌کردن صورت و ... از رسومات دوران جاهلیت بوده و باطل است.»[2] 🔻 در کتاب فتاوای غیاثیه این‌گونه آمده: ▪️ «شیون، زاری و فریاد زدن مکروه است و پیامبر از آن جلوگیری فرموده است، اما گریه اشکالی ندارد، زیرا روایت است که پیامبر در مرگ فرزندش ابراهیم گریه کردند.»[3] 🔻 عبدالرحمان جزیری در کتاب «الفقه علی مذاهب الاربعه» می‌گوید: ▪️ «از نظر مالکیه و حنفیه گریه با صدا و فریاد زدن حرام است. ◾️ اما از نظر شافعیه و حنبلی‌ها مباح است، چنان‌که اشک ریختن بدون صدا به اتفاق علما، مباح است.»[4] ⚫️ و از نظر فقهای شیعه جزع و نوحه‌سرایی به باطل و دروغ، پاره‌کردن گریبان و ... مکروه است. 🔻 مرحوم صاحب جواهر می‌نویسد: ▪️ «شکی نیست که گریه بر میت به‌خاطر روایات متعددی که به حدّ تواتر معنوی رسیده و فتاوای فقها جایز است و آن روایات عبارت است از گریه پیامبر بر عموی خود حمزه و...»[5] 🔻 و نیز مرحوم امام خمینی می‌نویسد: ▪️ «گریه کردن بر اموات نه تنها مباح و رواست، بلکه در هنگام شدت حزن و اندوه، مستحب است، ولی سخنی که باعث غضب خداوند شود، نگوید و جایز است؛ نوحه‌سرایی، خواه با شعر یا نثر ... ▪️ بنا بر احتیاط جایز نیست، سیلی زدن به صورت، زخمی کردن، بریدن و کندن مو...»[6] 🔻 صاحب عروه می‌نویسد: «گریه بر میت هر چند با صدا همراه باشد، جایز است، بلکه در صورتی‌که برای تسکین تألم و سوز دل باشد، رجحان دارد؛ همراه با جزع و بی‌تابی کردن جایز است...»[7] 🔻 پی‌نوشت: [1]. «و یکره النوح و الصیاح و شق الجیوب... فأما البکاء من غیر رفع الصوت فلابأس و الصبر افضل.» فتاوی الهندیه فی مذهب الامام ابی حنیفه، مولانا الشیخ نظام و جماعه من علماء الهند، المطبعه الکبری الامیریه، قاهره، مصر، ج1 ص162. [2]. «اما النوح العالی فلایجوز و البکاء مع رقه القلب فلابأس به و یکره للرجال تسوید الثیاب و تمزیقها للتعزیه ولاباس بالتسوید للنساء و اما تسوید الخدود والایدی و شق الجیوب و خدش الوجوه...» همان، ج1 ص162-163. [3]. «یکره النوح و الصیاح لنهی النبی و البکاء لاباس به کما روی ان النبی بکی علی بنی ابراهیم.» فتوای غیاثیه، قاضی غیاث الدین، دارالفکر، بیروت، لبنان، ص45. [4]. «یحرم البکاء علی المیت برفع الصوت و الصیاح عند المالکیه و الحنفیه و قال الشافعیه و الحنابله انه مباح اما هطل الدموع بدون صیاح فانه مباح باتفاق.» الفقه علی المذاهب الاربعه، جزیری، دار الکتب العمیه، بیروت، لبنان، ج1 ص484. [5]. «لاریب فی الجواز البکاء علی المیت نصاً و فتوی الاخبار التی لاتقصر عن التواتر معنی من بکاء النبی علی حمزه -سید الشهداء- و...» جواهر الکلام، شیخ محد حسن نجفی، موسسه دائر المعارف الفقه الاسلامی، قم، ایران، ج4 ص364. [6]. «یجوز البکاء علی المیت بل قد یستحب عند اشتداد الحزن ولکن لایقول ما یسخط الربّ و کذا یجوز النوح علیه بالنظم و النثر...» تحریر الوسیله، امام خمینی، دارالعلم، قم، ایران، ج1 کتاب الجنائز. [7]. «یجوز البکاء علی المیت و لو کان مع الصوت بل قد یکون راحجاً کما اذا کان مسکناً للحزن و حرقه القلب...» عروه الوثقی، سید محمد کاظم یزدی، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، لبنان، مکروهات دفن ج2 ص130. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
میدان مغناطیسی زمین چیست ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
معبد اسرار آمیز « ژوپیتر» در بعلبک لبنان 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حلقه شیطان ☯️🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔷 این مستند ( 16 قسمتی ) به برسی فرقه حلقه عرفان می پردازد. ♦️ محصول موسسه راهبردی حق پژوهی، این مستند سال 1395 از شبکه 3 سیما پخش شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حماسه حسینی واقعه‌ای چند بعدی 🔻 قسمت (اول)1️⃣ ♦️ دعوت به توحيد با گفتار و در عمل، بدون شك محور همه معارف آسمانى و اساس دعوت همه پيامبران الهى است. همه مراحل قيام پر شكوه امام حسين (ع)، از آغاز تا پايان در توحيد موج مى‌‏زند. 🔷 آن حضرت از اولين قدم تا آخرين نفس، لحظه‌‏اى از ياد حق و حمد و ثنا و شكر او غافل نبود. سخن حضرت در مسیر «الحمدلله و ماشاءالله و لاحول و لا قوه الا بالله» بود. 🔶 ستارگان هيچ آسمانى مانند ستارگان آسمان كربلا، اين همه شكوه، عظمت و فضيلت را به تماشا ننشسته است آفتاب در هيچ روزى مانند روز عاشورا با ترديد و دل لرزان و رنگ پريده، رخ ننموده است. 🔷 در اینجا درباره‌ی اهمیت و جایگاه حماسه انسان‌ساز عاشورا و نقش آن در تاریخ انسان و اسلام، همچنین درس‌ها و عبرت آموزی‌هایی که برای همه انسان‌ها به‌ویژه مسلمانان دارد، اشاره‌ای نمی‌کنیم. ♦️ خوشبختانه در این زمینه نیز کارهای فراوانی انجام شده، هر چند که هنوز هم جای کار هست. آنچه اینک و به مناسبت بحث می‌توان گفت آن است که واقعه عاشورا و جایگاه و عملکرد پرچم‌دار بزرگ آن، حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) و دیگر یارانش می‌تواند حاوی درس‌هایی بزرگ از منظر نقش و جایگاه عرفان در اسلام باشد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
حماسه حسینی واقعه‌ای چند بعدی 🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ حماسه حسینی واقعه‌ای چندبعدی بود، همان طور که پیشگامان و پرچم‌داران آن هم افرادی چندبعدی بودند. یکی از این ابعاد، بعد عرفانی و معنوی این واقعه است. 🔷 بررسی این جنبه از حادثه عاشورا را می‌تواند شاخصه‌های عرفان اصیل اسلامی را به ما نشان دهد.[1] 🔶 در پرتو این معیار شناسی است که مرز عرفان مقبول از عرفان مطرود مشخص می‌شود. جدای از تربیت عرفانی امام حسین (علیه‌السلام) تا پیش از واقعه عاشورا، بررسی و تحلیل رفتارها و گفتارهای ایشان از ابتدا تا انتهای خود واقعه هم نشان دهنده روح عرفانی امام است. 🔷 سخنان امام در زیارت عرفه، توکل ایشان بر خداوند، راز و نیازهایی که در طول حادثه داشتند، رسیدن به مقام صبر و رضا در روز واقعه، نماز ظهر عاشورا، همه و همه نشان دهنده انسانی است که سلوک عرفانی را مرحله‌به‌مرحله طی کرده و در آخر به مقام فنای فی‌الله و بقای بالله می‌رسد. 🔶 حرکت امام نشان داد که نظر اسلام، عرفان و سلوک معنوی مستلزم دوری از صحنه عمل اجتماعی و رها کردن مسئولیت مانند عرفان‌های شرق و غرب در قبال مکتب و جامعه نیست. 🔷 قیام حسینی نقطه اوج تلاقی عرفان و حماسه بود. علاوه بر دیگر ابعاد، این جنبه و جلوه از قیام عاشورا نیز برای انسان امروز و جامعه اسلامی در عصر حاضر درس‌های فراوانی دارد. 🔶 مهم آن است که این درس‌ها شناخته ‌شود و راهنمای عمل قرار گیرد. کوتاهی در این زمینه نه تنها کوتاهی در عمل به رسالت و مسئولیت بزرگ تبیین و تبلیغ دین و آموزه‌های دینی است، بلکه موجب جلب و جذب جامعه به‌ویژه جوانان به سوی کسانی می‌شود که صلاحیت‌های لازم را برای این کار ندارند. 🔷 با توجه به اهمیت ایام بزرگداشت شعائر حسینی باید خاطر نشان کنیم که سخنرانان، مداحان، مرثیه‌سرایان و دیگر کسانی که در این زمینه فعال هستند، مسئولیتی بسیار خطیر و حساس به عهده دارند، چرا که میراثی عظیم و سرمایه‌ای گران‌قدر به امانت در اختیارشان نهاده شده که باید به‌خوبی از آن پاسداری کنند. 🔶 این امر نیز محقق نمی‌شود، مگر آن که هر یک به سهم خویش، ابتدا در صدد شناخت هر چه بهتر شخصیت و شعارهای عاشورا برآیند سپس چهره زلال و روشن این واقعه را به دیگران معرفی کنند. 🔷 از این رو، بیان هر مطلب یا انجام هر حرکتی که به جلوه و جمال نهضت حسینی خدشه وارد کند در واقع کوتاهی در انجام این رسالت الهی و اسلامی است. 🔶 برای ایفای هر چه بهتر وظیفه تبلیغ و تعظیم شعائر عاشورا، لازم است که مدیریت امور مجالس حسینی در اختیار افراد اسلام‌شناس، روشن‌بین و آگاه به زمان باشد؛ یعنی کسانی چون شهید مطهری که هم درد دین دارند و هم دغدغه حفظ و حراست شعائر دینی در برابر خرافات و تحریفات را. 🔷 علاوه بر دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت قیام امام حسین (علیه‌السلام)، افراد و مردم عادی نیز هر یک به سهم خود در قبال این واقعه مسوولند و باید به گونه‌ای عمل کنند که شعارها و آرمان‌ امام حسین (علیه‌السلام) و یارانش در گفتار و رفتارشان تجلی کند. 🔶 ایام محرم فرصت مغتنمی است برای تبلیغ عرفان اصیل اسلامی، به شرط آن که هم مسئولان هیئت‌ها و مجالس تعظیم شعائر حسینی هم افراد، نهادها و رسانه‌های تبلیغی و فرهنگی جامعه ما با احساس مسئولیت جدی وارد میدان شده و برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند. ♦️ باید توجه داشت که یکی از راه‌های تقویت روح معنویت و سلوک عرفانی در بین افراد جامعه به‌ویژه نسل جوان، فعال کردن و بهره گرفتن از ماه مبارک رمضان و ماه محرم، اعیاد گوناگون اسلامی، مراسمی چون اعتکاف، دعاها، از این سرمایه ارزشمند است و در صورتی که به درستی شناخته، فعال، مدیریت و تبلیغ شود، می‌تواند علاوه بر سیراب کردن کام تشنگان امور روحانی و معنوی، باعث کم رونق شدن بازار افراد و جریان‌های مدعی شود.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. على سعادت پرور، فروغ شهادت، ص. 185 [2]. جمعی از نویسندگان، کژراهه، انتشارات موسسه جام‌جم، 1390، ص 467. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
چه چیزهایی را می توانیم ببینیم و یا بشنویم 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
پالو سانتو « درخت مقدس » در آمریکای جنوبی 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : حلقه شیطان ☯️🔺 قسمت (سوم) 3️⃣ 🔷 این مستند ( 16 قسمتی ) به برسی فرقه حلقه عرفان می پردازد. ♦️ محصول موسسه راهبردی حق پژوهی، این مستند سال 1395 از شبکه 3 سیما پخش شده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آسیب ها و خطرات رواج خرافات در دین 🧿🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ در تعریف خرافه به هر عقیده و هرکاری که بی‌پایه و بدون پشتوانه عقل و نقل باشد، یعنی قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) آن را تأیید نکند خرافه گویند. 🔻 پروردگار متعال در قرآن کریم برنامه شیطان برای گمراه کردن انسان‌ها را گوناگون بیان کرده است، ازجمله: 1️⃣ شیطان گفته است انسان‌ها را با آرزوهای دور و دراز و رنگارنگ سرگرم می‌سازم «وَ لَأُمَنِّیَنَّهُم»[1]. 2️⃣ آن‌ها را گرفتار هوس‌بازی و پیروی از هوا و هوس می‌کنم. 3️⃣ و یکی از برنامه‌های مهمّ شیطان برای منحرف کردن انسان که در قرآن از آن یاد شده، این است که شیطان انسان‌ها را دعوت به اعمال خرافی و خرافات می‌کند. در سوره‌ی نساء شیطان گفته است: «من فرمان می‌دهم که گوش‌های چهارپایان را بشکافند و یا قطع کنند».[2] ♦️ این آیه اشاره به یکی از اعمال خرافی جاهلیت است که در میان بت‌پرستان رایج‌ بود و بنا بر گفته خود شیطان، از طرف شیطان است برای اینکه انسان مشغول به این امور شود و از حقیقت و اعتقادات صحیح دینی دور و عقب بماند، به همین جهت یکی از برنامه‌های انبیاء و ائمه (علیهم‌السلام) مبارزه با خرافات و جعلیات و بدلیات در دین است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
آسیب ها و خطرات رواج خرافات در دین 🧿🔻 قسمت (پایانی) 2️⃣ ♦️ خرافات از عوامل عقب‌ماندگی ملت‌ها و جوامع می‌باشد، به همین علت پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) زمانی که معاذ بن جبل را به یمن فرستاد به او فرمودند: «تمام سنت‌های جاهلیت را نابود کن، مگر آنچه مورد تأیید اسلام باشد.» 🔷 خطر خرافات و جعلیات در دین آن‌قدر زیاد است که می‌تواند دین افراد را از بین ببرد و یک دینی که تماماً جعلی و خرافی است به وجود بیاورد. 🔶 دین اسلامی دینی است مخالف با خرافات و خیال‌بافی‌های باطل. پیامبر اسلام و پیروانش در راه مبارزه با خرافات که مانع از رشد اعراب می‌شد رنج‌های فراوانی کشیدند و این نشان‌دهنده بیزاری آن‌ها از خرافات بوده است. 🔷 اسلام دینی عقل‌گرا، منطقی و دعوت‌کننده به تعقل و بینش صحیح در تمامی امور و عقاید می‌باشد و دینی ضدّ خرافات و ضدّ اوهام و خیالات باطل است. بخشی از خرافات در دین عبارت‌اند از: ♦️ قرآن دو مورد از خرافات را درباره توحید و خداپرستی، در سوره توبه بیان می‌کند: 1️⃣ یهودیان می‌گفتند عزیر پسر خداست. 2️⃣ مسیحیان، حضرت عیسی را فرزند حقیقی خداوند می‌دانند. ♦️ هنگامی‌که آیه «إنَّ اللهَ فَقِیرٌ»[3] نازل شد، «کیست که به خداوند قرض بدهد تا خداوند به او پاداش چندبرابر عنایت کند» گروهی به‌جای آنکه بگویند تعبیر به قرض گرفتن نوعی تشویق برای انفاق مردم است، گفتند: خداوند فقیر است و به قرض گرفتن از ما نیاز دارد. 🔷 مردم دوره‌ی جاهلیت معتقد بودند که فرشته‌ها و ملائکه دختران خداوند هستند. 🔶 دست‌دادن بعد از نماز جماعت به‌عنوان تعقیبات: یکی از اموری که بین مردم رواج پیدا کرده است و عده‌ای فکر می‌کنند که اگر این کار را نکنند، بخشی از نماز جماعت را انجام نداده‌اند و حتی به نماز آن‌ها خللی وارد می‌شود. 🔷 خرافه شب اوّل ماه ربیع، و مژده پایان صفر: از خرافه‌هایی که بین گروهی از مردم شایع است و هرساله به آن عمل می‌کنند و برای گرفتن حاجات به این خرافه متوسل می‌شوند این است که با تمام شدن ماه صفر در شب اول ماه ربیع، مردم قبل از اذان صبح به هفت مسجد می‌روند و در زده و مژده اتمام ماه صفر را به پیامبر می‌دهند. 🔻 تفأل و تطیّر: 🔷 تفأل یعنی فال خوب زدن، شخص از دیدن یا شنیدن چیزی امید به خیر و موفقیتی مناسب با آن در دل و فکرش به وجود می‌آید؛ و تطیّر یعنی فال بد زدن و آن اینکه شخص با دیدن کسی یا شنیدن چیزی انتظار بلا یا گرفتاری در شخص به وجود می‌آید. مثلاً با نشستن جغد بر بام خانه انتظار گرفتاری ایجاد شود. 🔶 طیره خرافات است و قائل شدن اصالت بر این‌گونه خرافات شرک است؛ زیرا مخالف توحید افعالی است و اگر دامنه این خرافات گسترده بشود، همه‌چیز پامال می‌شود، تا جایی که انسان مقدراتش را دست‌شماره و اعداد می‌داند. ♦️ کسی که سرنوشت خودش را به دست سیزده و امثال آن می‌داند و یا فالگیر و جن‌گیر و غیره، این فرد مشرک است. 🔷 امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «طیره و فال بد را اگر سست بگیری و به آن بی‎اعتنا باشی و به خدا توکل کنی، اثر بد و سوئی نخواهد داشت و اگر به آن اهمیت دهی و از آن پیروی کنی، مبتلا خواهی شد.»؛[4] 🔻 مقام معظم رهبری، اسلام آمیخته با خرافات و تحجّر را اسلام غیرواقعی و اسلام آمریکایی معرفی کردند و در این باره چنین فرمودند: ♦️دنیای اسلام برای به‌دست‌آوردن عزت و موجودیت و هویّت خود یک راه بیشتر ندارد و آن برگشت به اسلام است؛ البته اسلام واقعی، نه اسلام متحجّر آمیخته با خرافات که دشمنان اسلام تبلیغ می‌کنند و می‌گویند اسلام این است، این‌طور اسلامی کارآمد نیست این نوع اسلام، اسلام آمریکایی است و حضرت امام تقابل ایجاد کردند و فرمودند: اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و‌ آله).[5] 🔻پی‌نوشت: [1] . سوره نساء، آیه ۱۱۹. [2] . سوره نساء، آیه ۱۱۹. [3] . سوره آل عمران، آیه ۱۸۱. [4] . شیخ کلینی، روضة الکافی، ج ۸، تهران: نشر علمیة ایلامة، ۱۳۶۴، ص ۱۶۹ و ۲۳۵. [5] . بیانات ۲۹/۲/۱۳۸۲، هفدهم ربیع الاول، ولادت پیامبر (صلی الله علیه و‌ آله) سیدمحمدرضا میرحبیبی، خرافات، قم: نشر وحدت بخش، ۱۳۹۳، ص ۲۲. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2